شنبه ۲۶ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۳ - Jan 15, 2005
ورزش
Front Page

فوتبال ليگ برتر فوتبال
ملوان به جمع مدعيان پيوست
صدرنشين ها پيروز شدند، ابومسلم شكست خورد
000018.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
رضا عنايتي در ديدار با صباباتري نشان داد كه اگر شرايط تيمي با آرامش توام باشد و در قالب تاكتيك تعريف شده مربي در جاي مناسب قرار گيرد، چگونه گل مي زند. پنج گل طي دو هفته و سه گل در يك بازي براي عنايتي و استقلال يك ركورد به حساب مي آيد. عنايتي با صبوري دوباره راه تيم ملي را براي خود باز كرد. او مي تواند در نبود دايي براي نوك حمله تيم ملي يك گلزن باشد. موقعيت سنجي، جاگيري صحيح و شم گلزني از ويژگي هاي يك مهاجم چون عنايتي است كه استقلال بيشترين بهره را از آن برد.
گروه ورزشي: در هفته هفدهم مسابقات ليگ برتر تيمهاي بالاي جدول بر رقيبان خود پيروز شدند؛ جز ابومسلم كه در دام فولاد گرفتار شد تا اهوازيها شادمان از ادامه صدرنشيني به ديگر تيم خود استقلال نيز اميدوار شوند. فولاد در يك ديدار سخت و پر برخورد توانست ابومسلم را به زانو درآورد. ابومسلم در كش و قوس اداره بازي بود كه سامان موسوي در چهارمين دقيقه بازي گل فولاد را زد. آب سردي كه ابومسلم را در بهت فرو برد. اين گل انگار باز كردن دريچه اي بود از حركت و سرعت براي اهوازيها، ابومسلم به ناچار به دفاع رفت، خط مياني اين تيم خود را به خط دفاع چسبانيد تا از گل خوردن بيشتر جلوگيري كند و نيمه اول با برتري فولاد به پايان رسيد. در نيمه دوم هر چه ابومسلم كوبيد به دفاع منطقي و استوار فولاد برخورد كرد، ضمن آنكه فولاد نيز دو موقعيت عالي را از دست داد و سرانجام فولاد با كسب سه امتياز همچنان پيشتازي خود را در صدر جدول ادامه داد.
ذوب آهن در اصفهان با عذاب زياد بر سايپاي جوان و خوش تركيب پيروز شد تا از كورس قهرماني عقب نيفتد. سايپا بازي را با دفاعي فشرده و متمركز آغاز كرد و كناره هاي زمين را به حريف داد، ذوب آهن ۴۵ دقيقه فريب تاكتيكي تقوي را خورد اما در نيمه دوم بازي را در ميانه ميدان در اختيار خود قرار داد تا دفاع سايپا را كمي جلوتر بكشد و سرانجام به اين خواسته خود رسيد و مهدي رجب زاده در دقيقه ۶۳ گل سرنوشت ساز را زد تا ذوب آهن همچنان با چهار امتياز در تعقيب فولاد باشد و از پرسپوليس و استقلال جلوتر قرار گيرد.
در تهران استقلال پرش بلندي انجام داد تا تمام تنش هاي دروني و فني را پشت سر بگذارد و در يك روز زيبا با گلهاي مهاجم خود رضا عنايتي به يك ركورد (سه گل در يك بازي) دست يابد. رضا عنايتي گل اول را در دقيقه ۱۸ بازي با هوشمندي و جاگيري عالي زد، استقلال به حملات خود ادامه داد تا به گلهاي بيشتري دست يابد اما در اوج حملات استقلال زوهاني در دقيقه ۳۵ گل مساوي را براي صبا باتري زد تا يك نيمه با نتيجه مساوي به پايان برسد. در نيمه دوم نيز اين استقلال بود كه چون آغاز نيمه اول به دروازه حريف يورش برد و دوباره اين عنايتي بود كه در دقيقه ۵۷ گل دوم استقلال را زد، اما بازي بدين جا ختم نشد و عنايتي گل سوم خود را نيز در دقيقه ۸۰ بازي زد تا استقلال مقتدرانه اين بازي را ببرد. استقلال متكي به تاكتيك سنجيده قلعه نويي و تعويض هاي حساب شده به اين مهم رسيد. بالاخره قلعه نويي ثابت كرد كه عنايتي چه ويژگي هاي مثبتي دارد. استقلال با اين پيروزي يك پله خود را بالا كشيد تا در مربع كورس قهرماني قرار گيرد.
در اصفهان استقلال اهواز به اولين پيروزي در خارج از خانه دست يافت و سپاهان را با تك گل زاد محمود كه اتفاقا در دقيقه دهم بازي زد شكست داد. سپاهان عذاب زيادي كشيد و موقعيت هاي بسياري هم بدست آورد، اما موفق به گشودن دروازه استقلال اهواز نشد. در اين بازي خط دفاعي استقلال اهواز همان بود كه انتظار مي رفت، بدون اشتباه و پرقدرت. استقلال بدليل پيروزي ملوان در مقابل پگاه، در همان رده ششم جدول ماند اما فاصله اش را با تيم پائين تر از خود به چهار امتياز رساند. در ورزشگاه پيكان شهر، پاس با گلهاي هافبك خوش فكر خود جواد نكونام بر پيكان غلبه كرد. فرهاد كاظمي كه انتظار مي رفت كشتي نيمه غرق شده پيكان را نجات دهد، در مقابل دنيزلي تسليم شد. نكونام در دقيقه ۳۱ از روي نقطه پنالتي گل اول را زد و سي دقيقه بعد نتيجه را دو بر صفر كرد تا پيكان با وجود شكست پگاه در انزلي در انتهاي جدول باقي بماند و پاس به رده هشتم صعود كند.
در انزلي و در يك بازي انتقامي و با سابقه ديرينه ملوان نشان داد كه پگاه و رشت تا رسيدن به ملوان و انزلي خيلي فاصله دارند، نصرت ايراندوست با طراحي صحيح سه بار دروازه پگاه را باز كرد. علي قرباني در دقايق (۵۵ و۴۴) و محمد غلامحسين در دقيقه ۷۹ جاي هيچگونه حرف و حديثي باقي نگذاشتند تا ملوان به رده پنجم جدول صعود كند. حالا ملوان يك مدعي در بين بزرگان ليگ برتر است.
در نوشهر شموشك طلسم را شكست و شيرازيهاي فجر را با يك گل شكست داد تا يك رده خود را بالاتر بكشد يعني در رده سيزدهم جدول و بالاتر از برق شيراز. يونس گرايلي، فرشاد پيوس و شموشك را نجات داد.
در شيراز برق اين شهر با محمود ياوري قصد داشت تا با ارائه يك بازي هجومي پرسپوليس را متوقف و خود را از هراس سقوط و نزديكي به پگاه برق نجات دهد. پرسپوليس بدون انصاريان و انتظاري، به شيراز آمده بود. برقي ها خوب آغاز كردند و اتفاقا گل اول را فريد عابدي براي برق زد، اما در زمانهاي تلف شده نيمه اول جواد كاظميان از استقرار غلط مدافعان برق بهترين بهره را برد و گل مساوي را زد تا يك نيمه برابر به پايان برسد. در نيمه دوم برق به بازي احساسي و خشن روي آورد، اما پرسپوليس با درايت مهدوي توانست دوباره روي اشتباه مدافعان و دروازه بانان برق گل پيروزي را بزند و خود را در كورس قهرماني قرار دهد.

خبرهاي فوتبال جهان
ديدار سرخپوشان در انفيلد
000015.jpg
مورينتس با لباس ليورپول مقابل منچستر قرار مي گيرد تا در اين بازي نقش روحي مهمي را براي تيمش ايفا كند.
گروه ورزشي _ حسن حيدري: بزرگان ليگ برتر انگليس امروز بازيهاي دشواري را در هفته بيست و سوم ليگ برگزار مي كنند.در اوج بازيهاي اين هفته در آنفيلد شاهد برخورد ليورپول با منچستر يونايتد خواهيم بود. حضور فرناندو مورينتس و ماروكيو پلگرنيو دو بازيكن جديد در اردوي ليورپول رافائل بنيتز مي تواند باعث تقويت تيم ميزبان باشد.در اين ديدار بواسطه ميزباني ليورپول تيم منچستر يونايتد بايد رنگ قرمز پيراهن خود را عوض كند. تيم منچستر در اين ديدار رايان گيگز و لس فرديناند دو بازيكن كليدي خود را در اختيار دارد. ليورپول در ۱۱ بازي خانگي خود تاكنون تنها دو بار تن به شكست داده است، در حاليكه منچستر در ۱۱ بازي خارج از خانه ۵ پيروزي در پرونده خود به ثبت رسانده.منچستر يونايتد فصل پيش در همين ورزشگاه با دو گل رايان گيگز ليورپول را دو بر يك شكست داده بود و در بازي رفت فصل جاري نيز با همين نتيجه بر ليورپول غلبه كرد. در ساير بازيهاي مهم اين هفته تاتنهام در وايت هارت لين ميزبان چلسي صدرنشين ۵۵ امتيازي اين رقابتها هستند. بولتون نيز در زمين خود با آرسنال ديدار مي كند.
قرعه كشي جام حذفي ايتاليا بدون يوونتوس
قرعه كشي رقابتهاي مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي ايتاليا در رم برگزار شد و طي آن تيمهاي آ.ث ميلان، اينتر و رم حريفان خود را شناختند.در بازيهاي مرحله رفت كه در روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه برگزار مي شود، كالياري به مصاف سامپدوريا مي رود، اينتر با آتالانتا ديدار مي كند. تيمي كه در مرحله يك هشتم نهايي موفق به حذف تيم پرآوازه يوونتوس شده بود. رم با تيم فيورنتينا روبرو خواهد شد و اودينزه هم در زمين خود ميزبان آ.ث ميلان است.بازيهاي برگشت جام حذفي روز ۱۲ اسفند ماه برگزار مي شود.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* استقلال تهران ۳ - صباباتري يك
گل ها: رضا عنايتي (،۱۸ ۵۷ و ۸۰) براي استقلال و عليرضا زوهاني (۳۵) براي صبا
* سپاهان اصفهان صفر - استقلال اهواز يك
گل ها: حجت الله زادمحمود(۱۰)
* برق شيراز يك - پرسپوليس ۲
گل ها: فريد عابدي (۲۸) براي برق، جواد كاظميان (۴۵) و محمدرضا مهدوي (۴۶) براي پرسپوليس
* پاس ۲ - پيكان صفر
گل ها: جواد نكونام (۳۱) پنالتي و (۶۰)
* ذوب آهن يك - سايپا صفر
گل: مهدي رجب زاده (۶۳)
* فولاد خوزستان يك - ابومسلم مشهد صفر
گل: سامان موسوي (۴)
* ملوان انزلي ۳ - پگاه گيلان صفر
گل ها: علي قرباني (۴۴ و ۵۵) و محمد غلامين (۷۹)
* شموشك نوشهر يك - فجر سپاسي شيراز صفر
گل ها: يونس گرائيلي (۴۲)

ليگ برتر بسكتبال
پيروزي مدعيان قهرماني
گروه ورزشي: هفته چهارم از دور برگشت ليگ برتر بسكتبال ايران تيم هاي مهرام، پيكان، صنام، صبا باتري از تهران به همراه گلين ماكارون بابل، ذوب آهن اصفهان و فرش مشهد حريفان خود را شكست دادند. در اين هفته تمامي مدعيان در بازيهاي بيرون از خانه موفق ظاهر شدند.
نتايج بازيهاي انجام شده
مهرام ۸۸ _ دخانيات ۶۴
راه آهن ۸۷ _ پگاه همدان ۹۱
پتروشيمي بندر امام ۶۲- صنام تهران ۷۷
پيام ارتباطات اصفهان ۵۸ _ صبا باتري ۹۳
شهرداري گرگان ۸۴- ذوب آهن اصفهان ۸۹
گلين ماكارون ۱۰۳ _ نگارسنگ ۹۹
فرش مشهد ۷۵ _ شهيد قندي گنبد ۵۴
پگاه فارس ۱۱۵ _ پيكان ۱۱۶

حضور دو وزنه بردار چيني در تيم سايپا
گروه ورزشي: به گزارش روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري دو وزنه بردار چيني تيم وزنه برداري سايپا تهران بامداد ديروز وارد تهران شدند.
اين دو وزنه بردار چيني كه قرار است براي تيم سايپا در مسابقات وزنه برداري قهرماني باشگاه هاي ايران وزنه بزنند، به همراه مربي خود به تهران سفر كرده اند.
اين دو وزنه بردار در نخستين گام در هفته چهارم دور برگشت مسابقات وزنه برداري قهرماني باشگاه هاي ايران تيم سايپا را در ديدار مقابل تيم پيام ارتباطات ياري خواهند كرد.

نتايج پيكارهاي ليگ در كشتي آزاد و فرنگي
گروه ورزشي: ديدار تيم هاي  هيات  آذربايجان شرقي  و نفت  اهواز از سري  رقابتهاي  ليگ  برتركشتي  فرنگي  باشگاه هاي  ايران  با پيروزي  تيم  نفت  اهواز به  پايان  رسيد.
اين  ديدار در هفته  دوم  پيكارهاي  فوق  عصر روز پنجشنبه  گذشته در سالن  شهيد صمداقدمي  شهر تبريز برگزار شد و در پايان  تيم  نفت  اهواز موفق  شد حريفش  را با امتياز (۱۳-۱۹) شكست  دهد.
از رقابت هاي باقيمانده ليگ كشتي آزاد نيز روز پنجشنبه دو مسابقه برگزار شد كه تيم پالايش و پخش كرمانشاه تيم سنگ آهن بافق را (۴- ۲۵) مغلوب كرد و تيم پرستاره پرسپوليس نيز با نتيجه (۹- ۲۲) از سد آدنيس خراسان گذشت.
پيكارهاي ليگ برتر كشتي آزاد به مرحله نهايي رسيده كه در اين مرحله طبق برنامه اعلام شده از سوي فدراسيون كشتي قرار است روز نوزدهم بهمن ماه آينده ديدارهاي اين مرحله و دو مسابقه پاياني صبح و بعد ازظهر در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شود تا با شناخت قهرمان اين دوره از مسابقات نماينده ايران براي حضور در مبارزه هاي جام جهاني در تاشكند ازبكستان شناخته شود.

كمك ۳ ميليون دلاري فدراسيون جهاني واليبال به تسونامي
گروه ورزشي - علي شاكري: جامعه واليبال جهان نيز به شدت از تراژدي جنوب شرق آسيا ناشي از فاجعه زلزله متأثر است و در همين رابطه روبن آكوستا رئيس فدراسيون جهاني واليبال طي پيامي با بازماندگان زلزله اخير اعلام همبستگي كرد. وي همچنين از خانواده بزرگ واليبال در اقصي نقاط دنيا خواست تا مسئوليت پذيري اجتماعي و همبستگي خود را با مصيبت زدگان حادثه زلزله اعلام دارند. آكوستا با اعلام سه ميليون دلار كمك نقدي فدراسيون جهاني واليبال به بازماندگان زلزله تسونامي گفت: اين فدراسيون قصد دارد براي بازسازي مدارس و زمين هاي بازي در مناطق آسيب ديده هم پيشقدم شود.
نتايج ليگ برتر واليبال ايران
در ادامه بازيهاي هفته هفتم از دور برگشت ليگ برتر واليبال ايران ثبت چند نتيجه دور از انتظار جدول مسابقات را در هفته پاياني مرحله اول بهم ريخت. شكست آذرپيام در گنبد و ذوب آهن در اصفهان از جمله اين نتايج بود.
* وحدت ساري صفر _ اتكا قم ۳
* پاديسان ۳ _ آذرپيام يك
* ذوب آهن ۲ _ پالايش كرمانشاه ۳
*شهر كرد ۲ _ دانشگاه آزاد تبريز ۳

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |