پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۰ - Feb 3, 2005
ايران بدون هشت بازيكن اصلي خود بر بوسني پيروز شد
قالب تاكتيكي با نيروهاي جوانتر ريخته شد
عكس: مجتبي جانبخش
001521.jpg
ايران ۲ - بوسني و هرزگوين يك
گل ها: علي دايي (۳۹) و آرش برهاني (۷۳) براي ايران و بوليچ (۱۸) براي بوسني.
داور: مسعود مرادي به كمك علي خسروي و حسين نجاتي
اسامي تيم ايران: مهدي رحمتي، جلال كاملي مفرد، محمد نصرتي، حسين كعبي، (ستار زارع ۷۲)، جواد نكونام، علي بداوي (اميرحسين صادقي ۷۸)، جواد كاظميان (عباس آقايي ۸۴)، يحيي گل محمدي (مجتبي جباري ۷۶)، رضا عنايتي (محرم نويدكيا ۴۶)، آرش برهاني و علي دايي.
گروه ورزشي: ديدار تداركاتي اما با اهميت تيم ملي فوتبال ايران در مقابل بوسني با پيروزي روحيه سازي توام شد، تا تيم ملي در آستانه ديدار حساس خود با بحرين بتواند تركيب دوم خود را بهتر بشناسد و نيروهاي جانشين را ارزيابي كلي نمايد. تيم ملي بدون هاشميان، مهدوي كيا، كريمي، رضايي، زندي، ميرزاپور، نيك بخت و مجيدي جواب مثبتي در مقابل بوسني گرفت.
برانكو قالب اصلي تاكتيكي خود را ساخته بود، تنها مهره هاي آن تغيير يافته بودند، نوع حركت ها، شرح وظايف و تركيب كارهاي انفرادي با كار گروهي تماما همان بود كه برانكو فكر مي كرد و تا حدودي روي آن تمرين كرده بود. بازي با بوسني نشان داد كه برانكو تا چه اندازه  مهره هاي ذخيره قابل اعتماد در اختيار دارد. بوسني تيم كوچكي نبود و موجوديت واقعي خود را در اين بازي نشان داد، اما بايد باور كنيم كه تيم ملي به اندازه دو تيم كامل بازيكن در سطح آسيا دارد. ضعف هاي عمده اي نيز در سه خط اصلي داشتيم و رحمتي نيز در درون دروازه خوب محك خورد.
برانكو از شيوه (۲-۴-۴) متغير به شيوه (۱-۲-۳-۴) استفاده كرد، همان شيوه اي كه وي روي آن براي بازي با بحرين تاكيد دارد. اين بار عنايتي در نوك حمله قرار گرفت و در پشت او علي دايي و كاظميان قرار گرفتند و نكونام، گل محمد و برهاني نيز در خط بعدي مستقر شدند كه شرايط و وظيفه برهاني كمي نسبت به گل محمدي و نكونام تفاوت داشت، او بيشتر در نقش يك بال هجومي بازي كرد و با توجه به حركت هاي هجومي بوسني از چپ، برانكو با درايت  خاص سمت راست خود را بيشتر تقويت كرده بود. هليليوويچ، روجيچ و بالجيچ از سمت چپ منظم و خطرناك پيش مي آمدند و در اين شرايط كاظميان مجبور بود عقب تر بيايد، گل محمدي كمي به راست متمايل شده بود و كعبي نيز فرصت رفتن به حمله را كمتر پيدا كرد، چون بالجيچ با شماره ۱۱ بازيساز و پاس دهنده بسيار خوبي بود. گل اول بوسني نيز روي حركت ملين كوويچ از چپ و ضربه ارويل بوليچ زده شد اين گل كاملا نگاه صحيح برانكو را تأييد مي كرد، به همين خاطر گل محمدي نيروي خود را در مستطيل سمت راست متمركز كرد تا علي دايي بتواند گل تساوي را وارد دروازه بوسني كند مهم نيست كه دايي چگونه گل زد، مهم حضور او، جاگيري به موقع و تشخيص موقعيت بازي و توپ از سوي اوست، دركي كه بعد از دايي مهاجمان ما كمتر داراي آن هستند.
مهدي رحمتي در درون دروازه همان بود كه انتظار مي رفت، او همچنان نسبت به ميرزاپور مي تواند دروازه بان دوم تيم باشد، البته با رفع اشكالات خود در زمان خروج، بيرون آمدن از دروازه و استفاده بهينه از مشت هاي خود .دقيقا نكاتي كه بحريني ها آنرا در خط حمله خود دارا مي باشند.
بداوي در چپ و كعبي در راست بازي كردند، آنچه را برانكو از اين دو بازيكن مي خواست خوب انجام دادند. بداوي با احتياط پيش مي آمد و زماني كه تيم ما توپ را از دست مي داد، او با جاگيري صحيح در سمت چپ دفاعي تيم ما، در همان مرحله حركت اول بوسني از راست آنرا خنثي مي كرد. او نسبت به بازيهاي قبلي خود پخته تر و محتاط تر شده بود و حفظ اين ويژگي (اگر قرار باشد بداوي بازي كند) مي تواند به كمك تيم بيايد. كعبي نفوذهاي هميشگي خود را نداشت و نبايد هم مي داشت او طبق دستور مربي تيم بايد با بالجيچ در دفاع باقي مي ماند و چنين كرد. محمد نصرتي و كاملي مفرد خوب بازي كردند. به جز گل اول كه اشكال استقرار داشتند. در زمانيكه توپ از چپ و راست روي دروازه ما ريخته مي شود مستقر شدن نصرتي و كاملي مفرد در فاصله هايي كه خود نسبت به مهاجم حريف تعيين مي كنند بسيار مهم است. اين مهم ترين نكته اي است كه اين دو بايد رعايت كنند. در بقيه زمان بازي اين دو خوب كار كردند. با توجه به بازي بحرين كه با شيوه حركت و انتقال توپ از خط دفاع به خط مياني و حمله بوسني تفاوت هاي زيادي دارد. بحريني ها در خط مياني بازيهاي بدون توپ عرضي بسياري دارند تا مهاجمان آنها بتوانند به فضاي مورد نظر راه پيدا كنند. هافبكهاي دفاعي ما نبايد فريب حركت هاي بدون توپ دو مهاجم بحرين رابخورند. اشتباهي كه دوبار كاملي مفرد و محمد نصرتي دچار آن شدند. دو مدافع مياني ما علاوه بر پوشش بايد در منطقه تعيين شده خود اقدام به يارگيري كنند و به دنبال بازيكنان بدون توپ حريف ندوند. آمدن رحمان رضايي در كنار نصرتي يا كاملي مفرد مي تواند اين نقيصه را برطرف كند. تيم ايران با آمدن نويد كيا در موقعيت بهتري از نظر بازيسازي قرار گرفت، اگر نويدكيا در فرم آرماني باشد، تيم ما از نظر تغذيه مهاجمان هيچ كمبودي نخواهد داشت. پاس زيباي نويدكيا را برهاني به گل پيروزي تبديل كرد و نتيجه را به سود ايران به پايان رساند. اين بازي در مجموع راضي كننده بود و چند بازي دوستانه در سطح پائين تر مي تواند آنرا تكميل كنند. صادقي، جباري، آقايي و زارع نيز در سطح خود خوب كار كردند و از آنها مي توانيم نيروهاي كامل تري بدست آوريم.

با حضور بزرگان كشتي فرنگي جهان
پيكارهاي جام جهاني از امروز در تهران آغاز مي شود
001524.jpg
براي حسن رنگرز نماينده ۵۵ كيلويي تيم ايران رويارويي با لازاروريواس كوبايي (دارنده مدال نقره بازي هاي المپيك آتن) در جام جهاني تهران معني ويژه اي دارد. او مترصد آن است با پيروزي بر اين قهرمان قلدر كوبايي شكست مقابل وي در المپيك ۲۰۰۴ را پاك كند.
گروه ورزشي: از ساعت ۹ صبح امروز با حضور ۶ تيم برتر كشتي فرنگي جهان در سالن شهداي هفتم تير تهران پيكارهاي جام جهاني ۲۰۰۵ آغاز مي شود.
آنچه را كه در رابطه با اين مسابقه ها مي توان گفت ، اين است كه روسيه قهرمان كشتي فرنگي جهان و المپيك برخي از كشتي گيران صاحب نام خود را در تركيب اعزامي به تهران قرار داده است. «وارترس سامورگاچف» قهرمان المپيك سيدني و نفر سوم المپيك آتن به همراه «يوري پاتريكف» نفر سوم سال ۲۰۰۲ جهان از كشتي گيران عنوان دار روس ها هستند كه انتظار مي رود در جام جهاني رقابت هاي زيبايي را به نمايش بگذارند.
حضور «الكسي شوتسوف» نفر چهارم المپيك آتن نيز مي تواند جدال هاي وزن ۶۰ كيلوگرم را جذاب و ديدني كند. كوبا نماينده قدرتمند قاره آمريكا با سه كشتي گير مطرح خود در جام جهاني شركت مي كند.
«لازارو ريواس» قهرمان سال ۱۹۹۹ جهان و نايب قهرمان المپيك سيدني از جمله كشتي گيران مطرح كوبا است كه حسن رنگرز انتقام شكست المپيك آتن را جلوي ديد تماشاگران ايراني از او خواهد گرفت. «روبرتو مونزون» نايب قهرمان سال ۲۰۰۳ جهان و المپيك آتن نيز ديگر فرنگي كار سرشناس كوبايي است كه در المپيك بر علي اشكاني پيروز شد و حميد باوفا با جسارت و جنگندگي مثال زدني خود براي انتقام شكست اشكاني پا به روي تشك مي گذارد.
«ميخاييل لوپز» چهره جوان و قدرتمند كوبا در وزن ۱۲۰ كيلوگرم سومين كشتي گير پرقدرت اين تيم است كه در المپيك آتن پنجم شد و سابقه پيروزي به «رولان گاردنر» آمريكايي را دارد.
سجاد برزي و يا عليرضا غريبي يك كشتي ديدني را با اين كوبايي برگزار خواهند كرد.
ديگر تيم قدرتمند جام جهاني اوكراين است كه در سه وزن ۸۴ ، ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم نفرات عنوان داري را روانه ميدان مي كند. «الكساندر دراگان» دارنده مدال برنز سال ۲۰۰۱ جهان مصافي ديدني با روح الله ميكاييلي آماده، خواهد داشت.
رضا زيدوند جوان نيرومند كشورمان نيز بايد در وزن ۹۶ كيلوگرم به مصاف «ميخاييل نيكولايف» نفر سوم جوانان جهان در سال ۲۰۰۳ برود.
«ديويد سالادزه» نايب قهرمان المپيك سيدني در وزن ۹۶ كيلوگرم، در يك وزن بالاتر با سنگين وزن هاي آماده ايران مبارزه مي كند.
قزاقستان ديگر تيم شركت كننده در اين رقابت ها است كه هميشه در آسيا به عنوان يك مدعي مطرح بوده و از چهره هاي جوان و خوبي نظير «چنگيز بايف» سود مي برد.اما بر خلاف تيم هاي فوق، انتظار نمي رود تونس نماينده قاره آفريقا، نخستين حريف ايران حرفي براي گفتن داشته باشد.
تيم ملي ايران نيز كه از تركيب كشتي گيران جوان و با تجربه تشكيل شده است، به عنوان ميزبان مسابقات براي قهرماني گام به ميدان مي گذارد و جوانان شايسته كشتي فرنگي درصددند در حضور تماشاگران كشتي دوست ايراني شايستگي هاي خود را بيش از گذشته به نمايش بگذارند و از حالا آمادگي و لياقت خود را براي بازي هاي آسيايي قطر و المپيك پكن ثابت كنند.
بابك: نااميد نيستيم
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با تأكيد به بالا بودن سطح رقابت هاي جام جهاني تهران مي گويد: در هيچ وزني نااميد نيستيم. حسن بابك در ارزيابي از آخرين وضعيت تيم ملي كشتي فرنگي اظهار داشت: تمام كشتي گيران براي انجام پيكارهاي سنگين آماده هستند و در هيچ وزني با مشكل روبرو نيستيم.
وي در خصوص وضعيت حسن رنگرز و حميدرضا باوفا، گفت: در اين دو وزن نيز نگران نيستيم.زيرا آنها قبل از پيوستن به اردوي تيم ملي درگير مسابقات ليگ بودند و از شرايط آمادگي خوبي برخوردارند، پيروزي و يا شكست آنها به شرايط مسابقه بستگي دارد و اين كه آنها چگونه از توانايي هاي خود استفاده كنند.
بابك ادامه داد: برحسب شرايط مسابقه از نفرات ذخيره وزن هاي ۷۴ و ۱۲۰ كيلوگرم استفاده خواهيم كرد و نفرات اصلي در اولويت قرار دارند. سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در پايان گفت: با وجود فشردگي رقابت ها در تمام وزن ها، اميد زيادي به قهرماني داريم و معتقدم هر تيمي كه كمتر اشتباه كند، شانس زيادي براي قهرماني دارد.

«نيكولاس ونتولا» ناظر مسابقات
بين المللي اسنوبرد دهه فجر
ايسنا: از سوي فدراسيون جهاني اسكي، «نيكولاس ونتولا» به عنوان ناظر مسابقات بين المللي اسكي اسنوبرد گراميداشت دهه  مبارك فجر انتخاب شد.فدراسيون جهاني اسكي براي نظارت بر مسابقات بين المللي اسنوبرد كه امروز و فردا در پيست بين المللي شمشك برگزار خواهد شد نماينده  رسمي خود را از كشور ايتاليا معرفي كرد. لازم به ذكر است ديروز تيم هاي ملي اسكي اسنوبرد ايتاليا، فرانسه و سوئد اولين تمرين خود را همزمان با تيم ملي كشورمان در پيست شمشك انجام دادند. اين مسابقات در دو رشته  مارپيچ كوچك و بزرگ برگزار خواهد شد.

آغاز بدمينتون بين المللي دهه فجر
گروه ورزشي: پانزدهمين دوره مسابقات بدمينتون بين المللي گراميداشت دهه مبارك فجر صبح ديروز با پيكارهاي بانوان در سالن فدراسيون بدمينتون آغاز شد و بعدازظهر هم با ديدار آقايان ادامه يافت.در اين دوره از پيكارها كه ۱۲ كشور خارجي حضور دارند، در بازيهاي صبح صابره كريمي، گلناز فائزي، بهناز پيرزمان بين، صبا سلطاني و مريم رستميان حريفان خود را مغلوب كردند. عدم حضور سوريه باعث شد تا تيم ايران به برد فني سه بر صفر دست يابد. سنگاپور، تركيه، بلغارستان، قزاقستان، تركمنستان، پاكستان، ارمنستان، آذربايجان از جمله ميهمانان خارجي اين دوره بدمينتون محسوب مي شوند.

ليگ برتر بسكتبال در مرحله اي ديگر
صبا باتري -صنام پرسر و صداترين بازي هفته پاياني
گروه ورزشي- شاكري: ليگ برتر بسكتبال ايران نيز در آستانه مرحله پلي آف قرار گرفت. امروز با انجام بازيهاي هفته هفتم دور برگشت تيم هاي دو دسته براساس رتبه به دست آمده در دور مقدماتي حريفان خود در مرحله حذفي را شناسايي مي كنند. در ميان بازيهاي اين هفته پرسروصداترين بازي به برخورد دو تيم هم خانواده صنام و صباباتري برمي گردد. دو تيمي كه جدا از هر شرايط و موقعيت در جدول رقابت  آنها رنگ و بوي ديگري دارد. در ساير شهرها اين بازيها برگزار مي شود.
*فرش مشهد _ مهرام تهران
* نگارسنگ- راه آهن
* پتروشيمي- ذوب آهن
* پيام ارتباطات _ پگاه فارس
* پگاه همدان- دخانيات
شهيد قندي _ گلين ماكارون
شنبه آغاز جام خليج فارس
رقابت هاي بين المللي بسكتبال جام  خليج فارس از روز شنبه با حضور چهار تيم در تهران آغاز مي شود.
در اين دوره از بازيها تيم هاي ملي ايران، گرجستان، بحرين و تيم منتخب بازيكنان خارجي شاغل در ليگ برتر بسكتبال ايران حضور دارند. در روز شنبه تيم ايران به مصاف بحرين مي رود و گرجستان هم با تيم منتخب بازيكنان خارجي ديدار خواهد كرد.

اردوي ملي پوشان وزنه برداري در
بلغارستان فردا به پايان مي رسد
گروه ورزشي: داراب رياحي، سرپرست تيم ملي وزنه برداري ايران در اردوي بلغارستان مي گويد: اردوي آمادگي وزنه برداران در بلغارستان بسيار اميدواركننده و مطلوب برگزار شد.
نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري اظهار داشت: تمامي وزنه برداران ايراني حاضر در بلغارستان در منطقه اي واقع در ۷۰ كيلومتري شهر صوفيه تمرينات خود را به صورت صبح و بعد از ظهر زير نظر يوردان گئورگي ايوانف انجام مي دهند و هم اكنون در شرايط بسيار خوبي از لحاظ روحي و رواني قرار دارند.
وي با اشاره به عمل جراحي اصغر ابراهيمي و سعيد علي حسيني در بلغارستان خاطر نشان كرد: دو وزنه بردار كشورمان در اين اردو مورد عمل جراحي از ناحيه  مينيسك پا قرار گرفته اند و اكنون با بهبود شرايط تمرينات آماده سازي و بدنسازي خاص خود را زير نظر ايوانف انجام مي دهند.رياحي با اشاره به قهرمانان مصدوم وزنه بردار كشور ادامه داد: وزنه برداراني همچون حسين توكلي، كوروش باقري، مهدي پانزوان و علي فلاحتي نژاد كه از مصدوميت شديدتري رنج مي برند، زير نظر مربيان تمرينات را انجام مي دهند.اردوي آمادگي ۲۴ وزنه بردار در بلغارستان، فردا به پايان مي رسد و وزنه برداران ساعت۳۰ : ۳ دقيقه  بامداد روز شنبه وارد كشور خواهند شد.

حريف نزديك ايران ۳ گل به سوريه زد
گروه ورزشي: ژاپن يكي از حريفان تيم ملي فوتبال ايران در راه صعود به جام جهاني آلمان ديروز سوريه را با ۳ گل شكست داد.تاكايوكي سوزوكي، اوگاب و اوتسونه ياسومي ياماموتو زنندگان گل هاي ژاپن در اين بازي بودند. سوريه در اين بازي يك بازيكن اخراجي داشت. زيكو سرمربي برزيلي تيم ملي ژاپن گفت : خوشحالم كه تيم ما در آستانه بازي هاي مرحله دوم قدرت روحي و ذهني خود را نشان داد. ژاپن هفته آينده در ورزشگاه سايتاما ميزبان كره شمالي است.

تجليل از علي دايي با انتشار تمبر يادبود
از علي  دايي  مهاجم  ملي پوش  فوتبال  كشورمان ، عصر ديروز در بين  دو نيمه  ديدار دوستانه  تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  و بوسني  هرزگوين  در ورزشگاه  آزادي  تهران  تقدير شد.
در بين  نيمه  دو تيم  با حضور محسن  مهرعليزاده  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  و محمد دادكان  رئيس  فدراسيون  فوتبال ، با اهداي  تمبر يادبود به  اين  بازيكن ، از وي  تجليل  گرديد.
اين  مراسم  تجليل  در جهت  تقدير از تلاشهاي  بي وقفه  اين  بازيكن  در اعتلاي نام  ايران  اسلامي و شكستن  ركورد بهترين  گلزن  جهان  صورت  گرفت .
اين  تمبر يادبود از سوي  شركت  پست  كشورمان  طراحي  شده  است . در اين  مراسم  همچنين  تمبر يادبود علي  دايي  بر روي  پوستر بزرگي  به  نمايش  درآمد كه  با استقبال  تماشاگران  حاضر در ورزشگاه  همراه  بود.

رضازاده و عابدزاده به منامه مي روند
سخنگوي  سازمان  تربيت  بدني  گفت  حسين  رضازاده  و احمدرضا عابدزاده، مهندس  محسن  مهرعليزاده  را در سفر به  منامه  بحرين  همراهي  خواهند كرد.
عيسي  اسحاقي  روز چهارشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا گفت  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  به  درخواست  برانكو ايوانكوويچ  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  و براي  افزايش  توان  روحي  و رواني  ملي پوشان  اين  رشته  ورزشي  به  منامه  سفر خواهد كرد. وي  افزود مهرعليزاده  را در اين  سفر رضازاده  و عابدزاده  همراهي  خواهندكرد .

خبرهاي فوتبال جهان
ريوالدو مردد در ماندن و رفتن
001518.jpg
گروه ورزشي:«ريوالدو» مهاجم  برزيلي  باشگاه  المپياكوس  يونان  كه  هفته  گذشته  دراعتراض  به  تعويض  خود ورزشگاه  را ترك  كرده  بود، اعلام  كرد براي  تصميم گيري در مورد آينده اش  تا پايان  رقابت هاي  فصل  جاري  منتظر خواهدماند.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از آتن ، ريوالدو در گفت  و گو با روزنامه يوناني  كاتيمريني  اظهارداشت : در پايان  رقابت هاي  اين  فصل ، در مورد آينده ام تصميم  مي گيرم  و تا آن زمان  صبر خواهم  كرد.وي  در ژوئيه  سال  ۲۰۰۴ با امضاي  قراردادي  دوساله  به  مبلغ  ۸/۱ ميليون يورو به  باشگاه  المپياكوس  پيوست .
تركيه نامزد جام ملتهاي اروپا
تركيه  هم  به  جمع  داوطلبان  برگزاري  مسابقات  قهرماني  فوتبال  جام  ملتهاي اروپا در سال  ۲۰۱۲ ميلادي  پيوست .
تاكنون  پنج  كشور جمهوري  آذربايجان ، يونان ، ايتاليا، روماني  و روسيه بطور منفرد و كشورهاي  صربستان  و مجارستان ، لهستان  و اوكراين  نيز بطورمشترك  نامزدي  خود را براي  برگزاري  اين  مسابقات  اعلام  كرده اند و در اواخرسال  جاري  ميلادي  كنفدراسيون  فوتبال  اروپا (يوفا) از اين  جمع  سه  نامزد را برخواهد گزيد.
فرگوسن و ونگر: آرسنال از گردونه رقابت خارج شد
بنابر اظهارات  سرمربيان  دو تيم  فوتبال  منچستريونايتد و آرسنال  انگليس ، منچستري ها با پيروزي  پرگل  خود برابر آرسنال ، اين  تيم  را از دور گردونه رقابت  براي  كسب  عنوان  قهرماني  ليگ  برتر باشگاه هاي  اين  كشور حذف  كردند.
به گزارش  خبرگزاري رويترز از لندن ، «الكس  فرگوسن» سرمربي  منچستريونايتددر اين  خصوص  به  «اسكاي  اسپورت  نيوز» گفت : فكر مي كنم  كه  اين  چنين  شده  است .
هر دوي  ما پيش  از مسابقه  گفته  بوديم  كه  هر تيمي كه  شكست  بخورد شانسي  براي كسب  عنوان  قهرماني  ندارد و من  اكنون  به  آن يقين  پيدا كردم .
«آرسن  ونگر» سرمربي  آرسنال  نيز با تاييد اظهارات  فرگوسن  در مورد حذف اين  تيم  از دور رقابت  براي  قهرماني  گفت : اينگونه  به  نظر مي رسد اما ما باوجود اينكه  خيلي  عقب  افتاديم  اما تسليم  نخواهيم  شد.

پيكان ، پگاه و صنام يك قدم تا صعود به پلي آف دوم ليگ برتر واليبال
فقط تكليف پاس و برق معلوم نيست
001527.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: دور اول از مرحله رفت پلي آف ليگ برتر واليبال ايران با پيروزي تيمهاي پيكان، پاس و صنام از تهران و پگاه اروميه پشت سر گذاشته شد. مرحله اول همانگونه پيش رفت كه ما در نوشتار قبل از بازيها پيش بيني كرده بوديم، يعني برتري تيمهاي مدعي پيكان، پگاه و صنام كه در مصاف با حريفان متوسط براحتي از پس آنها حتي در خانه شان برآمدند. در اين جمع شايد تنها سايپا بود كه در شروعي خوب هراس را به اردوي تيم مدافع عنوان قهرماني صنام برد ولي در نهايت تاوان سختي پرداخت. آذر پيام اروميه و پتروشيمي ماهشهر حتي با استفاده از امتيازات ميزباني هم نتوانستند خللي در روند تيمي پيكان و پگاه ايجاد كنند. اين دو تيم در بازي برگشت هم هيچ روزنه و بختي براي جبران ندارند.
در ميان سه تيم متوسط جدول باز هم سايپاست كه به لطف يك ست برده براي خود كورسو اميدي در بازي برگشت با صنام قائل است.
در نزد مدعيان، پيكان و پگاه اگرچه از ابتداي فصل در اندازه هاي قهرماني نشان داده بودند ولي در اين مرحله صنام هم راه افتاد، قهرمان باشگاه هاي آسيا پس از پيروزي بر پاس در آخرين هفته دور مقدماتي حالا بوي قهرماني مي دهد. جدال احتمالي صنام و پيكان در مرحله دوم پلي آف اوج بازيهاي اين فصل خواهد بود.
پيكان با تجربه بازي قبلي در اروميه به جز گيم دوم هيچگاه فرصت خودنمايي به ياران آذرپيام نداد و با تاكتيك دفاع و سرويس خيالي آسوده يافت.
در ماهشهر، پگاه قاطع تر از پيكان ظاهر شد و در سه ست پياپي زير امتياز (۲۰) بر تيم تازه وارد پتروشيمي غلبه كرد. پتروشيمي تا بدل به يك تيم قدرتمندشدن زمان بيشتري مي خواهد، هر چند كه صعود تا اين مرحله نيز براي شهنازي نوعي موفقيت محسوب مي شود.
برق چوب تغييرات زياد را خورد
بدون شك بازي برق و پاس مهم ترين بازي دور اول به شمار مي رفت و نتيجه بر جاي مانده از اين ديدار تاييدي است بر اين مدعا. در اين جدال نزديك و برابر پاس مزد تفكر بهتر و تجربه بيشتر يارانش به خصوص شريعتي را گرفت كه روي دريافت هاي مطلوب بهترين پاس ها را ساخت. سيد مهدي بازارگرد هم در حمله بيشترين امتيازات را به همراه مومني مقدم براي پاس گرفت تا سبزپوشان با اميدواري بيشتر چشم به بازي برگشت با برق بدوزند. برق آن تيم روز بازي با پيكان نبود. تغييرات بيش از حد احساس امنيت كافي را حتي از بازيكنان شاخص اين تيم گرفت و حساسيت بازي شادابي و اعتماد به نفس را از جوانان با آتيه برق دور ساخت. برق به طور حتم در بازي برگشت تيم بازي رفت نخواهد بود.
نتايج دور رفت
آذرپيام صفر _ پيكان ۳
پتروشيمي صفر _ پگاه ۳
صنام ۳ _ سايپا يك
پاس ۳ _ برق ۲

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |