شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۶ - Feb 26, 2005
در آخرين جلسه رسيدگي به پرونده قتل
راز جنايت فاش شد
001188.jpg
گروه حوادث: زني كه متهم به قتل همسرش بود در آخرين جلسه دادگاه زماني كه قاضي در حال صدور حكم اعدام براي وي بود لب به اعترافاتي جديد گشود كه روند دادرسي را به كل تغيير داد.
به گزارش خبرنگار ما، بيستم بهمن ماه سال ۸۲ زنگ تلفن كلانتري ۱۱۷ خيابان جواديه به صدا درآمد. زني كه پشت خط بود خبر مرگ همسرش در داخل منزل مسكونيشان را به مأموران پليس داد. يك اكيپ از مأموران كلانتري ۱۱۷ براي بررسي به محل اعزام شدند. كه جسد كريم در حالي مقابل ديدگان مأموران نمايان شد كه سر بر بالش اتاق خواب خود داشت و گويي در خواب دار فاني را وداع گفته بود.
مادر و پدر كريم هركدام در گوشه اي از منزل پسرشان كه ۱۰ سال پيش با زني به نام ليلا ازدواج كرده بود نشسته و براي مرگ نابهنگام فرزندشان مي گريستند. مونا دختر ۹ ساله كريم وحشتزده به جسد پدرش نگاه مي كرد. او در دل حرف هاي بسياري براي مأموران داشت ولي ترس از عاقبت سخن گفتن او را مجبور به سكوت كرده بود.
جسد كريم مورد بررسي مأموران قرار گرفت. مأموران در تحقيقات اوليه بررسي جسد متوجه شدند مرگ كريم طبيعي نبوده و به حتم جنايتي رخ داده بود زيرا بر روي گردن كريم آثار فشار يك رشته زنجير وجود داشت و مأموران با دقت بر روي مچ دست ها و پاهاي كريم نيز متوجه شدند قبل از مرگ با طناب بسته شده بود.
بدين ترتيب مراتب به اطلاع بازپرس حسيني كه در آن زمان بازپرس رسيدگي ويژه قتل بود رسيد. بازپرس مذكور به همراه يك اكيپ از كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي مركز به محل جنايت عزيمت كردند.
وقتي والدين مقتول متوجه شدند مرگ پسرشان جنايت بوده است مدعي شدند كه ليلا عروسشان در زماني كه در عقد رسمي كريم بود با مرد ديگري به نام رفعت نيز در ارتباط بوده است كه امكان دارد قتل پسرشان با همدستي اين دو نفر انجام گرفته باشد.
جسد كريم به دستور حسيني بازپرس هفتم دادسراي امور جنايي تهران به پزشكي قانوني انتقال يافت.
ليلا بازداشت و در دايره ۱۰ آگاهي مورد بازجويي قرار گرفت. اين زن جوان بعد از چند مرحله تحقيق پليسي به قتل همسرش اعتراف كرد. مأموران آگاهي نيز با تصور پايان يافتن تحقيقات خود پرونده را به دادسرا ارجاع داده و بازپرس حسيني نيز قرار مجرميت ليلا را صادر كرد.
بعد از آماده شدن متن كيفرخواست از سوي رضوانفر نماينده دادستان پرونده براي برگزاري دادگاه به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارسال شد.
محاكمه ليلا با حضور اولياء دم مقتول كه درخواست اعدام متهم را داشتند برگزار شد. دختر ۹ ساله كريم كه در مورد مرگ پدرش سكوت كرده بود در مراحل تحقيقات پليسي در خصوص چگونگي مرگ پدرش به مأموران گفته بود كه شب حادثه پدر و مادرم با هم دعوايشان شد. مادر با تلفن با دو مرد تماس گرفت و آنها آمدند و با زنجير پدرم را خفه كردند. سپس خانه ما را ترك كردند. مادرم جسد پدرم را به داخل خانه آورد و در رختخواب خواباند و سپس با مأموران كلانتري تماس گرفت. ولي حرف هاي اين كودك ۹ ساله در آن زمان زياد جدي قلمداد نشد و زماني كه قاضي ياورزاده رئيس شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان نيز در جلسه دادگاه از مونا خواست تا در خصوص شب حادثه هرچه مي داند بگويد اين دختر تنها سكوت كرد و اظهارات قبلي خود را نيز رد كرد.
بعد از پايان دادرسي بر روي اين پرونده و اخذ آخرين دفاع از متهم قاضي پرونده قصد صدور حكم قصاص نفس براي ليلا را داشت كه اين متهم لب به اعترافي جديد گشود و گفت: در ارتكاب قتل همسرم تنها نبودم. از مدتي قبل از وقوع اين جنايت با مردي به نام مهدي آشنا شده بودم و كم كم به او دل بستم مي خواستم از كريم كه معتاد به مواد مخدر بود جدا شده و با او زندگي كنم ولي به توافق براي جدايي نرسيديم. ماجرا را با رفعت و مهدي درميان گذاشتم، رفعت مقداري قرص خواب آور به من داد. شب حادثه قرص ها را در غذاي كريم ريختم، همسرم قبل از آن كه بيهوش شود با من درگير شد من نيز با رفعت و مهدي تماس گرفتم، آنها آمدند. دست ها و پاهاي كريم را كه ديگر نيمه بيهوش بود با طناب بستند و بعد از كشاندن او به داخل حياط با زنجيري كه به لوله گاز وصل بود او را خفه كردند ومتواري شدند. من نيز جسد را به داخل خانه آورده و سپس با مأموران كلانتري تماس گرفتم.
سخنان ليلا همان حرف هايي بود كه مونا در مراحل بازجويي پليسي عنوان كرده و جدي گرفته نشده بود. پرونده بار ديگر براي بررسي به دادسراي امور جنايي تهران ارسال شد.
بازپرس پرونده كه اعتقادي به اعترافات جديد ليلا نداشت قرار منع تعقيب براي دستگيري رفعت و مهدي صادر كرد ولي نماينده دادستان با بررسي پرونده دستور بازداشت رفعت و مهدي را داد. رفعت طي عمليات پليسي بازداشت شد و در جريان تحقيقات به همدستي در قتل كريم با همكاري ليلا و مهدي اعتراف كرد.
مهدي هم اكنون فراري است و دستگيري وي به دستور رضوانفر نماينده دادستان در برنامه مأموران پليس آگاهي قرار دارد تا با بازداشت وي بار ديگر اين پرونده در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان بررسي شود.

قاتل به محل جنايت باز گشت
پليس: ماموران معاونت آگاهي استان خراسان رضوي در يك اقدام سريع قاتل را چند ساعت بعد از وقوع جنايت دستگير كردند.
ماموران معاونت آگاهي استان خراسان رضوي پس از اطلاع از وقوع يك فقره قتل در خيابان رسالت مشهد به محل وقوع جنايت مراجعه كردند و در اين محل به يك دستگاه پيكان سفيد رنگ كه به طرز مشكوكي در حوالي منزل مقتول تردد مي كرد مشكوك شده و خودرو مورد نظر را توقيف كردند.
ماموران در بازرسي از خودرو در كف صندوق عقب آن لكه هاي خون را مشاهده كردند و مشخص شد كه از اين خودرو براي حمل جسد استفاده شده است.راننده اين خودرو در بازجويي ها اعتراف كرد: جسد مقتول را توسط شوهر خواهرم به مكاني خارج از شهر انتقال داديم و در انتهاي بلوار الهيه كنار ديوار كوره آجر پزي دفن كرديم.همچنين خودروي مقتول را كه يك دستگاه پاترول بود در حاشيه بلوار پيروزي رها كرديم.
قاتل انگيزه خود را از اين كار مشاجره و اختلاف با مقتول عنوان كرد و گفت: او را با ضربات متعدد چوب كشتم.
گفتني است، با اعتراف متهم جسد در محل يادشده كشف و به پزشكي قانوني منتقل شد.

۵۴۹ نفر در زلزله زرند جان باختند
001185.jpg
گروه حوادث: براساس آخرين آمار رسمي، تاكنون ۵۴۹ نفر دراثر وقوع زلزله شهرستان زرند كشته شده اند.
محمد جواد فدايي معاون عمراني استانداري كرمان با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه تعدادي از كشته شدگان توسط خانواده هاي خود دفن شده اند و عده اي نيز هنوز مجهول الهويه هستند بنابراين به طور حتم تعدادكشته شدگان بيش از آمارهاي اعلام شده خواهد بود.
وي گفت: بيرون كشيدن اجساد از زير آوارها و همچنين اسكان موقت بازماندگان به اتمام رسيده اما كماكان امداد رساني به بازماندگان ادامه دارد.معاون عمراني استانداري كرمان تصريح كرد: با وجود بد بودن وضعيت جوي اما همچنان امداد رساني توسط نيروهاي امدادي كه از استانهاي همجوار براي كمك به زلزله زدگان آمده اند، ادامه دارد.
نماينده مردم كرمان نيز در مجلس شوراي اسلامي گفت: مواد غذايي كه در مناطق زلزله زده توزيع شده كافي نيست و در حال حاضر بازماندگان با كمبود مواد غذايي مواجه هستند.
غلامرضا كرمي با بيان اين مطلب افزود: مسئولان بايد هر چه سريعتر نسبت به تهيه و ارسال مواد غذايي لازم به مناطق زلزله زده اقدام كنند تا بازماندگان با مشكلي در اين خصوص مواجه نباشند.وي گفت: مراحل اوليه امداد رساني در مناطق زلزله زده انجام شده اما كماكان رسيدگي به بازماندگان اين حادثه ادامه دارد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي كمبود چادر در منطقه را يكي ديگر از مشكلات بازماندگان زلزله ذكر كرد و گفت: با وجود اينكه تعدادي چادر در بين بازماندگان توزيع شده، اما همچنان براي اسكان زلزله زدگان درروستاها با كمبود چادر مواجه هستيم.
كرمي تصريح كرد: برخي خانه ها به طور كامل تخريب نشده اما ساكنان آنان در آن احساس ناامني مي كنند و ترجيح مي دهند در چادر زندگي كنند و اين امر مشكل كمبود چادر در منطقه را دو چندان كرده است.

رؤياي زن ۵۴ ساله براي كسب اموال شوهر پولدارش
گروه حوادث: زن ۵۴ ساله اي كه به انگيزه پولدارشدن با جعل مدارك، اقدام به كلاهبرداري از اموال همسرش كرده بود، دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده زماني در دستور كار مأموران دايره ۱۳ اداره آگاهي تهران قرار گرفت كه رئيس يكي از شعب بانك ملي با تماس تلفني به مركز پليس ۱۱۰ عنوان كرد، مدتي است زن ميانسالي ظاهرا با داشتن مدارك وكالتي جعلي با مراجعه به بانك اقدام به برداشت حساب از همسرش مي كند.
بلافاصله مأموران پليس در محل بانك حاضر شدند و پس از بررسي مدارك زن ميانسال دريافتند مدارك كه وكالتنامه اي از سوي همسرش مي باشد جعلي است. به اين ترتيب زن ۵۴ ساله را كه سهيلا نام داشت سريع به كلانتري انتقال و براي بازجويي هاي تكميلي به دايره ۱۳ اداره آگاهي تهران انتقال دادند.
سهيلا در نخستين بازجويي ها، بلافاصله به كلاهبرداري و جعل مدارك اعتراف كرد و به افسر پرونده گفت: همسرم دكتر الف مرد پولداري بود و من همسر دوم وي بودم. وي چندي قبل، درحالي كه بيماري لاعلاجي گرفت پس از ۲ ماه جان باخت.
پس از مرگ همسرم متوجه شدم كه وي هيچ حق و حقوقي را براي من كه همسر دومش بودم تعيين نكرده است. از آن جايي كه سال ها با وي زندگي كرده بودم و از ارثيه همسرم سهمي داشتم به اصرار فاميل و چند تن از بستگانم، اقدام به جعل عنوان كردم و با دادن ۷۰ ميليون تومان به يك سردفتردار و مرجع قضائي يك وكالت نامه جعلي تهيه كردم و توانستم مبلغ ۸۰۰ ميليون تومان از اموال همسرم را به دست آورم.بر پايه اين گزارش، سهيلا هم اكنون با شكايت دختر همسر اول مرد ثروتمند با دستور بازپرس شعبه ۲ ناحيه ۱۹ در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت گيرد.

پليس در تعقيب ربايندگان مسافرنما
گروه حوادث: كارآگاهان دايره ۱۱ اداره آگاهي تهران، مردي را كه هفته گذشته به دلايل نامعلوم ناپديد شده بود، در يكي از بيمارستان هاي تهران يافتند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت كه پسرجواني با مراجعه به كلانتري ۱۵۳ شهرك وليعصر مدعي شد كه پدرش به طور ناگهاني ناپديد شده است.وي در اظهاراتش به مأموران گفت: پدرم كه غلامعلي نام دارد ظهر ۳۰ بهمن ماه با خودرو پيكانش از خانه خارج شده و ديگر بازنگشته است.زماني كه تأخيرش طولاني شد نگران شديم. به همين خاطر تمام مكانهايي را كه احتمال مي داديم پدرم به آنجا مراجعه كرده باشد، سرزديم ولي كسي از او خبري نداشت، تا اينكه تصميم گرفتيم موضوع را به پليس خبر دهيم.با طرح شكايت پسر جوان، تيمي از مأموران تجسس كلانتري تحقيقات مقدماتي خود را بر روي پرونده آغاز كردند.
از سوي ديگر پرونده براي رديابي هاي گسترده تر، به دايره ۱۱ آگاهي تهران انتقال يافت .پليس آگاهي پس از كسب اين اطلاعات، سرانجام راننده گمشده را در يكي از بيمارستان هاي تهران در حالي كه بستري بود پيدا كردند.
پليس در تحقيقات به عمل آمده از غلامعلي دريافت كه روز حادثه زماني كه از خانه بيرون آمده، دو مرد را به عنوان مسافر سوار خودرو اش كرده كه در بين راه آنان با تعارف يك عدد سانديس مسموم او را بيهوش كرده و سپس خودرو اش را به سرقت برده اند.
مالباخته در ادامه تحقيقات به پليس گفت: وقتي آبميوه را خوردم ديگر چيزي نفهميدم و هنگامي كه به هوش آمدم خودم را بر روي تخت بيمارستان يافتم، از قرار معلوم سارقان پس از بيهوش كردنم مرا در گوشه اي انداخته  و سپس چند نفر از رهگذران مرا به اين بيمارستان انتقال داده اند.برپايه اين گزارش، تحقيقات در خصوص شناسايي سارقان مسافرنما ادامه دارد.

مقاومت دو برادر ، زورگيران را ناكام گذاشت
پليس: چهار شرور قمه به دست كه روز گذشته قصد داشتند از دو برادر در يكي از خيابان هاي تهران زورگيري كنند، با مقاومت آنان روبرو شدند و يكي از آنان دستگير و سه تن ديگر تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.
دو برادر به نام هاي جمال و عبدالله - ت روز گذشته با مراجعه به كلانتري ۱۱۰ شهدا به ماموران اطلاع دادند كه چهار شرور قمه به دست قصد داشتند از آنان زورگيري كنند.
جمال در اين رابطه گفت: چهار شرور با در دست داشتن قمه و شيشه شكسته جلوي ما را در خيابان شكوفه گرفتند و با زور و تهديد خواستند كه جيب هايمان را خالي كنند، ولي ما مقاومت كرديم و آنها پس از زخمي كردن من و برادرم بلافاصله متواري شدند.
در پي اين اظهارات ماموران بلافاصله با گرفتن مشخصات اشرار، تحقيقات خود را براي دستگيري آنان آغاز كردند و ساعتي بعد يكي از آنها به نام محمد- م را شناسايي ودستگير كردند.محمد در بازجويي ها به شرارت خود با همدستي سه تن از دوستانش اعتراف كرد.گفتني است، تلاش پليس براي دستگيري سه زورگير متواري ، ادامه دارد.

كلاهبرداري با نام برادر شهردار
پليس: فردي كه با عنوان برادر شهردار سابق طبس دست به كلاهبرداري هاي كلاني زده بود دستگير شد.
در پي شكايت هاي متعدد شهروندان شهرستان طبس، مبني بر اينكه فردي با عنوان برادر شهردار سابق اين شهرستان از آنها اخاذي كرده است، ماموران تحقيقات گسترده اي را براي شناسايي و دستگيري اين كلاهبردار حرفه اي آغاز كردند.كارآگاهان در اين تحقيقات با انجام يكسري عمليات فني - پليسي سرانجام ديروز اين كلاهبردار حرفه اي را در يكي از مخفيگاه هايش به دام انداختند.اين كلاهبردار به نام حميدرضا در بازجويي هاي مقدماتي تاكنون به چندين فقره اخاذي اعتراف كرده است.گفتني است، پرونده اين كلاهبردار براي تحقيقات بيشتر به مقامات مسئول ارجاع شد.

پرواز دختربچه ۷ساله از مسجد ارك
پليس: يكي ديگر از آسيب ديدگان حادثه آتش سوزي مسجد ارك تهران جان خودرا از دست داد. خانواده وي كليه فرزندشان را به دو بيمار نيازمند هديه كردند.
اين دختر بچه ۷ساله كه مريم مقيسه نام دارد عصر روز چهار شنبه بر اثر شدت جراحات ناشي از سوختگي در بيمارستان شريعتي تهران جان خودرا ازدست داد.
خانواده مريم كه يكي ديگر از اعضاي خانواده خود را در اين حادثه از دست داده اند، درحركتي انسان دوستانه كليه هاي دختر خود را به دو بيمار نيازمند بيمارستان شريعتي تهران كه در شرايط سختي قرار دارند اهدا كردند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |