شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۰ - Jan 22, 2005
ورزش
Front Page

ليگ برتر به نقطه تعطيلي رسيد
صدرنشين در اصفهان شكست خورد
مربع بالاي جدول همچنان باقي ماند
000627.jpg
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: هوا ياري كرد تا هفته هجدهم ليگ برتر نيز انجام شود. اين هواي آبي آفتابي براي فولاد صدرنشين چندان خوش يمن نبود. فولاد اهواز در مقابل حرارت و دوندگي ذوب آهن نتوانست دوام بياورد، هر چند از اين گذر آتشين به سلامت عبور نكرد، اما همچنان با وجود شكست در اصفهان در صدر باقي ماند تا با طعم صدرنشيني بازيكنان ملي پوش خود را به اردوي تيم ملي بفرستد.
ملادن فرانچيچ تمام شكل بازي حريف و تيم خود را خوب طراحي كرده بود، اما در مقابل يك حادثه تسليم شد و آن اخراج جلال كاملي مفرد در دقيقه ۴۵ بازي بود كه موقعيت برابر را در مقابل حريف آ ماده از دست داد. فولاد ده نفره نتوانست ارتباطات خط مياني و دفاع خود را چون هفته هاي پيش تا پايان بازي برقرار كند. هر چند فولاد در زماني كه يازده نفره بود تسليم گل فراز فاطمي گرديد. فراز در دقيقه ۲۵ تمام آرزوهاي فولاد را نقش برآب كرد.
فولاد تا پايان نود دقيقه هر چه كوبيد بر استواري خط دفاع ذوب آ هن و آرمناك برخورد كرد و در دقيقه ۹۳ علي طهماسبي دومين گل را وارد دروازه ميرزاپور آماده كرد تا فاصله تيمش را با صدرنشين به دو امتياز برساند.
كاظميان و پرسپوليس
در ورزشگاه آ زادي تيم پرسپوليس با جوانان هجومي خود بر تيم پيكان غلبه كرد.همه چيز از ايستادگي پيكان حكايت مي كرد. بازي روند طبيعي خود را داشت كه سانتر زيباي كاظميان را اولادي وارد دروازه پيكان كرد. اما پيكان خونسرد و منظم بازي خود را دنبال كرد و سيزده دقيقه بعد بهمن طهماسبي با دريبلي زيبا مهدوي  را جا گذاشت و گل تساوي را وارد دروازه پرسپوليس كرد. بازي با زيبايي تمام پيش مي رفت كه كاظميان آماده ترين بازيكن ليگ با ضربه زيبا و روي يك حركت ايستگاهي گل دوم را زد. نيمه اول و كل بازي همين سه گل را داشت، تا پيكان همچنان در انتهاي جدول باقي بماند و پرسپوليس سايه به سايه ذوب آ هن در رده سوم حركت كند .در ورزشگاه دستگردي پاس تهران با دنيزلي به سومين پيروزي دست يافت. اما عذاب زيادي در مقابل ملوان انزلي كشيد. ابتدا ملوان در دقيقه هشتم بازي با گل احمد جمشيديان پيش افتاد، پاس بيست دقيقه دويد تا ايمان رزاقي راد گل تساوي را بزند، اما دو دقيقه بعد يعني در دقيقه ۳۰ بازي _ يحيي نژاد نتيجه را دو بر يك كرد تا ملوان اميدوارتر به سوي هر سه امتياز بازي برود. جوان اول پاس اين آرزوي ناخواسته را از ملوان گرفت. رزاقي راد گل دوم خود را در دقيقه ۴۲ بازي زد. در نيمه دوم پاس تهاجمي تر ادامه داد و در نهايت در دقيقه ۷۷ جواد نكونام گل پيروزي پاس را زد تا تيمش در رده هشتم بايستد.
استقلال اهواز برتر بود
استقلال اهواز زماني كه خبر شكست فولاد در اصفهان راشنيد، با اجراي يكي از بهترين بازيهاي خود و با تنها گل آلوز در دقيقه ۵ بازي سايپا را شكست داد. استقلال رده هفتم را حفظ كرده است تا در فرصتي مناسب خود را به رده هاي بالاتر برساند.
سايپا هنوز از اندوخته هاي اوايل فصل تغذيه مي كند و در رده دهم قرار دارد.
بازي ديدني مشهدي ها
در مشهد ابومسلم يكبار ديگر در دقايق پاياني بر برق و ياوري پيروز شد.
ضربه پنالتي دقيقه ۹۰ به كمك ابومسلم آمد تا اين تيم خوش تركيب از رده تيمهاي مدعي خارج نشود. برقي ها كه دو بر يك از ابومسلم جلو بودند در پايان ۹۰ دقيقه تسليم شدند. فريدون فضلي دو گل و حامد شيرخانلو يكي براي ابومسلم زدند. حسن زاده و مطهري نيز براي برق گل زدند. برق خوب بازي كرد، اما پيروز شدن در مشهد با اين تماشاگران جوان و پرانرژي اين روزها كار آساني نيست.
رشت به هر دو سوي شمال باخت
به دنبال شكست پگاه در مقابل ملوان، اين بار نوبت شموشك و پيوس بود تا با يك گل پگاه را در خانه اش شكست دهد.اين شكست براي رشتي ها فضاي نااميدكننده اي به وجود آ ورد.شكست در خانه ديگر باوركردني نيست. يك گل و سه امتياز براي شموشك و فاصله گرفتن از پگاه و پيكان اين بازي در واقع شش امتيازي بود و شموشك اين را خوب مي دانست.
صبا در خانه اش مي برد
صباباتري سپاهان زخم برداشته را با استانكو و تمام برنامه هاش شكست داد. ياران علي دايي دو بر يك اين بازي را بردند و خود دايي يكي از دو گل تيمش را زد تا صبا نيز خود را به رده نهم برساند. مكاني بالا تر از سپاهان، سايپا، فجر، برق، شموشك، پگاه و پيكان، اين پيروزي يعني دور شدن صبا باتري از منطقه خطر و رفتن به سوي بالاي جدول.
استقلال و هياهوي شيراز
در ورزشگاه حافظيه شيراز تيم استقلال با اتخاذ يك تاكتيك احتياطي و بازكردن منافذي در خط دفاع فجر سپاسي نتوانست به آنچه كه برايش برنامه ريزي كرده بود، دست يابد. نقشه هاي قلعه نويي در لابلاي خشونت و درگيري هاي بازي گم شد، اما موقعيت هاي زيادي را مهاجمان استقلال از دست دادند، همانگونه كه شيرازي ها مي توانستند دو گل صددرصد بزنند. اين تساوي بدون گل استقلال را در رده چهارم حفظ كرد و فجر را يك پله پائين تر آورد. بازيهاي ليگ تا بازي ايران و بحرين به تعطيلي مي رود و از روز ۲۴ بهمن هفته نوزدهم آغاز مي شود.

ورزش ارتباط بين ملت ها را تقويت مي كنند
000621.jpg
گروه ورزشي: معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  گفت : ورزش ، ارتباط بين  ملت ها به  ويژه  جوانان  را افزايش  مي دهد.
محسن  مهرعليزاده  در مراسمي كه  با حضور مسئولان  فدراسيون گلف ، برخي  از سفراي  خارجي  و شماري  از مسئولان  سازمان  تربيت  بدني  در تهران برگزار شد، افزود: سال  ۲۰۰۵ به  نام  سال  ورزش  و تربيت  بدني  نامگذاري  شده است  و اميدواريم  امسال  برنامه هاي  بزرگ  ورزشي  را در كشور اجرا كنيم .
وي  در اين  مراسم  سال  جديد ميلادي  را به  سفراي  خارجي  حاضر تبريك  گفت و اظهار اميدواري  كرد، برنامه هاي  بزرگ  ورزشي  امسال  كشور به ويژه  گسترش  گلف عملي  شود. حميدرضا آصفي  معاون  و سخنگوي  وزارت  امور خارجه  نيز در اين  مراسم  گفت : ورزش ، وسيله اي   براي  تحكيم  پيوندها، فرهنگ ها و دولت هاي  مختلف  است  به خصوص  ورزش  گلف  كه  ورزش  سياستمداران  نيز هست .
وي  افزود: اميدواريم  ورزش  گلف  سبب  صلح  و دوستي  بيشتر بين  ملت ها شود و موجب  خوشحالي  است  كه  اين  ورزش  در ايران  در حال  شكل گيري  و توسعه  است .

ورزشكاران ۳ كشور وارد تهران شدند
گروه ورزشي: ورزشكاران  ۳ كشور براي  شركت  در نخستين  دوره  بازي هاي  ورزشي  بانوان پايتخت هاي  اسلامي و آسيايي  روز پنجشنبه  وارد تهران  شدند.
اين  بازي ها از روز چهارم  بهمن  ماه  با شركت  ۲۳ كشور در ۱۴ رشته  ورزشي در تهران  برگزار خواهد شد.
ورزشكاران  كشورهاي  مالزي ، پاكستان  و جمهوري  آذربايجان  روز پنجشنبه براي  شركت  در اين  بازي ها وارد تهران  شدند و در هتل  شهر اسكان  يافتند.
تيم هاي  ارمنستان ، افغانستان ، قزاقستان ، تايلند، تاجيكستان ، تركمنستان  و عراق  نيز فردا جمعه  وارد تهران  خواهند شد.

حسين جلالي:
انتظار نداشتيم با چنين استقبالي روبرو شويم
گروه ورزشي: حسين جلالي رئيس فدراسيون دو و ميداني ايران از كيفيت و سطح مسابقات باشگاهي دو صحرانوردي كشور و انتخابي تيم ملي ابراز رضايت كرد.
جلالي پس از پايان مسابقات دو صحرانوردي جوانان و بزرگسالان كشور گفت: اين مسابقات كه انتخابي تيم ملي بود در سطح بسيار بالايي برگزار شد و تمام قهرمانان كشور در اين رقابت ها حضور داشتند.
وي افزود: تعداد زيادي از باشگاه ها شركت كردند. انتظار نداشتيم اين چنين با استقبال تيم ها روبه رو شويم. بالاي سي تيم حضور داشتند كه رده بندي از اول تا ششم صورت گرفت. دوندگان آمادگي بسيار خوبي داشتند و براي رقابت هاي آسيايي آماده مي شوند.رئيس فدراسيون دووميداني در پايان گفت: بيست و سوم بهمن ماه نيز مسابقات بين المللي برگزار مي شود كه يك مرحله ديگر انتخابي براي تيم ملي است.

فوتبال  انگليس  از امروز پيگيري  مي شود
000624.jpg
هفته  بيست  و چهارم  از مسابقات  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر انگليس از امروز با برگزاري  ۸ ديدار آغاز مي شود. به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از لندن ، برنامه  ديدارهاي  اين  هفته پيكارهاي  فوق  به  شرح  زير است :
برنامه امروز
بيرمنگام  - فولهام
 چلسي  - پورت  موث
 كريستال پالاس  - تاتنهام
 اورتون  - چارلتون
 منچستريونايتد - آستون ويلا
نوريچ  - ميدلزبورو
ساوتهمپتون  - ليورپول
 ويت  برومويچ  آلبيون  - منچسترسيتي
يكشنبه  ۴/ ۱۱/ ۸۳
آرسنال  - نيوكاسل
در جدول  رده بندي  تيم هاي  چلسي ، آرسنال  و منچستريونايتد در رده هاي  اول  تا سوم  قرار دارند.

رئال  مادريد حذف  شد
گروه ورزشي: تيم  رئال  مادريد از دور مسابقات  فوتبال  جام  حذفي  باشگاه هاي  اسپانياحذف  شد. به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از مادريد، تيم  رئال  مادريد چهارشنبه شب  دردور برگشت  از مرحله  سوم  مسابقات  فوتبال  حذفي  باشگاه هاي  اسپانيا مقابل  تيم والادوليد به  تساوي  يك  بر يك  رسيد و در مجموع  دو ديدار با همين  نتيجه  و به علت  زدن  گل  توسط تيم  والادوليد در زمين  تيم  رئال  از دور مسابقات  حذف  شد. در ديگر ديدار ديشب  تيم  آتلتيك  بيلبائو با نتيجه  ۶ بر صفر بر تيم  لانزاروت  به  برتري  دست  يافت  و در مجموع  دو ديدار صاحب  برتري  ۷ بر ۲ شد. تيم  ختافه  با آن كه  ديشب  با نتيجه  ۳ بر ۲ از سد تيم  اوسازونا گذشت ولي  در مجموع  دو ديدار با نتيجه  ۴ بر ۳ مغلوب  اين  تيم  شد.
تيم  نومانسيا شب  گذشته  در زمين  خود با نتيجه  يك  بر صفر بر تيم  الچه چيره  شد. دو تيم  در مجموع  دو ديدار به  تساوي  يك  بر يك  رسيدند و ضربات  پنالتي تعيين كننده  تيم  پيروز اين  ميدان  بود كه  تيم  ختافه  ۴ بر ۳ حريف  خودرا شكست  داد و به  مرحله  بعد گام  گذاشت . در آخرين  ديدار ديشب  دو تيم  رئال  بتيس  و ميراندز به  مصاف  هم  رفتندكه  اين  ديدار بدون  آن كه  گلي  در بر داشته  باشد به  پايان  رسيد ولي  تيم رئال  بتيس  به  علت  پيروزي  ۳ بر يك  در ديدار رفت  به  مرحله  بعد گام  گذاشت .

۳۱ بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال دعوت شدند
فريدون زندي هم دعوت شد
گروه ورزشي: ۳۱ بازيكن از سوي برانكو ايوانكوويچ پس از پايان هفته هجدهم مسابقات ليگ برتر انتخاب شدند.
به گزارش خبرنگار ما در بين اسامي اعلام شده با نام هاي محمد محمدي دروازه بان پرسپوليس، مهدي واعظي، دروازه بان پيكان، محرم نويدكيا و فريدون زندي رو به رو مي شويم. بالاخره طلسم حضور فريدون زندي شكست و او به تيم ملي دعوت شد. آمدن زندي براي تيم فعلي ما يك نيروي ياري رسنده در خط مياني و كلي تيم است. ۳۱ بازيكن دعوت شده به شرح ذيل است:
ابراهيم ميرزاپور، سيد مهدي رحمتي، محمد محمدي، مهدي واعظي، يحيي گل محمدي، جلال كاملي مفرد، محمد نصرتي، بيژن كوشكي، علي بداوي، امير حسين صادقي، ستار زارع، مجتبي جباري، محمد علوي، جواد نكونام، خداداد عزيزي، عباس آقايي، ايمان مبعلي، جواد كاظميان، علي دايي، آرش برهاني، رضا عنايتي، حميد شفيعي، حسين كعبي، رحمان رضايي، محرم نويدكيا، مهدي مهدوي كيا، فريدون زندي، فرهاد مجيدي، وحيد هاشميان، علي كريمي و عليرضا نيكبخت واحدي.
گفتني است ديدار تيم ملي ايران با بحرين از سري مسابقات دور نهايي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان روز ۲۱ بهمن در منامه برگزار مي شود. بازيكنان فوق بايد فردا رأس ساعت ۱۴ در كمپ تيم هاي ملي حضور بهم رسانند.

تابلوي نتايج ليگ برتر
پرسپوليس ۲ - پيكان يك
گل ها: مهرداد اولادي و جواد كاظميان براي پرسپوليس و بهمن طهماسبي براي پيكان
پاس ۳ - ملوان ۲
گل ها: ايمان رزاقي راد (۲ گل) و نكونام براي پاس و احمد جمشيديان و يحيي نژاد (۲گل)براي ملوان
ذوب آهن ۲ - فولاد صفر
گل ها: فاطمي و طهماسبي
استقلال اهواز يك - سايپا صفر
گل: آدريانو آلوز
ابومسلم ۳ - برق شيراز ۲
گل ها: فريدون فضلي (۲ گل) و حامد شيرخانلو براي ابومسلم و رضا حسن  زاده و محمد مطوري براي برق
پگاه صفر - شموشك يك
گل: ابوذر رحيمي
صبا باتري ۲ - سپاهان يك
گل ها: رضا نيك نظر و علي دايي براي صباباتري وطالب زاده
فجر سپاسي صفر - استقلال صفر

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |