يكشنبه ۶ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۳ - Dec 26, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال در جاده سايپا متوقف شد
009783.jpg
گروه ورزشي: ديدار دو تيم استقلال و سايپا در تنها بازي باقيمانده هفته چهاردهم با تساوي بدون گل خاتمه پذيرفت تا هر دو تيم بدون جابجايي در جدول رقابت ها در مكانهاي چهارم و هفتم باقي بمانند.
استقلال و سايپا هر كدام اين بخت را داشتند كه در صورت برتري بر يكديگر يك پله در جدول صعود كنند، اما پيكار بدون گل اين دو تيم در هواي سرد زمستاني حاصلي در بر نداشت.
در اين بازي كم افت و خيز استقلال به جز معدود دقايق نيمه دوم چربش محسوسي بر حريف داشت، اما كم دقتي مهاجمان اين تيم به خصوص عنايتي در زدن ضربات نهايي باعث شد تا دروازه سايپا بسته بماند. استقلال كه براي حل مشكل خط حمله اش در نيمه دوم علي سامره را هم به ميدان فراخواند نتوانست به گل دست پيدا كند.
سايپا هم در چند نوبت به سختي توسط حسين كريمي و اميرحسين يوسفي روي دروازه استقلال خطرساز شد كه يا با درخشش تاپالوويچ، تير دروازه وشتابزدگي مهاجمان اين موقعيت ها از كف رفت. استقلال در نيمه دوم براي تقويت خط مياني اش گيلائوري تازه از بند مصدوميت رسته و فرزاد مجيدي را هم وارد بازي كرد ولي با اين وجود به نظر مي رسيد كه استقلال با تركيب نيمه اول خود در كار گروهي موفق تر بود. سايپا از دقيقه ۷۵ با اخراج هاشمي نسب ده نفره شد.
استقلال در بازي با سايپا اين بار تاپالوويچ را درون دروازه قرار داد. حقدوست، صادقي و قرباني مردان دفاعي اين تيم بودند. نيكبخت، اميرآبادي، منصوريان، فكري و كاظمي كمربند مياني اين تيم را تشكيل مي دادند و در خط حمله هم اكبرپور زوج عنايتي محسوب مي شد.
سايپا در اين بازي همچنان از حضور شجاعي و ميرصادقي محروم بود.
سايپا با تركيب شمس، طهماسبي، هاشمي نسب، ارزاني، سميعي نيا، رفيعي، برجلو، شرفي، يوسفي، خانگلي و عباس فرد پا به ميدان بازي با استقلال گذاشت. سايپا به جز دقايقي از بازي آن تيم شاداب و سرحال بازيهاي پيشين نبود و از اين تساوي بيش از استقلال خشنود شد.

ليگ برتر انگليس
رقابت  فشرده آرسنال با چلسي
009780.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: در آستانه سال نو ميلادي و در حالي كه بيشتر تيم هاي بزرگ جهان در تعطيلات به سر مي برند قديمي ترين ليگ دنيا يعني ليگ برتر انگليس رقابت هاي فشرده اي را در پيش دارد و اكثر كارشناسان عقيده دارند هر تيمي كه بتواند اين مقطع فشرده را با موفقيت پشت سربگذارد احتمال قهرماني اش در ليگ برتر بسيار زياد خواهد بود.
امروز در استامفورد بريچ چلسي ميزبان آستون ويلاست، چلسي در حال حاضر با ۵ امتياز بيشتر در صدر جدول نسبت به آرسنال قرار دارد. چلسي در اين بازي بازيكن مصدوم و آسيب ديده ندارد.
تيم چلسي آخرين بار در سال ۱۹۵۵ قهرمان رقابتهاي ليگ برتر شد. اورتون امروز در ليورپول ميزبان منچسترسيتي مي باشد.
در منطقه ديگري از شهر لندن و همزمان با اين ديدار آرسنال ميزبان فولام است.
در يكي از مهمترين بازي هاي ديگر منچستر يونايتد ميزبان بولتون واندرز است.
غيبت لوئيس ساها و رود ون نيستلروي دو مهاجم تيم منچستر در اين بازي باعث نگراني فرگوسن شده است. نيستلروي نه تنها در اين ديدار بلكه بايد به مدت ۸ هفته استراحت كند. در ساير بازي هاي امروز بيرمنگام با ميدلرزبرو، بلكبرن با نيوكاسل، كريستال پالاس با پورتسموتث، نوريچ با تاتنهام، ساوتهمپتون با چارلتون، وست بروموويچ با ليورپول ديدار مي كنند.

رضازاده بهترين وزنه بردار قرن مي شود
009786.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: فدراسيون جهاني وزنه برداري (I.W.F) فعاليت رسمي خود در اين رشته را از سال ۱۹۰۵ ميلادي آغاز كرده و تا چند روز ديگر كه سال ۲۰۰۵ آغاز شود دقيقا يكصد سال از آغاز فعاليت اين تشكيلات مي گذرد و اين فرصت مناسبي را براي متوليان رده بالاي وزنه برداري جهان فراهم آورده تا در پايان سال ۲۰۰۴ همزمان با برپايي جشن يكصدمين سال فعاليت قهرماني قهرماني I.W.F)) بهترين وزنه بردار قرن را هم به جهانيان معرفي كنند.
۷ وزنه بردار از سراسر جهان كانديداي احراز اين افتخار به يادماندني هستند كه حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان از كشورمان نيز يكي از كانديداهاست كه طبق گفته علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري تاكنون براساس نظرسنجي هاي صورت گرفته رضازاده بهترين جايگاه را براي كسب اين مقام دارد.
واسيلي آلكسيف وزنه بردار سالهاي دور اتحاد جماهير شوروي سابق و نعيم سليمان اوغلو وزنه بردار بلغاري الاصل تركيه از جمله رقيبان نزديك رضازاده در اين انتخاب هستند. از آنجايي كه اين انتخاب اينترنتي است دوستداران رضازاده در ايران و سراسر جهان نيز مي توانند با آدرس (www.IWF.net) با اعلام راي خود در اين انتخابات شركت كنند.
قوي ترين مردان در جام خليج فارس
۲۰ نفر از وزنه برداران منتخب كشورمان ظرف ده روز آينده به اردوي بلغارستان سفر خواهند كرد و ايوانف نيز در اين اردو به تيم ملحق مي شود.
علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان با اعلام اين خبر همچنين اظهار داشت: مسابقات پرورش اندام و پاورليفتينگ دهه فجر تحت عنوان جام خليج فارس و با دعوت از كشورهاي حوزه خليج فارس برگزار مي شود. از دست اندركاران بين المللي اين رشته ها نيز براي حضور در اين رقابتها دعوت به عمل خواهد آمد.وي ادامه داد: مسابقات قوي ترين مردان نيز كه قرار است اين هفته در شهر زاهدان برگزار شود، تحت عنوان جام خليج فارس برگزار خواهد شد.

ب مثل بم، ز مثل زلزله
كودكان زلزله
چشم پوشيدن از يكصدم بسياري چيزها تحمل ناپذير است.
آسيب ديدن يكصدم محصول، كم شدن يكصدم درآمد، تلف شدن يكصدم وقت، زدن يكصدم نيازمنديها.اما زماني كه يك درصد مردم كشور ما بي خانمان مي شدند، چشمانم به كودكاني است كه بي سرپرست مانده اند. وامانده از شرايط، سرخورده از مرگ مادر، مرگ پدر، مرگ برادر و خواهر.
اينان آرزوها، آينده ها، نقشه ها در سر داشته اند، كه براي هر كدام از ما يك دنياست، بدون نگراني و ترس و واهمه هايي كه گاه نگران كننده است.
براي كم كردن از سنگيني اين هول و خاطره هم از ما كاري برمي آيد!!؟
آن زمين خاكي بم كه روزها در آن غوغايي بر پا بود، خلوت شده است، خاك مرگ بر روي آن پاشيده اند. نخلها فرو افتاده است و رطب هاي رسيده در زير خاك دفن شده اند.
حال ما چه مي توانيم انجام دهيم. براي كم كردن از سنگيني اين بار مي توانيم زندگي مادي را براي آنها و نسلهاي آينده، اندكي آسانتر كنيم، يا دست كم نگذاريم زندگي براي آنها دشوارتر از آنچه هست، بشود.
۹۹درصد از مردم جامعه ما به هر ترتيب و در هر اندازه اي در موقعيتي جا افتاده، درآمدي دارند و به كاري ادامه مي دهند، اينان نبايد آن پنجاه هزار نفر را فراموش كنند، آنها بم را مي شناسند. آن پنجاه هزار نفر كه با زمين لرزه جاكن شده اند، درآمدي ندارند و كارشان را از دست داده اند، كاشانه ندارند.
هر چند كمكهاي ما در بهترين حالت آنها را به روز پيش از حادثه بازنخواهد گرداند، اما مي تواند از نابودي روحي مطلق آنها جلوگيري كند.
كودكان بم را بايد به زندگي بازگردانيم، به بودن، خواندن، نوشتن و ورزش كردن. توپ را بايد در همان زمين خاكي به زير پاهاي آنها فرستاد، بايد با آنها بود، به آنها فكر كرد، بايد باشند كه باشيم و همه با هم در اين خاك بمانيم.

بازديد نمايندگان ايران ، ژاپن و بحرين از كره شمالي
پيش  از آغاز مرحله نهايي  رقابت هاي  مقدماتي  جام  جهاني  ،۲۰۰۶ نمايندگان  فدراسيون هاي  ايران ،بحرين  و ژاپن  همراه  با مسئولان  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا از وضعيت  و امكانات كشور كره  شمالي  بازديد خواهند كرد.
گفته  مي شود كه  از ايران ، احتمالا ناصر نوآموز نايب  رئيس  فدراسيون فوتبال  همراه اين  هيات  خواهد بود.ايران ، بحرين ، ژاپن  و كره  شمالي  در گروه  دوم  اين  پيكارها قرار دارند.

۱۱ تيم برتر واليبال جوانان جهان در انتظار ايران
گروه ورزشي - علي شاكري: سيزدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان جهان طي روزهاي ۱۶ تا ۲۴ مرداد ماه سال آينده به ميزباني هند در شهر «ويشاكاپتنام» برگزار خواهد شد. همان شهر آشنا براي واليبال ايران كه در سال ۸۲ نوجوانان ما پس از هند در سكوي نايب قهرماني آسيا ايستادند. حالا چهره يازده تيم از ۱۲ تيمي كه قرار است در مرحله نهايي حاضر باشند مشخص شده است. تنها نماينده باقيمانده قرار است از جمع تيم هاي آسيايي در بازي هاي مقدماتي ارديبهشت ماه سال آينده انتخاب شود. بدون ترديد همه نگاه ها در ميان تيم هاي باقي مانده به ايران است، تيمي كه در آخرين دوره مسابقات جوانان آسيا در قطر پس از كره جنوبي در مكان دوم ايستاد و بخت اول صعود از قاره كهن محسوب مي شود. تونس، كره جنوبي، روسيه، كوبا، برزيل، مراكش، هند، هلند، آمريكا، آلمان و صربستان ومونته نگرو تيم هاي راه يافته به مرحله نهايي مسابقات جوانان جهان به شمار مي روند.
يزداني مناسب ترين گزينه
مصطفي كارخانه سرمربي سابق تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان ايران در گفت وگو با خبرنگار ايرنا از يزداني خرم رئيس كنوني واليبال به عنوان مناسب ترين گزينه در انتخابات آينده ياد كرد. وي درمورد دلايل خود گفت: يزداني خرم در چند سال اخير واليبال را متحول كرده است و تجربه گرانبهايي در اين رشته ورزشي دارد.
شهرداري تهران قهرمان واليبال كارمندان دولت
مسابقات واليبال ويژه كاركنان و كارمندان دولت كه با حضور ده تيم برگزار شد با قهرماني تيم شهرداري تهران به پايان رسيد. پس از تيم شهرداري عناوين دوم و سوم نصيب هما و مخابرات شد.حسين ابراهيميان سرمربي تيم واليبال شهرداري تهران در پايان اين بازي ها اعلا م كرد: اين تيم براي شركت در مسابقات گراميداشت دهه مبارك فجر بهمن ماه در رقابت هاي قهرماني كشور در تبريز شركت مي كند.

مربيان اندونزيايي براي تيم هاي بدمينتون ايران
گروه ورزشي: بدمينتون ايران پس از سال ها ارتباط نزديك با چيني ها چند صباحي است كه تصميم به همكاري با بدمينتون بازان اندونزيايي گرفته است. بعد از فعاليت  چند ماهه تني چند از مربيان و بازيكنان بدمينتون اندونزي كه بصورت آزمايشي با ورزشكاران ايراني تمرينات مشترك داشته اند، مسئولان بدميتنون ايران با اعلام رضايت به صرافت افتاده اند تا از اين پس دامنه همكاري با آنان را گسترش دهند. در همين رابطه ديروز ايرنا خبر از استخدام يك مربي زن بنام «لينا مارلينا» و يك مربي مرد بنام «يوسف جونادي» را براي تيم هاي ملي بدمينتون بانوان و مردان ايران داده است.
جدا از مربيان، دو تيم باشگاهي سايپا و فولاد گيلان هم قراردادي يك ساله با دو بازيكن اندونزي به نامهاي استفان ريگي و سوريلان آدي بستند.

قهرماني ژيمناست هاي شهرداري منطقه ۸ تهران
مسابقات  ژيمناستيك  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  ايران  با قهرماني  تيم  شهرداري  منطقه  ۸ به  پايان  رسيد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك در اين  مسابقات  كه  مرحله  چهارم  (آخر) آن در مشهد برگزار شد، پس  از تيم  منطقه  ۸ تهران  كه  بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي  پگاه  خوزستان  و صنايع  استيل  البرز قزوين  در رده هاي  دوم  و سوم  قرار گرفتند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |