پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۱ - Feb 17, 2005
ورزش
Front Page

ليگ برتر در هفته نوزدهم
پرسپوليس چگونه صدرنشين مي شود؟
هفته شگفتي ها
000711.jpg
گروه ورزشي: ليگ برتر فوتبال را بايد با بازيهاي ديدني در سرماي زمستان گرم تر كرد تا تماشاگران بيشتري براي ديدن بازيها به ورزشگاه بيابند.به گزارش خبرنگار ما پيروزي استقلال در مقابل پاس باعث شد تا پيروزي امروز با انگيزه بيشتري به ديدار شموشك برود. يك پرسپوليس اصيل و دو آتشه بايد تيمش را در مقابل تيم سابق خود آرايش دهد. تماشاگران سرخپوش هنوز گلهاي پيوس را به ياد دارند، يك بازيكن وفادار به باشگاه كه سالها نيز ماند تا شايد روزي در كسوت مربي باقي بماند و عاقبت سرنوشت ،او را به شمال فرستاد. او جوان دوست داشتني  است كه نمي تواند از فوتبال جدا شود. تيم پيوس با ۲۱ امتياز جايگاه محكم و ماندگاري ندارد، هر چند برق، پگاه و پيكان فاصله شان با شموشك كم نيست، اما اگر پيوس بتواند اين سه امتياز را از پرسپوليس بگيرد، خود را به جمع تيمهاي ميانه جدول مي رساند و اين پيروزي نيز مي تواند گوياي بسياري از گله منديهاي او نسبت به تيم سابق باشد. پرسپوليس امروز سه مهره اصلي خود را در اختيار ندارد و از ناحيه دفاع كمي متزلزل است. رهبري فر و مهدوي  به تماشاي بازي از روي سكوها مي نشينند و كاظميان نيز بايد حسرت اين ديدار را بخورد. بايد ديد سوبل با تيم آماده خود از شموشك چند امتياز مي گيرد.
سايپا _ صباباتري
اين ديدار در ورزشگاه شريعتي كرج انجام خواهد شد تا شرايط را براي سايپا بهتر كند. جوانان سايپا قصد دارند با پيروزي در مقابل صبا باتري خود را به رده نهم برسانند، اما اگر اتفاق عكس بيفتد، صباباتري ماندن خود را در ليگ تثبيت خواهد كرد و اهداف درازمدت خود را سال آينده پياده خواهد كرد.
صباباتري اين پتانسيل را دارد تا در جمع تيمهاي مدعي قرار گيرد.
بازي مشهد ديدني است
ابومسلم در مشهد ميزبان ملوان است. مربي اين تيمها در روزگارهاي گذشته يكديگر را خوب مي شناختند، دفاع بلندقامت با پرتاب هاي بلند اوت در ابومسلم و نصرت ايراندوست، هافبك خوش فكر ملوان. انگار در اصالت فوتبال باشگاهي اين دو مربي در جايگاه اصلي خود قرار گرفته اند. لباس بازي آن دوران حالا به كسوت مربيگري تبديل شده است. ملوان اگر ابومسلم را در مشهد ببرد جاي او را در مكان پنجم مي گيرد و چه افتخاري براي انزلي بالاتر از اين، جوانان درشت اندام و آماده ملوان با اراده قادرند از هر بازي يك پيروزي بسازند، اما ابومسلم هم تيم آساني نيست. ابومسلم اگر هر سه امتياز اين بازي را بگيرد در همان مقام پنجم باقي مي ماند، اما امتيازاتش با استقلال برابر مي شود و در كورس تعقيب چهار تيم بالاي جدول قرار مي گيرد. اين بازي با بوي خشونت هم ديدني است.
پيكان ذوب آهن
پايين ترين تيم جدول با فرهاد كاظمي به اصفهان مي رود. تعطيلات دوهفته اي شايد از پيكان تيم باانگيزه تري ساخته باشد و بتواند، تيم دوم جدول را با شكست روبه رو كند. اگر اين رخ دهد، پرسپوليس مي تواند به رده دوم برسد و پيكان نيز پايگاه محكمي از نظر روحي براي خود فراهم خواهد كرد. از فرهاد كاظمي هرچه بگويي برمي آيد. اين بازي براي تيم خوش تركيب و آماده ذوب آهن هم معناي خود را دارد. آنها هرگز حاضر نيستند، پله دوم اين قله را فعلا از دست بدهند. گربكندي مربي محبوب اصفهاني نيز برنامه هاي كاظمي را خوب مي شناسد. از اصفهان خبرهاي شگفت انگيز امروز به گوش مي رسد.
شيرازي ها به ورزشگاه مي روند
فجر سپاسي شيراز مي خواهد خود را بالا بكشد. پيرواني در ليگ امسال نقشه هاي ديگري داشت كه هيچ يك عملي نشد، اما هنوز براي كسب اعتبار دير نيست، حريف استقلال اهواز است كه اتفاقا در خارج از خانه خوب بازي نمي كند. در آغاز فصل فكر مي كرديم اين استقلال اهواز يك پاي قهرماني است، اما سير صعودي اين تيم آنگونه نشد. شايد در اين بازي استقلال اهواز ذهنيت ما را به حقيقت نزديك كند. با اين همه مهره چرا استقلال اهواز نتوانسته است در جمع چهار تيم اول قرار گيرد. استقلال اهواز و فجر سپاسي از يك جنس فوتبالند.
فولاد با ولتاژ پايين برق
تيم هاي زيادي دوست دارند كه فولاد در يك زمان از بازي هاي ليگ دچار شكست شود. ذوب آهن، پرسپوليس، استقلال، ابومسلم و حتي استقلال اهواز چشم ديدن فولاد را در بالاترين نقطه ليگ ندارند. اما فرانچيچ تيم خود را خوب بسته است و با اين نيروي جوان و ملي پوش تن به حوادث نمي دهد. اگر فولاد به برق و ياوري ببازد، چه اتفاقي رخ خواهد داد. مي گويند از ياوري اين كار برمي آيد به شرطي كه برقي ها نقشه هاي او را پياده كنند. شايد هفته نوزدهم هفته شگفتي ها لقب بگيرد و ذوب آهن صدرنشين شود.
برنامه رقابت هاي ليگ برتر ايران
ساعت ۰۰/۱۵
سايپا _ صباباتري (شريعتي) كرج
ابومسلم _ ملوان (تختي) مشهد
ذوب آهن _ پيكان (فولادشهر)
فجرسپاسي _ استقلال اهواز (حافظيه) شيراز
فولاد خوزستان _ برق شيراز (تختي) اهواز
ساعت ۳۰/۱۵
پرسپوليس _ شموشك نوشهر (آزادي) تهران

ليگ برتر در هواي سرد زمستاني
استقلال بازي بزرگ را از پاس و دنيزلي برد
استقلال پس از آنكه يك نيمه را به پاس واگذار كرد در نيمه به خود آمد و با زدن دو گل نتيجه بازي رفت را تكرار كرد.فرزاد مجيدي جدا از زدن يك گل يكي از برترين هاي اين ميدان بود .
000723.jpg
گروه ورزشي: استقلال در هواي سرد زمستان و در حضور اندكي از تماشاگران هميشه دوستدار فوتبال توانست پاس با دنيزلي را شكست دهد. به گزارش خبرنگار ما در آغاز نيمه اول پاس به گونه اي كه احساس مي شد، اين ديدار را با چند گل خواهد برد. يك گل از آرش برهاني و دو ضربه تير دروازه استقلال دليل اين ادعا بود. پاس با حملات پي درپي و حمايت خط هافبك خود به رهبري نكونام همه چيز را براي يك پيروزي بزرگ فراهم كرده بود و يك نيمه نيز اين گونه شد. پاس و استقلال هر دو با شيوه (۲-۵-۳) آغاز كردند و با وجود خداداد عزيزي، تهاجم پاس منظم و حساب شده برنامه ريزي شده بود، تا زماني كه خط مياني پاس فاصله خود را با خط حمله اش به شكل منطقي حفظ كرده بود، بازي و توپ در اختيار پاس بود، اما در نيمه دوم قلعه نويي بهترين و شايد بزرگترين تغيير شيوه خود را انجام داد و برخلاف پاس هافبك هاي خود را به يك سوم زمين حريف فرستاد تا عنايتي و سياوش اكبرپور نيز به دروازه پاس نزديك تر شوند. اين شيوه كه بسيار مدبرانه بود، باعث شد تا پنج هافبك پاس دست به عقب نشيني بزنند و به دفاع خود نزديك شوند و فاصله شان با خط حمله سريع پاس بيشتر شود. زماني كه پاس دچار اين اشتباه شد، استقلال بي رحمانه بر پاس شلاق زد. ابتدا در دقيقه ۶۰ بازي روي سانتر اكبرپور با ضربه اي آرام گل مساوي را زد و در دقيقه ۸۲ گيلائوري با حركتي زيبا توپ را براي مجيدي فرستاد، او ابتدا ضربه سر را زد، نكيسا برگرداند و دوباره خود او ضربه نهايي و گل پيروزي را زد. دو اخراج از پاس دردهاي پاس را شدت بخشيد، اما تيم نه نفره پاس دو موقعيت گل را در دقايق تلف شده از دست داد، چون دو ضربه اي كه در نيمه اول به تير دروازه استقلال زد استقلال با اين پيروزي (۳۳) امتيازي شد و در همان رده چهارم باقي ماند و پاس نيز از رده هشتم تكان نخورد، نه بالا و نه پايين. اما شايد اين شكست رده دنيزلي را كمي تغيير بدهد. نيمه دوم بازي پاس و استقلال،  نيمه درخشان كار امير قلعه نويي طي چندين سال اخير بود و در اجراي خواسته او فرزاد مجيدي و گيلائوري مهره هاي استثنايي و اجرايي بودند.
رضا عنايتي: به روند گلزني ام در ديدار مقابل پرسپوليس ادامه خواهم داد
مهاجم  تيم  فوتبال  استقلال  تهران  گفت : در ديدار آتي  اين  تيم  مقابل  تيم پرسپوليس  تهران  نيز به  روند گلزني ام  ادامه  خواهم  داد.
«رضا عنايتي » پس  از پايان  ديدار تيم هاي  استقلال  و پاس در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت : تمام  تلاش  خود را براي  گلزني  برابر تيم  پرسپوليس  انجام  مي دهم  تا بيش  از پيش  دل  هواداران  تيم  استقلال  را شادكنم .
وي  در ادامه  به  ديدار ديروز تيمش  با پاس  اشاره  كرد و گفت : همانطور كه پيش بيني  كرده  بوديم  بازي  با پاس  سخت  و نفس  گير بود كه  با كمك  خدا توانستيم  با پيروزي  بر اين  حريف ، خود را به  صدر جدول  نزديك  كنيم .
عنايتي  كه  در فصل  جاري  دوازده  گل  براي  تيم  استقلال  به  ثمر رسانده  است ، ابراز اميدواري  كرد بازيكنان  تيم  استقلال  در ديدار مقابل  تيم  پرسپوليس نيز به  برتري  دست  يابند.
عكس: مجتبي جانبخش

اختصاص سالن ۷ تير براي يك رشته
خاص كار كارشناسي نيست
گروه ورزشي: گفتگوي طالقاني رئيس فدراسيون كشتي پس از ديدار با مهندس مهرعليزاده پيرامون در اختيارگرفتن سالن شهداي ۷ تير بازتاب متفاوتي در ميان مسئولان و مديران رشته هاي مختلف ورزشي داشت.
حسن ميرزاآقابيگ معاون ورزشي اداره كل تربيت بدني استان تهران يكي از چند مسئولي بود كه در اين زمينه به همشهري گفت: اين سالن نقش حياتي براي ورزش تهران در رشته هاي مختلف از جمله كشتي و واليبال را دارد و اختصاصي كردن آن براي يك رشته خاص كار كارشناسي نيست.
وي افزود: تاكنون نيز اين سالن در كنار سرويس دهي به واليبال و برنامه هاي مختلف به بهترين نحو در اختيار فدراسيون و هيات كشتي بوده است. با در اختيارنبودن اين سالن بسياري از رشته هاي ورزشي منجمله واليبال دچار سرگرداني خواهند شد. در سال جاري نيز همانند سالهاي قبل اين سالن در روزهاي شنبه تا چهارشنبه در اختيار هيات واليبال بوده است و سه روز آخر هفته هم به كشتي اختصاص داشت.

براي شركت در مسابقات كشورهاي اسلامي
۲۹ بازيكن به تيم منتخب باشگاههاي ايران دعوت شدند
از سوي فدراسيون فوتبال، اسامي ۲۹ نفر از بازيكنان منتخب باشگاههاي ايران، جهت تشكيل اردوي آمادگي تيم منتخب باشگاههاي ايران براي شركت در مسابقات كشورهاي اسلامي اعلام شد.
اسامي دعوت شدگان به شرح ذيل
مي باشد:وحيد طالبلو، فرزاد مجيدي، بيژن كوشكي،آندرانيك تيموريان، مجتبي جباري، فريدون فضلي، رضا حاج اسبويي، ارشاد يوسفي، مصطفي
مهدي زاده، حسين يوسفي، مسعود سليماني شجاعي، جواد شيرزاد، علي قرباني، مرتضي كاشي، مهدي واعظي، ابراهيم تقي پور، يدا... اكبري، حميد فرزانه، علي انصاريان، كريم باقري، مهرداد اولادي، علي عشوري زاد، پژمان نوري، محمد منصوري، فرشاد بهادراني، مهدي رجب زاده، محمد نوازي، حميد رضازوهاني، غلام رضا رضايي.
دعوت شدگان بايد ساعت ۹ صبح روز دوشنبه سوم بهمن در محل كمپ تيم هاي ملي حضور بهم رسانند.
گفتني است از تيمهاي پاس تهران و سپاهان اصفهان به جهت حضور در مسابقات جام قهرمانان آسيا نفراتي انتخاب نشده اند.

تكذيبيه
در پي درج مطلبي در صفحه ورزشي ديروز همشهري روابط عمومي فدراسيون فوتبال طي نامه اي به روزنامه اعلام كرد: در صفحه ورزشي (۲۵) روزنامه همشهري مطلبي تحت عنوان «تيم ملي فوتبال ايران دگرگون مي شود»  به چاپ رسيده است كه سراسر نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي نسبت به فدراسيون فوتبال، تيم ملي و شخص آقاي پهلوان دبيركل فدراسيون فوتبال مي باشد. لذا ضمن تكذيب موارد مذكور و تقاضاي چاپ اين جوابيه در همان ستون بر طبق قانون مطبوعات يادآور مي شود در صورت عدم ارائه مدارك مستند و مستدل حق شكايت براي آقاي محمدرضا پهلوان دبير فدراسيون فوتبال محفوظ است.

ليگ برتر واليبال
صنام ميزبان بازي رفت فينال شد
000717.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: با انجام قرعه براي تعيين ميزبان بازي رفت مرحله پاياني ليگ برتر واليبال ايران، صنام روز سه شنبه چهارم اسفندماه در تهران ميزبان پگاه خواهد بود. بازي برگشت دو تيم صنام و پگاه اروميه نيز روز دوشنبه دهم اسفندماه در اروميه انجام خواهد شد. در بازي رده بندي نيز دو تيم تهراني برق و پيكان در روزهاي چهارم و دهم اسفندماه با هم روبرو مي شوند.
پيروزي پاس بر پتروشيمي
در تنها بازي باقيمانده بر سر كسب مقام پنجم تا هشتمي كه ديروز در ماهشهر انجام شد، تيم پاس توانست سه بر صفر بر ميزبان خود پتروشيمي چيره شود. پاس به نتايج ۲۵ بر ،۱۷ ۲۸ بر ۲۶ و ۲۵ بر ۲۳به برتري رسيد. در بازي رفت در تهران نيز پاس ۳بر ۲ پتروشيمي را مغلوب كرده بود. بدين ترتيب دو تيم سايپا و پاس براي مقام پنجم و ششم پيكار خواهند كرد.
تهران فاتح واليبال كلانشهرها
نخستين دوره رقابت هاي واليبال شهرداري هاي كلانشهرهاي ايران با قهرماني تيم تهران الف در سالن شهيد افراسيابي به پايان رسيد. در اين بازيها كه تهران با دو تيم، كرج، شيراز، اصفهان و مشهد شركت داشتند، تيم ها به شكل دوره اي به مصاف هم رفتند.در آخرين روز اين بازيها كه با حضور ناصر نادري مديركل اداره رفاه، تعاون و خدمات اجتماعي شهرداري تهران انجام شد تيم تهران الف با درخشش حسين ابراهيميان، جلال خاني فر و كيوان حسنيان پور سه بر يك از سد تيم مشهد، نايب قهرمان اين دوره گذشت. در خاتمه سه تيم تهران الف، كرج و مشهد به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. اين بازيها زير نظر اداره كل رفاه،  تعاون و خدمات اجتماعي شهرداري تهران برگزار شد.
موفقيت ايران در ژيمناستيك جوانان آسيا
گروه ورزشي: حسام الدين نواب سرپرست تيم ژيمناستيك جوانان ايران در رقابت هاي جوانان آسيا در قطر مي گويد: براي اولين بار بعد از ۹ دوره برگزاري مسابقات قهرماني جوانان آسيا كسب مقام هفتم آسيا يك رويا بود و بازيكنان ايران توانستند فعل خواستن را به طور كامل صرف كنند، هر چند كه تيم هاي حريف به ايران به چشم يك حريف تمريني نگاه مي كردند.وي افزود: پس از كسب اين مقام هاي مهم، افرادي كه از اردوي تمريني تيم ايران بازديد مي كردند از رشد ژيمناستيك ايران متعجب مي شدند، از جمله اين افراد «كارتو» نماينده فدراسيون جهاني ژيمناستيك، «اندو» سرپرست فني مسابقات و «الشطري» تنها نماينده آسيايي فدراسيون جهاني (FIG) و رئيس فدراسيون ژيمناستيك قطر بودند كه هيچ كدام باور نمي كردند ژيمناستيك ايران به اين سطح رسيده باشد.

۲۳ تكواندوكار برگزيده براي اردوي
بازي هاي كشورهاي اسلامي
مسابقات  تكواندو انتخابي  تيم  ملي  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  جهاني و بازي هاي  كشورهاي  اسلامي روز چهارشنبه  در سالن  تكواندو آكادمي ملي المپيك  برگزار شد و در پايان  ۸ تكواندوكار دعوت  شده  به  اردو حذف  شدند.
در پايان  رقابت هاي  ديروز ۲۳ تكواندوكار به  شرح  زير به  مرحله  بعدي اردو كه  از روز دوشنبه  هفته  آينده  در تهران  داير مي شود، دعوت  شدند.
وزن  اول : فيض الله  نفجم ، بابك  جزياري، وزن  دوم : بهزاد خداداد، سهيل  مولانا، مهدي  احمدي ، وزن  سوم : محمدرضا مهدي زاده ، محمد باقري  معتمد، بهبود خداداد، وزن  چهارم : اميد غلامزاده ، عليرضا نصرآزاداني ، بابك  نادري ، وزن  پنجم :  هادي  ساعي ، مهدي  بي باك ، حسين  سپيدگر، وزن  ششم : علي  تاجيك ، وحيد عبدالهي ، عليرضا رمجي ، كوروش  رجلي ، وزن  هفتم : يوسف  كرمي ، حامد خمسه .
وزن  هشتم : مرتضي  رستمي ، مهدي  نوايي ، حسن  بقا بوستاني .
در نخستين  روز اين  اردو (روز دوشنبه ) ۳ ديدار به  شرح  زير برگزارخواهد شد و شمار حاضران  در اردو به  ۲۰ نفر كاهش  خواهديافت .
مهدي  احمدي  با سهيل  مولانا، بابك  نادري  با عليرضا نصرآزاداني،  كوروش  رجلي  با عليرضا رمجي.

گناهكار واقعي كيست؟
000726.jpg
محسن كاوه يكي از چهار مربي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد با رأي تازه  شوراي انضباطي فدراسيون كشتي موقعيت ممتاز خود در كنار تيم ملي را از دست مي دهد. مگر تقويت و تأكيد بر حمايت از مربيان مي تواند معني ديگري جز اين داشته باشد.
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: شوراي انضباطي فدراسيون كشتي در اقدامي غيرمنتظره سرپرست و مربيان تيم كشتي آزاد نفت تهران را در رابطه با حوادث بوجود آمده در ديدار نهايي ليگ برتر باشگاههاي كشور با محروميت سنگيني روبرو ساخت. در حكم صادره امير تهراني، يعقوب نجفي جويباري و محسن كاوه هر كدام به پرداخت يك ميليون تومان جريمه نقدي و تعليق دوساله محكوم شده اند، ضمن آنكه امير تهراني و محسن كاوه به مدت شش ماه نيز حق سرپرستي و مربيگري در هيچكدام از تيمهاي ملي و باشگاهي را نخواهند داشت.
شايد اگر ناظر و شاهد برگزاري ديدار نهايي ليگ كشتي نبوديم، به صلاح نمي ديديم كه اعتراض و واكنش منفي خود نسبت به راي صادره را اعلام و با كمال تاسف به اين نتيجه برسيم كه تداخل و استمرار رفتارها و حركات عجيب و غريب كه اين روزها الي ماشاءالله در تشكيلات كلان اين فدراسيون بطور فزاينده اي در مسير رشد قرار گرفته است، به نحوي تاثيرگذار شده كه به راحتي مي توان فهميد بسياري از تصميم گيريها براي كشتي در وضعيت طبيعي و نرمال اتخاذ نمي شود و گناهكار و بيگناه در يك رديف حقوقي و قضايي قرار مي گيرند.
حتي يك نگاه ساده و كوتاه به اساسنامه ليگ كشتي به راحتي مي تواند ما را با اين واقعيت تلخ روبرو كند كه در روز فينال كشتي موارد غيرقانوني بسيار ديگري هم در كنار تشك مسابقات وجود داشته كه شوراي انضباطي اين فدراسيون نه تنها گزارش هيچكدام از آنها را دريافت نكرده، بلكه شايد حتي از آنها هيچ اطلاعي هم نداشته باشد.
اين را هم اضافه كنيم كه اگر در آستانه حضور تيم كشتي آزاد باشگاه نفت در رقابت هاي جام جهاني ازبكستان (به عنوان نماينده رسمي ايران) سرپرست و مربيان اين تيم با چنين جريمه اي روبرو مي شوند، دقيقا خود نشانه روشن چنين تصميم نا درستي است.
شايد اين هم از جمله راهكارهاي تازه اي است كه فدراسيون كشتي براي تقويت تيمهاي اعزامي به خارج از كشور از آنها استفاده مي كند.

خبرهاي فوتبال جهان
ايران در رده  بيستم فوتبال جهان
گروه ورزشي - حسن حيدري:براساس  جديدترين  فهرست  رده بندي  تيم هاي  ملي  فوتبال  برتر جهان  كه  از سوي  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  / فيفا، منتشر شد، تيم  ملي  فوتبال  ايران  همچنان  با ۶۹۳ امتياز در مكان  بيستم  و تيم  دوم  آسياست .
به  گزارش  سايت  فيفا، در ميان  تيم هاي  آسيايي ، تيم  ژاپن  با يك  پله  صعود و كسب  ۷۰۵ امتياز همچنان  تيم  اول  آسياست  و كره جنوبي  بعد از ايران  در مكان  بيست  و يكم  و سوم  قاره  كهن  قرار دارد.
رده بندي  ده  تيم  آسيايي  در جدول  رده بندي  فيفا به  اين  شرح  است :
۱- ژاپن  ۷۰۵ امتياز ۱۸ جهان 
۲ - ايران  ۶۹۳ امتياز ۲۰جهان
۳ - كره  جنوبي  ۶۸۸ امتياز ۲۱جهان
۴ - عربستان  ۶۵۶ امتياز ۳۰جهان
۵ - اردن  ۶۰۹ امتياز ۴۱ جهان
۶ - عراق  ۵۹۸ امتياز ۴۴
۷ - ازبكستان  ۵۹۶ امتياز ۴۸ جهان
۸ - بحرين  ۵۹۱ امتياز ۵۲ جهان با دو پله  سقوط
۹ - چين  ۵۸۵ امتياز ۵۵ جهان
۱۰ - كويت  ۵۸۴ امتياز ۵۶ جهان
(عمان  رده  ۵۷ جهان  با ۵۸۲ امتياز)
جام يوفا
تيم فوتبال نيوكاسل در مرحله يك شانزدهم جام يوفا امشب ميهمان تيم هيرنوين هلند است. در اين بازي نيوكاسل با تعدادي از بازيكنان مصدوم مواجه است و اين موضوع مي تواند روي كيفيت بازي اين تيم تأثير بگذارد. كايردن داير و نيكي بات از جمله اين نفرات هستند كه بازي رفت را از دست داده اند.
گراهام سونس اميدوار است بتواند در اين ديدار نتيجه قابل قبولي به دست آورد. در غياب اين دو بازيكن پيتر رامگي در بين ۱۹ مسافر هلند اضافه شده است.
در ساير بازي هاي امشب در تركيه فنرباغچه ديدار دشواري را با زاراگوزا در پيش دارد. نيكولاس آنلكا بعد از جدايي از منچسترسيتي در اولين بازي اروپايي اش به ميدان مي رود.
در يونان المپياكوس ميزبان سوشو فرانسه است و در اوكراين ديناموكيف با ويارئال ديدار مي كند.
در سوئيس تيم باسل اين كشور با ليل فرانسه روبه رو مي شود. ميدلزبرو انگليس نيز با گرازر آاك اتريش ديدار مي كند. در روسيه نيز زسكامسكو برابر بنفيكا پرتغال قرار مي گيرد.
بالاك در بايرن باقي مي ماند
000714.jpg
به دنبال انتشار شايعاتي مبني بر انتقال ميشائيل بالاك به اشتوتگارت اين بازيكن با رد اين موضوع اعلام كرد تا پايان قراردادش در بايرن خواهد ماند.
او كه در ديدار روز شنبه هفته جاري مقابل آرمينيابيلفلد مصدوم شد احتمال دارد ديدار بعدي بايرن مقابل دورتموند را از دست بدهد. وي درباره اين شايعات به روزنامه بيلد گفت: يك سال و نيم از قراردادم با بايرن باقي مانده و تا آخر اين قرارداد در بايرن خواهم ماند و اميدوارم بتوانم حتي قراردادم را با اين تيم تمديد كنم. وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: بسيار علاقمند بودم روزي با رونالدينهو همبازي شوم اما متأسفانه بايرن بضاعت استخدام چنين مهاجم گرانقيمتي را ندارد.
كاپلو : رئالي ها خوش شانس هستند
«فابيو كاپلو» سرمربي باشگاه يوونتوس ايتاليا در آستانه ديدار هفته آينده اين تيم مقابل رئال مادريد در چارچوب رقابت هاي فوتبال قهرماني باشگاههاي اروپا مدعي شد رئالي ها در ديدارهاي اخير خود بسيار خوش شانس بوده اند.
به گزارش سايت گل، در حالي كه يك هفته به برگزاري اين ديدار باقي مانده است سرمربي يوونتوس جنگ رواني عليه تيم سابق خود را آغاز كرده است.
وي گفت: ديدار تيم رئال مقابل اوسازونا را از تلويزيون ديدم. آنها واقعا خوش شانس بودند گرچه بازي بسيار خوبي انجام دادند. مجموع اين عوامل موجب تقويت روحيه و اعتماد به نفس آنان در هفته هاي اخير شده است.
ديدار رفت دو تيم در مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي فوتبال قهرماني باشگاه هاي اروپا روز ۲۲ فوريه (۴ اسفندماه) در ورزشگاه سانتياگوبرنابو شهر مادريد برگزار مي شود.
خوزه  مورينيو بهترين  مربي  فوتبال  انگليس  در ماه  ژانويه 
000720.jpg
نتيجه گيري  مطلوب  و عملكرد موفق  تيم  فوتبال  چلسي  در ماه  ژانويه  موجب  شد، خوزه  مورينيو سرمربي  اين  تيم  به  همراه  جان  تري بازيكن  اين  باشگاه ، به  ترتيب  بهترين  سرمربي  و بازيكن  فوتبال  انگليس  در نخستين  ماه  سال  نو ميلادي  انتخاب  شوند.
پيتر سچ  دروازه بان  اهل  جمهوري  چك  تيم  چلسي  نيز به  خاطر دهمين  بازي  كه  دروازه اش  را حفظ كرد ، به  عنوان  بهترين  دروازه بان  برگزيده  شد.
نيك  گولت  عضو گروه  باركلي  اواردز كه  هر ماه  بهترين هاي  فوتبال  انگليس  را انتخاب  مي كند،اظهارداشت : چلسي  شروع  بسيار موفق  و خيره كننده اي  در سال  ۲۰۰۵ داشت  كه  با سرعت  تاكتيكي  مورينيو و حضور موثر تري  همراه  بود.
در ماه  نخست  سال  ۲۰۰۵ تيم  چلسي  موفق  شد فاصله  امتيازات  خود را با كسب  برتري  مقابل  ليورپول ، ميدلزبورو، تاتنهام  و پورت  موث  نسبت  به  ساير تيم هاي  جدول  افزايش  دهد.
چلسي  اكنون  با ۶۸ امتياز و ۹ امتياز اختلاف  نسبت  به  تيم  ۵۹ امتيازي  منچستريونايتد در صدر جدول  ليگ  برتر باشگاه هاي  انگليس  قرار دارد.
صعود ايتاليا و اسپانيا به مرحله نيمه پاياني فوتسال قهرماني اروپا
تيم هاي مدعي ايتاليا و اسپانيا با غلبه بر رقباي خود به مرحله نيمه پاياني پنجمين دوره رقابت هاي فوتسال قهرماني اروپا صعود كردند.در اين دوره از مسابقات كه با حضور ۸ تيم برتر قاره سبز و در استراوا جمهوري چك برگزار مي شود، تيم هاي ملي فوتسال ايتاليا و اسپانيا ديشب به ترتيب مقابل تيم هاي مجارستان و پرتغال به برتري دست يافتند و راهي مرحله بعدي شدند.تيم ايتاليا (مدافع عنوان قهرماني) با نتيجه پنج بر صفر تيم مجارستان را شكست داد و با كسب ۶ امتياز از دو بازي در صدر گروه دوم ايستاد.
فوگيلا، ناندو گرانا (۲ گل) و اسكالا (۲ گل) براي تيم ايتاليا در اين بازي گلزني كردند.
در ديگر ديدار اين گروه، تيم اسپانيا (دارنده دو عنوان قهرماني جهان) در يك بازي حساس با نتيجه ۳ بر يك از سد پرتغال گذشت.
گلهاي اين ديدار را «ژاوي رودريگز» ، «دانيل» و «كيكه» براي تيم اسپانيا و «مارسلينهو» براي تيم پرتغال به ثمر رساندند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |