چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۸۲ - Dec 15, 2004
فوتبال ليگ برتر
پرسپوليس با شكست پگاه به رده سوم رسيد
008904.jpg
عكس: ايپنا
پژمان جمشيدي جايگاه خود را در تيم پرسپوليس به دست آورده است. روزهاي آمادگي فرا رسيده است، اگر پژمان اينگونه كه آغاز كرده است، ادامه دهد، براي تيم ملي نيز در اين جناح مي تواند يكي از اميدهاي آينده باشد. پژمان با فيزيك مناسب و اخلاق خوب جايي در تيم ملي خواهد داشت.
گروه ورزشي: پرسپوليس بدون شكست پيش مي رود. از مقطعي كه مسائل بيروني ميدان حل شد، پرسپوليس با پيگيري بازيها و نظم حاكم بر تمرينات توسط سوبل و مديريت بيروني و فني علي پروين توانست بازيهاي خود را با پيروزي و موفقيت دنبال  كند. پرسپوليس روز گذشته در بازي عقب افتاده خود در رشت بر تيم پگاه غلبه كرد و سه امتياز لازم را براي نشستن بر رده مقام سوم بدست آورد. يك گل زودهنگام كافي بود تا اين مهم اتفاق بيفتد. نوشته بوديم كه دفاع پرسپوليس چون هفته هاي اول بازيهاسست و شكننده نيست. براي حفظ اين گل سه امتيازي دفاع پرسپوليس تا پايان بازي اجازه نداد مهاجمان پگاه (حسيني و محمدخاني) از تمام نيروي خود استفاده كنند، پگاه اصغر شرفي را در جايگاه نشانده بود و از اين هفته او با لباس تمرين و مربيگري به ميدان مي آيد. آيا شرفي فرشته نجات رشتي ها در ليگ خواهد شد؟
پرسپوليس با چند تغيير در شرايط آب و هوايي مناسب به ديدار پگاه رفت. حضور انصاريان در كنار يحيي گل محمدي و مهدوي كمك كرد تا همچنان اين خط بدون اشتباه با اعتماد به نفس كامل به يكي از بهترين خطوط دفاعي ليگ تبديل شود. سوبل خط مياني خود را به امامي فر، باقري، محمدوند، اسدي و جمشيدي سپرده بود كه در زمان از دست دادن توپ امامي فر و جمشيدي كاملا به دو دفاع كناري تبديل  مي شدند. اولادي و انتظاري نيز دو مهاجم پرسپوليس بودند كه در غياب كاظميان، انتظاري توانست تنها گل پيروزي را به ثمر برساند. پگاه تلاش بدون هدفي را در طي نود دقيقه انجام داد اما بدون تاكتيك سنجيده و چشم بسته بود. راديوويچ، ابراهيمي و هوشيار روي گل انتظاري دچار اشتباه شدند. ملكي، عشوري زاد، پژمان نوري، شيردل و مهدوي در جنگ ميانه ميدان در مقابل خط مياني پرسپوليس موفق نبودند و حسيني و محمدخاني نيز بدون آنكه از جانب خط مياني خود حمايت شوند، حركت در خور توجهي نشان ندادند.
پژمان نوري نيز در فضاي غبارآلود تيم گم شده بود و از روزهاي آمادگي خود دور بود. پگاه از امروز زير نظر شرفي تلاش ديگري را براي بقا در ليگ آغاز خواهد كرد. كندن از قعر جدول كه تنها پيكان به انتهايش چسبيده است كار دشواري است كه بايد به انتظار معجزه شرفي بنشينيم، اما يك نكته نيز قابل توجه است كه پگاه پتانسيل فردي خوبي دارد. پرسپوليس با اين پيروزي پس از ذوب آهن و فولاد در رده سوم قرار گرفت.

نشست هيأت رئيسه انجمن بين المللي
ورزشي نويسان جهان در اصفهان
008898.jpg
گروه ورزشي-انجمن  بين المللي  خبرنگاران ، عكاسان  و نويسندگان  ورزشي  (ايپس ) هشتادمين سال  تاسيس  خود را امسال  پشت  سر گذاشت  و آخرين  نشست  هيات  رئيسه  اين  انجمــن  هفته  گذشته  در شهر تـاريخي  اصفهان  به  ميزباني انجمن  خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  ايران  برگزار شد. منوچهر زندي  دبير انجمن  خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  ايران  و عضو هيأت اجرايي ايپس  در گفت وگو بـا خبرنگار ايرنا درباره  اهداف  مسئولان  ايراني  از ميزباني  اين  نشست  و دستاوردهاي  آن گفت: در تاريخ  هشتاد ساله  انجمن  جهاني  ايپس  براي  اولين  بار يك  انجمن  نوپا مثل  انجمن  ايران  بعد از ۴ سال  فعاليت  صاحب  يك  كرسي  جهاني  شد و به دنبال  آن در هيات  رئيسه  انجمن  آسيا نيز يك  كرسي  براي  كشورمان  بدست  آمد و در پنج  كميسيون  تخصصي  ايپس  نيز نويسندگان  ايراني  صاحب  كرسي  شدند. كسب  اين  موفقيت ها ما را واداشت  كه  اعضاي  هيـــــات  رئيسه  و در واقع گردانندگان  ايپس  را با فضاي  فرهنگي  اجتماعي ، ورزشي نويسان  و... كشورمان  آشناكنيم . انجمن  جهاني  ايپس  يك  كنگره  عمومي دارد كه  در آن يك  يا دو نـفر از انجمن هاي  ملي  شركت  مي كنند و آخرين  آن نيز سال  گذشته  در نـيويورك  برگزارشد و دور بعدي  آن نيز در سال  ۲۰۰۵ در مراكش  برگزار خواهد شد.

محمدعلي صنعتكاران آمد
008901.jpg
عكس: ايپنا
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: كشمكش هاي چندماهه اخير كشتي سرانجام نتيجه اش اين شد كه محمدعلي صنعتكاران به عنوان مدير و غلامرضا محمدي محسن  كاوه،امير توكليان و عسگري محمديان به عنوان مربيان تيم ملي كشتي آزاد انتخاب شدند. با انتخاب صنعتكاران و گروه ۴ نفر مربيان تيم ملي مي توان به اين واقعيت رسيد كه در مقطع فعلي برخلاف سال هاي گذشته منصور برزگر پرسابقه ترين مربي تيم ملي ديگر در كنار اين تيم نيست و محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي ديگر نيازي به اين نمي بيند كه جنگ و گريزهاي بي نتيجه اش را با منصور برزگر ادامه دهد. جنگ و گريزهايي كه از آن به عنوان عمده ترين دليل اصلي نزول كيفي كشتي ياد مي شود.
محمدعلي صنعتكاران يكي از تأثيرگذارترين مردان تاريخ كشتي ايران است و در نوع مديريتش اقتدار ويژه اي هم دارد،
با ابراز خوشحالي از بازگشت دوباره محمدعلي صنعتكاران به تشكيلات اجرايي كشتي گوشزد مي كنيم براي آنكه ديگر هرگز تجربيات تلخ گذشته براي كشتي تكرار نشود،قبل از هر چيز يك مشاور قوي و آشنا به تمام امور كشتي در كنار وي قرار گرفته تا بتواند تمام نكات ريز و درشت رفتاري واخلاقي كشتي را با مدير تيم ملي حل وفصل كند.

آنري، رونالدينهو و شوچنكو
مرد سال فوتبال جهان كيست؟
008895.jpg
گروه ورزشي:آنري فرانسوي، رونالدينهوي برزيلي و آندري شوچنكوي اوكرايني سه نامزد اصلي كسب بازيكن سال جهان هستند.
اين انتخاب روز دوشنبه بيستم دسامبر (سي ام آذر) در زوريخ سوئيس انجام خواهد شد.
آنري مهاجم آرسنال سال گذشته بعد از زيدان به مقام دوم دست پيدا كرد و تاكنون ۱۴ گل در رقابتهاي اين فصل ليگ برتر به ثمر رسانده است.
رونالدينهو امسال در بارسلونا خوب درخشيد و كمك كرد تا اين تيم به صدر جدول رقابتهاي لاليگا و دور حذفي جام باشگاه هاي اروپا صعود كند. مهاجم ميلان، شوچنكو نيز فصل گذشته به همراه ميلان به قهرماني سري آ رسيد و نيز آقاي گل اين رقابتها نام گرفت.
فيفا همچنين اسامي بازيكنان برتر زن فوتبال جهان كه نامزد كسب بازيكن سال فوتبال جهان هستند را اعلام كرد كه شامل بريژيت پرينتز آلماني، مارتاي برزيلي و مياهام آمريكايي است. امسال سرگروههاي تيمهاي ملي مردان و زنان فوتبال جهان نيز علاوه بر مربيان تيمهاي ملي راجع به بازيكنان راي خواهند داد.

پس از هفته ها انتظار
كميته فني واليبال راي به پلي آف داد
گروه ورزشي - علي شاكري: تكليف شيوه برگزاري مرحله نهايي ليگ برتر واليبال ايران هم مشخص شد تا دعواي لفظي يكي دو ماهه تيمهاي تهراني و شهرستاني به خصوص نمايندگان اروميه خاتمه يافته تلقي شود. نشست دو ساعته اعضاي كميته فني متشكل از صابرپور، آيريا، كشفي، نعمتي، كبيري، درخشنده و حداد در حضور يزداني خرم به اين تصميم ختم شد كه مرحله نهايي ليگ برتر براي نخستين بار بصورت (پلي آف) و رفت و برگشت انجام شود. در اين طرح تيم اول هر گروه با تيم چهارم گروه مقابل و تيم دوم با تيم سوم بازي مي كنند تا چهره چهار تيم راه يافته به مرحله نيمه پاياني مشخص شود. بازيهاي نيمه پاياني و پاياني هم درست با چنين شيوه اي تكليف قهرمان و تيم اعزامي به مسابقات باشگاه هاي آسيا را روشن مي سازد.
برنامه بازيهاي امروز ليگ برتر
هفته دوم از دور برگشت ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران امروز با انجام سه بازي در سالن شهداي هفتم تير آغاز مي شود. در ساعت ۱۵ برق با سايپا در ساعت ۱۷ صنام با دانشگاه آزاد اسلامي و ساعت ۱۹ پيكان با راه آهن مشهد ديدار مي كنند.

محمد عليپور بار ديگر رئيس فدراسيون ورزشهاي همگاني شد
گروه ورزشي: محمد عليپور براي چهار سال ديگر به رياست فدراسيون ورزشهاي همگاني انتخاب شد.
در مجمع عمومي اين فدراسيون محمد عليپور با كسب ۴۱ راي در سمت خود ابقا شد. عليپور در حالي به رياست فدراسيون رسيد كه عبدالكريم سوري، محمد علي قره و صادق شيرزاد ديگر كانديداهاي اين سمت بودند كه دكتر قره پيش از انتخابات انصراف داد.
بعد از عليپور، دكتر توكلي به عنوان نايب رئيس، حيدري به عنوان دبير، جهانگيري به عنوان كارشناس خبره، طالقاني به عنوان خزانه دار، شكري به عنوان بازرس انتخاب شدند.

سر مربي گلف امارات در ايران
گروه ورزشي: اسماعيل شريف سرمربي گلف تيم ملي امارات براي برگزاري اولين دوره كلاسهاي مربيگري، داوري و نظارت فني گلف به ايران خواهد آمد.
اين دوره از كلاسها در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار مي شود و حضور در اين كلاس براي كليه علاقمندان آزاد است. زمان برگزاري اين كلاس از نهم تا يازدهم ديماه است. كلاسهاي تئوري در آكادمي المپيك و كلاسهاي عملي در زمين گلف مجموعه انقلاب برگزار خواهد شد.

جلسه كميته انضباطي بسكتبال
گروه ورزشي: جلسه كميته انضباطي فدراسيون بسكتبال كه در مورد رسيدگي به اتهامات يك بازيكن شهرداري گرگان و سرپرست تيم بسكتبال صنام تشكيل شده بود، پس از ۶ ساعت بحث و گفت وگو در مورد حميد كلاه  سنگياني به رأي رسيد، اما تصميم در مورد طهماسبي به بعد موكول شد.محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال در حاشيه اين جلسه گفت: نبايد بازيكن، مربي و يا سرپرست بدون مدرك شخصي را متهم كنند و پس از مصاحبه با حضور در جلسه كميته انضباطي اظهار پشيماني و ندامت كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |