چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۲ - Mar 16, 2005
افتتاح مترو كرج- گلشهر با حضور رئيس جمهوري
002775.jpg
ايسنا: رئيس جمهور گفت: امروز توليدكننده اي هستيم كه در دنيا حرفي براي گفتن داريم و حتي از برخي كساني كه به ما كمك كرده اند نيز جلوتريم.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، طي سخناني در مراسم افتتاح توسعه  خط متروي تهران، از كرج تا گلشهر، با يادآوري اين نكته كه موضوع مترو از سال ۱۳۶۴ در دولت مهندس موسوي مطرح شد، افزود: در آن زمان، عليرغم موافقت ها و مخالفت هايي كه از سوي عده اي در جامعه وجود داشت، آقاي هاشمي  رفسنجاني به عنوان رئيس مجلس به شدت از اين امر، دفاع كرد و اين طرح را براي تهران ضروري دانست.
خاتمي با بيان اينكه در آن زمان، جلسه اي تشكيل و دلايل  هاشمي  در مورد احداث مترو مشخص شد، خاطرنشان كرد: در اين جلسه تصميم گرفته شد متروي تهران راه اندازي شود.
در حدود سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ اين كار شروع شد و شتاب گرفت و تا امروز چند برابر طرح اوليه در تهران صاحب مترو هستيم و خطهاي ديگر نيز در دست اقدام است.
رئيس جمهور با بيان اينكه در شهرهاي بزرگ كشور، بحث احداث مترو آغاز شده، بخشي به مراحل پاياني رسيده و بخش ديگري نيز با جديت در حال پيگيري است، از احداث مترو پس از انقلاب به عنوان يكي از اقدامات بزرگ ياد كرد كه در سايه  آن، صاحب تكنولوژي و مديريت فوق العاده شديم.
وي با تأكيد بر اينكه مهم، به فعليت رساندن نيروهاي بامهارت، آگاه، توانا، جسور و شايسته است، از اين موارد به عنوان سرمايه هاي كشور ياد كرد و در اين باره گفت: اين نيروها مي توانند ارزش افزوده و كارآفريني ايجاد كنند و از منابع زيرزميني كه در گذشته فقط به صورت خام مصرف مي شد، نيازهاي كشور را برآورده و پشتوانه  صادرات كشور باشند.
رئيس جمهور با اشاره به سفرهايش به خارج از كشور به اشتياق اين كشورها نسبت به بهره گيري از توان فني ايران اشاره و خاطرنشان كرد: ايران بدون ديد استعماري و البته با حفظ مصالح خود حاضر است تجربه اش را در اختيار ديگر كشورها قرار دهد.
خاتمي  با اشاره به عملياتي شدن مبلغ بزرگي از قراردادها، به افتتاح ها و احداث هايي كه در كشورهايي از جمله ونزوئلا صورت گرفته است، اشاره كرد و گفت: ما در زمين شناسي، از توانايي هايي برخورداريم كه تنها سه كشور كانادا، اسپانيا و ژاپن داراي آن هستند و حتي آمريكا نيز در اين زمينه عقب است.
رئيس جمهور در ادامه با ابراز خرسندي از اينكه دولتش موفق شده در ادامه  تلاش هاي دولت قبلي به امر مهم طرح مترو توجه كند، خاطرنشان كرد كه دانش و تجربه  اندوخته شده در تهران در اختيار شهرستانها قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به آماري در زمينه  تأثيرات طرح مترو به صرفه جويي در وقت، سوخت، جلوگيري از حادثه هاي شهري، ترافيك، كاهش آلودگي هوا و آلودگي هاي صوتي تأكيد كرد كه با داشتن حمل و نقل كارآمد مي توان جلوي اين خسارات را گرفت.
رئيس جمهور همچنين به افزايش ميزان اتوبوس ها در حمل و نقل شهري و اعتبار تأمين شده براي قطار شهري تهران اشاره كرد و گفت: در مشهد، اصفهان و تبريز نيز قطار شهري در حال احداث است.
همچنين وي به تعويض و جايگزيني تاكسي هاي گازسوز به جاي تاكسي هاي قديم و تأثير آن در جلوگيري از آلودگي هوا اشاره كرد و از اين امور، به عنوان گام هايي كه در آن مهندسان، كارگران و مديران، نقش اصلي را داشته اند، ياد كرد.

در جلسه ديروز شوراي شهر
بودجه ۱۴۰۰ ميليارد توماني شهرداري تهران تصويب شد
گروه شهري: بودجه سال آينده شهرداري تهران به لحاظ اعتبارات جاري و عمراني با رقم حدود ۱۴۰۰ ميليارد تومان تصويب شد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان يكصدو بيست و ششمين جلسه علني و بدون حضور مستمع شورا ي شهر با اشاره به اينكه بررسي لايحه بودجه سال آينده شهرداري مراحل نهايي خود را طي كرده گفت: حدود ۹۱۰ ميليارد تومان بودجه شهرداري، عمراني و مابقي آن بودجه جاري است.
رئيس شوراي شهر رويكرد بودجه سال ۸۴ شهرداري را اجراي طرح هاي عمراني و به ترتيب اولويت شامل : ترافيك و حمل و نقل، خدمات رساني، تكميل پروژه هاي نيمه تمام و اجراي پروژه هاي فرهنگي اجتماعي عنوان كرد.
وي گفت: از مجموع بودجه عمراني حدود ۲۰۰ ميليارد تومان در اختيار معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري قرار مي گيرد كه ۱۶۴ ميليارد آن توسط اين معاونت و بقيه آن توسط مناطق در طرح هاي عمراني ترافيكي هزينه خواهد شد.
چمران بودجه عمراني معاونت فني و عمراني را ۲۰۳ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: از اين ميزان ۱۰۰ ميليارد آن توسط اين معاونت و ۹۵ ميليارد تومان ديگر توسط معاونت هاي مناطق در طرح هاي عمراني هزينه مي شود.
وي افزود: براي معاونت خدمات شهري نيز ۱۵۲ ميليارد تومان بودجه عمراني پيش بيني شده كه ۷۷ ميليارد تومان آن توسط خود معاونت و ۷۵ ميليارد تومان ديگر نيز به معاونت هاي مناطق اختصاص مي يابد.
رئيس شوراي شهر بودجه عمراني معاونت هماهنگي و برنامه ريزي را نيز ۸/۹ ميليارد تومان عنوان كرد و گفت : از اين رقم ۳/۹ ميليارد تومان به اين معاونت و نيم ميليارد تومان نيز به معاونت هاي مناطق براي به روز كردن سيستم هاي كامپيوتر اختصاص يافته است.
چمران بودجه عمراني معاونت شهري و مناطق را نيز ۸ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: در بودجه سال آينده شهرداري ۱۶۰ ميليارد تومان براي تملك اراضي واقع در طرح هاي شهرداري و بزرگراه ها اختصاص يافته است.
چمران بودجه عمراني معاونت امور اجتماعي شهرداري را نيز ۷/۵۸ ميليارد تومان عنوان كرد كه به گفته وي ۳۰ ميليارد تومان آن از طريق اين معاونت و ۷/۲۸ ميليارد تومان آن از طريق معاونت هاي مناطق شهرداري هزينه مي شود.
رئيس شوراي شهر همچنين گفت در بودجه سال آينده، براي پرداخت ديون كل معاونت هاي شهرداري نيز ۴۰ ميليارد تومان و براي پروژه هاي عمراني غيرقابل پيش بيني نيز ۲۵ ميليارد تومان اختصاص يافته است.
چمران همچنين گفت: سال گذشته ۱۴ ميليارد تومان براي ساماندهي تاكسيراني و بيمه تاكسيرانان اختصاص يافته بود كه به دليل بروز پاره اي مشكلات از جمله اعتراض فرمانداري هزينه نشد ولي در بودجه سال آينده به دليل برطرف شدن اين مشكلات رقمي معادل ۲۰ ميليارد تومان تصويب شده است.
وي همچنين گفت: بودجه چهار سازمان وابسته به شهرداري نيز شامل سازمان تاكسيراني، سازمان حمل و نقل و ترافيك، سازمان پايانه هاي مسافربري و سازمان سردخانه و كشتارگاهها به ترتيب با ارقام ۱/۲ ميليارد، ۶/۱۸ ميليارد، ۶/۶ ميليارد و ۲/۴ ميليارد تومان به تصويب رسيد.
وي همچنين گفت: ۱۰۰ ميليارد تومان بودجه عمراني و جاري براي شركت  واحد اتوبوسراني به تصويب رسيده است كه اين رقم غير از حدود ۲۶ ميليارد تومان درآمدي است كه اين شركت از محل فروش بليت و آگهي كسب مي كند.
وي همچنين افزايش نرخ كرايه تاكسي ها در تهران را نيز غيرقانوني دانست و گفت: شوراي شهر از اين روند راضي نيست.
چمران گفت: علاوه بر نرخ كرايه تاكسي، بعضي اقلام مورد نياز مردم نيز افزايش يافته و ما به روند افزايش بي رويه قيمت ها اعتراض داريم. براي نمونه با اينكه شوينده ها در انبارها وجود دارد ولي به يكباره شاهد افزايش قيمت آنها مي باشيم كه اين روند بايد كنترل شود.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر انتقال درختان خيابان  وليعصر(عج) به خاطر تعريض اين خيابان گفت: هيچ طرحي تاكنون براي اجراي طرح تعريض خيابان ولي عصر به شوراي شهر ارائه نشده است و تا زماني كه چنين طرحي تصويب نشود اجرا نخواهد شد.

معاون ترافيك شهرداري تهران در مراسم افتتاح ۵۰ پروژه در جنوب شرق تهران:
۱۴۰ دوربرگردان در تهران ساخته مي شود
002715.jpg
عكس: محمد كربلايي احمد
گروه شهري: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: به منظور روان سازي ترافيك، ۱۴۰ دوربرگردان در شبكه عبوري تهران طراحي شده كه به تدريج مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر حميد بهبهاني در مراسم بهره برداري از ۵۰ پروژه ترافيكي، عمراني، اجتماعي و فرهنگي در منطقه ۱۵ با اشاره به معضلات ترافيكي شهر تهران اظهار داشت: در راستاي ايجاد سرعت و سهولت حركت در معابر عمومي، در فاز نخست ۱۴۰ دوربرگردان در نقاط مختلف شهر طراحي شده و به تدريج اجرا مي شود كه تاكنون ۲۰ دوربرگردان از جمله در بزرگراه هاي جنوب شرق تهران، بزرگراه شهيد چمران و مسير بهشت زهرا(س) به بهره برداري رسيده است.
معاون ترافيك شهرداري تهران با بيان اين كه به رغم افزايش ده هزار دستگاه خودرو به مجموع خودروهاي تهران در هر هفته هيچ خودروي فرسوده اي از ناوگان وسايل نقليه شخصي حذف نمي شود، تصريح كرد: بررسي هاي كارشناسي و اظهار رضايت شهروندان نشان مي دهد دوربرگردان ها به عنوان يك برنامه كوتاه مدت توانسته به عنوان مسكني موثر در هدايت جريان ترافيك تاثيرگذار باشد. دكتر بهبهاني در پايان از منطقه ۱۵ به عنوان دروازه ورودي تهران از شرق كشور و مشهد مقدس ياد كرد و گفت: با توجه به نقش فرامنطقه اي و ملي، اين منطقه نيازمند نگاه فرابخشي و سرمايه گذاري كلان از سوي دولت است.
بنابراين گزارش مهندس سيد محمود نصري، شهردار منطقه ۱۵ نيز با ارائه گزارشي از اقدامات و فعاليتهاي صورت گرفته در اين منطقه، اعلام كرد: در طول سال ۸۳ طي دو مرحله ۱۱۰ پروژه در منطقه ۱۵ به بهره برداري رسيده است.
گفتني است، پل تسمه نقاله، دوربرگردان ورودي كاروان، كلانتري هاي مسعوديه و مشيريه و ده باب سقاخانه از جمله ۵۰ پروژه عمران شهري مي باشند كه در واپسين روزهاي سال ۸۳ در جنوب شرق تهران مورد بهره برداري قرار گرفت.

ميوه شب عيد تأمين شد
002706.jpg
گروه شهري: شهروندان تهراني نگران ميوه شب عيد نباشند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس محمود صلاحي، مديرعامل سازمان ميوه و تره بار شهرداري تهران ميزان بودجه اختصاص يافته براي خريد ميوه را نامحدود ذكر كرد و گفت: در حال حاضر، روزانه ۳۰ تا ۵۰ تن پرتقال تامسون در ميادين ميوه و تره بار شهرداري عرضه مي شود و اين روند تا اشباع بازار ادامه خواهد داشت و شهرداري تلاش مي كند تا شهروندان در روزهاي پاياني سال بويژه شب عيد با كمبود ميوه مواجه نشوند.
وي اعلام نرخ مصوب ميوه از سوي وزارت بازرگاني را اقدامي مثبت در جهت تعديل نرخ ميوه ذكر كرد .

افتتاح ۸۶ پروژه عمران شهري در شهر ري
002712.jpg
۸۶ پروژه عمراني، ترافيكي و خدماتي با اعتباري حدود ۶۱ ميليارد ريال طي مراسمي با حضور معاون خدمات شهري شهرداري تهران امروز در منطقه ۲۰ شهرري به بهره برداري مي رسد.
رضا سترگ شهردار اين منطقه احداث سالن ورزشي بانوان، آبنما، بازار ميوه و تره بار شهداي هجده دي، ۲۲ زمين ورزشي در محلات، پياده روسازي ۴ خيابان، ۸ دستگاه پل عابر پياده، ۱۴ بوستان، اصلاح هندسي ۵ موقعيت و نصب تنديس مشاهير را از مهمترين پروژه هايي عنوان كرد كه در اين مراسم افتتاح و بهره برداري خواهد شد.

پاكسازي پوسترهاي تبليغاتي از روي ديوارهاي شهر
002709.jpg
خبرگزاري مهر: تمامي پوسترهاي تبليغاتي كوچك و بزرگ از روي ديوارها و عناصر هاي شهري در قالب طرح استقبال از بهار برچيده مي شود.محمد جواد محمدي زاده گفت: به تمامي ساختمان هاي نيمه كاره و در حال ساخت ابلاغ شد تا نسبت به جمع آوري و حمل خاك و نخاله مازاد و انتقال مصالح به داخل ملك و حصاركشي پيرامون كارگاه ساختماني اقدام كنند.به گفته وي علاوه بر پاكسازي تمامي زمين هاي باير حاشيه معابر از زباله، ضايعات و نخاله، لايروبي و پاكسازي انهار روباز، رو بسته و كانال ها، امحاء ديوارنوشته هاي غير مجاز از مهمترين برنامه هاي معاونت در طول اجراي اين طرح مي باشد.

شهردار تهران: سال ۸۴ ، سال تحول است
خبرگزاري فارس: محمود احمدي نژاد شهردار تهران ضمن امتناع از ارائه پيشنهاد براي نامگذاري سال ۸۴ گفت: فكر مي كنم كه سال آينده،  سال تحول است.
شهردار تهران در خصوص ميزان تحقق اهداف مديريت شهري در سال پاسخگويي گفت: شهرداري تهران در سال جاري به تبعيت از اين هدف موفق شده است كه به بخش اعظم اهداف خود در قانون بودجه با اجراي ۱۵۰۰ پروژه در كل شهر تهران دست يابد.
وي نامگذاري سالها توسط مقام معظم رهبري را نوعي هدايت و فرهنگ سازي دانست و تصريح كرد: پايان سالي به نام سال پاسخگويي و آغاز يك سال جديد با نامي جديد به معناي به پايان رسيدن اهداف تعيين شده طي سالهاي قبل نيست بلكه همه مسئولين همچنان خود را بايد موظف به پاسخگويي و خدمت رساني به مردم بدانند و صرفا ًخود را به يك سال يا زمان مشخصي محدود نكنند.
احمدي نژاد تأكيد كرد: پاسخگويي بهترين ابزار براي رشد كيفيت و توسعه خدمات است و لازم است كه سازمانها با اتكاي به چنين ديدگاهي، فرهنگ خود برتر بيني و حاكم بودن بر سرنوشت مردم را در ميان خود از بين ببرند و همواره بدانند كه بايد خدمتگزار مردم باشند و لازمه دستيابي به چنين ويژگي پاسخگو بودن است.

نگاه
002703.jpg
داوود كاظمي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |