دوشنبه ۲۸ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۱۵
مشتريان، حيران در ميان مارك هاي مختلف
چه مانيتوري بخريم ؟
در اين گزارش تفاوت مانيتورهاي LCD با مانيتورهاي عادي مورد بررسي قرار مي گيرد تا شما بتوانيد براي خريد مانيتور اطلاعات جامع تري داشته باشيد
027831.jpg
بهروز عيدي
اين روزها مانيتورهاي متفاوتي در بازارهاي كامپيوتري به چشم مي خورد كه گرچه قدرت انتخاب بيشتري به مشتريان مي دهد ولي گاهي هم موجب سردرگمي آنها مي شود. اما به طور كلي مي توان مانيتورها را به دو گروه معمولي و LCD تقسيم كرد.
مانيتورهاي LCD كه در كامپيوترهاي لپ تاپ نيز به كار مي رود مسطح هستند و به همين دليل، هم جاي كمتري را مي گيرند و هم تشعشع كمتري دارند. اين باعث مي شود تا چشم  در اثر خيره شدن به آن ديرتر خسته شود. اين ويژگي براي كساني كه ساعت هاي زيادي با كامپيوتر كار مي كنند مفيد است، اما در عين حال تحرك تصوير كمتري دارند. مثلا اگر بخواهيد از طريق اين مانيتورها به يك مسابقه اسب دواني نگاه كنيد، چيز زيادي از پا و دم اسب ها را نخواهيد ديد. ميزان برق مصرفي اين مانيتورها نيز به مراتب كمتر از ساير نمونه هاست. شايد به همين دلايل است كه بايد براي خريد آنها پول بيشتري پرداخت كنيد.
به هر حال با ويژگي هايي كه گفته شدLCD ها توانستند مشتريان خود را بيابند كه روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده مي شود. تا چند وقت پيشتر، مانيتورهاي۵۱ LCD اينچ رواج زيادي پيدا كرده بودند كه با ورود مدل 17 اينچ و پايين بودن قيمت آنها، مدل هاي پيش گفته از گردونه خريد و فروش بازار خارج شدند.
معمولا قيمتLCD هاي 17 اينچي در بازارهاي جهاني 50 تا 100 دلار بيشتر از نوع 15 اينچ آن است، آن هم شايد به خاطر 2 اينچ اضافه سطح صفحه نمايش آن باشد كه باعث مي شود تصوير 30 درصد بزرگتر باشد و در قياس با مانيتورهاي۹CRT 1اينچي تفاوت سطح چنداني به نظر نمي رسد. سايت اينترنتي about در گزارش چند روز پيش بازار جهاني، خريد و فروش مانيتورهاي LCD را بررسي كرده كه با هم آن را مرور مي كنيم.
سامسونگSync Master 271X
شركت سامسونگ يكي از سازندگان برجسته توليد و توسعه فن آوري مانيتورهاي LCD است. مدل Sync Master271X، از نظر قابليت و كيفيت، تفاوت قابل ملاحظه  و خوبي نسبت به مدل هاي ديگر LCD دارد. نمايش تصاوير ويدئويي و بازي هاي كامپيوتري با اين مدل بسيار زيبا و جذاب و سرعت انتقال تصوير در حد بسيار معقولي است. اين مدل سامسونگ در ابعاد كوچك و متناسبي ارايه شده و از طراحي ظريفي بهره  جسته است.
دل۳۰۷FP Ultra sharp1
شركت دل فقط فروشنده كامپيوتر نيست، بلكه لوازم جانبي ديگري را عرضه مي  كند. نمايشگر مدل 3071FP Ultra sharp شركت دل نيز در بازار به طور جداگانه عرضه مي  شود، البته شايد اين نوع نمايشگر در بازارهاي ايران به صورت فراوان يافت نشود. اين مدل مانيتورنسبت كنتراست Contrast بسيار بالايي به 1:600 برخوردار است كه در مقايسه با مدل هاي ديگر ميزان قابل توجهي به شمار مي  آيد. سرعت انتقال تصوير آن نيز در حد مطلوب قرار دارد. يكي ديگر از قابليت هاي اين نمايشگر زاويه چرخشي 90 درجه در هر دو جهت افقي و عمودي است.
نمايشگرهاي LCD تشعشع كمتري نسبت به مانيتورهاي عادي دارند ولي در عين حال قيمت بيشتر و تحرك تصوير كمتري دارند
ال جي الكترونيكسL0171BK
شركت ال جي الكترونيكس -كه در ايران بيشتر با نام ال جي آن را مي  شناسيم- محصولات كيفي خوبي عرضه مي  كند كه قيمت هاي مناسبي هم دارند. مدل L0171BK از كيفيت متمايزي نسبت به ديگر نمايشگرها برخوردار است. تصاوير روي صفحه اين نمايشگرها از كيفيت خوبي بهره جسته و متون تايپ شده روي آن وضوح بسيار بالايي دارند. شاسي هاي كاربردي بسياري روي اين نمايشگربراي كنترل متن، عكس و تصاوير ويدئويي تعبيه شده است كه كاربر به ميل خود مي  تواند آن را تنظيم كند. اين مدل امكان اتصال آنالوگ را دارد.
سونيSDM-HS47P
ويژگي كه مانيتور SDM-HS47P شركت سوني را از ديگر مدل ها متمايز مي  كند سبك ساخت آن است. تصوير به كاررفته در اين مانيتورها بسيار شفاف و تميز ديده مي  شود. گرافيك اين مدل به قدري قدرتمند و شفاف است كه جاي صحبتي باقي نمي  گذارد. اين مدل نمايشگر، قدرت چرخش افقي و عمودي بين زواياي 17 و 160 درجه را دارد. مدل SDM-HS47P امكان اتصال به ويدئو را نيز پيدا كرده است.
ميتسوبيشيLCD0671V
نمايشگر LCD1760V شيك ترين مدل در بين نمايشگرهاي 17 اينچ موجود است. اين نمايشگر توانايي بالايي در ارايه تصوير دارد. نسبت كنتراست آن 1 :450 است. كاربران اين نوع مانيتورها با كمي تغيير در شاسي هاي رنگ و تميزي تصوير، مي  توانند از يك تصوير بسيار خوب بهره ببرند. اين نمايشگر فقط امكان اتصال ويدئويي آنالوگ را دارد.
قيمت مانيتورهاي LCD در بازارهاي ايران 
027798.jpg
نكته: قيمت تجهيزات كامپيوتري برخلا ف ساير كالا ها روز به روز كاهش مي يابد. معمولا  قيمت مدل هاي جديدي كه به بازار ارايه مي شود بالا ست ولي پس از پنج، شش ماه كه مدل هاي جديدتر به بازار مي آيند قيمت آنها حدود 30 درصد كاهش مي يابد. بنابراين هرگز مدل يا ماركي كه گران تر و بالا تر از نيازتان است را نخريد. كامپيوتر و تجهيزات آن چيزي شبيه شلوار و تي شرت است. فقط در حد نياز روزتان خريد كنيد چون اين خريد نه يك سرمايه گذاري بلكه فقط رفع يك نياز است.
قيمت مانيتورهاي LCD در بازارهاي جهاني 
027801.jpg
027795.jpg

تحول گواهينامه فني ساختمان ها
027834.jpg
در سالهاي اخير، ساختمان سازي يكي از منابع هنگفت در بخش اقتصادي و نيروي انساني كشور را به خود اختصاص داده، اما با عدم كنترل معيارهاي واقعي در ساخت و سازها و ضعف موجود در كنترل ساخت و سازها باعث افت كيفيت ساختمان سازي در كشور شده است.
عبدالرضا قاسمي معتقد است: عدم رعايت استاندارد سازمان مديريت، در طراحي ساختمان از علل عمده اين ضعف در صنعت ساختمان كشور است و عدم وجود مديريت در كيفيت ساختمان نيز در صنعت ساخت و ساز موجب شده كه نه تنها خسارت مالي و جاني فراوان بر اثر سوانح طبيعي به وجود آيد، بلكه هزينه هاي سرمايه داري و ارزشمند ملي كشور به هدر برود.
مديرعامل بيمه توسعه مي گويد: توليد مسكن در مقياس انبوه در كشور علاوه بر مساله مديريت كارآمد و آشنا به فن نياز به سرمايه گذاري و حمايت و اعطاي تسهيلات مالي توسط دولت و حمايت از بخش خصوصي و ايجاد شرايط مناسب جهت سرمايه گذاري خارجي است. البته اين نكته حائز اهميت است كه بايد در خصوص فراهم كردن تضمين مناسب براي سرمايه گذاران اقدام لازم معمول شود. اين كار در وهله اول نياز حمايت دولت از سرمايه گذاران خارجي و داخلي و ايجاد تسهيلات مالي و اعتباري و سرعت عمل در انجام كارهاي اداري دارد. دوم توجه به كيفيت ساخت و در واقع اجباري كردن گواهينامه فني براي ساختمان است، لذا صدور گواهينامه فني مصالح و فرآورده هاي ساختماني از سوي يك سازمان متولي مطابق مقررات بايد مدنظر قرار گيرد. البته اين گواهينامه هاي فني حسب توسعه و پيشرفت صنعت ساخت و ساز به طور پيوسته بايد مورد تجديد نظر قرار گيرند.
او در توجيه مزاياي وجود گواهينامه فني مي گويد: زمينه مناسب براي نوآوري ابتكار در صنعت ساخت و ساز، تضمين كيفيت مصالح - فرآورده هاي ساختماني، فراهم كردن توانايي جهت بررسي مداوم كيفيت توليدات ساختماني و ارزشيابي فني مصالح ساختماني وارداتي از جمله مزاياي گواهينامه فني ساختمان ها هستند.
صنعت ساختمان به عنوان يكي از عظيم ترين صنايع توليدي كشور ضمن اينكه بخش عمده اي از نيروي كار و سرمايه كشور را به خود اختصاص داده، با جان و مال مردم و سرمايه ملي كشور ارتباط تنگاتنگي دارد، بنابراين نياز به برنامه ريزي و سياستگذاري در راستاي ارتقاي كيفيت داريم كه يكي از كمبودهاي آن را مي توان فقدان مديريت و برنامه ريزي و آينده نگري در اين صنعت دانست، به نحوي كه عدم توجه به مسايل اصلي و استراتژي در اين صنعت باعث شده كه به سياستگذاري مقطعي رو بياوريم، در هر برهه از زمان تنها به رفع مشكل موقتي بپردازيم و اغلب از يك برنامه ريزي كلان و آينده نگر دور باشيم.


مخابرات عذرخواهي كند
شركت مخابرات ايران بايد به دليل پيام هاي توهين آميز و تهديدآميز خود مبني بر دريافت صورتحساب از دفاتر پستي توسط مشترك و پرداخت آن تا 24 دي ماه از مردم معذرت خواهي كند.
يك كارشناس صنعت مخابرات بابيان اين مطلب گفت: شركت مخابرات چندي پيش با ارسال پيامي با اين مضمون با سلام. در صورت عدم دريافت صورتحساب جهت اخذ المثني و عدم قطع، به دفاتر مشتركين مراجعه كنيد. توهيني بزرگ را به مشتركان خود كرده است.
وي اضافه كرد: به عبارتي ديگر هدف شركت مخابرات از اين كار توجيه سهل انگاري خود از عدم توزيع مناسب و منظم صورتحساب مكالمات به مردم بوده است به طوري كه با اين توهين مشتركان خود را تهديد كرده است كه زودتر به دفاتر پستي مراجعه كنيد چون شركت مخابرات نتوانسته است صورتحساب هاي خود را به درستي ميان مشتركان خود توزيع كند.
وي اضافه كرد: از سويي ديگر حتي اگر شركت مخابرات قصد دعوت مردم براي پرداخت صورتحساب هاي خود را داشته بايد در پيامي محترمانه از مردم درخواست مي كرد كه با مراجعه به دفاتر پستي براي پرداخت صورتحساب هاي خود اقدام كنند نه اينكه با توهين و تهديد مردم را به دفاتر مشتركين بكشاند.
اين استاد دانشگاه در ادامه تصريح كرد: مگر شركت مخابرات ايران تاكنون به وظايف خود در ارايه تسهيلات يا خدمات خوب به درستي عمل كرده است كه اين چنين مردم را تهديد مي كند؟
وي افزود: وزير و شركت مخابرات ايران بايد از مردم به خاطر اين پيام هاي توهين آميز معذرت خواهي كنند.

بازتاب
يكطرفه شدن خيابان خطرآفرين شده
باتوجه به پيام تلفني مورخ 9/9/83 تحت عنوان يكطرفه شدن خيابان خطرآفرين شدهبه اطلاع اين شهروند محترم مي رساند: افزايش چشمگير تعداد خودروها در سطح شهر اغلب معابر اصلي را با ترافيك سنگين مواجه كرده است. برابر اعلام راهنمايي و رانندگي يكطرفه نمودن خيابان شريعتي موجب بهبود عملكرد شبكه معابر در اين محل شده است. با اين وجود احداث يك دستگاه پل عابر پياده جهت افزايش بهره وري و ارتقاي ايمني مسير خيابان مذكور در دستور كار شهرداري قرار دارد.
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران
جريمه جلوي پاركومتر
در پاسخ به مطلب درج شده مورخ۱۸‎/۷‎/۸۳ با عنوانجريمه جلوي پاركومتر، خواشمند است به شهروند گرامي خانم يا آقاي ايرانمنش كه در زمينه اعمال قانون خود، معترض هستند، اعلام نماييد جهت پيگيري موضوع به رئيس منطقه 3 راهنمايي و رانندگي مراجعه كرده تا چگونگي بررسي و اقدام لازم به عمل آيد.
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ
ماسك هاي خطرناك براي جانبازان
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 8/9/83 به استحضار مي رساند: براساس گزارش اداره كل درمان و توانبخشي بنياد شهيد و امور ايثارگران، ماسك هاي تهيه شده جانبازان شيميايي به صورت غير متمركز و توسط خود جانبازان معزز تهيه گرديده و بنياد هيچگونه خريد متمركزي در اين خصوص ندارد.
بنيادمستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي
پايه هاي برق در وسط كوچه 
در پي درج شكوئيه اي با عنوان پايه هاي برق در وسط كوچه، مورخ 27/8/83، به استحضار مي رساند:
ابتداي اين كوچه توسط منطقه برق فارابي كابل كشي شده بود. متعاقب آن با شروع فعاليت منطقه برق سهروردي، تير اول كوچه مذكور مدتها قبل جمع آوري شد و سه فاصله خط باقيمانده بسيار مناسب است و به لحاظ تخصصي نيازمند جمع آوري نيست. ضمنا نظر به اينكه بيش از 30 درصد كوچه هاي اين محدوده به علت وجود پايه قابليت تردد خودرو ندارند لذا، فقط شبكه هاي فرسوده جمع آوري مي شود.
شركت توزيع نيروي برق مركز تهران
روشنايي ندارد
در پي درج شكايت مورخ 16/7/83 با عنوان روشنايي ندارد مربوط به خيابان كميل، بين كارون وقصرالدشت روبه روي پارك نسوان، به استحضار مي رساند: روشنايي معابر در اين محدوده به دليل اتصال كابل دچار مشكل بود كه در تاريخ 17/8/83 رفع عيب شده و روشنايي برقرار مي باشد.
شركت توزيع نيروي برق مركز تهران
نصب سرعت گير
در پاسخ به مطلب درج شده مورخه 2/7/83 با عنوان نصب سرعت گير به اطلاع مي رساند:
تقاضاي اهالي محترم خيابان قيطريه در محدوده ضلع غربي پارك قيطريه به وسيله كارشناسان منطقه 1 راهنمايي و رانندگي مورد بررسي قرار گرفت و با تاييد ضرورت نصب سرعت گير، مراتب به سازمان ترافيك شهرداري تهران اعلام گرديد.
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ
مشكل خانم ها در اتوبوس
بازگشت به مطلب مندرج در تاريخ 3/10/83 تحت عنوان مشكل خانم ها به اطلاع مي رساند چنانچه شماره اتوبوس، تاريخ و ساعت واقعه مشخص شود، اين امور نسبت به بررسي دقيق تر آن اقدام لازم را به عمل خواهد آورد ضمن اينكه به كليه عوامل اجرايي توجهات لازم در اين خصوص داده شد.
شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه 

دخل و خرج
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |