شنبه ۱۹ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۶ - Jan 8, 2005
صفحه آخر
Front Page

امام علي (ع): هرگز نبايد افراد نيكوكار و بدكار در نظرت مساوي باشند،
زيرا اين كار موجب بي رغبتي افراد نيكوكار به نيكي ها و تشويق بدكاران به گناه خواهد شد.
نهج البلاغه ، ص ۴۳۰
امروز با حافظ
به مويه هاي غريبانه قصه پردازم
نماز شام غريبان چو گريه آغازم
كه از جهان ره و رسم سفر براندازم
به ياد يار و ديار آنچنان بگريم زار

فيلم هاي مستند جشنواره فجر معرفي شد
خبرگزاري فارس: ۲۲ اثر مستند در بخش مسابقه و ۲ اثر براي خارج از مسابقه بيست و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر پذيرفته شدند.
به گزارش روابط عمومي بيست و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر هيات انتخاب آثار مستند (مصطفي رزاق كريمي، حسين مختاري و محمود اربابي) پس از بازبيني كليه آثار ارايه شده، آثار مستند زير را براي شركت در بخش مسابقه جشنواره برگزيد.
آب را گل نكنيم (فتح ا... اميري)، آرتيما (حسين فرشباف)، از پس برقع (مهرداد اسكويي)، ايست بازرسي از حريم ممنوع (عليرضا اكبرپور)، باد و فانوس (مجتبي حسيني)، بغض (انيسه جان نثار)، پرونده هيلياس (محمدعلي فارسي)، پنجره اي رو به آفتاب (بيژن زمان پيرا)، پنجره هاي اطراف ما (محمدعلي صفورا)، تب آخر (ناهيد قبادي)، حلقه هاي گمشده (مهرداد زاهديان)، خانه ام روي تپه هاست (شهرام درخشان)، خداحافظ ارنستو (پويان شاهرخي)، در دامان سرخ كوه (محمدرضا وطن دوست)، سفر به شرق ناشناخته (ولفگانگ تالر)، غرقاب (پيروز كلانتري)، فيروزآباد (مسعود امنيتي تيراني)، مردم و پاره هاي آهن (ماجد نيسي)، مردي به نام برايان (محمود شولي زاده)، منم داريوش (وحيد باقرزاده)، ميعاد (مصطفي گودرزي)، ورشرنگ (فرامرز رمضاني).
در ضمن دو اثر تمرين آخر تعزيه حر دلاور كار ناصر تقوايي و شكوه تخت جمشيد ساخته فرزين رضاييان در بخش خارج از مسابقه به نمايش در مي آيد.

ده فرمان در دانشگاه تهران
ايسنا: فيلم سينمايي  ده فرمان به كارگرداني سيسيل ب دوميل شنبه ۱۹ دي ماه ساعت ۱۸ در كانون فيلم جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران به روي پرده مي رود.اين فيلم سرگذشت حضرت موسي است كه به اصل و نسب خود پي مي برد و به قوم خود كه در اسارت و بردگي به سر مي برند مي پيوندد و سرانجام فرمان آزادي و خروج قوم خود را از مصر مي گيرد و با شكافتن درياي سرخ آنان را به سرزمين موعود مي رساند.
ده فرمان نامزد اسكار بهترين فيلم و بهترين فيلمبرداري از مراسم آكادمي هاليوود بوده است.

تراژدي بم در جشنواره فيلم فجر
ايرنا :اسامي پنج  فيلم  مستند بخش  ويژه  تراژدي  بم  توسط هيات  انتخاب  بخش مستند جشنواره  بين المللي  فيلم  فجر اعلام  شد.
روابط عمومي جشنواره  فيلم  فجر گزارش  كرد: فيلم هاي  مستند بي  سرزمين  تر از باد از جواد توانا، سيف ا...  يزداني ، جستجو ساخته  محمد صوفي ، نجواي  باد به  كارگرداني  ياسمين  ملك نصر، افسانه  بيداري  ساخته  علي محمد قاسمي و بم  حكايت  همچنان  باقي  است  از حسين  حضرتي  در بخش  ويژه بم  روي  پرده  مي رود.

۵۵ كشور جهان در جشنواره پويانمايي تهران
ايرنا: فيلم هايي  از ۵۵ كشور جهان  در چهارمين  جشنواره  بين المللي  پويانمايي  تهران  حضور دارند.
به  گزارش    روابط عمومي  كانون  پرورش  فكري  كودكان  و نوجوانان اين  رويداد سينمايي  در چهارمين  دوره  برگزاري  خود با استقبال  گرم  هنرمندان  داخلي  و خارجي  رو به  رو شده  است . در اين  دوره  از جشنواره  بيش  از هزار عنوان  فيلم  از كارگردانان  ايراني  و ۵۵ كشور جهان  به  دبيرخانه  جشنواره  ارسال  شده  است .
در چهارمين  جشنواره  بين المللي  پويانمايي  تهران  آثار ارايه  شده  در بخش هاي  مسابقه  ايران ، فيلم هاي  توليد شده  پس  از سال  ۱۳۷۹ و بخش  بين الملل  فيلم هاي  توليد شده  پس  از سال  ۲۰۰۱ ميلادي  به  نمايش  در مي آيند.
بررسي  فيلم هاي  ارسال  شده  به  دبيرخانه  جشنواره  به  عهده  مصطفي  رحماندوست،  بيژن  ميرباقري ، محمدرضا شريفي ، پروين  تجويد، فاطمه  گودرزي ، جمال  پيرخدري  و بهزاد فرهت  است . چهارمين  جشنواره  بين المللي  پويانمايي  تهران  از ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه  امسال  در تهران  برگزار مي شود.

تازه هاي دنياي رسانه ها
چيني شماره يك ميليارد و سيصد ميليون به دنيا آمد
دو دقيقه پس از نيمه شب پنجشنبه ششم ژانويه ۲۰۰۵ با تولد يك نوزاد پسر در يك بيمارستان شهر پكن، جمعيت چين به يك ميليارد و سيصد ميليون تن رسيد. اين رويداد از خبرهاي مهم دو روز گذشته رسانه هاي جهان بود. جمعيت چين به رغم اجراي قانون يك زوج يك فرزند كه از دو دهه پيش به اجرا درآمده افزايش يافته است. رسانه ها دقت دولت چين را در جمع آوري آمار و ارقام تحسين كرده اند و برنامه ريزي هاي اين كشور بر پايه رياضيات و محاسبات و ارقام را يكي از رموز موفقيت هاي اقتصادي آن دانسته اند. نوزاد چيني كه جمعيت كشورش را به يك ميليارد و سيصد ميليون رساند، سه كيلو و ۶۶۰ گرم وزن داشت. قانون محدودشدن فرزند، افزايش جمعيت اين كشور را كه قبلاً سالانه ۳ و ۳ دهم درصد بود به هشت دهم درصد (كمتر از يك در صد) كاهش داده است. كاهش فرزند باعث توجه هرچه بيشتر خانواده ها به يگانه فرزند شده و نسلي «عزيز دردانه» به وجود آورده است. اين قانون، آوردن دو فرزند براي اقليت هاي نژادي و برخي از روستاها را اجازه داده است. جامعه شناسان پيش بيني كرده اند كه در دهه هاي آينده، پس از به پيري گراييدن نسل حاضر، دولت ناچار خواهد بود براي مدتي اين قانون را معلق سازد.
در پي بركناري آخرين ليبرال در كرملين
بركناري آخرين ليبرال از سمت حساس خود در كرملين كه سه روز پيش صورت گرفت سوژه تفسير و تحليل بسياري از رسانه ها شده است. اين فرد كسي جز «آندري ايلاريونوف» نبود كه در عين حال نمايندگي روسيه درگروه ۸ (كشورهاي صنعتي) را برعهده داشت. انتقاد ايلاريونوف از سياست پوتين در قبال مسئله انتخابات اوكراين بهانه بركناري او بوده كه متهم به حمايت از نظرات غربي ها شده است. برخي از مقاله نويسان ضمن تفسير سياست هاي پوتين او را يك ژيوگوئيست (ميهندوست بسيار افراطي) ناميده اند و نوشته اند كه برنامه هاي او تازه آغاز شده و متوقف نخواهد شد و با برداشتن هر گام، روس ها براي او با هيجان و با صداي بلندتر كف مي زنند. او با درگيري و خلع يد از چند ثروتمند يهودي كه از حراج اموال ملي و برنامه غيردولتي سازي دهه ۱۹۹۰ سوءاستفاده بسيار كرده بودند از جمله فراري دادن دو تن از آنان از روسيه كه بر رسانه هاي اين كشور هم دست انداخته بودند و با به زندان فرستادن يكي ديگر (مالك كمپاني يوكوس) روس ها را كه از آن وضعيت به خشم آمده بودند شاد ساخت.
ايستادگي در برابر پيشروي غرب در قلمرو شوروي سابق و دادن اخطارهاي مستقيم و غير مستقيم به اعضاي جامعه مشترك المنافع كه فراموش نكنند قبلاً پاره هايي از روسيه بودند و جدايي شان زياد هم قانوني نبوده است بر شادي روس ها افزود. مخصوصاً كه به تجديد استقرار نيروهاي روسيه در برخي نقاط جامعه مشترك المنافع دست زد. گام بعدي او، محدود ساختن انتخاب فرمانداران ۸۲ گانه و عملاً انتصابي كردن آنان و سختگيري شديد نسبت به جدايي طلبان چچن و برقراري نظم و امنيت در روسيه بود كه باز هم مورد تأييد روس ها قرار گرفت. پوتين به موازات اين گام ها، به بهبود اقتصاد پرداخت و بعضي از مزاياي رفاهي سابق مردم روسيه را به آنان باز گردانيد و به اين ترتيب كمونيست ها و سوسياليست ها را هم راضي كرد و با از سرگيري تقويت نظامي و تجليل از نظاميان سابق و برگزاري سالگرد پيروزي هاي نظامي، ژنرال هاي شاغل و بازنشسته را موافق خود گردانيد. پوتين با دورساختن ليبرال هاي هوادار غرب از رسانه هاي روسيه (كه همچنان ادامه دارد)، رسانه ها را به تدريج وارد معارضه با رسانه هاي غرب كرد كه در دو ماه گذشته نشانه هاي اين ايستادگي به چشم خورده است. يك مورد از اين ايستادگي دو روز پيش نشان داده شد كه نوشتند: چرا رسانه هاي غربي غفلت كردند و ننوشتند كه نخستين هواپيماهاي حامل كمك به آسيب ديدگان زلزله اخير اقيانوس هند از روسيه و هند فرستاده شده بودند و چرا بعداً ننوشتند كه نيروي هوايي روسيه همه امكانات حمل و نقل خود را كه داراي بزرگترين هواپيماهاي جهان است در اختيار ساير كشورها براي انتقال كمك گذارد و خود پول، مواد غذايي، گندم، دستگاه تصفيه آب و بيمارستان صحرايي به نقاط آسيب ديده ارسال داشت و...
چين و هند در كنار هم در جاكارتا
روزنامه هاي آمريكا تمجيد چين و هند از يكديگر و در كنار هم بودن را در نشست دولت ها در اندونزي كه با هدف كمك به آسيب ديدگان زلزله دريايي اخير برگزار شده بود با دقت و تعجب دنبال كرده اند؛ زيرا كه چنين نزديكي از سال ۱۹۶۲ تاكنون سابقه نداشته است. در اين نشست، چين از آمادگي، سرعت عمل و سازماندهي هند در رساندن كمك به آسيب ديدگان خود و ساير كشورها تمجيد و قدرداني كرد و وعده هند را كه در اختيار ساير كشورهاي منطقه به رايگان دستگاه اخطار زلزله و توفان خواهد گذاشت، ستود. در حادثه اخير، تلفات هند ۹ هزار و پانصد تن بود كه مسائل وارد آمده را بدون كمك خارجي حل كرد و در عين حال بزرگترين كمك ها را به سريلانكا داد. با ميانجي گري روسيه، روابط چين و هند صميمانه تر از هر زمان در ۴۲ سال اخير شده و آماده اتحاد هستند.

جمال شورجه:
«وعده ديدار» به موضوع انتظار در اديان مي پردازد
كارگردان «وعده ديدار» اشتراك اديان حول محور مهدويت و انتظار را يكي از خصوصيات برجسته فيلمنامه دانست و افزود: اين موضوع با تعبير شيعي در فيلمنامه گنجانده شده است و بحث انتظار به شكل مشترك در تمامي اديان نشان داده مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس: نشست مطبوعاتي فيلم سينمايي وعده ديدار با حضور جمال شورجه كارگردان، احمد مير علايي تهيه كننده، اسحاق خانزادي مدير صدابرداري، سيروس عبدلي مدير فيلم برداري و تعدادي از بازيگران اين فيلم در خبرگزاري فارس برگزار شد.
در ابتداي جلسه جمال شورجه گفت: موضوعاتي نظير موقعيت جانبازان در عصر حاضر و ابتلائات آنان كه در بسياري از فيلم هاي به شكل ناشكري و ناسپاسي مطرح مي شود در اين فيلم به صورت ديگري نشان داده شده است.
وي افزود: جانباز در اين فيلم شخصيت پويايي دارد و راضي به آن عارضه اي كه مبتلا شده است، رابطه خانوادگي اين جانباز و جانفشاني همسرش مي تواند الگوي محوري اينگونه خانواده ها باشد.

نمايشگاه كاريكاتور
نمايشگاه تازه اي از آثار طراحي و كاريكاتور «علي ديواندري» هنرمند كاريكاتوريست معاصر در تالار نشر ثالث برپا شده است كه تا پايان هفته جاري ادامه دارد. «ديواندري» كه دانش آموخته رشته هنرهاي زيباست، در عرصه هاي جهاني كاريكاتور بسياري از جوايز را به خود اختصاص داده است.

برگي از تاريخ
درگذشت مظفرالدين شاه
هشتم ژانويه در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعددي بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۶۴۲ ميلادي گاليله فيزيكدان و دانشمند بزرگ قرون جديد و سازنده تلسكوپ درگذشت. در سال ۱۹۱۸ «وودرو ويلسون» رئيس جمهور وقت آمريكا اصول ۱۴گانه خود را براي برقراري يك صلح جهاني پايدار اعلام داشت. در سال ۱۳۲۳ هجري مجلس شوراي ملي اختيارات دكتر ميلسپو مستشار آمريكايي ماليه ايران را كه با مدير كل وقت بانك ملي درگيري پيدا كرده بود لغو كرد. ميلسپو كه معتقد بود تا ايرانيان به ماليات دادن عادت نكنند، ادارات دولتي از رشوه و تنبلي پاك نشوند و توصيه و پارتي بازي (اعمال نفوذ) از ميان نرود مسائل ايران حل نخواهد شد ۹ روز بعد كناره گيري خود را اعلام داشت و به آمريكا بازگشت. در سال ۱۳۲۹ هجري در پي دو ماه تلاش پي گير روزنامه نگاران وطن، طرح لغو همه قوانين مطبوعاتي كشور به استثناي قانوني كه مجلس، دو سال پس از مشروطه شدن كشور وضع كرده بود از تصويب گذشت كه پيروزي بزرگي براي «ژورناليسم ايران» در طول تاريخ به شمار رفته است. در سال ۱۹۵۷ به تصميم خروشچف رهبر وقت شوروي بارديگر منطقه خود مختار «چچن اينگوش» در قفقاز شمالي تأسيس شد. استالين آن را منحل و بسياري از چچني ها را به اتهام قصد همكاري با نيروهاي هيتلر به نقاط ديگر شوروي تبعيد كرده بود. در سال ۱۳۴۹ هجري دولت وقت اخذ عوارض املاك شهري را تحت عنوان «نوسازي» به شهرداري ها سپرد. در همان زمان كساني بودند كه گفته بودند در ايران هم مانند كشورهاي ديگر، عوارض سالانه مستغلات بايد به صورت درصدي معين بر پايه بهاي روز (قيمت بازار) وصول شود و هزينه هاي شهر از همين محل و نيز عوارض سالانه اتومبيل و برخي اموال شخصي ديگر و ابزار كار و درصد پاييني از فروش مغازه ها، رستوران ها و كارگاه هاي شهر و بنزين مصرفي تأمين گردد. در سال ۱۹۷۶ چوئن لاي مشاور نزديك مائو، از بنيادگذاران حزب كمونيست چين و نخست وزير جمهوري توده اي چين و از پايه گذاران جنبش عدم تعهد در جهان در ۷۸ سالگي در گذشت.
اينك برگ امروز: مظفرالدين شاه قاجار هجدهم ديماه سال ۱۲۸۵ خورشيدي و ده روز پس از امضاي نظام نامه (قانون اساسي) مشروطيت ايران در ۵۴ سالگي ظاهراً از بيماري سل درگذشت و ده روز بعد پسرش محمدعلي ميرزا شاه شد، بدون اين كه از نمايندگان مجلس شوراي ملي براي شركت در مراسم تاجگذاري دعوت به عمل آورد. مظفرالدين شاه كه مانند پدرش و عمدتاً با استقراض پول از بيگانه سه بار به سفر اروپا رفته بود داراي شش پسر و ۱۸ دختر بود. وي پس از قتل پدرش ناصرالدين شاه به دست ميرزارضاي كرماني به شاهي رسيده بود. در زمان سلطنت او نيز مقامات كشوري و لشكري همان ها و از همان خانواده هاي انگشت شمار بودند كه در زمان ناصرالدين شاه و پدر او محمدشاه بر كرسي رياست مي نشستند .آنها واجد شرايط لازم براي مديريت سازمان هاي عمومي نبودند، دلواپسي براي مردم و كشور نداشتند، داراي حرمسرا و املاك شخصي و تشريفات بودند و بيشتر وقت خود صرف آن امور و رقابت و دشمني با يكديگر مي كردند، داراي طبعي خودخواه و مستبد بودند، امتياز طبقاتي و داشتن مقام و منزلت را يك حق طبيعي مي پنداشتند، زير نفوذ دولت هاي استعمارگر وقت قرار داشتند و مرعوب آنها بودند، و به همين دلايل وضعيت كشور در جهاني كه چهار نعل به پيش مي رفت هميشه در حالت پس رفتن بود.
www.iranianshistoryonthisday.com

پاسخ به پرسش پزشكي
گوجه فرنگي غيرارگانيك
از دكتر روزنفلد سئوال شده است كه نظر او درباره كشف اخير پژوهشگران كاليفرنيا چيست كه اعلام كرده اند گوجه فرنگي هاي ژنتيك خاصيت ضدسرطان و برخي خواص ديگر را ندارند و توصيه كرده اند كه گوجه فرنگي هاي ارگانيك و رشد كرده در محيط باز و در زير اشعه مستقيم خورشيد مصرف شود. وي پاسخ داده است كه درباره خواص مواد غذايي هورموني و ژنتيك و نيز مواد غذايي كه از تركيبات شيميايي در كارخانه توليد مي شود ترديدهايي گزارش شده است و تحقيقات علمي در اين زمينه ادامه دارد و نتيجه قطعي هنوز اعلام نشده است. همين ترديدها باعث شده است كه اخيراً در خواربارفروشي هاي كشورهاي پيشرفته هم قسمتي از فروشگاه با تابلو مشخص اختصاص به مواد غذايي، گوشت، تخم مرغ، ميوه ها، سبزي ها و شير ارگانيك داده شود كه گرانتر از مواد غذايي غيرارگانيك است ولي مردم خريدار آنها هستند.

بهارستان
گفت: ايشان گفتند «تو و ما» ، ما مي گوييم «تو و تو» !
در ذكر بايزيد بسطامي - تذكرة الاولياي عطار
شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

داستانك
آينه
مرا روي تخت قرار داد و مقداري خوراكي كنارم گذاشت. هنگامي كه خواست از من جدا شود، با چشمان پر از اشك، دست هاي او را با التماس گرفتم كه مرا در خانه سالمندان رها نكند و از كنارم نرود. اما او دستش را به آرامي كشيد و با لبخند از من خداحافظي كرد. به ياد روزي افتادم كه براي اولين بار او را در سه سالگي به مهد سپردم. آن روز هم من دست هاي كوچك او را بي تفاوت از ميان دست هاي خود كنار زدم و بي توجه به گريه ها و التماس هاي كودكانه او، در كنار مربي مهد رهايش كردم و به خانه برگشتم تا راحت تر باشم.
شهپر حيدري
گشتي در دنياي خبرها
خدمتكار خوش شانس
امان: يك خدمتكار بنگلادشي برنده جايزه نقدي مسابقه بخت آزمايي كشور اردن شد.
مبلغ ۳۵۰ هزار دلار جايزه نقدي اين مسابقه بيشترين مبلغي است كه در طول برگزاري اين مسابقه پرداخت شده است.
اين خدمتكار ۵۷ ساله از ۲۳ سال پيش تاكنون در اردن كار مي كرد كه دستمزد وي كمتر از ۱۰ دلار در ماه بود.
البته وي بايد ۱۱ درصد اين مبلغ را به عنوان ماليات پرداخت نمايد.
گاز گرفتن صورت مأمور
تگزاس: يك مجرم در دادگاه به ضرب و شتم يكي از ماموران پرداخت و نظم دادگاه را به هم زد.
هنگامي كه قاضي پرونده، مجرم را گناهكار تشخيص داد، وي بطري هاي آب را به طرف خانواده شاكي پرتاب كرد و تصميم گرفت آنها را كتك بزند.
يكي از ماموران دادگاه كه مانع از انجام اين كار شد كتك مفصلي از مجرم خورد. البته اين پايان ماجرا نبود چون مجرم صورت مامور را گاز گرفت و خون از صورت وي جاري شد.
جريمه فرمانده
فلوريدا: يكي از ماموران پليس راهنمايي و رانندگي فلوريدا به دليل ايجاد سانحه رانندگي ۱۲۰ دلار جريمه شد.
وي به دليل رعايت نكردن فاصله مجاز با خودروهاي مقابل خود در بزرگراه باعث برخورد ۴ خودرو با يكديگر گرديد، به همين دليل ماموري كه در صحنه حاضر شد، فرمانده خود را ۱۲۰ دلار جريمه كرد و ۴ امتياز منفي در گواهينامه اش ثبت گرديد.
يارانه شركت بيمه براي مواد غذايي
آمستردام: يكي از بزرگترين شركت هاي بيمه در هلند به جاي پرداخت يارانه براي دارو و درمان براي مصرف مواد غذايي سالم و كم كلسترول يارانه پرداخت خواهد كرد.
درحال حاضر ۱/۲ ميليون نفر از مردم كشور هلند تحت پوشش اين شركت بيمه هستند كه سياستمداران اين كشور نيز جزو اين افراد مي باشند.
اين شركت اعلام كرده، براي سياستمداراني كه مواد غذايي كم كلسترول خريداري مي كنند تخفيف حق بيمه قائل خواهد شد.
در كشور هلند از هر سه نفر، يك نفر از مقدار بالاي كلسترول در بدن رنج مي برد.
هرويين داخل شكم سگ ها
بوگوتا: پليس در كلمبيا تعداد زيادي سگ را كه حامل هرويين بودند، شناسايي كرد.
قاچاقچيان مواد مخدر با انجام عمل جراحي داخل شكم اين سگ ها هرويين جاسازي كرده بودند كه پليس با اسكن كردن بدن سگ ها متوجه موضوع شد.
زلزله و آگاهي از بارداري
كوالالامپور: يك خانم ۲۵ ساله در اندونزي كه براثر وقوع زلزله به مدت ۵ روز از يك درخت آويزان بود پس از رهايي از مرگ متوجه شده كه ۴ ماهه باردار است.
اين خانم براي اينكه در آب اقيانوس غرق نشود خود را از شاخه درخت آويزان كرد و ۵ روز در اين حالت ماند.
هنگامي كه نيروهاي امدادي او را نجات دادند و معاينه اش كردند، مشخص شد كه وي ۴ ماهه باردار است در حالي كه خود خانم از اين موضوع بي اطلاع بود.
۱۷۰ هزار دلار براي خودرو دست دوم
لندن: يك دستگاه خودروي «بي.ام.و» مدل سال ۱۹۹۷ كه قبلا متعلق به ديويد بكهام كاپيتان تيم ملي فوتبال انگليس بود به ارزش ۱۷۰ هزار دلار در جريان يك مزايده اينترنتي فروخته شد، اما جالب اينكه صاحب قبلي اين خودرو، دو ماه پيش اين خودرو را يك پنجم اين مبلغ به فروش رساند.پيش از اين دلالان خودرو اعلام كرده بودند حداكثر ارزش اين خودرو در حدود ۲۰ هزار دلار است.
ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۲ و ۱۲ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۷ و ۲۹ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و ۴۵ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۷ و ۱۵ دقيقه
گل و گياه
گل حناي ستاره اي
010878.jpg
نام علمي: Impatiens Red Star
خانواده: BALSAMINACEAE
گياه دائمي، هميشه سبز و سريع الرشد كه به عنوان گياه يكساله كاشت و نگهداري مي شود. گلهاي كوچك، مسطح و قرمز رنگ آن با خطوط سفيد طولي و ستاره مانند روي گلبرگها از بهار تا فصل پاييز ظاهر مي شوند. حداكثر بلندي و گستردگي آن به ۱۵ سانتيمتر مي رسد.
نيازها: مكان سايه - آفتاب، خاك مرطوب (غرقابي نباشد)، حداقل دماي قابل تحمل آن صفر درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق قلمه هاي ساقه در بهار يا تابستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |