سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۱ - Apr 12, 2005
ورزش
Front Page

ليگ قهرمانان اروپا
سانسيرو براي ميلان دعا مي كند
چلسي روي مين هاي مونيخي
003723.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: نام هاي آشنايي در عرصه فوتبال اروپا فاتح جام باشگاه ها شده اند. سير تحول فوتبال در قاره اروپا با باشگاه ها و ستاره هاي بزرگي شكل گرفته كه هركدام بدعت گذار يك دوره از جريان فوتبال بوده اند. از رئال مادريد افسانه اي، بنفيكاي دهه شصت، منچستريونايتد بي همتا و آژاكس آمستردام كه معرف شيوه تازه اي از فوتبال در جهان بود و نقطه عطفي در آغاز دهه هفتاد برجاي گذاشت. در اين ميان تك درخشش هايي نيز از بالكان آمدند، ستاره سرخ بلگراد، دانشجويان كرايووآ و انگليسي هاي پرادعا چون ليورپول، ناتينگهام فارست، آستون ويلا و حتي سلتيك گلاسكو از اسكاتلند.
بايرن مونيخ و هامبورگ از ژرمن ها نيز در اين جشن سهم داشتند. بايرن در سه دوره از جام در دهه هفتاد همه را مقهور نوآوران فوتبال خود كرد. آنها نيز چون آژاكس در فوتبال نوين براي خود يادگارها دارند. ايتاليايي ها در اين ميان، هميشه سهم جداگانه اي داشته اند. و آ.ث و اينتر ميلان سردمداران اين جريان چكمه اي در فوتبال اروپا بوده اند. ظهور آ.ث.ميلان در اوايل دهه ۶۰ به حكومت بنفيكا و پرتغال پايان داد و اينتر راه او را ادامه داد. آنها در دهه هشتاد و يك بار ديگر برخاستند و با ستاره هاي غيرايتاليايي اروپا را تسخير كردند. در اين دوره نيز سه ايتاليايي جام را نشانه گرفته اند. از قضاي بد ميلاني به يكديگر رسيدند و يوونتوس به ليورپول برخورد كه در دهه۸۰ براي خود يك غول بي مانند بود. اين بار هلند با آيندهوون آمده است، نه در حد آژاكس و حتي فاينورد. فرانسوي ها ليون را فرستاده اند و باز انگليس يك مدعي معرفي كرده است با روبل هاي روسي و انديشه هاي پرتغالي.
امشب بايرن در مونيخ تنها براي شكستن ادعاهاي مورينيو به ديدار چلسي مي رود و ميلان در سانسيروي آشنا ميزبان اينتر شكست خورده است.
آ.ث.ميلان در بازي رفت دو بر صفر به پيروزي رسيد و شانس زيادي براي تكرار اين نتيجه دارد البته راه روسونري ها براي رسيدن به فينال بسيار هموار و آسان به نظر مي رسد. در صورت پيروزي ميلاني ها در داربي اروپايي مقابل اينتر اين تيم در مرحله نيمه نهايي به مصاف برنده ليون و آيندهوون خواهد رفت كه قرعه بسيار خوبي براي مرحله بعد به حساب مي آيد.
چلسي نيز در مونيخ امشب بازي حساسي را با باواريايي ها برگزار مي كند. مورينيو در اين بازي نيز به حكم يوفا نمي تواند از روي نيمكت لندني ها را هدايت كند.
چلسي در يك شب سرنوشت ساز بايد اين حريف آلماني را از سر راه بردارد تا چشم به قهرماني داشته باشد.
باز هم اينتر ميلان و آ.ث.ميلان به هم رسيدند. اين كه دو تيم براي حضور در مرحله يك چهارم نهايي از كشور خارج نشده اند باعث مي شود تا انرژي بازيكنان بعد از بازي روز شنبه در كالچو ذخيره شده باشد. تنها حادثه تلخ شنبه مصدوميت مالديني بود كه در صورت نرسيدن او به بازي كاهاكلادزه در تركيب اصلي حاضر مي شود. كارلو آنجلوتي برخلاف بازي رفت اين بار شوچنكو را از ابتدا در كنار هرنان كرسپو و كاكا در خط حمله گمارده تا از آغاز بازي دفاع اينتر تحت فشار قرار گيرد. ميلاني ها در اين بازي جناروگاتوز هافبك سخت كوش خود را به دليل محروميت در اختيار ندارند و به جاي او روي كاستا بازي مي كند.
در اردوي اينتري ها نيز خبرهاي خوشحال كننده اي به گوش علاقمندان رسيده كه حكايت از حضور آدريانو در اين بازي دارد. بسياري از كارشناسان عقيده دارند كه در صورت حضور او در بازي رفت اينتر بازنده ميدان نبود.
تيم مانچيني در اين بازي بازيكن محروم ندارد، اما ركوبا و امره مصدوم هستند.
اين دو تيم تاكنون سه بار در ليگ قهرمانان با هم رو به  رو شدند كه حاصل آن يك پيروزي براي آ.ث. ميلان و ۲ مساوي بوده است.
در سال ۲۰۰۳ آ.ث .ميلان در مجموع دو بازي رفت و برگشت بعد از تساوي در ديدار رفت در بازي دوم كه اينتر ميزبان بود با تساوي يك بر يك به مرحله بعدي راه يافت.
داوري اين بازي برعهده ماركوس مرك از كشور آلمان است. مانچيني سرمربي اينتر با اشاره به اين كه فوتبال، بازي عجيبي است گفت: فوتبال سرشار از اتفاقات غيرقابل تصور است؛ اما مهم ترين چيز در اين شرايط حفظ غرور و تمايل براي جبران نتيجه بازي رفت است. وي افزود: ما چيزي براي از دست دادن نداريم و جايي براي شكست خوردن نيست.
تيم فوتبال بايرن مونيخ كه در سال ۲۰۰۱ عنوان قهرماني ليگ اروپا را براي چهارمين بار از آن خود كرد نمي خواهد به اين آساني از جام كنار رود. حتي پيروزي چهار بر دو چلسي در بازي رفت نشانه حذف بايرن نيست و آلماني ها مصمم هستند تا اين تيم انگليسي را مثل آرسنال از جام بيرون كنند.
فيليكس ماگات در بازي امشب سعي دارد تا مهره هاي كليدي خود ازجمله كلوديو پيزارو و روي مكاي را در خط حمله قرار دهد تا بتواند انتقام شكست بازي رفت را بگيرد. البته روي مكاي به طور حتم در تركيب اصلي قرار دارد اما پيزارو هنوز از بند مصدوميت رهايي نيافته است. اين صدمين بازي بايرن مونيخ در ليگ قهرمانان اروپاست كه در ۹۹ بازي گذشته ۴۵ برد، ۳۰ مساوي و ۲۴ باخت در پرونده اش به ثبت رسانده است.
البته چلسي با توجه به پيروزي باشكوه بازي رفت انگيزه فوق العاده اي دارد. اين تيم در غياب مورينيو محروم باز هم بايد بدون رهبر اركستر خود در مونيخ اجراي برنامه داشته باشد.
اين تيم تاكنون در ۱۱ بازي خارج از خانه ۸ پيروزي به دست آورده كه يك ركورد فوق العاده است. داوري اين ديدار برعهده مانوئل انريكو گونزالس از اسپانياست.

بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي
چهارمين طلاي كاراته و غافلگيري تكواندو
جده - عربستان سعودي - محمدرضا منصوريان، خبرنگار اعزامي همشهري: در سومين روز از نخستين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي و در حالي كه كاروان ورزشي ايران با كسب ۴ مدال طلا و يك برنز (همگي از ورزش كاراته) در صدر جدول مدال ها قرار دارد و در شرايطي كه كاروان ورزشي ايران در ورزش هاي گروهي چون بسكتبال، واليبال و فوتبال بي شكست پيش مي رود، تكواندوكاران برخلاف آنچه تصور مي رفت آغازي نااميدكننده داشتند. حذف بابك جزياري را مي توان به حساب جواني و كم تجربگي گذاشت، اما ناكامي مهدي بي باك با عناوين آسيايي و جهاني را نمي توان براحتي هضم كرد. بايد منتظر بود و ديد كه امروز سهيل مولانا و حامد خمسه در اوزان ۵۸ و ۸۴ كيلوگرم چگونه ظاهر مي شوند. تكواندو با وجود حضور تيم اولش در مسابقات جهاني اسپانيا يكي از ورزش هاي پراميد اعزامي ايران به اين بازيها محسوب مي شود.
نقره و برنز شمشيربازي قطعي است
محمد حسين  عابدي ، شمشيرباز ايران  در مرحله  يك  چهارم  پاياني  رقابت هاي شمشيربازي  اسلحه  افه  انفرادي  بازي هاي  كشورهاي  اسلامي ، با پيروزي  ۱۵ بر ۹برابر ورزشكار آذربايجان  به  مرحله  نيمه  نهايي  اين  بازي ها راه  يافت .عابدي  پيش  از اين ، در مرحله  يك  هشتم  پاياني  نيز ورزشكار مصري  را شكست  داده  بود.در مرحله  نيمه  پاياني  اين  رقابت  ها محمدحسين  عابدي  با محمد رضايي  ديگر شمشيرباز كشورمان  به  مصاف  هم  مي روندكه  هر يك  از آنان  در صورت  برد به  مرحله  پاياني  خواهد رفت  و نفربازنده  به  مدال  برنز دست  مي يابد.
مصر و كويت  نيز در مرحله  نيمه  پاياني  اين  رقابت ها با هم  رقابت  مي كنند كه  برنده  آنها به  ديدار پاياني  مي رود و بازنده  مشتركاً با بازنده  ايران  مدال  برنز مي گيرند.
پينگ پنگ در جمع ۸ تيم برتر
تيم ملي پينگ پنگ ايران صبح ديروز با برتري مقابل الجزاير به جمع ۸ تيم برتر بازيها راه پيدا كرد. تيم پينگ پنگ ايران در گروه خود اول شد. مهران احدي، افشين نوروزي، شهرام سربخشيان، محمدرضا اخلاق پسند و ميديا لطف الله نسب اعضاي تيم ملي پينگ پنگ ايران را تشكيل مي دهند. حريف بعدي تيم ملي ايران كويت است.
چهارمين طلاي ايران
سعيد فرخي چهارمين طلايي كاراته ايران بود. او در وزن منهاي ۸۰ كيلوگرم در پيكار نهايي ۳ بر ۲ مقابل حريفي از الجزاير به برتري رسيد. در وزن به اضافه ۸۰ كيلوگرم رضا عزيزي در پي دو شكست مقابل رقيباني از عربستان و كويت حذف شد.
فوتبال ايران امروز به ديدار سودان مي رود
003729.jpg
تيم فوتبال منتخب باشگاه هاي ايران در اولين ديدار خود با پيروزي ۹ بر صفر چهره تماشايي از خود نشان داد. تاجيكستان تيم ضعيفي نيست كه ۹ گل از ايران عقب باشد، اما تيم ايران به گونه اي بازي كرد كه انگار چند سالي است بازيكنانش در كنار يكديگر بازي كرده اند. در گروه ايران، عمان رقيب جدي به حساب مي آيد. عمان با چهار گل سودان را برد و امروز ايران با تمام قوا به ديدار سودان مي رود و عمان با تاجيكستان بازي خواهد كرد.
بازي هاي كشورهاي اسلامي بهانه اي شد تا با ايجاد يك تيم و پشتوانه غني نگراني هاي آينده را مرتفع كنيم. اين بازي نشان داد كه فوتبال ايران با حركت هايي كه در چند سال اخير داشته به كلاس بين المللي نزديك و فاصله اش با آسيايي ها بيشتر مي شود. امروز بازي با سودان را خواهيم ديد.
بسكتبال يك گام تا مرحله دوم
تيم ملي بسكتبال ايران كه دو ديدار اول خود را با اختلافي فاحش از تيم هاي فلسطين و مالديو برده است، امروز برابر چاد به ميدان مي رود. عبور از چاد حضور تيم ملي بسكتبال را در مرحله دوم به همراه خواهد داشت. سخت ترين حريف دور مقدماتي تيم ايران، مغرب است.
تيم ملي فوتسال معلولان در مرحله نيمه نهايي
تيم ملي فوتسال معلولان ايران به دور نيمه پاياني رشته فوتسال در رقابت هاي ورزشي همبستگي كشورهاي اسلامي راه يافت.
تيم فوتسال معلولان كشورمان در اين مرحله امروز سه شنبه به مصاف تيم الجزاير مي رود.
تيم هاي عربستان و عراق ديگر تيم هاي راه يافته به دور نيمه پاياني اين رقابت ها هستند.

محسن كاوه: اميدوارم صنعتكاران بازگردد
گروه ورزشي: در حالي كه رئيس فدراسيون كشتي از چهار مربي حاضر در اردوي تيم ملي كشتي آزاد خواسته است تا از ميان خود يكي را به عنوان مدير تيم ملي برگزينند، محسن كاوه يكي از مربيان تيم ملي با اشاره به وجود همدلي و وفاق در ميان كادر مربيان خواستار بازگشت صنعتكاران به اين جمع است و مي گويد: اگرچه ديدگاه هاي ما به هم نزديك است و هر چهار مربي حاضر در يك سطح هستند، ولي اميدواريم با آمدن آقاي صنعتكاران به انتخاب سرمربي و مسئولان فني كشيده نشود.
وي به ايرنا گفت: متاسفانه مسائل خيلي سريع به روزنامه ها و رسانه هاي گروه كشيده شد و قضيه شكل حادتري به خود گرفت و فكر مي كنم اختلافات به وجود آمده با صحبت كردن طرفين و پا در مياني افراد دلسوخته و صاحب نظر حل شود.

مسابقات تيراندازي در روز ارتش
گروه ورزشي: مسابقات تيراندازي اهداف ثابت و پروازي به مناسبت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران طي روزهاي ۲۴ تا ۲۹ فروردين ماه در باشگاه تيراندازي ساصد و رقابت هاي تفنگ و تپانچه بادي در روزهاي ۳۰ فروردين الي ۲ ارديبهشت ماه در باشگاه تيراندازي شهيد كبكانيان و برق برگزار مي شود. اين پيكارها به صورت انفرادي و تيمي انجام خواهد شد.

تيم ملي فوتسال ژاپن وارد تهران شد
تيم  ملي  فوتسال  ژاپن  دوشنبه  شب  براي  حضور در رقابت هاي  چهارجانبه  تهران وارد تهران   شد.اعضاي اين  تيم  ساعت  ۱۵/ ۲۳ دقيقه  شب گذشته وارد تهران  شدند تا سه  جلسه  تمرين  را پيش  از آغاز اين  مسابقات  برگزار كنند.تيم  سوئد ديگر تيم  خارجي  رقابت هاي  فوتسال  چهار جانبه  تهران  نيز روز پنجشنبه  هفته  جاري  عازم  تهران  خواهد شد.
مسابقات  فوتسال  چهار جانبه  تهران  از روز جمعه  هفته  جاري  در سالن  اختصاصي  هندبال  برگزار مي شود.
تيم هاي  ملي  و منتخب  نفت  از ايران  نيز در اين  پيكارها حضور دارند.
تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  خود را براي  حضور در هفتمين  دوره  رقابت هاي  فوتسال  قهرماني  آسيا آماده  مي كند.
اين  مسابقات  در روزهاي  اول  تا پانزدهم  خردادماه  سال  جاري  در ويتنام  برگزار خواهد شد.
تيم  ملي  كشورمان  در گروه  سوم  مرحله  مقدماتي  با تيم هاي  كويت ، لبنان  و بوتان  همگروه  است .

رونالدو در فلسطين
003732.jpg
بنابر اعلام  سايت  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا، رونالدو ستاره  برزيلي باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا در اوايل  ماه  آينده  ميلادي  به  عنوان  سفير سازمان  ملل  متحد به  فلسطين  اشغالي  سفر خواهد كرد.
به  نوشته  سايت اي  اف  سي ، سفر رونالدو تحت  نظارت  آژانس  پناهندگان  سازمان  ملل  متحد انجام  خواهد شد كه  بعد از جنگ  سال  ۱۹۴۸ تاكنون  حمايت  از پناهندگان  و مهاجران  فلسطيني  را برعهده  دارد.
حضور رونالدو در سرزمين هاي  اشغالي  به  طور حتم  تأثير بسيار مثبتي  در روحيه  كودكان  و نوجوانان  اين  سرزمين  -كه  فوتبال  محبوب ترين  ورزش  آنان  است - خواهد داشت .
مهاجم  تيم  ملي  فوتبال  برزيل  كه  از سال  ۲۰۰۰ به  عنوان  سفير حسن نيت  سازمان  ملل  برگزيده  شده ، به  طور حتم  با نقش  و وظايف  انسان دوستانه  بيگانه  نيست. همچنين وي  در پروژه هاي  فقرستيزي  سازمان  ملل  همكاري  داشته  است .
رونالدو با كسب  دو قهرماني  در جام  جهاني  فوتبال  طي  سال هاي  ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ چهره بسيار شناخته شده اي  در سراسر جهان  است  و هم اكنون  در باشگاه  رئال مادريد اسپانيا توپ  مي زند.

تيم ملي بسكتبال به فيليپين دعوت شد
رئيس  روابط عمومي فدراسيون  بسكتبال  ايران  اعلام  كرد: در صورت  موافقت سازمان  تربيت  بدني ، تيم  بسكتبال  ايران  براي  شركت  در بازي هاي  پنج  جانبه ، راهي  فيليپين  خواهد شد.
حميد خمجاني گفت:  بعدازظهر دوشنبه  در گفت وگو با ايرنا افزود: دعوتنامه رسمي فيليپين  براي  حضور تيم  ايران ، امروز به  فدراسيون  بسكتبال  كشور ارسال شده  است .وي  كه  از محل  بازي هاي  همبستگي  كشورهاي  اسلامي سخن  مي گفت  ادامه  داد: تصميم  در اين باره  در جلسه اي  كه  دوشنبه شب  با حضور مسئولان  سازمان  تربيت بدني  در جده  برگزار خواهد شد، اتخاذ مي شود.
به  گفته  وي ، در بازي هاي  پنج جانبه  فيليپين ، به  غير از ميزبان  از كشورهاي  ايران ، قطر، چين  و كره  نيز دعوت  شده  است .
خمجاني  به  زمان  دقيق  بازي  پنج  جانبه  اشاره  نكرد اما گفت : در صورت  تصميم  به  حضور در اين  بازي ها، تيم  بسكتبال  ايران  مستقيما از جده  به  محل مسابقه ها در فيليپين  خواهد رفت .

سايپا در جمع ۸ تيم برتر آسيا
در پي عدم راهيابي دو تيم از سه تيم ايراني به مراحل بالاتر تور ساحلي آسيا در شهر ترانگ تايلند، سايپا با تركيب سن سبيلي و سلاق با شكست تيم اول هند به جمع ۸ تيم برتر اين بازيها راه پيدا كرد.سايپا در مرحله يك چهارم نهايي با تيم دوم اندونزي ديدار داشت. ژاپن و اندونزي هر كدام دو تيم، ايران، نيوزيلند، قزاقستان و تايلند هر كدام با يك نماينده در اين مرحله حاضر هستند.

كارخانه همچنان در صنام
در پي حضور احتمالي مصطفي كارخانه در تيم پيكان، مسئولان باشگاه صنام در واكنشي اعلام داشتند، كه اين مربي همچنان در فصل جاري با اين تيم به فعاليت خود ادامه مي دهد. محمد افتخاري مدير تربيت بدني باشگاه هوا فضا و سرپرست كنوني تيم باشگاه صنام در همين رابطه گفت: رفتن كارخانه صحت ندارد و ما با او به دنبال قهرماني هاي جديدتري در واليبال ايران هستيم. چند روز پيش حسين حسيني رئيس هيأت واليبال باشگاه پيكان اعلام كرده بود كه كارخانه در اين فصل به عنوان سرمربي با اين تيم همكاري خواهد كرد.

ايران - پاكستان؛ متفاوت با سال هاي پيش
003726.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران امروز در مهم ترين ديدار دور مقدماتي خود در چارچوب مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي به مصاف پاكستان مي رود. تا يك دهه پيش همواره بازي اين دو تيم مقابل هم گره مي خورد، اما در دو سه سال گذشته كه واليبال ايران به يك مدعي بزرگ در آسيا مبدل شد، امكان رويارويي اين دو تيم به وجود نيامد تا دريابيم كه در موقعيت كنوني اوضاع تا چه حدي نسبت به گذشته تفاوت پيدا كرده است. البته در همان سالهاي سخت، پيروزي اكثرا از آن تيم ايران مي شد. ساعت اين بازي به وقت ايران در سالن الاهلي جده ۴۵/۱۷ اعلام شده است.

آغاز تمرينات ملي پوشان وزنه برداري زير نظر ايوانف
ايرنا: ۳ تن  از ملي پوشان  وزنه برداري  ايران ، تمرينات  خود را از روز دوشنبه زير نظر يوردان  گئورگي  ايوانف  آغاز كردند.
محمدعلي  فلاحتي نژاد ، مهدي  پانزوان  و  اصغر ابراهيمي  ۳ملي پوش  وزنه برداري  كشورمان  هستند كه  از امروز با حضور در سالن  وزنه برداري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  تمريناتشان  را آغاز كردند. اين  ملي پوشان  به  همراه  شماري  از وزنه برداران   جوان  كشورمان  كه  پيش  از اين  در اردو به  سر مي برند، تمرين  خواهند كرد. يوردان  گئورگي  ايوانف  سرمربي  بلغاري  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران ، ۳ نوبت  تمرين  در روز براي  ملي پوشان  وزنه برداري  كشورمان  در نظر گرفته  است .

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |