شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۸ - Mar 12, 2005
اگر مايل هستيد دانشجوي پولي شويد
گزينه اي تازه در دفترچه آزمون سراسري
سال آينده پيش بيني شده است
گروه اجتماعي- زهرا رفيعي: تحصن بيش از ۳ هزار نفر از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان به پذيرش دانشجوي پولي در حالي وارد پنجمين روز شد كه اين گروه با اعلام «روزه اعتراض» غذاي سلف سرويس دانشگاه را به كميته امداد اهدا كردند.
به گفته عاصمي (نايب دبير شوراي صنفي دانشگاه صنعتي اصفهان)، قرار بود دكتر عباسي رئيس دانشگاه در بين دانشجويان حضور يابد كه متاسفانه هيچ يك از مسئولان دانشجويي براي صحبت كردن در بين دانشجويان حاضر نشد.
با اين وجود محمد حسن عباسي رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان درباره تحصن دانشجويان گفت: مسئولان دانشگاه تصميم گرفته اند دوره مشترك مهندسي عمران را با دانشگاه معتبر «ووپرتال» آلمان برگزار كنند. اين طرح بعد از آن كه به تصويب شوراي دانشگاه رسيد از سوي شوراي گسترش وزارت علوم نيز مجوز دريافت كرد. از آنجايي كه اجراي اين طرح از بهمن ماه شروع مي شد مجبور شديم تا از دانشجوياني كه در كنكور امسال مجاز به انتخاب رشته شده بودند و با توجه به سوابق تحصيلي آنها ۴۴ نفر را انتخاب كنيم.
وي هدف از برگزاري اين دوره مشترك را اجرايي كردن قانون برنامه دوم و چهارم توسعه دانست و گفت: در اين قوانين به دانشگاهها اجازه پذيرش دانشجوي مازاد ظرفيت فعلي دانشگاهها داده شده است. اين به آن معنا نيست كه از ظرفيت پذيرش دانشگاه براي دانشجوياني كه از طريق كنكور سراسري وارد مي شوند، كم شده باشد. از سال آينده گزينه اي را در دفترچه ثبت نام آزمون سراسري براي كسب تمايل به ورود اين دوره خواهيم گذاشت.
دكتر محمد حسن عباسي در مورد محتواي اين دوره مشترك آموزشي گفت: دانشجويان ۳ سال و نيم در دانشگاه صنعتي اصفهان و ۱۴ ماه در دانشگاه ووپرتال كشور آلمان دوره مهندسي عمران را خواهند گذراند. هزينه تحصيلي در مدت زماني كه دانشجويان در ايران هستند براي هر ترم ۵/۱ ميليون تومان و براي ۱۴ ماهي كه در آلمان به سر مي برند ۱۱ هزار يورو خواهد بود كه شامل هزينه اسكان و تحصيل آنها است.وي در مورد مزاياي برگزاري اين دوره مي گويد: اين دوره علاوه بر گسترش همكاري هاي بين المللي و افزايش اعتبار دانشگاه باعث رفع تنگناهاي مالي دانشگاه مي شود. اين در حالي است كه تعدادي از افراد داوطلب ورود به دانشگاه كه در آزمون سراسري قبول نشده اند مي توانند از امكان ادامه تحصيل برخوردار شوند و به جاي مراجعه به دانشگاههاي انتفاعي و يا حتي خروج از كشور براي ادامه تحصيل از امكانات داخلي كشور استفاده كنند.وي در ادامه گفت: ضوابط و استانداردهاي دانشگاه از نظر كمي و كيفي و انتخاب استاد تغيير نخواهد كرد ضمن اين كه دانشگاه «ووپرتال»   از دانشگاه هايي است كه سطح علمي برابري با دانشگاه صنعتي اصفهان دارد.
وي در مورد بودجه اي كه وزارت علوم در اختيار دانشگاه مي گذارد گفت: بودجه اي كه وزارتخانه در اختيار ما مي گذارد جوابگوي پذيرش دانشجو بيش از ظرفيت دانشگاه نيست و ما براي افزايش آن بايد از چنين امكاني استفاده كنيم.
دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان طي بيانيه اي پايين آمدن اعتبار دانشگاه، عدم اطلاع رساني صحيح جهت پذيرش، پايين بودن سطح علمي پذيرفته شدگان، بالاتر بودن اعتبار مدرك داده شده به اين دانشجويان نسبت به فارغ التحصيلان رسمي دانشگاه، تمايل اساتيد مجرب براي تدريس به دانشجويان اين دوره به خاطر سود بيشتر و احتمال كاهش ظرفيت دوره هاي روزانه دانشگاه به دليل جذب دانشجوي پولي را از علل اعتراض و مخالفت خود اعلام كردند.
به دنبال تحصن اين دانشجويان، رئيس دانشگاه تربيت معلم تهران گفت: متأسفانه حركت به سوي پولي شدن دانشگاه ها به صورت خزنده اي در حال انجام است.
دكتر محمد علي برخورداري، گفت: حساسيت در اين مورد، اين است كه پذيرش دانشجوي پولي جايگزين پذيرش دانشجوي دولتي شود، يعني از تعداد سهميه پذيرش دولتي كاسته شده و به جاي آن دانشجوي پولي پذيرش شود كه اين مسأله بسيار خطرناك است. با هرگونه حركتي كه به سوي پذيرش دانشجوي پولي به صورت خزنده وارد شود مخالفيم، اما اگر اين پول گرفتن ها لطمه اي به دانشجويان دولتي نزند موردي ندارد.
دكتر برخورداري پذيرش دانشجوي شبانه يا نوبت دوم به صورت مازاد بر ظرفيت را امري پسنديده دانست و گفت: نبايد با كاهش سهميه دولتي دانشجوي پولي گرفت، بلكه مسئولان بايد بودجه دانشگاه ها را افزايش دهند.
همچنين دكتر روحاني عضو هيأت علمي دانشكده منابع طبيعي دانشگاه صنعتي اصفهان نيز ضمن بيان اين كه پذيرش دانشجوي پولي در دانشگاه سراسري و يا به عبارت ديگر آموزش خصوصي مغاير با قانون اساسي است، گفت: پذيرش دانشجوي پولي در دانشگاه هاي سراسري مطمئناً به كيفيت آموزش دانشگاه لطمه مي زند چرا كه اختلاف سطح علمي دانشجويان بر سر كلاسهاي درس لطمات جبران ناپذيري بر سيستم آموزش و حتي وضعيت تحصيلي و آموزشي دانشجويان وارد مي كند.

جزئيات بيمه رايگان روستائيان در سال آينده تشريح شد
002343.jpg
گروه اجتماعي: اعتبار بيمه روستائيان با دو برابر افزايش از ۱۵ ميليارد تومان به ۳۰ ميليارد تومان در سال آينده افزايش يافت.
به گزارش ايسنا دكتر محمدحسين شريف زادگان در همايش مديران كل وزارت رفاه با اشاره به اينكه صندوق بيمه روستائيان و عشاير تا پايان سال تاسيس مي شود گفت: همه روستائيان در سال آينده دفترچه بيمه خدمات درماني دريافت مي كنند و به تدريج نحوه بهره مندي از آن مشخص خواهد شد.
از سوي ديگر حدود يك ونيم ميليون خانوار ايراني با درآمد ۴۳ هزار تومان در ماه زندگي مي كنند.
شريف زادگان تصريح كرد: براي كاهش فقر و سياست  هاي جبراني، وزارت رفاه قصد دارد تا تمام شاغلين را ترغيب به سرمايه  گذاري در صندوق  هاي غيردولتي كند تا بدين   ترتيب هم مشاركت اجتماعي اين افراد افزايش دهد و هم پس  اندازي براي خود افراد، باشد.
وزير رفاه معتقد است؛ يكي از دلايل عدم تحقق مطالبات اجتماعي كشور، نبود يك مسئول مشخص براي رسيدگي به اين مبحث بوده كه يكي از اهداف تشكيل وزارت رفاه تحقق همين هدف است.
وي خاطر نشان كرد  : مهم  ترين وعده  هاي دوران ۲۵ ساله انقلاب، وعده  هاي اجتماعي بوده كه در اين مدت به دليل بي  توجهي مسئولان محقق نشده  اند، اما با شكل  گيري وزارت رفاه و انسجام كارها، وعده  هاي اجتماعي با برنامهاي جامع و ساختاري مناسب، محقق خواهد شد. وي همچنين از بيمه كردن كارگران ساختماني خبر داد و گفت: اين طرح به زودي اجرا مي شود.
به گزارش مهر: مجلس شوراي اسلامي هم در ادامه بررسي لايحه بودجه سال ۸۴ كل كشور وزارت رفاه و تامين اجتماعي را مكلف كرد كليه روستاييان و اهالي شهرهاي با جمعيت كمتر از ۲۰ هزار نفر را كه تحت پوشش هيچ نوع بيمه خدمات درماني نيستند را به طور رايگان تحت پوشش خدمات درماني قرار دهد و حداكثر ظرف نيمه اول سال ۸۴ دفترچه بيمه درمان آن را صادر و تحويل دهد.
از سوي ديگر معاون حقوقي وزير رفاه و تامين اجتماعي از تصويب اختصاص بودجه ۳۰ ميليارد توماني در مجلس براي بيمه اجتماعي ۱۴۰ هزار خانوار روستايي خبر داد و گفت: بودجه بيمه روستاييان براي سال آينده ۲ برابر شده است.
طاهر موهبتي به فارس گفته است: با تاسيس صندوق بيمه روستاييان، هيات امناي آن تشكيل و به تصويب دولت رسيد كه تا قبل از پايان سال ۸۳ هم مديرعامل آن مشخص خواهد شد.
معاون حقوقي وزير رفاه و تامين اجتماعي اظهار داشت: اميدواريم از آغاز سال ۸۴ در چارچوب آئين نامه بيمه روستاييان، اين قشر تحت حمايتهاي بيمه اي شامل درمان، از كار افتادگي، پيري و فوت قرار گيرند.
موهبتي در خصوص ثبت نام روستاييان در سال جاري براي تحت پوشش بيمه قرار گرفتن، گفت: بودجه اي كه براي بيمه روستاييان اختصاص يافته متعلق به سال ۸۴ است كه اين بودجه بايد به تصويب شوراي نگهبان رسيده و به وزارت رفاه و تامين اجتماعي ابلاغ شود و پس از ابلاغ از آغاز سال ۸۴ ثبت نام روستاييان آغاز شود.
وي افزود: روستاييان با پرداخت ۱۰ درصد حق بيمه سرانه خدمات درماني مصوب هيات وزيران دفترچه بيمه خدمات درماني دريافت مي كنند و مابقي سرانه هم به عنوان كمك و سهم دولت توسط دولت پرداخت مي شود.

پنجمين ماراتن مسيه برگزار نشد
002340.jpg
روستاي خرانق
گروه اجتماعي: بيش از ۸۰ گروه از علاقمندان نجوم آماتوري كه براي اجراي پنجمين «ماراتن مسيه» در روستاي «خرانق» گرد آمده بودند، موفق به برگزاري مراسم نشدند.علت عدم برگزاري اين مراسم، ابري بودن هوا و مشكل رصد ستارگان اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار ما از يزد (روستاي خرانق)، گروههاي شركت كننده در يك مسابقه براي سنجش اطلاعات نجومي شركت كردند كه از ميان آنها ۳ گروه دو نفره به عنوان برنده انتخاب شدند. برندگان، دختران دانش آموزي بودند كه دو نفر از آنها در المپياد جهاني نجوم، صاحب مدالهاي طلا و نقره شده بودند.
برنامه امسال همزمان با جشنهاي آغاز سال جهاني فيزيك با حضور علاقمنداني از ۳۰ شهر كشور آغاز شد كه ۶۰ درصد شركت كنندگان دانشجو و ۴۰ درصد بقيه  دانش آموز بود.«ماراتن مسيه» ، مسابقه اي است كه هر ساله براي رصد يكصد و ده جرم غير ستاره اي شامل سحابي، خوشه هاي ستاره اي و كهكشانهاي موجود در فهرست منجم قرن نوزدهم «شارل مسيه» برگزار مي شود.

آمار تلفات جاده اي نوروز و
چهارشنبه سوري سال گذشته اعلام شد
002346.jpg
گروه اجتماعي: آمار تلفات ناشي از تصادفات جاده اي سال گذشته و آئين چهارشنبه آخر سال تهران و ساير شهرستان ها در سال هاي قبل اعلام شد.
به گزارش فرمانده پليس راه كشور در نوروز سال گذشته بيش از يك هزار و ۴۹۹ نفر در تصادفات جاده اي كشته شدند كه تلاش مي شود در نوروز سال آتي، با تلاش فرماندهان پليس راه و همكاري و مشاركت مردم اين رقم كاهش يابد.
همچنين در اسفند سال ۱۳۸۱ حدود ۴۹ فقره آتش سوزي و يا حادثه براثر استفاده از مواد محترقه و منفجره به وقوع پيوسته كه طي آن ۲۸ نفر مصدوم شده اند.
در اسفند سال ۱۳۸۲ نيز اين رقم به ۲۴ فقره آتش سوزي رسيده و ۱۶ مصدوم در پي داشته است، گفتني است افرادي كه دچار سانحه شده اند بين ۱۶ تا ۱۹ سال سن داشته اند.
آمار تصادفات جاده اي درحالي اعلام مي شود كه فرمانده پليس راه كشور همچنين اعلام كرده است مسافران نوروزي سال جاري با گزارش هاي ارسالي به فرماندهي پليس راه ۱۱۰ راننده نمونه را انتخاب خواهند كرد.

يك پزشك متخصص پوست تشريح كرد:
ضرورت توجه بيمه ها به در مان هاي ليزري
گروه اجتماعي، مريم غفاري: يكي از عمده ترين مراجعات به مراكز ليزردرماني، رفع ضايعات پوستي است كه در صورتي كه تحت نظر متخصصين آموزش ديده انجام نشود عوارض جدي و جبران ناپذيري به دنبال خواهند داشت.
دكتر ژاله شربياني، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران ضمن بيان مطلب فوق افزود: از آنجا كه در كشورمان آمار تصادفات بسيار بالاست كه اكثراً موجب صدمات پوستي در ناحيه صورت مي شود و يا ضايعات ناشي از سوختگي ها، خالكوبي ها، ضايعات عروقي و موهاي زايد با روش درماني ليزر بسيار اثربخش تر و كم  عارضه تر است و در مدت زمان كوتاهي ضايعات برطرف مي شوند معمولاً  اين روش به عنوان جايگزين روشهاي درماني ديگر انتخاب مي شود.
وي افزود: گاهي عوارض زودگذري بعد از انجام هر پروسه درمان ايجاد مي شود كه اكثراً بدون درمان برطرف مي شوند مثل: قرمزي، تاول هاي زودگذر، تغييرات رنگ (كم رنگي و پررنگي) لذا براي جلوگيري از عوارض جدي حتماً  بايد اين كار توسط متخصصين كه دوره آموزشي لازم را گذرانده اند انجام شود و اطلاعات كافي و به روز از كاربرد و عوارض ليزر داشته باشند.
اين متخصص افزود: مشاهدات علمي و عيني از كاربرد ليزر و نتايج قابل قبولي از اثرات آن بر ضايعات پوستي به دست آمده است، به طوري كه در حال حاضر به طور وسيعي از اين تكنيك جديد در تمامي دنيا استفاده مي شود.
كاربردهاي ليزر در بخش پزشكي بسيار زياد است و از آن ميان، مي توان به درمان برخي سرطان هاي پوست، درمان چين و چروك سطحي بدون لايه برداري، برطرف كردن چين و چروك هاي عميق به روش جراحي، برطرف كردن ضايعات و لك هاي رنگي غيرعروقي و خالهاي مسطح منطقه اي، برطرف كردن جاي جراحي و سوختگي و تصادفات اشاره كرد.
وي يكي از عمده ترين علل مراجعه بيماران به متخصصين جراحي پلاستيك را ضايعات مربوط به صدمات پوستي ذكر كرد و افزود: متأسفانه اكثر اين صدمات كه در ناحيه صورت، گوش، گردن، شانه، كتف و بخش قدامي سينه وارد مي شوند، تمايل به اين دارند كه به مرور زمان بدشكل تر شوند و حتي برخي از اين ضايعات با گذشت زمان مي توانند نسج سالم را نيز درگير كنند و ضايعات بدتري به وجود آورند. اخيراً ليزر به عنوان آخرين راه حل در چنين شرايطي مطرح شده است.
دكترشربياني گفت: در همه اختلالات نمي توان گفت ليزر درمان اول است ولي در بسياري از موارد از انجام عمل جراحي يا درمانهاي شيميايي، كم عارضه تر، اثربخش تر و بدون درد مي باشد.ولي در صورتي كه بيمار بعد از انجام عمل ليزر،  توصيه و مراقبتهاي بعد از ليزر را جدي بگيرد به طور مثال از آفتاب بپرهيزد و يا در تماس با آفتاب از كرم هاي ضد آفتاب استفاده كند به طور قطع هيچ نوع عارضه اي وي را تهديد نخواهد كرد.
دكتر شربياني در خصوص بحث پوشش بيمه اي ليزردرماني گفت: در برخي موارد درمان با ليزر پوشش بيمه اي وجود دارد مثلاً مثل: ليزر چشم ولي در خصوص ليزر پوست متأسفانه بيمه ها اين كار را نوعي زيبايي تلقي مي  كنند و پوشش بيمه اي ندارد. وي معتقد است به هر حال وجود لك، خال و موهاي زائد از جمله مواردي است كه منجر به مشكلات روحي و رواني نيز مي شود بايد درصدي از آنها را بيمه ها تقبل كنند.
وي بالا بودن آستانه گيرنده هاي پوست به هورمونهاي طبيعي مردانه در برخي زنان، اختلالات هورموني، استرس و نوع تغذيه همگي عواملي هستند كه در بروز مشكلات پوستي چون موهاي زائد مؤثرند ولي در نهايت اين بيماريها زمينه ژنتيكي دارند ولي با تكنيك هاي روز الان قابل درمان هستند.

مستمري زنان سرپرست خانوار ۳ برابر شد
ايسنا : رئيس سازمان بهزيستي كشور از افزايش مستمري سال آينده زنان سرپرست خانوار به حدود سه برابر ميزان كنوني خبر داد.
دكتر محمدرضا راه چمني گفت: ميزان مستمري ماهانه زنان خود سرپرست (يك نفره) از ۸ هزار به ۲۸ هزار تومان و مستمري زنان سرپرست خانوار (۵ نفر به بالا) از ۱۸ هزار به ۵۳ هزار تومان در سال آينده افزايش مي يابد.
وي همچنين تصريح كرد: مستمري زنان سرپرست خانوار دو نفره به حدود ۳۱ هزار تومان، سه نفره ۳۷ هزار تومان و چهار نفره به حدود ۴۲ هزار تومان در سال آينده افزايش مي يابد.
راه چمني با اشاره به اين كه اين افزايش در جهت اجراي آيين نامه اجرايي قانون زنان و كودكان بي سرپرست و همچنين ماده ۹۷ قانون برنامه چهارم است، افزود: به موجب ماده ۹۷ قانون برنامه چهارم، سازمان بهزيستي موظف به افزايش مستمري زنان سرپرست خانوار به حدود ۴۰ درصد حداقل حقوق كاركنان دولت شده  است.
رئيس سازمان بهزيستي كشور با اشاره به اين كه ۱۲۵ هزار زن سرپرست خانوار و ۲۳۵ هزار زن خود سرپرست در كشور تحت پوشش اين سازمان قرار دارند، افزود: ۱۵۰ هزار نفر از اين تعداد مستمري بگير و مابقي زنان قابل بازتواني هستند كه از ساير خدمات شامل خدمات مشاوره اي، دريافت وام اشتغال و خوداشتغالي برخوردار مي شوند.

۳۲ پژوهشگر ايراني و خارجي تقدير شدند
گروه اجتماعي: رئيس شوراي شهر تهران در مراسم پاياني نخستين همايش توسعه محله اي، چشم انداز توسعه پايدار شهر تهران با اشاره به بازگشت كشورهاي پيشرفته به زندگي مبتني بر اجتماع محلي گفت: ما هنوز ياد نگرفته ايم اشتباهات جهاني غرب را تكرار نكنيم و مسيري كه آنها رفته و برگشته اند به تقليد از آنان مي رويم و برمي گرديم و در چنين فضايي همايش هاي علمي و كاربردي با اتكاء به داده هاي پژوهش هاي قابل اعتماد مي تواند ما را از تكرار اشتباهات ساير جوامع باز دارد.
مهندس مهدي چمران حفظ ساختار محله و هويت محله اي را يكي از مجوزهاي اصلي حفظ انسجام فرهنگي و اجتماعي مردم دانست و افزود: در كشورهاي غربي به رغم آنكه مدرنيسم برخي از شهرها را از هويت تهي كرده است، باز هم شاهد حفظ ساختار قديمي محلات شهرهاي قديمي به عنوان ميراث فرهنگي آن جوامع هستيم.
در اين مراسم همچنين اسفنديار رحيم مشايي، معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با ارايه گزارشي از روند برگزاري و نتايج و دستاوردهاي همايش، از برنامه  جدي مديريت شهري براي تعامل فكري بيشتر با پژوهشگران و دانشگاهيان خبر داد.
وي وجود ۱۵۰۰ چكيده مقاله و ۳۰۰ مقاله پژوهشي را سند ارزشمند و قابل اعتنايي براي مجريان امور شهري دانست .در خاتمه مراسم، لوح ويژه همايش به ۴۶ تن از پژوهشگران و اعضاي علمي دانشگاه ها به عنوان نمايندگان قريب به ۱۵۰۰ تن از پژوهشگران سراسر كشوراهداء گرديد.

مدير كل مدارس غيرانتفاعي:
مدارس پيش دانشگاهي راهي جز ارائه سئوال تستي ندارند
گروه علمي فرهنگي: مديركل  دفتر پشتيباني  و توسعه  مدارس  غيردولتي  وزارت  آموزش  و پرورش گفت : مدارس  دوره  پيش دانشگاهي  كشور براي  آمادگي  دانش آموزان  جهت  شركت  در آزمون  سراسري  دانشگاه ها، راهي  جز ارايه  پرسش هاي  چهارگزينه اي  ندارند.
حسن  مسعودي در پاسخ  به  انتقادهاي برخي  از كارشناسان  درباره  آثار منفي  ارايه  تست  در يادگيري  دانش آموزان ، اين  مطلب  را عنوان  كرد.وي ، افزود: وقتي  جذب  دانشجو در دانشگاه ها از طريق  پرسش هاي  چهارگزينه اي  صورت  گيرد، مدارس  پيش دانشگاهي  مجبور هستند، به  اين  سمت  حركت  كنند.
وي  توضيح  داد: چنانچه  جذب  دانشجو در دانشگاه هاي  كشور تغيير كند كه  آرزوي  ما است ، اين  گونه  مدارس  نيز با اين  شيوه  به  آموزش  دانش آموزان  خواهند پرداخت .وي ، تصريح  كرد: زماني  كه  دانش آموز با روش  امتحان  چهارگزينه اي  وارد دانشگاه  مي شود و راهي  غير از اين  هم  وجود ندارد، نمي توانيم  ارايه  تست  در دوره  پيش  دانشگاهي  را منع  كنيم .
اين  در حالي  است  كه  معاون  نظري  و مهارتي  وزارت  آموزش  و پرورش  هم  در اظهارنظري  در اين باره  گفت : معدل  خردادماه  سال  ۱۳۸۴ دانش آموزان  پايه  سوم دوره  متوسطه  در گزينش  دانشجوي آزمون  سراسري  دانشگاههاي  كشور در سال  ۱۳۸۵لحاظ مي شود.
علي اصغر فاني  گفت : در آزمون  سراسري  سال  ۱۳۸۵ دانشگاه ها، معدل امتحانات  نهايي  دانش آموزان  پايه  سوم  دوره  متوسطه  در گزينش  دانشجو موثر خواهد بود و اين  امري  قطعي  است .وي ، تأكيد كرد: دانش آموزاني  كه  مهرماه  امسال  در پايه  سوم  متوسطه  به تحصيل  مشغول  مي شوند، بايد بتوانند امتحانات  خرداد ۱۳۸۴ را بخوبي  و با نمرات  خوب  پشت  سر بگذارند.فاني ، به  دانش آموزان  پايه سوم  دوره  متوسطه  توصيه  كرد كه  از سال  تحصيلي ۸۴- ۱۳۸۳ درس هاي  اين  پايه  را به  خوبي  فرا گيرند تا با معدل  بالاتري  به  اخذ ديپلم  دوره  متوسطه  نايل  شوند و براي  جذب  در دانشگاه ها مشكل  زيادي  نداشته باشند.فاني  همچنين  تصريح  كرد: براساس  تفاهم  اوليه  صورت  گرفته  اين  وزارتخانه با سازمان  سنجش  آموزش  كشور، معدل  امتحانات  نهايي  پايه  سوم  متوسطه  هر سال  نسبت  به  سال  قبل  در چگونگي  گزينش  دانشجو در دانشگاه ها موثر خواهد بود.

معادل سه چهارم درآمد نفتي كشورصرف
مبارزه با موادمخدر شده است
گروه اجتماعي: معادل سه چهارم درآمد نفتي كشور در بودجه سال جاري دولت، صرف مبارزه با مواد مخدر و هزينه هاي جانبي آن شده است.
دكتر علي هاشمي جانشين رئيس جمهوري و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كه در اجلاس مواد مخدر در وين به سر مي برد با اشاره به اينكه بزودي آمار تازه اي از شمار معتادان اعلام خواهد شد گفت: ما بايد در راه مبارزه با مواد مخدر كاهش تقاضا را در دستور كار قرار دهيم و شيو ه هاي گذشته را كه پاسخ خوبي نگرفته ايم. آزموني براي حركت در آينده تلقي كنيم.

ميزان كمك بهزيستي به جذاميان هفت استان اعلام شد
گروه اجتماعي: افراد مبتلا به بيماري جذام در هفت استان آذربايجان شرقي، غربي، گلستان، كردستان، كرمانشاه،  خراسان رضوي و گيلان هر كدام پنج ميليون و ۲۸۰ هزار ريال هزينه دريافت مي كنند.
روابط عمومي سازمان بهزيستي در پاسخ به چاپ مطلب «بهزيستي از پرداخت پول جذاميان خودداري مي كند» در يازدهم بهمن سال جاري همچنين خاطرنشان كرده است: برابر دستور عمل واگذاري خدمات درماني مجذومين به بخش غيردولتي اين بيماران در نيمه اول سال جاري كه تعداد آن ها دو هزار و ۵۱۷ نفر مي باشند،  با اعتبار پيش بيني شده هر كدام كمك هاي موردي از قبيل وسايل توانبخشي، درمان و... بهره مند شده اند.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |