شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۶ - Feb 26, 2005
خطاب به مجلس
جنتي: حراج نكنيد
ذخاير ارزي براي ضرورت هاست
خطيب جمعه تهران درخطبه دوم نماز جمعه اين هفته، بااشاره به مذاكرات هيات هاي اروپايي و ايراني پيرامون فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرد: ملت ايران تحميل پذير نيست.
آيت الله جنتي، مذاكرات جاري را در حال پيشرفت توصيف كرد، اما در عين حال، گفت: دستاورد مورد انتظار بدست نيامده و اروپاييان افتان و خيزان جلو مي روند و وقت گذراني مي كنند.
خطيب جمعه تهران، با تاكيد بر اينكه اروپا نبايد دراين زمينه تحت فشارآمريكا كار كند، گفت: مانظارت را قبول داريم، اما تحميل پذير نيستيم.
وي، اظهار داشت: اروپاييان بدانند تعليق فعاليت هاي هسته اي ايران كلي و دايمي نيست بلكه تا مدتي صبر ميكنيم و اگر مذاكرات به نتيجه اي نرسيد ماكار خود را انجام خواهيم داد.
جنتي، سپس با اشاره به تصويب بودجه سال۸۴ توسط مجلس شوراي اسلامي، آن را از مهمترين وظايف مجلس ذكر كرد و خطاب به نمايندگان گفت: اگر شما كوتاهي كنيد، هم مردم نااميد ميشوند، هم شما به وظيفه خود عمل نكرديد و آينده اي نخواهيد داشت.
وي، باذكر نكاتي در اين زمينه از نمايندگان مجلس خواست تا اين نكات را جدي بگيرند زيرا غفلت، پشيماني خواهد داشت.
امام جمعه موقت تهران رسيدگي به حساب شركت هاي دولتي را از جمله اين موارد ذكر و تصريح كرد: ۱۵۰۰ شركت دولتي در كشور فعال است و برخي از اين شركت ها حيات خلوت برخي وزارتخانه ها محسوب ميشوند.
دبير شوراي نگهبان تاكيد كرد: اگر ديوان محاسبات قوي باشد يقه آنها را ميگيرد.
وي، سپس به مصوبه مجمع تشخيص مصلحت در اين باره اشاره كرد و يادآور شد: بايد در اين ارتباط فكري شود و در واگذاريها هم نظارت صورت گيرد.
به گفته آيت الله جنتي، تا به حال، با شركت نفت به حساب اينكه شركت دولتي بود برخورد نمي شد.
وي، افزود: علي القاعده تمامي درآمد شركت نفت بايد به خزانه واريز شود.
توصيه ميكنم شما اين كار را بكنيد.
آيت الله جنتي همچنين از مجلس خواست تا موضوع درآمدهاي ارزي، هزينه و تعهدات را يك جا و واقع بينانه ببينند تا كشور با كسر بودجه مواجه نشود.وي، گفت: اگر درآمدها به صورت دقيق به خزانه واريز شود و در حد لازم هزينه شود، بودجه كم نمي آوريم.
وي يكي از موارد قابل ذكر در بحث بودجه را ذخاير ارزي عنوان كرد و خطاب به نمايندگان مجلس، گفت: مواظب باشيد، حراج نكنيد، اين ذخيره براي روزهاي مبادا است نه اينكه مثل گوشت قرباني شود، آينده ما معلوم نيست و مشكلات ما از ديگران بيشتر است.
جنتي، لزوم توجه به اولويت ها را از سوي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد و گفت: اشتغال، توجه به مناطق محروم، طرح هاي نيمه تمام و تحكيم ساختمان هاي فرسوده از جمله اين اولويت ها است. خطيب جمعه تهران تاكيدكرد: در تصويب بودجه سند چشم انداز ۲۰ ساله بايدجلوي چشمتان باشد و هركاري با رعايت اصول اين سند، انجام شود.
وي، در ادامه از اقدام مجلس در تصويب قانون تثبيت قيمت ها تشكر و ابراز اميدواري كرد بقيه هم ياد بگيرند.دبير شوراي نگهبان همچنين درباره احتمال ظهور دوباره جريان شهرام جزايري هشدار داد و گفت: بوهايي به مشام مي رسد، برخيها طمع مي ورزند و قصد تطميع مجلس و نمايندگان را دارند. وي با تاكيد بر اينكه نماينده نبايد خود را بفروشد، اظهار داشت: هديه و كمك ها را قبول نكنيد، تا مردم به شما اعتماد كنند.
تذكر خطيب نماز جمعه درخصوص هزينه كردن ذخاير ارزي از سوي مجلس با توجه به اينكه چند مورد مصوبه نمايندگان براي هزينه  از ذخاير ارزي مورد تائيد شوراي نگهبان قرار گرفته از اين واقعيت حكايت مي كند كه نگاه شوراي نگهبان نگاهي ملي است و تحت تاثير جناح بندي رايج در كشور نمي باشد. از اين رو بايد مورد توجه مجلس قرار گيرد.

كشمكش آمريكا و اروپا بر سر برنامه هسته اي ايران
تايمز مالي : مقامات ارشد اروپايي كه دست اندركار بحث درمورد برنامه هسته اي ايران هستند، ماههاست از آمريكا مي خواهند از فرايند ديپلماتيك حمايت كامل كند و مشوق هايي را مطرح كند. اما اين تلاش ها بي ثمر بود چون واشنگتن بارها در مذاكرات اين خواسته را رد كرد.
با اين حال، در تحولي مهم، جورج دبليو بوش پس از ديدارهاي اين هفته خود در بروكسل و ماينس موافقت كرد در اين باره تجديدنظر كند. دستياران وي گفتند ممكن است آمريكا مشوق هايي مطرح كند و در عوض اروپا پيامدهاي مشترك بي ثمرماندن مذاكرات را با ايران بررسي كند.
روز پنجشنبه، بوش يك گام پيشتر رفت. وي در براتيسلاوا پايتخت اسلوواكي گفت مهم است كه سه كشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان همچنين نماينده ناتو و آمريكا در مذاكرات با ايران باشند. به بوش گفته شده بود كه اين مذاكرات در شرف پايان بدون نتيجه بود. مذاكرات يادشده تا به حال به توقف فعاليت تاسيسات غني سازي اورانيوم نطنز از اواخر سال ۲۰۰۳ انجاميده است. اروپايي ها هشدار دادند كه آمريكا تا حدي مسوول بي ثمرماندن گفت وگوها خواهد بود و نيز شكل گيري جبهه اي واحد براي تحريم ايران دشوار خواهد بود.
يك مقام ارشد اروپايي گفت: مشاركت مستقيم آمريكا در مذاكرات هرگز هدف واقع بينانه اي نبود. سازش مطروحه اين بود كه آمريكا اقداماتي را به عمل آورد، ازجمله رفع مانع از فرايند آغاز مذاكرات جهت پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني و گنجاندن ايران در نوعي معماري امنيت منطقه اي كه تعريف دقيقي از آن عرضه نشده است.
بوش پس از بازگشت به واشنگتن كار دشواري در متقاعدكردن كنگره و بازهاي دولت خود به خصوص ديك چني و دونالد رامسفلد براي پذيرش پيشنهاد اروپا دارد.
ري تكيه تحليلگر شوراي روابط خارجي گفت: «رييس جمهوري بايد تعهد جدي بدهد. اما اگر بخواهد، احتمالا مي تواند اين كار را بكند.» تا به حال، دولت آمريكا از هر سياستي كه مشروعيت و طول عمر بيشتري به حكومت ايران بدهد، دوري كرده است.
يك سئوال بي پاسخ اين است كه اگر ايران پيشنهاد عرضه سوخت خارجي از خارج را در قبال پايان دائمي برنامه ايجاد چرخه سوخت نپذيرد، اروپا تا چه حد مايل است به ايران فشار بياورد.
قرار است كاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريكا، هفته آينده موضوع را در لندن پيگيري كند، يك ديپلمات گفت: بايد درمورد تعريف شكست مذاكرات با ايران و ضرب الاجل توافق وجود داشته با شد. آمريكا معتقد است ايران وقت كشي مي كند درحالي كه به طور پنهاني برنامه تسليحات هسته اي را ادامه مي دهد. موضوع ايران درمورد شركت آمريكا در فرايند مذاكره تعمدا مبهم بوده است. باوجودي كه تهران نمي خواهد آمريكا مانع يك قرارداد احتمالي پرسود با آمريكا شود، ضرورتا خواهان تماس مستقيم آمريكا نيست.نو محافظه كاران در واشنگتن كه خواهان سياست روشن تغيير حكومت ايران هستند، از احساس تغيير موضع دولت بوش در اين زمينه نااميد شده اند. آقاي بوش شايد اين موضع را تغييردهد، اما درجهتي كه آنان مي خواهند.

در ديدار بوش و پوتين:
ايران نبايد سلاح هسته اي داشته باشد
ايسنا: خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد كه بوش و پوتين در ديدار با يكديگر در خصوص ايران مذاكره كرده و تاكيد كردند كه ايران نبايد سلاح هسته اي داشته باشد.اين خبرگزاري آمريكايي ادامه داد، جورج بوش، رئيس جمهوري آمريكا پس از ديدار با ولاديمير پوتين، همتاي روسي خود گفت: ما توافق كرديم كه ايران نبايد سلاح هسته اي داشته باشد و من درك پوتين نسبت به اين مساله را تحسين مي كنم.وي افزود: ما با يكديگر گفت وگوي بسيار سازنده اي در خصوص چگونگي رسيدن به اين هدف مشترك داشتيم.
رويتر نيز در گزارشي نوشت، بوش پس از گفت وگو با مقامات اسلواكي در براتيسلاوا گفت كه وي و رهبران اروپايي در خصوص دور نگهداشتن ايران از سلاح هاي هسته اي نظر مشتركي دارند و وي پيشنهادات آنها در خصوص ارايه مشوق به ايران را بررسي خواهد كرد.موضع اصولي جمهوري اسلامي همواره پرهيز از سلاح هسته اي بوده است.
اين گزارش حاكي است، رئيس جمهور آمريكا گفت: موثرترين راه براي رسيدن به اين هدف اين است كه شركاي ما (آلمان، فرانسه و انگليس) نه تنها نماينده اتحاديه اروپا و ناتو بلكه نماينده آمريكا نيز باشند.
به گزارش شبكه خبري بلومبرگ، يك مقام دولتي آمريكا كه خواست نامش فاش نشود گفت: پوتين در براتيسلاوا به طور خصوصي به بوش اطمينان داده است كه روسيه تا زماني كه ايران با بازگشت ميله هاي سوخت هسته اي مصرف شده به مسكو موافقت نكند، كمك بيشتري را در زمينه نيروگاه برق هسته اي به تهران ارايه ندهد.
روزنامه روسي ورميانوستي روز گذشته نوشت ولاديمير پوتين در براتسيلاوا از تفسير اين گفته بوش درباره اينكه، رئيس جمهوري روسيه به طرف آمريكائي اطمينان داده است كه ايران نبايد صاحب سلاح هسته اي شود، اجتناب كرد.سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه تصريح كرد، رئيس جمهوري آمريكا موضع روسيه را درباره گسترش همكاري صلح آميز هسته اي با ايران به شرط رعايت تعهدات بين المللي براساس مقررات آژانس بين المللي مي پذيرد.

سخنگوي وزارت امورخارجه در جمع دبيران كل و اعضاي احزاب كشور:
انتخابات از هم اكنون در كانون توجهات
جهاني قرار گرفته است
گروه سياسي: شرايط كنوني كشور حساس ترين وضعيت خود را دارد حساسيتي كه احتمالا كمتر از دوران جنگ نيست و حتما هم نيست. دنيا در هيچ زمان به اندازه كنوني در شرايط انتقالي و بلاتكليفي و سرگرداني نبوده است، يارگيري زياد است، تلاش براي تيم درست كردن بيش از هر زمان ديگر است. ما در آستانه انتخابات هستيم، دنيا منتظر است ببيند ما چه مي كنيم، مشروعيت نظام در گرد اين انتخابات است... اين تصويري است كه حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه كه در جلسه همايش يازدهم خانه احزاب ايران با عنوان انتخابات رياست جمهوري، شركت كرده بود به حضار ارائه مي دهد.
سخنگوي وزارت امورخارجه دعوت شده بود تا در جمع دبيران كل و اعضاي احزاب كشور كه روز پنجشنبه در وزارت كشور تشكيل شد به تشريح وضعيت كنوني ايران در جهان با توجه به مذاكرات هسته اي، تهديدات نظامي آمريكا و انتخابات نهم رياست جمهوري بپردازد.به گزارش خبرنگار ما حميدرضا آصفي مشاركت حداكثري مهم مردم در انتخابات و تعدد گرايشات سياسي در آن را پايه هاي جدي برگزاري انتخابات آزاد عنوان كرد و گفت: تعدد كانديداها كه نمايندگي گرايش هاي متفاوت را داشته باشند توان كشور در مقابله با تهديدات خارجي را افزايش مي دهد.آصفي گفت: اين انتخابات از هم اكنون در كانون توجهات جهاني قرار گرفته و نمايندگان سياسي ايران در خارج از كشور دائما با اين پرسش ها مواجهند كه چه كساني كانديدا هستند و احتمال حضور مردم در صحنه چند درصد است؟ وي حساسيت ديگر جهاني در رابطه با ايران را چالش هسته اي عنوان كرد كه توسط آمريكا بوجود آمده است.
وزير كشور:
عملياتي كردن
الزامات مشاركت حداكثري، تكليف است
عبدالواحد موسوي لاري وزيركشور با اشاره به گزارشات تهيه شده از نظر همه گروهها، احزاب و سلايق مختلف در مورد راهكارهاي مشاركت حداكثري گفت: اين گزارشها براي مقام معظم رهبري و رياست جمهوري فرستاده شده اند.وزير كشور مشاركت حداكثري مردم را داراي الزاماتي دانست كه رعايت اين الزامات تكليف شرعي و قانوني همه متوليان اعم از نظارتي و اجرايي است.وزير كشور گفت: هيچ چيز جز اجراي دقيق قانون اساسي نمي تواند مشكل مشاركت حداكثري را حل كند. وي سليقه هايي كه بر قانون اساسي تحميل مي شوند رامشكل آفرين خواند.
موسوي لاري با اشاره به اينكه وزارت كشور هيچ مسئوليتي در بررسي صلاحيت كانديداها در انتخابات رياست جمهوري ندارد گفت: طبق قانون اين وظيفه تماما بر عهده شوراي نگهبان و نه هيات هاي نظارت است. وزير كشور اقدامات اين وزارتخانه براي بازرسي انتخابات و تامين امنيت اجتماعات قانوني را متذكر شد و گفت: از كانديداهاي مطرح مي خواهيم تا نظرات خود را در اين موارد به ما ارائه كنند.

موافقت خاتمي با تأسيس سه شهر جديد
فارس: رئيس جمهوري با تاسيس سه شهر جديد در كشور موافقت كرد .
بر اساس پيشنهادات وزراي عضو كميسيون سياسي دفاعي هيات دولت كه به تأييد رئيس جمهوري رسيده است، شهرستان جديد التاسيس «البرز» به مركزيت شهر الوند از تركيب بخشهاي زير در تابعيت استان قزوين ايجاد و تأسيس مي گردد.
همچنين بر اساس اين مصوبه در اين استان بخش هاي محمديه و دهستان هاي نصرت آباد و حصار خروان در تابعيت شهرستان قزوين ايجاد و تأسيس مي گردد.
همچنين روستاي سگزآباد مركز دهستان سگزآباد شهرستان بويين زهرا به شهر تبديل و به عنوان شهر «سگزآباد» شناخته مي شود.وشهرستان جديدالتاسيس «خمير» در استان هرمزگان تاسيس خواهد شد.
ايجاد بخش صحراي باغ در شهرستان لارستان از ديگر مصوبات انجام شده در اين زمينه است.

حمله مسلحانه مهاجمان عراقي به مرزبانان
ايران در اروند رود
فارس: در يك اقدام غافلگير كننده شش فرد مسلح عراقي ديروز با به رگبار بستن قايق تندرو يگان مرزباني اروندكنار در دهانه اروند رود دو تن از سرنشينان قايق را به شهادت رسانده و سه تن ديگر را به شدت مجروح كردند.حوالي ساعت ۳۰/۱۰ بامداد امروز قايق گشت مرزباني اروندكنار در دهانه اروند رود به يك قايق متوقف عراقي مشكوك و به آن نزديك مي شود. در ابتدا در اين قايق دو سرنشين ديده مي شوند كه بلافاصله بعد از نزديك شدن قايق نيروي انتظامي منطقه چهار تن از كف قايق عراقي بپاخاسته و قايق ايراني را به رگبار مي بندند.
در اين حادثه سرگرد جمشيدي فرمانده گروهان مرزي اروند كنار و گروهبان اسدالله فقيه به درجه شهادت نائل مي شوند. همچنين گروهبان بيرانوند و گروهبان فرزاد نيكو و سرباز وظيفه محمدرضا شيخي نيز به شدت مجروح شده اند.
عراقي هاي مسلح بعد از اين حادثه به آب زده و خود را به سواحل عراق مي رسانند.

تأكيد هاشمي رفسنجاني بر حق مسلم ايران
در فناوري هسته اي
ايسنا: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: «قدرت عظيم مردمي، بسيج و نيروهاي مسلح، تكنولوژي ساخت سلاح هاي مدرن و امثالهم در يد ملت است و اوضاع خيلي متفاوت شده است. دشمنان بدانند كه قطعا خواب آنها بي تعبير خواهد ماند.»
حجت الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني كه روز پنجشنبه در كنگره بزرگداشت سرداران و ۲ هزار و ۷۰۰ شهيد شهرستان همدان در حسينيه امام خميني (ره) اين شهر سخنراني مي كرد، شهدا را رستگاران حقيقي نظام خلقت دانست و افزود: «وجود ۷ هزار شهيد در اين استان و بيش از ۷۰ هزار ايثارگر، سرمايه بسيار بزرگي است كه بايد از آن پاسداري كرد.»
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه امروز يك تمدن عظيم اسلامي در كشور ما در حال شكل گيري است، به برخي دستاوردهاي بزرگ علمي نظام از جمله دستيابي به فناوري هسته  اي و دانش سلول هاي بنيادين اشاره كرد و گفت:  «يقينا قدرت هاي استعماري دنيا با توجه به موقعيت استراتژيك ايران، نمي خواهند اين تمدن شكل بگيرد.»
وي گفت: «كشور ما در قلب انرژي دنيا قرار دارد و آينده دنيا به اين انرژي وابسته است. لذا دشمنان به دنبال تعبير خواب خود در اين منطقه هستند. اگر آمريكايي ها مي خواستند كاري كنند، در گذشته اين كار را مي كردند؛ زماني در اين كشور نيروهاي مسلح و منابع اقتصادي در دست آنها بود اما ملت آنها را با كمترين امكانات بيرون كرد. حال كه اين قدرت عظيم مردمي، بسيج و نيروهاي مسلح، تكنولوژي ساخت سلاح هاي مدرن و امثالهم در يد ملت است، اوضاع خيلي متفاوت شده است. دشمنان بدانند كه قطعا اين خواب آنها بي تعبير خواهد ماند.»

رئيس جمهور در جلسه شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور:
بايد بدون درنظرگرفتن عقايد شخصي
از نفوذ ايرانيان خارج از كشور حمايت شود
ايسنا: جلسه شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور چهارشنبه شب به رياست حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور تشكيل شد.
رئيس جمهور تعامل سازنده با ايرانيان خارج از كشور، حمايت از حقوق ايرانيان در عرصه هاي مختلف اعم از اجتماعي، اقتصادي، علمي و فرهنگي را مورد تأكيد قرار داد و حضور شمار زيادي از ايرانيان تحصيل كرده و صاحب نفوذ در كشورهاي مختلف را ارزشمند توصيف كرد و افزود: بايد با تدبير و سازماندهي صحيح و بدون در نظر گرفتن عقايد شخصي اين افراد از نفوذ آنها در زمينه هاي علمي، فرهنگي و اقتصادي حمايت جدي شود.رئيس جمهور هم چنين دبيرخانه شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور را موظف كرد در زمان مقتضي و با مشاركت دستگاههاي عضو شورا، نسبت به تدوين آمار نهايي آنان به تفكيك كشورها و توانايي هاي ايرانيان اقدام كنند.در اين جلسه هم چنين ايجاد چهار كارگروه فعال در زمينه هاي فرهنگي، آموزشي و رسانه اي، علمي و تحقيقاتي، اقتصادي و بازرگاني و حقوقي و كنسولي براي رسيدگي دقيق تر به مشكلات و مسائل ايرانيان خارج از كشور تصويب و مسئوليت اين كارگروهها به ترتيب بر عهده ي وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم، تحقيقات و فناوري، اقتصاد و دارايي و امور خارجه گذاشته شد.

اخبار كوتاه
آيت الله جوادي آملي:
آمريكايي ها و اروپايي ها بدانند خطوط قرمز ما قابل تغيير نيست
ايسنا: خطيب موقت جمعه قم با اشاره به سفر بوش به اروپا، گفت: «آمريكايي ها و اروپايي ها بايد بدانند كه خطوط قرمز ما قابل تغيير نيستند.»
آيت الله عبدالله جوادي آملي در خطبه هاي نماز جمعه در مصلاي قدس قم، با بيان اين مطلب، به صلح آميزبودن فناوري هسته اي ايران اشاره كرد و اظهارداشت: «ما به هيچ وجه از دانش هسته اي دست برنمي داريم. اروپايي ها نبايد فريب آمريكايي ها را بخورند.» امام جمعه موقت قم به برپايي اعتراضات مردمي به سفر بوش اشاره كرد و گفت: «بوش به هر كجا كه سفر كرده، با رسوايي همراه بوده است.»
رئيس آژانس انرژي اتمي روسيه وارد تهران شد
ايرنا: الكساندر روميانتسف رئيس آژانس انرژي اتمي روسيه روز گذشته براي امضاي قرارداد تحويل سوخت هسته اي نيروگاه بوشهر و بازگشت سوخت مستعمل به روسيه، عازم تهران شد. نيكلاي شينگاريف سخنگوي آژانس فدرال انرژي اتمي روسيه روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: روميانتستف روز يكشنبه (نهم اسفند) از ساختمان نيروگاه بوشهر بازديد خواهد كرد. سخنگوي مذكور اظهار داشت: موضع سابق روسيه مبني بر تحويل سوخت هسته اي به ايران هيچ تغييري نكرده است اما تاريخ تحويل سوخت به ايران هنوز مشخص نيست.
۹۵ درصد نامه هاي مردم به مجلس شكايت از مسئولين اجرايي است
فارس: نماينده مردم مشهد در مجلس گفت: پاسخگويي را بايد در رضايت مردم از مسئولين جستجو كرد و من به عنوان يك نماينده عرض مي كنم بيش از ۹۵ درصد نامه هاي ارسالي مردم به مجلس شكايت از مسئولين خصوصاً مسئولين دستگاه اجرايي است.عفت شريعتي با اعلام اين مطلب افزود: قاعدتاً كساني كه مسئوليت دارند كارنامه خود را مثبت ارزيابي مي كنند، ولي اين رضايتمندي را بايد مردم اعلام كنند.
۷۰۰ زائر بازداشت شده ايراني در عراق به زودي آزاد مي شوند
فارس: بيش از ۷۰۰ زائر بازداشت شده ايراني كه به صورت غيرقانوني وارد جنوب عراق شده بودند در شرف آزادي هستند.يك مقام مسئول در دولت عراق با تاييد دريافت فرمان اياد علاوي نخست وزير دولت موقت عراق درمورد آزادي ايرانيان بازداشت شده، گفت: علاوي قصد دارد با اين اقدام هم نظر مساعد ائتلاف عراق را به خود جلب كرده و هم روابط دچار خدشه خود با دولت ايران را ترميم كند.
مصباحي پيش از خطبه هاي نماز جمعه:
همه اركان نظام به نهضت تثبيت قيمت ها بپيوندند
ايسنا: حجت الاسلام مصباحي گفت: تصويب طرح تثبيت قيمتها، تصويب مباركي بود و من از همه اركان  دعوت مي كنم كه به نهضت تثبيت قيمتها بپيوندند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران، تأكيد كرد: كساني كه در زمينه تجارت و بازرگاني فعاليت مي كنند با پذيرفتن طرح تثبيت قيمتها، منافع ملي و آرامش مردم را بر منافع شخصي خود ترجيح دهند. مصباحي با اشاره به تلاش مجلس براي ثابت نگه داشتن قيمت دلار در سال آينده اظهار داشت: بودجه اي كه دولت براي سال آينده پيشنهاد داده حدود ۳۰ درصد بيش از سال گذشته است و ما سعي در كم كردن اين بودجه داريم تا با كسري مواجه نشويم و تورم افزايش پيدا نكند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |