سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۱ - Apr 12, 2005
داخلي
Front Page

معاون وزير رفاه اعلام كرد
افزايش۴۰ درصد ي كالا برگ هاي مددجويان
ايسنا: معاون حقوقي و امور مجلس و منابع انساني وزارت رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد: براساس قانون بودجه سال ۸۴ جمع اعتبار پيش بيني شده براي بازپرداخت بدهي هاي دولت به سازمان تامين اجتماعي، سازمان بيمه خدمات درماني و سازمان بازنشستگي كشوري از ۷۸۰ ميليارد تومان پيشنهاد دولت، به دو هزار و ۱۲۰ ميليارد تومان افزايش يافت.
مهندس طاهر موهبتي افزود: همچنين براساس مصوبه نهايي مجلس در سال جاري ۹۳۵ ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي، ۹۳۵ ميليارد تومان به سازمان بازنشستگي كشوري و ۲۰۰ ميليارد تومان به سازمان بيمه خدمات درماني پرداخت مي شود.
وي تصريح كرد: ۵۰ ميليارد تومان ديگر نيز بابت بدهي بيمه اي شهرداري ها و شركت هاي اتوبوسراني شهري وابسته به شهرداريها به سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي شود.
وي افزود: براساس قانون بودجه سال ۸۴ وزارت رفاه و تامين اجتماعي مكلف شده كليه روستائيان و اهالي شهرهاي با جمعيت كمتر از ۲۰ هزار نفر را كه تحت پوشش هيچ نوع بيمه خدمات درماني نيستند، به طور رايگان و از محل اعتبار مشخص شده در اين قانون تحت پوشش خدمات درماني قرار دهد و حداكثر ظرف نيمه اول سال جاري دفترچه بيمه درمان آنها را صادر و تحويل دهد.
موهبتي با اشاره به افزايش ۴۰۰ ميليارد ريالي اعتبارات سازمان بهزيستي كشور براي بهبود معيشت افراد تحت پوشش و افزايش كارايي خدمات، افزود: در سال جاري دولت مكلف شده است سهم مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي كشور را از كالاهاي كالابرگي معادل ۴۰ درصد نسبت به سهميه مصوب سال ۸۳ افزايش دهد.
وي با بيان اينكه اين افزايش از محل تعديل سهميه يارانه عموم مردم صورت مي گيرد، افزود: نوع و ميزان اين كالاها و نحوه توزيع آن براساس پيشنهاد وزارتخانه هاي رفاه و تامين اجتماعي و بازرگاني و كميته امداد به تصويب شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي مي رسد.
معاون حقوقي و امور مجلس وزير رفاه با اشاره به اينكه مددجويان تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي در صورت رعايت الگوي مصرف مسكن، از پرداخت عوارض شهرداري براي صدور پروانه ساخت براي يك بار و همچنين از پرداخت هزينه انشعاب آب، گاز و فاضلاب معاف شده اند، گفت: وزارت رفاه و تامين اجتماعي مكلف شده در سال جاري در صورت بستري شدن اقشار آسيب پذير كه تحت پوشش هيچ گونه بيمه درماني قرار ندارند آنها را از طريق سازمانهاي ذيربط به طور رايگان بيمه كنند.
به گفته وي، اين بيماران به هنگام بستري شدن در بيمارستانهاي دولتي ۱۰ درصد هزينه ها را در قالب فرانشيز پرداخت خواهند كرد.
وي افزود: همچنين براساس قانون بودجه سال ۸۴ براي تسريع در تامين مسكن معلولان و نيازمندان و گسترش زمينه مشاركتهاي مردمي به سازمان بهزيستي كشور و استانها اجازه داده شد در صورت تامين ۵۰ درصد اعتبار مورد نياز احداث هر واحد مسكوني از طريق مشاركتهاي مردمي، ۵۰ درصد باقيمانده را تامين كنند.
موهبتي افزود: براي بهبود شرايط دسترسي بيمه شدگان تحت پوشش سازمانهاي ارائه دهنده خدمات بيمه درمان به خدمات تشخيصي و درماني، سازمانهاي بيمه خدمات درماني، تامين اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح موظف شده اند با كليه موسسات و مراكز بهداشتي و درماني كه آماده ارائه خدمات درماني با تعهد رعايت تعرفه هاي دولتي مصوب هيات وزيران هستند، عقد قرارداد كنند.

حداد عادل:
دنيا بايد به برگزاري ۲۶ انتخابات آزاد
در ايران با ديده احترام بنگرد
ايسنا:پراستيگ مولر، وزير امور خارجه دانمارك، عصرديروز با دكتر غلامعلي حدادعادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و پيرامون روابط دو كشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در اين ديدار ابتدا حداد عادل با اشاره به قدمت ۷۰ ساله روابط ديپلماتيك دو كشور، از سفر متقابل مقامات دو كشور استقبال كرد و گفت: اين گونه رفت و آمدها و ديدارها و مذاكرات قطعا موجب شناخت بيشتر و درك متقابل و بهبود و گسترش روابط في مابين خواهد شد. وي همچنين افزود: با توجه به شناخت و درك بيشتر و بهتر كشورهاي اروپايي از تحولات ايران، شاهد پيشرفت و تحولات مثبت در روابط با اين كشورها هستيم و جمهوري اسلامي ايران براي مناسبات خود با اتحاديه اروپايي و تك تك كشورهاي عضو آن اهميت ويژه اي قائل است.حدادعادل افزود: مسلما مفاهيم مردم سالاري، آزادي و حقوق بشر مفاهيمي مقدس و غير قابل انكارند ولي صاحبان خرد، ضمن احترام به آداب، سنن و اعتقادات ملل ديگر، تفاوت ديدگاه در مورد اين مفاهيم را درك مي كنند. وي همچنين ضمن اشاره به تاريخ معاصر كشورمان و نحوه  استقرار مردم سالاري ديني در ايران، گفت: با گذشت ۲۶ سال از عمر انقلاب اسلامي، دنيا شاهد برگزاري ۲۶ انتخابات آزاد و فراگير در ايران بوده و بايد به اين روند با ديده احترام بنگرد.
در ادامه  اين ديدار، پراستيگ مولر، وزير امور خارجه  دانمارك نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران توانسته رابطه خوبي با اتحاديه  اروپايي برقرار كند و دو طرف بايد از اين فرصت استفاده كنند.

معاون وزير خارجه روسيه:
در همكاري كامل با ايران به نظرات
ديگران توجه نخواهيم كرد
ايسنا: معاون وزير امور خارجه روسيه، مواضع كشورش در موضوع هسته اي ايران را شفاف و روشن اعلام كرد و افزود: روسيه در راستاي منافع خود به همكاري كامل با ايران ادامه داده و به نظرات ديگران توجه نخواهد كرد.
الكساندر آلكسي اف، معاون آسياي وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه كه به منظور برگزاري پنجمين دور مذاكرات دوره اي معاونان وزراي امور خارجه دو كشور به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده، روز يكشنبه اولين دور مذاكرات خود را با محسن امين زاده، معاون آسيا اقيانوسيه و مشترك المنافع وزارت امور خارجه آغاز كرد.در اين ديدار آخرين وضعيت روابط دوجانبه در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همكاري دو كشور در زمينه خريد هواپيما و گسترش مناسبات تجاري در اين مذاكرات مورد توجه قرار گرفت و ابراز اميدواري شد با تلاش هاي مسئولان ذي ربط دو كشور اين مناسبات در راستاي اراده رهبران دو كشور بيش از پيش ارتقا يابد.
روابط دو كشور در بخش فعاليت هاي هسته اي و روند پيشرفت مراحل پاياني فاز اول نيروگاه بوشهر از مسايلي بود كه در ادامه مذاكرات مورد بحث قرار گرفته و طرفين ابراز اميدواري كردند با عملي شدن توافقات حاصله در سفر الكساندر روميانتسف، رئيس آژانس انرژي اتمي روسيه به ايران، مراحل نصب تجهيزات و بهره برداري از فاز اول نيروگاه در زمان مقرر صورت پذيرد.
طرفين همچنين اهميت همكاري دو كشور در آغاز اقدامات مربوط به واحد دوم نيروگاه بوشهر را يادآور شدند.
طرف روس در اين خصوص با اشاره به بازار گسترده ايران در زمينه استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي يادآور شد كه كشورش بر اساس منافع ملي خود، روابط با ايران در اين زمينه را ادامه داده و بدون توجه به خواسته هاي كشورهاي ثالث به همكاري خود ادامه خواهد داد.در زمينه پرونده هسته اي ايران، طرفين با ابراز رضايت از تماس ها و گفت وگوهاي صورت گرفته خاطرنشان كردند كه مذاكرات سازنده خود در اين خصوص را ادامه خواهند داد.
معاون وزير امور خارجه روسيه، مواضع كشورش در اين پرونده را شفاف و روشن اعلام كرد و افزود: روسيه در راستاي منافع خود به همكاري كامل با ايران ادامه داده و به نظرات ديگران توجه نخواهد كرد.

تجمع گروهي از معلمان حق التدريسي
مقابل مجلس شوراي اسلامي
گروه علمي فرهنگي: حدود ۱۰۰ نفر از معلمان  حق التدريس  صبح  امروز (دوشنبه ) درمقابل  مجلس شوراي  اسلامي تجمع  كردند.
به  گزارش  ايرنا، تجمع  اين  افراد در اعتراض  به  آيين نامه  اجرايي وزارت  آموزش  و پرورش  درمورد شرايط استخدام  معلمان  حق  التدريسي  كه  به  گفته آنان  با قانون  مصوب  مجلس  مغايرت  دارد، صورت  گرفت .تجمع كنندگان  عنوان  كردند كه  براساس  مصوبه  مجلس  شوراي  اسلامي ، كساني  كه داراي  سابقه  هفت  سال  تدريس  هستند، بايد استخدام  شوند، اما اين  قانون  درمورد بسياري  از معلمان  حق التدريس  اجرا نشده  است .آنان  مدعي  شدند كه  بسياري  از اين  معلمان  از كار بركنار شده  و به  جاي آنها افرادي  با دو تا سه  سال  سابقه  جايگزين  شده اند.تجمع كنندگان  افزودند: با داشتن  بيش  از ۱۰ تا ۱۲ سال  سابقه  تدريس  ازكار منفصل  شده ايم .
آنان  اظهار داشتند: اولويت  استخدامي رعايت  نمي شود و مساله  آزمون استخدام  ادواري  و سابقه  كار در استخدام  ۴۰ هزار معلم  حق  التدريسي  رعايت نشده  است .

سردار صفوي: انتخابات سال ۸۴
براي ملت ايران سرنوشت ساز است
فارس: فرمانده كل سپاه پاسداران انتخابات رياست جمهوري سال ۸۴ را از جمله انتخابات هاي سرنوشت ساز براي ملت بزرگ و صبور ايران دانست.
به گزارش روابط عمومي دفتر فرماندهي كل سپاه، سردار سيد يحيي صفوي كه در جمع كاركنان ستاد مشترك سپاه سخن مي گفت با تبريك سال جديد و قدرداني از زحمات و مجاهدت هاي همه پاسداران در طول سال گذشته با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري آينده افزود: در اين شرايط حساس منطقه و كشور، ملت هوشمند ما با استفاده از تجارب بيست و شش ساله گذشته و با حضور حداكثري خود و انتخاب رئيس جمهوري كارآمد، مومن، انقلابي، با كفايت، معتقد به ارزشها و مدافع امنيت كشور و فراهم كننده عدالت اجتماعي حماسه عظيم و به ياد ماندني ديگري خواهند آفريد.وي در ادامه اظهار داشت: سال ۸۴ اولين سال برنامه پنجساله چهارم و چشم انداز بيست ساله نظام جمهوري اسلامي است و مصمم هستيم تا با ياري خداوند به سمت يك تحول بنيادين در مأموريت ها، ساختار و سازمان و تجهيزات و نيروي انساني حركت كنيم و اگر اين دگرگوني با يك تحول دروني همراه نباشد، كارساز نخواهد بود.فرمانده كل سپاه از آمريكا و رژيم صهيونيستي به عنوان دو تهديد عليه نظام اسلامي نام برد و افزود: سپاه پاسداران با عنايت اهل بيت و وجود فكرهاي جوان و بالنده، ساختار دفاعي خود را متناسب با تهديدات طراحي كرده است و نيروهاي پنجگانه سپاه هم آمادگي كامل دارند تا هر نوع تهديدي را از سوي دشمنان با قدرت و قاطعيت پاسخ دهند.
صفوي همچنين شعار امسال سپاه را آمادگي همه جانبه، همبستگي ملي و مشاركت عمومي براي پيشبرد برنامه پنج ساله چهارم عنوان كرد.

مصوبه مسئولان عالي قضائي:
معتاداني كه به ترك اعتياد اقدام كنند
از تعقيب كيفري معاف مي شوند
فارس: در جلسه مسئولان عالي قضايي به رياست هاشمي  شاهرودي مقرر شد معتاداني كه نسبت به ترك اعتياد اقدام نمايند، از تعقيب كيفري معاف شوند.
اين طرح در صورت تصويب در جلسه مسئولان عالي قضايي در قالب ماده واحده براي تصويب در مجلس شوراي اسلامي به دولت ارسال مي شود.در اين جلسه با ادامه بررسي لايحه قانون پيشگيري و مبارزه با جرائم مواد مخدر و روان گردان، وزارت بهداشت مكلف به ايجاد مراكز ترك اعتياد و ساماندهي و نظارت بر آنها شد.همچنين لوايح جرائم رايانه اي و اينترنت، لايحه اصلاح قانون محكوميتهاي مالي كه قبلاً در جلسه مسئولان عالي قضايي به تصويب رسيده است براي تصويب در مجلس شوراي اسلامي به دولت ارسال شد.
همچنين در ابتداي اين جلسه سيد محمود هاشمي شاهرودي به وضعيت فعلي بيت المقدس اشاره كرد و بيان داشت: مسائلي كه اين روزها در مسجد الاقصي پيش آمده فاجعه بزرگي است و نشان از تلاش صهيونيستها براي دستيابي به آرزوي بزرگ خود يعني تخريب بيت المقدس و گسترش بخش يهودي نشين آن است.رئيس قوه قضاييه مقاومت مردم فلسطين و لبنان در برابر اشغالگري رژيم صهيونيستي را موثر برشمرد و افزود: حركتهاي ضد صهيونيستي و مقاومت مردم فلسطين و حزب الله لبنان و موضعگيري مسئولان برخي كشورهاي اسلامي تلاش رژيم صهيونيستي را براي گسترش هرچه بيشتر اقدامات ضد بشري ناكام كرده است.

تعيين اعضاي دو هيات تحقيق و تفحص
در كميسيون فرهنگي
فارس:عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: در جلسه روز يكشنبه اين كميسيون اعضاي هيات تحقيق و تفحص از سازمان ملي جوانان و مركز مشاركت امور زنان رياست جمهوري تعيين شدند.
فاطمه آليا گفت: عشرت شايق نماينده تبريز، اسكو و آذرشهر و عضو كميسيون اصل ،۹۰ فاطمه آجرلو نماينده كرج و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات، لاله افتخاري نماينده تهران، سيد جلال يحيي زاده نماينده تفت و ميبد، سيد محمود حسيني دولت آبادي نماينده برخوار و ميمه، رضا آشتياني نماينده قم و اينجانب كه از اعضاي كميسيون فرهنگي هستيم بعنوان اعضاي هيات تحقيق و تفحص از مركز مشاركت امور زنان رياست جمهوري انتخاب شديم.وي افزود: همچنين در اين جلسه پرويز سروري، لاله افتخاري و اميررضا خادم نمايندگان تهران، ستار هدايت خواه نماينده بوير احمد، غلامرضا ميرزايي نماينده بروجن، سيد احمد رسولي نژادنماينده دماوند و فيروزكوه و محمدرضا ميرتاج الديني نماينده تبريز، اسكو وآذرشهر كه همگي از اعضاي كميسيون فرهنگي مي باشند، بعنوان اعضاي هيات تحقيق وتفحص از سازمان ملي جوانان انتخاب شدند.

پناهندگان افغان از امسال عوارض پرداخت مي كنند
فارس: مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور از انجام عمليات بازگشت يك ميليون پناهنده افغان باقي مانده در ايران از صبح شنبه ۲۷ فروردين ماه از طريق ۱۱ مركز اعزام در سراسر كشور خبر داد.
احمد حسيني مشاور وزير كشور و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور روز گذشته در خصوص بازگشت مهاجرين افغان به كشورشان اظهار داشت: بعد از وقفه اي كه به دليل فصل سرما و مشكلات ناشي از تردد به وجود آمد، عمليات بازگشت يك ميليون آواره افغان باقي مانده در ايران از صبح شنبه ۲۷ فروردين ماه از طريق ۱۱ مركز اعزام در ۹ استان شامل تهران، قم، خراسان، سيستان و بلوچستان، اصفهان، فارس، يزد، كرمان و مركزي به مقصد مرزهاي خروجي دوغارون در خراسان و ميلك در زابل انجام مي شود.وي در ادامه گفت: برنامه دولت ايران اين است كه طي سال ۸۴ بتواند از يك ميليون مهاجر افغان كه در ايران هستند ۶۰۰ هزار نفر را به افغانستان بازگرداند و تحقق اين امر نيز بستگي به همكاري كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل دارد.وي همچنين به اعمال محدوديت هاي جديدي در سالجاري در قبال پناهندگان افغان اشاره كرد و افزود:   شوراهاي شهر در سراسر كشور اجازه يافته اند در قبال خدماتي كه پناهندگان افغان دريافت مي كنند مبالغي را به عنوان عوارض دريافت كنند كه اين عوارض در حقيقت حق اقامت آوارگان افغان در ايران خواهد بود.

انتخاب نهم
قاليباف :خود را متعلق به اردوگاه اصول گرايان مي دانم
گروه سياسي - ياسر مرادي : «در اينجا هستم تا به ملت بگويم كه آماده هستم به عنوان نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري وارد عرصه رقابت شوم و بتوانم داوطلب خدمت به ملت عزيز و تحقق آرمان بلند اين ملت در آينده باشم»اين جملات را قاليباف روز گذشته اعلام كرد. دكتر محمد قاليباف فرمانده سابق نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در كمتر از يك هفته از پذيرش استعفاي خود توسط مقام معظم رهبري روز گذشته در يك كنفرانس مطبوعاتي حاضر شد تا حضور رسمي خود در عرصه انتخابات رياست جمهوري را بدين نحو اعلام كند. وي كه در اين جلسه با استقبال خبرنگاران داخلي و خارجي مواجه شده بود اعلام كرد خود را متعلق به اردوگاه اصول گرايان مي دانم اما اصول گرايي را به معناي راستگرايي نمي دانم. من اصول گرايي را ارزش گرايي مي دانم و معتقدم در كنار رعايت حقوق نظام بايد حقوق ملت را در نظر بگيريم. وي در خصوص تفاهم با سه كانديداي ديگر اصول گرا گفت: وقتي اصول گرايان تصميم گرفتند با روش هاي دموكراتيك كانديداي نهايي را انتخاب كنند، اين عده به من مراجعه كردند و گفتند كه ما آن مجموعه را قبول نداريم و چون اصول گرا بودند نظرات آنها را پذيرفتم و به تفاهم خود با سه كانديداي ديگر اصولگرا پايبند هستم و تعهدات خود را زير پا نمي گذارم. وي خود را وابسته به هيچ كدام از جناح هاي موسوم چپ يا راست كشور ندانست و همچنين تأكيد كرد كه جدي ترين رقيب خود را آقاي هاشمي مي داند .
وي در خصوص موفقيت نظاميان در صورت حضور در پست هاي اجرايي، گفت: تجربه در ديگر كشورهاي پيشرفته و مدرن دنيا نشان مي دهد افرادي كه سابقه كار نظامي دارند توانسته اند در مسند هاي اجرايي كار كنند، نظامي گري شغل شريفي است و من به آن احترام مي گذارم اما خودم را يك نظامي نمي دانم.
هاشمي رفسنجاني: طي سه هفته آينده تصميم نهايي را مي گيرم
ايرنا: اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت كه طي سه هفته آينده تصميم نهايي خود را براي حضور و يا عدم حضور در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري خواهد گرفت.هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از مهندسان و صنعتگران استان اصفهان در پاسخ به دعوت آنان براي حضور در صحنه انتخابات افزود: راه درست اين است كه فضا را براي خلاقيت و ورود افراد جديد و ميدان دادن به آنها آماده كنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: اميدوارم مديريت كشور به حدي توانا باشد كه مردم بتوانند شخصي مناسب را براي اين سمت در اين مدت كوتاه بيابند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين اظهار داشت: اگر تصميم به حضور در صحنه انتخابات بگيرم، نشان شكست بخشي از نظراتم مي باشد.
پرونده اجماع در جبهه دوم خرداد بسته نيست
ايسنا: رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات درباره جلسه يكشنبه شب اين جبهه اظهار داشت كه جبهه اصلاحات با حضور احزاب عضو، تشكيل جلسه داد و آخرين اخبار انتخابات مورد بحث و بررسي قرار گرفت.سرخو با بيان اين كه تاكنون درجبهه اصلاحات كانديداتوري دكتر معين ، هاشمي رفسنجاني و كروبي مطرح شده است ، گفت : پرونده اجماع در جبهه اصلاحات بسته نيست .
ولايتي: نبايد پيشرفت كشور منوط به اراده خارجي شود
فارس: كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تاكيد بر حق حضور در صحنه هاي بين المللي گفت: نبايد پيشرفت كشور منوط به اراده خارجي  شود.
علي اكبر ولايتي كه در جمع ائمه جماعات شميران سخن مي گفت، اظهار داشت: به هيچ قيمتي جمهوري اسلامي از مواضع خود مبني بر ضرورت ادامه غني سازي و استفاده صلح آميز از تكنولوژي هسته اي عقب نشيني نمي كند. وي با بيان اينكه البته اين سياست به معناي عدم مشاركت در مذاكرات بين المللي نيست، افزود: حضور در صحنه بين المللي حق ماست زيرا بخشي از سياست و امنيت ملي ما در صحنه بين الملل رقم مي خورد. ولايتي افزود: از ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت اروپايي ها هم ضرر مي كنند چون در شوراي امنيت كار دست آمريكا است و نصيبي به اروپا نمي رسد.
نظرسنجي ها ادامه دارد
ايسنا: كاظم انبارلويي در حاشيه جلسه هفتگي جامعه انجمن هاي اسلامي بازار و اصناف در سال ۸۴ در پاسخ به سئوالي تاكيد كرد كه اختلافي بين اصولگرايان وجود ندارد.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه با اشاره به اين مطلب كه شوراي هماهنگي با تلاش پنج پايگاه نظرسنجي هنوز به كار نظرسنجي پايان نداده است، گفت: شورا هنوز نظر نهايي خود را اعلام نكرده است و احتمالا در نيمه اول ارديبهشت ماه كانديداي نهايي را معرفي خواهد كرد.
بدنه همبستگي از كروبي حمايت مي كند
مهر: محمدرضا خباز نماينده دوره ششم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه بدنه حزب همبستگي از كروبي حمايت مي كند، گفت: جبهه اصلاحات به دليل طرز تفكري كه دارد نمي تواند از هاشمي حمايت كند بنابراين هاشمي در صورت حضور، يك كانديداي غيرجناحي است .وي با اشاره به اينكه كواكبيان و اصغرزاده دو كانديداي شوراي عالي حزب هستند، اضافه كرد: كواكبيان بصورت مستقل فعاليت انتخاباتي را آغاز كرده، اما اصغرزاده هنوز به شكل رسمي اعلام نكرده و اگر كانديدا شود با دو شرط خروج از حزب همبستگي و همچنين خروج از جبهه اصلاحات خواهد آمد.خباز اعلام كرد: بدنه حزب همبستگي همچون نيروهاي اصلاح طلب از كروبي حمايت مي كند.
معين امروز در كرمانشاه است
مهر: دور جديد سفرهاي انتخاباتي مصطفي معين كانديداي احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از امروز با سفر به استان كرمانشاه آغاز مي شود.
مصطفي معين همچنين روز پنجشنبه همين هفته در زاهدان و روز دوشنبه هفته آينده (۲۹ فروردين) در همدان در جمع دانشگاهيان سخنراني خواهد كرد.
عدم حضور سه نامزد اصولگرا در جلسه با رئيس مجلس
فارس: جلسه نامزدهاي اصولگرايان با رئيس مجلس شوراي اسلامي شب گذشته بدون حضور سه نفر از آنان برگزار شد.محمود احمدي نژاد، محمدباقر قاليباف و محسن رضايي در جلسه شب گذشته غلامعلي حدادعادل حضور نيافتند و اين جلسه با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و علي لاريجاني، علي اكبر ولايتي و احمد توكلي برگزار شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از اين جلسه در پاسخ به سؤالي در خصوص جلسه روز گذشته خود با شش كانديداي اصولگرا گفته بود: روز گذشته اين نشست برگزار شد و ديدار خوبي بود، اما هنوز به نتيجه نرسيده ايم اما اميدوارم به وحدت نظر دست پيدا كنيم.
اميري دبير ستاد انتخابات محسن رضايي
فارس:  اميرعلي اميري به عنوان دبير ستاد انتخاباتي محسن رضايي كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري انتخاب شد.اميري با تاييد اين خبر تصريح كرد: برنامه ريزي  سفرهاي استاني آقاي محسن رضايي صورت گرفته و در پايان اين هفته و اول هفته آينده سفرهايي را به سيستان و بلوچستان و استان فارس خواهد داشت و ملاقات هاي مردمي داشته و به ستادهاي انتخاباتي خود سركشي خواهد كرد. اميري در جريان انتخابات مجلس هفتم دبير ستاد انتخابات ائتلاف خدمتگزاران مستقل ايران اسلامي و كانديداي انتخاباتي شهر تهران بود .
دوم ارديبهشت نشست ستادهاي انتخاباتي شوراي هماهنگي
فارس: محمدرضا باهنر عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب گفت: پنج شنبه هفته قبل شوراي هماهنگي نشستي را با مسئولان استانها و رؤساي ستادها در استانها برگزار كرد.
نشست دوم ارديبهشت ماه نيز در سطح مسئولان ستادها در شهرستانها برگزار مي شود و درباره جدول زمان بندي تبليغات و برنامه هاي اجرايي انتخابات در زمينه هاي مختلف بحث و بررسي خواهد شد.
انتقاد مشترك ستاد كروبي و معين به سايتهاي بدون شناسنامه
ايرنا: چهارمين نشست مشترك مسئولين ستادهاي انتخاباتي مصطفي معين و مهدي كروبي، دو كانديداي اصلاح طلب در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري يكشنبه در محل ستاد انتخاباتي كروبي تشكيل شد. مسئولين ستادهاي انتخاباتي معين و كروبي، تلاش مخرب برخي رسانه ها و سايتهاي بدون شناسنامه و مجهول الهويه را كه با انتشار اخبار سراسر كذب، ايجاد جو بدبيني و اختلاف ميان اصلاح طلب را در دستور كار خود قرار داده اند، نكوهش كرده و تاكيد كردند كه رفتار رسانه ها و روزنامه  ها و سايت هاي دروغ پرداز بيش از آنكه بتواند اذهان هواداران جريان اصلاحات را مشوش كند، به رسوايي هر چه بيشتر شيوه هاي ناسالم رسانه اي منجر خواهد شد.
سايت هاي اينترنتي نامزدها در حضور مردم موثر هستند
ايرنا: حسين قندي روزنامه نگار يكي از دلايل گسترش فعاليت سايت هاي اينترنتي نزديك به نامزدهاي احتمالي، پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهور را فراهم ساختن زمينه تبليغ براي حضور مردم در اين انتخابات دانست.اين استاد دانشگاه انتساب سايت هاي اينترنتي به برخي چهره ها و نهادها را تلاش براي شناسنامه داركردن آنها خواند و تاكيد كرد: بايد ميان مطالب مندرج در وبلاگ هاي شخصي و سايت هاي بي هويت با سايت هاي خبري نام و نشان دار سياسي كه جنبه رسمي دارند و اهدافي در شكل گيري آنها وجود دارد، تمايز قائل شد.
گزينه هاي محدودتر ، انتخاب بهتر
ايسنا: سخنگوي آبادگران گفت: در هيچ جايي از صحبت  هاي من، افتراق ميان شوراي هماهنگي و آبادگران مشاهده نمي شد و اكنون نيز بحث ما هماهنگي و ائتلاف با نيروهاي اصولگراست.وي مقبوليت آبادگران را در بين مردم مطلوب ارزيابي كرد و ادامه داد:  پيروزي آبادگران يا اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري به شرايطي بستگي دارد.
سخنگوي ائتلاف آبادگران با اعتقاد به اين كه تكثر كانديداها در انتخابات رياست جمهوري چندان مطلوب نيست و مردم در اين صورت در انتخاب خود دچار مشكل مي شوند، اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري با انتخابات مجلس و يا شوراها فرق مي كند. تعداد زياد كانديداها باعث پايين آمدن سطح آراي فرد منتخب و انتخاب براي مردم مشكل مي شود. به نظر من بايد رقابت در صحنه ي انتخابات رياست جمهوري به چند نفر كه طراز اول هستند، ختم شود و هرچه تعداد گزينه ها محدودتر باشد، انتخاب بهتر و راحت تر صورت مي گيرد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |