شنبه ۲۶ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۱۳
ادعاي جديد عليه رئيس سابق حكومت خودگردان
كمك هاي مالي اتحاديه اروپا در حساب شخصي عرفات؟
027690.jpg
بهروز عيدي - كمتر كسي مي تواند بپذيرد كه نام ياسرعرفات در ليست ثروتمندترين افراد دنيا جاي داشته باشد، اما نشريهفوربس مدعي است رئيس فقيد دولت خودگردان فلسطين در رده بندي پولدارترين مردان جهان در جايگاه ششم قرار دارد. اتحاديه اروپا به عنوان يكي از بزرگترين اهداكنندگان كمك هاي مالي به دولت خودگردان از انتشار چنين گزارشي مبهوت شده و نمي داند اين كمك ها احتمالا چگونه به حساب شخصي عرفات راه يافته است.
البته اعلام موجودي حساب ياسر عرفات چيز جديدي نيست. صندوق بين المللي پول سال گذشته ميزان دقيق اين موجودي را اعلام كرده و گزارش داده بود كه وي 300ميليون دلار، معادل 5/232 ميليون يورو در بانك دارد.
بنا به ادعاي اين گزارش پيش از اين نيز بيش از 900 ميليون دلار از حساب هاي عمومي فلسطينيان ناپديد شده بود كه قاعدتا بايد صرف ساخت مدرسه، بيمارستان  و پروژه هاي كشاورزي در منطقه مي شد. در سالهاي اخير گروهي از اعضاي اتحاديه اروپا به نحوه اهداي اين كمك ها انتقاد كرده بودند. آرمين لاشت عضو جمعيت دموكرات مسيحي پارلمان اروپا اعلام كرد كه طي سالهاي 2002 تا 2003،اتحاديه اروپا ماهانه مبلغ 10 ميليون يورو به مقامات فلسطيني اهدا مي كرد كه هيچ نظارتي هم در مورد نحوه صرف اين سرمايه ها اعمال نمي شد. البته اين كمك ها در حال حاضر متوقف شده است. به اين ترتيب با حسابي سرانگشتي مي توان تخمين زد كه اتحاديه اروپا طي 10 سال گذشته حدود۵‎/۱ ميليارد يورو به صندوق هاي فلسطينيان واريز كرده است.
يووين، كميسر اتحاديه اروپا اعلام كرد كه بروكسل هم اكنون سرگرم تحقيقي در مورد سوء استفاده احتمالي از سرمايه هاي اهدا شده اروپا توسط اطرافيان عرفات است.
بازرسان فرانسوي در حال تحقيق و تفحص در مورد سرمايه هاي همسر عرفات- سهاعرفات- هستند. آنها ادعا مي كنند كه مداركي را مبني بر وجود سرمايه يك ميليون دلاري در حساب بانك سوئيسي سها به دست آورده اند.
ضمن اينكه گروهي از زندانيان فلسطيني دربند زندا ن هاي رژيم اشغالگر قدس، عرفات و برخي سران دولت خودگردان را متهم كرده اند، كمك هاي مالي اتحاديه اروپا را به حساب هاي شخصي خود دايورت مي كرده اند. آنها از مبلغ 1/5 ميليون دلاري كه در سپتامبر 2001 در يكي از حساب هاي شخصي عرفات در يك بانك مصري افشا شد به عنوان سند اين ادعا ياد مي كنند.
اين گزارش در آستانه انتقال قدرت به منتخبان جديد حكومت خودگردان، مي تواند يك شوك بزرگ براي زمامداران جديد تلقي شود.

اگر الويس 70 ساله بود
027693.jpg
شايد خيلي ها ترجيح مي دهند كه هرگز به دوران بازنشستگي و پيري و از كار افتادگي فكر نكنند. اما براي بعضي ها جالب است بدانند كه در آخرين سالهاي زندگي چه ريختي خواهند بود. اين درست شبيه حس كنجكاوي  است كه والدين براي ساختن تصويري از كودك در راه خود در ذهن دارند.
دانشمندان براي ارضاي اين حس، راه مناسبي را يافته اند. آنها به كمك جلوه هاي كامپيوتري موفق شده اند چهره 70 سالگي الويس پريسلي را تصوير سازي كنند. پريسلي به موازات سبك راك اند رول ابداعي خود عمر طولاني نكرد و به داستان زندگي اش با پاياني تلخ خاتمه داد. او كه سالهاي آخر عمرش را در اعتياد به الكل و چاقي مفرط سپري مي كرد، در سال 1977 جان سپرد.
دانشمندان علوم كامپيوتري با همكاري روانشناسان دانشگاه سنت اندروز پس از مدت ها تحقيق و بحث به اين نتيجه رسيدند كه اگر الويس پريسلي تا سال 2005 زنده بود، چهره اش به شكلي كه در تصوير مي بينيد در مي آمد. در اين تصوير سعي شده است موهاي سياه و روغن زده او حفظ شود و البته لب ها با توجه به كهولت سن كمي باريك تر از فرم واقعي شده است. پريسلي در سن 42 سالگي از دنيا رفت و اگر تا امروز زنده بود، 70 سالگي را با اين چهره و شكل و شمايل تجربه مي كرد.
به نظر مي رسد كه نسخه دستكاري شده آهنگ جيل هاوس راك در صدر پر فروش  هاي بريتانيا قرار بگيرد. اين آهنگ به مناسبت تولد 70 سالگي سلطان راك اندرول به بازار عرضه مي شود.
027696.jpg
تصوير مربوط به 70 سالگي پريسلي توسط يك نرم افزار دقيق با توجه به خطوط چهره، رنگ پوست و مو ساخته شد. آزمايشگاه پرسپشن واقع در دانشگاه سنت اندروز پيش از اين چهره هاي چند ستاره ديگر هاليوود نظير مرلين مونر و جيمز دين را نيز تصويرسازي كرده بود. اين دو ستاره نيز در اوج كار حرفه اي جوانمرگ شدند. سال قبل هم آنها عكس ساختگي جان لنون را در سن 64 سالگي منتشر كردند.
دكتر برنارد تيرمن و پرفسور ديويد پرت- مبتكران اين نرم افزار- تلاش كردند تا جايي كه امكان دارد به رنگ و تركيب موهاي پر كلاغي پريسلي كه مشخصه اصلي چهره او بود، دست نزنند. پرفسور پرت مي گويد: الويس هم مثل بقيه ستاره هاست. اگر زنده بود، مطمئنا در اين سن از رنگ مو يا حتي كلاه گيس استفاده مي كرد. مي دانيد كه اين روزها جراحي پلاستيك براي از بين بردن چين و چروك صورت كاربرد زيادي دارد. چين چروك  و جوش و دمل در صورت سن افراد را بالا مي برد و ستارگان سينما و موسيقي دوست ندارند سنشان زياد جلوه كند.
نرم افزار مورد اشاره با استفاده از ده ها عكس پرتره از افراد و تركيب آنها با افرادي از همان نژاد و جنس و حتي رفتاري مشابه، به عكس سنين پيري افراد جوان دست مي يابد. با استفاده از اين نرم افزار مي توان جنس و نژاد را تغيير داد. به طور مثال مي توان تصوركرد كه الويس پريسلي اگر زن بود به چه شكلي در مي آمد يا اگر سياهپوست بود. حتي مي توان فردي جدي و عصباني را به شخصي ملايم و مهربان تبديل كرد.
در صورتي كه مايل هستيد تصوير دوران پيري ستارگان مورد علاقه خود را ببينيد، ابتدا بايد آرزو كنيد كه آنها جوانمرگ شوند تا مسوولان آزمايشگاه پرسپشن دانشگاه سنت اندروز خواسته شما را اجابت كنند.

نشان درجه يك لياقت به پيشكسوت معماري
چندي پيش انواع نشان هاي درجه 3 لياقت به مديران و برخي از چهره هاي ورزشي، سياسي و اقتصادي اعطا شد. رئيس جموري اين نشان ها را روي سينه ها چسباند، اما از اهالي هنر كسي در اين جمع نبود...
سرانجام نقص رفع شد و دولت اعطاي يك نشان درست و حسابي را به يكي از هنرمندان تصويب كرد. سيد هادي مير ميران با مصوبه اي كه اخيرا هيات دولت داشته، نشان درجه يك دولتي را دريافت خواهد كرد تا اين دانش آموخته دانشكده هنرهاي زيباي تهران به بخشي از آنچه استحقاقش را دارد، دست يابد...
مير ميران متولد سال 23 در قزوين است و سال 47 مدرك كارشناسي ارشد خود را گرفته. او از صاحبان سبك معماري نوين ايراني محسوب مي شود و عناوين بيشماري كه كسب كرده از وي چهره اي منحصر به فرد ساخته است. ميرميران 60 ساله، شايد حالا كه به پشت سرخود نگاه مي كند لبخندي حاكي از رضايت روي لبان او نقش مي بندد. اعطاي نشان لياقت درجه يك مهر تاييدي بر همه فعاليت هايش خواهد بود. چه، در گنجينه او اين نشان نيز همچون گنج هاي ديگر خواهد درخشيد...
سرپرست سابق اداره كل مسكن و شهرسازي استان اصفهان،  از سال 67 تاكنون مديريت عامل و طراحي شركت مهندسين مشاور نقش جهان - پارس را برعهده دارد و به فعاليت مشغول است.
ميرميران، سفير معماري ايران در ساير كشورهاست، تا بدانجا كه جامعه مهندسين مشاور ايران لوح تقديري را به خاطر شناسايي و معرفي معماري ايران به ساير كشورها به وي اعطا كرده است. نظام مهندسي ساختمان كشور عنوان پيشكسوت معماري را به وي داده تا او اين تقدير نامه ها را كنار تقديرنامه اي بگذارد كه از آيت الله هاشمي رفسنجاني به خاطر طراحي مجتمع ورزشي رفسنجان گرفته است.
عناوين و فعاليت هاي مير ميران آنقدر زياد است كه نمي توان همه آنها را ذكر كرد ولي مهمترين آنها عبارتند از: طراحي كتابخانه ملي شوراي شهر كانساي ژاپن، جايزه نخست مسابقه بين المللي طراحي موزه تاريخ كاليفرنيا، طراحي سفارت ايران در بانكوك و برلين، طراحي موزه مركز اسناد جمهوري اسلامي، ساختمان كتابخانه ملي ايران، سفارت ايتاليا در تهران ، طراحي مركز شهر پولادشهر، طراحي شهر هاي جديد بهارستان ، سپاهان شهر و ... انتشار مقالات علمي در مطبوعات.
طرح هاي منحصر به فرد ميرميران در زمينه شهرسازي، مجموعه هاي فرهنگي، هنري و ورزشي و همچنين طراحي ساختمان ها و اماكن اداري نام او را در معماري ايران جاودانه ساخته است...

دكه
پيروزي
بيشتر روزنامه  ها از جمله كوريره دلاسرا و دويچه زايتونگ روز۱۲ ژانويه مطالب اصلي خود را به پيروزي ابومازن در انتخابات فلسطين اختصاص دادند، اما تب سونامي همچنان داغ است. روي جلد روزنامه نيويورك تايمز مي توانيد داستاني را درباره مبارزه 3 خانواده اندونزيايي با دريا لرزه آسياي جنوب شرقي بخوانيد. در بريتانيا نيز يك سيل موجب كشته شدن 3 نفر شد.
027687.jpg
027684.jpg
027681.jpg

خبرسازان
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
طهرانشهر
محيط زيست
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  محيط زيست  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |