يكشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۹ - Apr 10, 2005
براي رفع بن بست اتوبان هاي نيايش و صدر، احداث مي شود
پل موقت روگذر، براي اتصال نيايش به مدرس
گروه شهري: امسال با تصويب شوراي اسلامي شهر تهران ۹۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي سرمايه گذاري در بخش هاي عمراني شهر تهران اختصاص يافت.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمود احمدي نژاد _ شهردار تهران در جريان نخستين دور ملاقات مردمي خود در سال جديد كه از منطقه ۱۶ آغاز شده است، تصويب اين مقدار بودجه از جانب شوراي اسلامي شهر را گام موثري در راستاي تحقق شعار امسال مديريت شهري كه همانا كار بيشتر و كيفيت مطلوب تر است اعلام كرد و افزود: مديريت شهري علاوه بر اين، اعتباراتي نيز به صورت قرض يا وام از منابع خارجي دريافت خواهد كرد كه بيشتر در بخش حمل و نقل عمومي، قطار هوايي و اصلاح بافتهاي فرسوده، سرمايه گذاري خواهد شد.
وي تاكيد كرد كه ميزان تراكم مازاد فروخته شده در سال ۸۳ منطبق با ضوابط شوراي اسلامي شهر و مربوط به نوسازي ساختمانهاي فرسوده و يا اصلاح بافتهاي فرسوده، تحت عنوان تراكم تشويقي بود و لذا اظهارنظر صورت گرفته از سوي معاون شهرسازي وزارت مسكن در روزهاي پاياني سال ۸۳ مبني بر فروش بيش از حد مازاد تراكم و يا ارائه مجوز مازاد تراكم به بهانه تراكم تشويقي (ويژه بافتهاي فرسوده) به مناطق ديگر مردود است.وي خواست چنانچه مقام مربوطه موارد خاصي را مشاهده كرده است كه خلاف ضوابط و چارچوب مصوب شوراي اسلامي شهر عمل شده سند و مدرك ارائه نمايد تا در اسرع وقت مورد رسيدگي و پيگيري واقع شود.
شهردار تهران در مورد پروژه اتصال بزرگراه صدر به نيايش به عنوان يكي از محورهاي شرقي- غربي تهران گفت: به منظور اجراي اين طرح، علاوه بر محورهاي شرقي- غربي، نيازمند بازكردن محورهاي شمالي و جنوبي هستيم، علاوه بر اين از آنجا كه محور صدر در غرب و نيايش در شرق با بن بست مواجه شده براي اتصال اين دو محور نيازمند طراحي يك تونل هستيم كه البته طراحي واجراي آن زمان بر است.
به گفته وي براي حل معضل ترافيك سنگين تقاطع نيايش به وليعصر و اسفنديار به آفريقا كه بعضا تا كيلومترها، اطراف خود را تحت تاثير قرار مي دهد مقرر شد در طول زمان اجرا (احداث تونل) براي برقراري ارتباط ادامه نيايش به شهيد مدرس اقدام به نصب يك پل روگذر نمائيم، ضمن اينكه طراحي اين پل روگذر به گونه اي است كه پس از اتمام اين پروژه قابل انتقال به نقطه ديگر خواهد بود.
شهردار تهران با تشكر از قاطبه رانندگان تاكسي و تاكسي هاي خطي و گردشي در حمايت از سياست تثبيت قيمت ها از آنان خواست همانند هر سال كه در خردادماه لايحه قيمت گذاري نرخ تاكسي ها به شوراي شهر جهت بررسي و تثبيت تقديم مي شود همچنان مجلس شوراي اسلامي را در خط مشي تثبيت قيمت ها همراهي كنند.
به اعتقاد احمدي  نژاد البته به نظر مي رسد روند افزايش قيمتها در ساير سطوح جامعه به شكل سازمان يافته اي در مقابل سياست اصولي مجلس خودنمايي و مقاومت مي كند.
وي علاوه بر اين كه از مردم خواست با هوشياري، همدلي و همبستگي در برابر اينگونه حركتهاي سازمان يافته مقاومت  كنند، خواستار اصلاح آن مدل اقتصادي شد كه همه ناتواني ها، كسري ها و بي برنامگي هايش را در قالب تورم هاي دورقمي بر دوش مردم تحميل مي كند.
وي از شكست تابوي نبود هر گونه حق اعتراضي به اين سيستم سخن گفت و از مردم خواست در اين راه مجلس شوراي اسلامي را همراهي كنند.
احمدي نژاد خبر داد:  امسال شهرداري تهران در هنگام برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب باتمام توان برنامه هاي ترافيكي خود را به اجرا خواهد گذاشت و تلاش خواهد كرد تا از رنج تبعات ترافيكي ناشي از برگزاري نمايشگاه بكاهد. وي تاكيد كرد: شهرداري تهران از اصل برپايي نمايشگاه كتاب به عنوان يك رويداد فرهنگي و با ارزش دفاع خواهد كرد اما چه خوب بود اين كار ارزشمند بدون تحميل تبعات منفي نظير ترافيك، اتلاف وقت و انرژي، همراه مي شد.
وي ادامه داد: دو طرح بزرگ در محدوده اراضي عباس آباد در دست تهيه است يكي طرح نمايشگاه دائمي كتاب و ديگري موزه هاي انقلاب و دفاع مقدس كه اميدواريم امسال عمليات اجرايي آنها آغاز شود.
وي با انتقاد از آن دسته از سازمانهاي دولتي كه برخلاف مصوبه شوراي اسلامي شهر كه كاربرد اراضي عباس آباد را فرهنگي و فضاي سبز تعيين كرده است اقدام به ساخت و سازهاي غيرمجاز نموده ا ند گفت: برخي سازمانها تصور مي كنند چون دولتي هستند نبايد تابع قانون باشند به طوري كه بيشترين شكست مرز قانوني در حوزه شهرسازي توسط دستگاههاي دولتي و عمومي رخ داده است، اين كه برخي ها علاقه مند هستند در بهترين و خوش  منظره ترين و خوش آب و هواترين نقاط تهران ساخت و ساز كنند تصور خوبي نيست چرا كه برعكس اين نقاط متعلق به عموم مردم است و همه بايد بتوانند از آن استفاده كنند.
وي از وجود برخي فشارها از ناحيه ارگانهاي دولتي به شهرداري تهران بابت اجازه تداوم ساخت و ساز و عدم تغيير كاربري از اداري تجاري به فرهنگي و فضاي سبز سخن گفت و تاكيد كرد: تلاش مي كنيم تسليم فشارها نشويم به طوري كه در بخش غربي بزرگراه مدرس گروهي را مامور كرديم تا با بررسي و مطالعه ساختمانهاي ساخته شده در اين نقطه راهي براي تغيير كاربري آنها پيدا كنيم.

عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران؛
بدهي ۱۲۰ ميليارد توماني دولت در
بودجه شهرداري تهران منظور شده است
003441.jpg
مهر: عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران اظهار اميدواري كرد با مشاركت شهروندان و همكاري آنها با شهرداري بتوان در سال جديد نسبت به سال گذشته كارهاي عمراني، فرهنگي و اجتماعي گسترده تري را براي ايجاد رفاه و آسايش آنها صورت داد.
مهندس امير رضا واعظ آشتياني گفت: در سال ۸۳ تقريبا همه درآمدهاي شهرداري محقق شد و فقط آن قسمت از۱۲۰ ميليارد تومان طلب شهرداري از دولت كه در بودجه سال گذشته گنجانده شده بود، با توجه به خلف وعده مسئولان سازمانها و ارگانهاي دولتي كه بدهي خود را به شهرداري نپرداختند، در ساير بخش ها با يك فاصله تقريبا كوتاه، درآمدهاي شهرداري محقق شد.
وي با اشاره به دو مصوبه اي كه درخصوص تثبيت نرخ خدمات و عوارض در سال ۸۴ از سوي شوراي شهر تهران تصويب شد، افزود: در سال جديد با توجه به نگاهي كه در سال گذشته نسبت به اجراي برنامه ها در شهرداري تهران وجود داشت، تلاش مي شود كارهاي بيشتري در بخش هاي عمراني، فرهنگي و اجتماعي براي تامين آسايش و رفاه شهروندان صورت پذيرد.
خزانه دار شوراي شهر تهران ضمن اظهار رضايت از عملكرد شهرداري درخصوص ارايه خدمات مطلوب به شهروندان، گفت: در سال ۸۴ شوراي شهر با توجه به نگاه قبلي و همچنين به تبعيت از نگاه جديدي كه توسط مجلس شوراي اسلامي درخصوص تثبيت نرخ كالاها و خدمات صورت پذيرفت، بودجه امسال شهرداري با كمي افزايش نسبت به سال گذشته به تصويب شوراي شهر رسيد.
آشتياني با اظهار اميدواري نسبت به تحقق بودجه ۱۴۲۰ميليارد توماني شهرداري تهران در سال جاري، افزود: با توجه به اين كه حدود ۹۶۰ ميليارد تومان از بودجه شهرداري در بخش عمراني كه بيشتر اجراي طرحها و برنامه هاي ترافيكي است هزينه مي شود، اميدواريم دولت نيز به اين مقوله اهتمام ويژه اي نشان دهد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران گفت: امسال دوباره ۱۲۰ ميليارد تومان از بدهي ۳۱۸ ميليارد توماني دولت به شهرداري را در بودجه منظور كرده و اميدواريم اين درآمد در سال جاري محقق شود.

زير گذر حد فاصل ميدان قدس تا
ميدان تجريش احداث مي شود
003435.jpg
گروه شهري: طرح ساماندهي قدمگاه صالحيه حد فاصل ميدان قدس تا ميدان تجريش به منظور حفظ هويت شميرانات و احيا مكان هاي فرهنگي، مذهبي و تاريخي و نيز تسهيل و تسريع در تردد عابرين و وسايل نقليه در شمال تهران اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك در جلسه هماهنگي اجراي اين طرح كه با حضور دكتر نادر شريعتمداري رئيس كميسيون اقتصادي، برنامه و بودجه و عضو شوراي اسلامي شهر تهران، دكتر محمدرضا بمانيان شهردار منطقه يك و معتمدين و نمايندگان مساجد ،بازار، آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد، دكتر شريعتمداري حضور معتمدين و نمايندگان منطقه را موثرترين راه پيشرفت طرح دانست و تاكيد كرد: با برگزاري جلسات هماهنگي شهرداري مي تواند از نظرات معتمدين محلي بهره جويد و در جهت ساماندهي موفق تر طرحهاي شهر گام بردارد.
براساس اين گزارش دكتر محمدرضا بمانيان شهردار منطقه يك نيز تجريش و سرپل را به عنوان دروازه البرز نيازمند برخورداري از يك نقش فراغتي دانست و اظهار داشت: طرح ساماندهي قدمگاه صالحيه (ع) با بحث و بررسي چند ساله توسط دفتر بررسي و مطالعات منطقه و اساتيد معماري دانشگاه شهيد بهشتي در دست تهيه بوده و اكنون جمع بندي اصلي از طرحهاي ارائه شده و تطبيق آن بر نيازهاي فعلي منطقه در حال اجرا مي باشد.

آموزش زوج هاي جوان تهراني
003444.jpg
گروه شهري: با هدف الگوسازي خانواده سالم، پايدار و متعادل و پيشگيري از فروپاشي خانواده هاي تازه تشكيل شده، طرح فراگير آموزش زوج هاي جوان تهراني با برگزاري جشني در فرهنگسراي بهمن آغاز مي شود. دكتر مجيد جمشيديان، مسئول اجراي طرح خانواده آسماني با اعلام اين مطلب وبا تأكيد بر ضرورت ارائه آموزش هاي مناسب براي زوجين جوان از ارائه اين آموزش ها در قالب دوره هاي كارگاهي زير نظر بيش از يكصد استاد و كارشناس روان شناسي و مشاوره افزود: زوج هاي جوان پس از گذراندن دوره ،كارت ويژه اي دريافت مي كنند كه با آن از تمامي خدمات بعدي اين طرح، از قبيل مشاوره، كتاب ها و جزوات مورد نياز و اطلاعات اينترنتي بهره مند مي شوند.

ايجاد دو مركز دائمي عرضه دام زنده
003438.jpg
گروه شهري: مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران از بهره برداري از دو مركز دائمي عرضه دام زنده در منطقه ۱۸ و ۱۵ طي سه ماهه اول سال جاري خبر داد. حسن طاهري با اعلام اين خبر افزود: هر يك از اين مراكز در زميني با وسعت ۵ هزار متر مربع و ۱۵۰۰ متر زيربنا و هركدام با ظرفيت نگهداري ۳۰۰ رأس دام زنده داير خواهد شد.وي با اشاره به وجود برخي مشكلات كه موجب به تعويق افتادن احداث اين مراكز شده بود، اظهار داشت: قرار بود كار احداث و حتي بهره برداري از اين مراكز تا قبل از پايان سال ۸۳ انجام شود كه به دليل كمبود منابع مالي و مشكلات در زمينه تملك زمين، اين كار به تعويق افتاد.

خروج خودرو هاي فرسوده
003447.jpg
ايسنا: معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين كه تا كنون حدود ۱۷ هزار خودرو فرسوده شخصي در طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده جمع آوري شده است، گفت: از اين تعداد حدود ۵ هزار خودرو با صدور مجوز راهنمايي و رانندگي رسما اسقاط شده و آهن قراضه هاي آنها بزودي تحويل ذوب آهن مي شود.
يوسف حجت با اشاره به اين كه شركت سايپا حدود ۱۰ هزار خودرو فرسوده را جمع آوري كرده است، گفت: از اين تعداد حدود ۵ هزار خودرو مجوز اسقاط از راهنمايي و رانندگي دريافت كردند.وي افزود: شركت ايران خودرو نيز براي ۷ هزار خودرو فرسوده پرونده تشكيل داده و حدود ۴ هزار خودرو از اين تعداد را جمع آوري كرده است.

نگاه
003432.jpg
داوود كاظمي
فقط در ايام نوروز ، ۲۲۰ هزار ايراني به دبي سفر كردند

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |