شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۰ - Apr 23, 2005
در جلسه مسؤولان شوراي هماهنگي معرفي شد
كانديداي شوراي هماهنگي؛ علي لاريجاني
000444.jpg
گروه سياسي: روز گذشته جلسه مسئولان استاني شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در حسينيه الزهرا(س) مجتمع امام خميني(ره) برگزار شد و طي آن مهندس محمدرضا باهنر رئيس هيأت اجرايي شوراي هماهنگي و عضو كميته منتخب اين شورا دكتر علي لاريجاني را به صورت رسمي به عنوان كانديداي شوراي هماهنگي معرفي كرد.
آذرماه سال گذشته در همين حسينيه اعضاي شوراي هماهنگي به همراه پنج كانديداي احتمالي شركت كرده بودند كه پس از گذشت نزديك به پنج ماه علي لاريجاني رئيس سابق سازمان صدا و سيما و نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي به عنوان نامزد نهايي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي معرفي شد.
شوراي هماهنگي بزرگترين تشكل سراسري اصولگرايان است كه از سال ۷۸ تأسيس شده و پيروز دو انتخابات اخير شوراهاي شهر و مجلس هفتم بوده است و اميد دارد از ميدان انتخابات نهم رياست جمهوري هم موفق بيرون آيد.
در جلسه روز گذشته مهندس باهنر با ارائه گزارشي از چگونگي شكل گيري شوراي هماهنگي و گفت: قدم اول در ايجاد شوراي هماهنگي در سال  ۸۱ و با انتخابات شوراها برداشته شد. عده اي در آن زمان اعتقاد داشتند كه ما نمي توانيم پيروز شويم ولي ما نااميد نشديم و توانستيم پيروزي غيرمنتظره اي كسب كنيم. البته در آن زمان نيز اختلافاتي بود ولي ما به بركت اراده و وحدتي كه در بين نيروهاي اصولگرا بود توانستيم پيروز شويم.
در گام دوم، انتخابات مجلس هفتم پيش آمد و چون در انتخابات مجلس، افراد زيادي احساس مسئوليت مي كنند گفتيم كه كانديدا زياد است و در جاهايي اختلاف داشتيم.
ما گفتيم حاضريم كه انتخابات را فداي وحدتي كه در بين نيروهاي اصولگرا در شوراي هماهنگي وجود دارد بكنيم و در جاهايي كه اختلاف وجود داشت سعي كرديم كه دخالت نكنيم. البته در اين انتخابات نيز پيروزي به دست آورديم و شيريني اين پيروزي، فضا را تحت الشعاع قرار داد.
وي در خصوص اقدامات شورا براي انتخاب نامزد نهايي گفت: كميته اي منتخب از بدنه شورا مأمور شد تا ملاكهاي مورد نظر اصولگرايان را با كانديداهاي مطرح بسنجد. وي ملاكهاي كميته را ملاكهاي شخصي، كارآمدي و مطلوبيت برشمرد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي مقبوليت نامزدها در بين نخبگان و توده  مردم را سومين ملاك مطلوبيت كميته منتخب شوراي هماهنگي در بررسي صلاحيت نامزدهاي اصولگرا دانست و اظهار داشت: براي احراز اين ملاك بيش از ۵۰ نظرسنجي عمومي توسط نهادهاي مختلف انجام شد كه تا زمان تصميم نهايي در اواخر اسفند ماه سال گذشته علي لاريجاني بالاترين مقبوليت را در بين نامزدهاي اصولگرا كسب كرد.
اعلام نام علي لاريجاني به عنوان كانديداي نهايي شورا با استقبال چشمگير حاضران در جلسه مواجه شد.
باهنر در ادامه با بيان اين كه شوراي هماهنگي قصد داشت نامزد خود را چهار ماه قبل از انتخابات به طور رسمي معرفي كند، تصريح كرد: علت اين كار نياز كانديداي نهايي به زمان كافي براي حضور در جمع مردم استانها و شهرستانها و معرفي برنامه ها و ديدگاههاي خود بود، اما به دليل ضرورت بررسي و دقت كافي براي رسيدن به نامزد واحد و ايجاد حداكثر همگرايي بين نيروهاي اصولگرا اين كار را تا به امروز به تعويق انداخت، ولي ديگر تاخير در اين زمينه جايز نبود و امروز علي لاريجاني به عنوان نامزد  شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي سراسر كشور معرفي  شد.
باهنر با اشاره به صلاحيت هاي فردي، كارآمدي، محبوبيت، سابقه فرهنگي و تحصيلات عالي علي لاريجاني گفت: سابقه ايشان در بعد از انقلاب اسلامي ايران بسيار درخشان است چرا كه لاريجاني علاوه بر حضور در مسئوليت هاي مختلف فرهنگي به مدت ۱۰ سال نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي بوده و در موضوعات مهم سياست خارجي و نيز مسائل مهمي چون فن آوري هسته اي يكي از تاثير گذارترين اعضاي اين شورا در جهت حفظ منافع ملي ايران بوده است. وي گفت: در جلسات و مذاكراتي كه با  هاشمي  رفسنجاني داشته ايم، وي اعلام كرده در صورتي كه نيروهاي اصولگرا در بين خود به يك نتيجه ي واحد برسند، من در خود ميل و تكليفي احساس نمي كنم كه وارد صحنه شوم.در ادامه اين مراسم محسن كوهكن مسئول امور استانها و مجلس ستاد انتخابات شوراي هماهنگي روند فعاليتهاي استاني ستادها را تشريح كرد. كوهكن گفت: در اين جلسه از  ۳۰ استان، ۲۹ استان آن قائم مقام و رؤساي ستاد شوراي هماهنگي شركت كرده اند و از كردستان نيز تعدادي از فعالان سياسي شركت كرده اند كه در كردستان، شوراي هماهنگي چيدمان خاصي دارد.
پس از او هم علي معلم دامغاني شاعر معاصر كشورمان اشعاري را قرائت كرد.
سيد ضياءالدين دري فيلمساز و كارگردان مجموعه كيف انگليسي نيز در اين مراسم انتخاب علي لاريجاني به عنوان كانديداي نهايي را انتخابي ظريف و حساس دانست و گفت زمان آن فرا رسيده است كه نسلي نو در مديريت كشور حضور يابد.
دري ويژگي دكتر لاريجاني را ارتباط نزديك و صميمي با اصحاب هنر و علم دانست و تصريح كرد چنين فردي مي تواند هماهنگي خوبي بين اقشار نخبه و برجسته جامعه برقرار كند. وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه شاهد پيروزي درخشان اين كانديداي جوان و پر انرژي در انتخابات نهم رياست جمهوري باشيم.
سخنراني كانديداي شوراي هماهنگي
در ادامه جلسه دكتر علي لاريجاني كانديداي نهايي شوراي هماهنگي به تشريح مواضع خود پرداخت. وي اظهار داشت: سعادت در اسلام امري فردي نيست و مسلمين آنگاه سعادتمند هستند كه جامعه به سمت سعادت برود. وي در خصوص برنامه خود گفت: در گام نخست در آينده كشور بايد شفافيت را دنبال كنيم و دومين گام اين است كه شرايط حساس منطقه اي را مبناي حركت خود قرار دهيم.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گفت: آمريكائيها امروز نيازمند ايران هستند و امكان جنگ با ايران را ندارند چون ايران هدف بسيار سختي است لذا به جنگ نرم روي آورده اند به اين معني كه مي خواهند دولت ضعيفي را در كشور سركار بياورند. اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: بايد با ديپلماسي فعال و هوشمند از شرايط موجود امتيازاتي را از ايالات متحده به نفع كشور بدست بياوريم. وي افزود: اصولگرايان استراتژي صلح آميز را در دنيا دنبال مي كنند و اين استراتژي بر مبناي عزت و آزادي آنهاست.
لاريجاني با اشاره به اين كه معلمان و استادان دانشگاه افتخار بشريت هستند گفت: آنان مشكلات زيادي دارند و من خود يك معلم هستم و درد آنها را مي دانم چرا كه اگر مشكلات معيشتي آنان حل نشود و آنان افسردگي پيدا كنند نهضت نرم افزاري هم در كشور بوجود نخواهد آمد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در خصوص مسائل اقتصادي كشور گفت: به رغم تلاش كشور براي بالا بردن حجم صادرات هنوز در ابتداي كار هستيم؛ محور استراتژي آينده اقتصاد كشور جهش در صادرات كشور است كه هم براي توسعه داخلي و هم براي ديپلماسي بين المللي كشورمان مفيد است. وي بيان داشت: بنده به حل مشكل اشتغال كشور بسيار اميدوارم و اگر اسلوب صحيح را به كار بگيريم حتما مي توان اين مشكل را مهار كرد. وي با اشاره به موقعيت ژئوپلتيك كشور و وجود نسل عظيم متخصص كشور گفت: صيانت از عنصر الهام بخشي، پيشرفت علمي و دستيابي به فناوري هاي نوين مي تواند كشور را به توسعه و پيشرفت بسيار نزديك كند.
رئيس سابق سازمان صدا و سيما با بيان اينكه با مدل اقتصادي كه طراحي كرده ايم مي توانيم سالي ۸۰۰ هزار شغل ايجاد و تورم را تك رقمي كنيم، افزود: اين مدل قدرت خريد مردم را تا ۴۰ درصد افزايش مي دهد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مبارزه با انواع فساد را در كشور امري بسيار لازم دانست و اظهار داشت: اين پسنديده نيست كه برخي از دانه درشت ها آبروي انقلاب را ببرند و در حاشيه امنيتي باشند و مديران كشور بايد بدانند كه در اتاق شيشه اي نشسته اند.
لاريجاني تصريح كرد: اصولگرايي نمي پذيرد كه مديران سياسي كشور به دنبال كار اقتصادي بروند و توليدگران را نااميد كنند بنابراين حركت آينده كشور بايد به سمت توسعه اختيارمندي و آزادي مردم در همه عرصه ها بويژه اقتصادي باشد.
لاريجاني با اشاره به شرايط بسيار خوب متخصصان جوان ايراني گفت: مديران جواني كه شهامت تغيير و تحول را دارند مسئولان زمانه هستند و امروز بيش از هر زماني احتياج به يك رنسانس براي تحقق آرمان هاي انقلاب داريم چرا كه انقلاب آرمانهاي توحيدي و عدالت گرايانه اي دارد كه چنگ زدن به آنان مي تواند سعادت ملي ما را تامين كند. وي اظهار داشت:  چند ماه پيش در همين مكان نامزدهاي شوراي هماهنگي آمدند و آراي خود را مطرح كردند و من همان موقع گفتم كه هر تصميمي كه نيروهاي اصولگرا بگيرند از آن حمايت مي كنم و اين يك ادعا نبود و امروز هم همين نظر را دارم.
لاريجاني تصريح كرد: سعادت ما در اين است كه با هم وحدت داشته  باشيم و تفرقه به نفع ما نيست؛ وحدت و يكپارچگي راه هميشگي اصولگرايان است. وي خاطر نشان كرد: تا زماني كه به عنوان كانديداي نهايي معرفي نشده بودم مي گفتم در تعليق هستم ولي الان كه رسما معرفي شدم تمام تلاش خود را بكار مي بندم و ان شاءالله تا آخر در صحنه هستم چرا كه بايد بر عهدي كه با اصولگرايان بسته ام وفادار بمانم.
لاريجاني با اشاره به سفرهاي خود به استان ها اظهار داشت: من دغدغه هاي استان ها را مي شناسم؛ اولين دغدغه حفظ وحدت است. شما مطمئن باشيد كه من طريقي وحدت آميز را دنبال خواهم كرد و هر تنازلي را كه لازم باشد براي وحدت انجام خواهم داد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: هرگز به عصبيت در رفتار ديگران وقعي ننهيد و با اخلاق صحيح حركت كنيد؛ اگر افرادي اشتباه و بداخلاقي كردند شما اشتباه نكنيد چرا كه بايد با اخلاق و اخلاص گام برداريم. اين استاد دانشگاه افزود: نسل جوان را به عنوان ظرفيتي مهم در نظر بگيريد و خود را با سلايق  آنان وفق دهيد چون جوهر حركت ما نوانديشي است و بايد سلايق مختلف را بپذيريم.
لاريجاني با بيان اين كه بايد از ظرفيت هاي جامعه به خوبي بهره گيري شود تصريح كرد: اقوام مختلف از فرصت هاي پيشرفت كشور هستند كه بايد به آنان بها داده شود تا همه از توسعه بهره مند شوند.
در بخش پاياني مراسم ۵ تن از مسئولان استان شوراي هماهنگي به نمايندگي از ديگر استانها از كانديداتوري دكتر لاريجاني حمايت كردند. صالحي مسئول شوراي هماهنگي استان فارس، لاريجاني را از نظر توانمندي، اخلاق، مديريت برتر از ديگر نامزدهاي اصولگرا دانست و گفت: برتري وي از ديگران كاملا احراز شده و ديگر جاي ترديد نيست. مسئولان شوراي هماهنگي در استانهاي تهران، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي و سيستان و بلوچستان هم گزارشي از فعاليتهاي ستادهاي انتخاباتي استان متبوعشان ارائه كردند.
واكنش ها به انتخاب شورا
درپي انتشار خبر معرفي كانديداي نهايي شوراي هماهنگي رئيس ستاد انتخاباتي دكتر ولايتي به ايسنا گفت: ولايتي عليرغم نظر نهايي شوراي هماهنگي همچنان كه از پيش اعلام كرده بود مستقلا در انتخابات رياست جمهوري آتي حضور خواهد يافت.
بروجردي با اشاره به اينكه مبناي جلسات شش كانديداي اصولگرايان با حدادعادل برپايه نتايج نظرسنجي در ارديبهشت ماه بوده است، افزود: ميان آنچه كه در اين جلسات گذشته است با نظر نهايي شوراي هماهنگي مبني بر قطعيت حضور لاريجاني در انتخابات آتي به عنوان كانديداي مورد حمايت اين شورا تناقض وجود دارد. وي از عدم حضور ناطق نوري و عسگراولادي در نشست روز گذشته شوراي هماهنگي اظهار تعجب كرد.
نظر قاليباف
قاليباف ديگر كانديداي احتمالي انتخابات هم گفت: وقت آن رسيده كه بعضي از جريانات، پشت درهاي بسته تصميم نگيرند.
محمدباقر قاليباف درخصوص تصميم روز گذشته شوراي هماهنگي و اين كه آيا تابع نظر اين شورا به عنوان يك اصول گرا هست يا خير؟ افزود: بنده نه در مجموعه شوراي هماهنگي بوده ام و نه تعهدي به آنها دارم.
واكنش حاميان رضايي
سخنگوي جبهه نسل سوم كه حامي محسن رضايي است، از برگزيده شدن لاريجاني از سوي شوراي هماهنگي انتقاد كرد.
سعيد چكشي ابراز عقيده كرد: شكست خورده اين تصميم شوراي هماهنگي و لاريجاني است و با توجه به احتمال بالاي حضور هاشمي، كه در اين صورت ولايتي هم كنار خواهد كشيد، پيش بيني مي كنم لاريجاني در انتخابات شكست خورده است.
گزارش از ابوالفضل عموئي

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي خبر داد:
افزايش ۱۰ تا ۱۰۰درصدي تعرفه وسايل كمك توانبخشي
ايسنا: مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: به منظور حمايت از بيمه شدگان اين سازمان، نرخ تعرفه برخي اقلام اورتز و پروتز بين ۱۰ تا ۱۰۰ درصد افزايش يافت.
دكتر غلامرضا سليماني افزود: يكي از تعهدات حمايتي سازمان در قبال بيمه شدگان تحت پوشش خود پرداخت هزينه هاي اورتز و پروتز (وسايل كمك توانبخشي) به بيمه شدگان است كه با توجه به دور شدن نرخ تعرفه هاي موجود از نرخ هاي واقعي به منظور نزديك كردن اين تعرفه ها با قيمت هاي واقعي در سال جاري بين ۱۰ تا ۱۰۰ درصد افزايش يافته به طوري كه اقلامي كه بيشترين مصرف را در بين بيمه شدگان داشتند از افزايش درصد تعرفه بالاتري برخوردار شدند.
وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته بودجه پيش بيني شده براي هزينه هاي اورتز و پروتز بالغ بر ۸ ميليارد تومان بود كه اين اعتبار در سال جاري با ۴۰ درصد افزايش به حدود ۵/۱۱ ميليارد تومان رسيد.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي اظهار داشت: تعرفه عينك طبي ،۸۴ شيشه عينك ،۱۲۰ يك دست دندان كامل ،۵۰ نيم دست دندان ،۳۹ كنتاكت لنز ۷۵ و چشم مصنوعي ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته همچنين اقلامي مانند انواع اسپيلينت ها در دستورالعمل مربوطه اضافه و اقلامي مانند انواع بريس ها حذف شده است.
دكتر سليماني در ادامه با اشاره به افزايش سطح رضايتمندي بيمه شدگان با اجراي برخي اقدامات روان سازي و اصلاح امور گفت: سازمان تأمين اجتماعي در زمينه روان سازي امور در بخش تعهدات كوتاه مدت به ويژه ارائه خدمات اورتز و پروتز براي كوتاه كردن گردش امور سقف پرداخت هزينه هاي اقلام اورتز و پروتز را از ۴۰۰ هزار ريال به ۵۰۰ هزار ريال افزايش داده كه بالاتر از اين مبلغ بايد به شوراي پزشكي احاله شود.
وي همچنين با تاكيد بر ضرورت تاييد اقلام اورتز و پروتز با تعرفه كمتر از ۳۰ هزار ريال توسط پزشك معتمد اظهار كرد: به تاييد پرداخت هزينه هاي عينك طبي توسط پزشكان معتمد حذف و شعب سازمان مي توانند در صورت احراز استحقاق متقاضي با دريافت گواهي از پزشك معالج و فاكتور خريد و رؤيت وسيله نسبت به پرداخت هزينه هاي آن اقدام كنند.
دكتر سليماني در پايان با اشاره به اجراي دوره ۱۰ ساله براي تمديد واگذاري ويلچر و دست و پاي مصنوعي به صورت مجدد گفت: موضوع تاييد پرداخت هزينه اورتز و پروتز براي آن دسته از بيمه شدگاني كه دچار حادثه ناشي از كار شدند و نرخ تعرفه اقلام آنها كه بالاتر از يك ميليون ريال است از كميسيون هاي پزشكي به شوراهاي پزشكي احاله شده است.

آيت الله مكارم شيرازي:
حضور همه  مردم در انتخابات آتي
رياست جمهوري واجب است
ايسنا: آيت ا... مكارم شيرازي در ديدار هفتگي اش در جمع طلاب و دانشجويان با اشاره به حديثي از امام صادق(ع) خاطرنشان كرد: ايمان را در اقرار به زبان، عمل به اعضا و جوارح و نيت در دل در اشخاص بايد جست.
وي با بيان اين كه امروز غرب به دروغ شعارهايي مانند آزادي، دموكراسي، حقوق بشر را سر مي دهد، افزود: دموكراسي به حضور مردم تعبير مي شود.
در كشور ما در هر انتخابات بيش از ۵۰ درصد شركت داشته اند، ولي در انتخابات قبلي آمريكا شاهد حضور ۲۵ درصد از مردم در انتخابات بوديم و بعد مي گويند در ايران دموكراسي نيست.
اين طور نيست، آنها مي گويند ما مي خواهيم از اين تنور براي خودمان نان پخته شود.
وي ادامه داد: انتخابات مهمي در پيش داريم و اين يكي از حساس ترين و يا حساس ترين انتخابات دوران انقلاب است.
آيت ا... مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: حضور براي همه مردم در انتخابات واجب و لازم است، حتي اگر نتوانيم كسي را انتخاب كنيم.
وي در پايان با اشاره به نقش رسانه ها در اين انتخابات افزود: رسانه ها بايد به مردم آگاهي دهند و آمريكا بايد بداند ملت ما ملت بيداري است.

انتخاب نهم
كروبي؛ همتاي كريم خان زند
ايسنا: اسماعيل ططري نماينده  مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي گفت: دو دوره نامزد رياست جمهوري شدم ولي اين بار بخاطر حضور كروبي از اين كار منصرف شدم و كروبي را در رديف كريم خان زند مي دانم.
وي در ادامه با يادآوري سفر كروبي به كرمانشاه و ايلام خاطرنشان كرد كه در اين سفر وي با استقبال كم نظيري مواجه شد كه متاسفانه در محافل خبري انعكاس داده نشد.
وي گفت: كروبي همواره از طرفداران خط امام بوده و از بعد ملي نيز او فراتر از يك قوم و مليت است.
عضو روحانيون: بحث حكميت در جبهه اصلاحات خوابي بيش نيست
فارس: عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در خصوص مطرح شدن حكميت در جبهه اصلاحات براي اجماع گفت: من در اصل موضوع شك دارم، چه كسي مي خواهد حكميت كند و اين از اصل و اساس دروغ است، برخي خواب مي بينند و چنين مسائلي را مطرح مي كنند و حكميت نيز خوابي بيش نيست و آن زماني است كه برخي از اطراف موضوع، تصميم خود را نگرفته باشند.
محمدباقر ذاكري در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به مطرح شدن تشكيل كميته اي براي حكميت در جبهه اصلاحات در خصوص ايجاد اجماع، اين كميته با توجه به وضعيت كنوني خواهد توانست اجماع ايجاد كند يا نه؟ تصريح كرد: نه؛ من خوش بين نيستم، يك طرف قضيه آقاي كروبي است كه با شهامت و قدرت از مدتها قبل عنوان كرده كه من در انتخابات حضور خواهم داشت و نه به نفع كسي كنار مي روم و نه از كسي مي خواهم كه به نفع من كنار رود، كه اين نشان از قدرت و عزت طلبي ايشان است، معلوم نيست هدف از مطرح كردن چنين بحثهايي چيست؟
دعوت از ميرحسين موسوي
ايسنا: بيش ازسيصد تن از فعالان سياسي ،اجتماعي و فرهنگي ،اساتيد ، دانشجويان و دانشگاهيان ،خانوادهاي شهدا، فرهنگيان واقشار مختلف استان آذربايجان غربي با صدور بيانيه اي ،كانديداتوري مهندس ميرحسين موسوي را در نهمين انتخابات رياست جمهوري خواستار شدند.
در اين بيانيه تصريح شده است: در شرايط كنوني تشكيل دولتي كه بتواند سكانداري قوه  مجريه را در راستاي نيل به اهداف فوق راهبري نموده و نتيجه  منطقي چشم انداز آن ايجاد فردايي بهتر براي ايران اسلامي باشد ضرورت حضور مهندس ميرحسين موسوي را در انتخابات نهمين دوره  رياست جمهوري به عنوان يك مدير مردمي، مقتدر، كارآمد و پاسخگو و وفادار به ميثاق با ملت و آرمان هاي امام (ره) و انقلاب اسلامي را پيش از گذشته نمايان مي سازد.
نظر مؤسسه آثار امام حجت است
فارس: عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز موسسه تنظيم و نشر آثار امام را بي طرف دانست و گفت: ارائه نظر از سوي اين موسسه در خصوص نامه امام به نهضت آزادي مي تواند حجت باشد.
رسول منتجب نيا در خصوص جوابيه حميد انصاري قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام نسبت به سخنان معين و اينكه سخنگوي ستاد انتخاباتي وي آن را اقدامي سياسي توصيف كرده بود، بيان داشت: نامه امام به نهضت آزادي از زماني كه توسط آقاي محتشمي منتشر شد چندين مرتبه بر آن خدشه وارد گرديد و كساني كه در رابطه با اين نامه بودند در مورد صحت آن خدشه وارد كردند.
كروبي: من فقط يك نكته مي گويم...
ايسنا: مهدي كروبي در دانشگاه علوم پزشكي بندرعباس در پاسخ به سئوالي در مورد رابطه با آمريكا گفت: روابط ما با دنيا بر اساس تعادل و رابطه اي بر اساس احترام متقابل است، ما با حفظ هويت و آرمان خود جز با اسرائيل با هر كشوري مي توانيم رابطه داشته باشيم. اما در مورد آمريكا نيز بايد بگويم دولتمردان آمريكا بايد از اين نحوه گفت وگو و برخورد با ايران دست بردارند؛ در آن صورت من مخالف رابطه با آمريكا نيستم.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد اينكه چگونه فكر مي كند موفق خواهد شد، گفت: دو خصيصه دارم كه مي تواند در جمع عملكرد مرا موفق بكند؛ اول اينكه در انقلاب ريشه دارم و بي نفوذ نيستم و دوم اينكه اهل مقاومت، پيگيري، چانه زدن و تعامل هستم و در مواردي كه لازم باشد به شدت مقابله مي كنم.
وي در مورد حضور بانوان در حكومت گفت: من فقط يك نكته مي گويم در سال ۵۸ من تنها روحاني بودم كه همسرم وارد كارهاي اجتماعي شد و در كارهاي سختي هم وارد شد.
رضايي و برنامه ثبات در ايران
ايسنا: محسن رضايي گفت: سند چشم انداز كشور، انقلاب از بين بردن فقر و بيكاري است و مردم بايد محور اين انقلاب عظيم باشند. كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع مردم شهرستان باغ ملك گفت: بعد از قانون اساسي، سند چشم انداز دومين سند مكتوبي است كه مورد وفاق همه مسؤولان كشور قرار گرفته است.
وي يكي از برنامه هايش را تبديل اقتصاد دولتي به اقتصاد اجتماعي دانست و برنامه سوم خود را ثبات در ايران ذكر كرد.
نقطه اميد براي اجماع اصولگرايان وجود دارد
ايسنا: به گفته رئيس ستاد انتخابات ولايتي ، وي عليرغم نظر نهايي شوراي هماهنگي همچنان كه از پيش اعلام كرده بود مستقلا در انتخابات رياست جمهوري آتي حضور خواهد يافت.
دكتر علاءالدين بروجردي كماكان در خصوص اينكه نقطه اميدي نسبت به اجماع اصولگرايان وجود دارد، ابراز اميدواري كرد.
تأكيد عضو سازمان مجاهدين انقلاب
بر حضور حداكثري مردم
عضو ستاد انتخاباتي معين با اشاره  به  انتخابات  نهمين  دوره  رياست  جمهوري  اظهارداشت : حضور در انتخابات  و راي  دادن  را از حقوق  همگان  و تحريم  آن را به  ضرر كشور و نظام  مي دانيم .
هاشم هدايتي  عضو سازمان مجاهدين انقلاب، به  ويژگي هاي  برگزاري  انتخابات  آزاد اشاره  كرد و گفت : درانتخابات  همه  رقبا و ديدگاهها حق  شركت  دارند، از سوي  ديگر ما با نحوه برگزاري  انتخابات  مجلس  هفتم  مخالف  بوديم .
عضو شوراي  مركزي  مجاهدين  انقلاب  اسلامي همچنين  حضور حداكثري  مردم  درانتخابات  رياست  جمهوري  را جلوگيري  از اقتدارگرايي  دانست .
محمدرضا خاتمي: جامعه در حال پوست انداختن است
ايرنا: دبير كل  جبهه  مشاركت  ايران  اسلامي گفت : تغيير، مورد نياز جامعه  بوده  و بازگشت  جامعه  به  عقب  نيز غيرممكن  است .محمدرضا خاتمي  در جمع  مردم  ديواندره  افزود: اصلاحات  قبل از آنكه  يك  تحول  سياسي  باشد يك  تحول  اجتماعي  است  و اين  تحول  ادامه  دارد و جامعه  در حال  پوست  انداختن  است .خاتمي افزود: تحول  خواهي  و تغييرطلبي  در كشورهايي  مثل  ايران  براي  همه ما يك  فرصت  تاريخي  است  و بايد از اين  فرصت  استفاده  كنيم .
زواره اي: احساس مسئوليت كرده ام
ايرنا: سيدرضا زواره اي  نامزد احتمالي  انتخابات  رياست  جمهوري  گفت : عملكرد من  در سازمان  ثبت  و وزارت  كشور و جاهاي  ديگر كه  مسئوليتي  داشته ام ، مشخص است  و اكنون  بر حسب  احساس  مسئوليت  وارد صحنه  انتخابات  شده ام .
زواره اي در جمع  نمازگزاران  مسجد قدس  بندرعباس  افزود: مردم با بررسي  سوابق  نامزدها، بايد ببينند اينهايي  كه  در صحنه  انتخابات آمده اند در سمت هاي  قبلي  خود به  چه  اندازه  موفق  عمل  كرده اند.
احتمال افزوده شدن جاسبي به ليست كانديداها
ايسنا: عبدالله جاسبي در حاشيه همايش قضات دادسراي عمومي و انقلاب تهران گفت: اگر هاشمي نيايد درباره  كانديداتوري خود تصميم مي گيرم.
وي افزود: در صورت عدم حضور هاشمي در مورد حضور خود، تصميم  خواهم گرفت و در اين صورت، برنامه هايم را اعلام خواهم كرد.
اطلاعيه ابراهيم اصغرزاده
ايسنا: ابراهيم اصغرزاده با صدور اطلاعيه اي، خطاب به مردم، رسما، كانديداتوري خود را براي انتخابات رياست جمهوري، اعلام كرد.
وي در اين اطلاعيه ابراز عقيده كرده است : حضور پردامنه  افكار نظامي در اين ميان و بي تفاوتي فرهيختگان، نخبگان و روشنفكران ايراني، آخرين دستاوردها در عرصه بين المللي را به چالشي آشكار فراخوانده است.
اصغرزاده افزوده است كه شايد اگر آنچه آن را «خطر ورود نظاميان» خوانده، نبود، در آوردگاهي پاي نمي نهاد كه مي داند چه سرنوشتي در پي خواهد داشت.
هاشمي از نقد استقبال مي كند
ايسنا: عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: «براي مشاركت حداكثري در انتخابات، حضور هاشمي و اينكه عده اي براي نقد او وارد عرصه مي شوند موثر است. ضمن اينكه ظهور و بروز چهره هايي مثل قاليباف بر اين مشاركت مي افزايد.»
تيمورعلي عسگري، نماينده مشهد با بيان اين مطلب اظهار داشت: «تصور مي كنم كه اگر نقدها منصفانه و از راه حفظ احترام باشد، هاشمي از آن استقبال مي كند و نتيجه آن در افكار عمومي مثبت است.»
سود قهر مردم با انتخابات را اقليتي سودجو مي برند
ايسنا: همايش «صاحبان صنف و بازار تهران» در محل ستاد مركزي مهدي كروبي برگزار شد.
علي اكبر محتشمي پور رييس ستاد مركزي، طي سخناني، اصل انتخابات را امري شرعي و عقلي خواند و گفت: استبداد كار طاغوتيان است و در عمل فراعنه و سلاطين با ايجاد تفرقه و تشتت بين اقوام و ملتها با تفرعن سلطنت را پيش مي بردند.
محتشمي پور ادامه داد: تجربه نشان داده كه هر وقت مردم روشن انديش و خيرخواه بنا به هردليلي از صندوق انتخابات قهر كرده اند، سود برندگان آن اقليتي بوده اند كه از ابتداي پيروزي انقلاب، همواره مترصد اين فرصتها بوده اند تا تفكر قشري و سطحي و يا منافع اقتصادي خويش را پيش ببرند.
اجماع، بهترين پاسخ به پيام هفته وحدت
ايسنا: مرتضي نبوي، دبير واحد سياسي جامعه  اسلامي مهندسين تاكيد كرد: همبستگي اصولگرايان و اجماع آنان در معرفي نامزدي واحد در عرصه  رقابتهاي انتخابات نهم رياست جمهوري، پاسخي مناسب به پيام هفته  وحدت و خنثي كننده  توطئه هاي تفرقه برانگيز دشمنان ايران و اسلام است.
اتفاق خاصي نيفتاده است
ايسنا: مسئول امور استانهاي شوراي هماهنگي گفت: «هركس كه مدعي اصولگرايي است و معتقد است نيروهاي اصولگرا بايد به اتحاد برسند، نيروي قابل قبولي مي باشد.»
محسن كوهكن، با بيان اين مطلب اظهار داشت: «احمدي نژاد و توكلي و همه  دوستان شوراي هماهنگي بر اين نكته تأكيد داشتند كه در آخر بايد به يك نقطه واحد برسيم و اين همان حرفي است كه كاملا مورد تأييد بود. اكنون نيز با خارج شدن اين افراد از شوراي هماهنگي اتفاق خاصي نيفتاده است.»

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |