چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۲ - Mar 16, 2005
ورزش
Front Page

ليگ قهرمانان آسيا
سپاهان امروز برابر العين به ميدان مي رود
توقف پاس در ورزشگاه شهر الزرقا اردن
002769.jpg
خبرنگار همشهري: تيم فوتبال پاس يكي از دو نماينده ايران در دور دوم ليگ قهرمانان آسيا ديروز در ورزشگاه مدينه الامير محمد الشباب شهر الزرقاي اردن با پليس عراق به تساوي يك بر يك رسيد.
در زمين ناهموار كه مسئولان باشگاه پاس نارضايتي خود را قبل از انجام اين بازي به گوش مسؤلان AFC هم رسانده بودند، دو تيم يك بازي متعادل و فيزيكي را به نمايش گذاشتند. هر چند كه موقعيت نماينده ايران به لحاظ موقعيت هاي گلزني بيشتر از حريف عراقي بود. تيم فوتبال پليس عراق برخلاف جريان بازي در دقيقه ۲۹ روي ضربه فريد مشعد بر اثر اشتباه خط دفاعي پاس در نيمه اول به گل رسيد.
بازيكنان پاس با تعويض هاي صورت گرفته از سوي دنيزلي سرمربي اهل تركيه خود در نيمه دوم با هجوم هاي بي وقفه سرانجام در دقيقه ۶۵ توسط عيسي ترائوره به گل مساوي دست پيدا كردند. تلاش دو تيم در دقايق باقيمانده ثمري در پي نداشت و پاس با اين تساوي با كسب چهار امتياز از دو ديدار به صدر جدول رفت.
البته از اين گروه السالميه كويت در دومين بازي خود امروز در دوحه به مصاف الريان قطر مي رود.
سپاهان _ العين
امروز در نقش جهان
تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان ديگر نماينده ايران امروز در ورزشگاه نقش جهان برابر تيم العين به ميدان مي رود. العين مطرح ترين تيم چند سال اخير امارات محسوب مي شود كه با «برونو متسو» فرانسوي سابقه قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا را نيز دارد. سپاهان با استفاده از تجارب ارزشمند بازي هاي سال گذشته اين بار با استانكو به دنبال كسب مقامي بهتر از سال قبل است. اين تيم در نخستين بازي خود با ارائه يك بازي هوشيارانه در خانه الشباب عربستان به يك امتياز با ارزش رسيده است و امروز با حمايت تماشاگرانش به دنبال شكست دادن العين امارات است. العين اگر چه در خط مياني و حمله صاحب مهره هاي ارزنده اي است، اما در خط دفاع دچار مشكلاتي است كه سپاهان به لطف مهاجمان سرعتي خود محمود كريمي و خطيبي به دنبال استفاده از اين نقطه ضعف است.
ضمن آنكه با بازگشت ادموند بزيك سپاهان حالا بهتر از هميشه نفس مي كشد.

خبرهاي فوتبال جهان
002763.jpg
ديويد بكام آكادمي فوتبال تأسيس مي كند
ايرنا: ديويد بكام  كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  انگليس  آكادمي فوتبال  خود را در لندن  راه اندازي  كرد.وي  با وجود اين  تأكيدكرد هدف  از راه  اندازي  اين  آكادمي فقط تربيت  ستاره هاي  آينده  فوتبال  نيست و در زمينه  سرگرمي كودكان  نيز فعاليت  خواهد كرد.بنابراين  گزارش  آكادمي  مشابهي  نيز قرار است  اواخر سال  جاري  در لس  آنجلس  بازگشايي  شود.برهمين  اساس  مجموعه  لندن  شامل  دو زمين  فوتبال ، امكانات  تمرين  داخل سالن ، كلاسهاي  درس  و سالن  غذاخوري  است .
ولفگانگ سيدكا، مربي موقت تيم ملي بحرين شد
ولفگانگ سيدكا مربي آلماني باشگاه العربي قطر، هدايت تيم ملي بحرين را براي دو بازي به عهده گرفت. در اين دو بازي كه از سري مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان مي باشد، تيم ملي بحرين به مصاف تيم هاي كره شمالي و ژاپن خواهد رفت. ولفگانگ سيدكا دو سال پيش نيز هدايت تيم ملي بحرين را برعهده داشت .

۱۰ تيم در رقابتهاي ليگ گلف سال ۸۴
002760.jpg
ايرنا: رئيس  فدراسيون  گلف  اعلام  كرد: مسابقات  ليگ  گلف  از سال آينده  با حضور بيش  از ۱۰ باشگاه  برگزار خواهد شد.
عيسي  اسحاقي  افزود: درپي  بخشنامه  معاون  سازمان  و رئيس مركزتوسعه  ورزش قهرماني  كشور، فدراسيون  گلف  تصميم  گرفت  ليگ  گلف  راازسال  آينده  باحضور بيش از ۱۰ باشگاه  از استانهاي  خوزستان ، تهران ، اصفهان ، فارس  و قم  برگزار و درصورت  افزايش  تيم ها اين  مسابقات  در دو گروه  برپا خواهد شد.
اسحاقي  درباره  برنامه هاي  سال  آينده  اين  فدراسيون  گفت : برگزاري  اولين دوره  مسابقات  آزاد تحت  عنوان  ورزش ، صلح  و توسعه ، دومين  دوره  مسابقات گلف  دپيلمات ها تحت  عنوان  جام  نوعدوستي ، جشنواره هاي  ميني  گلف  خانواده ، مسابقات  بانوان  به  ميزباني  ايران  و همچنين  شركت  در مسابقات  آسيايي  درژاپن از مهمترين  برنامه هاي  اين  فدراسيون  در سال  آينده  است.
وي  افزود: باتوجه  به  درپيش  بودن  دو مسابقه  آسيايي  آقايان  در شهريور وميزباني  بانوان  در مهرماه  سال  آينده  درصدد هستيم ، تا ورزشكاران  تيم  ملي كشور از ارديبهشت  ماه  سال  ۸۴ تمرينات  خود را زير نظر يك  مربي  خارجي  شروع كنند.

سال ۸۴ بهار ورزش خواهد بود
ايسنا: نشست مهندس محسن مهرعليزاده معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني با مديران و سردبيران رسانه هاي ورزشي صبح ديروز در سازمان تربيت بدني در مجموعه ي ورزشي انقلاب برگزار شد.
در اين نشست مهرعليزاده ضمن تبريك سال نو به ارايه ي گزارشي از عملكرد سازمان تربيت بدني در سال  ۸۲ و فعاليت هاي مهم ورزشي طي سه سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته سالي پر از موفقيت را در جنبه هاي مختلف ورزش پشت سر گذاشتيم و طبق برنامه ها و اهدافي كه طي سه سال گذشته پيگيري شد مي توانم بگويم سال  ۸۴ سال بهار ورزش خواهد بود.

بازگشت با شكوه پرسپوليس تهران
به ليگ برترواليبال ايران
گروه ورزشي - علي شاكري: مرحله نهايي ليگ واليبال دسته اول باشگاه هاي ايران كه در شهر اردكان يزد جريان داشت، شب گذشته با قهرماني تيم پرسپوليس تهران به پايان رسيد. پرسپوليس در بازي پاياني با قاطعيت از سد گل گهر سيرجان گذشت. بازي فينال سه بر صفر به سود نماينده تهران شد. شاگردان محمد صادقي با اين قهرماني درخشان پس از چند سال وقفه بازگشتي پرشكوه به ليگ برتر ايران داشتند. گل گهر سيرجان نيز با مربيگري خليل آزمون و دو بازيكن پاكستاني با كسب نيابت قهرماني جواز صعود به ليگ برتر را گرفت.
مخابرات همدان، آبفاي فارس، مخابرات گلستان و استيل البرز اسلام شهر به ترتيب مقام هاي سوم تا ششم را بدست آوردند.

پيكان دگرگون مي شود
002766.jpg
پيكان كه در واليبال و در رقابت  سنتي با صنام همواره قهرمان يا نايب قهرمان بود، در اين فصل با وجود به خدمت گرفتن يك مربي خارجي و ستارگاني بزرگ در ميان ناباوري سوم شد. حسين حسيني رئيس هيأت واليبال پيكان؛ مردي كه همواره در دو دهه اخير رل اصلي را در اين تيم ايفاء مي كند، در گفتگو با همشهري خبر از دگرگوني وسيع در اين تيم در سال آينده داد. وي افزود: با توجه به دستور مديريت شركت مبني بر تشكيل تيمي در اندازه قهرماني چاره اي جز حفظ تنها دو بازيكن از جمع بازيكنان كنوني نداريم و مابقي را بازيكنان آزاد اعلام خواهيم كرد. حسيني در مورد تغييرات در كادر فني پيكان گفت: برنامه اساسي براي اين قسمت در نظر داريم كه بزودي با قطعيت يافتن آن را به اطلاع رسانه هاي عمومي مي رسانيم.

بازيكنان كمكي صنام در آسيا
صنام قهرمان ليگ برتر واليبال ايران و تيم مدافع عنوان قهرماني در باشگاههاي آسيا برنامه مدون خود را براي حضور پرقدرت در اين بازيها به فدراسيون واليبال اعلام كرد. جدا از چند مرحله تمرينات اردويي و بازيهاي تداركاتي انتخاب بازيكنان كمكي نيز از جمله اقدامات صنام محسوب مي شود. رامين بابايي، اميرحسيني، حميد جعفري و سيد مهدي بازارگرد از جمله گزينه هاي مورد نظر صنام به عنوان ياران كمكي به شمار مي روند.

آغاز اردوي تيم ملي بسكتبال، ۱۴ بازيكن از ۴ تيم
گروه ورزشي: اردوي اول تيم ملي بسكتبال ايران در راه حضور در بازيهاي كشورهاي اسلامي به مدت سه روز قبل از آغاز سال جديد برگزار مي شود.
آغاز اين اردو امروز و پايان آن روز شنبه آينده اعلام شده است. براي اين اردو تنها از ۱۴ بازيكن از چهار تيم دعوت به عمل آمده است. اسامي دعوت شدگان به شرح زير است:سعيد تابش نيا، آيدين كبير، فريد زرقي (صنام)، كرم احمديان، حامد سهراب نژاد، حامد آفاق، مهدي كامراني، عليرضا هنردوست (صبا باتري)، پويا تاجيك، محمد شاهسوند،  سامان ويسي، امير اميني (پيكان)، ايمان زندي و جابر روزبهاني (ذوب آهن اصفهان).

فوتبال باشگاه هاي برتر ايران
پيروزي استقلال اهواز مقابل صباباتري
ايرنا: ديدار عقب افتاده تيم هاي استقلال اهواز و صباباتري تهران از هفته نوزدهم مسابقات فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران به سود تيم استقلال اهواز به پايان رسيد.
تك گل تيم استقلال اهواز را «يدالله اكبري» به ثمر رساند.
اين مسابقه را كه عصر روز سه شنبه در حضور بيش از ۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه تختي اهواز برگزار شد فريدون اصفهانيان به كمك نادر جعفري و عليرضا يزداني قضاوت كرد.

فوتبال جام حذفي كشور
استقلال و فولاد حذف شدند
گروه ورزشي: فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور ديروز با به ثبت رسيدن چند نتيجه دور از انتظار و شكست تيم هاي مدعي ليگ برتر باشگاه هاي ايران به پايان رسيد. استقلال و فولاد همانند هفته گذشته در مسابقات ليگ برتر در برابر حريفاني بي ادعا چون شاهين بوشهر و صنايع اراك از گردونه رقابت ها حذف شدند. برق شيراز نيز در ورزشگاه حافظيه در برابر ديگر نماينده بوشهر ايران جوان سه بر يك تن به شكست داد. از جمع مدعيان ليگ برتر تنها ذوب آهن بود كه توانست در آبادان در پيكاري دشوار ميزبان خود را مغلوب كند. ديروز روز تيم هاي بوشهري بود كه در خانه و بيرون از خانه شگفتي آفريدند.
در بوشهر و در ورزشگاهي كه جاي سوزن انداختن نبود، تيم شاهين بوشهر بدون ترس و واهمه پس از يك نيمه بدون گل با آغاز نيمه دوم دروازه استقلال را باز كرد.
زننده گل سلمان شهبازي بود. استقلال بلافاصله با نخستين حمله تلافي جويانه خود با ضربه مجاهد خضيراوي به گل مساوي رسيد. پس از تساوي دو تيم در پايان وقت قانوني و اضافه در ضربات پنالتي شاهين بوشهر با شكست ۵ بر ۴ استقلال دست به كار بزرگي زد و يك مدعي بزرگ را حذف كرد.
در اراك فولاد هم سرنوشتي مشابه با استقلال داشت با اين تفاوت كه صدرنشين ليگ برتر در غياب ملي پوشانش و فرانچيچ در اراك در دقايق پاياني با پذيرش گل برتري حريف شكست را پذيرا شد تا دومين حادثه مهم در اراك رقم بخورد.
تابلوي نتايج جام حذفي
*شاهين بوشهر ۵- استقلال تهران ۴ (در ضربات پنالتي)
اين بازي در وقت قانوني و اضافه با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.
*صنايع اراك يك _ فولاد خوزستان صفر
گل : حسين عبدي (۸۳)
*صنعت نفت آبادان صفر- ذوب آهن اصفهان يك
گل: علي طهماسبي(۴۵)
*برق شيراز يك _ ايرانجوان بوشهر ۳ (در ضربات پنالتي)
اين بازي در وقت قانوني و اضافه بدون گل مساوي شد.

رئيس شوراي المپيك آسيا از امكانات هندبال ايران ديدن مي كند
گروه ورزشي: در اجلاس اوپك در اصفهان شيخ احمد الفهد صباح وزير نفت كويت بيش از ساير وزراي نفت كشورهاي شركت كننده مورد توجه حاضرين قرار دارد، دليل آن هم به موقعيت او در ورزش آسيا برمي گردد. او كه رئيس شوراي المپيك و رئيس كنفدراسيون هندبال آسياست جدا از حضور در اجلاس در حاشيه آن بيشتر وقت خود را در حال ملاقات با مسئولان ورزش ايران مي گذراند.
ديروز عليرضا رحيمي نايب رئيس هندبال آسيا و رئيس فدراسيون هندبال ايران در هتل عباسي با شيخ احمد الفهد ديدار كرد و قرار شد كه او به هنگام بازگشت به كويت از امكانات جديد فدراسيون هندبال ايران بازديد كند. به احتمال فراوان او در تهران با ساير مقامات ورزش ايران ازجمله رئيس سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك ايران هم گفت وگو خواهد كرد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |