شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۸ - Mar 12, 2005
خاتمي در ونزوئلا:
آمريكا بايد در سياست ها
و ارزيابي هاي خود تجديد نظر كند
002415.jpg
ايرنا: سيد محمد خاتمي رئيس  جمهوري  تصريح  كرد ايران  و ونزوئلا هيچ  برنامه  پشت پرده اي  براي  ايجاد يك  اتحاد استراتژيك  عليه  يك  كشور و يا ضربه  زدن  به منافع  كشور ديگر ي  را ندارند.
آقاي  خاتمي  كه  به  جمهوري  بوليواري  ونزوئلا سفر كرده ، در جمع  ايرانيان  مقيم كاراكاس ، با اشاره  به  اتحاد و پيوند ميان  دو ملت  و دولت  ايران  و ونزوئلا اظهار داشت : طبيعي  است  كه  در اثر اتحاد و پيوستگي ، نفوذ برخي  قدرت ها كم  شود.
رئيس  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنانش  به  سياست هاي  غلط آمريكا در حمله  نظامي به  عراق  اشاره  كرد و گفت:  كساني  كه  تصور مي كنند مي توانند سلطه  خود را به  كشورهاي  ديگر تحميل  كنند، در اشتباه  هستند.
خاتمي گفت: آنها بايد به  جاي  خيال  پردازي  و پندارگرايي  در سياست ها و ارزيابي هاي  خود تجديد نظر كنند.
وي  اظهار داشت:  آمريكايي ها با غرور به  عراق  آمدند و امروز پشيمان  هستند. عراق  هرگز تن  به  اشغال  نمي دهد.
خاتمي در عين حال تصريح كرد: ما همانگونه  كه  از كشته  شدن  زنان  و مردان  و جوانان  عراقي  راضي نيستيم ، از كشته  شدن  سربازان  عراقي  نيز راضي  نيستيم .
خاتمي با بيان  اينكه  آمريكا در مورد ايران  نيز اشتباه  مي كند، اظهارداشت : آنها بايد در محاسبات  خود بازنگري  و تجديدنظر كنند.
خاتمي در قسمت ديگري از سخنانش آمادگي  تهران  را براي  انتقال  تجارب  خود درزمينه هاي  مختلف  به  ونزوئلا اعلام  كرد و گفت : براي  ما بازار مهم  است ، اما ما براي به دست  گرفتن  بازار ونزوئلا در اين  كشور نيامده ايم .
وي  گفت : ما تصميم  گرفته ايم  تكنولوژي  را به  ونزوئلا منتقل  كنيم  كه  گشايش كارخانه  توليد تراكتورسازي  در ونزوئلا ازجمله  اين  برنامه هاست .
آقاي  خاتمي در بخش  ديگري  از سخنانش  بر لزوم  تقويت  حضور بخش  خصوصي  در دو كشور ايران  و ونزوئلا تأكيد كرد و گفت : بدون  ترديد موتورمحركه  توليد و پيشرفت  بخش  خصوصي  است  و دولتها بايد زمينه  حضور هرچه  بيشتر بخش  خصوصي  در عرصه هاي  مختلف  را فراهم  كنند.
استقبال رسمي چاوز از خاتمي
سيدمحمد خاتمي، كه به ونزوئلا سفر كرده و پنج شنبه شب گذشته وارد كاراكاس شده بود، صبح ديروز به وقت محلي مورد استقبال رسمي هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا قرار گرفت.بنا بر اين گزارش، رئيس جمهور كشورمان ابتدا در فرودگاه كاراكاس مورد استقبال معاون رئيس جمهور ونزوئلا قرار گرفت و صبح ديروز در محل كاخ رياست جمهوري ونزوئلا، به صورت رسمي از سوي چاوز استقبال شد.خاتمي كه در راس يك هيات بلندپايه به ونزوئلا سفر كرده، ديروز صبح به وقت كاراكاس مذاكرات خصوصي و رسمي خود را با چاوز آغاز كرد.
امضاي قراردادهايي با ارزش
بيش از يك ميليارد دلار
وزير صنايع  و معادن  ارزش  دلاري  قراردادهايي  را كه  در جريان  سفر آقاي  خاتمي به  ونزوئلا ميان  مقامات  دو كشور امضا مي شود، بيش از يك  ميليارد دلار ذكر كرد.
جهانگيري  در كاراكاس  گفت : در جريان  سفر آقاي  خاتمي به  ونزوئلا، بيش  از۲۰ موافقتنامه  و يادداشت  تفاهم  در زمينه هاي  مختلف  ميان  دو كشور امضا و مبادله  مي شود.

شهردار تهران:
برخي مي خواهند همه كارها را
به امور گذراي سياسي گره بزنند
گروه سياسي: نشست ماهانه انجمن اسلامي فارغ التحصيلان اروپا، آمريكا و اقيانوسيه عصر پنجشنبه با حضور اعضا و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شوراي شهر تهران و دكتر احمدي نژاد شهردار تهران برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما دكتر احمدي نژاد در اين نشست بازگشت به نگاه انقلابي در مديريت را يك ضرورت خواند و به تشريح ويژگي هاي مديريت انقلابي پرداخت و گفت: اولين ويژگي مديريت تحولگراي انقلابي اعتقاد به اين است كه اسلام يك دين كامل است كه مي تواند به همه پرسشهاي روز پاسخ كامل و به روز بدهد. دومين ويژگي اين مديريت هم اين است كه انقلاب اسلامي را علاوه بر پيگيري استقلال، آزادي و پيشرفت حامل يك رسالت تاريخي بداند كه با ساختن يك جامعه پيشرفته اسلامي در ايران مقدمه حكومت جهاني را آماده سازد.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: ملت ايران براي انجام اين رسالت شايستگي و لياقت و توانايي لازم را دارد اين ملت در دورانهاي مختلف از حوادث و مشكلاتي عبور كرده است كه مي توانست ملتهاي ديگر را نابود كند.وي ويژگي ديگر مديريت تحولگرا را اعتقاد به مردم سالاري ديني دانست و افزود: مردم سالاري ديني يك ديدگاه مقابله با دموكراسي غربي نيست بلكه يك تز كاملاً اسلامي است. از ديدگاه اسلام مردم متولي اداره كشور و اقامه عدل اند بنا بر روايات شرط حضور در جامعه اسلامي احساس مسئوليت نسبت به ديگران است و از اين منظر حكومت بايد عرصه را باز كند و شرايطي را فراهم كند تا حضور مردم تضمين شود. وي در تشريح اثر خودباوري و اعتماد به نفس در مديريت انقلابي اين خصوصيت را در شهيد رجايي بارز دانست و افزود: ولي حالا ما مديراني داريم كه براي طراحي ساختمان اداري مشاور خارجي مي گيرد. در كشوري كه مهد معماري و مهندسي است ۵/۲ ميليون دلار براي بيت المال هزينه ايجاد مي كنند. امروز يك تمايل بسيار سنگين در برخي از سازمانها براي خريد از خارج از كشور وجود دارد آن هم كالاهايي كه نمونه بهتر آن در داخل توليد مي شود.
شهردار تهران ويژگي ديگر مديريت انقلابي را داشتن نگاه ملي و آرماني در مقابل نگاه بخشي دانست و گفت: مديريت امروز ما مجمع الجزاير است مثلاً در موضوع ترافيك تهران يكي از مشكلات همين مسئله است اين طور نمي شود كه بخشي بگويد كه ما هر چقدر مي توانيم خودرو توليد كنيم شما هم اتوبان بسازيد. براي حفظ وضعيت فعلي ترافيك اگر سالانه ۴۰۰ هزار خودرو به تهران وارد شود بايد ۲۰ كيلومتر اتوبان شش خطه ساخته شود كه هر كيلومتر آن ۳۰ ميليارد تومان هزينه دارد.شهردار تهران در پايان سخنراني در پاسخ به اين پرسش كه نظر شما در مورد استفاده از كمك خارجي چيست ، گفت: ما بايد از همه توان دنيا استفاده كنيم اما اول بايد از منابع خودمان درست استفاده كنيم بعداً به سراغ كمك خارجي برويم. ما بايد اولويت را بر حمايت از توليد داخل قرار دهيم.
وي در خصوص ساختار شهرداري هم گفت: كار شهرداري كار تخصصي است اما بافت قديم آن غير تخصصي بوده است كه البته در حال تغيير است. در ۱۵ سال اخير دو دوره كار جدي در شهرداري انجام شده است در دوره اول يعني از ۶۸ تا ۷۶ قريب به اتفاق كارها در خارج از شهرداري انجام مي شد. چون تلقي اين بود كه بافت شهرداري اين ظرفيت را ندارد اما در دوره دوم كه يك سال و نيم اخير بود كه ما تلاش عمده كارها را در داخل شهرداري پي گيري مي كنيم. وي همچنين اعلام كرد از سال آينده اولين مرحله شهرداري الكترونيك آغاز مي شود.شهرداري تهران اولويت هاي شهرداري را ابتدا ترافيك دوم فضاي سبز و سوم مسئله مسكن دانست و افزود: در نظرسنجي ها هم موضوعات فضاي سبز و نظافت و مسكن در اولويت شهروندان بوده است.احمدي نژاد در خصوص آسفالتهاي سطح معابر هم اظهار داشت: سطح معابر ما ۱۶۰ ميليون متر مربع است كه آسفالت آن نامرغوب است ما مجموعه اي از ماشين آلات، بازيافت را وارد كرديم تا در آينده لايه هاي اين معابر را تعويض كنند ما كميته اي از متخصصين را هم جهت بررسي موضوع گردهم آورده ايم. براي تقويت كيفيت جدول هم با ۸ كارخانه سطح بالاي جدول سازي قرارداد بسته ايم. به جرأت مي گويم ۹۷ درصد جدولهاي مورد استفاده كيفيت مناسبي دارند.
وي افزود: يكي اخلاق غلط در كشور اين است كه همه امور به پديده هاي گذراي سياسي گره مي خورد. وقتي شوراي شهر من را به عنوان شهردار معرفي كرد براي تأييد حكم مشكلاتي پيش آمد به من صراحتاً گفتند تو مي روي و كاري مي كني ديگران بهره برداري سياسي خواهند كرد. من گفتم آيا تهران نياز به كار دارد يا خير گفتند نياز دارد.من هم گفتم پس من مي روم كار مي كنم شما افتتاح كنيد و شما هم بهره برداري كنيد.
وي افزود: در انتخابات مجلس تنها مديري كه يك كلمه از هيچ گروهي حمايت نكرد من بودم. حتي رئيس جمهور و رئيس مجلس هم حمايتهايي از گروه هاي نزديك به خودشان كردند.
وي تصريح كرد: تا امروز كه در شهرداري هستيم نه يك كلمه و نه يك اقدام و نه يك ريال به خاطر بحثهاي سياسي استفاده نكرده ام و اجازه استفاده هم نداده ام. چرا آن موقع كه شهرداري تهران ساختمان ۱۳ ميلياردي را در اختيار يك كار بي ربط قرار داد آقايان اعتراض نكردند.
شهردار تهران درخصوص علت كمك شهرداري به مساجد و فرهنگيان هم پاسخ داد: دو خطا به عمد در كشور ما نهادينه شده است. خطاي اول اين بود كه مي گفتند مساجد را بايد مردم اداره كنند و دولت نبايد دخالتي داشته باشد. آيا پيامبر مسجد نمي ساخت؟ همين طور مي شود كه امروز همه چيز در كشور ما بودجه  دارد جز مساجد، و ۶۰ درصد مساجد ما سرويس بهداشتي مناسب ندارند.
وي ادامه داد: خطاي دوم اين بود كه  گفتند چون تعداد فرهنگيان زياد است نبايد حقوق آنها را بالا برد. در حالي كه در كشورهاي پيشرفته سرمايه گذاري زيادي روي معلمان و آموزش و پرورش انجام مي شود و درآمد معلمان در بالاترين سطح قرار دارد. كمك شهرداري به معلمان براساس يك نگاه فرهنگي بود تا به آنها بن كتاب اهدا كنيم تا در تحصيل به فرزندانمان كمك كنند. ما اگر منابع داشتيم هر ماه اين كار را مي كرديم. ما حتي در كمكهايمان تأكيد كرديم كه توزيع اين بن ها بعد از انتخابات انجام شود تا كسي برداشت منفي نكند. امسال هم ما درخواستها و نامه هاي متعددي از معلمان داريم كه كمك شهرداري تكرار شود. البته برخي مي خواهند از هر موضوعي بهره برداري سياسي كنند در حالي كه هدف فقط يك كار فرهنگي خوب بود چنانكه در دانشگاه ها هم فعاليتهاي زيادي داشتيم.كه نمونه آن تعمير و تجهيز خوابگاههاست.

برگزاري مراسم سالگرد ارتحال
يادگار امام با حضور رهبر معظم انقلاب
ايسنا: با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي، مراسم سالگرد فرزند گرانقدر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، مرحوم حاج سيداحمد خميني برگزار شد.
در اين مراسم كه بعدازظهر روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس مجلس شوراي اسلامي و حجت الاسلام سيدحسن خميني نيز حضور داشتند.همچنين جمع كثيري از مسئولان نظام و مردم نيز با حضور در اين مراسم كه با نوحه خواني و سينه زني همراه بود، ياد و خاطره  فرزند امام خميني(ره) را گرامي داشتند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام طي سخناني در اين مراسم تصريح كرد: «اميدوارم در آستانه  انتخابات و در حالي كه از همه لحاظ تحت هجوم جنگ رواني آمريكا هستيم، همدلي و انسجام ملي خود را حفظ كنيم و فراموش نكنيم كه دشمن دنبال رخنه در صفوف نيروهاي نظام است.»
هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: «اگر وحدت ملي را قدر ندانيم و اختلافات جناحي و باندي و صنفي را به محتواي انقلاب سرايت دهيم، به انقلاب خيانت كرده ايم.» وي تصريح كرد: «بايد در حدود منافع انقلاب از منافع خود دفاع كنيم و فراموش نكنيم كه قلدري كسي را بزرگ نمي كند، بلكه به وحدت ملي ضربه مي زند.»هاشمي رفسنجاني در قسمتي از سخنانش با اشاره به نقش مرحوم حاج سيداحمد خميني در جريان پيروزي انقلاب، خاطرنشان كرد: «در دوران كسالت امام(ره)، اداره  بيت ايشان يكي از بزرگترين رسالت هاي انقلابي بود و بي ترديد اگر در آن زمان در بيت امام(ره) خلأ كوچكي ايجاد مي شد، مانند يك ويروس خطرناك تمام جامعه را مبتلا مي كرد. پس از رحلت امام(ره) نيز حاج احمد آقا نقش موثري در انتخاب رهبري داشتند و ما توانستيم با كمك ايشان، آيت الله خامنه اي را به عنوان جانشين امام (ره) تثبيت كنيم.»

دريابان شمخاني:
آسمان ايران براي هيچ متجاوزي امنيت ندارد
ايسنا: مراسم بهره برداري از سومين فروند هواپيماي ايران ،۱۴۰ با حضور وزير دفاع در شاهين شهر اصفهان برگزار شد.
اين هواپيماي مسافربري كه در شركت هواپيماسازي ايران (وابسته به سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع) با همكاري كشور اوكراين توليد مي شود، از مدتي پيش در مسيرهاي تهران - گرگان و تهران - اصفهان پرواز دارد.امير دريابان علي شمخاني در مراسم بهره برداري از سومين فروند هواپيماي ايران ۱۴۰ اعلام كرد كه هواپيماي فوق تاكنون ۴۱۰۰ نفر مسافر را طي ۶۰۰ ساعت پرواز جا به جا كرده است.
وي با اشاره به گشايش مركز تعمير و نگهداري هواپيماي ايران ،۱۴۰ تحويل سري اول نوعي از كانتينر حمل بار و ۲۰ دستگاه دالي كانتينر به هواپيمايي جمهوري اسلامي و راه اندازي خط توليد جايروسكوپ هاي هوايي در حاشيه اين مراسم، گفت: وزارت دفاع با توجه به اهميت حمل و نقل در توسعه كشور، سرمايه گذاري گسترده اي روي اين صنعت انجام داده و دستاوردهاي ارزشمندي در صنايع هوايي، دريايي و حمل و نقل جاده اي داشته است.
امير دريابان شمخاني، توليد انواع «پرنده هاي شناسايي، هدف، تك كننده و مراقبت با موتورهاي دو سيلندر و چهار سيلندر و جت» را به عنوان دستاوردهاي وزارت دفاع در زمينه هواپيماهاي بدون سرنشين برشمرد.وي با اشاره به تحويل دهي بالگردهاي «شاهد و تيزتك» به نيروهاي مسلح در حاشيه اين مراسم، گفت: وزارت دفاع انواع بالگردهاي هجومي و ترابري را تاكنون توليد كرده و عمق توليد خود را در اين زمينه افزايش داده است.
وي با اشاره به توليد قايق پرنده، انواع موشك هاي زمين به هوا، هوا به هوا، توپ هاي ضدهوايي و رادارهاي پيشرفته در وزارت دفاع، تصريح كرد: آسمان ايران براي هيچ متجاوزي امنيت ندارد.

نيويورك تايمز:
آمريكا و اروپا درباره برنامه هسته اي
ايران به توافق رسيدند
ايرنا: روزنامه  نيويورك  تايمز روز گذشته به  نقل  از مقامات  آمريكايي  نوشت : ايالات  متحده  و كشورهاي  اروپايي  درباره  اتخاذ خط مشي  مشترك  در مذاكره  با جمهوري  اسلامي  پيرامون  برنامه  هسته اي  آن به  توافق  رسيده اند.
اين  روزنامه  افزود: در چارچوب  اين  توافق ، واشنگتن  مشوق هاي  اقتصادي اندكي  را ارائه  خواهد كرد و در برابر كشورهاي  اروپايي  نيز در صورت  شكست مذاكرات  با تهران ، از موضع  واشنگتن  مبني  بر ارجاع  موضوع  فعاليت هاي  هسته اي  ايران  به  شوراي  امنيت  موافقت  خواهد كرد. براساس  اين  گزارش ، مشوق هاي  اقتصادي  مورد نظر آمريكا فقط در صورتي ارائه  خواهند شد كه ايران  قبل  از آن  برنامه  غني سازي  اورانيوم  را به طور دائم  متوقف  كرده  باشد. بنا بر اين  گزارش اين  توافق  كه  انتظار مي رود جزييات  آن روز جمعه  رسماً اعلام  شود، شامل  موافقت  آمريكا با طرح  درخواست  ايران  براي  عضويت  در سازمان  تجارت  جهاني  و همچنين  فروش  قطعات  يدكي  هواپيماهاي  مسافربري  به  ايران  مي باشد.

اخبار كوتاه
آيت الله هاشمي رفسنجاني:
قدرت جذب سرمايه هاي خارجي ارزان قيمت فراهم است
مهر: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسف مي شوم وقتي مي بينم كساني با شعارها، حرفهاي توخالي و با مطرح ساختن آرمانهاي فاقد راهكار، مديريت كشور را تضعيف مي كنند. هاشمي  رفسنجاني در ديدار با مسئولان استان گلستان افزود: اين سرمايه عظيم مديريتي طي سالهاي بعد از انقلاب، جنگ تحميلي و سالهاي سازندگي به بار آمده است.وي با اشاره به گزارش تعدادي از مديران استان در زمينه هاي كشاورزي، صنعت و بازرگاني اضافه كرد: با گوش دادن به اين گزارشها  اعتمادم به رشد مديريت در كشور افزايش يافت. وي يادآور شد: هماهنگي مطلوب بين نمايندگان استان، نمايندگان ولي فقيه و مديريت استان نشان مي دهد كه اين منطقه از كشور ظرفيت مناسبي براي توسعه دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: در اين استان، روحانيت آگاه و حاضر در صحنه اي داريد و اين خودش يك ظرفيت مناسب براي تبديل اين استان جوان به استاني نيرومند است.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فقدان مشكلات منابع در كشور اظهار داشت: قدرت جذب سرمايه هاي ارزان قيمت خارجي در كشور فراهم است.هاشمي  تأكيد كرد: منابع مالي بسياري از سوي تعدادي از خطوط اقتصادي دنيا به كشور پيشنهاد شد، كه به خاطر برخي كم همتي ها نتوانستيم از آنها بهره مند شويم.
وي در خاتمه، افق آينده كشور را با توجه به چشم انداز ۲۰ ساله كشور، روشن و اميدوار كننده توصيف كرد.
امامي كاشاني: آمريكا به دنبال حذف مقاومت در لبنان بود
فارس: محمد امامي كاشاني ديروز در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران در ابتدا نمازگزاران را به تقوا فراخواند و با اشاره به برنامه ريزي هاي ۴۰ ساله آمريكا و صهيونيسم از سال ۱۹۶۷ ميلادي تاكنون در مورد لبنان و اقداماتي كه در اين زمينه انجام دادند و اينكه آنها به دنبال آن بودند تا لبنان را از مقاومت بيندازند و از مزاحمت لبنان راحت شوند، اظهار داشت: نقشه ها و طرح هاي آنها يكي پس از ديگري پنهان و آشكار انجام شد كه آخرين آن ترور رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان بود كه آن را به گردن لبنان انداختند تا طرفدارهاي آنها قيام كرده و تشتت را افزايش دهند.وي افزود: آمريكا و صهيونيست ها از سوي ديگر عنوان كردند كه سوريه نيروهاي خود را از لبنان عقب بكشاند تا بدين وسيله قدرت مقاومت را كم كرده و يكسره كار لبنان را تمام كنند و در مورد لبنان هرگونه اظهارنظري را مطرح كنند.خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سخنان حسن نصرالله مبني بر اين كه «اينجا اوكراين نيست و لبنان، لبنان است» گفت: نقشه آنها اين بود كه لبنان را از مقاومت بيندازند ولي لبنان زنده، زنده تر شد.امامي كاشاني با اشاره به بحث برنامه هسته اي ايران تصريح كرد: ايران سلاح اتمي نمي خواهد، مگر چند روز پيش لبنان سلاح اتمي داشت؟امامي كاشاني همچنين در پايان خطبه دوم نماز ياد و خاطره حاج سيداحمد خميني يادگار امام بزرگوار را گرامي داشت.
با رأي قاطع مجمع عمومي نظام پزشكي
دكتر سيدشهاب الدين صدر به عنوان رئيس كل نظام پزشكي كشور انتخاب شد
گروه سياسي: اولين مجمع عمومي نظام پزشكي ديروز تشكيل شد و دكتر سيدشهاب الدين صدر را به عنوان رئيس كل نظام پزشكي انتخاب كرد.
به گزارش دبيرخانه هيأت مركزي نظارت بر انتخابات نظام پزشكي، در پي برگزاري انتخابات سراسري هيأت هاي مديره نظام پزشكي شهرستان هاي سراسر كشور كه روز نهم بهمن ماه گذشته در ۱۹۰ شهرستان برگزار شد، در آخرين مرحله از انتخابات نظام پزشكي و مطابق با قانون جديد اولين مجمع عمومي نظام پزشكي متشكل از ۱۹۶ نفر نمايندگان هيأت هاي مديره نظام پزشكي شهرستان ها برگزار شد و با اكثريت قاطع دكتر سيدشهاب الدين صدر را به عنوان رئيس كل نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران به مدت چهار سال انتخاب و براي صدور حكم به رئيس جمهور معرفي نمود.
شايان ذكر است، دكتر سيدشهاب الدين صدر كه هم اكنون عهده دار رياست سازمان پزشكي قانوني كشور است، در انتخابات نهم بهمن ماه گذشته بيشترين آراي جامعه پزشكي را كسب نموده و به عنوان رئيس سازمان نظام پزشكي تهران بزرگ انتخاب شده بود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |