شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۴ - Apr 16, 2005
مشاور رييس جمهور اعلام كرد:
وضعيت رزمندگان «خاص» ساماندهي مي شود
گروه اجتماعي: تلاش زيادي كرديم تا در پرتو دستور رئيس محترم جمهوري در لايحه بودجه ۸۴ اعتبار لازم پيش بيني گردد، اما ابر و باد و مه و خورشيد و فلك دست به دست هم دادند تا اين اتفاق نيافتد.
دكتر مجتبي رحماندوست مشاور رئيس جمهور در امور ايثارگران در گفتگو با گروه دفاع مقدس خبرگزاري مهر درخصوص تعريف «رزمنده خاص» گفت: همانطور كه بارها اعلام شده است رزمنده خاص به رزمنده داوطلبي گفته مي شود كه حداقل يكسال در جبهه ها حضور داشته، شاغل و بازنشسته و مستمري بگير دولت نيست و تحت پوشش خدمات معيشتي بنياد شهيد و امور ايثارگران هم نمي باشد.
وي همچنين درمورد علل و انگيزه هاي برنامه ريزي اين طرح گفت: مراجعات مكرر حضوري و تلفني اين افراد و نيز گزارشاتي كه از شدت فقر برخي از رزمندگان(خاص) مي رسيد توجه ما را به اين قشر مظلوم جلب نمود و ما را بر آن داشت تا قدم هايي را براي رسيدگي به اين عزيزان برداريم.
مشاور رئيس جمهور در امور ايثارگران با اشاره به آمار موجود از رزمندگان خاص تصريح كرد: آمار تحليلي ارائه شده از سوي نيروي مقاومت بسيج حكايت از وجود ۲۸ هزار رزمنده خاص داشت. ليكن با نظر موافق رئيس جمهور براي رسيدگي به اين عزيزان و نيز جمع آوري آمار، با مشاركت استانداري ها و نواحي مقاومت بسيج فرم هايي توزيع شد كه جمع بندي آنها نشان مي دهد با توجه به ريزشي كه قطعاً بخاطر حذف فرم هاي افراد فاقد شرايط لازم وجود خواهد داشت، اين آمار از ۲۳ هزار نفر تجاوز نكند.
وي با انتقاد از عدم تخصيص اعتبار در لايحه بودجه ۸۴ گفت: تلاش زيادي كرديم تا در پرتو دستور رئيس محترم جمهوري در لايحه بودجه ۸۴ اعتبار لازم پيش بيني گردد.
اما ابر و باد و مه و خورشيد و فلك دست به دست هم دادند تا اين اتفاق نيافتد.
دكتر مجتبي رحماندوست با تأكيد بر ادامه تلاش براي حل اين مسئله خاطرنشان كرد: با اين وجود هرگز كار متوقف نشد چرا كه انگيزه هاي خوبي در دولت و مجلس براي تحقق آن وجود دارد.
اخيراً با تعدادي از نمايندگان مجلس مذاكره كرده ايم آنها هم بر لزوم توجه به اين قشر واقفند و همكاري هايي هم در شرف تكوين است كه اميد است به سرانجام خوشي برسد.
مشاور رئيس جمهور در امور ايثارگران كمك به معيشت اين افراد را هدف اين برنامه دانست و اعلام چگونگي اين خدمات را به بعد از به تصويب رسيدن ابعاد مختلف آن موكول كرد.وي با اظهار اميدواري از به تصويب رسيدن قانون دائمي حمايت از رزمندگان خاص، به نقش نمايندگان مجلس و نيروي مقاومت بسيج اشاره كرد و افزود: ما اميدواريم كه لايحه مربوط به قانون دائمي حمايت از رزمندگان خاص به زودي به مجلس تقديم شود و نيروي مقاومت بسيج بتواند به اين امر مهم اقدام كند.به نظر مي رسد نمايندگان محترم مجلس و نيروي مقاومت بسيج مي توانند با همكاري و تعامل نسبت به احقاق اين حق مسلم اقدام نمايند.دكتر رحماندوست در پايان تأكيد كرد: رزمندگان خاص لطف كرده و فرم هاي مربوطه را تكميل كرده اند، حالا وظيفه ما و همه مسئولان است كه قدم مؤثري براي توجه به آنان برداريم.

شبكه  الجزيره  قطر كانال  جديد راه اندازي  كرد
ايرنا: شبكه  تلويزيوني  عرب زبان  الجزيره  قطر كانال  جديدي  راه اندازي  كرد و درنظر دارد به  زودي  يك  كانال  به  زبان  انگليسي  و كانال هاي  پخش  برنامه هاي ويژه  را نيز راه اندازي  كند.
سخنگوي  شبكه  الجزيره  دراين  ارتباط گفت : كانال  جديد موسوم  به  «الجزيره زنده » از ديروز جمعه  ۱۵ آوريل  ( ۲۶ فروردين ) كار خود را آغاز كرده و برنامه هاي  آن شامل  پخش  مستقيم  كنفرانس ها و جلسات  مختلف  مورد علاقه  بينندگان به  مسايل  جهان  عرب  و خاورميانه  است .وي  افزود: اين  نخستين  كانال  پخش  زنده  كنفرانس ها در جهان  عرب  است  وجلساتي  كه  مسايل  سياسي ، اجتماعي  و فرهنگي  مي پردازد را پوشش  خواهد داد.
وي  افزود: الجزيره  در نظر دارد به  زودي  يك  كانال  براي  پخش  برنامه هايي به  زبان  انگليسي  راه اندازي  كند و ايجاد كانال هاي  ويژه  پخش  برنامه هاي مستند و برنامه هايي  براي  كودكان  نيز در دستور كار اين  شبكه  قرار دارد.
شبكه  تلويزيوني  الجزيره  در قطر مستقر است  و كار خود را از سال  ۱۹۹۶آغاز كرد و برنامه هاي  آن به  زبان  عربي  از طريق  ماهواره  در دسترس  بينندگان در خاورميانه  و ساير نقاط جهان  قرار مي گيرد.

امام جمعه قم:
گراني هاي اخير ناشي از بي تدبيري دولت است
فارس: امام جمعه قم در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دولت را به خاطر بي تدبيري در امر مديريت بازار ميوه مورد انتقاد قرار داد.
علي مشكيني در خطبه هاي نماز جمعه قم تصريح كرد: انسان ها بايد تدبير داشته باشند.بعضي افراد هوش و تدبير ندارند.
به عنوان مثال اول عيد است همه مردم نياز به خريد ميوه دارند، به بازار كه مي روند با افزايش چند صد درصدي قيمت ها مواجه مي شوند.به نظر من اين مسايل از سوء تدبير است.وي افزود: كشور ما به لطف خدا به مقدار لازم ميوه دارد.
كمتر مملكتي را پيدا مي كنيد كه شرايط كشور ما را داشته باشد اميدوارم با تلاش مسؤولين شاهد اين گونه حوادث نباشيم.
وي درخصوص شايعاتي مبني بر ديدار رئيس جمهوري ايران با رئيس جمهور رژيم اشغال گر قدس، توضيح داد: اين سخنان دروغ و به خاطر ذلت و خاري اسرائيل است كه مي خواهد از هر راهي براي خود يك شرفي كسب كند.وگرنه در اسلام و نزد مسلمين اسرائيل كمتر از آن است كه مقام رسمي كشور اسلامي با او صحبت كند.
چگونه مي شود يك روحاني فرزند روح الله كه پيوسته دستش به سوي خداوند در قنوت است و شعار او هيهات من الذله است، با يك يهودي زاده كه دستش آغشته به خون مسلمانان است، صحبت كند.

احمدي نژاد:
هر كس براي مردم دل بسوزاند آبادگر واقعي است
فارس: شهردار تهران آبادگري را روح حاكم برانقلاب اسلامي توصيف كرد و يادآور شد: هر كس براي آباد كردن كشور، اقتصاد و فرهنگ مردم تلاش كند و دل بسوزاند آبادگر واقعي است.
محمود احمدي نژاد شهردار تهران در سفر به استان بوشهر، در اجتماع هزاران تن از مردم اين شهر اصلاح سياستهاي پولي و مالي كشور و جايگزين كردن الگوهاي اقتصاد اسلامي به جاي آن را ضروري خواند و تأكيد كرد كه سود بالا در نظام بانكي كشور ضد توليد است و سبب افزايش واردات، بيكاري فزاينده و تراكم ثروت جامعه در دست عده اي خاص شده است.وي تصريح كرد: دولت بايد به ملت بازگردانده شود و سياستها و خط مشي هاي نظام اجرايي كشور با هدف تامين حقوق و منافع ملي مردم طراحي و به اجرا گذاشته شود.وي برقراري ارتباط حقيقي با مردم را يكي از ضروري ترين جهت گيريها در نظام اجرايي كشور برشمرد و تأكيد كرد:نگاه مديريت شهري به اداره شهر تهران متكي بر وحدت، همدلي، پيشرفت و سازندگي است و همه شهروندان، فارغ از هرگونه تفكر و انگيزه اي كه دارند، به طور يكسان و عادلانه از خدمات شهرداري تهران بهره مند مي شوند.احمدي نژاد تغيير نگاه مديريت كشور به بيت المال را يك رويكرد اساسي در دستگاه اجرايي خواند و تصريح كرد: مديران و تصميم گيران كشور بايد نگاه خود را با هزينه كردن از بيت المال تغيير دهند و حرمت آن را كه بسيار بالاست نگه دارند، زيرا در برابر ريال به ريال آن پاسخگو هستند.وي به برخي تلاش هاي مسموم و جهت دار تبليغاتي براي تخريب سيماي نيروهاي انقلاب اشاره كرد و افزود: نيروهاي انقلاب و مديران پايبند به ارزشهاي انقلاب اسلامي براي ملت خود همانند نسيم رحمت و هدايت هستند و با ويژگيهايي مانند از خود گذشتگي، ترجيح منافع و خواست مردم بر منافع شخصي، كارآمدي، خستگي ناپذيري و بلند طبع شناخته مي شوند اما دستهاي دشمن همواره كوشيده است تا آنان را عناصري خشك، كوته بين و بي منطق وانمود سازد.

منافقين دست به دامن بوش شدند
ايسنا: خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه جمعي از اعضاي گروهك منافقين با برگزاري تظاهرات در واشنگتن، حمايت دولت بوش از اقدامات شان عليه ايران را خواستار شدند. اين خبرگزاري فرانسوي ادامه داد، مريم رجوي، سركرده  گروهك منافقين كه در پاريس به سر مي برد، از طريق ارتباط ويدئويي زنده براي اين افراد سخنراني كرد و از اتحاديه  اروپا و آمريكا خواست به دلجويي از تهران پايان داده و شوراي ملي مقاومت ايران را به عنوان دولت ايران كه در تبعيد به سر مي برد به رسميت بشناسند. وي همچنين حذف نام اين گروه را از فهرست سازمان هاي تروريستي خواستار شد. اين گزارش خاطرنشان مي كند، رجوي به علت اين كه وزارت امور خارجه  آمريكا، شوراي ملي مقاومت و شاخه  نظامي آن، گروهك منافقين را در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار داده است، نمي تواند به آمريكا وارد شود.

انتخاب نهم
دلايل هاشمي رفسنجاني براي آمدن يا نيامدن
ايسنا: هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: اينكه در نظرسنجي ها رأي من بالاتر است و شايد حضورم مشاركت را حداكثري كند كه مي كند و شايد رأي بالايي داشته باشم و شايد بتوانم باندبازي ها را كم كنم، جزو عوامل تشويق كننده حضور من در انتخابات است.هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: هنوز هم ترجيح مي دهم كس ديگري كه ظرفيت شخصي و مقبوليت مردمي داشته باشد مسئوليت رياست جمهوري را بر عهده بگيرد. هنوز منتظرم، اما هرچه جلوتر مي رويم بر اساس نظرسنجي ها اميدم نسبت به تحقق اين خواسته كمتر مي شود. البته معمولا مردم در آستانه انتخابات نظرشان را ابراز مي كنند.
هاشمي رفسنجاني گفت: نكته اي كه براي من باعث دلواپسي است و احتمال آمدنم را جدي مي كند، شرايطي است كه در اطراف مي بينم؛ خيلي روشن و بر اساس اطلاعات و اسناد، دشمنان انقلاب، آمريكا و همراهانش در غرب و ضد انقلاب داخلي و خارجي هدفهاي مشخصي را در تبليغات انتخاباتي مطرح مي كنند. اول اينكه آنها به طور جدي دنبال حداقل مشاركتند. اين يك معيار شناخته شده است كه هر مقدار مردم كمتر مي آيند دليل بي تفاوتي و يا مخالفتشان است. دوم اينكه آنها شديدا مايلند رئيس جمهور با رأي كم انتخاب شود. رئيس جمهوري كه درصد كمي از آراي مردم را داشته باشد، مشكل است كه خود را نماينده  مردم در اظهارات و تصميماتش معرفي كند، اگرچه قانونا رئيس جمهور است. رئيس جمهور بايد با رأي مردم در امور مردم تصرف كند و وقتي رأي كم داشته باشد روحيه و اقتدار نخواهد داشت و نزد ديگران اعتبار لازم را ندارد. دموكراسي واقعي زماني است كه آراي قابل قبولي داشته باشد.وي گفت: نكته  سوم، ايجاد حداكثر تنش در انتخابات است. زخم زبان ها، كينه توزي ها و كنايه ها و طردكردن ها در نيروهاي انقلاب جزو مرض هاي اخير جامعه شده و غيرانساني است. آنها مي خواهند اين اختلافات را در انتخابات تشديد كنند.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: نكته  مقابل اين اهداف، رسيدن به حداكثر مشاركت، انتخاب رئيس جمهور با رأي زياد و تنش كمتر به خصوص بعد از انتخابات است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: اگر بخواهيم براي چهار يا هشت سال ديگر كشور را به صورت باندي اداره كنيم و آن كس كه بر سر كار است خود را همه كاره بداند و آن كس كه سر كار نيست بي تفاوت باشد، خيلي براي كشور خطرناك است. با همين تحليل، يك مقدار احساس سنگيني وظيفه مي كنم. اينكه در نظرسنجي ها رأي من بالاتر است و شايد حضورم مشاركت را حداكثري كند كه مي كند و شايد رأي بالايي داشته باشم و شايد بتوانم باندبازي ها را كم كنم، جزء عوامل تشويق كننده حضور من در انتخابات است.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: از سوي ديگر به يك اصل فكري جدي اعتقاد دارم و آن اينكه بهتر است چنان كادرسازي كنيم كه از درون جامعه هميشه نيروهاي كافي و مدير وجود داشته باشد و مردم احساس نكنند كه فقط چند نفر معدود مي توانند كشور را اداره كنند. چنين چيزي براي من اصل است. اگر وارد انتخابات شوم در اين نظريه كه سالها بر آن پافشاري كرده ام شكست خورده ام و به آنچه كه به نفع انقلاب و كشور است نرسيده ام.هاشمي رفسنجاني افزود: بيش از ۵۰ سال از عمرم در استرس سياسي و مسئوليت هاي سنگين گذشته است و در اين مقدار زمان باقي مانده بايد فرصت را در اختيار ديگران بگذارم تا مردم آنها را بشناسند.وي در خصوص ديدگاه هايش گفت: در حوزه  سياسي بطور جدي فضاي باز را مي پسندم نه شانتاژ و شلوغ كاري و فشارهاي بي ربطي كه بتواند مديريت ها را از كار واقعي خود جدا كند. در مورد دانشگاه و دانشجو معتقدم كه بايد سياست را بفهمند و نظراتشان را مطرح كنند، اما گروه فشار درست كردن و تحميل نظرات چه در محيط علمي و چه در محيط اجتماعي را مفيد نمي دانم چون جامعه را به عقب مي برد.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: از ابتداي انقلاب تاكنون حركتهايي كه جنبه  افراطي داشته ضررهاي بسياري زده است كه هم در چپ وجود داشته و هم در راست. دشمنان در برخورد خيلي جدي هستند و با هوشياري مي توانيم خطرات دشمن را دفع كنيم. كاملا اميدوارم اگر آمريكا خصومتش را ادامه دهد شكست مي خورد. هاشمي  رفسنجاني پس از پايان ديدار با دانشجويان دفتر تحكيم وحدت، به خبرنگاران گفت: اگر با آمدن من مشاركت اضافه شود، آراء رئيس جمهور بيشتر و تشنج كمتر شود، در آن صورت احساس وظيفه مي كنم كه بيايم.وي گفت: اگر كس ديگري بتواند اين كار را انجام دهد، ترجيح مي دهم كه او رئيس جمهور شود، چند روز ديگر صبر مي كنم تا ببينيم چنين شخصي هست يا نه؟ وي افزود: هنوز درخصوص حضورم در انتخابات به نتيجه قطعي نرسيده ام ولي احتمال آمدنم نسبت به گذشته جدي تر شده است.
سخنان هاشمي متفاوت از گذشته نيست
ايسنا: رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: «سخنان اخير آقاي  هاشمي  رفسنجاني براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري چندان نسبت به گذشته متفاوت نيست، در عين اينكه شوراي هماهنگي هم هيچ اطميناني ندارد كه ايشان در انتخابات حضور پيدا كند.»محمدرضا باهنر، عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، با بيان اينكه شوراي هماهنگي كانديداي نهايي خود را مشخص كرده اما بطور رسمي اعلام نكرده است، گفت: «شوراي هماهنگي اوايل هفته اول ارديبهشت ماه كانديداي نهايي خود را اعلام و معرفي خواهد كرد.»
لاريجاني: مردم امين ترين مشاور من هستند
مهر: دكتر علي لاريجاني نامزد احتمالي اصولگرايان در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به منظور فراخوان از مردم براي بيان سه اولويت اصلي كشور، جزوه اي را با عنوان «پيمان با مردم» در چند روز آينده منتشر خواهد كرد. لاريجاني در جلسه پرسش و پاسخ با حضور مردم شهر شيراز در اين خصوص گفت: با كمك مشاوران متخصص، بيش از ۱۰۰عنوان از مشكلات جاري كشور شناسايي شده و در قالب جزوه اي به نام «پيمان با مردم» منتشر خواهد شد. وي با تاكيد بر اينكه برطرف كردن اين مشكلات برنامه دولت اميد خواهد بود، اظهار داشت: از مردم مي خواهم سه اولويت اصلي كشور را با من در ميان بگذارند. لاريجاني تاكيد كرد: مردم بهترين و امين ترين مشاور مسئولان اجرايي كشور هستند و من از مردم به عنوان مشاوران رئيس جمهوري مي خواهم سه اولويت اصلي كشور را با من در ميان بگذارند. علي لاريجاني همچنين در جمع مردم كازرون گفت: آموزش و پرورش و آموزش عالي كشور نيازمند تغيير كلي و اساسي است و برنامه اي داريم كه در مدت چهار سال قدرت خريد معلمان را دوبرابر مي كند.
ولايتي ممنوع الخروج بودنش را رد كرد
ايرنا: علي اكبر ولايتي كانديداي احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: طرح اين مسئله كه دادگاه ميكونوس مرا محكوم كرده و به همين دليل نيز ممنوع الخروج شده ام جز تبليغات ايام انتخابات رياست جمهوري است.وي روز پنجشنبه در نشست انجمن مستقل دانشجويان مسلمان دانشگاه آزاد اسلامي واحد گرگان در پاسخ به سئوال يكي از دانشجويان در اين خصوص افزود : نه تنها دادگاه ميكونوس مرا محكوم نكرده بلكه از آن موقع تاكنون به مناسبت هاي مختلف سفرهاي زيادي به كشورهاي خارجي داشته ام كه اين مسئله نشان مي دهد ممنوع الخروج بودن من صحت ندارد.
چالش دانشجويان با كروبي
گروه سياسي: اعضاي شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت با مهدي كروبي در هتل درسا ديدار و گفت وگو كردند و به طرح پرسش هاي خود از وي پرداختند. يكي از دانشجويان در سئوال خود خطاب به كروبي علت نفوذ روحانيت در مردم را ساده زيستي خواند و متذكر شد: متأسفانه شاهد هستيم به اين موضوع چندان توجه نمي شود، نمونه آن هم ستاد شماست. آيا اين تجملات براي كانديداتوري شما ضرورت دارد.دانشجويي ديگر از كروبي پرسيد آيا اين پوسترها كه در ستاد شما نصب شده است به معناي فعاليت تبليغاتي در زمان غيرقانوني نيست. دانشجويي از كروبي درخصوص فعاليت هاي او در مجلس ششم جهت رفع مشكلات مردم پرسيد كه كروبي پاسخ داد عده اي تندرو در مجلس و بيرون از مجلس بعضاً مانع از تصويب شدن امور مي شدند.
كواكبيان: دردولت خاتمي
شايسته سالاري اجرا نشده است
فارس: دبير كل حزب مردم سالاري با بيان اينكه شعار شايسته سالاري در دولت خاتمي در عمل اجرا نشد و باندبازي در وزارتخانه ها حاكم بود، گفت: باندبازي مافيايي در وزارتخانه ها به دليل نهادينه نشدن احزاب در كشور است.مصطفي كواكبيان در جمع مردم بوشهر گفت: من وقتي امروز شنيدم كه پس از ۲۶ سال حكومت ديني در استان بوشهر هنوز هم مشكل آب حل نشده، از خودم خجالت كشيدم. به نظر مي رسد كه مهمترين مشكل اين نظام ناكارآمدي بخش هايي از نظام است و همين ناكارآمدي است كه اعتماد مردم را از نظام سلب مي كند. وي افزود: در بسياري از وزارتخانه ها باندبازي حاكم شده است. مثلا در وزارت خارجه گفته مي شود كه اگر «باند نيويورك» موافق نباشد كسي نمي تواند سفير يكي از كشورهاي اروپايي شود! و تازه در راس وزارتخانه هم يا يك پزشك اطفال يا متخصص علوم تربيتي هست.كواكبيان فعال كردن نخبگان خارج از قدرت را از مهمترين برنامه هاي دولت خود دانست و افزود: در طول ۲۶ سال گذشته مديريت ارشد سازمانهاي مهم كشور تنها در بين ۲۷۰۰ نفر با متوسط تحصيلات كارشناسي چرخيده است.
گفتگوي بين جناحي در فرودگاه زاهدان
مهر:محسن رضايي يكي از نامزدهاي احتمالي اصولگرايان و مصطفي معين نامزد احتمالي اصلاح طلبان در انتخابات نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به طور همزمان وارد زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان شدند.اين دو كانديدا كه از دو جناح متفاوت هستند، در فرودگاه زاهدان چند قدمي يكديگر را همراهي كرده و در خصوص وضعيت انتخابات رياست جمهوري با هم به گفت وگو پرداختند.
اگر موسوي كانديدا شود دوم خرداد اجماع مي كند
مهر: ابوالقاسم عابدين پور نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس ششم شوراي اسلامي گفت: با توجه به كانديداهاي دوره هاي قبلي انتخابات، هم اكنون نسبت به قبل، تعدد كانديدا نداريم و پيش بيني مي شود اين تعدد كانديدا نيز كمتر شود.وي در پاسخ به اين سئوال كه چه كسي از سوي اصلاح طلبان به عنوان كانديدا مطرح خواهد شد گفت: فعلا كه اجماعي بر سر انتخاب كروبي يا معين پيش نيامده ولي حدس من اين است كه كانديداي جديدي مطرح شود و هم اكنون رايزني ها با ميرحسين موسوي آغاز شده كه اگر وي كانديدا شود، تكليف حزب اصلاح طلب مشخص مي شود.
سه راه براي وحدت كانديداي اصولگرايان
فارس: سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب گفت: ديدگاه ما اين است كه بايستي با هماهنگي و همدلي به كانديداي واحد رسيد و شوراي هماهنگي بايد به گونه اي سازماندهي و برنامه ريزي كند كه كانديداي اصولگرايان مورد قبول همه واقع شود.محمد عظيمي با بيان اينكه شوراي هماهنگي بايد كانديداها را با مستندات متقاعد كند كه يك نفر بايستي بماند، افزود: اگر نمي توان چنين كرد بايستي خود كانديداها به اين نتيجه برسند كه يكي بايد بماند و اما راه سوم و مقبول در شرايط كنوني اين است كه با نظرسنجي و كسب نظر مردم فردي را كه از آراء بيشتري برخوردار است، انتخاب كنند.
اختلاف نظر اصولگراها به حداقل رسيده است
فارس:مرتضي تمدن نماينده مردم شهركرد وعضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: اختلاف نظرها در بين نيروهاي اصولگرا در معرفي كانديداي واحد و نهايي به حداقل رسيده است و به زودي كانديداي آنها معرفي خواهد شد كه اميدواريم اين همدلي در موفقيت آنها موثر باشد.
حمايت آبادگران از انتخاب نهايي همه اصولگرايان
فارس: براساس جمع بندي صورت گرفته، ائتلاف آبادگران ضمن دعوت مردم به حضور حداكثري در انتخابات،  از انتخاب اصلح و نهايي همه نيروهاي اصولگرا حمايت خواهد كرد.اعضاي ائتلاف آبادگران در شوراي اسلامي شهر تهران اين تصميم را در جلسه اي فوق العاده با اتفاق آراء اتخاذ كردند.براساس توافق نامه، حاضران اين جلسه به اتفاق آراء «به عنوان يك جريان فكري مردمي و خدمت رسان موافقت خود را با حضور آبادگران شوراي اسلامي شهر تهران در صحنه هاي سياسي و اجتماعي و با محوريت دعوت همه نيروهاي اصولگرا به وحدت و در جهت حضور حداكثري مردم شريف ايران به منظور حمايت از انتخاب اصلح و نهايي همه نيروهاي اصولگرا اعلام مي نمايد» .صورت جلسه اين نشست ۵ ساعته به امضاي اتفاق حاضرين رسيده است.
اعلمي دو سخنگو براي ستاد انتخاباتي اش برگزيد
اكبر اعلمي نماينده مردم تبريز كانديداي نهمين انتخابات رياست جمهوري با انتصاب دو سخنگو اقدام به انتخاب مسئولان ستاد انتخاباتي خود كرد.ابومحمد عسگرخاني استاد روابط بين الملل دانشگاه تهران به سمت سخنگو و مهدي عطايي روزنامه نگار نيز به عنوان سخنگوي ستاد انتخابات اكبر اعلمي از سوي وي، منصوب شده اند. بر همين اساس محمد حاتمي زاده نيز مسئول هماهنگي امور استانهاي اين ستاد خواهد بود. اعلمي مواضع خود را در روز يكشنبه در مجلس اعلام مي كند.
رابطه ميان هاشمي و ولايتي يك توافق متقابل است
ايسنا: به اعتقاد رييس ستاد انتخابات ولايتي، رابطه ميان هاشمي و ولايتي يك توافق متقابل است.علاءالدين بروجردي اظهارداشت: «درصورتي كه تصميم هاشمي برنيامدن باشد، نظرش به صورت ترجيحي ميان نامزدهاي موجود بر ولايتي است و ازاو حمايت مي كند. درعين حال اگر هاشمي ناگزير از آمدن باشد، ولايتي به نفع او كنار خواهد كشيد. همچنان كه پيش از اين نيز اين موضوع را عنوان كرده بود.»رييس ستاد انتخاباتي ولايتي به نتايج حاصل از نظرسنجي ها اشاره كرد كه با احتمال حضور هاشمي، ولايتي از بيشترين ميزان آراء پس از او برخوردار بوده و بدون درنظرگرفتن احتمال حضور هاشمي، ولايتي در صدر ليست آراء مردم قرار دارد.
جامعه روحانيت مبارز همچنان منتظر اجماع
ايسنا: مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: جامعه روحانيت مبارز تهران همچنان به دنبال اجماع و اتفاق نظر بر يك كانديداي واحد در ميان اصولگرايان است وتاكنون درخصوص اعلام حمايت از هيچ يك از كانديداهاي موجود در تشكل متبوعش بحث و بررسي نشده است.
نامزدها راهكارهاي رسيدن به توسعه عدالت محور را مطرح كنند
ايرنا: نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي گفت: نامزدهاي احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به جاي طرح مطالب و مسايل كلي، راهكارها و روشهاي رسيدن به توسعه عدالت محور را مطرح كنند.دكتر «حسن سبحاني» روز پنجشنبه در همايش «همبستگي ملي و مشاركت عمومي» در گرمسار افزود: درحالي كه يك ماه به زمان ثبت نام نامزدهاي انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري مانده است تمام نامزدها فقط درمورد بدبودن تورم و اينكه اشتغال و عدالت خوب است، صحبت مي كنند.
قاليباف: زير نظر شوراي هماهنگي نيستيم
مهر: محمدباقر قاليباف نامزد احتمالي اصولگرايان در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: چهار كانديداي اصولگرا كه با هم تفاهم نامه اي را امضا كرده اند، زير نظر شوراي هماهنگي قرار ندارند.وي خاطرنشان كرد: تعهد من فقط به سه كانديدايي است كه با آنها تفاهمي را به امضا رسانده ايم، اين تعهد فردي من به اين سه نفر است و خود را به آن پايبند مي دانم.قاليباف با تاكيد براينكه اگر من در سال ۷۸ فرمانده ناجا بودم اتفاقات ۱۸ تير كوي دانشگاه اتفاق نمي افتاد، گفت: دامنه مشكلات در سال ۸۲ بيش از سال ۷۸ بود و نيروي انتظامي توانست اين حوادث را جمع كند، حتي برخي تصميمات گرفته شد كه برخي برخوردها صورت گيرد اما من به عنوان فرمانده نيروي انتظامي تصميم گرفتم بدون برخورد مسئله را حل كنم كه اين گونه نيز شد.
معين: نقش اصلي جامعه برعهده زنان است
ايسنا:كانديداي مورد حمايت جبهه مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پيگيري مطالبات زنان را از مهمترين اولويت ها در سطح دولت و نظام اجتماعي عنوان كرد.فعالان سياسي زن، عضو احزاب حامي مصطفي معين روز چهارشنبه گذشته با وي ديدار و گفت وگو كردند. معين در اين ديدار موفقيت زنان را در گرو تلاش خودشان دانست و ادامه داد: از آنجا كه ۵۰ درصد جامعه را زنان تشكيل مي  دهند نمي توان مطالبات آنها را ناديده گرفت. ممكن است مردسالاري امكان بروز بسياري از استعدادها را ندهد اما همواره نقش اصلي در جامعه برعهده زنان است.
حمايت يك عضو فراكسيون زنان مجلس از مهرعليزاده
فارس: نماينده مردم خلخال در مجلس شوراي اسلامي درخصوص كانديداتوري مهرعليزاده اظهار داشت: مهرعليزاده از شخصيت هاي توانمند و مقتدر كشور محسوب مي شود و ايشان جزو مديران كارآمد و برنامه محور است.به گزارش ستاد انتخاباتي مهرعليزاده، مهرانگيز مروتي باحضور در ستاد انتخاباتي مهرعليزاده افزود: وي در كسوت رئيس جمهوري مي تواند از عهده اداره كشور برآيد و كشور نيازمند مديري كارآمد همچون مهرعليزاده است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |