شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۶ - Feb 26, 2005
طوفان در نيمه دوم
استقلال بازي بزرگ را برد
001221.jpg
001194.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
گروه ورزشي: استقلال و پرسپوليس روز گذشته در حضور بيش از ۸۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي به ميدان رفتند.
در اين ديدار پر برخورد كه پنج اخطار از جانب ايوانف داور روسي به بازيكنان دو تيم داده شد، تيم استقلال طي يك بازي توفاني در نيمه دوم موفق شد سه بر دو بر پرسپوليس غلبه كند.
نيمه اول اين ديدار گلي در بر نداشت، اما استقلال در دقيقه ۶۸ گل اول را زد، بدنبال آن شيث رضايي و سهراب انتظاري گلهاي پرسپوليس را به ثمر رساندند، استقلال طي هفت دقيقه دو گل ديگر توسط محمود فكري و پيروز قرباني به ثمر رساند تا اين بازي بزرگ را از حريف ديرينه خود ببرد.
استقلال در اين بازي از اشتباهات تاكتيكي پرسپوليس بهترين بهره را برد و پس از آنكه كاملا مطمئن شد خط مياني پرسپوليس از كار افتاده است، در نيمه دوم يورشهاي خود را آغاز كرد و با دو تعويض حساب شده توانست اين بازي را به سود خود به پايان ببرد.
پرسپوليس در اين بازي مغلوب تاكتيك حساب شده استقلال و بازي موثر فرزاد مجيدي شد.
* استقلال۳ - پرسپوليس ۲
گلها: رضا عنايتي، محمود فكري و پيروز قرباني(براي استقلال) و شيث رضايي و سهراب انتظاري براي پرسپوليس
اخطارها: گيلائوري و فكري از استقلال و انتظاري و رهبري فر از پرسپوليس
داور: والنتين ايوانف به كمك پنوتين و گلوبيف
گروه ورزشي - سيامك قليچ خاني: استقلال و پرسپوليس در يك نيمه توفاني پنج بار دروازه يكديگر را گشودند. در ديدارهاي پرسپوليس و استقلال اين بازي نيز جزو استثناهاي تاريخ اين بازي بود. هرچند با قاطعيت مي توان گفت كه گل دوم پرسپوليس كاملاً آفسايد بود،كاظميان زماني كه ضربه ايستگاهي خود را زد ، انتظاري در آفسايد بود ، اما پنوتين كمك داور روس از آن گذشت.
تركيب دو تيم به گونه اي بود كه انگار هر دو مربي در اهداف و استراتژي خود ابتدا سعي داشتند تا حريف را خنثي كنند و سپس به بازي عادي خود بپردازند. در اين ميان مربي استقلال بسيار باهوش تر از مربيان پرسپوليس عمل كرد، او با شناخت كافي از خط مياني پرسپوليس، آس خود را در اين بازي به ميدان فرستاد. قلعه نويي با آوردن «ميثم بائو» نيروي پرتوان پرسپوليس در خط مياني را از كار انداخت، بائو زماني كه موتور پرسپوليس را خاموش كرد و وظيفه خود را چون يك ديده بان جنگي انجام داد از بازي خارج شد، او ديگر در اين ميدان كاري نداشت و درپي آمدن عليرضا اكبرپور، استقلال نقشه دوم خود را به اجرا درآورد و طي ده دقيقه با هجومي منطقي و رهبري منصوريان و يك گرداننده باهوش و گل ساز به نام فرزاد مجيدي توانست به هدف خود برسد. فرزاد مجيدي را يكي از استثناهاي فوتبال ما بدانيد. او سالم، بافكر، زيرك و تميز فوتبال بازي مي كند، ضربه هاي او، پاس هاي او ديمي و حالت رفع مسئوليت ندارد. ضربه هاي او تماما دقيق و آماده براي گل زدن است. او روي هر دو گل آخر استقلال نقش مهم و ارزنده اي داشت. استقلال خيلي بايد ممنون فرزاد مجيدي باشد، او در سيستم (۲-۵-۳) بهترين پيستون راست ايران است و در اين بازي بهترين بازيكن ميدان بود. استقلال و پرسپوليس يك نيمه را بدون گل سپري كردند درحالي كه ايوانف داور روسي نيز چون دو تيم احتياط بيشتري كرد، او هرگز در اندازه هاي داوران بزرگ جهان نيست. او از اداره اين بازي برنيامد و چندين اشتباه فاحش داشت .او حتي يك گل آفسايد را صحيح اعلام كرد.
نيمه اول با شيوه محتاطانه هر دو تيم دنبال شد، هر دو تيم زماني كه حريف صاحب توپ مي شد، با پرس و فشار به صاحب توپ، قدرت بازي سازي را از وي مي گرفتند. يارگيري منطقه اي بائو با باقري، گيلائوري با جمشيدي، مجيدي با امامي فر، مناطق جداگانه اي در بازي به وجود آورده بود و در اين ميان بائو و منصوريان بي نظير بودند.
بائو به كمك منصوريان عرض ميانه ميدان را از پرسپوليس گرفت و با دوندگي و بازي توام با خشونت خواسته هاي قلعه نويي را برآورده ساخت.
نيمه اول باوجود صرف انرژي بسيار از جانب هر دو تيم و تلاش تمام بازيكنان گلي دربر نداشت، اما سمت راست استقلال به دليل وجود مجيدي چربش شديد نسبت به پرسپوليس داشت. نيمه اول بازي، نيمه تخليه خشونت ها و كركري ها نيز بود تا در نيمه دوم به بازي اصولي و فوتبال زيباي خود بپردازند. در اواخر نيمه اول زماني كه انصاريان درخواست تعويض خود را كرد، انگار بخشي از ديوار اعتماد امنيت پرسپوليس فرو ريخت.
در نيمه دوم انصاريان كه لنگان لنگان نيمه اول را كشيده بود بيرون رفت و شيث رضايي جانشين او شد، اگرچه رضايي يك گل هم براي پرسپوليس زد اما خلأ نبود انصاريان در تيم كاملا حس مي شد، به طوري كه در بيست دقيقه آخر بازي پرسپوليس بدون انصاريان سازمان تيمي خود را از دست داد و فروريخت، در بي روحيگي رهبري فر و خط دفاع پرسپوليس بود كه استقلال پيش تاخت و هرچه دلش خواست انجام داد و چه بسا اگر بازي ادامه پيدا مي كرد، استقلال به گلهاي بيشتر دست مي يافت.
پرسپوليس در دقيقه ۵۷ زماني كه جباري با طالبلو تك به تك شد مي توانست گل بزند، اما جباري ضربه اش را زود زد و طالبلو با پا آنرا دفع كرد.
در دقيقه ،۶۰ مهره پرتوان استقلال كه ديوار مياني پرسپوليس را تخريب كرده بود، پس از انجام وظيفه محول شده از بازي بيرون رفت.
بائو خارج شد و عليرضا اكبرپور به ميدان آمد و گل اول استقلال نيز هشت دقيقه بعد شكل گرفت و عنايتي با ضربه سر يك توپ بي جان و مرده را به گل استقلال تبديل كرد. شش دقيقه بعد، شيث رضايي گل مساوي را زد و سه دقيقه بعد، انتظاري ضربه ايستگاهي كاظميان را درحالي كه در آفسايد قرار داشت به گل دوم تبديل كرد اما استقلال در دقيقه ۸۳ با ضربه زيباي فكري گل مساوي را زد و در توفان پانزده دقيقه گل سوم را روي حركت زيباي مجيدي و ضربه سر قرباني مدافع پيش تاخته خود به دست آورد و اين بازي بزرگ را برد.
فولاد در صدر پيش مي رود
ليگ برتر در هفته بيست و يكم با پيروزي صدرنشين در مقابل پائين ترين تيم جدول به پيروزي رسيد تا با كسب سه امتياز ديگر با قدرت صدرنشيني خود را ادامه دهد. توقف ذوب آهن در انزلي خوشحالي و شادماني فولاد را دو برابر كرد تا فاصله فولاد با ذوب آهن به چهار امتياز برسد. از سوي ديگر شكست پرسپوليس در مقابل استقلال نيز فولاد را به وجد آورد، آنها نگران رسيدن پرسپوليس بودند نه ذوب آهن. استقلال اهواز نيز بر پگاه تيره روز چيره شد تا به رده پنجم بچسبد، استقلال اهواز حالا (۳۴) امتياز دارد و نااميد هم نيست. در شيراز سايپا در سد برق گير افتاد و يك امتياز گرفت. شموشك در خانه خود با دو گل مغلوب ابومسلم پرقدرت شد. سواران جوان ابومسلم با ارائه يك بازي گروهي و سنجيده به (۳۴) امتياز رسيدند و با تفاضل گل كمتر در رده ششم ماند. پاس در اصفهان دست به كار بزرگ زد و سپاهان را با يك گل شكست داد. برهاني پاس را از اين مخمصه نجات داد. صباباتري نيز در خانه خود با يك گل مغلوب فجر سپاسي شد. صبا در همان رده نهم باقي ماند.

هادي ساعي بهترين تكواندوكار آسيا شد
001197.jpg
گروه ورزشي :كنفدراسيون  تكواندو آسيا روز پنج شنبه  با ارسال  نمابري  به  فدراسيون تكواندو ايران ، هادي  ساعي  را به  عنوان  بهترين  تكواندو كار آسيا برگزيد. 
هادي  ساعي در اين باره گفت: اهداي  مدال هايم به  منظور كمك  به  بازماندگان  حادثه  زلزله  بم  (كرمان ) يكي از عوامل موثر در انتخاب  مذكور بوده  است .
وي  كه  در بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  مدال  طلا كسب  كرد از انتخاب  كنفدراسيون  آسيا ابراز خوشحالي  و تصريح  نمود بهترين  تكواندوكاران  جهان  ازقاره  آسيا هستند.
يادآور مي شود، در نمابر ارسالي  از سوي  كنفدراسيون  تكواندو آسيا ازهادي  ساعي  ملي پوش  وزن  پنجم  تكواندو ايران  به  عنوان  فردي  با شخصيت  والاي انساني  نام  برده  شده  است .
كنفدراسيون  تكواندو آسيا، به  زودي  با برگزاري  مراسمي در سئول  پايتخت كره  جنوبي  از اين  ملي پوش  تكواندو ايران  تقدير خواهد كرد.

در جام يوفا تيم هاي آلماني حذف شدند
001200.jpg
اشتوتگارت صفر _ پارما ۲ (در وقت اضافي)
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، پارما به برتري ۲ بر صفر رسيد.)
فاينورد يك _ اسپورتينگ ليسبون ۲
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، اسپورتينگ به برتري ۴ بر ۲ رسيد.)
دنيپرو اوكراين صفر _ پارتيزان بلگراد يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، پارتيزان به برتري ۳ بر ۲ رسيد.)
شالكه صفر _ شاختار يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، شاختار به برتري ۲ بر يك رسيد.)
آلكمار۲-آلمانيا آخن يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، آلكمار به برتري ۲ بر يك رسيد.)
سوشو صفر _ المپياكوس يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، المپياكوس به برتري ۲ بر صفر رسيد.)
استوابخارست۲-والنسيا صفر (در ضربات پنالتي)
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، استوا به برتري رسيد.)
آستريا وين صفر _ بيلبائو صفر
(اين بازي از دور رفت برگزار شد.)
اوسر۳-آياكس يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، اوسر به برتري ۳ بر ۲ رسيد.)
ميدلزبورو۲-گراتس يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، بورو به برتري۴ بر ۳ رسيد.)
نيوكاسل۲-هيرنووين يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، نيوكاسل به برتري ۴ بر ۲ رسيد.)
ساراگوسا۲-فنرباغچه يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، ساراگوسا به برتري ۳ بر يك رسيد.)
ليل۲-باسل صفر
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، ليل به برتري ۲ بر صفر رسيد.)
بنفيكا يك _ زسكا مسكو يك
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، زسكا به برتري ۳ بر يك رسيد.)
سويا۲-پاناتينايكوس صفر
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، سويا به برتري ۲ بر يك رسيد.)
ويارئال۲-ديناموكيف صفر
(در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، ويارئال به برتري ۲ بر صفر رسيد.)

تابلوي نتايج ليگ برتر
برق شيراز صفر _ سايپا تهران صفر
شموشك نوشهر صفر _ ابومسلم ۲
مباركه سپاهان صفر _ پاس تهران يك
ملوان انزلي صفر _ ذوب آهن صفر
استقلال اهواز يك _ پگاه گيلان صفر
پيكان تهران صفر _ فولاد يك
صباباتري صفر _ فجر سپاسي يك
استقلال ۳ _ پرسپوليس ۲

آغاز مسابقات ساحلي بين المللي دهه فجر در كيش
گروه ورزشي- علي شاكري: چهارمين دوره رقابت هاي واليبال ساحلي دهه فجر (جام خليج فارس) از ديروز در جزيره كيش آغاز شد. در اين مرحله از بازيها كه سه روز به طول مي انجامد ۹ تيم خارجي در كنار ۱۰ تيم ايراني شركت دارند. مرحله دوم اين بازيها تحت عنوان تور ساحلي آسيا از روز ۱۲ اسفندماه آغاز خواهد شد.در بازيهاي روز نخست هر ۹ تيم خارجي بازيهاي خود را با پيروزي پشت سرنهادند. در اين دوره از مسابقات قزاق ها چهار تيم، اندونزي ۲ تيم، تايلند، ژاپن و چين نيز هر كدام يك تيم به ايران اعزام داشته اند. سي هزار دلار جايزه نقدي هر مرحله تعيين شده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |