شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۴ - Apr 16, 2005
بازديد دكتر احمدي نژاد
از عمليات احداث چاپخانه جديد همشهري
004041.jpg
دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران و مدير مسئول روزنامه همشهري بعدازظهر ديروز از محل چاپخانه همشهري و محل احداث چاپخانه جديد اين روزنامه بازديد كرد.
در اين ديدار عليرضا شيخ عطار مديرعامل مؤسسه همشهري و نيز چند تن از مديران روزنامه مشخصات چاپخانه جديد را براي دكتر احمدي نژاد تشريح كردند.
چاپخانه جديد همشهري در مهر يا آبان ماه سال جاري بطور رسمي افتتاح و آغاز به كار مي كند. اين چاپخانه در زميني به وسعت ۲۰ هزار مترمربع با ۱۴ هزار متر مربع زير بنا با بهره مندي از ۳ ماشين چاپ،  توان چاپ ۱۲۰ هزار نسخه ۸ صفحه در ۴ رنگ در هر ساعت را دارد.
ماشين هاي چاپ مذكور مجهز به سيستم مكانيزه توزيع براساس تكنولوژي روز است.
افزون بر ۳ دستگاه چاپ ويژه روزنامه كه از كيفيت بسيار بالايي برخوردار هستند،ماشين آلات چاپ روزنامه همشهري خريداري شده كه در خردادماه سال جاري به ايران وارد و پس از عمليات نصب راه اندازي و مورد بهره برداري قرار مي گيرند.

دكتر احمدي نژاد اعلام كرد:
طرح شهرداري براي نوسازي وبازيابي
هويت فرهنگي و طبيعي شميران
حدفاصل ميدان هاي قدس و تجريش در قالب طرح «قدمگاه صالحيه» به محور پياده رو تبديل شده و ميدان تجريش هويت تاريخي خود را بازخواهد يافت
004077.jpg
گروه شهري: مديريت واحد شهري، ضرورت ساماندهي اساسي شهرهاي بزرگ و تمركز زدايي از تهران هم عامل حل مشكلات تهران و هم كشور به شمار مي رود.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر احمدي نژاد شهردار تهران، پنجشنبه گذشته در حاشيه ملاقات مردمي خود از منطقه يك افزود: از آن جايي كه امروز منابع اصلي كشور در تهران راكد و بلوكه مانده لذا آزادسازي اين منابع و قرار گرفتن آن در اختيار عموم مردم كشور ضروري است.
احمدي نژاد گفت: اين منابع بلوكه شده در واقع مانع رشد و توسعه اصولي و علمي كشور و نماد محروميت ساير مناطق از امكاناتي است كه بايد در اختيار همه مردم باشد.
به اعتقاد شهردار تهران بيش از يك سال و نيم است كه مديريت شهري تهران و بخشي از متخصصان كشور بحث مديريت واحد شهري و تمركززدايي از تهران را با جديت مطرح و دنبال مي كنند به طوري كه خوشبختانه آرام آرام ذهنيت ها به اين سمت گرايش پيدا كرده و ما شاهد اظهارنظرهاي مثبت از جانب مسئولين و تصميم گيرندگان كشور هستيم.
احمدي نژاد اظهار اميدواري كرد هر چه زودتر به يك نقطه روشن در اين قضايا كه همانا تحقق مديريت واحد شهري و تمركز زدايي از شهر تهران است دست يابيم.
شهردار تهران با اشاره به تحقق چند طرح بزرگ ترافيكي در تهران گفت: هفته آينده عمليات اجرايي احداث تقاطع غيرهمسطح در ميدان جهاد و تقاطع آزادگان با بزرگراه خليج فارس و بزرگراه كوثر آغاز خواهد شد.
وي اين پروژه را در ادامه توسعه شبكه ارتباطي شمال به جنوب و شرق به غرب تهران اعلام كرد كه متعاقب آن در محور شمالي _ جنوبي شاخه غربي بزرگراه نواب به بزرگراه كوثر متصل و از آن جا با ورود به ميدان جهاد ادامه اش به بزرگراه خليج فارس و در محور شرق به غرب به كمربندي آزادگان مي رسد.
وي ادامه داد در صورت احداث اين تقاطع غيرهمسطح و تقاطع غيرهمسطح  ديگري كه در محور توحيد به جمهوري به زودي اجرا مي شود از بزرگراه خليج فارس شمالي ترين نقطه تهران به راحتي قابل دسترس خواهد بود.
احمدي نژاد افزود: هفته آينده همچنين شاهد احداث ادامه بزرگراه امام علي (ع) به سمت شمال خواهيم بود كه در حال حاضر در بزرگراه ارتش متوقف مانده است.
شهردار تهران راههاي دسترسي اين بزرگراه را از جنوب تا آزادگان و از شمال تا دارآباد دانست كه با مطالعات انجام شده به زودي ادامه بزرگراه دارآباد به سمت شمال به طول ۳ كيلومتر تا دارآباد جنبه اجرايي به خود خواهد گرفت.
احمدي نژاد از يك كار بزرگ در منطقه يك خبر داد و گفت: از آن جايي كه مناطق شمال شهر تهران طي ۱۰ _ ۱۲ سال اخير درگير رشد بسيار سنگين تراكم ساختماني با كاربري هاي مختلف شده اند، لذا شاهد مخدوش شدن فضاي عمومي و هويت شهري منطقه شميرانات هستيم. بنابراين در راستاي بازيابي هويت شهري، فرهنگي و تاريخي منطقه چند طرح ترافيكي، شهرسازي و ساماندهي تهيه شده است كه يكي از مهمترين آن ها فاز اول مطالعاتي طرح قدمگاه صالحيه است كه تا پايان امسال عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
احمدي نژاد وجود بارگاه امامزاده صالح را عامل هويت بخش منطقه شميرانات اعلام كرد و گفت: فاصله بين ميدان قدس تا سرپل تجريش در گذشته  هاي دور محور تردد زايرين و هويت منطقه بود كه براساس اين طرح به صورت پياده رو طراحي خواهد شد و بر مبناي آن محيط زيست و زيبايي هاي طبيعي منطقه را همراه با درختان كهنسال چندصدساله آن حفظ و ارتقا خواهيم بخشيد.
وي ادامه داد: همچنين بر مبناي اين طرح از سه راه دزاشيب به سمت بزرگراه چمران تردد خودروها به زير سطح منتقل خواهد شد و يك تونل ۲ طبقه احداث خواهد شد كه در مرحله اول از سه راه دزاشيب تا باغ فردوس و در مرحله دوم از باغ فردوس تا بزرگراه چمران را شامل مي شود.
به اعتقاد شهردار تهران و براساس برآوردهاي اوليه پايان سال ۸۴ آغاز عمليات اجرايي طرح قدمگاه صالحيه خواهد بود كه ضمن روان سازي تردد مردم و خودروها در كاهش آلودگي هوا نقش بسيار مؤثري را ايفا خواهد كرد.
وي از ۲ طرح ترافيكي ديگر در منطقه يك نام برد كه يكي ادامه بلوار شهيد اندرزگو در خيابان شهيد لواساني به سمت شريعتي است كه مرحله اول آن تا قيطريه انتهاي شهيد كاوه ظرف ۲ ماه آينده به بهره برداري مي رسد و بعد از آن مرحله دوم كه ادامه اين محور تا خيابان شريعتي است آغاز خواهد شد.
احمدي  نژاد گفت: تلاش مي كنيم در بخش شمالي محور دزاشيب ولي عصر با تعريض برخي كوچه ها و خيابان ها كار روان سازي ترافيكي در اين محدوده را به ثمر برسانيم.
وي از طرح ساماندهي ۶ روددره در منطقه يك سخن گفت و رود دره ها را به لحاظ محيط زيستي و فضاي شهري جزو سرمايه  هاي ارزشمند شهر تهران نام برد. وي تاكيد كرد البته ساماندهي رود دره ها به اين مفهوم نيست كه شهرداري منطقه يك مانع از ساخت و ساز مردم شود بلكه در اين مناطق نيز مطابق با ساير نقاط و براساس ضوابط شهرسازي، مردم مي توانند ساخت و ساز كنند. ضمن اين كه بدون تحميل هزينه اي ضوابط ويژه اي براي عبور و مرور به سوي كوه و مراكز تفريحي و عبور سيلاب ها و جريانات فصلي اعمال خواهد شد.

بلوك بنديهاي شهر اصلاح مي شود
نرخ ماليات بر اجاره بهاي خانه افزايش نمي يابد
004083.jpg
ايسنا: رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: ميزان ماليات بر اجاره بها و نرخ عوارض اراضي و املاك بلااستفاده شهري امسال افزايش نمي يابد.
دكتر نادر شريعتمداري با اشاره به اين كه هيچ مكانيزم رسمي براي تعيين اجاره بها پيش بيني نشده و عمدتا بازار و نحوه تعامل مالك و مستاجر، قيمت واقعي را تعيين مي كند، افزود: عوامل متعددي همچون توليد و عرضه مسكن، توجيهات اقتصادي، قيمت تمام شده مسكن از جمله بهاي مصالح، دستمزدها، سود، تسهيلات بانكي و.. در تعيين نرخ اجاره بها نيز مؤثر است.
وي گفت: با توجه به وجود مشكلاتي در تنظيم اسناد رسمي اجاره بهاء و مشخص نبودن مبناي اخذ ماليات از مالك، سال گذشته در كميسيون ماده ۶۴ وزارت امور اقتصاد و دارايي قيمت پايه اي بر اساس مشخصات ملك و قرار گرفتن در هر بلوك تعيين و جدولي تنظيم شد.
شريعتمداري افزود: بر همين اساس از سال گذشته اخذ ماليات بر اساس يك جدول مشخص و شفاف بود و امسال نيز بدون تصويب نرخ جديد بر مبناي همين جدول عمل مي شود.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران درخصوص علت و هدف عدم افزايش نرخ ماليات بر اجاره بها و ماليات املاك در سال جاري توضيح داد: سال گذشته براي اولين بار نرخ مبناي اجاره بهاء جهت محاسبه ماليات املاك، بر اساس جدول مشخص صورت گرفت و هنوز ارزيابي دقيقي از عملكرد و تاثير آن در معاملات و ميزان رضايتمندي مالك و مستاجر صورت نگرفته كه اين موضوع بايد بررسي شود و كميسيون ماده ۶۴ آن را در دستور كار قرار داده است.
وي تجديد نظر در بلوك بندي هاي شهر تهران در آينده را از ديگر اقدامات صورت گرفته در جهت عدم افزايش نرخ اجاره  بها و ماليات املاك بيان كرد و به ايسنا گفت: تقسيم بندي هاي منطقه اي شهر تهران مبناي محاسبات ماليات، عوارض ساختماني، هزينه نقل و انتقال و... است؛ لذا ارقام بايد متناسب با واقعيت ها و تفاوتهاي جغرافيايي زندگي مردم باشد.
وي افزود: در همين راستا بلوك بندي اصلاح شده تهران با انجام كار كارشناسي دقيق تهيه شده و مراحل نهايي تصويب و ابلاغ را طي مي كند.شريعتمداري طرح تثبيت قيمت ها را از مهمترين اهداف عدم افزايش نرخ پايه ماليات بر اجاره بها و املاك عنوان كرد و به ايسنا گفت: افزايش ماليات و تحميل هزينه به مالك به طور طبيعي منجر به افزايش اجاره بهاء مي شود و با توجه به سياست كلان تثبيت قيمت ها، نرخ ماليات اجاره بهاء نيز تغيير نمي كند.

نوسانات قيمت و عرضه مرغ همچنان ادامه دارد
گروه اقتصادي- علي ابراهيمي: با وجود اجراي طرح خريد و ذخيره سازي مرغ نوسانات قيمت و عرضه مرغ گرم در ميادين ميوه و تره بار شهرداري و بازارهاي سطح شهر ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما در روزهاي گذشته با وجود آنكه مرغ تازه به قيمت هر كيلو ۱۳۰۰ تومان در ميادين ميوه و تره بار شهرداري عرضه شده است اما بسياري از مصرف كنندگان از كمبود و كيفيت عرضه مرغ در مراكز مذكور ناراضي هستند.
اين در حالي است كه براساس طرح تنظيم بازار مرغ مقرر شده با تعيين قيمت كف تعيين شده گوشت مرغ از نوسانات قيمت و عرضه آن جلوگيري و در صورت كاهش قيمت ها دستگاه مباشر نسبت به خريد و ذخيره سازي نياز بازار و عرضه آن در شرايط افزايش قيمت ها اقدام كند.
محمود شهيري پارسا عرضه مرغ تازه به قيمت ۱۳۰۰ تومان در مراكز عرضه مستقيم را مربوط به قيمت هاي تعيين شده ۹۰۰ الي ۹۵۰ توماني براي هر كيلوگرم مرغ زنده در سال گذشته دانسته و معتقد است اكنون كه قيمت مرغ زنده هر كيلو ۱۰۵۰ تومان افزايش يافته عرضه مرغ با قيمت ۱۳۰۰ تومان چندان معقول و منطقي به نظر نمي رسد و همين امر موجب كاهش ميزان عرضه و كيفيت مرغ تازه ارايه شده در ميادين ميوه و تره بار گرديده است.
مدير كل دفتر طيور وزارت جهاد كشاورزي مي افزايد: با قيمت كنوني مرغ زنده عرضه مرغ تازه به قيمت ۱۳۰۰ تومان با توجه به هزينه هاي كشتار و حمل و نقل براي توليد كنندگان مقرون به صرفه نبوده و اين امر سبب كاهش كيفيت و عرضه مرغ گرم در اين مراكز و ايجاد نياز كاذب در بازارهاي سطح شهر شده است.
اين در حالي است كه مدير عامل سازمان ميادين ميوه و تره بار تهران در گفت و گو با خبرنگار ما كاهش عرضه و كيفيت مرغ گرم در ميادين ميوه و تره بار را نپذيرفته و مي گويد: در روز سه شنبه هفته گذشته ۲۵ هزار و ۵۰۰ كيلو مرغ تازه و ۲ هزار و ۵۰۰ كيلوگرم مرغ منجمد در اين مراكز عرضه شده كه رقم كمي نبوده و اين روند عرضه نيز رو به افزايش است.
مدير عامل سازمان ميادين ميوه و تره باره شهرداري تهران قيمت مرغ تازه عرضه شده در اين مراكز طي اين روز را ۱۳۷۰ و قيمت مرغ منجمد را بر اساس قيمت ۱۴۹۰ توماني ارايه شده از سوي شركت پشتيباني امور دام مي داند.
در حالي كه شهيري پارسا قيمت كف تعيين شده براي مرغ را ۱۴۶۰ تومان عنوان مي كند، صلاحي مي گويد قيمت كف تعيين شده براي مرغ منجمد ۱۴۹۰ تومان بوده و در ميادين نيز مرغ به همين قيمت عرضه مي شود.
وي نوسانات قيمت مرغ تازه در بازارهاي سطح شهر به دليل پايين بودن قيمت عرضه آن در ميادين ميوه و تره بار شهرداري را غيركارشناسي مي داند و معتقد است از آنجا كه ميادين تنظيم كننده بازار بوده و بايد قيمت هاي عرضه محصولات در اين مراكز با قيمت هاي سطح شهر متفاوت باشد پس بايد قيمت هاي عرضه محصول در اين مراكز كمتر از بازارهاي سطح شهر باشد چرا كه مراجعين اين مراكز اغلب اقشار كم درآمد هستند.
مديركل دفتر طيور وزارت جهاد كشاورزي معتقد است: بايد در ميادين ميوه و تره بار خط قرمزي براي قيمت عرضه مرغ تازه از ۱۶۵۰ تا ۱۷۰۰ تومان تعيين شود تا در صورت افزايش قيمت ها به بيش از اين ميزان از عرضه مرغ گرم جلوگيري و نسبت به عرضه مرغ منجمد اقدام كرد.

مشكلات زيست محيطي منطقه كهريزك كاهش مي يابد
ايرنا: معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: بابرنامه ريزي هاي انجام شده، مشكلات زيست محيطي منطقه كهريزك كاهش خواهد يافت.
يوسف حجت افزود: بنا به اطلاعات دريافتي، هم اكنون سازمان بازيافت شهرداري تهران توانسته است، سه هزار تن از زباله هاي تهران را به كمپوست تبديل كند.
وي به اقدامات شهرداري تهران درخصوص طرح هاي بازيافتي اشاره كردوگفت: بابرنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار است كه اين ميزان طي چند روز آينده به شش هزار تن افزايش يابد.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه روزانه حدود هفت هزار تن زباله در شهر تهران توليد مي شود، گفت: در واقع از ارديبهشت ماه سال جاري از دفن زباله هاي تر توليدي پايتخت جلوگيري مي شود.
حجت، به اقدامات موثر بازيافتي شهرداري تهران اشاره كرد و افزود: شهرداري تهران طرح هاي مشتركي را با بانك جهاني در دست مطالعه دارد كه با اجراي آن مشكلات زيست محيطي ناشي از دفن سال هاي گذشته كاهش مي يابد.مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهر تهران در اين بازديد به طرح تفكيك زباله از مبدأ اشاره كرد و گفت: اين سازمان توانست براي نخستين بار در كشور اين طرح را در مناطق ۲۲گانه به اجرا درآورد.
ابوالفضل ابراهيمي با بيان اينكه هم اكنون ۵‎/۵ تا ۶ درصد از زباله هاي تهران در مبداء از هم تفكيك مي شوند، اظهار اميدواري كرد كه اين رقم طي شش ماه اول سال جاري به بيش از ۱۰درصد افزايش يابد.وي خاطر نشان كرد: در زمان حاضر ۵۰درصد از زباله هاي خانگي شهر تهران به كمپوست تبديل مي شود كه با اجراي ديگر طرح هاي بازيافتي اين سازمان كه به مناسبت روز زمين پاك افتتاح خواهد كرد از دفن زباله هاي خانگي جلوگيري خواهد شد.

جزييات اختلاس ميلياردي در شركت دخانيات
مهر: تضييع ۵/۳ ميليارد توماني حقوق دولت، دريافت ۲۰۰ ميليون تومان وجه نقد، ۶۰ دستگاه پرايد، پژو و ۱۶ زانتيا، ۵۰ لب تاب (كامپيوتر دستي)، ۵/۱ كيلو سكه و شمش طلا به عنوان رشوه، خريد ساختمان يك ميليارد تومان بالاتر از بهاي واقعي، ابهام در وضعيت ۷۵ فقره از املاك شركت، خريد تجهيزات دست دو آنهم ۴ ميليون دلار بالاتر از رقم كارشناسي، استخدام ۱۲۰۰ نفر از نزديكان و مرتبطان، ابهام در وضعيت مالكيت ۴۴ خودروي شركت و ارتباطات خاص سياسي در قالب مراودات تجاري، تنها بخشي از مواردي است كه در پرونده اتهامي شركت دخانيات ايران به چشم مي خورد.
يك مقام مطلع و مسئول، بازار سيگار را در جهان، سومين تجارت سودآور خواند كه اين تجارت در اختيار چند شركت چند مليتي اروپايي و آمريكايي است و هميشه به عنوان يك ابزار فرهنگي استعماري در اختيار قدرتهاي بزرگ بوده است.وي گفت: شركت انحصاري دخانيات ايران نيز از قاعده اين بازار مستثني نبوده و باتوجه به جمعيت ايران هم از نظر كمي و هم از نظر جوان بودن بازار سيگار بسيار سودآور است.
لذا شركتهاي بزرگ توليد سيگار به هر قيمتي، چه به صورت قاچاق و چه به صورت واردات رسمي، سعي در بدست آوردن بازار ايران مي نمايند و چون اين بازار در انحصار شركت دخانيات ايران كه يك شركت صد درصد دولتي است مي باشد، رانت بسيارعظيمي هم بوجود آورده است.
به طور مثال در سال ۸۲ واردات رسمي سيگار ۴۰ ميليارد نخ بوده است كه هر نخ اگر حداقل ۳۰ ريال سود داشته باشد مبلغي نزديك به ۱۲۰ ميليارد تومان خواهد شد.
اين مقام با اشاره به اينكه اين تجارت در سال ۸۲ نود ميليارد تومان سود عايد دولت كرده است، افزود: در هنگام معرفي آقاي جهانگيري به عنوان وزير صنايع و معادن، مجمع نمايندگان يكي از استانهاي شمالي كشور در مجلس ششم از وي قول گرفتند در صورت دادن راي اعتماد، در برخي از پستها، عناصر هم گروه آنان گمارده شود كه يكي از اين پستها مدير عاملي شركت دخانيات ايران بود.البته سند اين تبادل در مجلس ششم از بين رفته است.سرانجام پس از رايزني هايي، برادر يكي از نمايندگان مجلس ششم، بنام عبدالحميد رحماني خليلي به سمت مديرعاملي شركت دخانيات معرفي و از نيمه دوم سال ۸۰ مشغول بكار شد. وي با اعلام اينكه در اين سالها توليدات داخلي كاهش چشمگيري داشته و به ۵ تا ۱۰ درصد تنزل پيدا كرده است، افزود: شركت دخانيات در قالب طرح مبارزه اقتصادي با قاچاق سيگار مذاكرات رسمي خود را با كمپانيهاي بزرگ توليد سيگار مانند A.T.B (كمپاني برتيانيا - آمريكا) I.T.J (كمپاني ژاپن) امپريال - ريستيا- هائوني آلمان _D.J ايتاليا جهت واردات سيگار به ايران آغاز و به ترتيب در سالهاي
۸۱-۸۲-۸۳ بالغ بر يكصد ميليارد نخ وارد كشور كردند.
اين مقام آگاه به دامنه تحقيقات و اقدامات اطلاعاتي در قبال پرونده شركت دخانيات ايران اشاره كرد و گفت: با شكايت فردي به نام «ق» از يكي از عاملين وارد كننده سيگار بهمن بنام ف ز (تبعه امارات) و ورود ثالث بانك سپه مبني بر تضييع حقوق دولت به مبلغ ۵/۳ ميليارد تومان، پرونده متشكله در دادسراي ناحيه ۶ حسب دستور رياست قوه قضائيه به مجتمع امور اقتصادي احاله گرديد، حسب دستور بازپرس حفاظت قوه قضائيه ماموريت يافت پيرامون موضوع تحقيقات لازم را انجام و نتيجه را همراه مستندات گزارش نمايد.وي افزود: سرانجام حكم دستگيري مشاور مديرعامل دخانيات خانم «ب م» صادر گرديد و پس از ۲۵ روز بازداشت بدون نتيجه گيري موضوع به بازپرس ارجاع گرديد، بازپرس كه از نتيجه تحقيقات آن وزارتخانه حساس نتيجه اي حاصل نكرده بود، ادامه تحقيقات از اين متهم را به حفاظت قوه قضائيه موكول نمود كه با مقاومت بسيار شديد آن مقام ارشد روبرو گرديد.وي در ادامه توضيحات خود، با اشاره به برخي اتهامات مطروحه در اين پرونده، افزود: در شهريور سال ۸۲ مديران شركت آمريكايي انگليسي ( A.T.B ) با سه فروند هواپيماي جت فالكون بدون هماهنگي به ايران وارد و توسط اداره عمليات ويژه يكي از ارگانهاي مسئول دستگير و سوابقي در اين خصوص تشكيل مي گردد.
مديران اين شركت توليد كننده سيگار مستقيما با مدير عامل دخانيات و برخي از عناصر يكي از احزاب سياسي ملاقاتهايي را انجام مي دهند كه برخي اطلاعات حكايت از آن دارد كه در واقع شركت A.T.B هزينه هاي انتخاباتي همين حزب را در انتخاب مجلس هفتم و شوراهاي شهر پرداخت مي نمايد.

افزايش مصرف كاغذ در تهران
004089.jpg
آسمان آبي ايران :ميزان كاغذ در تركيبات زباله هاي شهري از ۱۰ به ۱۴ درصد افزايش يافت.براساس آخرين آمار سازمان حفاظت محيط زيست مقايسه توليد، واردات و مصرف كاغذ طي سال هاي ۷۲ تا ۸۱ در كشور افزايش متوسط سالانه ۲۴ درصدي را نشان مي دهد.طبق اين گزارش حدود ۶۰ درصد از كاغذهاي مصرفي كل كشور در تهران توزيع مي شود.با در نظر گرفتن ۱۴ درصد انواع كاغذ و مقوا در تركيب زباله شهر تهران مي توان گفت كه ميزان كاغذ قابل بازيافت از زباله شهر تهران سالانه به ۶۸۴ هزارتن بالغ مي شود.گفتني است مديريت شهرداري تهران به تازگي با اجراي طرح تفكيك زباله تلاش مي كندبا بهره گيري از تازه ترين يافته علمي و ابزار هاي پيشرفته ميزان بازيافت كاغذ را افزايش دهد.

تخفيف ۹۰ درصدي عوارض مازاد بر تراكم
004086.jpg
روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ اعلام كرد: در راستاي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، در صورت تجميع املاك كوچك در بافت فرسوده، عوارض مازاد بر تراكم در زيربنا تا ۹۰ درصد تخفيف منظور مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ شهروندان محترم منطقه مي توانند جهت نوسازي بافت فرسوده و بهره مندي از اين تسهيلات از ابتداي سال جاري به شهرداري منطقه ۱۵ مراجعه و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۳۱۵۲۵۱۰ حوزه معاونت شهرسازي و معماري منطقه تماس بگيرند.

شوراها سيستم درآمدي سالم
و پايدار براي اداره شهرها نيستند
004080.jpg
مهر: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: شورا ها سيستم درآمدي سالم و پايدار براي اداره شهرها نيستند به همين منظور بايد به منافع مالي ديگر، دراين زمينه روي آورد.مهندس مهدي چمران با بيان اين مطلب افزود: شوراها و شهرداري ها مشكلات مالي زياد و ساختار تشكيلاتي بسيار ضعيفي دارند و در اداره شهرها از نظر امنيتي، اقتصادي با مشكلات زيادي روبرو هستند. وي اظهار داشت: متاسفانه شوراها از مديريت واحد شهري و استقلال كافي در زمينه اداره شهرها برخوردار نمي باشند و براي رفع اين نقايص بايدگامهايي براي تعامل جدي با ساير نهادها و سازمان ها بر داشته شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |