شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۸۵ - Dec 18, 2004
امام حسين(ع): همانا مردم، بندگان دنيا هستند و دين همچون لعابي در دهان آنهاست كه تا زندگي روبراه است، آن را دور زبان مي گردانند، و هنگامي كه زمان امتحان فرارسد، دين داران كمياب هستند.
تحف العقول/ص۲۴۵
امروز با حافظ
بيار نفخه اي از گيسوي معنبر دوست
صبا اگر گذري افتدت به كشور دوست
اگر به سوي من آري پيامي از بر دوست
به جان او كه به شكرانه جان بر افشانم
از ابتداي دي و در قالب DVD و CD و VHSمنتشر مي شود
«همنوا با بم» شجريان، عليزاده و كلهر
009069.jpg
گروه ادب و هنر: دي  وي دي و سي دي و وي اچ اس كنسرت محمدرضا شجريان، حسين  عليزاده، كيهان كلهر و همايون شجريان كه قرار بود سال گذشته و يك ماه پس از كنسرت آنها در تالار وزارت كشور روانه بازار موسيقي شود، با تأخيري يكساله و همزمان با سالگرد زلزله بم از سوي موسسه دل آواز روانه بازار خواهد شد.
محمدرضا شجريان و حسين عليزاده صبح پنج شنبه گذشته در نشستي كه به تشريح چگونگي پيشرفت «طرح باغ هنر بم» اختصاص داشت ضمن اعلام اين خبر گفتند كه در آينده نزديك كنسرتهايي در كشورهاي كانادا و آمريكا برگزار خواهند كرد.
شجريان با اعلام اين خبر كه تمامي درآمدهاي حاصله از انتشار اين دي وي دي به ساخت و توسعه باغ هنر بم اختصاص مي يابد از علاقه مندان موسيقي و به خصوص شهروندان ايراني خواست از كپي كردن اين دي وي دي خودداري كنند . همين گزارش حاكي است كه روند نامطلوب و غيرقانوني كپي از سي دي و دي وي دي و نوار در سال هاي گذشته سبب شده است تا عملاً بسياري از توليدات موسيقي نتوانند هزينه هاي خود را پوشش دهند و به نظر مي رسد، هشدار شجريان از دو منظر قابل اعتنا باشد، اول جلوگيري از سرقت و كپي غيرمجاز و دوم تحذير به كپي كاران و سارقان كه درآمدهاي حاصل از فروش اين كار به جيب توليد كنندگان واريز نمي شود و هر گونه كپي برداري در واقع سرقت از جيب مردم محروم و مصيبت ديده بم است كه چشم انتظار كمك هاي شهروندان ايراني اند.
در اين نشست همچنين حسين عليزاده از واگذاري باغ هنر بم به نهادي مردمي خبر داد و گفت: پس از پايان اين طرح و تكميل شدن آن بايد نهادي خصوصي يا مدني اداره آن را بر عهده بگيرد كه بتواند اهداف موسسان و نيز سازندگان و كساني كه براي ساخت اين بنا هزينه و وقت نهاده اند را برآورده سازد.
وي ابراز اميداوري كرد كه اين مجموعه بتواند هنر را در تمامي سطوح آن به شهروندان بمي آموزش دهد. عليزاده همچنين از استقبال برخي از چهره هاي نامي موسيقي، چون فرهاد فخرالديني، براي تدريس موسيقي در بم به اتفاق شاگردانش خبر داد و گفت: در آينده تصميم داريم در كنار اين باغ سوئيت هايي بسازيم كه استادان نامي عازم اين شهر دغدغه محل اقامت هم نداشته باشند.
در اين نشست همچنين گفته شد كه يك ششم هزينه ساخت اين پروژه بزرگ و تمامي نقشه هاي آن آماده شده است و از هنرمندان و علاقه مندان به تكميل اين پروژه نيز خواسته شد كه براي كمك به پيشرفت اين پروژه ملي همياري و مساعدت افزونتري صورت دهند.
در برآورد اوليه پروژه باغ هنر بم ۲/۲ ميليارد تومان پيش بيني شده است كه در ۱۴ هكتار باغ با بناي دو هكتاري ساختمانهاي آن احداث مي شود.

تازه هاي دنياي رسانه ها
انتقاد پراودا از ادامه تلاش آمريكا براي ساختن سپر موشكي
پراودا ۱۵ دسامبر در مقاله اي درباره شكست ۱۴ دسامبر آمريكا در آزمايش يك موشك ضد موشك قاره پيما نوشته است: ايجاد سپر موشكي از دو دهه پيش براي سران آمريكا يك عقده شده است. اين سران تاكنون ميلياردها دلار پول ماليات دهندگان را به جيب صاحبان كارخانه ها ريخته اند و به نتيجه هم نرسيده اند. پراودا نوشته است: دفاع در برابر چي؟ كدام خطر آمريكا را تهديد مي كند؟! اگر بهانه، خطر مشتي تروريست است كه آنان محال است بتوانند موشك قاره پيما داشته باشند كه ساختن پايگاه پرتاب و پنهان كردن موشكي به آن بزرگي برايشان امكان پذير نيست. براي آنان كه منظورشان ايجاد رعب است به كار بردن مواد منفجره كه در جيب هم جاي مي گيرد كافي است. چنانچه ترس از حمله يك قدرت ديگر است، كه چنين قدرتي موشك قاره پيماي نامرئي هم دارد. پراودا اضافه كرده است: چني و رامسفلد كه اطراف جورج بوش را گرفته اند نگران كم شدن منافع صاحبان كارخانه ها هستند، نه منافع مردم آمريكا و حفظ آنان از هرگونه خطر. موشك ضد موشك آمريكا در لحظه پرتاب عمل نكرد و روشن نشد. اين موشك قرار بود يك موشك قاره پيما را كه از آلاسكا پرتاب شده بود بر فراز اقيانوس آرام رهگيري و منهدم كند. اين آزمايش دو سال پس از شكست آزمايش قبلي انجام شده بود.
ترديدها به انتخابات اخير آمريكا
۴۵ روز پس از انجام انتخابات آمريكا، هنوز ترديد به سيستم رأي گيري امسال مخصوصاً در ايالت اهايو پايان نيافته است. «راشل كنراد» خبرنگار آسوشيتدپرس ضمن گزارشي كه پاراگراف اول آن در بالا آمد، نوشته است: ترديدها به نقص تكنولوژي و دستگاه هاي فني رأي گيري، تراكم بيش از حد در برخي از حوزه ها به خصوص حوزه هاي واقع در محله هاي فقيرنشين و سياهپوست نشين، و نيز گيج بودن و بي اطلاعي بعضي از مراجعين از چگونگي رأي دادن الكترونيك بوده است و اين ترديد ها و رسيدگي به آنها همچنان ادامه دارد. كنراد نوشته است: با اين كه هر دوباره خواني، نتيجه انتخابات را كه در آن آراء جورج بوش سه و نيم ميليون بيشتر از رقيبش بوده است تغيير نخواهد داد معذالك «جسي جكسون» رئيس جنبش حقوق مدني و «جان كانير» عضو مجلس نمايندگان از تعقيب كار تا اعلان نتيجه دست بردار نيستند و ديگران هم به اصرار خود براي رفع نقائص از همين حالا براي دوره بعدي ادامه مي دهند.

معاونت امور سينمايي وزارت  ارشاد :
شهرك سينمايي هشتگرد در قالب كنسرسيوم احداث مي شود
معاون  امور سينمايي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي گفت : شهرك  سينمايي  هشتگرد در قالب  كنسرسيوم  و با مشاركت  شركت هاي  خارجي  احداث  مي شود.
عمليات  ساختماني احداث  بزرگترين  شهرك  سينمايي  - تفريحي  كشور شهريورماه  سال  ۸۲ در شهر هشتگرد آغاز شد.
اين  مجموعه  در زميني  به  وسعت  ۵۰ هكتار احداث  مي شود و در آن مراكزي  نظير استوديوهاي  عظيم  فيلمبرداري ، مراكز اجراي  جلوه هاي  ويژه  تلويزيوني  و سينمايي ، استوديوهاي  صداگذاري  و ضبط برنامه هاي  ويديويي  و تلويزيوني ، كارگاه  ساخت  دكور و ماكت ، انبارهاي  لوازم  صحنه ، مهمانسرا و پارك  تفريحي پيش  بيني  شده است .
محمدمهدي  حيدريان  در گفت  و گو با ايرنا افزود: براي  احداث  شهرك  سينمايي  به  عنوان  سخت ترين  و بزرگترين  طرح سينمايي  كشور، بيش  از ۶۰ ميليون  دلار سرمايه  نياز است . وي  به  استقبال  شركت هاي  خارجي  براي  مشاركت  در ساخت  شهرك  سينمايي  اشاره كرد و توضيح  داد: شركت هاي  انگليسي ، اتريشي  و كانادايي  طرح هايي  براي احداث  اين  مجموعه  ارايه  كردند كه  هيچ  يك  نظر كارشناسان  سينمايي  كشور را تأمين  نكرد.
معاون  وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي گفت : با توجه  به  تعدد طرح هاي  پيشنهادي در نهايت  تصميم  براين  شد كه  شهرك  سينمايي  در قالب  يك  كنسرسيوم  و با حضور شركت هاي  آلماني ، اتريشي  و يا كشورهاي  ديگر اجرايي  شود.
وي  به  روند فعاليت  عمراني  در طرح  شهرك  سينمايي  اشاره  كرد و افزود: نقشه برداري  اين  مجموعه  به  اتمام  رسيده  و فضاي  مجازي  شهرك  سينمايي  در قالب  سي دي  آماده  است .
حيدريان  گفت : پس  از قطعي شدن  شركاي  خارجي ، احداث  و تجهيز كارگاهي  شهرك سينمايي  آغاز مي شود.

برگزاري هم انديشي جامعه شناسي هنر
از سلسله هم انديشي هاي فرهنگستان هنر امروز با همكاري دانشگاه تربيت مدرس هم انديشي جامعه شناسي هنر برگزار مي شود.
به گزارش ايلنا، هم انديشي جامعه شناسي هنر امروز با سخنان دكتر ميرفضل الله موسوي كوزه كنان (دانشگاه تربيت مدرس)، دكتر بهمن نامور مطلق (فرهنگستان هنر) و دكتر سيروس يگانه (دبير علمي هم انديشي) در چهار گروه برگزار مي شود.
در جلسه اول در زمينه مباني جامعه شناسي هنر: دكتر اعظم راورراد، دكتر محمد ميرشكرايي، دكتر سيدمصطفي مختاباد و دكتر سيروس يگانه سخن مي گويند.
سپس در جلسه دوم درباره روندهاي معاصر در جامعه شناسي هنر دكتر علي اكبر فرهنگي، محمد كاركنان نصرآبادي وعليرضا صحاف زاده به ايراد سخن مي پردازند.
در جلسه سوم نيز «سياست فرهنگي، هنرمندان، شغل ،هويت و بازار» را دكتر مهرداد نوابخش، دكتر عبدالعلي لهسايي زاده، نازفر غرقاني و دكتر ناصر فكوهي مورد بررسي قرار مي دهند.
همچنين در آخرين جلسه، عنوان موزه ها و گالري ها نيز با همراهي مهري بهار و دكتر مسعود كوثري مورد بحث قرار خواهد گرفت.

جشن عروسك ها در تئاتر شهر
گروه ادب و هنر: امروز- شنبه- مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي دانشجويي با حضور معاونت پژوهشي- فرهنگي وزارت علوم در تالار اصلي تئاتر شهر برگزار مي شود.
اين مراسم ساعت ۳۰: ۱۶با نمايش فيلم كوتاهي از اجراهاي عروسكي در سالن انظار تئاتر شهر آغاز و سپس با مراسم رسمي در تالار اصلي اين مجموعه ادامه مي يابد.
اجراي نمايش عروسكي، سخنراني دكتر خانيكي معاونت پژوهشي فرهنگي وزارت علوم، قرائت بيانيه مجمع كانون هاي تئاتر دانشجويي، سخنراني دبير هشتمين جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي دانشجويي، سخنراني معاون امور فرهنگي دانشجويي دانشگاه هنر و اهداي جوايز از جمله برنامه هاي اين مراسم است.
لازم به توضيح است، كارگردان مراسم اختتاميه بين المللي تئاتر عروسكي دانشجويي به عهده زهرا صبري و آهنگسازي آن به عهده ونداد مساح زاده آهنگساز مراسم اختتاميه دهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران _ مبارك است.

معرفي اعضاي هيات انتخاب فيلم هاي جشنواره فجر
گروه ادب و هنر - به گزارش روابط عمومي بيست و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر، مجتبي اقدامي، پوران درخشنده، عزيزالله حاجي مشهدي، سعيد حاجي ميري، جعفر صانعي مقدم، محمد ابراهيم صلواتي فرد و داريوش فرهنگ به عنوان هفت عضو هيات انتخاب جشنواره معرفي شدند.
مجتبي اقدامي: كارشناس فرهنگي سينما، فيلمنامه نويس و معاون فرهنگي بنياد سينمايي فارابي .
عزيزالله حاجي مشهدي: شاعر، نويسنده، منتقد فيلم و مدرس سينما از سال ۱۳۵۰ تاكنون، عضو گروه كارشناسي دبيرخانه شوراي هنر، عضو شوراي مركزي كانون مدرسان سينما، بازرس اصلي خانه سينما .
سعيد حاجي ميري: فيلمساز، فيلم نامه نويس، تهيه كننده، مدير توليد، تدوينگر.
پوران درخشنده: كارگردان، تهيه كننده، پژوهشگر و فيلمنامه نويس سينما و تلويزيون.
جعفر صانعي مقدم:مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.
محمد ابراهيم صلواتي فرد: مدير اسبق شبكه اول سيما، مدير اسبق توليد سيما، عضو هيأت انتخاب دوره هاي قبلي جشنواره فجر.
داريوش فرهنگ:فيلمساز، بازيگر، برنامه ساز تلويزيون و فارغ التحصيل رشته تئاتر.

برگي از تاريخ
پايان استعمار پرتغال بر هند
۱۸ دسامبر در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۷۱۸ در پي تشكيل اتحاديه مربع در اروپا براي جلوگيري از جاه طلبي هاي تازه اسپانيا، انگلستان (يكي از اعضاي اين اتحاديه) به دولت اسپانيا اعلان جنگ داد. در سال ۱۹۰۳ در صحراي «كيتي هاك» ايالت كاروليناي شمالي آمريكا برادران رايت (ارويل و ويلبر رايت) هواپيمايي را كه در كارگاه دوچرخه سازي شان بر پايه استفاده از مقاومت هوا ساخته بودند به پرواز درآوردند كه به عنوان نخستين پرواز بشر با هواپيما ثبت شده است. در سال ۱۹۱۴ انگلستان با استفاده از فرصت جنگ جهاني اول، مصر را به عنوان يك كشور تحت الحمايه خود اعلام كرد. در سال ۱۹۵۷ نخستين مركز اتمي غيردولتي توليد نيروي برق در «شيپينگ پورت» ايالت پنسيلوانياي آمريكا آغاز به كار كرد. در سال ۱۹۷۲ مرحله شديد بمباران هوايي قسمت شمالي ويتنام از سوي آمريكا آغاز شد. ۱۸دسامبر در عين حال سالگرد درگذشت سه سوسياليست بنام اروپايي است، در اين روز در سال ۱۹۱۵ ادوارد وايلان فرانسوي در ۷۵ سالگي، در ۱۹۳۲ ادوارد برنشتاين آلماني در ۸۲ سالگي و در ۱۹۹۲ ويلي برانت آلماني در ۷۹ سالگي فوت شدند.
اينك برگ امروز: ارتش هند روز ۱۷ دسامبر سال ۱۹۶۱ بالاخره پس از چهار قرن و اندي «گوا» و دو منطقه ديگر اين كشور را از دست پرتغالي ها خارج ساخت و به استعمار اين كشور كوچك اروپايي بر شبه قاره هند پايان داد. استقرار پرتغالي ها در هند از زمان «آلفونسو دا آلبوكركي» در اوايل قرن ۱۶ صورت گرفته بود. آلبوكركي ۱۵ دسامبر سال ۱۵۱۵ درگذشت. از پايگاه «گوا» بود كه پرتغالي ها به ساير نقاط آسيا از جمله خليج فارس دست اندازي كردند. دولت صفوي ايران براي اخراج پرتغالي ها از قشم و نقاط ساحلي ديگر بود كه با انگليسي ها متحد شد و پاي آنان به خليج فارس باز گرديد كه مشكلات منطقه نتيجه سلطه انگليسي ها بر خليج فارس بوده است.
www.iranianshistoryonthisday.com

جشنواره فيلم وكيفيت فردا آغاز مي شود
ايرنا- نخستين  جشنواره  فيلم  و كيفيت  روز يكشنبه  ۲۹ آذرماه  با هدف  ارتقا كيفي  توليد فيلم  كشور در مجموعه  همايش هاي  رازي  تهران  آغاز به  كار خواهد كرد.
به  گزارش  روابط عمومي جشنواره  فيلم  و كيفيت ، در اين  جشنواره كه  به  مدت  دو روز برگزار مي شود، ۱۰ فيلم  با موضوع  كيفيت  به  نمايش  درمي آيد.
«علي  معلم» ، «عليرضا رئيسيان» ، «مينو فرشچي» ، «غلامرضا خاكي» و «محمد حسن امامي» اعضاي هيات  داوران  اين  جشنواره  را تشكيل  مي دهند.

پاسخ به پرسش پزشكي
صداي اضافي در گوش
دكتر روزنفلد در پاسخ به اين سئوال كه وجود صداي اضافي علامت چيست گفته است: علل بسيار دارد. اگر در حال مصرف دارو هستيد ممكن است نتيجه عوارض جانبي آن باشد كه بايد به اطلاع دكترتان برسانيد. چناچه توليد سرگيجه هم بكند از سرايت آب هنگام دوش گرفتن و شناست. ممكن است بر اثر آسيب ديدگي عصب گوش نيز باشد. كاهش شنوايي هم با احساس صداهاي اضافي آغاز مي شود. آن را آسان نگيريد و به پزشك مراجعه كنيد.

بهارستان
پيراهن صبر پوشيدم كه محنت را هيچ چيزي چون صبر نيست.
تاريخ بيهقي

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
گلدان
هر روز صبح كه سركار مي آمد شاخه گلي با خود مي آورد و در گلدان باريك شيشه اي مي گذاشت. وقتي او رفت، گلدان را كنار بطري هاي خالي نوشابه گذاشتند.
حسن پرسا

گشتي در دنياي خبرها
ليسانس پيرمرد ۹۰ ساله
تنسي: يك پيرمرد در آمريكا در سن ۹۰ سالگي مدرك ليسانس خود را از دانشگاه دريافت كرد.
اين مرد ۶۸ سال پيش دوره كارشناسي رشته بازرگاني را در دانشگاه آلاباما به پايان رساند اما به دليل مشكلات خانوادگي و وقوع جنگ جهاني موفق به دريافت مدرك خود نشد.
سرانجام سال گذشته دختر اين پيرمرد با دانشگاه محل تحصيل پدرش تماس گرفت و از آنها خواست مدرك پدرش را پست كنند كه دو روز پيش اين مدرك خاك خورده به دست پيرمرد رسيد.
سگ باهوش
ملبورن: يك سگ خانگي در استراليا، جان كودكي ۱۸ ماهه را نجات داد.
اين كودك در نزديكي خانه، داخل يك آب انبار افتاد و بيهوش شد به همين دليل سگ خانگي فاصله آب انبار تا خانه را چندين بار طي كرد و در طول مسير آنقدر پارس كرد تا مادر كودك متوجه اين حادثه ناگوار شد. به هر حال مادر با خبر كردن آمبولانس، جان كودكش را نجات داد.
عاقبت بددهاني
مينه سوتا: يك مرد بازنشسته در آمريكا كه ۸۰ سال سن داشت به تنبيه مردي بددهان پرداخت كه اين اقدام وي بازتاب گسترده اي در جامعه آمريكا داشته است.
هنگامي كه پيرمرد مشغول صرف قهوه در يك رستوران بود، يك مشتري ۴۰ ساله درحالي كه با تلفن همراهش صحبت مي كرد وارد اين مكان شد. وي در حين مكالمه خود از الفاظ بسيار زشتي استفاده مي كرد به همين دليل پيرمرد از او خواست خارج از رستوران به مكالمه اش ادامه بدهد.
اما مرد بي ادب به پيرمرد نيز توهين كرد و به همين دليل پيرمرد بازنشسته به شدت او را كتك زد. در پي اين حادثه وي صدها پيام تبريك از شهروندان دريافت كرده است.
خوش شانسي كليسا
كاليفرنيا: چند روز پيش ارگ الكترونيكي يك كليسا در آمريكا به سرقت رفت به همين دليل مسئول موسيقي كليسا به يك فروشگاه لوازم صوتي و تصويري رفت تا ارگ الكترونيكي تازه اي خريداري كند.
از قضا هنگامي كه وي مشغول بررسي ارگ ها بود، مردي جوان درحالي كه يك ارگ الكترونيكي زير بغل داشت وارد فروشگاه شد و از فروشنده خواست تا ارگ وي را بخرد.
مسئول موسيقي كليسا نيز كه كنجكاو شده بود به مرد جوان نزديك شد و دريافت كه ارگ زير بغل وي همان ارگ سرقتي است. به همين دليل بلافاصله پليس را خبر كرد و سارق جوان به دام افتاد.
خالكوبي پيرمرد ۹۴ ساله
فيلادلفيا: يك پيرمرد ۹۴ ساله سرانجام به آرزوي خود رسيد و روي بدنش خالكوبي كرد. وي كه از نوجواني آرزوي خالكوبي داشت سرانجام روز پنجشنبه به يك مركز خالكوبي رفت و يك قطار روي بازوي دست راست و يك عقاب روي بازوي چپش خالكوبي كرد.
وي پيرترين انساني است كه خالكوبي كرده است. پيش از وي اين ركورد متعلق به پيرمردي ۸۱ ساله بود.
مشتري كم تحمل
لندن: چند روز پيش يك مراسم خيريه در شهر لندن برگزار شد. در يكي از رستوران هاي اين شهر، برترين آشپز كشور انگليس غذاهاي مورد علاقه ميهمانان را طبخ مي كرد كه اجاره يك ميز ۱۰ نفره همراه با غذا و سرويس كامل ۱۲ هزار پوند بود.
به همين دليل چهره هاي سرشناس انگليس در اين مراسم حاضر شدند چون پول حاصل از آن به يونيسف اختصاص مي يافت.در جريان اين مراسم، يكي از هنرمندان انگليس به همراه شش تن از دوستانش وارد رستوران شد و يك ميز ۱۰ نفره اجاره كرد اما چون پس از ۵/۱ ساعت غذاي آنان آماده نشد، وي به يك ساندويچ فروشي رفت و با پرداخت ۷۰ پوند، ۷ پرس غذا گرفت و به مراسم خيريه بازگشت.
اين اقدام هنرمند باعث اعتراض شديد برگزاركنندگان مراسم شد كه عمل وي را توهيني بزرگ تلقي كردند. اين هنرمند در توجيه عملكرد خود گفت: من و دوستانم بسيار گرسنه بوديم و تنها به اين دليل غذاي حاضري خريديم.
حمايت از موسيقي آلماني
برلين: نمايندگان مجلس آلمان قصد تصويب لايحه اي را دارند كه براساس آن شبكه هاي راديويي اين كشور موظف خواهند شد از موسيقي آلماني حمايت كنند.
در صورت تصويب اين لايحه، شبكه هاي راديويي موظف خواهند شد حداقل ۳۵ درصد از موسيقي هاي پخش شده خود را به موسيقي هاي توليدشده در آلمان اختصاص دهند.
در حال حاضر اغلب موسيقي هاي ساير كشورهاي اروپايي از شبكه هاي راديويي آلمان پخش مي شود.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۲ و ۳ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۱۷ و ۱۴ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۵ و ۳۹ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۷ و۱۰ دقيقه

گل و گياه
گل كاردينال سوئيسي
009066.jpg
نام علمي: Sinningia Switzerland
خانواده:GESNERIACEAE
گياه دائمي به بلندي ۳۰ و گستردگي ۴۵ سانتي متر است، داراي برگهاي روزت تخم مرغي  شكل بوده و گلهاي قرمز رنگ شيپوري شكل آن با حاشيه سفيد رنگ و مواج در تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان نيمه  سايه و خاك مرطوب با زهكش خوب و غني از هوموس نياز دارد، حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق تقسيم غده در بهار و تهيه قلمه در بهار يا تابستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |