يكشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۳ - Mar 6, 2005
با وجود يك ميليون و چهار صد هزار داوطلب كنكور
ظرفيت دوره هاي روزانه دانشگاهي
۶۰ هزار نفر اعلام شد
معاون آموزشي سازمان سنجش: تغيير نظام آموزشي
دوره متوسطه از قديم به ترمي واحدي اشتباه بود
001896.jpg
گروه علمي فرهنگي: ظرفيت دوره هاي روزانه دانشگاه هاي كشور با وجود يك ميليون و چهارصد هزار داوطلب در سال تنها ۶۰ هزار نفر است. به همين خاطر بسياري از افراد بااستعداد پشت كنكور باقي مي مانند و احساس سرخوردگي و يأس مي كنند.
دكتر محمدحسين پوركاظمي معاون آموزشي سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام اين مطلب به ايسنا گفت: پايين بودن ظرفيت دوره هاي روزانه دانشگاه ها در حالي است كه تراكم تقاضا براي ورود به برخي از گروه ها و رشته هاي آموزشي دانشگاه زياد است.
وي توضيح داد:  در حالي كه سالانه حدود ۴۰۰ هزار تقاضا براي ورود به گروه مهندسي وجود دارد ولي ظرفيت پذيرش برخي از رشته هاي مهندسي مانند برق، مكانيك، عمران، كامپيوتر و معماري تنها سه تا چهار هزار نفر است. با اين وجود ۹۵ درصد متقاضيان گروه مهندسي دانشگاهي علاقه مند ورود به اين پنج رشته هستند.
تغيير نظام آموزشي دوره متوسطه اشتباه بود
معاون سازمان سنجش آموزش كشور در بخش ديگري از سخنانش تغيير نظام آموزشي دوره متوسطه از قديم به ترمي واحدي را اشتباه ذكر كرد و گفت: در سال هاي قبل از سال ۷۵ سيستم و روند پذيرش دانشجو به گونه اي بود كه با ايجاد فيلترهاي مختلف تعداد محدودي مجاز به شركت در كنكور براي شركت در دانشگاه ها بودند به عبارت ديگر در پايان دوره دبيرستان يك امتحان نهايي براي ورود به مرحله كنكور و همچنين كنكور دو مرحله اي برگزار مي شد كه در نهايت منجر به اعمال محدوديت در تعداد داوطلبان كنكور اصلي مي شد.
وي افزود: سپس در دهه ۷۰ نظام جديد آموزشي با هدف ايجاد محدوديت در تعداد داوطلبان كنكور راه اندازي شده وبه عبارت ديگر، هدف پذيرش تعداد محدودي از داوطلبان در دوره پيش دانشگاهي براي شركت در كنكور دانشگاه ها بود كه طي آن باقي دانش آموزان با گذراندن يك دوره يك ساله كارآموزي مستقيما جذب بازار كار شوند.
وي با بيان اينكه اين راهكار در انديشه مطلوب بود ولي عملي نشد، گفت: خانواده ها با فشار خود باعث رفع فيلترهاي ورود به دوره پيش دانشگاهي شدند و اشكال مسئولين آموزش و پرورش در آن دوره عدم توجه به فرهنگ حاكم بر جامعه يعني تلاش خانواده ها براي ورود حتمي دانش آموزان به دانشگاه ها بود به گونه اي كه خانواده ها حاضر بودند براي ادامه تحصيل فرزندان خود در دانشگاه ها دست به هر اقدامي بزنند، به گونه اي كه حتي با تقبل هزينه هاي گزاف فرزندان خود را در دانشگاه هاي خارجي و حتي خاورميانه پذيرش دهند. وي افزود: به دنبال اين اقدامات كنكور در يك مرحله و تنها از دروس دوره پيش دانشگاهي برگزار و امتحان نهايي و سراسري نيز حذف و سيستم آموزشي نيز واحدي شد كه اين سيستم نيز به دليل بروز مشكلات و مسائل ناهنجار اجتماعي و آموزشي متاثر از سن و درك پايين دانش آموزان توسط خود آموزش و پرورش منحل و به سيستم سالي واحدي تبديل شد.
شكستن كنكور و لحاظ سوابق تحصيلي دانش آموزان در كنكور
دكتر پوركاظمي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد با وزارت آموزش و پرورش براي بهبود سيستم و وضعيت كنكور سراسري دانشگاه ها، خاطر نشان كرد: طرح بسيار خوبي در خصوص اصلاح كنكور بررسي و تهيه شد كه ضرورت برگزاري امتحان نهايي سراسري و كشوري موثر و مطلوب و در عين حال سالم يكي از نتايج آن بوده تا طي آن سابقه تحصيلي داوطلب به عنوان يكي از شاخصهاي موثر پذيرش داوطلب لحاظ شود.
وي همچنين شكستن كنكور با متمايزكردن دروس عمومي از دروس اختصاصي را اقدامي موثر در كاهش فشار از دوش داوطلبان عنوان كرد و گفت:  در اين راستا مي توان سالانه كنكور عمومي داراي اعتبار برگزار نمود تا داوطلبان به صورت آزاد در اين كنكور شركت كنند و كنكور اصلي تنها متشكل از چند درس تخصصي و متناسب با گروه هاي آزمايشي در رشته هاي مختلف برگزار بشود.
سيستم پذيرش دانشجو در كشور صددرصد بومي است
دكتر پوركاظمي با بيان اينكه سيستم پذيرش دانشجو در كشور صد در صد بومي است، تصريح كرد: در حال حاضر پذيرش دانشجو در دانشگاه پيام نور صددرصد بومي است. از طرف ديگر ۸۰ درصد ظرفيت دوره هاي شبانه به داوطلبان هر استان اختصاص دارد. در رشته هاي روزانه نيز آن دسته از رشته هايي كه به آموزش و پرورش و دبيري ارتباط دارد، ۱۰۰ درصد پذيرش بومي دارند. در مورد ساير رشته هاي دوره روزانه نيز، كشور به ۸ ناحيه تقسيم شده است و طي آن پذيرش دانشجو در رشته هايي كه در كليه دانشگاه هاي اين ۸ ناحيه وجود دارد تا ۷۰درصد به داوطلبان بومي آن ناحيه اختصاص دارد.
وي افزود: از سوي ديگر كشور به پنج قطب بزرگ تقسيم شده است و بنابراين پذيرش در رشته هايي كه تنها در چند استان خاص وجود دارد، قطبي صورت مي گيرد. لذا در نهايت چيزي حدود ۶۰ درصد پذيرفته شدگان دانشگاه هاي كشور بومي استان هستند.
سهميه مناطق در كنكور بايد حذف شود
وي با بيان اينكه سهميه مناطق در كنكور بايد حذف شود، گفت: شانس قبولي در كليه مناطق مساوي است چرا كه ظرفيت ها متناسب با تعداد شركت كنندگان اختصاص مي يابد.
دكتر پوركاظمي در خصوص وضعيت سهميه هاي مختلف در طرح جديد كنكور،  اظهار كرد: به اعتقاد سازمان سنجش بايد ۵ درصد ظرفيت پذيرش دانشگاهها به صورت اضافي يا مازاد بر ظرفيت در اختيار سهميه هاي رزمندگان، فرزندان شهدا، آزادگان و .. قرار بگيرد.
پذيرش در دانشگاه ها بايد آزاد
و بدون محدوديت باشد مگر در برخي رشته ها
معاون آموزشي سازمان سنجش در ادامه گفت وگو با ايسنا در خصوص پذيرش جنسي در دانشگاهها، خاطرنشان كرد: پذيرش به طور كلي بايد آزاد باشد مگر در رشته هايي كه بر اساس برآوردها و كارشناسي هاي صورت گرفته نياز به يك جنس خاص تعيين شده باشد. از سوي ديگر پذيرش جنسي در رشته هاي صنعتي و فني مهندسي، علوم انساني و كشاورزي به هيچ عنوان ضرورت ندارد.
وي با بيان اينكه وزارت بهداشت سالهاست ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته هاي علوم پزشكي را كاهش داده است، اظهار كرد: در حال حاضر ظرفيت پذيرش دانشجوي پزشكي نسبت به سال ۱۳۶۶ سه برابر كاهش يافته است و به دليل عدم نيازسنجي و برنامه ريزي براي پذيرش جنسي، نبود متخصص مرد در برخي رشته ها به شدت محسوس و مشكل زاست كه در صورت ادامه اين روند جامعه ضررهاي زيادي را متحمل خواهد شد.

بزرگداشت شهيد مهدي باكري در فرهنگسراي بهمن
001893.jpg
گروه اجتماعي:مراسم بزرگداشت شهيد مهندس مهدي باكري فرمانده لشكر ۳۱ عاشورا با مشاركت اين لشكر، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و لشكر ۳ نيروي مخصوص حمزه در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي بهمن اين مراسم با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه و گراميداشت ياد و خاطره رشادت ها و ازخودگذشتگي  شهداي ۸ سال دفاع مقدس برپا مي شود.
درمراسم پاسداشت شهيد مهدي باكري كه با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزمان شهيد باكري از استان هاي آذربايجان شرقي، غربي، استان زنجان، اردبيل و تهران برگزار مي شود، دكتر غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي و دكتر احمدي نژاد شهردار تهران نيز حضور دارند. در اين مراسم برنامه هاي سخنراني، شعر، سرود، خاطره، كليپ و موسيقي اجرا مي شود.اين مراسم امروز يكشنبه ۱۶ اسفند ماه از ساعت ۳۰/۱۹ الي ۲۲ برگزار و شركت براي همه علاقه مندان آزاد است.

سهم زنان در توسعه، بيشتر از مردان است
ايرنا: وزير آموزش  و پرورش  در همايش  ملي  نقش  زنان  در توسعه  پايدار در يزد گفت : زنان  در امر توسعه ، نقش  بيشتري  نسبت  به  مردان  دارند.مرتضي  حاجي  افزود: اين  امر در شرايط  امروز كشور ما فراهم  شده  و البته  از دست  اندازهاي  زيادي  هم  عبور كرده  است .وي  مسئوليت پذيري  و مشاركت  مستقيم  در امور و همچنين  فراهم  كردن  زمينه  و ايجاد استعداد توسعه آفرين  در مردان  را دو نقش  اصلي  زنان  در ايجاد بيشتر توسعه  در مقايسه  با مردان  ذكر كرد.او تاكيد كرد: كوتاه بيني ها و نزديك بيني ها موجب  مي شود تا نتوانيم  سرمايه  انساني  خود را مورد بهره برداري  قرار دهيم .

تمام زائران عمره بيمه مي  شوند
ايلنا: تمام زائران عمره تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند و در صورت اعلام آمادگي دولت عربستان، ۴۵۰ هزار زائر به حج عمره مشرف مي شوند. سيد احمد زرهاني، رئيس سازمان حج و زيارت، افزود: برنامه هاي حمل و نقل زائران توسط شركت هواپيمايي ايراني و سعودي انجام خواهد شد و امسال با توجه به ارزشيابي هاي انجام گرفته و مشخص شدن ضعف و مشكلات در گردش كار گذشته، سعي كرده ايم كه مشكلات را به حداقل برسانيم.

مطالبات مراكز درماني طرف قرارداد با
سازمان بيمه خدمات درماني پرداخت شد
واحد مركزي خبر: مطالبات پزشكان، بيمارستانهاي دولتي، خصوصي، دانشگاهي، داروخانه ها و مراكز و مؤسسات درماني طرف قرارداد با اين سازمان در مناطق محروم تا پايان بهمن امسال پرداخت شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي اين سازمان حسينعلي عابدي گفت: براي اولويت دادن به وضع درماني بيمه شدگان در مناطق محروم كشور، مطالبات موسسات طرف قرارداد را تا پايان بهمن امسال پرداخت و در ديگر استان هاي كشور نيز بدهي هاي همه مراكز درماني طرف قرارداد را تا پايان دي امسال پرداخت كرديم.وي افزود: براي رفع هرچه سريع تر مشكلات مالي بيمارستانهاي كشور كه هنوز نتوانسته اند اسناد پزشكي مربوط به ماه هاي آذر و دي را ارائه كنند، اعتبارات به صورت علي الحساب به آنها پرداخت شد تا از اين طريق بتوانند با رفع بخشي از مشكلات مالي، خدمات درماني مطلوب تري را در اختيار بيمه شدگان قرار دهند.مدير كل روابط عمومي اين سازمان اضافه كرد: در۱۰ سال گذشته اين نخستين بار است كه مطالبات مراكز درماني به روز پرداخت مي شود.عابدي همچنين از بيمارستان هاي طرف قراردادي كه با مشكلات مالي مواجه هستند خواست با مراجعه به ادارات كل بيمه خدمات درماني استانها اعتبار لازم را به صورت علي الحساب دريافت كنند.

مسابقه مناسب ترين پوشش جوان ايراني برگزار مي شود
گروه اجتماعي: يك دوره مسابقه «طراحي مد لباس براي جوانان» با هدف دستيابي به  الگويي مناسب در حوزه پوشش جوانان و ضابطه مند كردن طراحي مد برگزار مي شود.
به گزارش دبيرخانه اين جشنواره، فراخوان عمومي اين مسابقه در روزهاي آغازين سال ۸۴ انجام خواهد شد.
مسابقه طراحي مد لباس براي جوانان در دو قالب مقاله نويسي و طراحي در سه بخش (تاريخچه طراحي لباس، طرح هاي برگزيده و مؤلفه هاي مؤثر بر موقعيت طراحي لباس ملي) اجرا مي شود كه انديشمندان و پژوهشگران حوزه طراحي و مسائل جوانان مي توانند در آن شركت كنند.
اين دبيرخانه آدرس اينترنتي www.jamehnama.com را براي اطلاعات از بانك مقالات و بازديد از گالري ها اعلام كرد.

تكليف ۷۴۰ ميليارد تومان بودجه آموزش و پرورش اين هفته مشخص مي شود
فارس: كميته آموزش و تحقيقات مجلس اعتباري معادل ۷۴۰ ميليارد تومان براي بودجه سال آينده آموزش و پرورش در نظر گرفته است كه اين هفته در مجلس نهايي خواهد شد.
علي عباسپور تهراني فرد رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: در اولويت هاي اعتبارات آموزش و پرورش حدود ۴۰۰ ميليارد تومان براي حق جذب معلمان و حق ارتقاي شغلي در نظر گرفته شده است. عباسپور اظهار داشت: ۲۰۰ ميليارد تومان نيز براي نوسازي مدارس، ۴۱ ميليارد تومان براي وام مسكن فرهنگيان و ۷۰ ميليارد تومان كمك به مدارس در نظر گرفته شده است. وي ادامه داد: اينكه چقدر از اين اعتبار در نظر گرفته شده تصويب شود، هنوز معلوم نيست ولي ما براي ارتقاي آموزش كشور تمام تلاش خود را به كار مي بنديم.

ژئوفيزيك زمان دقيق تحويل سال ۱۳۸۴ را اعلام كرد
واحد مركزي خبر: زمان  دقيق  تحويل  سال  ،۱۳۸۴ساعت ۱۶و ۳ دقيقه  و ۲۴ ثانيه  روز يكشنبه۳۰ اسفند است. 
براساس  تقويم  رسمي  كشور مصوب  شوراي  عالي  انقلاب  فرهنگي، تنظيمي  از شوراي  مركز تقويم  موسسه  ژئوفيزيك  دانشگاه  تهران ، در سال۱۳۸۴ دويست  و نود و دو روز كاري  وجود دارد.
چهار مناسبت  روز جمهوري اسلامي  ايران، ولادت  حضرت  امام  علي  (ع) ،مبعث  حضرت  رسول  اكرم  (ص)  و عيد سعيد فطر،از بيست  و پنج  مناسبت  معمول  و رسمي  تعطيلات  رسمي  كشور با روز جمعه  تقارن  دارد كه  در مجموع ۵۲ جمعه  و۲۱ روز تعطيل، هفتاد و سه  روز از تقويم سال۸۴ با رنگ  قرمز مشخص  شده  است. تنها رويداد نجومي  قابل  رويت  در ايران  در سال  ۱۳۸۴ هجري  شمسي ، خورشيد گرفتگي  جزيي  در روز دوشنبه  ۱۱ مهر ۱۳۸۴ است  كه  ساعت  ۱۲ و ۵۷ دقيقه  آغاز مي  شود و ساعت  ۱۴ و ۵۷ دقيقه  پايان  مي يابد و حداكثر اين  خورشيد گرفتگي  نيز ساعت  ۱۳ و ۵۸ دقيقه  خواهد بود.اين  درحالي  است  كه  در تهران  ، ماه، حداكثر يازده  درصد از قرص  خورشيد را مي پوشاند.اين  خورشيد گرفتگي  از نوع  حلقوي  است  كه  در ايران  و بسياري  از مناطق  جهان  به  صورت  جزيي  ديده  مي  شود.

سبك باغ سازي پاسارگاد در پارك پرديس كورش احيا مي شود
گروه علمي فرهنگي : پارك «پرديس كورش» با محوريت كاخ كورش، در چرخاب برازجان طراحي و براي تأسيس آماده شده است.
امير منصوري كه مديريت اين پروژه را برعهده دارد، در اين باره به ايسنا گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با همكاري پژوهشكده نظر، ايجاد پاركي را در اطراف كاخ كورش طراحي كرده كه با اعتباراتي كه از سوي رياست جمهوري تخصيص داده شده است، ساخته مي شود. معماري اين پارك به سبك باغ سازي پاسارگاد است كه اين سبك با مدل هايي در ساخت باغ هاي ايراني رايج است، تفاوت دارد.
وي هدف از انتخاب اين سبك باغ سازي را زنده كردن فرهنگ معماري باغ سازي دوران كورش دانست و افزود: كاخ كوروش، نگين اين مجموعه خواهد بود و براي بازديد سامان دهي مي شود، همچنين موزه اي نيز در كنار اين بناي تاريخي با همان معماري پاسارگاد ساخته خواهد شد.
وي اضافه كرد: طرح مرمت كاخ كوروش همزمان با ايجاد پارك، اجرا و در آن سازه  چادري بزرگي بر روي كاخ نصب مي شود تا از باد، باران و آفتاب محفوظ باشد.
او با اشاره به اينكه در حدود ۷۰۰ ميليون تومان از محل اعتبارات رياست جمهوري براي ساخت پارك تخصيص خواهد يافت ادامه داد: عرصه  كاخ كوروش در تملك سازمان است؛ ولي براي ايجاد اين پارك بايد در حدود ۶۰درصد زمين هاي اطراف آن خريداري شود كه اين كار، پيش از آغاز سال نو، شروع خواهد شد.
منصوري ،سامان دهي قلعه زائر خضرخان را ازجمله  ديگر پروژه هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در بوشهر دانست و گفت: اين قلعه،  بنايي روستايي بوده كه در شهر ساخته شده است.
براساس طرحي كه در دست اقدام است، اين بنا با توجه به سبك  معماري تودرتوي قلعه ها، به عنوان مجموعه اي فرهنگي و تفريحي سامان دهي مي شود.

پيك  نوروزي  دانش  آموزان تا ۲۷ اسفند توزيع  مي شود
گروه علمي فرهنگي :مدير كل  دفتر آموزش و پرورش  دوره  راهنمايي  تحصيلي  گفت :دانش  آموزان برخي  از استانهاي  كشور تا پايان  اسفند پيك  نوروزي  دريافت  مي كنند.
فضلي  خاني  در مصاحبه  با راديو سراسري  افزود:كيفيت ،محتوا و تزيين  پيك هاي  نوروزي  امسال  به  عهده  آموزش و پرورش  استانهاست .وي  در خصوص  دانش  آموزان استانهايي  كه  پيك  نوروزي  دريافت  نمي كنند گفت :معلمان مدارس  اين استانها با توجه  به  نيازهاي فردي،اجتماعي ،علايق  و توانمنديهاي دانش  آموزان تكاليف  تحقيقي،آموزشي  و متنوع  به  آنها بدهند.

جسته ، گريخته
شرايط اعطاي تسهيلات به كارآفرينان جوان
ايرنا: صندوق حمايت از فرصتهاي شغلي شرايط اعطاي تسهيلات به برگزيدگان جشنواره خوارزمي، المپيادهاي فني و حرفه اي و همچنين مخترعان و مبتكران را اعلام كرد.
براساس اين گزارش ، ارائه طرح كارآفريني، شامل عنوان طرح ،هدف طرح ، دلايل انتخاب طرح ، نحوه انجام كار، بازارهاي هدف ،نحوه فروش و بازاريابي، نوع محصول يا خدمات توليدي، نوآوريهاي طرح و پيش بيني درآمدها و هزينه هاي طرح از جمله مدارك مورد نياز براي اعطاي تسهيلات است .
توزيع شير مدارس تا پايان ارديبهشت ادامه دارد
ايلنا: مدير كل بهداشت و تغذيه مدارس، گفت: بعد از نوروز ۸۴ توزيع شير در مدارس ابتدايي سراسر كشور متوقف نخواهد شد.
دكتر رياض غيرتمند، مدير كل بهداشت و تغذيه مدارس، گفت: شايعه عدم توزيع شير در بعد از تعطيلات نوروز درست نيست و دانش  آموزان ابتدايي تا پايان ارديبهشت ماه، شير رايگان دريافت مي  كنند.وي افزود: دولت مكلف شده است، علاوه بر توزيع شير، ميان وعده غذايي مناسبي را نيز براي دانش  آموزان در نظر بگيرد.
غيرتمند گفت: بر اساس يكي از آيين  نامه  ها، دولت موظف است تا در مدت ۵ سال، مبلغي را براي ميان وعده  هاي دانش  آموزان در نظر بگيرد.

پذيرش ۱۲ هزار نفر در دانشگاه علمي كاربردي
گروه علمي فرهنگي: اسامي پذيرفته شدگان دوره هاي فراگير مقاطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي بزودي اعلام مي شود.
مهندس حسين زاده، مدير آزمون و آموزشهاي خاص دانشگاه جامع علمي كاربردي در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر، اظهار كرد: پيرو انتشار ويژه نامه اعلام اسامي پذيرفته شدگان نهمين آزمون دانشگاه جامع علمي كاربردي، بزودي فهرست اسامي پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني و كارشناسي ناپيوسته دانشگاه از طريق ويژه نامه پيك سنجش اعلام مي شود. مدير آزمون و آموزشهاي خاص دانشگاه جامع علمي كاربردي خاطرنشان كرد: در مرحله تكميل ظرفيت در ۲۱۳ كد رشته كارداني و دو كد رشته كارشناسي ناپيوسته حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر پذيرفته مي شوند.
تجليل از ۱۰ پيشكسوت روزنامه نگاري
فارس: كميته اي۷۰ نفره به انتخاب هيات مديره انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران از ۱۰ نفر از پيشكسوتان عرصه روزنامه نگاري تجليل مي كند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس اين ده نفر از بين كساني انتخاب مي شوند كه به نحوي در رشد، توسعه و ارتقاي حرفه روزنامه نگاري سعي و تلاش كرده و نقش چشمگير و نوآوري در اين حرفه داشته اند.
بر اساس اين گزارش انتخاب اين افراد از طريق تصميمات هيات مديره انجمن و توجه به معيارهايي چون داشتن فعاليت مستمر روزنامه نگاري به مدت ۲۰ سال؛ داشتن تاليف، ترجمه يا تحقيق در زمينه روزنامه نگاري؛ برخورداري از سبك نگارش ويژه يا متمايز در روزنامه نگاري؛ برخورداري از شخصيت مستقل حرفه اي؛ نوآوري در عرصه روزنامه نگاري ايران؛ تلاش در جهت دفاع از حقوق روزنامه نگاري؛ مشاركت در نهاد هاي صنفي و تربيت نسل جديد روزنامه نگاران صورت خواهد گرفت.
زمينه خودكفايي ۱۰۰ هزار خانوار فراهم شد
فارس: در دومين روز از هفته احسان و نيكوكاري اعلام شد كه تاكنون ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) خودكفا شده اند.
بر اساس اين گزارش، پرداخت وام خودكفايي به خانواده ها، ايجاد كارگاههاي آموزشي و ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي به مددجويان، نظارت بر اجراي طرحهاي اشتغال و بازاريابي محصولات توليدي خانواده هاي تحت حمايت از جمله اموري است كه كميته امداد در سالهاي گذشته بر آن اهتمام داشته است .

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |