يكشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۱ - Apr 24, 2005
دوسوم متقاضيان در صف خريد سهام ۳۰ شركت
000510.jpg
گروه بورس: دوسوم خريداران در بورس تهران طي يك ماه گذشته نقدينگي خود را بر سهام ۳۰ شركت بزرگ سرمايه گذاري كردند.
به گزارش خبرنگار ما در فروردين ماه امسال تعداد خريداران سهام به۹۰ هزار نفر رسيد كه ۶۰ هزار نفر از اين تعداد سهام ۳۰ شركت را براي سرمايه گذاري برگزيدند و ۳۰ هزار نفر هم براي سهام ۲۷۰ شركت ديگر پذيرفته شده در بورس دستور خريد صادر كردند.
طبق آخرين يافته هاي گروه بورس همشهري بيشترين تعداد خريداران سهام در اين دوره برگه هاي دستور خريد را براي سهام ۳ شركت تازه پذيرفته شده در تالار مبادلات پر كردند. به اين ترتيب شركت هاي ليزينگ صنعت و معدن، سرمايه گذاري توسعه ملي و آتيه دماوند از نظر تعداد خريداران سهام در صدر جدول بورس جاي گرفتند.
البته بايد اين نكته را مورد توجه قرار داد كه سرمايه گذاري توسعه ملي فقط در ۳ روز پاياني فروردين ماه در بورس عرضه شد و در عرض همين ۳ روز توانست به عنوان دومين شركت پرطرفدار بورس در فروردين ماه نام خود را به ثبت برساند.
آمار دريافتي حاكي است: در يك ماه گذشته ۶۵۰۰ نفر سهام ليزينگ صنعت و معدن را در مجموع با پرداخت رقمي معادل ۲۰۰ ميليارد ريال به سبد دارايي هاي خود افزودند. ارزش سهام اين شركت طي دوره ياد شده ۶۶ درصد بالا رفت.
از سوي ديگر ۵۷۰۰ نفر نيز در طول ۳ روز در صف خريد ۳۱۷ ميليون سهم توسعه ملي ايستادند. ارزش كل مبادلات صورت گرفته بر سهام اين شركت طي اين دوره معادل ۳۷۱ ميليارد ريال اعلام شده است.آتيه دماوند نيز توجه ۵ هزار سهامدار را در بورس به خود جلب كرد، ارزش اين مبادلات معادل ۱۰۱ ميليارد ريال برآورد مي شود.
آن چه در اين آمار جالب توجه مي نمايد حضور ۱۵ شركت از گروه شركت هاي سرمايه گذاري و هلدينگ در جمع ۳۰ شركت پرطرفدار بورس است. پس از اين گروه، خودروسازان بورس با چهار شركت بيشترين حضور را در بين سهام پرطرفدار بورس دارند.

طولاني ترين صف هاي خريد در بورس
000480.jpg
گروه بورس: طولاني ترين صف هاي خريد روز گذشته براي سهام شركت هاي حاضر در مجموعه سرمايه گذاري بانك ملي تشكيل شد.
به گزارش خبرنگار ما ديروز شركت هاي سرمايه گذاري بانك ملي، توسعه ملي و صدرا در صدر جدول تقاضا جاي گرفتند. در حال حاضر سرمايه گذاري بانك ملي، سهامدار راهبردي در شركت هاي توسعه ملي و صدرا است روز گذشته در حالي كه توسعه ملي با هجوم و استقبال ۳۳۹ متقاضي از بين سرمايه گذاران خرد بازار روبه رو بود سهام صدرا و سرمايه گذاري بانك ملي مورد حمايت بازارگردانان قرار گرفت.
در اين روز تعداد تقاضا براي سهام سرمايه گذاري بانك ملي به ۹/۲ميليون سهم رسيد و ۳۳۹ نفر براي ۸/۶ ميليون سهم توسعه ملي دستور خريد صادر كردند. كارگزار بازارگردان هم براي يك ميليون سهم صدرا برگه تقاضا پر كرد تا بازار سهام اين شركت به تعادل برسد.
پس از مجموعه سرمايه گذاري بانك ملي، گروه سرمايه گذاري صنعت و معدن از بيشترين اقبال خريداران سهام در بورس تهران برخوردار شد، به طوري كه ۱۶۶نفر در طول روز گذشته متقاضي خريد يك ميليون سهم ليزينگ صنعت و معدن بودند و كارگزار بازارگردان هم براي ۹۵۰ هزار سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن دستور خريد صادر كرده بود.
در كفه عرضه نيز سهام خدمات انفورماتيك و پارس خودرو صدر جدول را به خود اختصاص داد. ديروز ۲۷ نفر فروشنده سهام خدمات انفورماتيك و ۹۵نفر فروشنده سهام پارس خودرو بودند.
سيمان سپاهان، پارس متال، كابل البرز و آريا الكترونيك از ديگر سهام حاضر در بالاي جدول فروش در بورس تهران به حساب مي آمدند.

شاخص كل بار ديگر صعودي شد
000474.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام پس از ۳ روز افت در نخستين روز هفته بار ديگر مثبت شد.
به گزارش خبرنگار ما ديروز همزمان با رشد دوباره قيمت سهام در تالارهاي مبادلات بورس، شاخص كل ۳۲ واحد بالا رفت و به رقم ۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد رسيد.
در اين روز ارزش جاري بازار نيز از مرز ۴۱۲هزار ميليارد ريال فراتر رفت.
براساس اين گزارش طي روز گذشته در تالار اصلي شاخص عملكرد بازار ۲/۳۴ واحد رشد نشان داد. در تالار فرعي هم شاخص ۱۸واحد افزايش يافت.
در اين روز رشد۲۷ واحدي شاخص صنعت با افزايش ۳/۲۴واحدي شاخص مالي همراه شد تا سهامداران شركت هاي صنعتي و سرمايه گذاري شادمان تالارهاي مبادلات را ترك كنند.
در پايان مبادلات روز شنبه شاخص ۵۰ شركت فعال تر ۱۰۳ واحد بالا رفت و در گروه هاي صنعتي سهامداران گروه وسائل نقليه رشد ۲۹ واحدي شاخص عملكرد بازار را شاهد بودند، ضمن اين كه پس از يك دوره صعود ديروز شاخص گروه نفت و پتروشيمي ۲۴ واحد منفي شد.
در اولين روز هفته شاخص قيمت و بازده نقدي كه نشان دهنده روند بازده بازار است ۳/۹۴ واحد افزايش يافت و به رقم ۳۲ هزار و ۴۱۷ واحد رسيد.

راه براي فروش سهام دولتي به خارجي ها باز است
000477.jpg
ايسنا:سازمان خصوصي سازي در فروردين ماه نزديك به ۵۰ ميليارد تومان سهام دولتي را به فروش رساند.
عبداله پوري حسيني رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي از فروش سهام صنعتي پيام خبر داد و گفت: به جز عرضه  اين سهام، تجديد مزايده شركت كشاورزي الله آباد و تكنيكان نيز كه قبلا آگهي آنها منتشر شده را نيز در ارديبهشت ماه خواهيم داشت ضمن اين كه عرضه سهام شركت پمپ ايران و صنايع مخابراتي راه دور نيز اواخر ارديبهشت صورت مي پذيرد.
وي ادامه داد: خوشبختانه روند فروش سهام در فروردين ماه بسيار خوب پيش رفت و اين امر به دليل حاكم بودن اصول و برنامه  در عرضه سهام  سال گذشته بود، ما اگر همين روند را ادامه دهيم خصوصي سازي مي تواند قدم هاي بلندتري را نسبت به سال گذشته بردارد.
وي درباره فروش بلوك ۵۱ درصدي هپكو به يك شركت خارجي تاكيد كرد: با توجه به اينكه خريدار سهام اين شركت نتوانست از سازمان سرمايه گذاري خارجي مجوز دريافت كند و با توجه به اتمام نرسيدن كار اداري خواستار وقت بيشتري شدند تا بتوانند پول را از طريق شبكه بانكي به كشور منتقل كنند.پوري حسيني در پاسخ به اين پرسش كه آيا خريداران خارجي مي توانند خريد سهام شركت هاي ديگر را نيز بخرند ، گفت: خارجي ها هم مي توانند براي خريد سهام دولتي اقدام كنند، در اين زمينه مذاكره هم خواهيم كرد.
به گفته رئيس هيات عامل سازمان خصوصي سازي خريدار المهدي هم مي توانست يك شركت خارجي باشد كه در تجديد مزايده هم اين اتفاق چندان دور از ذهن نيست. هيچ منعي براي شركت هاي خارجي وجود ندارد كما اين كه قبلا همين شرايط حاكم بود.
وي از حضور بيشتر خارجي ها براي خريد سهام دولتي در آينده خبر داد و افزود: احتمال اينكه از اين پس حضور خارجي ها بيشتر شود را بعيد نيست به جهت اينكه ما سعي در اطلاع رساني بيشتر كرده ايم.

يادداشت
آينده سهام خودرو
در روزهاي اخير شاهد تغيير و تحولاتي در سهام خودرو بوده ايم كه فعالان بازار خودرو و همچنين سهامداران بازار را با ترديدهايي نسبت به آينده اين صنعت مواجه ساخته است.
از جمله مواردي كه در هفته هاي گذشته اخبار بازار خودرو جهان را تحت الشعاع قرار داد، منتفي شدن فروش شركت خودروسازي بريتانيايي ام جي روور به چين بود كه اين رويداد، آخرين شركت خودروساز بريتانيايي را در آستانه نابودي قرار داده است.
از ديگر سو، گمانه هايي مبني بر ساخت خودروهاي روور توسط خودروسازان ايراني به گوش مي رسد و اخبار واصله بر اين اساس است كه شركت هاي ايراني از مدعيان اين امر مي باشد. همچنين اخباري از انجام توافقاتي ميان ايران خودرو و توليدكننده چيني جيلي به گوش مي رسد تا در صورت تحقق اين موضوع ايران خودرو جايگزيني مناسب براي پيكان از رده خارج شده پيداكند.
تمامي اين مسايل گوياي اين مهم اند كه خودروسازان تلاش در براي انطباق هرچه سريعتر خود با تحولات جهاني و از دست ندادن بازار بكر داخل را آغاز كرده اند.
پيوسته براي سرمايه گذاران اطمينان از آينده مكاني كه در آن سرمايه گذاري كنند از اهميت خاصي برخوردار است. در اينجا به بررسي آينده سهام خودرو مي پردازيم:
توليدكنندگان خودرو كشور را مي توان به دو دسته تقسيم كرد:
۱- توليدكنندگاني كه بيشتر به توليد خودروهاي سبك اشتغال دارند.
۲- توليدكنندگاني كه بيشتر به توليد خودروهاي سنگين اشتغال دارند.
در گذشته با توجه به نا امن بودن مرزهاي شرقي و غربي كشور، مسئله اي چون ترانزيت جايگاه ويژه اي نداشت، زيرا به دليل عدم وجود تقاضا در اين بخش، اين بخش از سودآوري مناسبي برخوردار نبود.اما با ايجاد فرهنگ استفاده بيشتر از خودروي شخصي كه موجبات رشد تقاضا براي اين كالا فراهم آمد و سبب گرديد تا تقاضا براي اين نوع از خودرو رشد يابد و با توجه به ممنوعيت واردات خودرو، شركتهاي توليدكننده اين نوع خودرو رشدي مناسب يافتند.
در حال حاضر با توجه به شرايط ايجاد شده در بازار از جمله حركت به سمت آزادسازي واردات، اجبار ايجاد شده توسط وزارت صنايع به منظور رعايت استانداردهاي جهاني افول اين صنعت را موجب شده است و در عين حال با توجه به نقش ايران به عنوان شاهراهي در تسهيل افزايش مناسبات اقتصادي كشورهاي همسايه بيش از پيش نمود يافته و لذا موجبات توجه بيشتر به ترانزيت ايجاد گرديده است كه پيش بيني ها بر رشد تقاضا براي خودروهاي بزرگ را در پي خواهد داشت. اين عوامل نشان از تغييراتي در نوع تقاضاي بازار خودرو در آينده اي نزديك دارد. لذا مي توان سهام اين گروه از توليدكنندگان صنعت خودرو را با ديدي ميان مدت و بلندمدت ارزنده ارزيابي كرد. البته بايد به روند تصويب طرحها و لوايح در خصوص آزادسازي واردات اين نوع خودرو توجه داشت تا خسراني متوجه سرمايه گذاران در اين بخش نشود.
منبع: WWW.ILIATADBIR.COM

بورس ايران جاذبه دارد
مهر: بورس ايران با دارا بودن ۱۴۰ درصد شاخص رشد در سالهاي گذشته، داراي جاذبه فوق العاده اي جهت جذب سرمايه گذاران خارجي است.
ناظر تالار منطقه خراسان با بيان اين مطلب افزود: بورس ايران به علت روند رشد مطلوب طي سالهاي اخير توجه سرمايه گذاران خارجي را براي سرمايه گذاري به خود جلب كرده كه از اين رو مي تواند به محلي براي جذب سرمايه خارجي تبديل شود.
روحبخش مانع عمده بين المللي شدن بورس ايران را مشكلات قانوني دانست و اظهار داشت: برداشتن اين موانع قانوني، موجب مي شود تا شاهد حضور اين سرمايه گذاران در بورس ايران باشيم.

دادوستد ۵۰۰ ميليارد ريالي در بورس فلزات تهران
گروه بورس: طي سومين هفته فعاليت سازمان كارگزاران بورس فلزات تهران در سال جديد در مجموع ۱۰۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس و روي به ارزش ۵۰۰ ميليارد ريال داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، در هفته آخر فروردين ماه، بالغ بر ۲۸۷ هزار و ۴۸۰ تن تقاضا براي انواع فولاد، آلومينيوم، مس و روي در برابر ۱۲۲ هزار و ۴۲۰ تن عرضه در تالار بورس فلزات عرضه شد.اين گزارش حاكي است: در هفته مورد بررسي ۱۰۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۴۲۸ ميليارد ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۹۸و ۸۶ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه محصولات مسي نيز دو هزار و ۶۰ تن انواع مس به ارزش ۶۶ ميليارد و ۸۰۸ ميليون و ۳۸۰ هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۹۵/۱ و ۴/۱۲ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده بود.
همچنين، در گروه محصولات روي نيز ۱۶۰ تن شمش روي به ارزش ۲ ميليارد و ۵۲ ميليون ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۱۵/۱ و ۴۱/۰ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده و توانست براي اولين بار از آلومينيوم جلو بيافتد و در جايگاه سوم قرار گيرد.
عرضه «پيام» توسط سازمان خصوصي سازي
گروه بورس: امروز تعداد ۷ ميليون و ۲۰۱ هزار و ۱۳۶ سهم كارخانجات صنعتي پيام توسط سازمان خصوصي سازي از طريق بورس اوراق بهادار عرضه مي شود.
به گزارش خبرنگار ما اين تعداد سهم در مجموع معادل ۴ درصد از كل سهام شركت است كه همراه با ۱۶ ميليون و ۲۲ هزار و ۱۸۶ حق تقدم طي دو بلوك از سوي سازمان يادشده در بازار به فروش مي رسد.
بنابر اين گزارش عرضه هر سهم به قيمت پايه دو هزار و ۲۶۷ ريال و هر حق تقدم به قيمت يك هزار و ۲۶۶ ريال اعلام شده كه به صورت نقد و يك جا صورت مي گيرد.

بازگشت ۶ شركت به تالار معاملات
گروه بورس: ديروز دادوستد سهام معدني املاح ايران و حمل و نقل توكا پس از افزايش سرمايه اين دو شركت از سرگرفته شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۴ شركت ايران خودرو، فنر سازي زر، كاشي پارس و سوليران همزمان با ارائه اطلاعات جديد به تالار معاملات سهام بازگشتند.
از سوي ديگر روز گذشته سهامداران نفت بهران دست از معامله سهام اين شركت كشيدند تا در مجمع عادي به طور فوق العاده شركت كنند.در اين مجمع اعضاي هيأت مديره نفت بهران انتخاب مي شوند.

۸۰ درصد سود حمل و نقل توكا بين سهامدارانش پخش مي شود
گروه بورس: حمل و نقل توكا امسال ۸۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري مبلغ يك هزار و ۲۰۲ ريال پيش بيني كرده است.
براساس اين پيش بيني حمل و نقل توكا امسال ۲/۳۹۲ ميليارد ريال درآمد حاصل از ارائه خدمات، ۶/۳۰۴ ميليارد ريال بهاي تمام شده خدمات و ۶/۸ ميليارد ريال هزينه عملياتي خواهد داشت.در اين مدت ميزان سود عملياتي و سود خالص شركت به ترتيب به رقم ۷۹ ميليارد ريال و ۶۲ ميليارد ريال مي رسد.اين گزارش حاكي است: حمل و نقل توكا قصد دارد سرمايه خود را از ۵/۵۱ ميليارد ريال به ۳/۹۳ ميليارد ريال افزايش دهد. اين مبلغ از محل سود سال ۸۳ تأمين مي شود.

۱۴۱ نفر در اردبيل سهامدار شدند
ايلنا: مدير تالار بورس اوراق بهادار استان اردبيل گفت: طي هفته گذشته، تعداد ۱۴۱ كد معاملاتي جديد در اين تالار صادر شده است.
«داور عزتي» مدير تالار اردبيل گفت: طي نهمين هفته كاري اين تالار، تعداد ۲۱۹ هزار و ۶۳۶ سهم از سهام ۵۱ شركت به ارزش ۶۸۹ ميليون و ۸۰۰ هزار و ۴۹۱ ريال مورد مبادله قرار گرفت.
وي افزود: از اين ميزان حدود ۶/۷۷ درصد آن خريد و ۴/۲۲ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.مدير تالار منطقه  اي بورس اوراق بهادار اردبيل، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ارزش ريالي سهام خريداري شده و فروخته شده گفت: ارزش ريالي سهام خريداري شده بالغ بر ۵۳۵ ميليون و ۲۳۲ هزار و ۲۸۵ ريال و ارزش ريالي سهام فروخته شده نيز بالغ بر ۱۵۴ ميليون و ۵۶۸ هزار و ۲۰۶ ريال بود.
وي افزود: در كشور ما اولين محصول رقيب سهام, اوراق مشاركت است و مقرر بوده كه اوراق مشاركت دولت و شركت  هاي دولتي در بورس اوراق بهادار تهران مبادله شود و بورس نيز براي مبادلات دست دوم اين اوراق آماده شود؛ هر چند كه در گذشته مقدار محدودي اوراق قرضه در بازار سرمايه مورد معامله قرار گرفته اما به دلايل اجرايي و نبود شبكه كارگزاري اوراق مشاركت در بورس اوراق بهادار، كمتر مورد مبادله قرار گرفته است.

بالاترين رشد قيمت براي سوليران و كالسيمين
گروه بورس: سهامداران شركت هاي سوليران و كالسيمين ديروز پس از بازگشت دوباره بالاترين ميزان رشد را در بورس تهران تجربه كردند.
به گزارش خبرنگار ما روز شنبه ارزش سهام سوليران ۸/۲۳ درصد افزايش يافت و به ۲۶۰ تومان رسيد. سهامداران كالسيمين هم شاهد رشد ۶/۱۰ درصدي قيمت سهام خود بودند.در پي اين دو شركت فنرسازي زر با رشد ۳/۷ درصدي در رتبه سوم جاي گرفت .اين شركت در آخرين روز هفته گذشته تازه ترين اطلاعات مربوط به عملكرد خود را در اختيار سهامداران قرار داده بود.اما از سوي ديگر سهامداران حمل و نقل توكا ديروز افت ۶/۴۲ درصدي ارزش هر سهم شركت خود را شاهد بودند، قيمت سهام معدني املاح نيز ۱/۱۲ درصد پايين آمد.
برگزاري همايش بورس و نقش آن در اقتصاد در مشهد
گروه بورس: همايش بورس و نقش آن در اقتصاد سه شنبه سي ام فروردين از سوي بورس منطقه خراسان در محل دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد.
به گزارش ايران بورس در اين همايش كه به مدت ۴ ساعت به طول انجاميد، حدود ۳۵۰ نفر از اساتيد و دانشجويان دانشگاههاي مختلف مشهد با مباني بازار سرمايه و نقش آن در اقتصاد آ شنا شدند.

ايران خودرو امسال ۳۰ تومان بيشتر سود مي دهد
گروه بورس: شركت ايران خودرو در تازه ترين اطلاعيه، پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال مالي جديد معادل ۳۰ تومان بيش از پارسال اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما ايران خودرو در بهمن ماه پارسال سود هر سهم خود را براي سال مالي گذشته ۱۰۴ تومان پيش بيني كرده بود.
پيش بيني عملكرد سال جديد ايران خودرو نسبت به پارسال از نظر فروش ۲۷ درصد، به لحاظ سود عملياتي ۲۵ درصد و از نظر سود خالص ۲۹ درصد رشد نشان مي دهد.
دلايل رشد فروش و سودآوري ايران خودرو، افزايش تعداد فروش، تغيير تركيب فروش به دليل توقف خط توليد پيكان سواري، كاهش ميزان ارزبري محصولات به دليل افزايش ساخت داخل و در نتيجه كاهش هزينه هاي سود و حقوق گمركي اعلام شده است.
ايران خودرو پيش بيني كرده امسال از محل فروش خودرو ۵۳ هزار و ۸۳۳ ميليارد ريال درآمد كسب كند كه نسبت به درآمد ۴۲هزار ميليارد ريالي پارسال بيش از ۱۱هزار ميليارد ريال افزايش نشان مي دهد. سود خالص ايران خودرو در سال جديد به مرز ۵ هزارميليارد ريال خواهد رسيد. اين رقم پارسال ۳هزارو۸۰۰ ميليارد ريال بود.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۴-
۶-
۱,۵۰۰
آبسال
۱.۳۹-
۴۰-
۲,۸۴۳
آبگينه
۱.۱۹
۱۶
۱,۳۵۵
آزمايش
۴.۷۷-
۹۴۷-
۱۸,۹۰۰
افست
۰.۵۲
۲۸
۵,۴۰۰
الكتريك خودرو شرق
۳.۲۵-
۲۵۲-
۷,۵۰۰
ايران ترانسفو
۲.۹۹
۱۳۵
۴,۶۵۰
ايران خودرو
۰.۱۶
۷
۴,۳۰۲
ايران خودروديزل
۳.۸۵-
۳۸۰-
۹,۵۰۰
ايران گچ
۵-
۲۵۴-
۴,۸۲۸
ايران ياساتايرورابر
۰.۴۳
۳۶
۸,۳۲۹
باما
۰.۰۵-
۴-
۸,۶۶۰
بانك اقتصادنوين
۰.۳۳-
۱۸-
۵,۴۸۵
بانك پارسيان
۰.۸۱-
۴۴-
۵,۴۰۰
بانك كارآفرين
۲.۳۳-
۳۱-
۱,۳۰۰
بسته بندي ايران
۰.۴۵
۹
۲,۰۰۰
بهپاك
۳.۳۳
۲۱۳
۶,۶۱۴
بهنوش ايران
۳.۶-
۲۵۶-
۶,۸۵۳
بين المللي توسعه ساختمان
۴.۸۹
۳۴
۷۳۰
پارس الكتريك
۵-
۱۱۵-
۲,۱۸۶
پارس پامچال
۰.۰۹-
۸-
۸,۸۲۰
پارس دارو
۱.۰۲
۳۷
۳,۶۵۰
پارس سويچ
۳.۲۳-
۱۴۷-
۴,۴۰۵
پاكسان
۲.۰۱
۳۰۵
۱۵,۵۰۰
پتروشيمي آبادان
۰.۷۱
۹۳
۱۳,۱۰۰
پتروشيمي اراك
۴.۱۴
۵۴۷
۱۳,۷۵۰
پتروشيمي اصفهان
۱.۳۸
۱۹۹
۱۴,۶۰۲
پتروشيمي خارك
۲-
۳۳۲-
۱۶,۲۹۴
پتروشيمي فارابي
۴.۹۹-
۲۳۷-
۴,۵۰۸
پشم شيشه ايران
۴.۹۳-
۵۶-
۱,۰۸۰
پلاستيك شاهين
۴.۸۴
۱۳۹
۳,۰۱۰
پمپ سازي ايران
۲.۴۹
۲۸۶
۱۱,۷۵۰
تامين ماسه ريخته گري
۱.۷۹-
۵۱-
۲,۸۰۱
تجهيزنيروي زنگان
۲.۳-
۱۰۲-
۴,۳۳۱
تراكتورسازي ايران
۰.۷۹-
۳۶-
۴,۵۴۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۵
۳۲۵
۶,۸۲۹
توسعه معادن روي ايران
۰
۰
۷,۳۱۲
توليد سموم علف كش
۴.۷۳-
۱۸۶-
۳,۷۴۵
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۳.۸۲
۱۰۷
۲,۹۱۰
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۴.۸۷-
۸۹-
۱,۷۳۸
توليدي كاشي تكسرام
۰.۳۹
۵
۱,۳۰۱
توليدي گرانيت بهسرام
۱.۰۹-
۴۲-
۳,۸۲۳
جام دارو
۰.۹
۸۰
۹,۰۰۰
حمل ونقل پتروشيمي
۴۲.۶۵-
۸۰۰۸-
۱۰,۷۷۰
حمل ونقل توكا
۵-
۲۹۴-
۵,۵۹۱
خاك چيني ايران
۴.۹۲
۲۷۴
۵,۸۴۵
خوراك دام پارس
۳.۳۳-
۲۹۹-
۸,۶۸۲
داروپخش (هلدينگ )
۰.۲۱
۱۵
۷,۱۶۵
داروسازي اسوه
۳.۴۶-
۵۲۰-
۱۴,۵۰۱
داروسازي اكسير
۲.۴۷-
۲۴۴-
۹,۶۴۲
داروسازي جابرابن حيان
۳.۰۲-
۱۴۰-
۴,۵۰۰
داروسازي سبحان
۲.۲۷-
۱۰۹-
۴,۷۰۰
داروسازي كوثر
۵
۲۰۱
۴,۲۲۴
دارويي امين
۰.۰۱
۱
۱۸,۱۲۲
دارويي رازك
۰.۰۲-
۱-
۴,۶۹۶
دارويي لقمان
۲.۳۹-
۱۱۰-
۴,۴۹۹
داملران
۴.۹۸
۵۲
۱,۰۹۶
درخشان تهران
۴.۳۴-
۱۷۵-
۳,۸۵۵
دشت مرغاب
۰.۹۲-
۱۴-
۱,۵۰۰
رادياتور ايران
۵-
۱۰۵-
۱,۹۹۷
روغن نباتي پارس
۵-
۱۱۲-
۲,۱۲۹
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۰۹
۱۰۳
۹,۵۵۰
زامياد
۴.۹۷
۸۹
۱,۸۸۱
ساسان
۲.۳۵
۸۰
۳,۴۹۰
سامان گستراصفهان
۰.۲۸-
۱۶-
۵,۷۰۰
سايپا
۱.۸۴-
۱۶۸-
۸,۹۵۰
سايپاديزل
۴.۹۹-
۱۲۹-
۲,۴۵۴
سايپاشيشه
۰.۶۳
۱۹
۳,۰۵۱
سپنتا
۰
۰
۵,۳۱۸
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۸۶-
۹۷-
۱,۹۰۰
سرما آفرين
۳.۲۷-
۱۸۶-
۵,۵۰۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۹۶-
۱۴-
۱,۴۵۰
سرمايه گذاري بهمن
۱.۴۳
۳۰
۲,۱۳۱
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۷۳-
۵۲-
۲,۹۵۲
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۲.۵۴
۱۱۹
۴,۸۰۸
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۵۴
۳۳
۶,۱۷۹
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۱۶
۲۱
۱,۸۲۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۲.۸
۱۰۳
۳,۷۷۹
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۴۴
۱۸
۴,۱۰۰
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۶۵
۶۷
۴,۱۲۰
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۱۵
۳
۲,۰۶۶
سرمايه گذاري سپه
۱.۱۹-
۳۸-
۳,۱۵۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۱.۱۵-
۲۴-
۲,۰۵۶
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۱۵-
۷-
۴,۸۰۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۳.۹۷-
۱۲۵-
۳,۰۲۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲.۳۷-
۹۶-
۳,۹۵۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۱.۷-
۶۹-
۳,۹۹۵
سرمايه گذاري مسكن
۰.۵۷-
۱۰-
۱,۷۵۴
سرمايه گذاري ملت
۳.۸۷-
۸۴-
۲,۰۸۹
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۰۷
۲
۲,۸۵۰
سرمايه گذاري نيرو
۰
۰
۹,۵۷۰
سنگ آهن گل گهر
۲۳.۸۱
۵۰۰
۲,۶۰۰
سوليران
۰.۱۵-
۷۵-
۵۰,۰۰۰
سيمان اروميه
۳.۷۵-
۷۵۶-
۱۹,۴۱۲
سيمان بهبهان
۵-
۸۷۱-
۱۶,۵۵۳
سيمان سپاهان
۳.۱۵-
۹۲۲-
۲۸,۳۵۱
سيمان شاهرود
۰.۰۱-
۱-
۱۶,۰۱۲
سيمان شرق
۴.۲۳-
۱۰۸۰-
۲۴,۴۴۷
سيمان شمال
۴.۲۱-
۲۷۱۶-
۶۱,۷۴۳
سيمان صوفيان
۰.۱-
۲۶-
۲۶,۵۰۰
سيمان غرب
۴.۷۶
۹۱۳
۲۰,۰۹۷
سيمان فارس
۰
۰
۲۱,۱۹۳
سيمان كرمان
۰
۰
۷,۵۲۳
سيمان هگمتان
۰.۱۸
۱۳
۷,۳۹۱
سينا دارو
۳.۸۵-
۱۱۴-
۲,۸۴۷
شهد ايران
۰.۰۱
۱
۷,۲۶۷
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۰۸
۶
۷,۱۵۲
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۰۲-
۳-
۱۷,۱۷۰
شيرين دارو
۳.۵۸-
۱۴۱-
۳,۸۰۰
شيشه قزوين
۱.۲۹-
۵۹-
۴,۵۰۰
شيشه همدان
۰.۲۲-
۱۰-
۴,۵۴۰
شيمي داروئي داروپخش
۴.۰۳
۱۵۱
۳,۹۰۰
شيميايي سينا
۲.۹۷-
۴۹-
۱,۶۰۰
صنايع آذرآب
۳.۳۳
۲۷۴
۸,۴۹۰
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۱۰,۳۴۲
صنايع ريخته گري ايران
۵-
۸۵-
۱,۶۱۵
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۶
۸۱
۱,۷۱۴
صنايع مخابراتي راه دورايران
۴.۸۹-
۱۸۵-
۳,۶۰۰
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۹۶-
۱۲۹-
۲,۴۷۰
صنعتي آما
۴.۹۹-
۲۷۳-
۵,۱۹۴
صنعتي بهشهر
۳.۰۶-
۲۴۶-
۷,۸۰۰
صنعتي دريايي ايران
۳.۲۸
۵۴
۱,۶۹۹
فارسيت اهواز
۲.۹۳
۲۱۲
۷,۴۵۰
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۴.۹۶
۱۲۲
۲,۵۸۰
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰.۸۴
۲۱
۲,۵۲۰
فرآورده هاي نسوزآذر
۰.۱۲
۹
۷,۷۳۲
فروسيليس ايران
۴.۹۵-
۸۱-
۱,۵۵۴
فنرسازي خاور
۷.۲۹
۱۶۳
۲,۳۹۹
فنرسازي زر
۴.۹۹
۲۹۰
۶,۱۰۰
فولادكاويان
۵-
۱۱۵-
۲,۱۸۵
فيبر ايران
۰.۰۷
۱
۱,۴۳۰
قند پارس
۴.۹۵-
۸۶-
۱,۶۵۲
قند شيرين خراسان
۱.۳۳-
۲۱-
۱,۵۵۹
قند مرودشت
۰.۰۲
۱
۵,۵۰۱
قندنقش جهان
۴.۹۸-
۲۰۵-
۳,۹۱۲
كابل البرز
۰.۱۲
۱۱
۹,۰۵۲
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰
۰
۴,۸۱۱
كابلسازي تك
۳.۱۲-
۲۱۵-
۶,۶۸۰
كارتن ايران
۴.۹۲-
۲۹۰-
۵,۶۰۰
كارخانجات داروپخش
۴.۹۷
۱۲۹
۲,۷۲۲
كارخانجات صنعتي پيام
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |