يكشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۵ - Apr 17, 2005
آيين نامه كميته هاي انضباطي دانشگاه ها تغيير كرد:
جرايم اينترنتي و كپي رايت جزو تخلفات دانشجويي شد
اختصاص ۶۰ ميليارد تومان به صندوق رفاه دانشجويان
004131.jpg
گروه علمي- فرهنگي: دبير نخستين همايش دبيران كميته هاي انضباطي وزارتخانه هاي علوم و بهداشت از تغيير آيين نامه كميته هاي انضباطي دانشگاه ها خبر داد.
دكتر محمد روشن، در گفت وگو با ايسنا ضمن اعلام اين خبر، اظهار كرد: آيين نامه  و شيوه نامه انضباطي دانشجويان براساس اعلام شوراي عالي انقلاب فرهنگي با همكاري وزارتخانه هاي علوم و بهداشت مورد بررسي و بازنگري قرار گرفت كه طي آن تلاش شد با انطباق آن با قانون اساسي و شريعت اسلام، حقوق فردي دانشجو و صيانت از مقام علم و عالم و دانشگاه بيش از پيش رعايت شود.
وي افزود: در آيين نامه جديد از تعابير و اصطلاحاتي استفاده شده كه علاوه بر دارا بودن بار حقوقي و با ممانعت از تفسير، از هرگونه سوءبرداشت براي صدور احكام انضباطي جلوگيري شود.
معاون دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به ساير تغييرات آيين نامه كميته هاي انضباطي دانشگاه ها، تصريح كرد: تعريف از تخلفات جديدي كه موضوع آن قبلا در آيين نامه و شيوه نامه پيش بيني نشده بود، مانند جرايم اينترنتي و كپي رايت در آيين نامه جديد ديده شده است.
دكتر روشن همچنين با اشاره به برگزاري نخستين همايش دبيران كميته هاي انضباطي وزارتخانه هاي علوم و بهداشت طي روزهاي هفتم و هشتم ارديبهشت ماه، اظهار كرد: در اين سمينار تعدادي كارگاه آموزشي براي شركت كنندگان تدارك ديده شده تا كليه كساني كه عهده دار وظيفه رسيدگي به تخلفات انضباطي دانشجويان در دانشگاه هاي كشور اعم از وزارت علوم و بهداشت هستند، با نحوه رسيدگي به اتهامات و شيوه هاي دادرسي آشنا شوند.
وي ايجاد وحدت رويه براي ارايه احكام تنبيهات يكسان در خصوص تخلفات مشابه را از ديگر اهداف برگزاري اين سمينار عنوان و تصريح كرد: در اين راستا از ايجاد نشست و رسيدگي هاي متضاد جلوگيري مي شود؛ بنابراين در اين سمينار كليه دستگاه هايي كه به نحوي در اعلام تخلف و يا رسيدگي بدوي و تجديدنظر دخالت خواهند داشت، شركت داشته و نظرات خود را بيان مي كنند كه از ميان آنها مي توان به ديوان عدالت اداري و نيروي انتظامي اشاره كرد.
وي افزود: طي اين سمينار موضوعات با تاكيد بر حقوق اساسي شهروندي بررسي و تلاش مي شود با توجه به اصول صحت، برائت و رعايت حقوق دانشجويي، بيش از پيش عدالت در رسيدگي ها موردنظر باشد كه براي تحقق اين هدف از اساتيد برجسته حقوق براي تبيين اصولي از قانون اساسي شامل حقوق و آزادي هاي فردي براي اداره كارگاه ها دعوت شده است.
شايان ذكر است، در نخستين همايش دبيران كميته هاي انضباطي وزارتخانه هاي علوم و بهداشت، وزراي علوم و بهداشت، نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و تني چند از نمايندگان شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين همايش شركت خواهند كرد.

افزايش تعرفه ها در شرايط فعلي به نفع پزشكان نيست
004128.jpg
فارس: افزايش تعرفه هاي پزشكي در ابتداي سال و درست در شرايطي كه مجلس بحث تثبيت قيمت ها را دنبال مي كند به هيچوجه به صلاح نيست و جو منفي عليه پزشكان و سازمان نظام پزشكي ايجاد مي كند.
رئيس كميسيون بهداشت مجلس ضمن بيان اين مطلب افزود: سازمان نظام پزشكي بر اساس قانون جديد اختيارات زيادي پيدا كرده كه يكي از آنها تعيين تعرفه هاي پزشكي بخش خصوصي است، اما در اولين گام اگر اقدام به افزايش تعرفه هاي پزشكي كند اين شائبه به وجود مي آيد كه اگر به نظام پزشكي اختيارات دهيم هر وقت بخواهد مبادرت به افزايش قيمت ها مي كند.
وي ادامه داد: مسئولان نظام پزشكي قول داده بودند كه حداقل در ابتداي سال ۸۴ تعرفه ها را افزايش ندهند تا جو منفي عليه پزشكان در كشور ايجاد نشود اما آنان به قول خود عمل نكردند و كار به اختلاف دولت و سازمان نظام پزشكي كشيده شد در صورتي كه مي توانستند در فرصت مناسب براي واقعي شدن تعرفه ها وارد عمل شوند و در پيشبرد اهدافشان موفق تر باشند. وي گفت: اكنون با توجه به اختلاف نظر دولت و نظام پزشكي منتظر استعلام نظام پزشكي از مجلس براي تفسير قانون نظام پزشكي هستيم تا اين مسأله براي اعلام نظر به اداره قوانين مجلس ارجاع شود و كار حقوقي در اين مورد انجام شود.
نماينده مردم مسجد سليمان در مجلس اضافه كرد:  تعرفه هاي واقعي بايد به دنبال افزايش سرانه هاي بيمه و افزايش سوبسيدهاي دولت و به طور هماهنگ با دولت انجام شود.
رضايي گفت: سرانه واقعي بايد بر اساس برنامه چهارم توسعه با هماهنگي سازمان مديريت و شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي و شوراي عالي بيمه افزايش يابد و سپس اقدام به افزايش تعرفه هاي پزشكي شود، اگر مشكل سازمانهاي بيمه گر حل شود افزايش تعرفه ها باري بر دوش مردم تحميل نمي كند.

يادداشت
تقديم به نوجوانان ۱۶ ساله
صورتحساب قدم زدن

ابراهيم زاهدي مطلق
004125.jpg
بايد صورتحساب جنگ را درآورد و به جوانان ارائه كرد تا بدانند هزينه زندگي آرام و به دور از سلطه بيگانگان چقدر بوده است. بايد محاسبه كرد و صورتحساب داد كه ۸ سال جنگ با چه رقمي به پايان رسيده است.(به نقل از دوست عزيزم مرتضي سرهنگي در مصاحبه اي كه با او داشتم.)
منظور آقا مرتضي هزينه هاي ريالي جنگ نبوده و نيست. صورتحساب جنگ، بچه هاي پاك و عزيز و پاكباخته اي هستند كه حالا يا نيستند و يا- مطابق آمارها و معيارهاي ما- با ۴۰ درصد، ۵۰ درصد ۶۵ درصد و... درصدهاي ديگر از سلامت جسمشان و روح شان در كنار ما زندگي مي كنند.
جمعه شب، حضرت حق، يكي از آن برگهاي مقدس صورتحساب را به ما داد؛ جانباز و آزاده «فرهاد نيك بخش» از كنار ما رفت. او تنها پسر خانواده بود كه در سن ۱۶ سالگي گرد و خاك جبهه را و يك سال و نيم بعد اردوگاه هاي اسارت را به مدت ۷ سال به عشق آزاد ماندن مردم و سرزمينش تجربه كرد.
جانباز و آزاده و شهيد پاكباز فرهاد نيك بخش، جمعه شب پس از چهار سال مداوم بستري شدن در بيمارستان، پيش از آن كه كودك ۵ ساله اش را به آغوش بكشد، جاودانگي را در آغوش گرفت تا...
... تا بدانيم و به ياد داشته باشيم چه هزينه اي پرداخته شده تا ما دست فرزندان ۵ ساله مان را بگيريم و به دور از جنگ و ناامني در خيابانها و پاركها قدم بزنيم.
اختصاص ۱۰۰ ميليارد ريال تسهيلات براي
جلوگيري از فرار مغزها

گروه علمي فرهنگي: يكصد ميليارد ريال تسهيلات در قانون بودجه سال ۱۳۸۴ به منظور جلوگيري از فرار مغزها و ايجاد اشتغال مولد جهت متخصصان فارغ التحصيل دانشگاه ها اختصاص يافت.
به گزارش ايسنا، بانك مركزي همچنين موظف است اين مبلغ را از طريق دفتر همكاريهاي فناوري نهاد رياست جمهوري منظور نمايد، ايثارگران شامل رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا در اولويت مي باشند.
همچنين براساس بند ديگري از تبصره ۲ قانون بودجه سال جاري، مبلغ ۶۰۰ ميليارد ريال براي صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و دانشگاه آزاد اسلامي به صورت قرض الحسنه با كارمزد كم قرار مي گيرد تا براي پرداخت شهريه در نظر گرفته شود و پس از فراغت از تحصيل به تدريج بازپرداخت شود.
آيين نامه اجرايي استفاده از اين تسهيلات توسط اين دو وزارتخانه، دانشگاه آزاد و سازمان مديريت و برنامه ريزي تهيه و به تصويب هيات وزيران رسانده مي شود.
همچنين در راستاي اجراي ماده ۸۷ قانون برنامه چهارم با موضوع زمينه سازي براي حضور موثر در بازارهاي جهاني و تبديل جمهوري اسلامي ايران به مركز رفع نيازهاي سلامت و پزشكي منطقه، بانك مركزي بايد مبلغ يكصد ميليارد ريال را از طريق بانك هاي عامل در اختيار بخش هاي خصوصي و تعاوني قرار دهد.
ارجاع ۱۲ پرونده به مراجع قضايي
آموزشگاه هاي كنكور تخلف اخلاقي هم داشته اند

فارس: عضو كميسيون اصل ۹۰ مجلس اعلام كرد: طي بررسي هاي كميسيون اصل ۹۰ در خصوص آموزشگاه هاي متخلف كنكور ۱۲مورد از اين آموزشگاه ها شناسايي و براي رسيدگي به مراجع قضايي رفت.
سيد علي رياض گفت: برخي افراد در خصوص خريد و فروش سئوالات تقلبي كنكور از سوي اين آموزشگاه ها، به كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي شكايت كردند كه اين كميسيون پس از بررسي، اين پرونده ها را براي رسيدگي نهايي به مراجع قضايي فرستاد.
وي افزود: كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي، آماده هر نوع همكاري براي رسيدگي به اين پرونده ها مي باشد.
رياض به ضرورت برخورد شديد قوه قضاييه با اين متخلفان اشاره كرد و افزود : اميدواريم با پيگيري هاي جدي و همكاري مسئولان دستگاه  قوه قضاييه، اين پرونده ها و مسير مديريت برگزاري اين آزمون به نحو احسن بررسي شود و جلوي تخلفات احتمالي در سال هاي آتي گرفته شود تا موجب اطمينان خاطر مردم شود و حقي در اين ميان ضايع نشود.
وي با اشاره به اينكه برخي از آموزشگاه هاي تدريس كنكور به سوء استفاده از افراد پرداخته اند، گفت: اين آموزشگاه ها علاوه بر نشر و فروش سئوالات تقلبي كنكور، تخلفات اخلاقي نيز داشته اند.
نماينده مردم تهران به نظارت جدي تر آموزش و پرورش بر فعاليت آموزشگاه ها اشاره كرد و افزود: بايد ضوابط جدي تر در خصوص فعاليت آموزشگاه هاي تدريس كنكور تدوين شود و آموزش و پرورش نيز نظارت خود را بر فعاليت اين آموزشگاه ها افزايش دهد.
طرح پزشك خانواده جانبازان از ۱۵ ارديبهشت
آغاز مي شود

فارس: معاون بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: طرح پزشك خانواده ويژه جانبازان در معرض خطر، از پانزدهم ارديبهشت ماه امسال آغاز مي شود.
حسن عراقي زاده افزود: طرح پزشك معين يا پزشك خانواده جانبازان با كمك بهداري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بهداري نيروي مقاومت بسيج و بهداري نيروي زميني سپاه شروع به فعاليت مي كند. در طرح پزشك خانواده جانبازان، جانبازاني كه در معرض خطرات بالاتري هستند تحت درمان ويژه قرار خواهند گرفت. براي هر ۲۰ جانباز يك پزشك در نظر گرفته شده است كه ارتباط مستمري با جانبازان برقرار مي كند.
وي گفت: از ۱۵ فروردين ماه فعاليتمان را در خصوص پزشك خانواده جانبازان شروع كرديم و تفاهم نامه اي بين بهداري سپاه و بنياد شهيد نيز منعقد شد.
معاون بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: اگر جانبازان بالاي ۷۰ درصد را در معرض خطر در نظر بگيريم حدود ۷ هزار و ۴۹۰ جانباز در معرض خطر در كشور وجود دارند.
نخستين شماره از مجله تاكسي منتشر شد
004122.jpg
گروه اجتماعي: نخستين شماره از مجله تاكسي با رويكرد اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي منتشر و با تيراژ ۵۰۰۰ نسخه در دسترس مخاطبان قرار گرفت. نشريه ماهانه تاكسي با صاحب امتيازي تعاوني تاكسيراني منتشر مي شود و مدير مسئولي آن را نادر كرداري بر عهده دارد.در شماره نخست نشريه تاكسي در قطع A4، با ۴۸ صفحه، مطالبي چون موج سبز ارتباط شهري، اتاق فرمان ناوگان تاكسيراني كجاست؟ ارتش تاكسي سواران و مطالب سرگرمي و آموزشي نيز به چشم مي خورد.
براي همكاران خود در اين نشريه آرزوي موفقيت داريم.

صدور بخشنامه اي ديگر براي حفظ حقوق شهروندي
فارس: رئيس قوه قضائيه با صدور بخشنامه اي از كليه دستگاه هاي امنيتي و انتظامي خواست تا با هيأت هاي نظارت بر حسن اجراي قانون و بازرسان اعزامي براي نظارت بر اجراي قانون حفظ حقوق شهروندي همكاري لازم را به عمل آورند.
سيد محمود هاشمي شاهرودي در اين بخشنامه خطاب به كليه مراجع قضايي، انتظامي، اطلاعاتي، سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور و ضابطين دادگستري آورده است: در اجراي ماده ۱۹ دستورالعمل اجرايي بند ۱۵ ماده واحده «قانون احترام به آزادي هاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي» مصوب ۱۵/۲/۸۳ مجلس شوراي اسلامي كليه مراجع قضايي، انتظامي، اطلاعاتي، ضابطان، قوه قضائيه سازمان زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي و ساير دستگاه هاي ذي ربط مشمول مقررات اين دستورالعمل بوده و مكلف به رعايت و همكاري در اجراي آن اند.

ثبت نام آزمون كارداني به كارشناسي اواخر ارديبهشت ماه
مهر- معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: ثبت نام آزمون كارداني به كارشناسي نا پيوسته از اواخر ارديبهشت ماه آغاز مي شود .
دكتر حسين توكلي گفت: اواخر ارديبهشت ماه از طريق ويژه نامه پيك سنجش زمان و شرايط ثبت نام داوطلبان متقاضي شركت در آزمون كارداني به كارشناسي اعلام خواهد شد و متقاضيان مي توانند جهت ثبت نام اقدام كنند .
وي در خصوص تعداد پذيرفته شدگان در اين آزمون گفت : هنوز تعداد پذيرفته شدگان آزمون كارداني به كارشناسي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مشخص نيست.

ساخت يك بيمارستان ۱۵۰ تختخوابي سوختگي
واحد مركزي خبر: وزير بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  از ساخت  يك  بيمارستان  ۱۵۰ تختخوابي  ويژه  سوانح  و سوختگي  در تهران  خبر داد.
مسعود پزشكيان  با توجه به سانحه  دلخراش  مسجد ارك  و نابساماني  موجود در تنها بيمارستان  سوانح  و سوختگي  تهران  (شهيد مطهري)  اشاره  كرد و گفت: بزودي  مراحل اجرايي  ساخت  مجهزترين  بيمارستان  سوانح  و سوختگي، متناسب  با استاندارد هاي  روز جهان  آغاز مي  شود.
وي  همچنين  با اشاره  به  آخرين  جلسه اي  كه  با حضور مسئولان  عالي  رتبه  كشور براي  افزايش  تعداد تخت هاي  بيمارستاني  ويژه  سوانح  و سوختگي  برگزار شد افزود: در اين  جلسه  روساي  دانشگاههاي  علوم  پزشكي  شهيد بهشتي ، ايران  و تهران  موظف  شدند در مدت  يك  ماه  آينده  مقدمات  راه  اندازي  نزديك  به  دويست  تخت  بيمارستاني  ويژه  سوختگي  را فراهم  كنند.
پزشكيان  در اين  باره  توضيح  داد: دانشگاه  علوم  پزشكي  شهيد بهشتي  دو طبقه  از ساختمان  جديد خود را به  ۷۵ تخت  ويژه  سوختگي  اختصاص  مي  دهد.
وي  گفت:   همچنين  دانشگاه  علوم  پزشكي  تهران  نيز موظف  به  اختصاص  دادن  ۵۰ تخت  بيمارستاني  تا يك  ماه  آينده  شد كه  بايد بودجه  مورد نياز آن  تامين  شود.

نظام وظيفه در ۳ ماه آينده مكانيزه مي شود
مهر: طرح جامع مكانيزاسيون نظام وظيفه عمومي با ۸ مرحله دردست بررسي است و درصورت تصويب و تأييد فرمانده كل قوا بزودي درسراسر كشور اجرا مي شود
مديرمشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اين مطلب افزود: طرح جامع مكانيزاسيون نظام وظيفه عمومي با هدف رسيدگي به وضعيت مشمولان با رعايت سرعت و دقت همچنين سهولت در امورنظام وظيفه دردست بررسي است و احتمال تصويب اين طرح تا سه ماه اول سال ۸۴ پيش بيني مي شود.
سردار كمالي ساير مراحل اين طرح را شامل اجراي برنامه سيستم هاي مختلف در رابطه با رسيدگي به معافيت تحصيلي، پزشكي و توزيع نيرو دانست و با اشاره به نخستين مرحله اين طرح گفت: اولين مرحله، رسيدگي غيرحضوري به امور مشمولان است به صورتي كه مشمولان مي توانند بدون مراجعه به مراكز نظام وظيفه به نزديك ترين مركز پستي شهر خويش مراجعه كرده و مدارك خود را براي مراكز نظام وظيفه ارسال كنند.وي اجراي اين طرح را نيزتحولي اساسي در نظام وظيفه عمومي عنوان كرد و گفت : به محض تأييد مقام معظم رهبري اين طرح در كشور اجرا مي شود البته به صورت آزمايشي در برخي نقاط انجام شده و نتايج خوبي را در برداشته است كه درصورت فراگيري در سراسر كشور اثرات خوبي به دنبال خواهد داشت.

اجراي طرح كارورزي فارغ التحصيلان با هدف استخدام
ايرنا:معاون  برنامه ريزي  و سياستگذاري  اشتغال  وزارت  كار و امور اجتماعي ، گفت : طرح  جديد كارورزي  فارغ التحصيلان  دانشگاهها با همكاري  وزارت  كار و سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  از امسال  براي  بيش  از ۱۰۰ هزار نفر از فارغ التحصيلان  دانشگاهها اجرا مي شود.
«محمدرضا سپهري » گفت : اين  طرح  در سال  هاي  گذشته  به  طور آزمايشي  در وزارتخانه هاي  صنايع  و نيرو اجرا شده  بود.
وي  ادامه  داد: با اجراي  اين  طرح  بيش  از ۱۰۰ هزار نفر از فارغ التحصيلان  دانشگاهي  به  صورت  كارورز در طرحهاي  عمراني  و توليدي  موسسات  و بنگاههاي  اقتصادي  به  كار گرفته  مي شوند، ضمن  آنكه  دولت  بخشي  از پرداخت  دستمزد آنها را تقبل  خواهد كرد.وي  يادآور شد: نظام نامه  كارورزي  در تمام  وزارتخانه ها تنظيم  مي شود و فارغ التحصيلان  براساس  آن، در طرحهاي  موسسات  به  كار گرفته  خواهند شد.
وي  در خصوص  ميزان  بودجه  اين  طرح ، اظهار داشت : دولت  در بودجه  سال  ۸۴ يك  درصد از اعتبارات  تملك  دارايي  و ۱۰ درصد از اعتبارات  كمكهاي  فني  و اعتباري  را در تمام  دستگاهها به  طرح  كارورزي  فارغ التحصيلان  تخصيص  داده  است  و تمام  بنگاههاي  اقتصادي ، مي توانند اين  افراد را به  مدت  يازده  ماه  به  كار گيرند.
وي  گفت : در صورت  توانايي  انجام  كار فارغ التحصيلان  و رضايت  كارفرمايان  از كار آنها، فارغ التحصيلان  دانشگاهي  مي توانند در موسسات  و بنگاههاي  اقتصادي  استخدام  شوند كه  دستمزد اين  افراد از سوي  كارفرمايان  پرداخت  خواهد شد.
سپهري  در خصوص  رشته هاي  فارغ التحصيلان ، گفت : اجراي  طرح  كارورزي  فارغ  التحصيلان ، تمام  رشته هاي  دانشگاهي  را شامل  مي شود و تنها به  رشته هاي  فني  اختصاص  ندارد.

گسترش ورود و عرضه داروهاي غير مجاز
وزارت بهداشت خود را مسوول كنترل ناصرخسرو نمي داند
ايسنا:  معاون غذا و داروي وزارت بهداشت با اعلام اين كه داروهاي اصلي بيماران دياليزي، پيوند كليه و ام.اس تا شهريور ماه امسال در كشور توليد مي شوند، گفت: داروهايي نظير «سل سپت» ، «سيكلوسپورين» ، «اريتروپوتئين» و «اينترفرون B» با كيفيت مورد تأييد مراجع معتبر بين المللي توليد خواهند شد.
دكتر ابوالحسن احمدياني با اعلام اين خبر اظهار كرد:  به استناد قانون بودجه ۸۴ و تفاهم نامه به امضا رسيده با وزارت رفاه و تأمين اجتماعي كليه افرادي كه تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند اختصاصاً براي دريافت داروهاي يارانه اي وارداتي بيمه خاص دارويي مي شوند.
دكتر احمدياني با بيان اينكه بر اساس اين تفاهم نامه حداكثر ظرف ۳ ماه برنامه اجرايي آن تدوين مي شود، افزود: در محور اين برنامه دو امتياز نهفته است بدين معنا كه افراد تحت پوشش با جابجايي يارانه افزايش پرداختي نخواهند داشت و افرادي كه تحت پوشش نيستند در صورت نياز بيمه خواهند شد. وي در ادامه يادآور شد: پروژه داروهاي ضد سرطاني كه مذاكرات آن از ۳ سال پيش آغاز شده با همكاري علمي شركت هاي بين المللي به نتيجه رسيده و در سال ۸۵ داروهاي ضد سرطاني نيز توليد داخل مي شوند.
احمدياني در ادامه در زمينه قاچاق دارويي در كشور توضيح داد: بخشي از اين قاچاق شامل داروهاي توليد داخل مي شدند كه با صادرات ۵۰ ميليون دلاري داروهاي توليد داخل، اين بحث تا حدي منتفي است و به نظر مي رسد نيازي به قاچاق توليدات صنايع آزاد كه قادر به صادرات هستند وجود ندارد. برخي از داروهاي وارداتي كه به صورت قانوني و رسمي وارد كشور مي شوند پس از ورود به شبكه غير رسمي به بيرون مرزها قاچاق مي شوند.
معاون وزير بهداشت در ادامه در خصوص نوع سوم قاچاق كه ظرف ۳ سال گذشته شدت يافته است، گفت:  ورود غير رسمي كه به اسم داروهاي خارجي در اختيار شهروندان قرار مي گيرد و از آنجايي كه طبق قانون ما موظف به كنترل توزيع دارو در داروخانه ها هستيم، لذا وظيفه اي در قبال فروش داروهاي غير مجاز كه مورد تأييد وزارت بهداشت نيستند، در ناصرخسرو نيستيم و ساير ارگانها بايستي در اين زمينه ايفاي نقش كنند.
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت با اشاره به كاهش قيمت ۱۸ قلم دارو ظرف ۳ ماه در سال گذشته افزود: اين كاهش قيمت نه به دليل چانه زني، بلكه ناشي از سياست هاي اعمال شده دارويي بوده است كه به موجب ۲ سياست در وزارت بهداشت سود واردكننده، توزيع كننده و داروخانه كاهش يافت به نحوي كه سود داروهاي وارداتي از ۱۷ درصد براي وارد كننده به ۱۳ درصد، براي توزيع كننده از ۱۲ به ۱۰درصد و در برخي موارد ۵ درصد و براي داروخانه از ۱۷ به ۱۵ درصد در سال ۸۳ كاهش يافت. وزارت بهداشت بزرگترين مصرف كننده دارو با بودجه محدود دولت است و چگونه مي توان اين وزارتخانه را به گراني دارو متهم كرد.

آمادگي ايران براي كمك به خانواده شهداي افغانستان
ايرنا: وزير امور شهداي  افغانستان  گفت:  مردم  افغانستان  ، جمهوري اسلامي  ايران  را وطن دوم  خود مي دانند.
صديقه  بلخي  در اولين  دور مذاكرات  رسمي  با رييس  بنياد شهيد و امور ايثارگران  با ابراز رضايت  نسبت  به  سطح  همكاري هاي  جاري  ميان  دو كشور افزود: تجربيات  و توانمنديهاي  ايران  در زمينه رسيدگي  به  خانواده هاي  ايثارگران  و نياز افغانستان  به  بهره گيري  از اين  دستاوردها مهمترين  محور همكاري هاي  آينده  خواهد بود. معاون  رييس  جمهوري  و رييس  بنياد شهيد و امور ايثارگران  با اشاره  به  اراده  مسوولان  دو كشور به منظور تعميق  و گسترش  روابط دوستانه فيمابين  اظهارداشت  : روابط مناسب  تجاري  ، اقتصادي  و حضور جدي  ايران  در برنامه  بازسازي  افغانستان  ، زمينه  مناسبي  جهت  دستيابي  به  ساختاري  كارآمد در حوزه  روابط دوجانبه  است . دكتر حسين  دهقان ، رويكرد ايران  را كمك  به  شكل گيري  ثبات  و امنيت  پايدار در افغانستان  ذكر كرد و افزود: رسيدگي  به  امور خانواده هاي  شهدا و قربانيان  جنگ  تاثير قابل  ملاحظه اي  براي  ايجاد ثبات  اجتماعي  در افغانستان  به  دنبال  خواهد داشت . وي  اظهارداشت  : بنياد شهيد و امور ايثارگران  آمادگي  كامل  دارد تا به منظور ارتقاء سطح  فعاليت هاي  خدماتي  و فرهنگي  وزارت  امور شهداي افغانستان با اين  كشور همكاري  كند. رييس  بنياد شهيد و امورايثارگران  و وزير امور شهداي  افغانستان ، همچنين بر لزوم  تبادل  تجربيات  به  منظور ارتقاي  سطح  مناسبات  در حوزه هاي  فرهنگي  و خدماتي  تاكيد كردند. در جلسه  مشترك  دكتر «حسين  دهقان » و «صديقه  بلخي » ، طرفين  ضمن  بررسي طيف  وسيعي  از موضوعات  مورد علاقه  دو كشور، تعيين  سازوكارهاي  اجرايي  و تدوين تقويم  زماني  و تبادل  هياتهاي  كارشناسي  رابه عنوان  اولين  قدم  در مسير توسعه مناسبات  تعيين  نمودند.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |