چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۵۰
راك، ستاره اصلي كداك تياتر
سياه، با نمك و جذاب
030621.jpg
مجريان مراسم اسكار همواره كانون توجه بينندگان هستند و مسوولان آكادمي سعي دارند هميشه بهترين گزينه ممكن را براي اين مراسم انتخاب كنند. به هر حال مجري اين مراسم بايد قابليت سرگرم كردن چندين ميليون نفر بيننده در سراسر دنيا را (به مدت 3 ساعت) داشته باشد.
عليرضاآشوري 
طي 20 سال اخير همواره كمدين هاي معروف، مجري مراسم بوده اند. چوي چيس، بيلي كريستال، رابين ويليامز، ووپي گلدبرگ و استيومارتين؛ در اين بين، بهترين و به ياد ماندني ترين اجراها متعلق به بيلي كريستال بوده است كه هر ساله با شروع مراسم با تك تك فيلم هاي معروف سال شوخي مي كرد و حس طنز قدرتمندش گرماي خاصي به مراسم اسكار مي بخشيد.
امسال ابتدا صحبت از جيم كري براي مجري گري مراسم بود ولي در نهايت قرعه به نام كريس راك، كمدين و شومن سياهپوست و فوق العاده محبوب سينما و تلويزيون آمريكا افتاد.
كريس راك دومين سياهپوستي است كه طي سالهاي اخير اجراي مراسم را بر عهده گرفته است و بايد اذعان كرد كه در مقايسه با مجريان قبلي مراسم، آدم بامزه تر و با نمك تري است.
مجريان مراسم اسكار خيلي به ندرت از واژه هاي عاميانه و صريح استفاده مي كنند ولي كريس راك همان ابتداي مراسم و به محض ورود به سن خطاب به حضار گفت:  بتمرگيد!
راك  كه قبل از انتخاب به عنوان مجري مراسم اظهار كرده بود خود او و باقي سياهان چندان علاقه اي به تماشاي مراسم ندارند، در شروع مراسم خاطرنشان كرد كه امسال سياهپوستان در تمام رشته هاي بازيگري نامزد هستند و ركوردي بي سابقه برجاي گذاشته اند. او گفت: ما امسال 4 نامزد سياهپوست داريم. او با كنايه به سريال معروف Def Comedy jam كه در آن چندين بازيگر سياهپوست بازي مي كنند افزود: انگار كه امشب Def Oscar jam داشته باشيم!
در ادامه مراسم او به مايكل مور و فيلم فارنهايت 11/9 اشاره داشت. راك خاطرنشان كرد فيلم مايكل مور به رغم اينكه از رقابت هاي اسكار امسال كنار گذاشته شد، همزمان با رقابت هاي انتخاباتي جورج بوش به فروشي باور نكردني دست يافت. راك با همان صداي زير و بامزه خود گفت: فرض كنيد كه دنبال كار مي گرديد و در حالي كه شما مشغول گشتن هستيد، فيلمي در سينماهاي سراسر كشور اكران شده كه نشان مي دهد شما براي گرفتن آن شغل چقدر بي عرضه هستيد! راك با طعنه به انتخاب مجدد بوش مي افزايد: اينجوري كار پيدا كردن خيلي سخته، نه؟!
كريس راك در عين حال هر وقت فرصتي به دست مي آورد به حضار بند مي كرد. او نگاهي به حضار انداخته و گفت: امشب فقط 4 ستاره واقعي اينجا هستند و بقيه فقط يكسري بچه معروفند! كلينت ايستوود يك ستاره است؛ توبي مگواير (اسپايدرمن) يك پسر بچه است كه شلوار تنگ پوشيده! شما تام كروز را مي خواهيد، اما فقط جودلا گيرتان مي آيد، شما راسل  كرا را مي خواهيد ولي فقط كالين فارل را مي بينيد؛ خب، صبر كنيد، اسكندر كه گلادياتور نيست!
امسال نيز مراسم اسكار مطابق رسم هميشگي آكادمي در سالن كداك هاليوود برگزار شد با اين تفاوت كه امسال از حداكثر ظرفيت سالن و قسمت هاي فرعي آن براي اجراي مراسم استفاده كرده بودند. كريس راك با اشاره به اين مساله گفت: با اين تفاسير فكر كنم سال بعد آنها در يك پاركينگ اسكار مي دهند! در بخش ديگري از مراسم قرار بود آدام سندلر، كمدين و كاترين زتاجونز بازيگر معروف هاليوود براي اهداي جايزه روي سن بيايند ولي زتاجونز در سالن نبود. در نتيجه خود كريس راك با اعلام اين مساله، جاي زتاجونز ايستاد تا ديالوگ هاي از قبل تمرين شده بين سندلر و زتاجونز اجرا شود. حاصل اين جا به جايي و گفت و گو يكي از خنده دارترين لحظات مراسم اسكار را رقم زد.
كريس راك در قسمت ديگري از مراسم باز هم به تفاوت هاي موجود بين سياهپوستان و سفيد پوستان در هاليوود اشاره مي كند. راك گفت: براي سرگرمي سفيدها فيلم هاي واقعي، پرماجرا، پر از بازيگر و با اسم هاي درست و حسابي ساخته مي شود مثل اگر مي توني منو بگير يا نجات سرباز رايان (هر 2 فيلم ساخته استيون اسپيلبرگ) ولي فيلم هاي سياهان اسم هاي واقعي ندارند. مثلا اسمشان هست آرايشگاه؛ اينكه اسم نيست، يك محل را نشان مي دهد. بقيه هم همينطور هستند: آرايشگاه، غذاخوري، كارواش و ... به زودي لباسشويي هم اكران مي شود!
بعد از سه ساعت و ربع كه بالاخره كريس راك با حضار خداحافظي كرد و شب بخير گفت، احتمالا بسياري از بينندگان مراسم، حساب هفتاد و هفتمين دوره جوايز آكادمي اسكار را بيشتر به خاطر مجري متفاوت و كمي غير عادي اش از بقيه دوره ها جدا كرده اند وگرنه فراز و فرودهاي آكادمي بعد از 77 سال، ديگر كاملا تكراري و قابل پيش بيني به نظر مي رسد.

گزارش تصويري
تواضع ايستوودي
كلينت ايستوود، برنده اصلي مراسم امسال اسكار، بعد از دريافت جايزه كارگرداني با اشاره به سيدني لومت كارگردان مشهور كه در مراسم مفصلي در اين دوره از او تجليل شد، گفت: با وجود آدم هايي مثل سيدني من يك بچه بيشتر نيستم و بنابراين حرف زيادي نمي زنم...
030603.jpg
گوش كنيد
سلماهايك ، بازيگر  هاليوود، قبل از آنكه كارلس سانتانا و آنتونيو بندراس براي اجراي ترانه Al otro lado del Rio روي سن بيايند، از همه حضار درخواست كرد با تمام وجود اين ترانه را گوش كنند چرا كه اولين ترانه اسپانيايي زبان نامزد اسكار است. هايك بلافاصله شروع به ترجمه انگليسي شعر كرد اما وقتي حضار بي توجه شروع به صحبت كردند، گفت: خواهش مي كنم گوش كنيد. داره قشنگ تر مي شه!
030612.jpg
يادي از براندو
تكنوازي نوازنده ويولن سل همراه با تصاويري از درگذشتگان سال گذشته بود، لحظه اي كه تصوير مارلون براندو اسطوره بزرگ بازيگري روي پرده نمايش داده شد، جمعيت به ابراز احساسات پرداختند؛ براي كسي كه دوبار فاتح اسكار شده اما به واقع آن را جدي نگرفت.
داماد اسكور سيزي 
كيت بلانشت برنده جايزه نقش مكمل در هنگام دريافت جايزه از مارتين اسكورسيزي قدرداني كرد و گفت: اميدوارم پسر من با دختر شما ازدواج كند! اين جمله بلانشت، اسكورسيزي را به وجد آورد.
030618.jpg
خواب بود؟!
برنده جايزه بهترين فيلم كوتاه، در هنگام اعلام اسم نامزدها، خود را به خواب زد تا دقيقا به چشم بيايد. اين حركت برخلاف تصور اين كارگردان با نمك، چندان به چشم نيامد.
گريه روي سن 
جيمي فاكس تنها برنده اي بود كه روي سن گريست. او كه پس از دريافت مجسمه به شدت شادي كرد، جايزه را به مادربزرگش تقديم كرد، زني كه به گفته فاكس اولين معلم او بود: مادر بزرگم مي گفت درست راه برو، قوز نكن و ... دستورها و تنبيهات او باعث شد تا من هميشه نقش بازي كنم تا بالاخره بازيگر شدم. او سپس لحظه اي سكوت كرد و با صورت خيس از دخترش تشكر كرد: دخترم وقتي نامزد ها را اعلام مي كردند، گفت اگر برنده نشي باز هم پدر خوبي هستي و بهترين!
اسپانيايي ها
اسپانيايي ها و مكزيكي هاي حاضر در مراسم كلني كوچكي تشكيل داده و مرتب همديگر را تشويق مي كردند. ابراز احساسات بندراس بعد از برنده شدن ترانه فيلم خاطرات موتورسيكلت جالب بود. اين در شرايطي بود كه به محض رفتن روي سن قسمتي از آهنگ را شخصا اجرا كرد و با گفتن متشكرم به زبان انگليسي و سلام به زبان لاتين، سن را ترك كرد.
030633.jpg
انيميشن زنده 
بازيگر زن فيلم انيميشن باورنكردني ها كه موجودي كارتوني است، براي اهداي جايزه همراه با پيرس برازنان روي سن آمد. اين دو مكالمه اي طولاني و پينگ پنگي با هم داشتند كه قدرت كارگردان مراسم را نشان مي داد.
حق با خانم هاست 
براي جايزه نهايي، بهترين فيلم، داستين هافمن و باربارا استرايسند با هم روي سن آمدند. نكته جالب اين بود كه استرايسند به  هافمن اجازه نمي داد برنده را اعلام كند و سرانجام خود، فيلم دختر چند ميليون دلاري را معرفي كرد.
شبه ستارگي 
نامزدهاي جوايز تكنيكي مثل جلوه هاي ويژه تصويري يا صوتي، به گروهي تعلق مي گرفت كه شامل دو يا سه نفر بود. اين جمع با هم روي سن مي آمدند و با اعلام نام برنده بقيه سن را ترك مي كردند. به هر حال اين هم راهي است براي عرضه آنها كه ستاره نيستند.
030624.jpg
پيرمرد
ناگهان آل پاچينو با چهره اي خسته و پير روي سن آمد و از سيدني لوست گفت؛ كارگردان فيلم مشهور بعد از ظهر نحس كه تقدير از او از بخش هاي جذاب اسكار امسال بود. چهره جذاب آل پاچينو در اين فيلم قديمي و مقايسه آن با صورت امروز، عجيب مي نمود.
نشد
بيونسي ، خواننده زن آمريكايي كه در مراسم هفتاد و هفتمين دوره، 3ترانه نامزد اسكار داشت، از ستارگان شبي بود كه كيفيت هنري خود را در كنار وجوه ستارگي عرضه كرد. او البته اسكار نبرد!
030627.jpg
اخم و تخم 
جاني دپ ، بازيگر مشهور با چهره اي متفاوت و اخمو در تمام مراسم نسبت به دوربين ها بي توجه بود. دپ كه البته شانس چنداني براي اسكار نداشت، در ميان تمام ستاره هاي عشق دوربين وصله ناجوري به نظر مي آمد.
ناكام
مارتين اسكورسيزي كه بيشتر از بقيه كارگردان ها مورد توجه كارگردان مراسم قرار داشت و تصوير او مدام به نمايش در مي آمد، بازنده تمام عيار مراسمي بود كه با وجود ساخت فيلم هاي فوق العاده هرگز نصيبي از جايزه نبرده است. او با چهره اي مرموز با اعضاي برنده تيم هوانورد شادي مي كرد و در هنگام دريافت 2 جايزه نهايي توسط ايستوود گم شد!
030615.jpg
فريمن، شار ژ
مورگان فريمن برنده جايزه نقش مكمل مرد با گوشه چشم دوربين را دنبال مي كرد. چشمك هاي به موقعي كه او به دوربين ها، به هنگام سوئيچ روي چهره وي مي زد، نشان از احساس خوشحالي زايد الوصفي داشت كه اين بازيگر حيرت انگيز با خود به كداك تياتر آورده بود.
پشت صحنه
جورجو ارمني (طراح لباس)، و جري گلداسميت (آهنگساز) دو چهره برجسته پشت صحنه مراسم اسكار امسال بودند.
030630.jpg
ضد جمع 
جايزه بهترين بازيگر زن را شون پن اهدا كرد. او با كت و شلواري نامرتب و موهاي بدفرم اول از اينكه اسم جودلا در ميان نامزدها نيست، شكايت كرد و با خواندن اسامي نامزدها، سوانك 30 ساله را براي دريافت جايزه روي سن دعوت كرد.
يك اشتباه
مراسم امسال باوجود كارگرداني فوق العاده يك اشتباه كوچك نيز داشت؛ زماني كه پس از اهداي جايزه كيت بلانشت، كارگردان به جاي قطع برنامه براي تنفس و پخش آگهي تلويزيوني، نامزدهاي يك رشته ديگر را مانيتور كرد. البته اين اشتباه با قطع برنامه به فراموشي سپرده شد.
030636.jpg
اسكار سياهان
تاكيد دوربين روي چهره هاي سياهپوستي مثل اوپراوينفري (مجري مشهور) كريس راك (مجري) و بيونسي (خواننده مراسم) و... نشان مي داد كه پشت اسكار احساس اراده اي به نفع سياهان وجود دارد كه البته تصادفي نيست. نكته اين است كه چندي پيش هفته سياهان ايالات متحده برگزار شده بود.
نظم 
حضور صدها عكاس و خبرنگار در مراسم امسال اسكار هيچ تاثيري بر نظم عجيب ماجرا نداشت. همينطور استفاده از ابزار و ادوات غولآسا براي صحنه سازي هاي آواز هاي بيونسي و ساير گروه ها كه مثل نسيم مي آمدند و مي رفتند و آب از آب تكان نمي خورد.

ادعاي پزشكي جديد
اسكاري ها بيشتر عمر مي كنند!
030597.jpg
طبق اين نظريه لا بد كلينت ايستوود با اين اسكارها بيش از 100 سال عمر خواهد كرد!
محمدرضا نصيري 
بيشتر سينماگراني كه در قشر روشنفكر سينماي آمريكا دسته بندي مي شوند، با شنيدن نام اسكار حالشان بد مي شود و به آن بد و بيراه مي گويند، اما اكثر اوقات اينها ژست هايي صرفا روشنفكرانه است. اغلب آنها مي دانند كه نمي توانند خود را با معيارهاي تماشاگرپسند سينماي هاليوود تطبيق دهند و شايد به همين علت است كه از اسكار و هاليوود بدگويي مي كنند.
تا آنجايي كه حافظه تاريخ ياري مي كند، به ياد داريم كه فقط يك نفر در تاريخ اسكار از گرفتن اين جايزه خودداري كرده است. مارلون براندو، نه به اين دليل كه دريافت جايزه را براي خود كسر شان و اعتبار تلقي مي كرد، بلكه به خاطر اعتراض به بدرفتاري با سرخپوستان حاضر به دريافت جايزه نشد.
حتي گاهي پيش آمده است كه كارگرداني مثلا به اين بهانه كه قادر به ارايه چهره زيبا از يك ستاره نبوده، از سوي تهيه كننده كنار گذاشته شده است. به هرحال هاليوود يا اسكار، خواه خوب باشند يا بد مطلق، ملاك ها و معيارهاي خود را دارند.
تا به حال چهره هاي سرشناس متعددي به مراسم اسكار تاخته و آن را مسخره خوانده اند، حتي مجري سياهپوست مراسم امسال دو هفته قبل از نهايي شدن نام برندگان به شدت به اسكار حمله كرد، اما دغدغه وي چيزي فراتر از سبك بودن يا بازاري بودن اين مراسم بود. او به خاطر بي توجهي اسكار به سينماي كمدي ابراز نارضايتي كرد.
به هر حال اسكار هم معيارهاي خودش را دارد، همان طور كه ساير جشنواره هاي كوچك و بزرگ نيز در محدوده خاصي تعريف شده اند. اگر جشنواره هايي نظير كن، ساندنس، برلين يا ونيز را به فستيوال هاي هنري تعبير كنيم و در صورتي كه بپذيريم هاليوود بيش از آنكه هنر هفتم باشد، يك صنعت محسوب مي شود، مي توانيم با موضوع اينگونه كنار بياييم كه اسكار مراسمي است كه در آن به برخي توليدات صنعتي باكيفيت، جايزه اعطا مي شود.
حتي گروهي از اين هم فراتر مي روند و اسكار را به منزله يك نوع داروي شفابخش تلقي مي كنند. اخيرا يك پرفسور كانادايي به نام دكتر دانلد ريدل مه ير، اين فرضيه را مطرح كرده است كه آن دسته از بازيگراني كه دست كم يك بار در عمر هنري خود جايزه اسكار دريافت كرده باشند، بيش از ساير همدوره ها و رقباي خود عمر مي كنند. اين استاد دانشگاه تورنتو معتقد است كه برندگان چندباره اسكار نسبت به نامزدهايي كه هيچ وقت موفق به كسب اين جايزه نشده اند، به طور ميانگين 6 سال بيشتر زنده مي مانند. براي نمونه مي توان به كاترين هپبورن، برنده 4 جايزه و ركورددار جوايز آكادمي اشاره كرد كه تا سن 96 سالگي را نيز درك كرده است.
ريدل مه ير ادعا مي كند كه اسكار به سينماگران قدرت جسماني زيادي مي بخشد: وقتي اسكار مي گيري يعني اينكه هيچ كس ديگر به خود اجازه نخواهد داد تو را ناديده بگيرد. تاثير آن مستقيما به زير پوست فرو مي رود و اثرات منفي فشارهاي روحي روزانه را كاهش مي دهد.
اين تحقيقات كه روي هر 762 زن و مرد نامزد بهترين بازيگري آكادمي صورت گرفته است، نشان مي دهد كه متوسط عمر برندگان جايزه 7/79 سال است و نامزدهاي ناكام به طور ميانگين فقط 8/75 سال عمر كرده اند. ريدل مه ير مي گويد: جايزه باعث مي شود كه بازيگر بهتر بخوابد، بهتر بخورد و بيشتر ورزش كند!
اين 9/3 سال اضافه چيزي معادل درمان قطعي سرطاني هاي آمريكاي شمالي است، يعني اگر تمام بيماران مبتلا به سرطان در اين منطقه بهبودي قطعي پيدا كنند، متوسط طول عمر نيم قاره آمريكاي شمالي 3 سال و نيم افزايش مي يابد. تا اينجا اين ادعا به اين مفهوم است كه داروي اسكار از داروهاي احتمالي كه در آينده ممكن است براي درمان قطعي سرطان كشف شود، تاثير بيشتري دست كم روي بازيگران برنده آكادمي باقي مي  گذارد.
تنها گروه از برندگان كه از مزيت طول عمر بهره نمي برند، فيلمنامه نويسان هستند. براي آنها عكس قضيه صادق است و فيلمنامه نويسان اسكاري 6/3 سال كمتر از همتايان خود عمر مي كنند.
البته اسكار وحي منزل نيست، اما به جز تاثيرات بهداشتي و رواني، ادعاي پرفسور كانادايي، از نظر گيشه نيز به همين اندازه تاثيرگذار است. كمتر پيش مي آيد كه فيلم هاي اسكاري در گيشه شكست بخورند، ضمن اينكه اعتبار آن را نيز نمي توان به طور صددرصد زير سوال برد. در حافظه اين مراسم نام هاي بسيار بزرگي ثبت شده است و نام هاي بزرگتري مثل مارتين اسكورسيزي كه هيچ وقت شانس كسب اين افتخار را به دست نياوردند.
وقتي آكادمي جايزه بهترين بازيگر زن نقش مكمل را به كيت بلانشت اهدا كرد، خودشيفتگي خود را فرياد زد. بلانشت در فيلم هوانورد نقش كاترين هپبورن واقعي را به شكلي كاريكاتورگونه بازي كرد. آكادمي عامدانه به بازيگري كه نقش برنده 4گانه اسكار را ايفا كرده است،جايزه داد تا به نوعي از خود اين مراسم هم تجليل كرده باشد.
همانطور كه گفته شد، اسكار وحي منزل نيست. بارها پيش آمده كه بازيگران اسكاري به يكباره محو شده اند. براي مثال مي توان به هال بري اشاره كرد كه پس از كسب اسكار دو سال قبل، در مراسم امسال، تمشك طلايي جايزه بدترين بازيگر زن را به خاطر بازي در فيلم زن گربه اي از آن خود كرد.
حالا كه حرف بدترين ها به ميان آمد، بد نيست به بدترين  هاي بهترين فيلم تاريخ اسكار اشاره كرد. مل گيبسون كه سال قبل با فيلم مصائب مسيح غوغا كرد و در اسكار امسال با بي مهري روبه رو شد، با فيلم شجاع دل در صدر اين ليست قرار دارد. شجاع دل در كنار فيلم هايي نظير ذهن زيبا ، راكي و دور دنيا در 80 روز به عنوان بدترين فيلم هايي كه تاكنون جايزه بهترين فيلم اسكار را دريافت كرده اند، شناخته شد.
شجاع دل كه در سال 1996 برنده جايزه بهترين فيلم شده بود، از سوي مجله سينمايي امپاير اين عنوان تحقيرآميز را به دست آورد.
ليست اين فيلم ها به ترتيب به اين شرح است:
۱شجاع دل (۱۹۹۵) 2ذهن زيبا (۲۰۰۱) 3بزرگترين نمايش روي كره زمين (۱۹۵۲) 4مردم عادي (۱۹۸۰) 5فارست گامپ (۱۹۹۴) 6مناسبات عاشقانه (۱۹۸۳) 7دور دنيا در 80 روز (۱۹۵۶) 8دسته سواران (۱۹۳۳) 9راكي (۱۹۷۶) 10چقدر دره ام سبز بود (۱۹۴۱)

دكه
اول اسكار
030594.jpg
030591.jpg
واشنگتن پست و ميامي هرالد كه از روزنامه هاي معتبر آمريكايي هستند، مطالب مهم خود را به اخبار مراسم اسكار اختصاص دادند. واشنگتن پست عكس كلينت ايستوود، كارگردان فيلم دختر چند ميليون  دلاري را به چاپ رسانده است. وي علاوه بر جايزه بهترين كارگرداني، جايزه بهترين فيلم را هم از آن خود كرد و اسكورسيزي را شكست داد. ميامي هرالد نيز عكس جيمي فاكس ، برنده بهترين بازيگر مرد و هيلاري سوانك ، بهترين بازيگر نقش زن را به خاطر ايفاي نقش در فيلم دختر چند ميليون دلاري چاپ كرده است. اخبار مربوط به اسكار آنچنان در مطبوعات آمريكايي مهم بوده است كه واشنگتن پست خبر دادن امتياز احتمالي به ايران را در حاشيه چاپ كرده است. دولت بوش ممكن است براي متقاعد كردن ايران به صرف نظر كردن از فعاليت هاي هسته اي، با عضويت ايران در WTO موافقت كند.

جملات قصار اسكار۷۷
تقديم به مادر و مادربزرگ 
030600.jpg
كلينت ايستوود، برنده جايزه بهترين كارگرداني براي فيلم دختر چند ميليون دلاري : من بسيار خوش شانسم كه اينجا هستم و بسيار خوش شانس كه همچنان كار مي كنم. از مادر 96 ساله ام متشكرم! 
هيلاري سوانك، برنده جايزه نقش اول زن: من نمي دانم كه در زندگي ام چه كاري انجام داده ام كه شايستگي دريافت اين جايزه را به دست آوردم. من دختري بودم كه در يك مزرعه بزرگ شده و آرزوهاي بزرگي داشتم.
جيمي فاكس، برنده جايزه بهترين بازيگر مرد (او در اين فيلم نقش ري چارلز، نوازنده سياهپوست و نابينا را ايفا مي كرد): اين جايزه براي ري چارلز است. اين متعلق به او و ميراث ديرينه اوست. او بيشترين تشكرات و احساساتش را نثار مادربزرگش كه فوت كرده بود، كرد: مادربزرگم مرا هنگامي كه كودك بودم به بازيگري تشويق مي كرد. او در خواب با من صحبت مي كند و اكنون بي صبرانه منتظر امشب هستم كه مادربزرگم به خوابم بيايد. امشب حرف هاي زيادي داريم تا با هم بزنيم.
مورگن فريمن، برنده جايزه بهترين بازيگر مرد مكمل: اين كار عشق بود. اينجا مي خواهم از تمام كساني كه كمك كردند تا توانستم موفق شوم، تشكر مي كنم؛ از ايستوود و هيلاري سوانك كه مرا كمك كردند بتوانم اين نقش را خوب اجرا كنم، متشكرم.
كيت بلانشت، برنده جايزه بهترين بازيگر نقش مكمل زن: يك اتفاق فوق العاده و باورنكردني او جملات اول خود را اينطور آغاز كرد: وقتي شما نقش يك شخص مشهور و معروف مثل كاترين هپ بورن را بازي مي كنيد، بايد يك تلاش جمعي و مضاعف صورت بگيرد و شما بايد از همه كمك بگيريد.
برندگان جايزه فيلمنامه اقتباسي الكساندر پيني و جيم تيلور: مي خواهم سهم خود را به عنوان دريافت كننده اين جايزه با تمام عوامل فيلم و كساني كه در ساخت اين فيلم ما را همراهي كردند، تقسيم كنم. ما لحظات بسيار خوبي را در كنار هم داشتيم. اين صحبت هاي پيني بود. تيلور: مادرم به من آموخت كه چگونه بنويسم، اما او قبل از اينكه چيزي از من ببيند، مرد. مادر متشكرم.
سيدني لومت: من بايد از سينما تشكر كنم. من بهترين جايگاه را در بهترين حرفه دنيا دارم.

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |