سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۱ - Apr 12, 2005
حوادث
Front Page

تا پايان فروردين ماه
طناب دار در انتظار حاتم گرگي
حاتم گرگي در خصوص ارتكاب قتل عمدي براساس مواد ،۲۳۱ ،۲۳۲ ۲۳۳ قانون مجازات اسلامي به قصاص نفس محكوم شد
003690.jpg
گروه حوادث: «حاتم گرگي» كه سركردگي يك گروه شرور در پارك لويزان تهران را برعهده داشت و به ارتكاب يك فقره قتل نيز اعتراف كرده بود تا پايان فروردين ماه اعدام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، باند ۱۱ نفره حاتم گرگي آبان سال ۸۱ و در پي قتل يك تازه داماد توسط پليس آگاهي با سرعت عمل قاضي پرونده شناسايي و دستگير شدند.با دستگيري اعضاي باند، تحقيقات پليس زير نظر قاضي جواد اسماعيلي در اين باره آغاز شد.
«رزا» همسر مقتول در حالي كه فقط ۳ روز از وقوع جنايت گذشته بود با حضور در مقر پليس آگاهي ضارب شوهرش را شناسايي كرد.
از سوي ديگر، يكي از افسران پليس كلانتري ۱۶۴ ازگل نيز اعضاي باند حاتم گرگي را شناسايي كرد زيرا يك بار به دام آنها افتاده و با گلوله مجروح شده بود.
در اولين جلسه دادگاه كه در دادسراي امور جنايي تهران صورت گرفت «حاتم گرگي» به قاضي اسماعيلي گفت كه وي «آيدين» همان تازه داماد را به قتل رسانده است.
از سوي ديگر، «حشمت» برادرزاده حاتم نيز پس از اين ادعا به قاضي اسماعيلي گفت: «من تازه  داماد را كشته ام.»
جلسات دادگاه اين متهمان در شعبه ۱۱۵۷ برگزار شد و در نهايت قاضي جواد اسماعيلي پس از برگزاري آخرين جلسه محاكمه اعضاي اين باند با توجه به مجرميت متهمان رديف اول ودوم بقيه اعضاي باند را تبرئه كرد. براساس رأي صادره از شعبه ۱۱۵۷ مجرميت متهم رديف اول يعني «عبدالله- ز» معروف به حاتم گرگي در خصوص ارتكاب قتل عمدي جواني به نام آيدين محرز و براساس مواد ۲۳۱ ، ۲۳۲ ، ۲۳۳ قانون مجازات اسلامي و به لحاظ تقاضاي اولياي دم و مواد ۲۰۵ ، ،۲۰۶ ۲۰۷ ، ۶۱۳ ، ۶۱۹ ، ۶۶۱ همان قانون به قصاص نفس محكوم شد.
قاضي اسماعيلي همچنين متهم رديف دوم يعني برادرزاده حاتم گرگي به نام «حشمت» را به اتهام شروع به قتل مجرم دانست. در رأي صادره براي اين جوان ذكر شده بود، حشمت به اتهام شروع به قتل «رزا» (همسر مقتول) به تحمل ۳ سال حبس، به اتهام تعرض و مزاحمت عليه رزا به ۶ ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق و به جهت سرقت موتورسيكلت به تحمل ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شد. ساير متهمان نيز براساس محتويات پرونده و تحقيقات به عمل آمده به لحاظ عدم كفايت ادله اثبات جرم و مستند به اصل ۳۷ قانون اساسي حكم برائت گرفته اند.
حكم اعدام «حاتم گرگي» بعد از ارسال به ديوان عالي كشور تأييد شد و به اجراي احكام ارجاع داده شد.
بر پايه آخرين اخبار رسيده تا پايان فروردين ماه حاتم گرگي به دار آويخته خواهد شد.

آخرين مراحل تحقيق براي رسيدگي به يك پرونده بلاتكليف
گروه حوادث: رئيس دادگستري تهران از مسئولان آگاهي و ضابطين قضايي خواست تا آخرين گزارشهاي خود درباره پرونده مرگ فجيع تازه داماد تهراني را به وي تسليم كنند.
به گزارش خبرنگار ما، پرونده مرگ اين تازه داماد تهراني كه عليرضا غلامعلي نام دارد از سال ۷۸ در پي مرگ فجيع وي در دستور كار ويژه پليس آگاهي و دستگاه قضايي قرار گرفت.
ماجرا بدين ترتيب بود كه در تاريخ ۹ اسفند ماه سال ۷۸ از طريق پاسگاه ترمينال جنوب به پليس اطلاع داده شد كه سر بريده يك مرد مجهول الهويه كه در داخل نايلون مشكي رنگ قرار داشته در صندلي عقب يكي از اتوبوس هاي واحد در تهران كشف شده است. بلافاصله پس از حضور ماموران انتظامي و قاضي كشيك ويژه قتل- حجت الاسلام حسين كوه كمره اي- در صحنه حادثه و انجام بررسي هاي مقدماتي آغاز شد. عصر همان روز از سوي كلانتري ۱۳ آبان اعلام شد كه جسد نيمه تنه مرد ناشناس داخل يك كارتن كشف شده است. بنابر اين از آن جايي كه احتمال مي رفت دو قطعه جسد متعلق به يك نفر باشد تيمي از كارآگاهان مامور شناسايي هويت مقتول شدند. تحقيقات در اين زمينه آغاز شده بود كه صبح روز ۱۰ اسفند ماه از طريق كلانتري يافت آباد و پزشكي قانوني شهرستان شهريار به قاضي ويژه قتل اطلاع داده شد كه قطعه هاي بدن فرد ناشناسي كشف شده است.پس از انتقال جنازه قطعه قطعه شده به پزشكي قانوني مشخص شد كه تمامي اجزاي بدن متعلق به يك نفر است. در تحقيقات هويت مرد ناشناس به نام عليرضا فاش شد و پس از مدتي خانواده وي شناسايي و تحت بازجويي قرار گرفتند. پدر عليرضا در بازجويي هاي مقدماتي عنوان كرد پسرش تازه داماد بوده و تنها يك شب از مراسم عروسي اش گذشته بود كه ناپديد شد. او ضمن شكايت از عروسش به نام مريم گفت: از مدت ها قبل زماني كه مريم را به عقد عليرضا در آوردم به خاطر حساسيت هايي كه همسرش داشت رابطه خانوادگي مان بسيار كم شد؛به طوري كه پس از عروسي فرزندم، ما ديگر او را ملاقات نكرديم و حالا با جنازه تكه تكه اش روبه رو شده ايم.
وي در ادامه افزود: چند روز بعد از ناپديد شدن فرزندم پسر ديگرم به نام فرهاد با خانه او تماس گرفت اما عروسم گفت كه عليرضا بيمار مي باشد و در بيمارستان بستري است در آن زمان هرچه اصرار كرديم تا آدرس بيمارستان را از مريم بگيريم، وي به طرق مختلف از دادن آدرس طفره مي رفت.
قاضي شعبه ۱۶۰۱ پس از بازجويي هاي تكميلي دستور بازداشت مريم را صادر كرد. او دستگير شد اما در طول بيش از ۶ سال بازداشت و زنداني بودن هرگز به قتل همسرش اعتراف نكرد. او در تمام مراحل تحقيق عنوان كرد كه عصر روز ۸ اسفند ماه همسرم از خانه بيرون رفت و ديگر بازنگشت.
در طول اين مدت، مريم دو مرتبه به اتهام قتل عمدي همسرش از سوي شعبات ۱۶۰۱ و ۱۶۰۸ سابق دادگاه جنايي تهران به قصاص محكوم شد، اما ديوان عالي كشور حكم صادره را به خاطر عدم اعتراف متهم به قتل نقض كرد.
برپايه اين گزارش، هم اكنون پس از ۶ سال رئيس دادگستري درخواست كرده تا گزارش كلي درباره آخرين نتيجه تحقيق اداره آگاهي و ساير ضابطين قضايي به وي ارائه شود تا با اخذ آخرين دفاع متهم در شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت نزد قاضي محمد سلطان همتيار محاكمه شود.

اعتراض وكيل مدافع زهراي ۹ ساله به نظريه هيأت پزشكي
003693.jpg
گروه حوادث: با اعتراض وكيل مدافع پرونده قتل زهراي ۹ ساله، تيم ديگري از هيأت پزشكي قانوني، قرار است در مورد جنون پدر زهرا اظهار نظر كنند.
به گزارش خبرنگار ما، غلامعلي رياحي درباره اين پرونده به خبرنگار ما گفت: چند روز قبل از سوي بازپرس شعبه ۴ دادسراي امور جنايي نظريه هيأت پزشكي قانوني كه مأمور بررسي بيماري رواني پدر زهرا بودند به من ابلاغ شد. در اين نظريه هيأت منتخب پزشكي عنوان كرده بودند كه متهم به قتل مبتلا به جنون است.
رياحي در ادامه افزود: پس از مطالعه نظريه كارشناسي با توجه به نحوه نگارش نظريه چون فاقد جامعيت و مباني روشن استدلالي بود نسبت به آن اعتراض كردم كه مورد موافقت بازپرس شعبه ۴ قرار گرفت.
هم اكنون قرار است، هيأت پزشكي ديگري درباره جنون متهم به قتل زهرا (۹ساله) اظهار نظر كنند. همچنين پدر زهرا هم اكنون در زندان به سر مي برد.
برپايه اين گزارش، زهراي ۹ساله فروردين ماه سال ۸۳ توسط پدرش در زيرزمين خانه شان واقع در كن به قتل رسيد.

قاتل سريالي زنان در دو مرحله دادگاهي مي شود
003687.jpg
گروه حوادث:  كيفرخواست پنج جنايت توسط يك متهم از سوي دادسراي امور جنايي تهران به دادگاه كيفري استان ارسال شد و ششمين جنايت اين متهم به قتل در دادسراي امور جنايي رسيدگي مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، كيفرخواست عامل قتل سريالي زنان تهراني با اتهام ارتكاب پنج قتل عمدي از سوي بهروز هنرمند بازپرس پرونده در دادسراي امور جنايي تهران صادر و به دادگاه كيفري استان براي انجام جلسات دادگاه ارسال شد.
متهم مذكور قبل از تشكيل دادسراها مرتكب يك فقره قتل ديگر نيز در تهران شده بود كه قرباني اين جنايت هم يك زن بود در آن زمان خبر وقوع اين قتل به قاضي جواد اسماعيلي كه قاضي كشيك ويژه قتل آن زمان بود اطلاع داده شده بود.
بدين ترتيب آمار جنايات اين متهم كه نظير ازبك نام داشته و تبعه كشور افغانستان است به شش فقره مي رسد كه رسيدگي به پنج جنايت در دادگاه كيفري استان و يك جنايت در دادسراي امور جنايي تهران برگزار خواهد شد.

زن جواني همسرش را قطعه قطعه كرد
003696.jpg
ايسنا: يك زن جوان با اذعان به خيانت همسرش او را قطعه قطعه كرد.
روز حادثه «محمد» ساكن اسلامشهر به اتفاق فرزندان و همسرش «راحله» به منزل برادرش رفت و خود به منزل بازگشت.
طبق اظهارات «راحله»، هنگام برگشت به منزل، متوجه رابطه نامشروع همسرش با زني ديگر مي شود و به قصد انتقام گيري چند شب بعد، هنگامي كه همسرش به خواب مي رود، ميله آهني را از انباري منزل برداشته و بيش از ۶ ضربه بر سر همسرش مي كوبد و او را از پاي درمي آورد. اين زن كه اهل سراب آذربايجان شرقي است، به خبرنگار ايسنا گفت: همسرم محمد، شب قبل از قتل، فرزندانم را از كنارم برداشت و به قصد خفه كردنم به من حمله ور شد؛ اما با عكس العمل سريع من نتوانست كاري انجام دهد.
وي با بيان اين كه من و همسرم تا صبح از ترس كشته شدن توسط يكديگر نخوابيديم، گفت: سرانجام من توانستم با برداشتن يك ميله آهني ضرباتي به سر وي وارد كنم و او را بكشم.
راحله افزود: پس از كشتن محمد سر او را از بدن جدا كردم و براي شستن خونها وي را به سمت حياط خانه و دستشويي كشاندم.
وي گفت: در داخل دستشويي ابتدا كمر وي را از بدن جدا كردم و او را داخل بشكه انداختم، اما چون دست و پاهايش بيرون مي ماند، اين اعضا را هم قطعه قطعه كردم و در داخل انباري گذاشتم.
راحله كه از اين اقدام وحشتناك، دچار ترس و واهمه شديد شده بود، براي از بين بردن بوي خون و جسد، شير گاز منزل را باز كرده و صبح روز بعد از حادثه به كلانتري مراجعه كرده و از گم شدن همسرش خبر مي دهد.
راحله در آخرين اظهاراتش گفت: در زمان قطعه قطعه كردن همسرم دلم براي او نمي سوخت؛ چون ديگر علاقه اي به او نداشتم.
به گفته «علي سام خانيان» بازپرس شعبه جنايي دادسراي عمومي و انقلاب اسلامي اسلامشهر برادر مقتول در هنگام مراجعه به منزل وي، با جسد قطعه قطعه شده اي در داخل بشكه مواجه مي شود و مراتب را به نيروي انتظامي و مراجع قضايي اعلام مي كند.
وي گفت: در اولين بررسي صحنه جرم با توجه به قطعات به جا مانده از جسد و آثار جنايي بر روي پيكر مقتول، همسر وي به عنوان اولين مظنون دستگير شد. سام خانيان اظهار داشت: «راحله» در بازجويي هاي اوليه منكر قتل شد اما در بازجويي هاي فني و دقيق افسر ويژه قتل، به قتل اعتراف و انگيزه اش را مشكلات و مسائل خانوادگي عنوان كرد.
وي با بيان اين كه اتهام وارده به مقتول از سوي متهم در اين پرونده رسيدگي خواهد شد، تأكيد كرد: زوجيني كه علاقه و انگيزه اي براي ادامه زندگي با يكديگر ندارند، مي توانند از راههاي قانوني براي حل مشكلات خود وارد شوند.
بر اساس اين گزارش، اولياي دم مقتول خواهان قصاص نفس متهمه شده اند و «راحله» با قرار بازداشت موقت روانه زندان اوين شده است.

حمله ۶ سارق به مطب متخصص كودكان
ايسنا: شش مرد ناشناس با حمله به مطب يك پزشك در كرج كيف حاوي پول و اسناد وي را ربودند.
شامگاه بيست و دوم اسفند ماه سال گذشته، نائيني، پزشك ۵۴ ساله كه پس از پشت سر گذاشتن يك روز كاري سخت و طولاني، كيف به دست قصد داشت مطب را به مقصد خانه ترك كند، با حمله ناگهاني ۶ سارق غيرمسلح مواجه شد كه مي خواستند كيفي كه حاوي ۲ ميليون تومان وجه نقد، گواهينامه، دسته چك و يك گزارش علمي بود را از وي سرقت كنند.
به گفته اين پزشك دو تن از اين افراد كه شبانه اقدام به سرقت كرده بودند، طي دو هفته گذشته چندين بار به دلايل گوناگون به مطب وي مراجعه كرده،  اما هيچ گونه مورد مشكوكي از خود نشان نداده بودند.
شب حادثه، پزشك كودكان، پس از خاموش شدن چراغ ها به سمت راهرو حركت كرد و سارقان كه نقشه سرقت را از پيش طراحي كرده بودند، با استفاده از تاريكي فضا كيف اين پزشك را ربوده و از محل متواري شدند.
اين پزشك كه نزديك به ۱۵ سال است در كرج فعاليت مي كند، اظهار داشت: چندي پيش در نزديكي مطبش، يك راديولوژي نيز با شيوه اي مشابه مورد دستبرد قرار گرفت.
در پي اين حادثه سارقان تحت پيگرد ماموران كلانتري كرج قرار گرفتند.
هشدارهاي معاون مبارزه با سرقت، جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران
سرهنگ خوئيني ها، معاون مبارزه با سرقت، جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران طي هشداري در مورد لزوم حفظ ايمني مطب پزشكان و مراكز درماني خصوصي و نيمه خصوصي به ايسنا گفت: پزشكان در خصوص مراجعه كنندگاني كه بيمار يا سالم بودن آنها مشكوك است، حساسيت و دقت لازم را داشته باشند، زيرا ممكن است افرادي جهت شناسايي و ارزيابي موقعيت اين مراكز و طراحي نقشه سرقت مراجعه كرده باشند.
وي با بيان اين كه ساعات كم تردد مراجعين اول يا آخر وقت مشخص مي شود و تا حد امكان بايد نسبت به تنظيم ساعات شروع و يا خاتمه كار اقدام شود، خاطرنشان كرد: در استخدام منشي مطب نيز بايد براي انتخاب فردي مورد وثوق كه از خانواده معتبر و سالم باشد، دقت داشت؛ زيرا اين امر از اهميت خاصي برخوردار بوده و لازم است حتماً ضامن معتبر و مدارك لازم جهت امكان دسترسي بعدي از منشي اخذ شود.
به گفته معاون مبارزه با سرقت، جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران، استفاده از دوربين مدار بسته و ساير امكانات امنيتي فيزيكي مطب به طوري كه منشي هم از وجود آنها بي اطلاع باشد نيز از اهميت بسياري برخوردار است.
وي توصيه كرد: در خصوص انتخاب و محل نصب امكانات هشداردهنده با متخصصين در اين امر مشورت و اقدام شود.
وي همچنين تاكيد كرد: در نظر گرفتن سرايدار مطمئن جهت پاركينگ و سريدار ديگر جهت انجام امور داخلي ساختمان بسيار حائز اهميت است.
سرهنگ خوئيني ها به ايسنا گفت: از آن جا كه معمولاً زمان مراجعه، اتمام كار و خروج پزشكان از مطب مشخص است، بنابراين پزشكان بايد در موقع مراجعه و ترك مطب اطراف محل را با دقت تحت نظر داده و هر گونه مورد مشكوك را به پليس اطلاع دهند. وي يادآور شد: آخر وقت كاري كه معمولاً ساعات كم تردد ادارات بخصوص مراكز پزشكي است، مناسب ترين زمان براي سارقين است، لذا حتماً بايد به منشي آموزش داده شود كه پس از مراجعه آخرين بيمار با وقت قبلي درب مطب بسته و در صورت مراجعات بعدي از چشمي درب كنترل و حتي المقدور اجازه ورود افراد داده نشود.
معاون مبارزه با سرقت، جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران تصريح كرد: پزشكان بايد حتماً اسپري دفاع شخصي كه سازمان نظام پزشكي در اختيارشان قرار داده را همواره همراه خود داشته باشند. وي در پايان به حفاظت فيزيكي ساختمان و مراكز درماني از جمله مطب اشاره كرد و گفت: بايد در جلساتي كه در ساختمان و مراكز درماني توسط پزشكان برگزار مي شود ، مسايل امنيتي اماكن عمومي و نقايص آن جهت رفع مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرد.

توضيح يك خبر
در پي درج خبري در تاريخ ۱۹/۱۱/۸۳ تحت عنوان «مجروحيت پنج دانش آموز، به دليل بي احتياطي راننده سرويس» ، وزارت آموزش و پرورش استان اصفهان با ارسال نمابري بيان كرده كه دانش آموزي كه در گزارش نشريه درج شده از وخامت حال وي براثر ضربه مغزي ناشي از تصادف
يادشده، عصر روز حادثه به دليل نداشتن مشكل خاصي از بيمارستان مرخص گرديده است. ضمناً براساس بررسي هاي به عمل آمده اين حادثه در اثر سهل انگاري راننده سرويس پيش آمده كه موضوع از طريق مراجع قانوني در حال پيگيري است.

قاتل تسليم مأموران شد
گروه حوادث: مرد جواني كه برادر خود را به قتل رسانده بود، خود را به مأموران معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، مرد جواني كه عصر روز شنبه مرتكب قتل برادر كوچكتر خود شده بود ۲۴ ساعت بعد از ارتكاب جنايت خود به كلانتري ۱۱۴ خيابان قياسي مراجعه كرده و خود را تسليم مأموران انتظامي كرد.
اين مرد جوان كه علي نام داشت عصر روز شنبه در پي يك اختلاف خانوادگي برادر خود را به نام حسين با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.
بازپرس حسيني كه رسيدگي بر روي اين پرونده را برعهده دارد عنوان كرد: «متهم به قتل داراي تعادل رفتاري نيست.»
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص در دايره ۱۰ آگاهي مركز صورت خواهد گرفت.

حادثه در جهان
سه كشته در آتش سوزي اوهايو
ياهو نيوز: مقامات پليس ايالت اوهايو اعلام كردند كه درآ تش سوزي يك باب منزل مسكوني كه در نزديكي دانشگاه ميامي رخ داده است سه دانشجو جان خود را از دست دادند.
جوليا ترنبل ۲۱ ساله و كاترين ولينگ ۲۱ ساله هر دو بر اثر خفگي جان سپردند. پليس هنوز در حال بررسي علت فوت استفن اسميت ۲۲ ساله است. به گفته مقامات محلي آتش سوزي كاملاً اتفاقي رخ داده است و هيچ دليلي منجر بر ايجاد حريق عمدي وجود نداشته است. طبق مدارك به دست آمده آتش سوزي ابتدا از اتاق نشيمن در طبقه پايين آغاز شده و به طبقات بالاتر سرايت كرده است. پليس اجساد سه قرباني را در حالي كه تعيين هويت آنها از روي چهره اصلاً ممكن نبود در اتاق هاي خواب پيدا كرد. به گفته مأمور تحقيق پرونده هنگام شروع آتش سوزي يازده نفر در اين خانه بوده اند كه همگي به جز سه قرباني خود را نجات داده اند.

اعتراف براي رهايي از اعدام
سايت جنايي: مردي كه متهم به قتل يكي از دوستان خود و تكه تكه كردن جسد وي جهت مخفي كردن جنايت خود است روز گذشته در توافقي با دادستان پرونده در ازاي دريافت حكم حبس ابد به جاي اعدام، به جنايت خود اعتراف كرد.
آنتوني جونز ۳۷ ساله متهم به قتل جفري واتسون ۴۱ ساله در سال ۲۰۰۳ است. وي همچنين متهم است كه پس از قطعه قطعه كردن بدن جفري بازمانده جسد وي را آتش زده است.
دادستان پرونده در مقابل اعترافات تكان دهنده آنتوني در خصوص نحوه به قتل رساندن جفري، اقدام قتل از روي خشونت را از پرونده وي خط زد. اين اتهام به تنهايي مي توانست حكم اعدام براي آنتوني به دنبال داشته باشد.
در حال حاضر با اتهاماتي كه در پرونده آنتوني موجود است قاضي پرونده مي تواند وي را به حداقل بيست سال حبس محكوم كند.
سال گذشته دو دوست آنتوني كه به وي در قطعه قطعه كردن و سوزاندن جسد جفري كمك كرده بودند هر كدام به تحمل چهار و شش سال حبس محكوم شدند. خواهر جفري واتسون در اولين جلسه دادگاه در خصوص رابطه قاتل با برادرش گفت: آنتوني دوست دوران كودكي جفري بود كه اين دوستي تا پيش از مرگ جفري نيز ادامه داشت. آنها در خريد و فروش مواد مخدر با يكديگر همكاري مي كردند. يك روز بر سر قيمت مواد با هم درگير شدند و پس از آن من ديگر برادرم را نديدم. من به دنبال اين نيستم كه در اين دادگاه،  همه اسرار برادرم را فاش كنم. شايد برادرم اكنون كه همه چيز به پايان رسيده است، در آرامش ابدي باشد.
وكيل مدافع آنتوني نيز در دادگاه ادعا كرد كه موكلش از جرم خود پشيمان است و اميدوار است كه خانواده مقتول وي را ببخشند.
جفري با شليك گلوله اي به مغزش در هجدهم دسامبر به قتل رسيد. آنتوني هرگز انگيزه خود را از به قتل رساندن جفري بيان نكرد اما طبق شواهد عيني تنها انگيزه وي مواد مخدر بوده است.
پليس بقاياي جسد سوخته شده جفري را روز سي و يكم دسامبر سال ۲۰۰۳ پيدا كرد.

حبس در انتظار كودك آزار
بي.بي.سي: مردي كه متهم است دختر بچه سيزده ساله اي را به زور مورد آزار و اذيت قرار داده است در صورت اثبات اتهامات وارده به حبس طولاني مدتي محكوم خواهد شد.
سيمون مور ۳۶ ساله، قرباني خود را از طريق چت روم يكي از دخترانش پيدا كرد. سپس با وي رابطه برقرار كرده بود. سيمون داراي چهار فرزند است. وي براي ملاقات با اين دختر بچه از لندن به شهر ديگري سفر كرده بود.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، دادستاني منتظر رسيدن جواب آزمايشات رواني متهم است تا دادخواستي عليه وي تهيه سازد. جورج كاواناگ كه مسئوليت اين پرونده را برعهده گرفته است در اين خصوص گفت: اين مسئله و انگيزه متهم از اين كار بسيار پيچيده است.
وكيل مدافع متهم در اين خصوص ادعا كرد كه سيمون پيش از ديدن حضوري قرباني از سن واقعي وي خبر نداشته است. چرا كه اين دختر ابتدا خود را ۱۷ ساله و سپس ۲۱ ساله معرفي كرده بود. بنابراين نمي توان سيمون را به داشتن رابطه با يك دختر بچه، آن هم از روي عمد محكوم كرد. قرباني سيمون در اولين جلسه بازجويي ادعا كرد كه سيمون وي را تهديد كرده بود كه در صورتي كه از اين ماجرا به والدينش چيزي بگويد،  سيمون آنها را خواهد كشت. سيمون آخرين بار زماني كه قصد داشت به عنوان دايي قرباني خود را به مسئولان مدرسه معرفي كند و قرباني را با خود ببرد، بازداشت شد.

بازجويي از زن ۵۰ ساله
گروه حوادث:  زني كه والدين يك دختر ۷ساله مدعي هستند كه قصد ربودن فرزندشان را داشته است روز گذشته در دادسراي امور جنايي مورد تحقيق قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، زن ۵۰ ساله به نام شكوه هر روز براي ديدار سارا ۷ ساله به مقابل دبستان دخترانه «مهديه» واقع در منطقه شمس آباد مي رفت. سارا كه از مدرسه خارج مي شد، شكوه به سوي او مي رفت و از دختر مي خواست تا با او همراه شود تا برايش بستني يا شكلات بخرد. ولي سارا كه والدينش به او گفته بودند به هيچ عنوان به همراه غريبه ها نرود خواسته شكوه را اجرا نمي كرد. چند روز كه به اين ترتيب گذشت سارا ماجراي شكوه را براي پدرش تعريف كرد.
پدر سارا بعد از اطلاع از موضوع بسيار نگران فرزندش شد و فرداي آن روز به مدرسه مراجعه كرد و از مستخدم مدرسه خواست تا مراقب سارا باشد و نگذارد همراه آن زن راهي شود.
فرداي آن روز بار ديگر شكوه به مقابل در دبستان مهديه به ديدار سارا آمد. مدير مدرسه به محض اطلاع از حضور شكوه در حوالي مدرسه اش به سمت وي رفت. شكوه كه متوجه مدير مدرسه شده بود پا به فرار گذاشت. مدير دنبال او رفت تا اينكه شكوه وارد يك منزل مسكوني شده و در را بست.
مدير مدرسه بلافاصله با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفته و مأموران را در جريان شروع يك آدم ربايي قرار داد.
مأموران به سرعت خود را به محل رسانده و شكوه را كه  به بهانه آب خوردن وارد آن خانه شده بود بازداشت كردند.
شكوه در زمان دستگيري به مأموران گفت: «سارا را نمي شناسم. در حال تردد در خيابان بودم كه حالم بد شد براي خوردن قرص هايم زنگ اين خانه را زدم تا يك ليوان آب بگيرم، كه با حضور شما و بازداشتم مواجه شدم.»
روز گذشته شكوه در شعبه داديار سليماني قرار گرفت و پاسخگوي سئوالات داديار پرونده شد.
سارا به محض مشاهده شكوه او را شناسايي كرد ولي شكوه باز مدعي بود كه سارا را نمي شناسد و بيهوده دستگير شده است.
تحقيقات بيشتر از اين زن در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

ازسوي شعبه ۱۱۵۶ صادر شد
قصاص براي دو متهم به قتل
گروه حوادث: دو پسر جوان كه در يك نزاع خياباني باعث قتل مردي شده بودند، از سوي قاضي شعبه ۱۱۵۶مجتمع قضايي بعثت به قصاص محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، دو جوان كه محمد. م و محمد.ش نام دارند متهم هستند كه در تاريخ ۱۵ اسفند ماه سال ۸۱ در يك نزاع خياباني پسر جواني به نام محمدرضا شاكري را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده اند.
پس از اعلام اين گزارش و حضور مأموران انتظامي در محل حادثه واقع در يافت آباد مشخص شد كه جواني در يك نزاع خياباني جان باخته است. پيكر بي جان محمدرضا براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و در ادامه رديابي هاي ويژه، دو متهم جوان شناسايي و دستگير شدند. هر دو متهم پس از دستگيري به نزاع منجر به قتل اعتراف كردند و بعد از برگزاري جلسه محاكمه، از سوي قاضي شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت به قصاص نفس (اعدام) محكوم شدند. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور ارسال شد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |