شنبه ۱۲ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۹ - Jan 1, 2005
ورزش
Front Page

ليگ برتر در نقطه تحول
توقف همه مدعيان به جز پيروزي
010314.jpg
عكس: رضا عليشيري ،ايپنا
گروه ورزشي: پايان نيم فصل بر ارزش هاي فني و تيمي مسابقات ليگ برتر فوتبال صحه گذاشت.
به گزارش خبرنگار ما، پرسپوليس روز پنجشنبه صدرنشيني را با كشيدن ترمز سنگين روي آهن هاي واگن اصفهاني ها متوقف كرد. پرسپوليس ارزش هاي خود را در هفته پانزدهم نشان داد. سوبل، پروين و خطيب راه طولاني در پيش دارند، اما راه اكنون هموار و مسطح است. سرخپوشان تهراني در دقيقه نود شانه هاي ذوب آهن را بر زمين زدند تا كاملا چسبيده به آنها پيش بروند. يك گل زيبا كه روي حركات گروهي و بازي سازي از سمت چپ شكل گرفت و به سه امتياز حساس و جالب تبديل شد. امامي فر فرستاد تا انتظاري يكبار ديگر ارزش هاي خود را نمايان سازد. او دروازه را بهتر از جباري مي شناسد و اين ادعا را بارها ثابت كرده است. انصاريان، محمدي، مهدوي و باقري هم در اندازه هاي تيم ملي ظاهر شدند، حالا ديگر نمي توان از اين بازيكنان براي تيم ملي چشم پوشيد، آنها را بايد جدي گرفت. پرسپوليس برد تا يك مدعي واقعي براي قهرماني اين فصل باشد.
در اصفهان استقلال با خودش آشتي كرد و قلعه نويي با سامره و نفس دروني كه در اين پديده باشد لجاجت را كنار گذاشت و با منطق و دوستي و هدايت بازيكنان به دستاوردهاي مثبتي رسيد. سامره نيز بر گذشت قلعه نويي صحه گذاشت و يك گل زيبا زد و يك پاس گل هم به عنايتي داد، اما در اجراي حركات شخصي خود دچار اشتباه فاحش شد و بدون تفكر درحالي كه يك اخطار داشت با زدن ضربه بي جهت به توپي كه خود در آفسايد بود اخراج شد. اما اينها از ارزش بازي توفاني و سرعتي استقلال در نيمه اول چيزي كم نكرد. در بازسازي مجدد استقلال، سرعت خوبي پيدا كرده بود. صادقي عالي بود، حق دوست خوب كار كرد ، كاظمي و منصوريان بي نظير بودند و سامره و عنايتي نيز كار خود را خوب انجام دادند. سپاهان يكي از دو گل را توسط مهاجم قديمي و بازگشته خود ادموند بزيك جبران كرد و به دنبال آن فكري جانشين فرزاد مجيدي شد تا تمركز دفاعي استقلال بيشتر شود. در اين بازي انصافا سپاهان همچون يك تيم بزرگ فوتبال بازي كرد. اما در فوتبال هميشه پيروزي وجود ندارد و تساوي هم يك نتيجه شرافتمندانه است.
در اهواز تيم استقلال اين شهر هرچه دق دلي داشت برسر شموشك خالي كرد و با شش گل اين تيم شمالي را بدرقه كرد و خود را چند پله بالاتر كشاند.استقلال اهواز كه به نظر مي رسيد از نيروي فوق العاده اي برخوردار است در هر حمله و يورش دروازه شموشك را به توپ بست و سرانجام با كسب سه امتياز و شش گل زده در پايان نيم فصل خاطره خوشي از خود بر جاي گذاشت.
شموشك يك پله پايين تر آمد تا صبا باتري با پيروزي در مقابل ملوان بالاتر از شموشك و برق به رده دوازدهم برود، صبا باتري به نظر مي رسد راه افتاده است و بايد در انتظار بازي هاي بهتر اين تيم در نيم فصل دوم باشيم.
پگاه نيز با اصغر شرفي بر برق شيراز غلبه كرد. تيم آشناي سالهاي گذشته شرفي در مقابل پگاه تسليم شد تا رشتي ها اميدوار به ماندن و جمع آوري امتياز لازم در نيم فصل دوم باشند.
پاس و فولاد هم زورشان به يكديگر نرسيد. در ورزشگاه دستگردي پاس بدون جلالي دروازه خود را به روي فولاد و مومن زاده گشوده ديد. اما پاس با خداداد مانع از ثبت شكستي ديگر براي تيمش شد. تيره روزي هاي پيكان تمامي ندارد. اين تيم در روي خط شكست اين بار در شيراز و درست در ثانيه هاي پاياني باخت ديگري را مقابل فجر سپاسي متحمل شد. پرونده هفته پانزدهم ليگ برتر درحالي بسته شد كه سرنوشت قهرماني نيم فصل در گرو ديدار به تعويق افتاده فجرسپاسي و فولاد است.

خبرهاي فوتبال جهان
انگليسي ها در اولين روز سال نو به ميدان مي روند
گروه ورزشي: در اولين روز سال ۲۰۰۵ فوتبال هنوز در انگليس زنده است و بازي ها با جذابيت بيشتري دنبال مي شود. تيم چلسي در بيست و يكمين هفته از اين بازي ها در آنفيلد به مصاف ليورپول مي رود. چلسي در حال حاضر با ۴۵ امتياز در صدر قرار دارد و در اين فصل رقابت سختي را براي كسب قهرماني با آرسنال دارد. ليورپول اكنون در خانه در پي شكست چلسي است.آرسنال هم مثل تيم چلسي در بازيهاي اين هفته بايد در خارج از خانه به ديدار چارلتون برود.
در ساير بازيهاي امروز منچستر يونايتد بازي حساسي را با ميدلزبورو برگزار مي كند، آستون ويلا با بلكبرن، بولتون با وست بروموويچ، فولام با كريستال پالاس، منچسترسيتي با ساوتهمپتون، نيوكاسل با بيرمنگام، پورتموث با نورويچ سيتي و تاتنهام با اورتون ديدار مي كنند.
لوگزامبورگو سرمربي جديد رئال مادريد  شد
010317.jpg
لوگزامبورگو با رونالدو در آخرين تمرين رئال
واندرلي لوگزامبورگو مربي برزيلي به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا معرفي شد.
روزنامه ال موندو اسپانيا نوشت: لوگزامبورگو به عنوان جانشين ماريانو گارسيا رمون سرمربي فعلي با باشگاه رئال مادريد قرارداد منعقد كرد.
لوگزامبورگو به همراه تيم سانتوز، عنوان قهرماني مسابقات فوتبال باشگاه هاي برزيل را كسب كرد. به نوشته ال موندو قرارداد لوگزامبورگو دوساله خواهد بود.

انتخابات بهترين وزنه بردار قرن تمديد شد
گروه ورزشي: علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان در رابطه با انتخابات اينترنتي بهترين وزنه بردار قرن مي گويد: روز گذشته و پس از اعلام نارضايتي برخي از مردم نسبت به نحوه انتخابات، من تماس تلفني با رئيس فدراسيون جهاني برقرار كردم كه پس از توضيح در مورد آخرين وضعيت انتخابات در ايران، تاماش آيان اعلام كرد كه انتخابات براي يك هفته ديگر تمديد مي شود.

ليگ برتر واليبال ايران
بازي پاس و آذرپيام نيمه تمام ماند

گروه ورزشي _ علي شاكري: هفته چهارم از دور برگشت ليگ برتر واليبال با انجام ۶ بازي و يك بازي نيمه تمام به پايان رسيد.بازي نيمه تمام پاس و آذر پيام و اروميه لبخند رضايت از بازي فني، زيبا و پرتحرك چهارشنبه شب پگاه و پيكان را بر لبنان خشكاند و آرامش چندين هفته اي را از واليبال گرفت.بي ظرفيتي چند بازيكن درهفته اي كه واليبال در اوج سير مي كرد، باعث شد تا داور در فضايي نامساعد نتواند بازي را به پايان برد و سرنوشت بازي پاس و  آذرپيام به كميته انضباطي فدراسيون كشيده شود. اميدواريم در سايه تدابير و هوشياري مسئولان برگزاري مسابقات درست در هفته هايي كه بازيها به مراحل حساس و سرنوشت ساز خود نزديك مي شود تيمها خويشتنداري بيشتري از خود نشان  دهند.

نتايج بازيهاي انجام شده
سايپا ۲ _ وحدت ساري ۳
صنام ۳ _ ذوب آهن صفر
پاديسان ۳ _ دانشگاه آزاد يك
پتروشيمي ماهشهر ۳- شهركرد ۲
پيكان ۳ _ پگاه ۲
پخش پالايش ۱ _ دخانيات تهران ۳

پولادگر در تكواندو ابقا شد
گروه ورزشي: سيد محمد پولادگر در انتخاباتي پرشور براي چهار سال ديگر در سمت رئيس فدراسيون تكواندو ابقا شد.
پولادگر در مجموع از ۴۲ راي صاحب ۲۶ راي شد و اين در حالي بود كه جدي ترين رقيب او داود ميمندي ۱۶ راي بدست آورد. غير از اين دو تن نامزد ديگر هيچكدام موفق به جلب نظر حاضرين در مجمع عمومي انتخابات فدراسيون تكواندو نشدند. قبل از آغاز انتخاب داود فلاح و ناصر پورعلي فرد كه به ترتيب در فدراسيون كنوني در پست رئيس كميته مسابقات و نايب رئيس مشغول به فعاليت هستند، به همراه حميدرضا مهرعلي از شركت در انتخابات انصراف دادند.با انجام اين انتخابات و ابقاء پولادگر انتظار مي رود كه تكواندوي ايران همچنان در سايه آرامش بتواند موفقيت هاي خود را تداوم بخشد.

ليگ برتر كشتي آزاد
پاس تهران و راه آهن خراسان صدرنشين شدند
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: تيم پرستاره كشتي سلام جويبار عليرغم پيروزي قاطع (۵-۲۸) كه ديروز برابر تيم نيروي زميني به دست آورد، از ادامه حضور در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد كشور بازماند. علت حذف اين تيم، پيروزي بزرگ (۱۳-۲۰) راه آهن خراسان برابر نفت تهران بود كه اين تيم مشهدي آن را در مشهد به دست آورد.
در جدول گروه دوم اين مسابقه ها راه آهن خراسان با اين پيروزي صدرنشين شد و به همراه نفت تهران به مرحله نيمه نهايي رسيد.
در مشهد روز پنجشنبه گذشته هم يك مسابقه بين تيمهاي آدنيس خراسان و سنگ آهن بافق برگزار شد كه در اين ميدان بافقي ها به پيروزي (۱۳- ۸ ۱) رسيدند.ديروز از گروه اول اين پيكارها هم دو ديدار برگزار شد كه جدال نفسگير كشتي گيران پاس و پرسپوليس در تهران به تساوي (۱۵-۱۵) انجاميد.
پاسي ها با اين تساوي صدرنشين گروه خود شدند و علي رغم اينكه تيم پرسپوليس هنوز يك ديدار باقيمانده در كارنامه خود دارد، به دليل وضعيت مطلوب در جدول ، صعود خود به مرحله بعد از اين گروه را قطعي كرده است . در گروه اول ديروز همچنين تيم پالايش و پخش كرمانشاه تيم جوانان سلام را (۱۴-۱۶) شكست داد.

پايان زندگي كاظمي در اصفهان
گروه ورزشي: بعد از تساوي تيم هاي استقلال و سپاهان در رقابتهاي ليگ برتر فرهاد كاظمي از رهبري اين تيم بركنار شد.
البته فرهاد كاظمي فصل گذشته قرار بود از اين تيم جدا شود. زماني كه بدون هماهنگي او بازيكناني نظير آقايي، عقيلي و بنگر را مسئولين رده بالاي اين تيم به خدمت گرفتند.
نتايج سپاهان در فينال جام حذفي فوتبال و آن نتيجه عجيب در تهران مسئولان سپاهان را بر آن داشت تا در تصميمات خود تجديد نظر كنند. اما نيم فصل ليگ برتر اين دوره پايان مربيگري كاظمي در اصفهان است. وقتي كه آن خبرنگار با تجربه اصفهاني در روزنامه  ارگان باشگاه سپاهان نوشت كه سپاهاني كه بازيكنان اصفهاني ندارد مال نصف جهان نيست معلوم بود كاظمي كنار خواهد رفت. البته پيش از بازي اين دو تيم در ملاقاتي كه مدير باشگاه سپاهان با يكي از مديران باشگاهي ديگر گفته بود برد و باخت اين بازي به كنار، كاظمي ديگر چيز تازه اي براي عرضه به تيم ما ندارد و ما براي نيم فصل دوم و سوپر جام آسيا نياز به تحول و شوك داريم.
اگر دنيزلي نشد كاظمي
اين اتفاقات پيش از بازي جمعه و توقف سپاهان مقابل استقلال شايد بيشتر از همه پاس را خوشحال كند زيرا اين تيم هنوز در حال مذاكره با دنيزلي براي كاهش پيشنهاد او است. دنيزلي براي مربيگري در پاس مبلغ ۸۰۰ هزار دلار را تقاضا كرده اما سقف توان پاس تنها ۵۰۰ هزار دلار است . امكان هر اتفاقي مي رود. مثل حضور كاظمي در پاس، هر چند تفاوت قيمت كاظمي با دنيزلي به اندازه دانش اين دو است اما پاسي ها وقتي مي توانند با ۵۰ ميليون تومان كاظمي را جذب كنند چرا سراغ مربي ۸۰۰ هزار دلاري بروند. البته هنوز يك جاي كار اشكال دارد. زيرا هم پاسي ها هم اهالي فوتبال دعواي كاظمي با خداداد را فراموش نكرده اند.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* پرسپوليس يك _ ذوب آهن صفر
گل: سهراب انتظاري (۸۹) براي پرسپوليس
* صبا باتري ۲ _ ملوان صفر
گلها: بختياري زاده (۱۳) دايي (۵۰) براي صبا
* سپاهان ۲ _ استقلال تهران ۲
گلها: بزيك (۶۷) خطيبي (۸۱) پنالتي براي سپاهان سامره (۲۸) عنايتي (۵۰) براي استقلال
* استقلال اهواز ۶ _ شموشك نوشهر صفر
گلها: عيدي زاده (۳۵) تقي پور (۵۹) رضايي (۶۳)  زاد محمود (۶۶) اكبري (،۶۷ ۸۴) براي استقلال اهواز
* پاس يك _ فولاد يك
گلها: عزيزي (۴۵) براي پاس و مومن زاده (۲۰) براي فولاد
*پگاه ۲ _ برق يك
گلها: داريوش يزداني (۳۴ و ۴۶ پنالتي) براي پگاه مهدي عيني (۵۸) براي برق
*فجر سپاسي ۲ _ پيكان يك
گلها: غلامرضا رضايي (۸) مهرزاد معدنچي (۹۴) پنالتي براي فجر، امير وزيري (۳۸) براي پيكان
* سايپا صفر - ابومسلم صفر

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |