پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۱ - Feb 17, 2005
تصويب آئين نامه جديد معاملات بورس تهران
000708.jpg
گروه بورس: آئين نامه جديد معاملات سهام در بورس اوراق بهادار تهران به تصويب كميسيون فرعي شوراي بورس رسيد.
به گزارش خبرنگار ما براساس اين آئين نامه و۵۰ موضوع محوري در معاملات سهام نظير عرضه، تقاضا، قيمت باز و محدود، كارگزار معرف تعريف شده است.
طبق اين آئين نامه، معاملات بورس مگر در مواردي كه در آيين نامه آمده است، به طريقه حراج انجام مي شود و كارگزاران پيشنهادهاي خريد و فروش خود را با توجه به سفارش هاي خريداران و فروشندگان، تعداد اوراق بهادار و قيمت آنها را در سامانه معاملاتي وارد خواهند كرد.
در ادامه آمده است: معاملات بورس با رعايت اولويت قيمت و زمان ورود سفارش به سامانه معاملاتي انجام مي شود جزئيات نحوه انجام معاملات در «دستورالعمل نحوه انجام معاملات» خواهد آمد. ضمن اين كه حدود و شيوه عمليات كارگزاران در خريد و فروش اوراق بهادار تابع «دستورالعمل نحوه انجام معاملات» خواهد بود.
همچنين هيأت مديره سازمان مي تواند در مواردي كه نوسان غيرعادي در قيمت پيشنهادي يا معاملاتي اوراق بهادار در هر جلسه مشاهده كند، از انجام معامله جلوگيري كند. همچنين هيأت مديره مي تواند با رعايت ماده ۳۰ قانون تأسيس بورس اوراق بهادار نسبت به توقف كل معاملات هنگامي كه نوسانات كل بازار بسيار شديد است، اقدام كند. چگونگي انجام كار در دستورالعمل «توقف معاملات» خواهد آمد. هيأت مديره سازمان مي تواند اختيارات موضوع اين ماده را به دبير كل تفويض كند.
در صورتي كه كارگزار خريدار يا فروشنده نسبت به تصميم جلوگيري از انجام معامله براساس اين ماده معترض باشد، بايد اعتراض خود را با ذكر دلايل، براي رسيدگي و تعيين تكليف، به دبير كل «سازمان» تسليم كند. رسيدگي به اين اعتراض، در هيأتي متشكل از ناظر شوراي بورس در هيأت مديره و دو نفر كارگزار بي طرف، به تعيين رئيس هيأت مديره بورس، ظرف ۴۸ ساعت، به عمل مي آيد. نظر و تصميم كتبي ناظر شوراي بورس به اتفاق يكي از كارگزاران، قطعي است و بايد اجرا شود.
در ادامه تأكيد شده، معاملات بورس بايد در شرايط رقابتي و همواره به صورت حراج انجام شود. در صورتي كه امكان انجام معامله اي به صورت حراج ممكن نباشد، اين معاملات طبق مصوبه شوراي بورس خارج از جلسه رسمي معاملات انجام شود.
ضمن اين كه در مواردي كه كارگزاري براي اوراق بهادار خاصي به عنوان «كارگزار معرف» يا «كارگزار متعهد پذيره نويسي» عمل كند، بر طبق دستورالعمل «عرضه اوليه اوراق بهادار» حق تقدمي براي وي در نظر گرفته مي شود.
وجوه مربوط به سهام معامله شده در بورس همراه با وكالت نامه فروش سهام و اصل سهام بايد حداكثر تا ۷۲ ساعت از تاريخ معامله بين كارگزاران خريدار و فروشنده رد و بدل شود. كارگزار فروشنده، موظف است تشريفات مربوط به انتقال سهام معامله شده را ظرف ۷۲ ساعت(سه جلسه معاملاتي) از تاريخ معامله انجام داده و سهام را تحويل خريدار دهد. در صورتي كه علل يا توافقي ديگر در مورد تحويل بعد از مهلت هاي تعيين شده، وجود داشته باشد، مراتب بايد حداكثر تا پايان نشست رسمي معاملاتي مربوط به صورت كتبي به اطلاع دبير كل سازمان برسد.
جزئيات كامل تري از اين آيين نامه طي روزهاي آينده منتشر مي شود.

براي رونق دوباره بازار
نماد همه شركت هاي بورس باز مي شود
000705.jpg
گروه بورس: در حالي كه همگان مي دانند، اقتصاد ايران و بازار سرمايه آن از بنيان و اساس محكمي برخوردار است بازار سهام روندي منفي يافته، اين امر گوياي جو رواني حاكم بر بازار است كه بايد بر آن غلبه كرد.
دكتر حسين عبده تبريزي با اعلام اين مطلب در جمع سهامداران جزء بورس تهران افزود: بازار سرمايه و اقتصاد ايران با هيچ مشكل جدي روبه رو نيست و مطمئنيم بدون بروز شرايطي خاص از اين دوره بيرون خواهيم رفت.
دبير كل بورس اوراق بهادار سپس به تشريح دلايل افت شاخص ها در هفته هاي اخير پرداخت و گفت: نزديك شدن به موعد انتخابات رياست جمهوري و اتخاذ سياستهاي اقتصادي دولت جديد از جمله عوامل تأثيرگذار بر روند معاملات بورس و در نهايت شاخص ها است.
وي، بر ضرورت حفظ نقدينگي در بازار سهام تأكيد كرد و افزود:  فعالان بورس تهران بايد با اتخاذ تصميمات مناسب، روند تعادلي معاملات سهام را در بازار فراهم كنند.
وي از خروج برخي نقدينگي از بورس و حركت آن به سمت بازار اوليه خبر داد و گفت: هرچند حركت نقدينگي از بورس به سمت سرمايه گذاري هايي نظير پتروشيمي و سيمان در بلند مدت مطلوب است، اما سرمايه گذاري هاي ياد شده در كوتاه مدت در بازار سهام كمبود نقدينگي ايجاد خواهد كرد.
وي به جو رواني منفي ايجاد شده در بورس اشاره كرد و اظهار داشت: سهامداران خرد بازار اوراق بهادار به علت تجربه كم اقدام به انجام معاملات عجولانه مي كنند در حالي كه اين امر در سرمايه گذاران قديمي بازار كمتر به چشم مي خورد.وي ادامه داد: اتخاذ تصميم مناسب در سخت ترين شرايط بازار سهام مي تواند بازدهي و سودآوري مطلوبي را براي سهامدار فراهم كند.
وي تصريح كرد: در شرايط نامناسب بازار اوراق بهادار تنها سهامداران غيرحرفه اي به صورت عجولانه اقدام به فروش سهام خود مي كنند.
دبير كل بورس تهران از باز شدن نماد تمام شركتهاي بورسي تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: با مشخص شدن سود پيش بيني شده هر سهم براي شركتهاي فعال در بازار، نماد معاملاتي آنها باز مي شود.با باز شدن نماد معاملاتي شركتهاي فعال در بورس تهران، تعادل داد و ستد به بورس باز مي گردد.
وي به خارج شدن سيمان از سبد حمايتي دولت اشاره كرد و افزود: از آنجا كه ۲۰ درصد بازار سهام در اختيار گروه سيماني است، با خروج آن از سبد حمايتي دولت بسياري از مشكلات معاملاتي بورس حل خواهد شد.
عبده تبريزي، از آغاز فعاليت بازارگرداني (به صورت رسمي) از هفته آينده در بورس خبر داد و افزود:  با اجراي عمل بازارگرداني در بورس، فعاليت سرمايه گذاران كوچك از بزرگ منفك خواهد شد، زيرا بازارگرداني به معناي نقد نگاه داشتن سهام براي سرمايه گذار كوچك است.
وي افزود: نزديك بودن انتخابات رياست جمهوري به دليل ابهاماتي كه در مورد سياست هاي آتي كشور در برخورد با بازار سرمايه و كل مسائل كشور پديد مي آورد يكي ديگر از عوامل افت بازار بوده است. دبيركل بورس توضيح داد كه در سال ،۷۲ ۷۶ و۸۰ نيز در سطوح مختلف ما شاهد اين تأثيرات در بورس بوده ايم. به هر حال، بايد شرايط تحمل شود تا نتايج انتخابات و به تبع آن سياست هاي چهار سال آتي اقتصادي كشور تعيين شود.
دكتر عبده تبريزي تصريح كرد: در چنين شرايطي اكثر سهامداران با سابقه به سادگي مي توانند شرايط را پشت سر بگذارند ولي اين سهامداران تازه كار هستند كه دچار نگراني شده و عمده نگراني ما هم اين گروه از سهامداران هستند.
وي تأكيد كرد: بورس در تلاش است با گسترش بازارگرداني سهام، اطلاع رساني دقيق و به موقع، فعاليت كميته ريسك، رايزني براي ورود نقدينگي به بازار و كنترل بهاي سهام شركت هاي سرمايه گذاري بانكي شرايط را به حالت تعادل بازگرداند.
دبيركل بورس اوراق بهادار گفت: وضع بخش واقعي اقتصاد ما بسيار خوب است. ما اقتصادي هستيم كه مي توانيم هفت تا هشت درصد رشد اقتصادي داشته باشيم.
به گفته وي زماني كه شاخص بازار كاهش مي يابد همه سهامداران منفي ها را مي بينند و زماني كه اين شاخص ها بالا باشند، همه مثبت ها را مي بينند.

۲۳ درصد درآمدهاي مالياتي از طريق شركت هاي بورس تأمين مي شود
ايرنا: مدير تالار منطقه اي  مازندران  گفت : با توجه  به  فعاليت  ۴۲۰ شركت  در بورس  اوراق  بهادار، ۲۳ درصد ماليات  كشور از طريق  اين  شركت ها تامين  مي شود.
«احمد احمدپور» افزود: ارزش  سرمايه  شركت هاي  حاضر در بورس  ۵  درصد ارزش  كل  سرمايه هاي  مجموع  شركت هاي  كشور را تشكيل  مي دهد.وي  هزينه  معاملات  در تالار بورس  ارواق  بهادار را دو درصد كل  معامله  اعلام كرد و تصريح  كرد: از اين  مقدار كمتر از يك  درصد را خريدار و ۲۵/۱ درصد را فروشنده  سهام  پرداخت  مي كند.
احمدپور افزود: از دو درصد هزينه  معاملات  در بورس ، يك  درصد سهم  كارگزار، نيم درصد براي  ماليات  و نيم  درصد ديگر نيز براي  توسعه  بورس  به  كار گرفته  مي شود.

ميانگين معاملات روزانه تالار كرج به ۱۱ ميليارد ريال رسيد
ايرنا: سرپرست  تالار بورس  معاملات  كرج  گفت : هم اكنون  ميانگين  معاملات  روزانه  تالار بورس  اين  شهرستان  حدود ۱۱ ميليارد ريال  است .علي  صالح آبادي  افزود: از آغاز فعاليت  اين  تالار تاكنون  ۶۹ ميليون  سهم  به  ارزش  حدود ۴۰۳ ميليارد معامله  شده  است .وي  خاطرنشان  كرد: از اين  ميزان  حدود ۶۰ درصد به  خريد سهام  و مابقي  مربوط  به  فروش  بوده  است .سرپرست  تالار بورس  معاملات  كرج  افزود: ظرفيت  پذيرش  اين  تالار ۴۰ كارگزار است  و هم اكنون  ۳۰ درخواست  براي  فعاليت  در اين  تالار به  سازمان  بورس  كشور ارسال  شده  است  كه  درصورت  احراز شرايط  قانوني ، تعدادي  از آنان  در شهرستان  كرج  فعال  خواهند شد.صالح آبادي  گفت : با وجود ركود نسبي  معاملات  در بورس  كشور، معاملات  در تالار بورس  كرج  سير صعودي  دارد.

سياست هاي كنترلي مي تواند بورس را متعادل نگه دارد
ايسنا: كنترل، مهمترين ابزار مديريتي است كه مي تواند بازار سرمايه و سهام را در حالت متعادل نگه داشته و از سقوط قيمت ها جلوگيري كند.
محتشم اميري - كارگزار بورس اوراق بهادار- با اعتقاد بر اينكه روند نظارت و كنترل قيمت در بلندمدت نيز قابل اجراست، خاطرنشان كرد: «براي برقراري انضباط مالي، كنترل قيمت و ثبات بازار، بازار سرمايه نيازمند اين كنترل است.»محتشم آينده بورس را روشن دانست و گفت: سياست جديد كنترلي سبب شده است كه سرمايه گذاران واقعي عرضه بورس جذب بازار شوند و در مقابل افرادي كه سفته بازي مي كنند و به دنبال سودهاي كلان در كوتاه مدت هستند از بازار خارج شوند؛ همچنين از نوسان شديد قيمت جلوگيري شد.
اين كارگزار بورس اوراق بهادار، در بيان ايجاد راهكارهاي مناسب در جذب سرمايه گذاران خارجي گفت: «بايد بستر لازم در بورس تهران و اقتصاد ايران فراهم شود تا شركت هايي با سرمايه هاي بالا با اطمينان از قوانين و ضوابط وارد بازار بورس شوند.»

شفاف نبودن اطلاعات موجب ركود بورس شده است
فارس: رئيس دانشكده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: شفاف نبودن اطلاعات در بازار سرمايه كشور باعث افت شديد شاخص هاي آن و عدم استقبال مردم شده است.
هادي زاهدي وفا اظهار داشت: يكي از مهمترين فاكتورهاي رونق و استقبال مردم از بازار سرمايه شفافيت اطلاعات و روند دسترسي آسان به آن است. نبود چنين ويژگي هايي در بازار سرمايه كشور باعث شده تا طي ماه هاي اخير شاهد افت شديد شاخص ها در بورس باشيم.
زاهدي وفا با اشاره به آمار و ارقام ارائه شده از رشد قطعي اوراق و حجم افزايش يافته سهام گفت: اين آمار با واقعيت ها همخواني ندارد و با زيرساخت هاي موجود هماهنگ نيست.

در بهمن ماه امسال
صنعت سيمان ۱۹ درصد ارزش جاري بازار سهام را از آن خود كرد
گروه بورس: تازه ترين آمار ارايه شده نشان مي دهد، ۱/۱۹ درصد از كل ارزش جاري بازار سهام تهران تا پايان بهمن ماه امسال به صنعت سيمان اختصاص يافته است.
به گزارش خبرنگار ما در حال حاضر ارزش كل آن دسته از شركت هاي توليد كننده سيمان كه سهامشان در بورس تهران پذيرفته شده معادل ۷۸ هزار و ۴۶۷ ميليارد ريال است.
اين گزارش حاكي است: در اين دوره ميانگين نسبت قيمت به درآمد در گروه سيمان به ۹/۱۲ مرتبه رسيد. در حال حاضر پايين ترين نسبت قيمت به درآمد در اين گروه به سهام سيمان فارس و خوزستان اختصاص يافته، اين نسبت براي سيمان فارس و خوزستان معادل ۸/۸ مرتبه اعلام شده است. بالاترين نسبت قيمت به درآمد گروه يادشده نيز مربوط به سهام شركت سيمان داراب و معادل ۳/۲۱ مرتبه است.

امسال نسبت به سال قبل
سود خالص ماشين سازي اراك ۱۷ درصد افزايش يافت
گروه بورس: ماشين سازي اراك طي ۹ ماه نخست امسال از محل فروش محصولاتش ۴۴۰ ميليارد ريال درآمد كسب كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مدت شركت ۱۹ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به ازاي هر سهم نيز ۳۵ ريال سود خالص كنار گذاشت. بنابراين گزارش در مدت ياد شده بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ماشين سازي اراك، ۳۹۶ ميليارد ريال، خالص هزينه هاي عملياتي ۲/۳۵ ميليارد ريال و ميزان سود عملياتي شركت نيز ۳۲ ميليارد ريال بوده است.
اين گزارش حاكي است ماشين سازي اراك سال گذشته ۸۴۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۷۷۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته،  ۳۱ ميليارد ريال سود عملياتي و ۳۵ ميليارد ريال سود خالص داشت و به ازاي هر سهم نيز مبلغ ۱۰۳ ريال سود كنار گذاشت.
پيش بيني عملكرد امسال شركت نسبت به عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۱۷ درصد كاهش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۹ درصد كاهش، سود عملياتي ۲۰ درصد كاهش و سود خالص ۱۷ درصد افزايش داشته است.

داروسازي سبحان تغيير نام داد
گروه بورس: براساس تصميم مجمع عمومي فوق العاده داروسازي سبحان، اين شركت به «گروه دارويي سبحان» تغيير نام داد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه همچنين افزايش سرمايه شركت از مبلغ ۲۰ ميليارد ريال به ۲۴۰ ميليارد ريال به تصويب رسيد.
براين اساس سرمايه شركت در دو نوبت، در مرحله نخست از ۲۰ ميليارد ريال به ۱۲۰ ميليارد ريال و در مرحله بعد از ۱۲۰ ميليارد ريال به ۲۴۰ ميليارد ريال، از طريق صدور سهام جديد و از محل مطالبات حال شده سهامداران طي دوسال افزايش مي يابد.اين گزارش حاكي است: براساس تصميم هيأت مديره داروسازي سبحان، در خصوص به اجرا درامدن مرحله نخست اين افزايش سرمايه، هر يك از سهامداران شركت حق تقدم در خريد ۵ سهم جديد يكهزار ريالي عادي با نام را دارند.براساس اين گزارش در صورت عدم استفاده سهامداران از حق تقدم خود، اينگونه سهام از طريق بورس اوراق بهادار به فروش رسيده و از خالص بهاي فروش، مبلغ اسمي آن به حساب سرمايه و تفاوت حاصله به حساب سهامدار مربوطه در دفاتر شركت منظور مي شود.

آينده بورس روشن است
گروه بورس: يك كارگزار بازار سرمايه گفت: بورس آينده اي روشن دارد و ما زمينه هاي توسعه را در بازار سرمايه و كل اقتصاد كشور داريم.
وي در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان افزود: آنچه بورس انجام داده گستردگي بازار و تغيير در مؤلفه ها نيست كه مي تواند موقعيت بازار را تعريف كند و افزايش شبكه هاي كارگزاري تالارهاي معاملات در شهرستانها، تنوع در سرمايه گذاري و اوراق بهادار و افزايش شركتهاي پذيرفته شده است.

سرمايه توس گستر به ۲۰۰ ميليارد ريال افزايش مي يابد
گروه بورس: معادل ۱۳۰ درصد سرمايه اوليه شركت توس گستر طي ۱۲ ماه گذشته در بورس تهران دادوستد شد.
به گزارش خبرنگار ما آخرين آمار ارائه شده نشان مي دهد بازده سرمايه گذاري سهامداران توس گستر در يك سال گذشته معادل ۱۳۰ درصد بود. ضمن اين كه در سال مالي گذشته معادل ۴۱۸ ريال سود پس از كسر ماليات براي هر سهم اين شركت محقق شد كه نسبت به دوره قبل ۱۶۴ درصد رشد نشان مي دهد.
طبق اين گزارش توس گستر سياست افزايش سرمايه را دنبال كرده و در مرحله اول سرمايه شركت از ۴۰ ميليارد ريال به ۶۰ ميليارد ريال و در مرحله دوم به ۱۰۰ ميليارد ريال و در مرحله آخر سرمايه توس گستر به ۲۰۰ ميليارد ريال افزايش خواهد يافت.

شاخص كل ۴۲ پله پايين آمد
گروه بورس: روز گذشته شاخص هاي بورس تهران روند نزولي خود را ادامه دادند و براين اساس شاخص كل قيمت سهام ۴۲ واحد پايين تر آمد.
به گزارش خبرنگار ما اين افت باعث شد شاخص يادشده تا مرز ۱۲ هزار و ۶۴۹ واحد كاهش يابد.بنابر اين گزارش طي دادوستدهاي ديروز بورس تهران شاخص كل تالار فرعي بيش از شاخص كل تالار اصلي كاهش يافت. در اين روز شاخص تالار فرعي با ۵۳ واحد افت روي رقم ۱۱ هزار و ۷۶ ايستاد و كاهش ۳۸ واحدي شاخص كل تالار اصلي اين شاخص را تا رقم ۱۲ هزار و ۷۰۹ واحد پايين كشيد.
براساس اين گزارش ديروز عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري بورس تهران باعث كاهش ۲۲ واحدي شاخص مالي شد و اين شاخص به رقم ۳۹ هزار و ۳۱۵ واحد نزول كرد.
شاخص صنعت نيز ديروز در نتيجه عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي حاضر در بورس تهران افت ۳۵ واحدي را تجربه كرد و به رقم ۹ هزار و ۵۱۰ واحد بازگشت.در اين روزكاري فعالان بازار شاهد افت ۱۹۷ واحدي شاخص گروه نفت و پتروشيمي بودند.

سهم كارگزاران كاهش و ماليات سهام افزايش مي يابد
مهر: دكتر غلام رضا كرد زنگنه، رييس سازمان امور مالياتي كشور دلايل افزايش ماليات بر نقل و انتقال سهام در سال ۱۳۸۴ را اعلام كرد.
رييس سازمان امور مالياتي در پاسخ به اين پرسش كه چرا اين سازمان نرخ ماليات بر نقل و انتقال سهام در بودجه سال ۱۳۸۴ را با دو برابر افزايش از نيم درصد به يك درصد به دولت پيشنهاد داد، گفت: اين كار ديگر پيشنهاد ما نيست و پيشنهاد دولت محسوب مي شود، زيرا در قانون لايحه بودجه سال آينده كل كشور نيز گنجانده شده و به هرحال هم اكنون منتظر تصميم قطعي مجلس شوراي اسلامي درباره افزايش ماليات بر نقل و انتقال سهام در سال آينده هستيم.
وي اظهار داشت: در سال جاري ۵۰۰ ميليارد تومان درآمد ناشي از ماليات بر نقل و انتقال سهام به حساب دولت واريز و براي سال آينده نيز ۱۳۰ ميليارد تومان درآمد از اين محل پيشنهاد شده است.
رييس سازمان امور مالياتي كشور بر بي تأثيري افزايش ماليات بر نقل و انتقال سهام در سال ۸۴ بر بورس تأكيد كرد و گفت: با توجه به اين كه هم اكنون سهمي كه كارگزاران از بورس مي گيرند دوبرابر سهم دولت است ، اين پيشنهاد داده شده تا از سهم كارگزاران در بورس كاسته شود و درآمد دولت - كه با افزايش ماليات برنقل و انتقال سهام صورت مي گيرد- افزايش يابد.
رييس سازمان امور مالياتي كشور، مخالفت برخي مسئولان دولتي از جمله حسين عبده تبريزي دبيركل بورس اوراق بهادر با افزايش ماليات بر نقل و انتقال سهام در سال ۱۳۸۴ را حق طبيعي آنان دانست و افزود: قطعاً بايد به مديراني نظير عبده تبريزي كه از منافع سازماني و كساني كه در بورس سرمايه گذاري كرده اند دفاع مي كنند، حق داد كه به اين صورت نگران بازار باشند.

نبض بازار
سرمايه گذاري كارآفرين دوباره صدرنشين شد
گروه بورس: ديروز در تالار معاملات بورس تهران حجم زياد تقاضا براي خريد سرمايه گذاري كارآفرين باعث شد اين شركت به صدر جدول تقاضا صعود كند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۸۰ نفر از فعالان بازار به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند تا براي خريد ۷۲۷ هزار و ۷۹۲ سهم اين شركت به ارزش كل ۰۳/۱ ميليارد ريال دستور خريد صادر كنند.
بنابر اين گزارش روز گذشته كيوان به مقام دوم جدول تقاضا نزول كرد. در اين روز ۳۴ نفر براي خريد ۳۴۰ هزار سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۵/۹ ميليون ريال برگه دستور خريد پر كردند.
در اين روز كاري علاوه بر شركت هاي ياد شده، پارس قوطي، آونگان، كابل باختر، جابرابن حيان، صنايع فلزي ايران و كربن ايران در جدول تقاضا حضور داشتند.
اين گزارش حاكي است: ديروز ۹۳۴ سهامدار بانك پارسيان تعداد ۱۱ ميليون و ۶۸۰ هزار و ۱۱۹ سهم اين بانك را براي فروش در بازار عرضه كردند. ارزش اين تعداد سهم روز گذشته ۲/۷۲ ميليارد ريال برآورد شد.
براساس اين گزارش ديروز تايدواتر در رديف دوم جدول عرضه جاي گرفت و چادرملو و پتروشيمي اراك به ترتيب به مقام سوم و چهارم اين جدول دست يافتند.
در ادامه اين گزارش آمده است: طي مبادلات ديروز بورس اوراق بهادار تهران در شركت كابل باختر ديرميت سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كردند.
از سوي ديگر ديروز قيمت هر سهم تكين كو و موتورسازان تراكتورسازي با ۵ درصد افت قيمت روبه رو شد و شركت هاي فرآورده هاي تزريقي، قند هگمتان، كالسيمين، الياف و نيروي زنگان نيز به ترتيب ۹ درصد، ۴/۱۰ درصد، ۱۹۳ درصد، ۲۲ و ۳/۲۹ درصد افت قيمت را تجربه كردند.

حسابرسي ۶۶۱ شهرداري در كل كشور
گروه بورس: به منظور پيگيري چگونگي انجام حسابرسي شهرداري هاي كشور، جلسه اي با حضور نماينده وزارت كشور، دبيركل جامعه حسابداران رسمي و مدير عامل سازمان حسابرسي برگزار شد.به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي ايران، در اين جلسه آخرين وضعيت حسابرسي شهرداري ها مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد تاكنون از ۸۹۳ شهرداري در كل كشور، حسابرسي ۶۶۱ مورد به اعضاي جامعه حسابداران رسمي ارجاع و تاكنون ۳۴۲ گزارش نيز صادر شده است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۳.۸۵-
۵۱-
۱,۲۷۳
آزمايش
۰.۱۶
۱۳
۸,۲۲۳
آلومتك
۲.۳۹-
۱۲۸-
۵,۲۲۹
الكتريك خودرو شرق
۲۱.۹۸-
۳۳۸-
۱,۲۰۰
الياف
۰.۰۲-
۲-
۸,۰۵۸
ايران ترانسفو
۰.۸۴-
۳۳-
۳,۸۷۵
ايران خودرو
۱.۱۵-
۳۹-
۳,۳۶۶
ايران خودروديزل
۴.۹۹-
۷۲۰-
۱۳,۶۹۷
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۱۲-
۱۰-
۸,۶۸۰
بانك اقتصادنوين
۰.۲۶-
۱۷-
۶,۴۸۸
بانك پارسيان
۰.۲۴-
۱۴-
۵,۹۱۵
بهنوش ايران
۱.۹۶
۴۱
۲,۱۳۰
بيسكويت گرجي
۰.۰۷
۵
۷,۳۴۹
بين المللي توسعه ساختمان
۰
۰
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۰.۰۹-
۲-
۲,۲۰۱
پارس خودرو
۰.۱۲-
۱۰-
۸,۱۳۵
پارس دارو
۱.۳
۵۲
۴,۰۵۳
پارس سرام
۰.۰۶-
۲-
۳,۵۱۸
پارس سويچ
۰.۲۶-
۳۶-
۱۳,۸۱۷
پتروشيمي اراك
۰.۱۱-
۲۰-
۱۸,۱۴۷
پتروشيمي اصفهان
۴.۹۶
۵۵
۱,۱۶۳
پرميت
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۲۸
پلي اكريل
۲۹.۳۲-
۱۰۰۲-
۲,۴۱۶
تجهيزنيروي زنگان
۳.۱-
۱۴۰-
۴,۳۸۳
تراكتورسازي ايران
۰.۱۴-
۴-
۲,۹۱۵
تكنوتار
۰.۱۹-
۹-
۴,۶۷۷
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۸۷-
۴۱-
۴,۶۵۴
توسعه معادن روي ايران
۰.۲۷
۲۰
۷,۳۸۷
تولي پرس
۴.۰۵-
۱۸۹-
۴,۴۸۱
توليد سموم علف كش
۰.۱۸
۴
۲,۲۷۵
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۰.۲۲
۶
۲,۷۵۰
توليدي پارس قوطي
۱.۴۳-
۲۱-
۱,۴۴۶
جنرال
۴.۸۹-
۱۴۱-
۲,۷۴۱
چيني ايران
۰.۰۳-
۷-
۲۳,۴۴۸
حمل ونقل توكا
۱.۴۲-
۲۹۶-
۲۰,۵۸۷
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۰.۰۱-
۱-
۹,۹۷۳
داروسازي جابرابن حيان
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۸۵۷
داروسازي فارابي
۰.۱۶-
۸-
۴,۸۶۶
داروسازي كوثر
۰.۰۲-
۱-
۴,۱۱۲
دارويي امين
۱.۷۷-
۳۲۸-
۱۸,۲۱۸
دارويي رازك
۰.۱-
۲-
۲,۰۶۶
رينگ سازي مشهد
۱.۸۱-
۱۴۴-
۷,۸۰۲
زامياد
۰.۰۸
۸
۹,۶۰۹
سازه پويش
۰.۰۶-
۳-
۵,۳۳۲
سايپا
۰.۴-
۳۴-
۸,۳۶۸
سايپاديزل
۰.۷۳-
۱۷-
۲,۳۲۷
سايپاشيشه
۱.۵-
۵۰-
۳,۲۸۷
سپنتا
۳.۲۲-
۶۳-
۱,۸۹۵
سرما آفرين
۳.۲۱
۴۳
۱,۳۸۴
سرمايه گذاري بهمن
۰.۴۴-
۱۶-
۳,۶۵۷
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۴.۴-
۲۲۰-
۴,۷۷۹
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۵۷-
۱۷-
۲,۹۸۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۰.۲۱-
۷-
۳,۳۲۹
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۹۳
۱۸
۱,۹۶۳
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۰۸-
۳-
۳,۷۹۳
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۳.۲۱-
۱۵۲-
۴,۵۸۱
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰.۶۸-
۲۶-
۳,۷۷۷
سرمايه گذاري مسكن
۰.۴۸-
۱۴-
۲,۹۱۳
سرمايه گذاري نيرو
۰-
۱-
۲۳,۵۰۶
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۱.۹۶-
۳۵۷-
۱۷,۸۹۶
سيمان تهران
۱.۰۵-
۱۹۸-
۱۸,۷۲۴
سيمان خاش
۱.۰۶
۵۹
۵,۶۳۱
سيمان داراب
۰.۰۴-
۱۳-
۳۲,۹۵۷
سيمان دورود
۰.۰۴-
۸-
۱۹,۳۱۳
سيمان سپاهان
۱.۸۳-
۵۴۷-
۲۹,۳۴۸
سيمان شاهرود
۰.۰۲-
۱۸-
۷۲,۷۰۹
سيمان صوفيان
۰.۰۳-
۸-
۲۵,۱۵۳
سيمان غرب
۰.۱۹-
۲۵-
۱۳,۰۶۰
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۱-
۲-
۲۱,۲۵۰
سيمان كرمان
۰-
۱-
۲۵,۱۷۶
سيمان هرمزگان
۶۷.۲۵-
۱۶۴۲۹-
۸,۰۰۰
سينا دارو
۲.۱۲-
۶۹-
۳,۱۹۲
شهد ايران
۰
۰
۶,۹۹۹
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰
۰
۷,۰۹۸
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۱-
۵-
۴,۹۱۷
شيشه قزوين
۰.۶۱-
۳۳-
۵,۳۵۶
شيشه همدان
۰.۰۲-
۱-
۴,۳۴۴
شيمي داروئي داروپخش
۰.۹۳-
۱۵-
۱,۶۰۲
صنايع آذرآب
۴.۱۳
۳۰۵
۷,۶۹۸
صنايع جوشكاب يزد
۲.۴۱-
۳۶-
۱,۴۵۶
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۵۵-
۴۷-
۸,۴۴۶
صنايع لاستيكي سهند
۲.۱۴-
۸۸-
۴,۰۲۶
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۵۷-
۳۱-
۵,۴۰۳
صنعتي بهشهر
۹.۱۶-
۲۴۰-
۲,۳۸۰
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰.۱۵-
۴-
۲,۷۳۶
فرآورده هاي نسوزآذر
۰.۰۱-
۱-
۷,۸۶۶
فولادكاويان
۰.۳۱
۱۷
۵,۴۸۸
فيروزا
۰.۸۸-
۱۸-
۲,۰۲۴
قند ثابت خراسان
۱۰.۳۷-
۴۲۸-
۳,۷۰۰
قند هكمتان
۵
۱۴۰
۲,۹۴۰
كابل باختر
۰
۰
۲,۹۹۷
كابل سازي ايران
۱.۵-
۱۱۲-
۷,۳۵۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۴.۳۳-
۸۴-
۱,۸۵۸
كارخانجات صنعتي پيام
۴.۴۶
۹۵
۲,۲۲۶
كارخانه فارسيت درود
۰.۰۴-
۴-
۱۰,۰۴۲
كاشي نيلو
۱۹.۲۸-
۱۸۶۲-
۷,۷۹۷
كالسيمين
۳.۶۴-
۱۴۷-
۳,۸۹۰
كربن ايران
۰
۰
۵,۵۲۴
كشاورزي ودامپروري مگسال
۰.۳-
۸-
۲,۶۵۸
كف
۳.۷-
۱۳۴-
۳,۴۸۴
كمباين سازي ايران
۰.۸۸-
۲۹-
۳,۲۴۸
كنتورسازي ايران
۰.۰۱-
۱-
۷,۰۳۶
كيميدارو
۲.۰۲-
۳۳۵-
۱۶,۲۷۰
گازلوله
۱.۸۱-
۷۹-
۴,۲۹۰
گروه بهمن
۰.۰۲
۱
۵,۰۴۶
گروه صنعتي سپاهان
۰.۱۵-
۱-
۶۷۷
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۱.۳۸-
۳۰-
۲,۱۴۹
گلتاش
۰.۱۴-
۶-
۴,۲۲۴
لاستيك دنا
۰.۲۷-
۹-
۳,۳۶۵
لوله وماشين سازي ايران
۱.۱۶-
۴۲-
۳,۵۷۲
ليزينگ ايران
۴.۸۳-
۱۳۳-
۲,۶۱۸
ليفت تراك سازي سهند
۰.۱۷-
۶-
۳,۴۷۹
مارگارين
۰.۴۴-
۶-
۱,۳۵۸
ماشين سازي اراك
۴.۷۴-
۱۶۲-
۳,۲۵۸
ماشين سازي نيرومحركه
۲.۹۴-
۷۸-
۲,۵۷۴
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۸۵-
۲۸-
۳,۲۴۷
محورسازان ايران خودرو
۰.۰۳-
۲-
۶,۲۶۰
معدني وصنعتي چادرملو
۴.۹۶-
۱۲۵-
۲,۳۹۴
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۵۲
۴۷
۳,۱۴۲
موتوژن
۰.۵۳-
۱۵۱-
۲۸,۲۱۳
نفت بهران
۰.۱۲-
۲۸-
۲۲,۴۱۶
نفت پارس
۰.۰۵-
۳-
۶,۴۹۶
نورد آلومينيوم
۱.۶۴-
۷۷-
۴,۶۱۵
نوسازي وساختمان تهران
۰.۰۳-
۱-
۳,۴۰۱
نوش مازندران
۱.۹-
۴۲-
۲,۱۶۸
نيرو محركه

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |