شنبه ۱۲ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۹ - Jan 1, 2005
اشد مجازات براي قاتل مسلح
010326.jpg
گروه حوادث: مرد سابقه داري كه داراي ۱۰ سال سابقه كيفري در زمينه سرقت هاي مسلحانه بود، صبح پنج شنبه پس از آخرين دفاع در مورد قتل عمدي، به قصاص، ۵ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، مسعود - ي معروف به جمشيد (۳۵ ساله) متهم است كه در ۲۸ ارديبهشت ماه سال ۸۲ به انگيزه سرقت، يك راننده آژانس را با شليك گلوله به قتل رسانده است.
در ابتداي جلسه محاكمه كه به رياست قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان برگزار شد، نماينده دادستان قريشي به قرائت كيفر خواست پرداخت و بيان داشت: متهم حاضر، داراي ۱۰ سال سابقه كيفري است كه پنج مورد آن مربوط به سرقت هاي مسلحانه و ۱۱ مورد آن مربوط به سرقت هاي غيرمسلحانه است. ضمن اينكه اين شرور سابقه دار در تاريخ ۲۸ ارديبهشت ماه پس از كرايه يك خودرو از آژانسي در شهر زيبا راننده آن را كه نبي الله ميرزايي (۴۰ ساله) نام داشت با شليك گلوله به قتل رسانده است كه پس از اين حادثه، برادر متهم در جريان يك درگيري خانوادگي با مراجعه به پليس برادرش را به ماموران معرفي كرد. متهم نيز پس از دستگيري بلافاصله به قتل اعتراف كرد. به اين ترتيب تقاضاي اشد مجازات قصاص نفس (اعدام) را براي متهم خواهانم.
در ادامه جلسه محاكمه، اولياي دم پس از حضور در جايگاه از قاضي پرونده خواهان قصاص براي مسعود شدند.
سپس قاضي پرونده از متهم به قتل خواست تا در جايگاه قرار گيرد. پس از حضور مسعود، وي به سئوالات قاضي پاسخ گفت و در تشريح وقوع حادثه بيان داشت: صبح روز حادثه وقتي از خانه يكي از دوستانم بيرون آمدم به آژانس مراجعه كردم و خودرويي را به مقصد عباس آباد كرايه كردم. پس از طي مسافتي از راننده كه نبي الله نام داشت خواستم تا به طرف جاده قديم كرج برود. نزديك تهرانسر كه رسيديم از او خواستم تا خودرواش را به مدت ۲ ساعت به من امانت دهد اما راننده موافقت نكرد و با او درگير شدم.
متهم در ادامه بيان داشت: براي اينكه راننده را بترسانم با اسلحه كلتي كه همراه داشتم، يك تير هوايي شليك كردم اما، همين موضوع باعث درگيري بين من و راننده شد و اقدام به مقاومت كرد. همان لحظه بود كه تيري را به صورتش زدم و با سرقت خودرو از محل فرار كردم. بعد از اين جريان در تاريخ ۱۸ تيرماه سال ۸۲ در جريان يك درگيري خانوادگي، برادرم به پليس تلفن زد و از من به اتهام شرارت شكايت كرد. وقتي پليس به محل سكونتم آمد و مرا دستگير كرداز زير تشكم اسلحه اي را پيدا كرد. من هم كه تنها تصورم بر اين بود كه پليس مرا به اتهام قتل راننده آژانس دستگير كرده است، بلافاصله به قتل اعتراف كردم.
در ادامه متهم به قتل درحالي كه بسيار پشيمان بود خطاب به قاضي پرونده گفت: من اعتياد شديد دارم و به خاطر همين موضوع، اقدام به زورگيري و سرقت مي كردم. زماني كه دست به قتل زدم، مدت طولاني عذاب وجدان داشتم تا اينكه بلافاصله پس از دستگيري، به قتل راننده آژانس اعتراف كردم.
در پايان جلسه محاكمه، وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و قاضي عزيزمحمدي، پس از اعلام ختم جلسه، در فرصتي فوق العاده اقدام به صدور راي كرد.
وي مسعود را به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) ،به خاطر سرقت به سه سال حبس تعزيري و ۷۴ ضربه شلاق و رد مبلغ مسروقه از مقتول، به لحاظ چك مجعول به يك سال زندان و به خاطر تهيه آلات جرم به يك سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم كرد. همچنين اين پرونده در بخش سرقت مسلحانه و از جهت افساد في الارض به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

انتقال متهمان به نزديكترين زندان محل سكونت
010329.jpg
فارس: رئيس قوه قضائيه با صدور بخشنامه اي از سازمان زندانها خواست تا با رعايت مقررات، نسبت به انتقال محكومين به محل سكونت خانواده خود اقدام كند.
سيد محمود هاشمي شاهرودي در اين بخشنامه از دادگستري هاي سراسر كشور و سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور خواسته است تا زمينه انتقال زندانيان محكوم را به نزديكترين زندان محل سكونت خود فراهم نمايند.
در اين بخشنامه آمده است: به منظور رعايت حال خانواده زندانيان و جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي آنان كه به دليل مسافرتهاي بين شهري براي ملاقات با بستگان خود صورت مي گيرد شايسته است سازمان زندانها تدابيري اتخاذ كند تا با رعايت مقررات مربوطه حتي المقدور زمينه انتقال زندانيان محكوم كه متقاضي انتقال به نزديكترين زندان محل سكونت خانواده خود مي باشند، فراهم گردد.وي درادامه اين بخشنامه افزوده است: «در اين راستا نيز مراجع قضائي بايد اقدام مقتضي را در خصوص اعطاي نيابت ها معمول دارند.»
همچنين رئيس قوه قضائيه اختيار نظارت و بازرسي از كليه دادسراهاي سراسر كشور را به دادستان كل كشور تفويض كرد.در پي اين تفويض اختيار، قربانعلي دري نجف آبادي دادستان كل كشور نيز با تأسيس «دفتر نظارت و بازرسي از دادسراهاي كل كشور» در دادستاني كل، در حكمي مسئول اين دفتر را منصوب كرد.دري نجف آبادي در حكم خود به يدالله عليزاده به عنوان مسئول دفتر نظارت و بازرسي از دادسراها با اشاره به اهميت نظارت دقيق بر دادسراهاي سراسر كشور، از وي خواست نسبت به تشكيل دبيرخانه مورد نياز و تدوين آيين اجرايي شيوه اين نظارت اقدام نمايد.

آدم ربايان ،منشي يك شركت را اشتباهي دزديدند
گروه حوادث: افراد ناشناسي كه منشي يك شركت معتبر كامپيوتري را ربوده بودند، پس از دست نيافتن به اهداف خود او را رها كردند.
صبح روز پنج شنبه زماني كه يك دختر جوان به نام فائزه. الف (۲۷ ساله) در حال وارد شدن به محل كارش كه يك شركت معتبر كامپيوتري بود، توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو ربوده شد، چند تن از شاهدان با ديدن اين صحنه موضوع را به مسئول شركت اطلاع دادند و وي نيز بلافاصله، با مركز ۱۱۰ تماس گرفت و آنان را در جريان اين آدم ربايي قرار داد.
مأموران انتظامي پس از دريافت موضوع، بعد از مدتي جستجو در كمال ناباوري فائزه را در يكي از خيابان هاي اطراف شركت پيدا كردند. وي در نخستين بازجويي ها نزد پليس اعلام كرد كه ظاهرا آدم ربايان مرا با فرد ديگري اشتباه گرفته و بلافاصله پس از طي مسافتي زماني كه متوجه شدند مرا اشتباها ربوده اند، در يكي از خيابان ها رها كردند.
به گفته سبحاني فر، داديار شعبه ۴ دادسراي امور جنايي تهران، تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد و آدم ربايان تحت تعقيب پليس هستند.

پسر عاشق، دختر مورد علاقه اش را كشت
گروه حوادث: فردي در شهرستان علي آباد كتول واقع در استان گلستان در پي مخالفت هاي عموي خود براي ازدواج، دختر عموي ۱۸ ساله اش را با شليك گلوله به قتل رساند.
ساعت ۲۱ روز سوم آذرماه سال جاري، به مأموران انتظامي علي آباد كتول واقع در استان گلستان خبر رسيد كه دختر جواني ساكن روستاي شجاع آباد از ناحيه سر زخمي و به بيمارستان قائم علي آباد انتقال يافته است.
پليس پس از اطلاع از اين حادثه به بيمارستان رفته و در تحقيقات به عمل آمده از مسئولان بيمارستان و خانواده اين مجروح ۱۸ ساله به نام «زهرا» دريافت كه او از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به علت شدت خونريزي در بيمارستان فوت كرده است.
مادر زهرا در توضيح ماجرا به پليس گفت: «مجيد - ق» پسر عموي دخترم بارها به خواستگاري او آمده بود اما من و پدر زهرا هربار به او جواب رد مي داديم.
او حتي يك بار در جمع آشنايان ما را تهديد كرده بود كه اگر زهرا را به عقد او درنياوريم او را خواهد كشت.
مادر زهرا كه به شدت مي گريست ادامه داد: روز حادثه من و زهرا در منزل تنها بوديم كه درب خانه به صدا درآمد و در پي آن دخترم براي بازكردن درب از اتاق خارج شد.
چند دقيقه بعد من صداي شليك گلوله اي را شنيدم و به سرعت خود را به درب منزل رساندم كه ناگهان با پيكر غرق در خون دخترم روبرو شدم و مجيد را كه با اسلحه اي به سرعت دور مي شد ديدم.
پليس پس از تحقيقات گسترده اي موفق به شناسايي محل اختفاي قاتل شد و سرانجام ديروز در روستاي ناصركان او را دستگيركرد.
اين متهم در بازجويي ها به قتل دختر عموي خود اعتراف كرد. او انگيزه خود از ارتكاب اين جنايت را مخالفت خانواده مقتول با ازدواج با دخترشان اعلام كرد.

قتل با تبر،پايان رابطه نامشروع
پليس: پليس فارس ديروز مردي را به اتهام قتل در كازرون دستگير كرد.
او انگيزه خود را از انجام اين جنايت، علاقه اي كه به همسر مقتول داشت عنوان كرد.
كشف جسد
ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه نوزدهم آذرماه سال جاري، مأموران انتظامي شهرستان كازرون واقع در استان فارس در جريان وقوع قتلي در اين شهرستان قرار گرفتند.
بلافاصله مأموران آگاهي به همراه قاضي كشيك جهت بررسي صحنه قتل به آدرس موردنظر اعزام شدند.
در بررسي هاي مقدماتي پليس دريافت كه مقتول به نام «حسين» در حالي كه خواب بوده با ضربات يك شيء برنده به قتل رسيده است.
همچنين مأموران دريافتند كه قاتل يا قاتلان با نقشه اي از قبل طراحي شده اقدام به اين عمل مجرمانه كرده اند.
در ادامه تحقيقات و بازرسي دقيق تر از زيرزمين اين منزل، يك تبر كوچك كه در كف زمين زير مقداري خاك پنهان شده بود كشف شد و كارآگاهان اين احتمال را دادند كه مقتول به وسيله اين تبر به قتل رسيده باشد.
تحقيقات پليس از خانواده و بستگان متوفي پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني براي كالبد شكافي و روشن شدن علت اصلي مرگ، آغاز شد.
در تحقيقات به عمل آمده از همسر متوفي او اظهار كرد: روز حادثه، همسرم به علت بارش باران به محل كار نرفت بنابراين من به همراه دو فرزندم براي ديدن پدر و مادرم به خانه آنها رفتم و زماني كه برگشتم با جنازه غرق در خون همسرم در بستر روبرو شدم.
پليس همچنين در تحقيقات به عمل آمده از همسايگان دريافت كه بين مريم همسر۲۷ ساله متوفي با مقتول اختلافات خانوادگي وجود داشته كه حتي بارها به ضرب و شتم بين آنان انجاميده است.
بنابراين، مريم مجدداً براي ادامه تحقيقات به اداره آگاهي احضار شد و سرانجام پس از ساعت ها بازجويي هاي فني، به قتل همسرش با همدستي مردي اعتراف كرد.
اعتراف به قتل
مريم در اعترافات خود گفت: من و عليرضا (متهم به قتل) مدت ها به يكديگر علاقه مند بوديم و باهم ارتباط پنهاني داشتيم.
حتي عليرضا بارها به من پيشنهاد طلاق و جدا شدن از همسرم را داد.
اما از آنجا كه جداشدن از همسرم و ازدواج ما با يكديگر باعث بدبيني بين اقوام و آشنايان مي شد تنها راه رهايي را در كشتن او ديديم بنابراين نقشه قتل او را كشيديم.
چگونگي انجام قتل
اين زن ادامه داد: روز حادثه همسرم به علت بارندگي در خانه ماند و من نيز پس از صرف ناهار به بهانه ديدن پدر و مادرم به همراه دو فرزندم از خانه
خارج شدم.
يك ساعت بعد عليرضا با يك تبر كه از قبل آماده كرده بود پنهاني وارد خانه شد و درحالي كه همسرم خواب بود با زدن چند ضربه بر سرش او را به قتل رساند.
سپس دستهايش را شست و تبر را در زيرزمين خانه مخفي كرد و بدون آنكه از خود ردي به جاي بگذارد از منزل خارج شد.
عليرضا نيز پس از دستگيري به اين قتل اعتراف كرد.
متهمان پس از بازسازي صحنه قتل در حضور قاضي پرونده روانه زندان شدند.

توضيح
يادداشت حقوقي كه روز پنج شنبه در صفحه ۲۳ به چاپ رسيده بود، نوشته وكيل پايه يك دادگستري آقاي شاپور اسماعيليان بود كه متاسفانه نام ايشان از صدر يادداشت از قلم افتاده بود بدين وسيله از ايشان پوزش مي طلبيم.

حادثه در جهان
خودكشي خانوادگي
گروه حوادث: اعضاي يك خانواده كه از چندي پيش مشاجرات فراواني باهم داشتند هفته گذشته در يك اقدام دسته جمعي خودكشي كردند.
پليس ايالت نيوجرسي اجساد اين سه نفر رادر حالي كه يك هفته از مرگشان مي گذشت در آپارتمان محل سكونتشان پيدا كرد. به گزارش پليس در جريان اين خودكشي ماركوس ۲۰ ساله بر اثر يك ضربه چاقو به قلبش و مادر ۳۹ ساله وي با يك ضربه به سرش و سرانجام مادر بزرگ ۷۳ ساله وي در حالي كه حلق آويز شده بود فوت كردند. تمامي شواهد حاكي از اين است كه اين افراد هر كدام به طور جداگانه خودكشي كرده اند.
مامور تحقيق پرونده در اين خصوص مي گويد: روز حادثه همسايگان با اداره پليس تماس گرفته و اطلاع داده بودند كه مشاجره شديدي ميان اعضاي اين خانواده رخ داده است. با رسيدن ماموران پليس، مادر خانواده تعهد مي دهد كه ديگر با مشاجرات خود موجب آزار و اذيت همسايگان نشود. در اين زمان از آنجاكه هيچ مورد مشكوكي ديده نشده بود پليس محل حادثه را ترك مي كند كه گويا پس از اين اتفاق اعضاي اين خانواده اقدام به خودكشي دسته جمعي مي كنند. به گزارش دادستان پرونده ماركوس ۲۰ ساله از چند سال پيش از بيماري افسردگي شديد رنج مي برده است. همسايگان اين آپارتمان پس از استشمام بوي بدي كه از آپارتمان به مشام مي رسيده است با پليس تماس گرفته و با بازشدن درب آپارتمان متوجه موضوع مي شوند.

دستگيري ضارب ۹۰ ساله
گروه حوادث: پليس شهر اوهاما ايالت نبراسكا روز گذشته زن ۹۰ ساله اي را به اتهام ضرب و شتم همسر ۸۹ ساله اش بازداشت كرد.
به گفته مامور تحقيق اين پرونده روز حادثه لولي و باچ استانلي مشاجره شديدي با هم مي كنند كه در جريان اين دعواي خانوادگي لولي كنترل خود را از دست داده و با چوب دستي كه در اختيار داشته ضربه محكمي به سر همسرش وارد مي كند كه در نتيجه آن  باچ بيهوش مي شود. پليس اوهاما لولي را به اتهام ضرب وجرح همسرش بازداشت كرد. باچ پس از درمان سر پايي به اداره پليس مراجعه كرده و ادعا مي كند كه همسرش چندين بار وي را با اين چوبدستي مورد ضرب وجرح قرار داده است. قرار است دادگاه نهايي رسيدگي به اين پرونده هفته آينده تشكيل شود.

مظنون انگليسي خود را در زندان دار زد
يك زنداني انگليسي كه چندي پيش به اتهام اخاذي و تهديد به قتل دستگير شده بود، روز پنجشنبه خود را در سلولش دار زد.
يك متهم ۳۸ ساله انگليسي به نام «كارن دون» كه از چندي پيش به اتهام اخاذي و تهديد به قتل در زندان «بولينگ دان» به سر مي برد و قرار بود طي چند روز آينده محاكمه شود، خود را در سلولش دار زد. برپايه اين گزارش، ماموران زندان هنگامي  كه روز گذشته براي بازرسي به سلولش رفتند، مشاهده كردند كه او خود را از سقف حلق آويز كرده و جان باخته است.
اين گزارش حاكي است، پليس در حال حاضر براي بررسي بيشتر اين پرونده، تمامي مسئولان و بازرس ويژه اين زندان را تحت بازجويي قرار داده است.

خودكشي پس از قتل
گروه حوادث: مادري كه دو فرزند وي براي گذراندن تعطيلات كريسمس به منزل وي رفته بودند پس از به قتل رساندن فرزندانش خودكشي كرد.
به گزارش پليس ايالت نيوجرسي و طبق شواهد موجود كارولين اليسون ۳۶ ساله ابتدا با يك گلوله دختر ۱۴ ساله خود نيكول را به قتل رسانده و پس از به قتل رساندن پسر ۱۳ ساله اش خودكشي مي كند. طبق شواهد موجود كارولين چند ماه پيش از همسرش جدا شده و به تنهايي زندگي مي كرد. پس از طلاق هر دو فرزند وي با پدرشان زندگي مي كردند و تنها براي گذراندن تعطيلات كريسمس به منزل مادرشان آمده بودند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |