شنبه ۱۹ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۶ - Jan 8, 2005
دكتر احمدي نژاد: مي توان به شيوه ديگري هم اقتصاد كشور را اداره كرد
عوارض شهري تهران؛ سال ۸۴ با نرخ سال ۸۲
گروه شهري: در صورت تصويب جزئيات لايحه تثبيت نرخ عوارض شهري در شوراي شهر، نرخ عوارض شهري در سال ۸۴ براساس نرخ عوارض سال ۸۲ محاسبه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر احمدي نژاد، شهردار تهران در حاشيه ديدار مردمي با شهروندان منطقه ۱۴ افزود: يك فوريت اين لايحه در شوراي شهر به تصويب رسيده و انتظار مي رود در آينده نزديك اصل لايحه نيز به تصويب برسد كه در اين صورت بودجه سال آينده شهرداري براساس عوارض سال ۸۲ بسته خواهد شد و بر اين اساس شهرداري درصدد است علاوه بر تثبيت نرخ عوارض با اعمال مديريت و صرفه جويي و كاهش هزينه هاي غيرضروري، كسري هاي احتمالي بودجه را از منابعي تأمين كند كه فشاري متوجه شهروندان نشود.
وي از اين اقدام شوراي شهر به عنوان يك رويداد مهم و سازنده ياد كرد و گفت: اين اقدام اثبات اين نظريه است كه مي توان به شيوه ديگري هم اقتصاد كشور را اداره كرد، زيرا مدل اقتصادي كه امروز در كشور اجرا مي شود مدلي نيست كه كشور را در مدت زمان قابل قبول به نقطه هاي مطمئن اقتصادي برساند.
وي با اشاره به جهش خدمات دولتي در آغاز هر سال، خاطرنشان ساخت: اين تغيير جهش، امكان برنامه ريزي اقتصادي را از مردم سلب مي كند و موجب كاهش سرمايه گذاري مردمي مي شود.وي با اشاره به شرايط كشور و ضرورت اشتغال زايي بر ايجاد زمينه لازم براي تشويق و ترغيب مردم به سرمايه گذاري تأكيد كرد.
شهردار تهران با اشاره به نشست شهرداران كلان شهرها گفت: امروز بيش از ۶۵ درصد جمعيت كشور در كلان شهرها سكونت دارند و بيش از ۶۰ درصد گردش اقتصادي كشور در كلان شهرها صورت مي گيرد كه اين امر سبب محروميت در ساير شهرهاي كشور شده و تبعات منفي آن متوجه مردمي است كه در شكل گيري كلان شهرها هيچ نقشي نداشته اند.احمدي نژاد روند جابه جايي جمعيت در كشور را غيرمعقول دانست و گفت: يكي از مباحث مطرح شده در نشست كلان شهرها معضل مهاجرت به شهرها بود كه پس از بررسي مقرر شد شوراي شهر و مجلس با كمك دولت لوايحي براي كنترل جابه جايي جمعيت تدوين و براي اجرا به نهادهاي ذيربط ابلاغ نمايند.
احمدي نژاد با تأكيد بر تأمين منابع درآمدي پايدار براي شهرداري ها تصريح كرد: در دهه گذشته عمده درآمد شهرداري ها متكي بر فروش مازاد تراكم بود. يعني فروش موجوديت شهر و آينده آن براي اداره امروز شهر؛ در حالي كه بايد تلاش ها به گونه اي باشد كه آينده شهر تضمين بشود.
وي در جمع خبرنگاران، ضمن انتقاد از سياست توليد خودرو در كشور گفت: سياست توليد خودرو در كشور، سياست مريضي است و توليدكنندگان، خود را مانند بخش خصوصي مي دانند كه هيچ تعهدي نسبت به منافع ملي ندارند و فقط به فكر تأمين منافع خود هستند و اين سياستي نيست كه حتي بتوان با آن يك خانواده كوچك را به درستي اداره كرد.
شهردار تهران تصريح كرد: شهرداري در حال تنظيم طرح هايي است كه براساس آن هر خودرويي كه در شهر پلاك مي شود عوارض از كارخانه سازنده آن براي توسعه حمل و نقل شهري دريافت خواهد شد.احمدي نژاد در اين نشست همچنين از پيشنهاد ترميم هيأت مديره شركت تاكسيراني به شوراي شهر در هفته جاري خبر داد.

سازمان هواشناسي اعلام كرد:
ادامه بارش برف و باران در روزهاي آينده
010944.jpg
گروه شهري: درحالي كه بسياري از ارتفاعات و دامنه هاي كوهستاني ايران از برف پوشيده شده است، طبق پيش بيني سازمان هواشناسي، بارش برف و باران به طور متناوب تا روز چهارشنبه هفته جاري ادامه خواهد يافت. طبق همين پيش بيني دماي هواي تهران و بسياري از مناطق كشور بين ۴ تا ۱۰ درجه سانتيگراد كاهش خواهد يافت.به گفته كارشناسان هواشناسي، تداوم بارش برف و باران در روزهاي آينده ناشي از ورود يك سيستم كم فشار مديترانه اي و كم فشار درياي سرخ به داخل كشور مي باشد. تحت تأثير همين جريان بارش باران در تهران و مناطق شرقي كشور شدت مي يابد.
به گزارش سازمان هواشناسي، همچنين در روزهاي آينده در فيروزكوه، آبعلي و دماوند بارش برف و باران ادامه خواهد داشت.
يخبندان و آبگرفتگي
ادامه بارش برف و باران در روزهاي آينده پيامدهاي متفاوتي در استان هاي كشور خواهد داشت. از جمله در خوزستان احتمال بروز آبگرفتگي در معابر پيش بيني شده است و در فارس نيز وقوع يخبندان وجود دارد. به گفته وي عدم توجه به هشدارها و فقدان برنامه ريزي به موقع براي مقابله با حوادث ناشي از پديده هاي جوي، كشور را با زيان هاي سنگين روبه رو مي كند.دكتر نوريان به عنوان مثال به هشدارهاي سازمان هواشناسي در مورد وقوع خشكسالي در سال هاي اخير اشاره كرد و يادآور شد، اگر به موقع به آن هشدارها توجه شده بود، از خسارات سنگين پيشگيري به عمل مي آمد.

گرم شدن زمين، جمعيت پرندگان مهاجر را كاهش مي دهد
010935.jpg
آسمان آبي ايران - روند رو به رشد گرم شدن زمين علاوه بر كاهش جمعيت پرندگان مهاجر باعث از بين رفتن گونه هاي ضعيف تر نيز شده است. با دوبرابرشدن غلظت دي اكسيد كربن در جو و (پيامد بيشتر آن گرمايش بيشتر هوا) تعداد پرندگاني كه در مناطق مشخصي وجود داشتند بسيار كمتر شده و در بعضي مناطق اصلا يافت نشدند.با گرم ترشدن هوا، پرندگان هنگام مهاجرت به عرض هاي شمالي تر رفته و در آنجا ساكن مي شوند به اين ترتيب پرندگان مسافت بيشتري را نسبت به گذشته در هنگام مهاجرتشان طي مي كنند كه مي تواند باعث ازبين رفتن گونه هاي ضعيف تر آنها شود.

مراكز عرضه و كشتار دام زنده
010941.jpg
مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران از راه اندازي ۴۴ مركز عرضه دام زنده و ذبح شرعي و بهداشتي آن در اعياد قربان خبر داد . حسن طاهري افزود:  با اطلاع رساني هايي كه در اين زمينه انجام خواهد شد و با همكاري منطقه و سازمان دامپزشكي يك روز پيش از عيد قربان دامداراني كه قصد عرضه دام زنده خود را دارند در اين مراكز مستقر شده و همچنين كانكس هايي نيز با حضور دامپزشكان و تعدادي از مسئولان سازمان سردخانه و كشتارگاه براي ذبح شرعي و بهداشتي دام زنده در نظر گرفته شده كه شهروندان مي توانند پس از خريد دام مورد نظرشان كه توسط دامپزشك مستقر در مركز از صحت و سلامت آن مطمئن شده اند، در همانجا نسبت به ذبح و عرضه بهداشتي آن نيز اقدام كنند.

بهسازي گورستانهاي جنوب تهران
010938.jpg
شهردار منطقه ۲۰ از پيگيري جدي اجراي طرح ساماندهي و بهسازي گورستانهاي اين منطقه خبر داد و گفت: در همين راستا بحث نظافت و پاكيزگي و تجهيز گورستانهاي اين منطقه به سيستم روشنايي در هنگام شب با جديت در حال پيگيري و انجام است.
وي گفت: از آنجا كه تعدادي از شهروندان تهراني و ساكنان منطقه عزيزان و درگذشتگان خود را در اين گورستانها به خاك سپرده اند، بحث از بين بردن اين گورستانها و احداث پارك و فضاي سبز به جاي آنها نيازمند كسب رضايت از سوي بازماندگان متوفياني است كه در اين گورستانها دفن شده اند كه همين مشكلات و از جمله زمان بربودن اجراي طرح، بهسازي گورستانها را با تاخير مواجه مي كند.

شوراهاي اسلامي در ساماندهي بافت هاي تاريخي
با ميراث فرهنگي و گردشگري همكاري مي كنند
ايرنا: رئيس  كميسيون  فرهنگي ، اجتماعي  شوراي  شهر تهران  گفت : شوراهاي  اسلامي  شهرهاي  مختلف  در ساماندهي  بافتهاي  تاريخي  با سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  مشاركت مي كند.
«رسول  خادم» در چهاردهمين  اجلاس  كميسيون  فرهنگي  و اجتماعي  شوراهاي  اسلامي  كلان  شهرها و مراكز استانها در بندرعباس  افزود: به  استناد وظايف  مندرج  در بندهاي  ۲و ۱۹ ماده  ۷۱ قانون  وظايف  شوراهاي  اسلامي ، طرح  نحوه مشاركت  شهرداري ها در ساماندهي  وضعيت  اماكن  و مراكز تاريخي  شهرها را ارايه  كرده  است .
وي  ادامه  داد: طبق  اين  قانون  شهرداري ها مي بايست  در تهيه  و اجراي  طرحهاي توسعه  شهري  نسبت  به  حفظ و نگهداري  اصالت  و هويت  بافت ، مراكز و اماكن  تاريخي و مذهبي  واقع  در محدوده  جغرافيايي  شهر تلاش  كنند.

نگاه
010932.jpg
داوود كاظمي

آخرين وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج
گروه شهري: آخرين وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج از سوي روابط عمومي ستاد پيوندهاي آسماني به شرح زير اعلام شده است:
اطلاعات مربوط به ۸۴۵۱۹ نفر از متقاضيان وارد شبكه شده و براي ۶۱۷۴۹ نفر از متقاضيان دعوتنامه ارسال گرديده است. ۵۲۷۴۳ نفر براي دريافت حواله وام به ستاد مراجعه كرده اند. به منظور پرداخت وام براي ۴۶۲۹۳ نفر حواله صادر شده است.

مشاركت شهرداري در بازسازي
واحدهاي مسكوني آسيب ديده محله افسريه
گروه شهري: شهرداري در بازسازي واحدهاي مسكوني و تجاري آسيب ديده محله افسريه، مشاركت مي كند.
مهندس سيدمحمود نصري شهردار منطقه۱۵ ديروز در جريان عيادت از آسيب ديدگان سانحه انفجار لوله گاز محله افسريه گفت: در پي وقوع سانحه انفجار لوله گاز و كشته و مجروح شدن شماري از شهروندان، شهرداري منطقه ۱۵ تهران سريعا كميته اي را براي بررسي اين مسئله تشكيل داد و مقرر شد در بازسازي واحدهاي مسكوني و تجاري خسارت ديده، با شهروندان و ساير نهادهاي مسئول، مشاركت كند.وي افزود: واحد فوريت هاي خدمات شهري شهرداري منطقه در گام نخست، شيشه درب و پنجره واحدهاي آسيب ديده را نصب كرد و سپس جمع آوري نخاله ها و انتقال آنها به خارج از محل آغاز شد.نصري تصريح كرد: دو باب واحد مسكوني در اين حادثه به طور كامل تخريب شد و ديوار و شيشه شماري از واحد مسكوني ريخته و شكسته شد.
به گفته وي موج انفجار به حدي بود كه منطقه انفجار را تا شعاع ۳۰۰ متري لرزاند و باعث فروريختن ديوارهاي منازل، شيشه ها و آسيب به خودروها و مغازه هاي اطراف شد.
شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: شهرداري منطقه آماده است هرگونه مجوز را به منظور نوسازي واحدهاي خسارت ديده صادر كند.وي در ادامه تأكيد كرد: حادثه يادشده نشان مي دهد كه شهر تهران نيازمند يك مديريت واحد است و سازمان ها به ويژه نهادهاي خدماتي بايد با هماهنگي با ساير نهادها به ارائه خدمات و انجام حفاري مبادرت ورزند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |