شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۰ - Jan 22, 2005
شهردار تهران:
برخي سياستهاي غلط مشاركت مردم را محدود كرده است
گروه شهري :شهردار تهران با تاكيد بر اينكه جامعه اسلامي بدون حضور و مشاركت مردم شكل نمي گيرد، خاطرنشان كرد: كار اصلي به دست مردم است اما برخي سياستهاي غلط راه مردم را محدود كرده است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران محمود احمدي نژاد كه پنجشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد خاتم الانبياء سخن مي گفت، افزود: تهران تا آباداني كامل فاصله دارد و منابع ما نيز محدود است، بايد حدود ۱۰ سال طول بكشد تا ما بتوانيم تهران را به ساماني برسانيم.
وي با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي دنباله نهضت انبياست، گفت: نهضت انبيا با هدف برقراري حكومت اسلامي در جهان به وجود آمد و انقلاب اسلامي مقدمه ساز حكومت جهاني اسلام است. اگر ارتباط انقلاب اسلامي با نهضت انبيا قطع شود ديگر چيزي وجود نخواهد داشت.
شهردار تهران به اشاره به اينكه مجاهدت هاي  صورت گرفته نيز براي اين است كه اين انقلاب مقدمه انقلاب جهاني اسلام باشد، اظهار داشت: ملت ايران امروز اين مسئوليت سنگين را بر دوش دارد و همه ما بايد تلاش كنيم به بهترين شكل اين پرچم را به صاحب اصلي آن تحويل دهيم.
وي با اشاره به ضرورت پيروي از مقام عظماي ولايت گفت: ولايت فقيه حلقه وصل ما با امام زمان (عج) است و در صورتي مي توانيم در خدمت امام زمان باشيم كه بتوانيم در خدمت مقام ولايت باشيم.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه دوره سخت گذشته و دوران عزت اسلام در جهان بزودي خواهد رسيد، اظهار داشت: هيمنه استكبار به زودي فرو خواهد ريخت و پرچم اسلام افراشته خواهد شد.
وي لازمه جهاني كردن اسلام را داشتن ايراني پيشرفته و آباد دانست و گفت: در اين صورت است كه مي توانيم انقلابمان را جهاني كنيم و ملت ايران لياقت، شايستگي و توانايي اين حركت را دارد.
شهردار تهران افزود: امكانات مادي خوبي داريم، در بهترين موقعيت سياسي قرار داشته، رهبري شجاع و آگاه و جواناني متخصص داريم و از همه اينها مي توانيم براي جهاني كردن انقلاب اسلامي تلاش كنيم.
وي با اشاره به اينكه ملت ايران ملتي رها نيست، گفت: در طول تاريخ بعد از اسلام يك دست الهي همواره بالاي سر ملت ايران بوده و از آن حمايت مي كرده و در دوران انقلاب بارها اين دست را درحمايت و هدايت ملت ايران ديده ايم.
احمدي نژاد تاكيد كرد: هر جا و به هر دليلي كه شعله انقلاب كمرنگ شده به بهانه اي شعله هاي اميد سر كشيده و حركت انقلاب ادامه پيدا كرده است.
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه اگر نگاه ما به افق هاي دور باشد حل مشكلات آسان خواهد بود، افزود: كساني كه به حمايت هاي بيگانه دل مي بندند به اين اصل آشنايي ندارند.
وي با اشاره به اينكه حزب و جناح بازي و درگيريهاي سياسي كار را به پيش نمي برد، گفت: ما مي توانيم تهران را به سرعت بسازيم مشروط بر اين كه به دنبال انجام تكليف الهي باشيم.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست:
ظرفيت هاي زيست محيطي تهران به پايان رسيده است
000654.jpg
خبرگزاري فارس: معصومه ابتكار تصريح كرد: تهران ظرفيت هاي زيست محيطي خود را مدتها پيش گذرانده و اكنون فشاري بسيار بيش از ظرفيت را تحمل مي كند.
معصومه ابتكار كه در گردهمايي سراسري كميته هاي اجرايي كاهش آلودگي هواي شهرهاي بزرگ كشور سخن مي گفت، اظهار داشت: همچنان در بحث  حفظ محيط زيست نيازمند فرهنگ سازي هستيم و يك بعد فرهنگ  سازي مرتبط با آموزه هاي ديني ما و تلاش چهره هاي ديني و فرهنگي است.
وي با بيان اين كه امروز بحث آلودگي هواي فرا مرزي مطرح است بيان داشت: آلودگي در يك جامعه ثابت نمي ماند و از منطقه اي به منطقه ديگر حركت مي كند و حتي بايد ديد كه چه ميزان آلودگي از كجا وارد كشور مي شود.

همايش معلمان انشاء
000645.jpg
واحد مركزي خبر: مشاور فرهنگي شهرداري تهران گفت: همايش معلمان انشاء شهر تهران با عنوان انشاء زندگي روز نهم بهمن همزمان با عيد سعيد غدير برگزار مي شود.اشعري هدف از برگزاري همايش معلمان انشاء را جلب توجه دانش آموزان به مسائل پيرامون خود از جمله محيط زيست، آلودگي هوا و ترافيك ذكر كرد.وي با بيان اينكه استقبال خوبي از همايش معلمان انشاء صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: تاكنون ۵۰۰ نفر از معلمان به منظور شركت در اين همايش اعلام آمادگي كرده اند.وي محل برگزاري همايش معلمان انشاء را كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب ذكر كرد.

نگاه
000651.jpg
فريد مرتضوي
دبير شوراي همكاري هاي خليج فارس، اقدام ايرانيان را در برابر تحريف مؤسسه نشنال جئوگرافيك تعجب آور و به منزله تجاوز به امور امارات خواند

۲ حلقه بزرگراهي جاده كمربندي تهران را تكميل مي كند
گروه شهري: دو حلقه بزرگراهي يكي همانند كمربندي دور تا دور شهر تهران و ديگري در داخل بافت مركزي شهر جمعاً به مساحت ۱۲۰ كيلومتر به منظور روان سازي ترافيك تهران در دست احداث است.
خبرنگار ما در مصاحبه اختصاصي با مهندس حسين هادياني مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران مي نويسد: بخش شمالي رينگ بزرگ تهران از خيابان دماوند آغاز و بعد از عبور از بزرگراه همت تا دهكده المپيك در منطقه ۲۲ و جاده كرج ادامه پيدا مي كند. ضلع شرق اين رينگ از سه راه آزمايش تا سه راه افسريه، و ضلع جنوب آن از بزرگراه آزادگان و ميدان افسريه تا جاده كرج و بزرگراه همت ختم خواهد شد. به گفته هادياني، تاكنون ۶۰ درصد اين رينگ ۸۵ كيلومتري به اتمام رسيده، ۳۵ درصد آن در دست اجراست و ۵ درصد هم باقيمانده است.وي پيش بيني كرد، تا پايان سال ۸۴ رينگ بزرگ شهر تهران با هزينه اجرايي بيش از صد ميليارد تومان به اتمام برسد، اين در حالي است كه هزينه اعلام شده به غير از ارقام مورد نياز براي رفع املاك معارض واقع بر سر راه اجراي اين طرح است.
بنابر اين گزارش، در صورت احداث و تكميل رينگ بزرگراهي دور تا دور تهران تردد از هر نقطه به نقطه ديگر شهر با حداقل چراغ و بدون تقاطع هم سطح و با سرعت ۶۰ كيلومتر در ساعت ميسر خواهد بود.
هادياني در راستاي تكميل بخشي از رينگ بزرگ تهران به افتتاح ۱۲ كيلومتر از بزرگراه همت حد فاصل بزرگراه امام علي تا صياد شيرازي تا پايان امسال اشاره كرد كه در اين صورت كليه دسترسي هاي شمال شرق تهران از طريق بزرگراه همت به داخل هسته مركزي شهر هدايت خواهد شد.
وي خبر داد: از بزرگراه امام علي تا پل قنات كوثر اواخر فروردين ماه سال ۸۴ و ادامه مسير بعد از پل قنات كوثر تا سر راه آزمايش ظرف يكسال آينده قابل بهره برداري خواهد بود.
همچنين غرب بزرگراه همت كه هم اكنون تا خيابان جنت آباد زير بار ترافيك است بعد از عبور از شهران و باغهاي كن تا خرداد ماه سال ۸۴ قابل بهره برداري خواهد بود كه با توجه به آزاد بودن مسير همت تا دهكده المپيك رينگ شمالي تكميل خواهد شد.
به گفته مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران با افتتاح چهار پل شهيد رجايي، راه آهن، مترو و دستواره در بزرگراه آزادگان طي يكي دو روز آينده و احداث دو خيابان فداييان اسلام و شهرزاد و تقاطع هاي غير هم سطح در اين مسير كل بزرگراه آزادگان تا جاده كرج ظرف ۱۵ ماه آينده زير بار ترافيك خواهد رفت.
وي در ادامه به احداث رينگ داخلي به عنوان دومين رينگ ارتباطي طراحي شده براي شهر تهران اشاره كرد كه از شمال به بزرگراه رسالت، از غرب به بزرگراه امام علي(ع) و از جنوب به راه آهن تا شوش منتهي مي شود.
به گفته هادياني در بخش غربي رينگ داخلي (بزرگراه چمران تا نواب) در محدوده ميدان توحيد تا جمهوري بنا داريم يك تونل زيرگذر و يا خيابان دوطبقه احداث كنيم.

سيد احمد خاتمي:
مردم براي گزينش نمايندگان خود در
مجلس هفتم از شهرداري تهران الگو گرفتند
گروه شهري :حجت الاسلام سيد احمد خاتمي در جلسه شوراي مديران و شهرداران تهران گفت: مردم براي انتخاب نمايندگان خودشان در مجلس هفتم، عملكرد شهرداري تهران را الگو قرار دادند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، وي با اشاره به نامه ۶۹ نهج البلاغه در ارتباط با چگونگي شرايط يك مسئول در نظام اسلامي كه در آن آمده است، به حلال و حرام بها بده و آنچه خداوند ممنوع كرده را انجام نده، اظهار داشت: قطعا آن كارگزاري كه حلال و حرام را نفهمد نخواهد توانست در جامعه و نظام اسلامي مديريت كند.
اين مدرس حوزه و دانشگاه افزود: با حضور مديريت جديد شهرداري تهران مزه اصول گرايي به كام مردم آمد، زيرا تا آن زمان اين مسئله فقط در حرف و شعار خلاصه مي شد.
حجت الاسلام سيد احمد خاتمي با اشاره به انتخاب شهردار مردمي و دلسوز از سوي شوراي اسلامي شهر براي تهران گفت: با حضور شهردار تهران و همچنين همكارانش در اين سازمان، مردم ديدند وقتي جريان و حركتي جريان ديني و ارزشها بشود آنچه عرضه مي شود خدمت بي سر و صدا و بي شعار است.
وي با تقدير از تلاشها و اقدامات مديريت جديد شهري تهران براي رفاه و آسايش شهروندان افزود: در واقع مردم با الگو گرفتن از عملكرد شهرداري توانستند منتخبان خودشان را در مجلس هفتم شوراي اسلامي برگزينند.

استقبال پاريسي ها از حمل و نقل عمومي
000642.jpg
واحد مركزي خبر: شركت حمل و نقل عمومي پاريس اعلام كرد: استقبال اهالي پاريس از وسايل حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس به طور چشمگيري افزايش يافته است. سياستهاي جديد شهرداري پاريس در تغيير رفتار پاريسي ها در كاهش استفاده از خودروي شخصي تأثير فراواني داشته است. شهرداري خطوط اتوبوسراني را افزايش داده است و خط ويژه اتوبوس را همواره گسترش مي دهد. در سال ۲۰۰۴ براي يك ميليارد سفر درون شهري از اتوبوس استفاده شد، اين رقم در سال ۲۰۰۳ نهصد و شصت ميليون بود؛ يعني استفاده از اتوبوس سه و يك دهم درصد افزايش يافته است.

نمايشگاه اهداي تجهيزات و اقلام فرهنگي به مساجد
000648.jpg
واحد مركزي خبر: دومين  نمايشگاه اهداي  تجهيزات  و اقلام  فرهنگي  به  مساجد، حسينيه ها، مدارس  و هيأت  هاي  مذهبي  شهر تهران  با عنوان  عطر سيب  شنبه  سوم  بهمن  افتتاح  مي شود. دومين  نمايشگاه  عطر سيب  كه  با هدف  تجهيز اجتماعات  مذهبي  و تشكل  هاي  عزاداري  سيدالشهدا امام  حسين  (ع) از ۳ تا ۲۴ بهمن  برگزار مي شود، ميزبان  نمايندگان  هيأت  هاي  مذهبي  مدارس ، مساجد و حسينيه هاي  شهر تهران  است. بنابراين  گزارش  سقف  مالي  اقلام  فرهنگي  اهدايي  به  مساجد ۳ ميليون ريال ، حسينيه ها ۲ ميليون  ريال ، هيأت  هاي  مذهبي  ۱ ميليون  و ۵۰۰ هزارريال  و مدارس  ۵۰۰ هزار ريال  اعلام  شده  است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |