شنبه ۲۶ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۳ - Jan 15, 2005
هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه تهران:
عراقي ها از جنايات آمريكا و انگليس نترسند
و به ميدان بيايند
ريشه حركتهاي افراطي به خوارج بر  مي گردد
000060.jpg
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين  هاشمي  رفسنجاني با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي گفت: خدا نيامرزد كساني را كه به انقلاب بدبين هستند و دستاوردهاي آن را ناديده مي گيرند.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران در خطبه اول اين نماز، دستاوردهاي انقلاب در حوزه عدالت اجتماعي را به مناسبت گذشت ربع قرن از انقلاب مورد بررسي قرار داد.
وي به مقايسه محدوديتهاي روستاها نسبت به شهر در دوران پس از انقلاب و بعد از آن پرداخت و افزود: توجه به روستاها و نقاط محروم يكي از دستاوردهاي عظيم انقلاب است. اين انقلاب كه با حمايت قشر محروم و متوسط به پيروزي رسيد، به دليل بعد انقلابي و اسلامي خود نمي توانست ظلم به اين قشر را ناديده بگيرد، لذا بخش عظيمي از امكانات را به روستاها و نقاط محروم شهري اختصاص داد و خوشبختانه امروز پس از ۲۵ سال روستاهاي محدودي وجود دارند كه از امكانات شهري برخوردار نباشند.
هاشمي در ادامه با اشاره به فعاليت هاي دوران سازندگي در اين راستا و طرح ايجاد «مناطق صنعتي» گفت: كساني كه مي خواهند شعار دهند اين نوع دستاوردهاي انقلاب را ناديده مي گيرند لذا شايسته است عادلانه و منصفانه برخورد شود و در كنار آن نقدهاي منصفانه هم صورت گيرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب را توجه به زنان عنوان كرد و افزود: انقلاب اسلامي بهترين خدمت را به زنان و دادن شخصيت انساني به آنها صورت داد، زنان را از تهاجم فرهنگي غرب نجات داد و اين در حالي است كه برخي داوطلبانه مي خواهند به اين سمت بروند.
هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خود به بخش توسعه اي دستاوردهاي انقلاب پرداخت و در اين راستا بخش آب را مهمترين مبحث توسعه اي كشور عنوان كرد و گفت: امروز در جهان ما سومين كشور با تكنولوژي سدسازي هستيم و اين دستاورد جمهوري اسلامي است كه براي مهار آبها فعاليتهاي عظيمي كرد.
وي ادامه داد: برخي از صاحبنظران پيش بيني مي كنند كه بسياري از جنگها در آينده بر سر آب است، از اين رو ما وظيفه داريم اين دستاورد را حفظ كنيم. اين جزو برنامه هاي چهارم و پنجم است كه ما در چشم انداز ۲۰ ساله ديده ايم و اميدواريم ان شاءالله با توجه به اين مسئله در آينده قطره اي از آب كشور تلف نشود.
 هاشمي  همچنين در خطبه دوم نماز جمعه گفت: ريشه  حركت هاي افراطي به خوارج برمي گردد و اين تفكر خوارجي در حال حاضر نيز هست و در آينده نيز خواهد بود.
وي نمونه تفكر خوارجي در حال حاضر را در عراق و پاكستان ذكر كرد. وي سپس به شهادت امام نهم، حضرت جواد (ع) و همچنين مسئله «حج» اشاره كرد و افزود: چنين فرصتي را هيچ مكتب و ديني ندارد، جز مسلمانان؛ اما متأسفانه از فرصتي كه خداوند در اختيار ما گذاشته، استفاده درستي نمي شود و گاهي آنجا برخي به اختلافات دامن مي زنند و عليرغم اين كه در كنار خانه خدا و قبر پيامبر(ص) خيلي كارها مي شود صورت داد، اما از آن غافلند.
خطيب نماز جمعه اين هفته، همچنين به شهادت سران نهضت فدائيان اسلام و حادثه خونين قم در ۱۹ دي ماه ۱۳۵۶ اشاره كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنانش بر حمايت از مردم عراق تأكيد كرد و گفت: خداوند هيچ تعهدي نسبت به كساني كه در خانه مي نشينند و دعا مي كنند كه ما را نجات بده، ندارد. به عراقيان مي گوييم ما هم بسيار هزينه مالي و جاني داديم تا پيروز شديم.شما هم از جنايات نظاميان آمريكا و انگليس و تروريستهاي خوارج نهرواني كه امروز به جان شخصيتهاي بزرگ انقلاب عراق افتادند، نترسيد و به ميدان بياييد.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: آمريكا ديگر امروز نمي تواند افكار مردم را فريب دهد و مدعي آزادي و دموكراسي شود و با اين عنوان به كشورهاي مسلمان حمله كند. ملتهاي مسلمان بايد از فضاي باز سياسي براي زدن اردنگي به آمريكا و خروجش از منطقه استفاده كنند.
خطيب اين هفته نماز جمعه در پايان متذكر شد: اگر علما و دانشمندان اسلام از اين فرصت بي نظير استفاده كنند، دنياي اسلام در اين شرايط مي تواند دامن خود را از دست استعمارگران بيرون آورد و منابع عظيمش را برگرداند، همچنين غارتگران را به محاكمه بكشاند.

نخستين عمليات ضداسرائيلي
پس از انتخاب ابومازن
در اين عمليات ۶ صهيونيست كشته و ۱۲ تن زخمي شدند
بي.بي.سي: شش اسرائيلي در حمله مبارزان فلسطيني به گذرگاه اصلي ميان اسرائيل و نوار غزه كشته شده اند. سه مرد مسلح فلسطيني كه دست به اين حمله زدند نيز به دست نيروهاي امنيتي اسراييل به شهادت رسيدند.
ارتش اسراييل گفته است كه سه مرد مسلح با استفاده از يك كاميون بمب گذاري شده، حفره اي در حصار امنيتي ميان اسراييل و نوار غزه ايجاد كردند. آنها سپس به آنسوي گذرگاه يورش برده و پيش از آنكه به دست نيروهاي اسرائيلي كشته شوند به تيراندازي و پرتاب مواد منفجره پرداختند. منابع اسرائيلي گفتند دست كم ۱۲ اسرائيلي ديگر در اين حادثه آسيب ديدند.
گزارش هاي منابع خبري اسرائيل حاكي است كه اين سه فلسطيني يك بمب ۱۵۰ كيلوگرمي را در گذرگاه «كارني» منفجر كردند. پس از آن تبادل سنگين آتش روي داد كه مانع رسيدن آمبولانس ها به مجروحان شد.
گروه شهداي الاقصي، كه به جنبش فتح تعلق دارد، گروه حماس و گروه «كميته مقاومت مردمي» ، مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته اند.
اين حمله پس از يورش اسرائيل به نوار غزه در روز پنجشنبه كه در آن دو فلسطيني كشته شدند انجام مي شود.
اسرائيل درنظر دارد امسال در حركتي يك جانبه از غزه خارج شود با اين حال كنترل مرزها، آب ها و حريم هوايي آن را حفظ خواهد كرد.
درهمين حال نبيل ابوردينه سخنگوي رسمي تشكيلات خودگردان فلسطين پس از عمليات مذكور گفت: زمان توقف دوجانبه حملات از سوي دو طرف فرا رسيده است و اين اقدام تنها راه توقف خشونت در منطقه و پيشرفت به سمت صلح است.
نخستين عمليات ضداسرائيلي پس از انتخاب محمود عباس (ابومازن) به رياست جمهوري فلسطين در حالي رخ داده است كه برخلاف اراده و ميل اسرائيلي ها، گروه هاي فلسطيني مي كوشند به يكديگر نزديك تر شوند.
ابومازن باوجود آنكه عمليات ضداسرائيلي را محكوم كرد حاضر نشد به صراحت از گروه هاي فلسطيني انتقاد كند؛ بلكه بر اين نكته تاكيد ورزيد كه همه تلاش خود را براي پيش بردن مذاكرات به كار خواهد گرفت. وي پيش تر نيز از اسرائيلي ها خواسته بود با خشونت ورزي خود فلسطيني ها را تحريك نكنند. حماس نيز كه مهم ترين گروه فلسطيني مخالف مذاكرات صلح با اسرائيل است، ديروز براي جلوگيري از سوءاستفاده اسرائيلي ها و افزايش فشار آنها به ابومازن، اعلام كرد هدف حملات غزه، محمود عباس نبوده است بلكه حمله اي مستقيم به مواضع صهيونيست ها بوده است.
سير حوادث نشان مي دهد كه برخلاف آنچه كه مقامات آمريكايي و اسرائيلي انتظار داشتند انتخاب ابومازن نتوانست اوضاع را مهار كند . مقاومان ضمن آنكه مي كوشند با ابومازن مشكلي ايجاد نكنند ليكن برآنند كه جلوي يكه تازي نيروهاي اسرائيلي را بگيرند.

آمريكا حقوق بشر را در سطح جهان تضعيف مي كند
بي بي سي: گروه نظارت بر حقوق بشر گفته است سوء رفتار با زندانيان ابوغريب در عراق و نحوه برخورد با زندانيان خليج گوانتانامو، توانايي جامعه جهاني براي حفاظت از حقوق بشر را به شكل قابل توجهي تضعيف كرده است.
اين گروه كه مقر آن در آمريكا است، در گزارش ساليانه خود آورده است وقتي كشوري مانند آمريكا كه از نفوذ و تسلط در جهان برخوردار است به طور علني قوانين را زير پا مي گذارد، ديگران نيز دست به چنين كاري مي زنند.
گروه نظارت بر حقوق بشر دولت جورج بوش را متهم كرده كه مسئوليت وقايع زندان ابوغريب بغداد را بر عهده نگرفته است.
اين گروه خواستار انجام تحقيقات مستقل و انتصاب يك دادستان ويژه براي رسيدگي به اين موضوع شده است، تحقيقاتي كه بتوان با استناد به آنها، مقامات را مسئول خواند.
در واكنش به اين گزارش، سخنگوي وزارت دفاع آمريكا، پنتاگون، از روشي كه سيستم قضايي ارتش آمريكا در ارتباط با اتهامات سوء رفتار با زندانيان در پيش گرفته، دفاع كرد و گفت انتصاب يك دادستان ويژه ضرورتي ندارد.
سخنگوي پنتاگون گفت در اين مورد تحقيقات متعددي صورت گرفته و تعداد زيادي سرباز آمريكايي در اين مورد بازجويي شده اند.
در حال حاضر نيز چارلز گرانر، سربازي كه بيش از همه به سوء رفتار با زندانيان متهم است، در يك دادگاه نظامي در حال محاكمه است.
نيك چايلدز، خبرنگار بي بي سي در پنتاگون مي گويد با اين همه، رسوايي سوء رفتار با زندانيان و موضوع چگونگي برخورد با آنها، دولت بوش را مثل سايه تعقيب مي كند و منتقدين هنوز بر اين نكته اصرار دارند كه موضوع، چيزي بيش از سوء رفتار صرف چند سرباز با زندانيان است.

اخبار كوتاه
دور چهارم مذاكرات ايران و اروپا برگزار شد
ايرنا: مقامات اتحاديه اروپا و ايران بعدازظهر پنجشنبه به چهارمين دور مذاكرات سياسي خود در بروكسل به نحو مثبت پايان دادند.«ابراهيم رحيم پور» رييس هيات ايراني در اين مذاكرات گفت: «اين مذاكرات مطلوب بود. مذاكرات در جوي مثبت و قابل تفاهم برگزار شد و دو طرف براي تداوم كاري كه شروع كرده ايم اظهار علاقه كردند.»مديركل اروپاي غربي وزارت امورخارجه افزود: «اين مذاكرات در جو مثبت تري ادامه خواهد يافت و اكنون همكاري هاي نزديكتر سياسي و اقتصادي بر جو مذاكرات مستولي شده است.»البته رحيم پور در گفتگو با العالم اظهار داشت دوطرف معتقدند مذاكرات اخير نتيجه اي در بر نداشته است وتا رسيدن به يك توافق مشترك ادامه مي يابد.به گفته منابع اتحاديه اروپا، مذاكرات سياسي دو طرف مسايلي چون حقوق بشر، حفظ امنيت منطقه خاورميانه، مبارزه عليه تروريسم و تكثير سلاح هاي كشتارجمعي را در بر مي گيرد.
وزير خارجه رژيم صهيونيستي: ما توافق ايران و اروپا را دوست نداريم
ايسنا: رويتر از نارضايتي رژيم صهيونيستي از توافق و مذاكرات تجاري هسته اي ايران و اروپا خبر داد. اين خبرگزاري انگليسي به نقل از سيلوان شالوم، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي افزود: آنها (اروپا) اكنون با ايران به توافقي دست يافته اند، ما (اين توافق را) چندان دوست نداريم اما (اين شرايط) خيلي بهتر از قبل است. وي با تأكيد بر موضع يكجانبه گرايانه اين رژيم افزود: ما معتقديم براي متوقف ساختن ايران بايد اين كشور را به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع كرد. اين گزارش مي افزايد: شالوم پس از اين صحبت مي كرد كه ژنرال آهارون زئيوي رئيس اطلاعات نظامي  اسرائيل پيش بيني كرد ايران طبق توافقاتش ظرف شش ماه آينده قادر خواهد بود به غني سازي اورانيوم بپردازد.
دور بعدي مذاكرات تجاري ايران و اروپا ۲ ماه ديگر برگزار مي شود
ايسنا: خبرگزاري آلمان با اشاره به از سرگيري مذاكرات تجاري ايران - اروپا نوشت: اين مذاكرات در مخالفت آشكار با اقدامات واشنگتن براي منزوي كردن تهران انجام مي گيرد. اين خبرگزاري آلماني ادامه داد: اتحاديه اروپا پس از ۱۸ ماه تعليق مذاكرات تجاري با ايران، اين كشور مجددا اين مذاكرات را از سر گرفت.
اين گزارش با ذكر اين كه اتحاديه اروپا گفته است كه ضرب الاجلي براي پايان دادن به اين مذاكرات تعيين نشده است به نقل از يك مقام اروپايي كه نامي از وي نبرد افزود: ما تمايل داريم و آماده ايم با سرعتي كه ايران براي پايان دادن به مذاكرات خواستار است در اين مسير حركت كنيم. خبرگزاري آلمان ادامه داد: مقامات اروپايي هشدار داده اند كه در صورت عقب نشيني ايران از تعهداتش مذاكرات تجاري و به موازات آن مذاكرات سياسي مجددا به حالت تعليق درآيد.
اين گزارش به نقل از يك مقام عالي رتبه اتحاديه اروپايي كه خواست نامش فاش نشود افزود: هيچگونه شروط صريحي در توافق (ايران - اروپا) وجود نخواهد داشت؛ بلكه اين توافق از محتوي سياسي برخوردار خواهد بود. وي ادامه داد: اگر تغيير چشمگيري در موضع ايران در خصوص غني سازي اورانيوم مشاهده شود آن گاه ما مجبور خواهيم بود الزامات را بررسي كنيم.
اميدوارم پرونده ايران در ۶ ماه آينده به حالت عادي باز گردد
مهر: محمد البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي بار ديگر از استراق سمع مكالمات تلفني خود توسط آمريكا انتقاد كرد و اظهار داشت: چنين اقداماتي توانائي آژانس را در راستاي اقدام مستقل در رابطه با كشورها دچار اختلال مي كند. به گزارش روزنامه چاينا ديلي، محمد البرادعي در مصاحبه اي افزود: زمان آن رسيده است تا فعاليت هاي هسته اي ايران كه دو سال و نيم بود زير نظر شديد آژانس بود خاتمه داده شود و با تهران نيز مانند ديگر اعضاء آژانس رفتار شود. به نوشته چاينا ديلي، گزارش هاي البرادعي، آمريكا را كه ادعا داشت ايران پيمان را نقض كرده و مكرراً پافشاري مي كرد كه شوراي حكام پرونده ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل بفرستد، ناكام گذاشت. وي همچنين دراظهارات اخيرخود تصريح كرده است كه به ارائه گزارش اطلاعات درخصوص ايران بصورت مداوم به شوراي حكام ادامه خواهد داد اما ممكن است در نشست آتي شورا در ماه مارس گزارش جديدي از فعاليتهاي ايران ارائه نكند. مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: اميدوار است كه پرونده ايران در شش ماه آينده به حالت عادي باز گردد. اين چندمين بار است كه البرادعي طي هفته هاي اخير بر بسته شدن پرونده هسته اي ايران تاكيد مي كند.
رئيس مجلس حادثه لردگان را تسليت گفت
ايرنا: غلامعلي  حداد عادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي در پيامي حادثه  جانگداز روستاي  سفيلان  لردگان  و كشته  شدن  دانش آموزان  را تسليت  گفت .
حداد عادل  در پيام  خود ضمن  تسليت  به  بازماندگان  حادثه  دلخراش  آتش  سوزي در مدرسه  روستاي  سفيلان  لردگان ، از نمايندگان  استان  چهارمحال  و بختياري  خواست  براي  تسلي  خاطر بازماندگان  و عيادت  از مجروحان  به  اين  منطقه  سفر كنند.
آيت الله مشكيني: رئيس جمهوري آينده بايد متدين و دلسوز باشد
ايرنا: امام جمعه قم گفت: رئيس جمهوري آينده ايران بايد انساني پاك، علاقه مند به دين، نظام و دلسوز مردم باشد. آيت الله علي مشكيني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم افزود: انتخابات مجلس هفتم و شوراها نشان داد كه مردم از جناح بازي ها خسته شده اند و به دنبال افرادي كاري و علاقه مند به نظام و خدمت به جامعه هستند. آيت الله مشكيني در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه مسأله عراق را مهمترين مسأله جهان اسلام عنوان كرد و گفت: امروز خوشبختانه با وجود كارشكني هاي مختلف در عراق اكثريت مردم مصمم به برگزاري انتخابات مي باشند. وي ابراز اميدواري كرد كه مردم عراق انتخابات خوبي را برگزار كنند. آيت الله مشكيني وجود آيت الله سيستاني را در عراق همچون پيامبري دانست كه مردم را از تفرقه دور كرده و باعث اتحاد آنان مي شود.
اعضاي شوراي راهبري انتخابات رياست جمهوري منصوب شدند
ايسنا: وزير كشور اعضاي شوراي راهبري نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را منصوب كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، حجت الاسلام موسوي لاري با صدور احكام جداگانه اي، سيد مرتضي مبلغ معاون سياسي، سيدمحمود ميرلوحي معاون حقوقي و امور مجلس، علي اصغر احمدي معاون امنيتي، انتظامي  وزير كشور، غلامرضا صحرائيان قائم مقام وزير جهاد كشاورزي و مشاور وزير كشور و محمد شريعتي دهاقاني از مشاوران خود را به عنوان اعضاي شوراي راهبري انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري منصوب كرد. وزير كشور در اين احكام اظهار اميدواري كرده است كه با برنامه ريزي و تمهيد مقدمات لازم، زمينه مشاركت حداكثري مردم در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري فراهم و مساعد شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه ترور نماينده آيت الله سيستاني را محكوم كرد
ايرنا: وزارت  امور خارجه  جمهوري  اسلامي  ايران  ترور شيخ  محمود المدائني  نماينده آيت  الله سيستاني  در بغداد را شديداً محكوم  كرد. سخنگوي  اين  وزارتخانه  با ابراز انزجار از اقدام  تروريستي  عليه  نماينده  آيت الله سيستاني  گفت : تروريستهاي  كوردلي  كه  مبادرت  به  چنين  اقدام  جنايتكارانه اي  مي كنند نمي خواهند مردم  عراق  حاكميت  و سرنوشت  خود را به  دست  بگيرند. حميد رضا آصفي  با ابراز تسليت  به  خانواده  ايشان  و مردم  عراق  اضافه  كرد: شرايط كنوني  عراق  بسيار حساس  بوده  و وحدت  همه  اقشار مردم  عراق  امري  ضروري  است . وي  مسئوليت  دولت  موقت  را در شرايط كنوني  اين  كشور براي  ايجاد امنيت  و برگزاري  انتخابات  آتي  در شرايطي  مساعد و امن  مورد تأكيد قرارداد.
جان ابي زيد اطلاعات تركيه درباره برنامه هسته اي ايران را
درخواست كرد
ايسنا: يك روزنامه چاپ تركيه نوشت: گفت وگوهاي جان ابي زيد در تركيه براي قانع كردن دولت آنكارا جهت پيوستن به اعمال فشارهاي واشنگتن عليه تهران متمركز بوده است.
به گزارش روزنامه البيان _ چاپ امارات _ روزنامه مليت نوشت: محور گفت وگوهاي جان ابي زيد، فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق با عبدا... گل، وزير امورخارجه تركيه و بيت بوگان، دبيركل شوراي امنيت ملي تركيه بر بررسي تهديدات منطقه اي متمركز شد.
براساس گزارش اين روزنامه، ابي زيد خواهان دستيابي به اطلاعاتي از دبيركل شوراي امنيت ملي تركيه در زمينه فعاليت هاي هسته اي ايران شد.

حضور مسؤولان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي
در مرقد بنيانگذار انقلاب
ايسنا: روحانيون، مسئولان و كاركنان سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي با حضور در مرقد مطهر امام خميني (ره) و تجديد ميثاق با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، با حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني ديدار كردند. در اين ديدار نوه امام(ره) با اشاره به نقش مهم نهادهاي تبليغي دين در جامعه، هدف از تاسيس سازمان هاي عقيدتي سياسي را در راستاي تبليغ دين خدا، امر به معروف و نهي از منكر و ارشاد جامعه دانست و افزود: «تبليغ دين خدا، بيان شريعت الهي و گام برداشتن دراين مسير، وظيفه هر فرد مسلمان به خصوص روحانيون است.»وي گفت: «شكل گيري سازمان هاي عقيدتي سياسي در حقيقت، تجديد اين وظايف مهم است.»
وي تصريح كرد: «هر مكان و هر زمان، ابزار و روشهاي تبليغي خودش را مي طلبد و هر كس بخواهد در روش جمود كند، مطمئنا با شكست مواجه خواهد شد.»
وي اطلاع از نيازهاي ديني روز جامعه و روش صحيح برخورد كردن در رفع اين نيازها را مهم دانست و افزود: «تبليغ، هيچ ايستايي در خودش ندارد. تغيير زمان اگر ما را به سمت تغيير روش نبرد، سبب واپس زدگي دين در جامعه مي شود.»

ناطق نوري:
بايد بدانيم به چه كسي رأي مي دهيم
كه اقتدار ملي محفوظ بماند
ايسنا: يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور هرچه بيشتر مردم در انتخابات رياست جمهوري آينده را خواستار شد و اظهار داشت: قطعا ما مي توانيم با حضور مردم و راي بالا به دهان آمريكا بكوبيم، اما در عين حال بايد بدانيم به چه كسي راي مي دهيم كه اقتدار ملي محفوظ بماند.
علي اكبر ناطق نوري كه در مراسم سالگرد فرمانده و نماينده ولي فقيه منطقه مقاومت بسيج كرمان در قم سخن مي گفت، افزود: از زماني كه بسيج وارد جنگ شد، سرنوشت جنگ به نفع ما عوض شد.
در گام سازندگي نيز هر پروژه اي كه به بسيج و سپاه واگذار شد، به بهترين شكل انجام گرفت، همچنين بسيجي در ميدان فرهنگي و سياست نيز سرنوشت ساز بوده است.وي با بيان اين كه بسيج تمام اقشار جامعه را شامل مي شود، گفت: بسيجي كسي است كه هر كجا كه بار انقلاب و اسلام بر روي زمين مانده باشد، شانه خود را براي برداشتن اين بار پيش  مي نهد و اگر اين بار فرهنگي، سياسي، اقتصادي، نظامي و اجتماعي باشد، فرقي نمي كند.
ناطق نوري نقض حقوق بشر و فعاليت هاي هسته اي ايران را از سوي غرب و آمريكا بهانه دانست و افزود: اين بهانه ها به دليل آن است كه ما موجب شديم تفكر اسلامي در جهان احيا شود، لبنان راه افتاد و فلسطيني ها هم مبارزه را از انقلاب ما آموختند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |