يكشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۱ - Apr 24, 2005
حداد عادل:
اميدواريم  بزودي  از دودكش اصولگرايان
دود سفيدبيرون بيايد
مجلس آماده وضع قوانين مورد نياز شهرداري است
ايرنا: رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : مجلس  شوراي  اسلامي آمادگي  دارد با شهرداري  در حل  مشكلات  شهرتهران  همكاري  و در اين  زمينه  قوانين  مورد نياز را وضع  كند.
غلامعلي  حداد عادل  روز شنبه  در حاشيه  همايش  روز زمين  پاك  و مديريت پسماندها در خصوص  اقدامات  مجلس  براي  رفع  مشكلات  شهر تهران ، در گفت  و گو با خبرنگاران  افزود: شهرداري  مي تواند با كار كارشناسي ، پيشنهادهايي  را به  مجلس بدهد و اگر احتياجي  به  وضع  قوانين  باشد، حتما اين  كار را خواهيم  كرد.
وي  افزود: شهرداري  تهران ، توفيقات  خوبي  در شهر داشته  و گواه  آن نظافت و نظم  شهر است .
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  اظهارداشت : البته  شهرداري  راه  درازي  را براي رفع  مشكلات  شهري  در پيش  دارد كه  با همكاري  مجلس  حركت  مطلوبتري  در جهت  رفع مشكلات  انجام  خواهد پذيرفت .
حدادعادل  با بيان  اينكه  اين  نوع  حل  مشكل ، كار يكي  دو روزه  نيست ، تأكيدكرد: كار براي  حل  مشكلات  تهران  بايد از مردم  شروع  شود، يعني  هرشهروندي  خود را يك  مامور حفظ محيط زيست  بداند.
وي  خاطرنشان  كرد: اگر از اين  جا براي  حل  مشكلات  شروع  نكنيم ، صد برابر امكانات  فعلي  شهرداري  هم  پاسخگوي  مشكلات  نخواهد بود.
وي همچنين در خصوص  احتمال  وحدت  اصولگرايان  در مورد معرفي  يك  نامزد گفت : فعلا از دودكش اصولگرايان  دود سياه  بيرون  مي آيد و اميدواريم  بزودي  از اين  دودكش  دود سفيدي  متصاعد شود.
  وي افزود: بايد منتظر بمانيم  و اگر در هفته وحدت  نشد پس  از اين  هفته  اميدواريم  اتفاق  بيافتد.حداد عادل  در خصوص  معرفي  علي  لاريجاني  از سوي  شوراي  هماهنگي  نيروهاي انقلاب  گفت : اميدوارم  شوراي  هماهنگي  نيز به  سمت  وحدت  حركت  كند.وي  در عين  حال  افزود: تصور مي كنم  اينكه  چندين  داوطلب  براي  نامزدي انتخابات  از سوي  اصولگرايان  مطرح  باشد به  هيچ  وجه  منافاتي  با حركت  به سمت  وحدت  ندارد و فعلا كساني  كه  مطرح  مي شوند مي توانند تبليغ  و سخنراني كنند و بعدا از طريق  تفاهم  يا نظرسنجي  يك  نامزد واحد مطرح  شود.

احمدي نژاد شهردار تهران:
خبر تشكيل دولت اسلامي خواب خيلي ها را آشفته كرده است
000549.jpg
ايسنا : شهردار تهران با اشاره به ماهيت، ريشه ها و آرمانهاي انقلاب اسلامي، اصولگرايي را حركت در جهت آرمانهاي انقلاب عنوان كرد.محمود احمدي نژاد در تشريح ويژگيهاي دولت اسلامي گفت: اين جمله را حفظ كنيد؛ دولت اسلامي نبايد وامدار هيچ گروه، حزب،  جناح سياسي و قدرت خارجي باشد،  دولت اسلامي بايد وامدار مردم و متكي به مكتب و خط ولايت باشد.
احمدي نژاد با اشاره به مفهوم و مصداق اصولگرايي گفت: اصولگرايي اين است كه مواظب باشيم گناه نكنيم، گناه بد است و فرقي نمي كند چه كسي مرتكب مي شود، لذا اگر باندبازي در گروه رقيب بد است در اين گروه هم بد است، اصولگرايي يعني همين.
وي در پاسخ به سئوالي پيرامون شايعات تخريبي از جمله شايعه مربوط به مسائل مطرح شده در ديدار وي با مقام معظم رهبري گفت: اولا؛ خودتان را براي شنيدن سيل عظيم و گسترده شايعات كه از همه جهات طراحي و منتشر خواهد شد آماده كنيد، چون مقدمات و علامت هاي تشكيل دولت اسلامي _ كه عظمت آن كمتر از عظمت خود انقلاب نيست _ خواب خيلي ها را در داخل و خارج كشور آشفته كرده است. ثانيا؛ درست نيست براي پيشبرد مقصد سياسي معطوف به قدرت از رهبري هزينه شود.
احمدي نژاد در پاسخ به سئوالي پيرامون كانديداهاي احتمالي رياست جمهوري گفت: برويد از معيارهاي اسلام و انقلاب صحبت و اين معيارها و اصول را تبيين كنيد. مباحث نبايد پيرامون اشخاص متمركز شود، اگر شما اصول انقلاب و معيارهاي مديريت در دولت اسلامي و مسائل و مشكلات و گره هاي كشور و همچنين چه بايد كردها را مشخص و تبيين كرديد مصاديق به راحتي قابل تشخيص و انطباق است. بدترين حالت اين است كه فردي خودش را محور توانمندي و سرآمد ديگران قلمداد كند، اين دهن كجي به ملت است اين حالت يعني يك ملت نازاست. مگر كساني كه با مديريت خود يك تومان را با ۱۰ تومان تمام كردند چه گلي به سر مردم زدند؟ كساني كه هفت ساعت در خصوص مديريت منابع انساني تئوري پردازي مي كنند اما وقتي سازمان و تشكيلات و دور و برش را مي بينيد ملاحظه مي شود، غالبا بر اساس رابطه جمع شده است،  مگر منابع انساني كجا تربيت مي شود؟ آيا به غير از دانشگاه و آموزش و پرورش؟ اگر اينگونه است پس چرا اين نهادها اينقدر محروم هستند؟

انتقاد عارف از محدوديتهاي كشورهاي
توسعه يافته براي كشورهاي درحال توسعه
ايسنا: خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه معاون رئيس جمهور ايران از قلدري كشورهاي توسعه يافته براي ممانعت از دستيابي ديگر كشورها به فناوري هسته اي انتقاد كرد.خبرگزاري فرانسه از جاكارتا با مخابره اين خبر افزود، محمدرضا عارف، معاون رئيس جمهور ايران طي سخنراني در جمع سران كشورهاي آسيايي و آفريقايي ضمن غيرمنطقي خواندن مخالفت كشورهاي صنعتي جهان با توسعه علوم هسته اي و ديگر علوم از اين امر گلايه كرد.
عارف گفت: كشورهاي توسعه يافته به پيشرفتهاي بزرگي در زمينه هاي مختلف علمي از جمله نانوتكنولوژي و انرژي هسته اي دست يافته اند؛ با اين حال متاسفانه اغلب شاهد برخي محدوديت ها و ممنوعيت ها براي متوقف كردن دستيابي ديگر كشورها به فناوري هاي مدرن هستيم.
معاون رئيس جمهور كشورمان از كشورهاي آسيايي و  آفريقايي خواست به همراه يكديگر حق لاينفك تمامي كشورهاي در حال توسعه را براي دستيابي به پيشرفت هاي فني طالب شوند.

انتخاب نهم
رمز موفقيت دوم خردادي ها در مشاركت حداكثري است
مهر: رئيس ستاد انتخاباتي دكتر معين، رمز موفقيت در انتخابات را حضور حداكثري مردم دانست و گفت: مشاركت حداكثري براي بخشي از جامعه يك مفهوم و براي ما دوم خردادي ها مفهوم ديگري دارد اما وجه مشترك آنان اين است كه آينده با مشاركت حداكثري مردم رقم مي خورد.
شكوري راد بحث پيرامون كنار رفتن به نفع ديگري را القائات مخالفان دوم خردادي ها عنوان كرد و گفت: مي خواهند بين هواداران اصلاحات ترديد ايجاد كنند. دكتر معين و كروبي از هم نخواستند به نفع ديگري كنار بروند و نتيجه انتخابات هر چه باشد در مرحله دوم تعيين كننده خواهد بود و احتمالا در مرحله دوم هاشمي و دكتر معين حضور داشته باشند.
مهر عليزاده از تدوين برنامه دولت رفاه خبر داد
محسن مهر عليزاده كانديداي احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ديدار جمعي از نخبگان، فرهنگيان و تجار تبريزي مقيم تهران از تدوين برنامه دولت رفاه خبر داد.
وي تصريح كرد: با تكيه بر تجارب علمي و مديريتي ۲۵ ساله خود و همچنين تجربيات و ايده هاي نوين جمعي از همفكران علمي و اجرايي برنامه دولت رفاه را تدوين كرده و اعتقاد داشته و دارم كه بايد تمام امور در كشور براساس برنامه پيش رود.
استقبال ولايتي از سخنان مهدوي كني
ايسنا: علي اكبر ولايتي گفت كه انتخاب لاريجاني به عنوان كانديداي نهايي شوراي هماهنگي، مورد توقع بود.
وي اظهار داشت: قبل از نوروز معلوم بود شوراي هماهنگي تنها كانديداي خود را انتخاب خواهد كرد و در اين يكي دو ماه اخير نيز تمام سعي شورا منوط به اين شده بود كه از بين يك كانديدا، كانديداي نهايي خود را انتخاب كند و همين كار را كرد كه مورد توقع بود.وي در ارتباط با سخنان آيت الله مهدوي كني در ارتباط با اينكه اگر دوستان اصولگرا به حرف پيرمردها گوش ندهند ضرر مي بينند، گفت: ما كماكان آيت الله مهدوي كني را از افراد شاخص و پيشتازان انقلاب مي دانيم و براي صحبتهاي ايشان احترام ويژه قائليم.
توكلي: تعهد كرده ام، اگر اصولگراي مقبول تر بيايد
كنار بروم
ايسنا: توكلي گفت: خلاف مسائل و منافع ملي ماست كه با آمريكاي استكباري ارتباط داشته باشيم.احمد توكلي كانديداي انتخابات دوره نهم رياست جمهوري طي سخناني در جمع دانشجويان اراك خاطرنشان كرد كه به هر آن چه تاكنون گفته است پس از انتخاب شدن عمل خواهد كرد.وي افزود: تعهد كرده ام با سه نامزد ديگر، اگر اصولگراي مقبول تر بيايد كنار بروم.
براي كادرسازي از نسل سوم به ميدان آمده ام
ايسنا: كانديداي احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از جمله اهداف ورود مجدد خود به صحنه سياست را كمك به انتقال قدرت به نسل سوم انقلاب عنوان كرد.
محسن رضايي گفت: هدف و نظري وسيع تر از شركت در انتخابات داشته ام و در جهت كادرسازي از ميان نسل سوم انقلاب براي ادامه راه انقلاب اسلامي و ساختن يك كشور پيشرفته و مقتدر به ميدان آمده ام.
نظر قاليباف درباره رابطه ايران و آمريكا
ايسنا: محمد باقر قاليباف در مورد ارتباط با آمريكا گفت: بحث چگونگي تعامل با آمريكا بحثي است كه بايد توجه ويژه اي به آن شود. اكنون دو ديدگاه در كشور ما نسبت به اين مساله وجود دارد، در ديدگاه اول عده اي مطرح مي كنند هرگونه ناكارآمدي و ضعف مديريت بر عهده دشمنان خارجي از جمله آمريكاست كه اين نظريه، درست نيست. ما بايد به واقعيتها توجه كنيم و نارسايي ها را به عهده دشمنان خارجي نگذاريم. عده اي نيز مطرح مي كنند كه پوشاندن نارسايي ها به انقلاب كمك مي كند، در صورتي كه الزاماً اين گونه نيست.
وي ادامه داد: در حوزه سياست خارجي گروه ديگري نيز هستند كه ارتباط با آمريكا را حلال مشكلات مي دانند و معتقدند كه هرگونه مشكلي را كه در حوزه هاي مختلف داريم، مي توانيم با ارتباط با آمريكا حل كنيم. در صورتي كه در منطقه مشاهده مي كنيد بسياري از كشورها كه داراي نفت هستند با آمريكا نيز ارتباط بسيار خوبي دارند،  ولي مشكلات زيادي در حوزه هاي داخلي و خارجي آنها حل نشده است.
لاريجاني: مجلس هم در تعيين كابينه من نقش دارد
فارس: نامزد نهايي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در انتخابات رياست جمهوري بر وحدت بين نيروهاي اصولگرا تاكيد كرد.علي لاريجاني كه از سوي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي به عنوان نامزد نهايي اين شورا در انتخابات رياست جمهوري آينده معرفي شد ، با تقدير و تشكر از اين شورا گفت: اميدوارم كه يك حركت وحدت آميز دنبال شود و تلاش من اين است كه اين حركت با يك وحدت تامه اي حاصل شود.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا با حضور هاشمي رفسنجاني در صحنه انتخابات باقي مي مانيد؟ گفت:  چون به نظر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي و احزاب و گروه هاي آن متكي هستم اخلاقاً درست نمي دانم كه در عرصه باقي نمانم، بنابراين بايد طبق نظر آنها عمل كنم.
براساس اين گزارش لاريجاني در جمع نمازگزاران مسجد ابوذر تهران در خصوص شعار «هواي تازه» و «دولت اميد» گفت: جامعه ما احتياج به تغيير دارد تا مردم به آينده خود اميدوارتر باشند و اين تغيير را در شرايط سياسي اقتصادي و فرهنگي نمي دانم، بلكه احساس مي كنم مردم نياز به يك آرامش خلاق در كشور دارند و با دعوا و غوغا سالاري هم كاري ندارند.وي در پاسخ به اين سئوال كه در صورت پيروزي در انتخابات از نامزدهاي مطرح اصولگرايان در كابينه خود استفاده خواهيد كرد گفت: نامزدهاي مطرح اصولگرايان افراد خوب و با ارزشي هستند و من براي همه آنها ارزش قائل هستيم و قطعا از وجودشان در كابينه استفاده خواهم كرد، ولي فعلا به كابينه فكر نمي كنم چرا كه آينده كابينه فقط دست رئيس جمهور نيست و مجلس و نمايندگان هم در آن نقش دارند.
كروبي: براي آمدن افراد پاي صندوق هاي راي تلاش كنيم
فارس: دبير كل مجمع روحانيون مبارز تبليغات چهره به چهره را مؤثرترين حالت موجود دانست و با مقايسه فضاي كنوني جامعه با اوايل انقلاب اظهار داشت:  امروز مسير حركت به صورتي است كه نه تشكلها مي توانند فعاليت زيادي داشته باشند و نه مردم آن انگيزه هاي سابق را دارند.
مهدي كروبي كه در جلسه معارفه با اعضاي جبهه ملي وفاق ايران اسلامي سخن مي گفت، با اشاره به شكل گيري جريانات مشكوك براي كاهش ميزان مشاركت عمومي،  انتخابات را زمينه ساز تعيين سرنوشت ملت و مملكت خواند و افزود: ما بايد چنان به حضور اعتقاد داشته باشيم كه از هر طريقي تلاش كنيم افراد را به پاي صندوق بياوريم و اينگونه توطئه ها را خنثي نماييم.
برگزاري همايش انتخاباتي در استاديوم ۱۲ هزار نفري آزادي
فارس: دبير كميته سياسي حزب اسلامي كار از برگزاري همايشي انتخاباتي از سوي اين حزب، خانه كارگر و مجموعه اي از فرهنگيان، دانشجويان، اصناف و اقشار مختلف عضو ائتلاف نهم براي فرداي بهتر در روز ۱۱ ارديبهشت ماه سالجاري خبر داد.
محسن سرخو با اشاره به جلسه اعضاي شوراي مركزي حزب اسلامي كار تصريح كرد: اين همايش كه با حضور اقشار مختلف در استاديوم ۱۲ هزار نفري ورزشگاه آزادي برگزار خواهد، به بحث مشاركت حداكثري در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و ضرورت دعوت از آقاي هاشمي رفسنجاني براي حضور در انتخابات خواهد پرداخت.
احتمال جلسه مهدوي كني با كانديداهاي اصولگرا
ايسنا: جامعه روحانيت مبارز همچنان كه از پيش اعلام كرده بود به دنبال اجماع در ميان اصولگرايان است و حتي پس از اعلام نظر نهايي شوراي هماهنگي، براي تحقق اين اجماع مي كوشد.
غلامرضا مصباحي مقدم، نماينده تهران و سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به اينكه جامعه روحانيت مبارز با كانديداهاي اصولگرايان براي رسيدن به اجماع جلساتي خواهد داشت يا نه؟ خاطرنشان كرد: به عنوان يك تشكل چنين جلسه هايي نداريم، ولي چنانچه آيت الله مهدوي كني دبير كل جامعه روحانيت مبارز احساس وظيفه كنند و بدانند كه ورودشان به اين عرصه تأثيرگذار خواهد بود، ممكن است به شكل فردي و نه در قالب تشكل اقدام به برگزاري جلساتي با كانديداهاي اصولگرايان كنند.
جامعه روحانيت به جمع بندي نرسيده است
ايسنا: عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت كه تشكل متبوعش هنوز به يك جمع بندي مشخص و در مورد هيچ يك از كانديداها به نتيجه خاصي نرسيده است.
حجت الاسلام ابراهيمي تصريح كرد: من معتقدم بزرگان قوم هنوز به نتيجه اي نرسيده اند و علت عدم اجماع در بين نيروهاي اصولگرا اين است. آنها در صورتي كه به نتيجه واحد برسند اين اجماع ايجاد مي شود و جامعه روحانيت مبارز براي ايجاد اجماع در بين نيروهاي اصولگرا تلاش وافر مي كند.
حضور مستقل كانديداها در دانشگاه
ايسنا: معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه اروميه گفت: بعضي كانديداها، دعوت تشكل هاي دانشجويي را نپذيرفته اند و اعلام كرده اند مستقلا حاضر به حضور در دانشگاه هستند؛ ما هم براي اين كار آماده ايم.دكتر «سعيد مشكيني» ، گفت: شوراي فرهنگي و هيات نظارت بر تشكلهاي دانشگاه اروميه همچون دوره هاي قبل براي پر شور كردن انتخابات و پوشش نظرات مختلف كانديداها از هر جناح و فكر، آمادگي خود را براي دعوت و سخنراني كانديداها اعلام مي كند.
هنوز نقش پيشكسوتي خود را حفظ كرده ايم
ايسنا: سيد احمد خاتمي در واكنش به انتخاب لاريجاني به عنوان كانديداي نهايي شوراي هماهنگي، اظهار داشت: من معتقدم هنوز براي تصميم گيري از سوي جامعه مدرسين دير نشده است.وي افزود: معتقديم كه براساس نظرسنجي كانديدايي كه از اعتبار و مقبوليت بيشتري برخوردار است، بايد به عنوان كانديداي نهايي انتخاب شود.خاتمي تصريح كرد: ما معتقديم كه بايد بعد از ثبت نام كانديداها اعلام موضع كرد.
اين انتخاب غير قابل تغيير است
مهر: مريم بهروزي با اشاره به اينكه دكتر لاريجاني به عنوان كانديداي جناح اصولگرا مطرح شده است، گفت: چهار نفر باقيمانده مي توانند فرد اصولگرا باشند اما نمي توانند خود را كانديداي جريان اصولگرا معرفي كنند.
بهروزي عضو كميته منتخب شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در خصوص وضعيت كنوني اصولگرايان با انتخاب لاريجاني به عنوان كانديداي نهايي اين جناح گفت:  شوراي هماهنگي، طيف بسيار عظيمي است كه از مركز تا سراسر كشور اعضاي آن را تشكيل مي دهند و آنها از بدو انتخاب كانديدا با قاعده پيش رفتند و ۵ نفر را انتخاب كردند و به لاريجاني راي دادند.
وي اضافه كرد: هر كدام از چهار نفر باقي مانده نمي توانند به عنوان كانديداي اصولگرايان فعاليت كنند چون كانديداي اين جناح لاريجاني است و اين قطعي و غيرقابل تغيير است.
دليل حضور گسترده مردم از نگاه محتشمي پور
ايرنا: رئيس ستاد انتخاباتي «مهدي كروبي» نامزد احتمالي انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري گفت: اگر مردم احساس كنند فردي مي آيد تا در بهبود روند اصلاحات و اجراي آن با اقتدار عمل كند، بطور قطع حضور گسترده اي در انتخابات رياست جمهوري خواهند داشت.علي اكبر محتشمي پور گفت: دولت مقتدر كروبي با اقدامات قاطع خود از توقيف فله اي مطبوعات، بازداشت اصحاب قلم و ديگر حركتهاي غيرقانوني دستگاههاي قضايي جلوگيري خواهد كرد.
تاج زاده: اگر شكست بخوريم...
ايرنا: عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: حضور احزاب فعال در صحنه انتخابات و تاكيد بر حزبي شدن دولت مي تواند حركت دموكراسي خواهي كشور را تقويت كند.مصطفي تاج زاده در همايش اصلاح طلبان پيشرو استان اصفهان تصريح كرد: در صورتيكه اصلاح طلبان در انتخابات شكست بخورند، به تجديد قوا و آموزش كادرهاي خود مي پردازند و همچنان در صحنه سياسي كشور حاضر مي شوند.
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: رقيب اصلي اصلاح طلبان در انتخابات شركت نكردن مردم در انتخابات است.
حضور در منازل كانديداها
مهر: سخنگوي جنبش عدالتخواه دانشجويي از تشكيل گروه هاي تخصصي در اين تشكل براي بررسي وضعيت كانديداها خبر داد و گفت: براي طرح سئوالات با كانديداها نيمه اول خردادماه در منازل شخصي آنان حاضر خواهيم شد تا از نزديك با وضع زندگي كساني كه قرار است جانشين امثال شهيد رجايي شوند، آشنا شويم.علي كميلي گفت: با وجود اين كه در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري، افرادي با افكار نزديك به هم در ميان كانديداها زياد بودند و اين مي توانست منشاء بركات فراواني باشد تا ملاك ها دقيق تر و بررسي هاي بيشتري صورت گيرد، ولي متاسفانه همچنان فضاي مبهم و كلي گويي رايج و شعار زدگي كه در همه دوره هاي انتخاباتي بود، حاكم است و پيشرفتي در اين حوزه حاكم نشده است.
ميرتاج الديني: اميدوار به اجماع هستيم
مهر: محمدرضا ميرتاج الديني نماينده تبريز با اشاره به اينكه انتظار اين است كه قدمهاي بعدي براي رسيدن به وحدت از سوي كانديداهاي ديگر برداشته شود، گفت: نااميد از تفاهم و اجماع نيستيم.نماينده تبريز در خصوص انتخاب لاريجاني به عنوان كانديداي نهايي جريان اصولگرا با اشاره به اينكه روند اوليه شوراي هماهنگي نيروهاي اصولگرا به اين نحو بود كه كميته منتخبي تشكيل شد تا در نهايت با بررسي روي كانديداهاي اصولگرايان بتواند يك نفر را معرفي كند گفت: بقيه افراد مي توانند بصورت منفرد و مستقل شركت كنند گرچه اين مساله باعث ريزش آراي ما در انتخابات مي شود البته ما نااميد از تفاهم و اجماع نيستيم.وي با اشاره به اينكه در انتخاب كانديداي نهايي قطعا اختلاف وجود دارد گفت: شوراي هماهنگي به هر حال بايد در مقطعي، تصميم  نهايي خود را اعلام مي كرد و چون اين اختلافات مبنايي و ريشه اي نيست اميدواريم كه اين اختلافات حل شود و به كانديداي واحد برسيم.

انتقال كليه معاونت هاي وزارت علوم تا پايان سال به ساختمان جديد
گروه علمي فرهنگي: مدير كل طرحهاي عمراني وزارت علوم از انتقال كليه معاونتهاي وزارت علوم تا پايان سال به ساختمان جديد خبر داد.مهندس محمدتقي نظرپور، در گفت وگو با ايسنا، افزود: با برطرف شدن مشكلات موجود اعتباري، كليه معاونتهاي وزارت علوم تا پايان سال به ساختمان جديد وزارت علوم واقع در شهرك قدس منتقل مي شود.
وي درخصوص احداث ساختمان مركزي وزارت علوم، تصريح كرد: كليه پيگيري هاي صورت گرفته درخصوص احداث اين ساختمان در شهرك قدس، نقل و انتقال كاركنان و مديران حوزه ستادي معاونت دانشجويي به ساختمان جديد انجام شده و مراجعين اين حوزه نيز از روز شنبه سوم ارديبهشت ماه بايد به ساختمان جديد وزارت علوم واقع در شهرك قدس مراجعه كنند.

رئيس مركز امور مشاركت زنان:
خانه داري و كشاورزي زنان از سال آينده شغل محسوب مي شود
مهر: رييس مركز امور مشاركت زنان گفت: با توجه به اينكه خانه داري، كشاورزي، آبياري و كشت در روستاها براي زنان شغل به حساب نمي آيد و ارزش افزوده اي كه زنان خانه دار در فعاليتهاي خانگي توليد مي كنند در حسابهاي ملي درنظر گرفته نمي شود، به همين دليل با همكاري مركز آمار از سال آينده اين شغلها جزء مشاغل زنان محاسبه مي شوند.
زهرا شجاعي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: با هماهنگي و همكاري مركز آمار ايران از سال آينده اين شغلها جزء مشاغل زنان محاسبه خواهد شد و تازه آن زمان است كه آمار واقعي اشتغال زنان به دست مي آيد.وي افزود: كتابي در زمينه اشتغال خانگي زنان از سوي مركز آماده و منتشر شده و مطالعات عملي اين كار نيز انجام شده است و اقدامي كه ما مي خواهيم انجام دهيم اين است كه مشاغل زنان در حسابهاي ملي لحاظ شود كه بزودي اين كار صورت مي گيرد.
رييس مركز امور مشاركت زنان تاكيد كرد: سال گذشته با همكاري وزارت كشور مطالعات طرح امحاي خشونت عليه زنان در استانهاي كشور انجام، كميته ملي و همچنين ۳ كارگروه در اين زمينه تشكيل شد بنابراين در سال جاري با توجه به نتايج به دست آمده از اين طرح، طرح امحاي خشونت عليه زنان جنبه عملي پيدا مي كند.وي خاطرنشان كرد: همچنين پس از انجام تحقيقات و بررسي برروي طرح نظام جامع حقوقي زنان اين طرح هم اكنون آماده شده و بزودي به منظور عملياتي و اجرايي شدن، تقديم مجلس مي شود.

معاون سازمان بهزيستي:
مسكن معلولان و مددجويان ۵/۱ ميليارد تومان اعتبار گرفت
ايسنا: معاون پشتيباني و مجلس سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: هيچ اعتباري براي پوشش معلولان، سالمندان و ايتام جديد در بودجه ۸۴ منظور نشد.
علي اصغر كارانديش افزود: علي رغم وجود ۸۰ هزار معلول و مددجوي فاقد مسكن تنها براي تأمين مسكن ۲۵۰ معلول و مددجو، معادل ۵/۱ ميليارد تومان در بودجه سال جاري اختصاص يافت.
وي با اشاره به دو نوع بودجه ستادي و استاني سازمان بهزيستي گفت:  بودجه ملي سازمان بهزيستي كه به صورت متمركز ميان ستاد و استان ها توزيع مي شود، ۶۶۱ ميليارد ريال در لايحه بودجه دولت پيش بيني شده بود؛ در مجلس شوراي اسلامي اين رقم به يك ميليارد و ۶۱ ميليون ريال افزايش يافت كه ۴۰ ميليارد تومان افزايش اعتبار، مربوط به پرداخت مستمري زنان سرپرست خانوار و مددجويان سازمان بهزيستي بر اساس قانون حمايت از زنان و كودكان بي سرپرست است.
كارانديش خاطرنشان كرد: هم اكنون ۵۰ هزار مددجوي بهزيستي شامل معلول، سالمند، بيمار رواني مزمن و كودك بي سرپرست در يكهزار و ۱۵۰ مؤسسه خيريه غيردولتي نگهداري مي شوند كه سازمان بهزيستي معادل حدود ۳۰ درصد هزينه هاي تمام شده خدمات در اين مراكز را به عنوان كمك هزينه پرداخت مي كند.وي خاطرنشان كرد: به دليل كمي ميزان كمك هزينه پرداختي، بسياري از مراكز تهديد به تعطيلي كرده اند كه براي افزايش كمك هزينه پرداختي به آنها به ميزان ۵۰ درصد هزينه خدمات تمام شده نياز به حدود ۱۵ ميليارد تومان اعتبار است.
معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان بهزيستي به ايسنا گفت: همچنين حدود ۱۵ هزار معلول، سالمند و بيمار رواني مزمن براي پذيرش در مراكز غيردولتي نگهداري و توانبخشي، پشت نوبت هستند كه سازمان به دليل نداشتن اعتبار قادر به تامين كمك هزينه (يارانه) مورد نياز براي پرداختن به مراكز غيردولتي نيست و در اين زمينه به حدود ۱۵ ميليارد تومان اعتبار در سال جاري نياز است.
به گفته وي ۵ ميليارد تومان از اين اعتبار در بودجه ستادي سال جاري سازمان بهزيستي تأمين شده است.

موافقت كميسيون احزاب با دو راهپيمايي
فارس: دبير كميسيون ماده ۱۰ احزاب از موافقت اين كميسيون با راهپيمائي روز كارگر در ۱۱ ارديبهشت ماه خبر داد.
مرتضي عرب عامري با اعلام اين خبر گفت: در جلسه روز گذشته كميسيون ماده ۱۰ احزاب كه در وزارت كشور تشكيل شد اين كميسيون با برگزاري راهپيمايي روز كارگر با درخواست خانه كارگر ايران موافقت كرد.
وي گفت: اين كميسيون همچنين در نشست خود با راهپيمايي يك شنبه (امروز) ارامنه به مناسبت ۲۴ آوريل سالروز كشتار ارامنه توسط دولت وقت تركيه موافقت كرد.

واحد روزنامه نگاري در دانشگاه ايجاد شود
انجمن  صنفي نشريات  دانشجويي  پيشنهاد ارائه  واحد روزنامه نگاري  در سرفصل هاي  درس هاي  اختياري  دانشگاه ها به  شوراي  عالي  انقلاب  فرهنگي  را تصويب  كرد.
انجمن  در راستاي  ايجاد نظام هماهنگ  براي  پيگيري  مطالبات  نشريات  دانشجويي فعاليت هاي  خود را در قالب  شش  كميته  تخصصي  شامل آموزش ، اطلاع  رساني ، پژوهش ، روابط عمومي ، تشكيلات  و مالي  مدون  كرد.
همچنين  راه  اندازي  پايگاه  اطلاع  رساني  اينترنتي ، اصلاح  اساسنامه ، برگزاري جشنواره هاي  موضوعي ، پيگيري  پرونده هاي  حقوقي  نشريات  دانشجويي  در فهرست مهم ترين  اولويت هاي  كاري  كميته ها قرار گرفت .

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |