شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۴ - Apr 16, 2005
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال بازي باخته را برد
فولاد و پرسپوليس در اصفهان و شيراز متوقف شدند
استقلال با درخشش عنايتي بازي باخته را با پيروزي عوض كرد.
عنايتي زننده دو گل از سه گل استقلال بود
004074.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
خبرنگار همشهري: جذابيت ليگ برتر فوتبال ايران در پنج هفته مانده به پايان بازيها بيشتر مي شود. اين هفته تيم خوش تركيب فولاد كه در صدر جدول قرار دارد، در اصفهان عذاب زيادي كشيد تا بتواند از شكست خود را برهاند. سپاهان با استانكو مصمم و حساب شده به مقابل فولاد آمد و با بازي سرعت از دو سمت چپ و راست فولاد را وادار به عقب نشيني كرد، فولاد زماني كه احساس كرد، بايد به حفظ توپ بپردازد يك گل خورد، سپاهان پس از گل نيز فوتبال تهاجمي خود را رها نكرد. فولاد بازي را به روي زمين آورد و با تكضرب هاي كوتاه سپاهان را وادار نمود تا عقب نشيني كند، در شرايطي كه سپاهان به فكر گل دوم بود، فولاد روي يك ضربه ايستگاهي كه مبعلي درون محوطه جريمه سپاهان فرستاد، با ضربه سر بداوي به گل مساوي رسيد و از شكست گريخت. اين تساوي به فولاد كمك مي كند تا حتي در صورت پيروزي ذوب آهن با يك امتياز بيشتر در صدر باقي بماند.
در شيراز نيز فجر سپاسي بازي زيبا و هماهنگي را به نمايش گذاشت و بارها براي گشودن دروازه پرسپوليس از خود بازي زيبايي نشان داد، آنها حتي يك بار تير دروازه پرسپوليس را به لرزه درآوردند پرسپوليس هم تمام تلاش خود را در ميانه ميدان به كار برد تا بدون شكست اين بازي را به پايان برساند و سوبل با زيركي و بازي متمركز به هدف خود رسيد و به امتياز ۴۵ رسيد تا در فرصت هاي باقيمانده بتواند به فولاد برسد.
ملوان در انزلي جشن گل به راه انداخت و با پنج گل و طي يك بازي توفاني بر تمام ترديدها پايان بخشيد. آنها نشان دادند كه شكست در مقابل پيكان يك حادثه بيش نبوده است، سايپا هرگز فكر نمي كرد نصرت ايراندوست چنين تهاجمي و سريع تيم خود را راهي ميدان كند.
در نوشهر شموشك با تنها گل گرايلي بر پيكان غلبه كرد، اين شكست پيكان را نااميد كرد و شموشك به رده دهم جدول يعني بالاتر از سايپا، فجر سپاسي و سپاهان صعود كرد. ديگر خطري شموشك را تهديد نخواهد كرد و بازيكنان پيوس با آرامش بيشتري بازيهاي باقيمانده خود را انجام خواهند داد.
استقلال كه پس از شكست برابر فولاد با برتري مقابل برق مي توانست به مكان سوم جدول صعود كند، پس از يك نيمه بدون گل در شروع نيمه دوم دو گل غافلگيرانه دريافت كرد. ابتدا در دقيقه ۵۷ محمدعلي اميري دروازه استقلال را گشود و بلافاصله باز هم روي پاس عالي پاك نيت اين بار محمد آقامحمدي روي خروج اشتباه «تاپالوويچ» برتري برق را دو برابر كرد. استقلال پس از نزديك به ده دقيقه به بازي بازگشت و با گل رضا عنايتي فاصله را كاهش داد و در دقيقه ۸۴ با گلزني مجدد عنايتي از روي نقطه پنالتي بازي را به تساوي كشاند.
استقلال كه چند بار سابقه اينچنيني در اين فصل داشت، در دقيقه۹۰با گل سياوش اكبرپور بازي باخته را با پيروزي به پايان برد و با ۴۵ امتياز و تفاضل گل دوباره به مكان سوم رفت.

بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي
ايران در جدول مدال ها چهارم است
گروه ورزشي- علي شاكري: بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي به تدريج به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود. مهم ترين نكته در روزهاي آخر صعود عربستان ميزبان بازي ها در صدر جدول توزيع مدال هاست. عربستان تاكنون با ۱۷ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۵ برنز جاي قزاقستان را در صدر جدول گرفت.
قزاقستان با ۱۳ مدال طلا، ۷ نقره و برنز در جاي دوم است. كاروان ورزشي ايران با ۸ مدال طلا،  ۸ نقره و شش برنز پس از مصر كه با ۱۰ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۱ برنز رتبه سوم را دارد در مكان چهارم جدول است.
واليبال و بسكتبال در تب صعود به مراحل بالاتر
تيم هاي ملي واليبال و بسكتبال ايران پس از راهيابي به مرحله دوم در تب صعود به مراحل بالاتر مي سوزند.تيم ملي بسكتبال ايران در دور مقدماتي در سخت ترين بازي خود با يك اختلاف امتياز جنگ سرگروهي را به مغرب باخت ولي با كسب مقام دوم راهي دور دوم شد و شب گذشته به مصاف عربستان رفت. تيم ايران كه در اين مرحله با تيم هاي اردن، عربستان و تونس همگروه است در نخستين بازي دور دوم تيم با سابقه اردن را ۶۶ بر ۵۲ برد.تيم ملي واليبال ايران كه سرگروه بازيهاي دور مقدماتي شد، در مرحله دوم با تيم هاي جمهوري آذربايجان، عربستان و مغرب در يك گروه قرار گرفت. تيم ايران براي راهيابي به نيمه نهايي ديشب جمهوري آذربايجان را مغلوب كرد و حضورش در نيمه نهايي به ديدار با عربستان و مغرب بازمي گردد.
صعود قدرتمندانه تيم فوتبال ب
004062.jpg
تيم ملي ب ايران يا همان تيم منتخب باشگاهها با جمعي از بازيكنان با تجربه و جوان صعود قدرتمندانه اي به مرحله حذفي داشت. عمان تيمي كه در جام ملت  ها با تيم اول ايران به تساوي ۲ بر ۲ رسيد و تيم ملي در يك شرايط سخت در لحظات پاياني بازي را برابر كرد، در مقابل تيم ب ايران در بيشتر دقايق مجبور به دفاع بود. عمان تلاش بسيار داشت تا در نبرد سرگروهي با شكست ايران به عربستان در مرحله حذفي نخورد، اما تيم ب ايران هرگز اين اجازه را به حريف نداد.تيم ايران به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به عمان صدرنشين گروه خود شد.
يك نقره ديگر براي شمشيربازان
تيم شمشيربازي ايران كه يك طلا، يك نقره و يك برنز كسب كرده بود، در فينال رشته اپه هم موفق به دريافت نقره اي ديگر شد. تيم ايران در يك نبرد نفس گير ۴۵ بر ۴۳ مقابل مصر شكست خورد. شمشيربازان ايراني اميدوارند كه در رشته فلوره در تداوم پيروزي هاي خود مدال هاي ديگري براي كاروان ورزشي ايران به ارمغان آورند.
واترپلو مغلوب شد
تيم ملي واترپلو در مصاف با قزاقستان قهرمان آسيا ۵ بر ۳ بازي را واگذار كرد. تيم ايران تا قبل از حضور قزاق ها يكي از اميدهاي كسب مدال طلا به شمار مي رفت. ايران حالا براي رفتن بر روي سكو نياز به پيروزي در برابر تيم هايي چون مصر، جمهوري آذربايجان و عربستان دارد.

تكواندوي قهرماني جهان
خداداد نقره و كرمي برنز گرفتند
004071.jpg
004068.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي تكواندوي ايران در هفدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان در تكواندو به دنبال مدال طلاي هادي ساعي در وزن پنجم، در روز دوم نيز توسط يوسف كرمي و بهزاد خداداد به دو مدال برنز و نقره رسيد. يوسف كرمي در وزن هفتم كه تا مرحله نيمه پاياني حريفاني از ايتاليا، ايرلند، دانمارك و تركيه را از پيش رو برداشته بود، در مرحله نيمه پاياني در سد رقيبي جوان از كره به نام «تائك اوه سون» متوقف شد و به مدال برنز بسنده كرد. كرمي در المپيك آتن نيز به مدال برنز نايل آمده بود. در وزن دوم بهزاد خداداد با همه دلاوري كه از خود نشان داد مثل دوره پيش دستش از مدال طلا كوتاه ماند. خداداد به ترتيب نمايندگان تايلند، آرژانتين، بلژيك، مالزي و فيليپين را شكست داد و در فينال هم با همه شايستگي در پيكاري نزديك مغلوب «كوسئوك چوي» از كره جنوبي شد.

قهرمانان سه وزن تيم ملي كشتي آزاد انتخاب شدند
گروه ورزشي: مسابقات انتخابي كشتي آزاد براي شناخت نفرات برتر اوزان ،۷۴ ۸۴ و ۹۶ كيلوگرم براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا در چين برگزار شد و طي آن هادي حبيبي، سعيد ابراهيمي و حميد سيفي به عضويت تيم ملي درآمدند. هادي حبيبي ۷۴ كيلوگرم در غياب مهدي حاجي زاده به ترتيب از سد مجيد محمدي و مهدي صادق نژاد رقباي مازني خود گذشت. در وزن ۸۴ كيلوگرم سعيد ابراهيمي در مصاف با فريدون قنبري در پيكاري نزديك صاحب برتري ۲ بر يك شد.در وزن ۹۶ كيلوگرم حميد سيفي در برابر هادي پورعليجان با قدرت به برتري رسيد و صاحب دو بنده تيم ملي در اين وزن شد.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* شموشك نوشهر يك _ پيكان تهران صفر
گل: يونس گرائيلي (۳۱)
* سپاهان اصفهان يك _ فولاد خوزستان يك
گل ها: رسول خطيبي (۳۶) براي سپاهان و علي بداوي (۸۰) براي فولاد
* فجر سپاسي شيراز صفر _ پرسپوليس تهران صفر
*ملوان انزلي ۵ _ سايپا تهران صفر
گل ها: حسن اشجاري (۳۲ و ۵۹)، جلال خاوندي (۳۳ و ۷۵) و محسن گياهي (۷۲)
* استقلال ۳- برق شيراز ۲
گل ها: رضا عنايتي (۸۰ و۸۴) از روي نقطه پنالتي و سياوش اكبرپور(۹۰) براي استقلال و محمدعلي اميري (۵۷) و محمدآقا محمدي (۶۰) براي برق

فوتبال دسته اول باشگاه هاي كشور
پيام، نفت، راه آهن و قندي يزد در مرحله پلي آف
خبرنگار همشهري: چهار تيم برتر در مرحله پلي آف فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي كشور مشخص شدند. صنعت نفت آبادان در يك بازي سخت و حساس موفق شد با دو گل بر عقاب پيروز شود و به مرحله پلي آف راه پيدا كند.
تيم هاي هما، دلو ارافزار با وجود پيروزي بر حريفان خود، از صعود بازماندند. در گروه دوم نيز به دنبال تيم راه آهن، تيم قندي يزد با يك گل بر برق تهران پيروز و به عنوان تيم دوم به مرحله پلي آف رسيد.
تيم هاي شهرداري كرمان و اكباتان نيز تيم هاي انتهاي جدول دو گروه بودند كه مستقيماً سقوط كردند. لازم به يادآوري است كه چهارتيم صعود كننده (پيام خراسان، نفت آبادان، راه آهن و قندي يزد) بطور دوره اي و طي بازيهاي رفت و برگشت با يكديگر روبرو مي شوند و دو تيم برتر به ليگ برتر كشور راه پيدا مي كنند.

خبرهاي فوتبال جهان
004065.jpg
تيم هاي حاضر در مرحله نيمه پاياني جام يوفا
گروه ورزشي:جام يوفا چهار تيم برتر مرحله نيمه پاياني خود را شناخت. در دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ناكام بزرگ نيوكاسل انگليس بود كه در نيمه دوم بازي در كمتر از سي دقيقه همه رؤياهايش نقش بر آب شد. نيوكاسل كه در بازي رفت با يك گل برنده شده بود، در ليسبون نيز نيمه اول را با گل كايرون داير به رختكن رفت،  اما همه اتفاقات در نيمه دوم رخ داد كه اسپورتينگ با چهار گل حريف انگليسي خود را ناكام گذاشت. حريف اسپورتينگ در نيمه پاياني «آلكمار» هلند است كه با تساوي يك بر يك با ويلارئال اسپانيا جواز صعود گرفت. زسكار مسكو با وجود باخت دو بر صفر به اوسر با توجه به برتري چهار بر صفر در بازي رفت راهي مرحله نيمه نهايي شد. حريف زسكا پارما از ايتالياست كه با اقبالي بلند به مرحله بالاتر رسيد. پارما در بازي برگشت در خانه به تساوي بدون گل رسيد و تنها به پشتوانه گل زده در خانه آسترياوين (۱-۱) بازي رفت به جمع چهار تيم برتر راه يافت.
سه بازيكن چلسي نامزد دريافت جايزه بهترين بازيكن سال انگليس
نيمي  از بازيكنان  انتخاب  شده  در فهرست  نامزدهاي  نهايي  بهترين  فوتباليست  سال  انگليس  از نگاه  خبرنگاران  اين  كشور، اعضاي  باشگاه  چلسي  هستند.
انجمن  ورزشي  نويسان  انگليس  مطابق  سنت  سالانه ، فهرست  نامزدهاي  اصلي دريافت  جايزه  بهترين  بازيكن  فوتبال  سال  اين  كشور را اعلام  كرد. در اين  فهرست  نام  پيتر چك  دروازه بان ، جان  تري  كاپيتان  و مدافع  و فرانك  لمپارد  هافبك  چلسي  در كنار اندرو جانسون  مهاجم  كريستال  پالاس ، استيون  جرارد  هافبك  و كاپيتان  ليورپول  و تيه ري   هانري  مهاجم  آرسنال  گنجانده  شده  است .نام  برنده  اصلي  اين  جايزه  در يك  ضيافت  شام  در روز يكشنبه  ۲۴ آوريل  (۲۸فروردين ) در لندن  اعلام  خواهد شد.سال  گذشته  اين  جايزه  به  تيه  ري   هانري  اهدا شده  بود.كارشناسان شانس لمپارد را بيشتر از سايرين مي دانند.

تيم ملي فوتسال ايران و ژاپن در فينال
ايرنا: تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  با برتري  برابر تيم  منتخب  سوئد در چارچوب مسابقات  بين المللي  فوتسال  چهار جانبه  ايران  جام  ملي  شدن  صنعت  نفت  ، به فينال  اين  بازيها راه  يافت .
تيم  ايران  در اين  ديدار كه  عصر جمعه  در سالن  اختصاصي  هندبال  فدراسيون هندبال  برگزار شد، با نتيجه  ۷ بر يك  حريف  خود را پشت  سرگذاشت.
پيش  از اين  مسابقه  دو تيم  ملي  فوتسال  ژاپن  و صنعت  نفت  از كشورمان  به مصاف  هم  رفتند كه  تيم  ژاپن  در پايان  موفق  شد با نتيجه  ۸ بر ۶ به برتري  دست يابد.
ديدار رده  بندي  و فينال  اين  بازيها به  ترتيب  در ساعت  ۱۵ و ۴۵/ ۱۶دقيقه  امروز بين  دو تيم  صنعت  نفت  با منتخب  سوئد و تيم  ملي  فوتسال ايران  با ژاپن  برگزار مي شود.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |