دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۰ - Apr 11, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
روزنه هاي قهرماني پرسپوليس باز شد
فولاد بر استقلال پيروز شد و در صدر ماند
003660.jpg
گروه ورزشي: شش هفته به پايان ليگ برتر، فولاد با ۵۰ امتياز در صدر و فاصله زياد اين تيم با ديگر رقبا از ذوب آهن كه از بازي غيردوستانه با همشهري اش - سپاهان _ يك امتياز بيشتر نگرفت تا شانس استقلال به حداقل رسيده و پرسپوليس كه راه سختي در پيش دارد.
در اهواز اگرچه براي انجام يك بازي زيبا، باد مخالف مي وزيد اما بازي معمولي و متوسط فولاد و استقلال علتهاي ديگري داشت. از استقلال شروع مي كنيم كه ابتدا با عنصر تهاجمي - عنايتي، بائو و اكبرپور - سعي داشتند ميزبان را در يك سوم خط دفاعي شان حبس كنند. استقلال از روزي كه به شاهين بوشهر باخت و جام حذفي را از دست داد تا روز گذشته يك هدف داشت، شكست فولاد؛ اما خواسته اين تيم با روند آماده سازي اش اصلاً همخواني نداشت. در واقع استقلال با همان اشتباهات گذشته حركت و امروز اثراتش را مي بيند. شايد استقلال اگر با اقبال بلند از سد ابومسلم نمي گذشت همان روز با واقعيتها بيشتر آشنا مي شد. براي استقلال، تاپالوويچ ماههاست ضعفها و اشتباهات را مطرح مي كند اما حيف كه در كنار قلعه نويي نفراتي هستند كه نمي خواهند هيچ دانسته جديدي به اين تيم منتقل شود. استقلال دو هفته بود كه مي دانست براي خلع سلاح فولاد بايد حركتهاي دو مدافع كناري فولاد _ بداوي و نادراحمدي _ و بازيسازي ايمان مبعلي را بگيرد اما فولاد استقلال را دقيقاً با دانسته هايش برد.
دربي اصفهان هم، برنده اي نداشت هر دو تيم همين را مي خواستند. در اصفهان اگر دربي را نبازي مي تواني مدتي آسوده خاطر و بدون حاشيه زندگي كني و اصفهانيها خوب به ارزش آن واقف هستند.
اما ليگ برتر فقط مختص به جدال صدرنشيني نيست. در انتهاي جدول رقابت ها حساستر شد، پيكان و برق شيراز پيروز شدند، پگاه مساوي كرد و فجر سپاسي باخت تا مربع سقوط كنندگان شكل بگيرد و شش هفته انتظار تا دو ضلع از اين مربع شوم كنده شود و زندگي سخت و مبهم در ليگ دسته اول را تجربه كنند.
پرسپوليس برخلاف استقلال خوب آغاز كرد، صباباتري كه با قصد پيروزي در اين ميدان با آمادگي كامل و بهترين نفرات خود آ غاز كرده بود، تا دقيقه ۱۵ دوام آورد، از اين دقيقه به بعد اين پرسپوليس بود كه با يورشهاي حساب شده جمشيدي و كاظميان نظم دفاعي صباباتري را بر هم زد، اما در دقيقه ۳۴ اين حملات به گونه اي ديگر منجر به گل شد. ضربه كرنر جباري و ضربه سر انصاريان و تداخل مدافعان و دروازه بان صبا باتري باعث تك  گل بازي در نيمه اول شد. دفاع پرسپوليس مستحكم، خط مياني بازيساز و مهاجمان پرتحرك بودند و همين حركت ها، صبا باتري را از پاي انداخت، پرسپوليس از نظر آمادگي جسماني بي مانند بود و در يك نيمه نفس گير صبا باتري را وادار به تسليم كرد. در نيمه دوم پرسپوليس كمي جانب احتياط را گرفت تا بتواند با آرامش جريان بازي را به سود خود به پايان ببرد و روزنه هاي قهرماني را براي خود باز نگه دارد.صبا باتري در دقيقه ۵۵ مي توانست به دومين گل دست پيدا كند كه ضربه سر محمودي به تير دروازه برخورد و به كرنر رفت. صبا باتري از دقيقه ۶۰ ديگر توان مقابله با پرسپوليس را از دست داد.
تعويض هاي صبا باتري هم هيچگونه تغييري در شرايط بازي به وجود نياورد. صبا باتري از دقيقه ۷۰ تا ۷۵ چند حركت مثبت نشان داد و يك موقعيت گل را نيز محمدي دروازه بان پرسپوليس از آنها گرفت.صباباتري با عقب نشيني پرسپوليس در ده دقيقه پاياني بازي خود را به زمين پرسپوليس كشاند تا شايد بتواند گل مساوي را بدست آورد، اما دفاع بلند قامت و هوشيار پرسپوليس اين اجازه را به مهاجمان صباباتري نداد و سرانجام پرسپوليس با تك گل انصاريان سه امتياز لازم را بدست آورد و به رده سوم رسيد تا با انجام بازي عقب افتاده خود بتواند به ذوب آهن و فولاد نزديكتر شود.

مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي
ايران در صدر جدول مدال ها قرار دارد
003654.jpg
جده -عربستان-محمدرضا منصوريان- خبرنگار اعزامي همشهري: نخستين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي با درگيرشدن تمامي تيم ها در رشته هاي مختلف در چهار شهر طائف، جده، مدينه و مكه با ظرفيت كامل امروز پا به روز سوم خود مي گذارد. در ورزش هاي گروهي تيم هاي بسكتبال و واليبال ايران بازيهاي خود را با پيروزي شروع كردند. جالب آنكه حريف تيم هاي بسكتبال و واليبال ايران فلسطيني ها بودند. در بسكتبال برتري ۱۱۲ بر ۴۶ براي تيم ايران رقم خورد، مالديو هم دومين تيمي بود كه در بسكتبال برابر بلندقامتان ايران با باخت ميدان را ترك كرد. تيم ملي واليبال نيز در بازي نخست سه بر صفر بدون دردسر فلسطين را مغلوب كرد. در پايان دومين روز نيز تيم ايران همچنان در صدر جدول توزيع مدال ها قرار دارد.
پيروزي پرگل تيم ملي فوتسال بر عراق
تيم ملي فوتسال كم توانان ذهني ايران در اولين بازي خود مقابل عراق با شش گل به برتري رسيد. بازي دوم ايران برابر بنگلادش خواهد بود. براي تيم ايران دانيال سالاري چهار بار، محمد تخشا و مهدي مولاياري گلزني كردند.
دومين برد تيم پينگ پنگ ايران
تيم ملي پينگ پنگ ايران پس از مغلوب كردن فلسطين، صبح ديروز تيم سودان را سه بر صفر شكست داد. تيم ايران در صورت عبور از سد جمهوري آذربايجان گام به مرحله نيمه نهايي مي گذارد.
اعتراض ايران به ژي هونگ
ديروز هنگامي كه «وي ژي هونگ» رئيس چيني كنفدراسيون واليبال آسيا وارد شهر جده شد، در ديدار با يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال ايران مورد اعتراض واقع شد. رئيس فدراسيون واليبال ايران پيرامون غيبت نمايندگان شرق آسيا در مسابقات باشگاه هاي قاره و همچنين واگذاري ميزباني واليبال بزرگسالان آسيا از تهران به بانكوك خواستار توضيحات اين كنفدراسيون شد. وي ژي هونگ قول داد كه در اجلاس آتي كنفدراسيون به اين اعتراضات رسيدگي خواهد شد. اجلاس سالانه كنفدراسيون واليبال آسيا نيمه دوم ارديبهشت برگزار مي شود.
يك برنز براي ايران در كاراته
منصور حسن بيگي  كاراته كاي وزن  منهاي  ۷۰ كيلوگرم  تيم  ايران  در دومين  روز از مسابقات  كاراته  بازي هاي  همبستگي  كشورهاي  اسلامي به  مدال برنز دست  يافت . مجيد خسروي  نماينده  كشورمان  در وزن  منهاي  ۵۵ كيلوگرم  در دورنخست  با نتيجه  ۵ بر ۳ بر كاراته كاي اندونزيايي  پيروز شد و در ديدار بعدي در حالي  كه  ۴ بر ۴ مقابل  حريف  مالزيايي  خود مساوي  بود در وقت  اضافي داوران  كاراته كاي اهل  مالزي  را برنده  اعلام  كردند.
كاراته كاي  كشورمان  در دومين  ديدار خود در گروه  بازنده ها به  مصاف  حريف عربستاني  رفت  و در حالي  كه  با نتيجه  ۴ بر ۴ مقابل  حريفش  مساوي  بود درثانيه هاي  پاياني  بازي ، نتيجه  را واگذار كرد و از دور مسابقات  حذف  شد.
تيم  ملي  كاراته  ايران  پيش  از اين  توسط اشرفي  به  يك  مدال  طلا در رشته  كاتا و طلاي  ديگر در كاتاي تيمي اين  بازي ها كسب  كرده  است .

كالچو ايتاليا
رم در اودنيزه متوقف شد
003657.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: هفته سي ام رقابتهاي فوتبال باشگاههاي ايتاليا روز گذشته خاتمه يافت و در پر گل ترين بازي تيم اودنيزه در خانه مقابل آث رم به تساوي سه برسه رسيد. تيم اودنيزه براي رسيدن به رقابتهاي ليگ قهرمانان در فصل آينده بايد بالاتر از اينترميلان در جدول قرار گيرد. البته با توجه به درخشش تيم هاي ايتاليايي در اين دوره شانس حضور ۴ تيم در ليگ قهرمانان اروپا وجود دارد.
اودنيزه در اين بازي ابتدا با دو گل از رم عقب افتاد. كريستين چيوو در دقيقه (۱۴) و مونتلا در دقيقه (۲۳) تيم ميهمان را از حريف پيش انداخت. پيش از پايان نيمه اول اودنيزه توسط دي ناتالي و پينزي بازي را به تساوي كشاند.
در فاصله يك دقيقه به پايان بازي منچيني باز هم رم را صاحب گل كرد تا در نيمه نخست تيم آث رم برنده ميدان را ترك كند.در نيمه دوم دي ميشله در دقيقه ۷۷ دروازه رم را گشود تا اودنيزه بازي را به تساوي بكشاند.با اين نتيجه اودنيزه با ۴۹ امتياز در مكان چهارم جدول قرار گرفت. در ساير بازي هاي اين هفته آتالانتا با سه گل از سد كيه وو گذشت.لاتزيو در رم سه بر يك ليورنو را درهم كوبيد. موزي (۱۶) سزار (۴۵) پنالتي و روچي (۵۵) گلهاي تيم لاتزيو را به ثمر رساندند.
اين هفته رجيانا سه بر يك مقابل پارما مغلوب شد. پالرمو دو بر يك مقابل مسينا به برتري رسيد و لچه نيز با سيه نا به تساوي دو بر دو به كار خود پايان داد.
اين هفته در جدول كالچو تغييري حاصل نشد چون تيم هاي آث ميلان و يوونتوس روز شنبه مقابل رقباي خود متوقف شدند.
در حال حاضر آث ميلان با ۶۷ امتياز در صدر جدول قرار دارد و يوونتوس با تفاضل كمتر يك پله پايين تر جاي دارد.

قزاقستان با تيم ملي واليبال ايران همگروه شد
پيروزي بر فلسطين در يك بازي تمريني
ماتسودايرا رئيس كنفدراسيون واليبال آسيا
سال ۱۹۹۲ تهران در كنار يزداني خرم
003651.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي در عربستان براحتي در يك بازي تمريني از سد فلسطين گذشت. فلسطيني ها تيمي نوپا و كم تجربه نشان دادند كه در برابر يكي از قدرت هاي برتر آسيا بيشتر به دنبال آموختن و كسب تجربه بودند تا پيروزي «پارك كي ون» با تركيبي دگرگون شده هرگز تركيب اصلي خود را به ميدان نفرستاد.
با اضافه شدن قزاقستان به گروه تيم ايران، تيم ملي كشورمان حالا جدا از پاكستان يك حريف با تجربه و قدرتمند ديگر را هم در دور مقدماتي ملاقات خواهد كرد. قزاق ها با ورود آخرين لحظه شان به عربستان گروه بندي چند رشته ورزشي از جمله واليبال را دستخوش تغيير و تحولات ساختند.تيم ايران امروز به مصاف عراق مي رود.
پيام تبريك ماتسودايرا به يزداني خرم
رئيس سابق كنفدراسيون واليبال آسيا و مرد قدرتمند واليبال جهان دريافت نشان لياقت يزداني خرم را به او تبريك گفت: «ياتسوتاماتسودايرا» نايب رئيس افتخاري FIVB و رئيس مادام العمر افتخاري AVC در پيام خود آورده است. از اينكه دير مطلع شدم پوزش مي خواهم از صميم قلب دريافت اين نشان را تبريك مي گويم. اين افتخار ناشي از روح والا و تلاش بي وقفه اي است كه شما وقف واليبال ايران كرديد.

تابلوي نتايج هفته بيست و چهارم
* فولاد خوزستان يك _ استقلال تهران صفر
گل: ايمان مبعلي (۶۲)
* ذوب آهن اصفهان يك _ فولاد مباركه سپاهان يك
گل ها: رسول خطيبي (۵) از نقطه پنالتي براي سپاهان و فراز فاطمي (۵۱) براي ذوب آهن
* پاس تهران يك _ فجر سپاسي شيراز صفر
گل: هادي شكوري (۹۰)
* پيكان تهران ۲ _ ملوان انزلي يك
گل ها: ميگوئل (۵) و امير وزيري (۴۸) براي پيكان و جلال خاوندي (۷۱) براي ملوان
* سايپا تهران صفر _ پگاه گيلان صفر
* برق شيراز ۳ _ شموشك نوشهر يك
گل ها: احتشام ساساني (۴۲) از نقطه پنالتي، بهروز پاك نيت (۵۶) و محمد اميري (۷۲) براي برق و مصطفي مهدي زاده (۴۷)
* پرسپوليس تهران يك _ صباباتري صفر
گل: انصاريان (۳۴) براي پرسپوليس

تيم ملي جودوي ايران
فاتح مسابقات بين المللي جمهوري آذربايجان
گروه ورزشي: تيم ملي جودوي ايران در رقابت هاي بين المللي جمهوري اسلامي به مقام قهرماني رسيد. تيم ايران در خاتمه اين پيكارها صاحب سه مدال طلا، ۲ نقره و يك برنز شد. تيم هاي جمهوري آذربايجان و گرجستان به ترتيب با كسب ۲ طلا و ۲ نقره و ۲ طلا دوم و سوم شدند. برندگان مدال طلاي ايران ذكريا مرادي، حسين قمي و احسان رجبي در اوازن منهاي ۷۳ ، ۹۰ و ۱۰۰ كيلوگرم بودند.

ناكامي تيم هاي واليبال ساحلي ايران
از سه تيم ايراني شركت كننده در مسابقات تور ساحلي آسيا در شهر ترانگ تايلند، دو تيم تلاونگ و تيم ملي زودتر از آنچه كه تصور مي رفت با شكست مقابل حريفان از صحنه بازيها كنار رفتند. سايپا نايب قهرمان تور ساحلي آسيايي كيش هم كه از سد نماينده ميزبان گذشته بود با كسب دو باخت پياپي برابر تيم اول ژاپن و هند حذف شد و سه تيم ايراني حالا همه اميدهاي خود را در مرحله مسابقات قهرماني آسيا و اقيانوسيه جستجو مي كنند.

رايزني ها براي  تصدي   رياست  كنفدراسيون  كشتي  آسيا
ايرنا: نامزد ايران  براي  تصدي  سمت  رياست  كنفدراسيون  كشتي  آسيا از رايزني  باروساي  فدراسيون هاي  كشتي  كشورهاي  گوناگون  براي  تصدي  اين  پست  سخن  گفت .
بهرام  افشارزاده  نامزد تصدي  پست  رياست  كنفدراسيون  كشتي  آسيا با بيان  اين  مطلب  گفت  براي  تصدي  اين پست  كار سختي  در پيش  رو است .وي  تصريح  كرد كيم  رئيس  كنفدراسيون  كشتي  آسيا از كره  جنوبي  از سوي شركت هاي  تجاري  اين  كشور حمايت  مي شود و فائق  آمدن  بر وي  در انتخابات  آينده سخت  و دشوار است .
افشارزاده  در ادامه  با اشاره  به  هماهنگي هاي  لازم  با مسئولان  فدراسيون كشتي  كشورمان  اظهارداشت  در اين  زمينه  هيچ  مشكلي  وجود ندارد و با برنامه ريزي هاي  صورت  گرفته 
گفت  وگوهاي  خود را با مسئولان  فدراسيون  كشتي  كشورهاي گوناگون  آسيايي  براي  جمع آوري  آرا انجام  مي دهيم .انتخابات  كنفدراسيون  كشتي  آسيا براي  برگزيدن  رئيس ، نايب  رئيس  و اعضاي هيات  رئيسه  از روز سوم  خرداد ماه  سال  جاري  در شهر ووهان  كشور چين  برگزار مي شود.

جدول رده بندي ليگ برتر
003663.jpg

نفت قهرمان فوتبال دسته اول باشگاه هاي تهران شد
گروه ورزشي: تيم فوتبال نفت تهران با پيروزي پرگل چهار بر صفر مقابل ابزارمهدي عنوان قهرماني فوتبال باشگاه هاي تهران را از آن خود كرد. در اين بازي كه روز گذشته در مجموعه شهيد شيرودي برگزار شد، نفت به رهبري ناصر فرياد شيران توانست توسط علي ثابت (۲ گل) مرتضي عزيزمحمدي و مهدي علي بابايي به گل برسد.
با اين پيروزي نفت با ۳۴ امتياز در صدر جدول قرار گرفت. بعد از تيم نفت نيز تيم پارچين در جاي دوم ايستاد تا به همراه نفت به رقابت هاي زيرگروه جام  آزادگان (دسته دوم) راه يابد.

۱۲۶ كشور در مسابقات تكواندو قهرماني جهان
هفته اي سرنوشت ساز براي تكواندو ايران
گروه ورزشي: تعداد تيم هاي شركت كننده در هفدهمين دوره مسابقات تكواندوي قهرماني جهان در شهر مادريد اسپانيا از مرز يكصد و بيست و شش تيم گذشت. بنابراعلام كميته برگزاري اين مسابقات تكواندوكاران ۳۴ كشور آسيايي، ۴۳ كشور اروپايي، ۲۵ كشور آمريكايي و ۲۴ كشور آفريقايي در اوزان مختلف با يكديگر به رقابت مي پردازند.اين پيكارها در روزهاي ۲۴ تا ۲۸ فروردين ماه در سالن فيليپ دوم شهر مادريد انجام خواهد شد.
تمرين تيم ايران
براساس آخرين گزارش ها تيم مردان و زنان ايران در شرايط مطلوبي بسر مي برد. ديروز اعضاي اين تيم در محل برگزاري مسابقات تمرين كردند. سيدمحمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو كه در مادريد حضور دارد، اظهار اميدواري كرد تيم ايران همانند دوره قبل در اين دوره از مسابقات بدرخشد. وي اين هفته را بدليل حضور دو تيم از ايران بطور همزمان در مسابقات قهرماني جهان و همبستگي كشورهاي اسلامي سرنوشت ساز خواند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |