يكشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۱ - Apr 24, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
دردسرهاي روزهاي خاص
دايي باز هم نقش اول را بازي كرد
000516.jpg
گروه ورزشي _ سيامك قليچ خاني: ۱ - ذوب آهن اصفهان در شهر خود مقابل صباباتري تهران شكست خورد. ذوب آهن كه مي توانست با شكست صبا خود را به حداقل فاصله با فولاد صدرنشين برساند، رده دوم را نيز تقديم استقلال كرد. ذوب آهن برا ي جانماندن از قافله قهرماني به هر حربه اي متوسل شد، اما وقتي دايي همان بود كه بايد باشد ذوبي ها سقوط كردند.
۲ _ اين ماهيت كار دايي است. هر وقت كه فكر مي كني دايي براي هميشه تمام شده، خود را نشان مي دهد و فراتر از هنر نمايش مي دهد. دايي در مقابل ژاپن، دايي در مقابل پرسپوليس، حتي همه دوستان او را نيز متقاعد كرده بود كه علي را بايد فراموش كرد. اما امروز تمام ديگر مدعيان مديون دايي هستند. از پرسپوليس پروين تا فولاد و استقلاليها، شايد همين گلهاي دايي سرنوشت روز آخر را تغيير دهد. دايي هفته بعد در تهران با فولاديها هم بازي مي كند. آن روز هم ميدان اثبات شايستگي هاي كاپيتان است.
۳- استقلال آن زمانها كه خيلي آسان امتياز از دست مي داد بايد فكر اين روزها را مي كرد. استقلال پس از شكست فولاد بايد از ۶ بازي صاحب ۱۸ امتياز شود تا شايد روزنه هاي قهرماني همچنان باز بماند. تيمي كه فرصت ندارد كه حتي يك امتياز از دست بدهد بايد تمرين بازي در روزهاي سخت را تجربه كند. شايد بردن پيكان در روزهاي عادي اينچنين سخت نباشد اما فضاي بازيهاي هفته هاي پاياني و مصاف با تيم هاي در منطقه سقوط، مثل تيمهاي پيكان پايان غيرمنتظره اي دارد. حريفان بعدي استقلال نيز از اين دست هستند مثل شموشك.
۴- امروز چهار بازي برگزار مي شود. دو بازي سايپا و پاس و همچنين ابومسلم و فجر سپاسي را كه جدا كنيم -در ليگ ايران فقط قهرماني و بقا مسيري است كه تا پايان پرخطر است و از نيمه راه، بقيه تيمها كه نه دغدغه قهرماني را دارند و نه سقوط براي پايان دادن به ليگ جدال مي كنند- دو بازي حساس پرسپوليس با پگاه و برق شيراز با سپاهان در پيش داريم. پرسپوليس هنوز به دنبال قهرماني است، به خصوص فولاديها كه اگر محروم شوند و ۱۲ امتياز از اين تيم كسر شود. از جمع مدعيان خارج خواهد شد. اما پگاه كه از ۲۳ بازي، ۱۷ امتيازي است اگر يك امتياز هم از تهرانيها بگيرد از هفت بازي باقيمانده اش مي تواند جواز ماندن را بگيرد.
برق شيراز نيز از سپاهان سه امتياز مي خواهد. راه سختي است اما امروز ملاقات محمود ياوري است و حريفي آشنا به نام سپاهان، آيا اصفهانيها به ياوري اصفهاني كمك مي كنند. تا امروز كه سپاهان به تمام شايعات خط بطلان كشيده است.
برنامه بازيهاي امروز
* سايپا _ پاس (شريعتي كرج)
* ابومسلم _ فجر سپاسي (تختي مشهد)
* برق شيراز _ سپاهان (حافظيه شيراز)
* پرسپوليس _ پگاه (آزادي)
ساعت تمام بازيها ۱۷ است.

واليبال به وعده خود عمل كرد
جوانگرايي بعد از مسابقات انتخابي قهرماني جهان
000513.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: رئيس فدراسيون واليبال در بازگشت تيم ملي از بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي گفت: خوشحالم از وعده اي كه داده بوديم شرمنده مردم عزيزمان نشديم. محمدرضا يزداني خرم با اعلام اين مطلب به همشهري افزود: ما فقط با انديشه قهرماني و كسب مدال طلا به مصاف حريفان آسيايي و آفريقايي خود رفته بوديم و با گذشت هر بازي تيم ملي به شرايط آرماني خود نزديك تر شد. البته در روز پاياني ميزبان و عوامل اجرايي بازيها چندان تمايلي به قهرماني تيم ايران نداشتند، اما تيم ما در سايه همبستگي و تلاش همه موانع از جمله داوري را از پيش رو برداشت. حتي حسن احمد دبير كميته داوري فدراسيون جهاني واليبال كه مصري است با پذيرش اشتباهات فاحش سر داور عربستاني به من گفت: با توجه به ميزباني عربستان چاره اي جز استفاده از داوران اين كشور نداشته است.
وي پيرامون دگرگوني و جوانگرايي در تيم ملي گفت: در حال حاضر واليبال ايران به لحاظ پشتوانه قادر به تشكيل دو الي سه تيم با قدرت نزديك به هم است، اما با توجه به در پيش بودن بازيهاي زير گروه جهاني اين زمان را تا پايان اين مسابقات به تأخير انداختيم. يزداني خرم حضور تيم صنام در مسابقات باشگاههاي آسيا را ضعيف و منوط به موافقت كنفدراسيون آسيا با تعويق اين مسابقات و درخواست ايران در تغيير زمان بازيها دانست.
رئيس فدراسيون واليبال در خاتمه شروع اردوي تيم ملي را براي مسابقات مقدماتي قهرماني جهان بيستم ارديبهشت ماه اعلام كرد.

بايرن مونيخ يك گام تا شيلد قهرماني
مهدوي كيا يكي از ياران موثر هامبورگ در مقابل روستوك بود.
000522.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري : تيم فوتبال بايرن مونيخ با پيروزي سه بر يك مقابل بوخوم يك گام ديگر به سري قهرماني برداشت.در اين بازي كلوديو پيزارو در دقيقه (۹) ميشائيل بالاك (۲۶) و روي مكاي (۶۳) سه بار دروازه بوخوم را گشودند. فيليپ تاپالوويچ در دقيقه ۱۵ نيز تنها گل بوخوم را به ثمر رساندند.در اين بازي كه در حضور ۶۰ هزار تماشاگر برگزار شد از دقيقه ۱۵ بوخوم ۱۰ نفره شد. در اين بازي هاشميان از دقيقه ۸۱ وارد زمين شد.
بايرن مونيخ با اين پيروزي به امتياز ۶۵ رسيد تا اختلافش با شالكه به ۱۹ امتياز برسد. در فاصله ۴ هفته به پايان رقابتهاي بوندس ليگا بايرن مونيخ از ۴ بازي آينده فقط به ۴ امتياز نياز دارد.در برلين واقعه بزرگي رخ داد و در يك بازي نابرابر هرتابرلين چهار بر يك درهم كوبيد. آتش  بازي هرتابرلين از همان ابتداي بازي آغاز شد و در دقيقه ۵ باستورك گل اول را زدمارسليهنو (۳۵ پنالتي) و (۵۸) رافائل (۵۰) در اين بازي ميزبان را صاحب گل كردند.ابه ساند در دقيقه (۱۷) تنها گل شالكه را به ثمر رساند.اين دهمين شكست شالكه در اين فصل بود تا در امتياز ۵۶ باقي بماند و شانس هاي اين تيم براي رسيدن به عنوان قهرماني نقش بر آب شود.در ساير بازي هاي اين هفته اشتوتگارت با ولفسبورگ به تساوي بدون گل رسيد. دورتموند در پرگل ترين بازي هفته چهار بر دو كايزرسلاترن را شكست داد. آرمينيا بيلفلد سه بر يك فرايبورگ را مغلوب كرد.ماينتز با دو گل هانوور را از پيش رو برداشت. هامبورگ نيز در شمال آلمان با حضور مهدوي كيا با سه گل روستوك را شكست داد.

دكتر ذوالفقارنسب سرمربي جديد تيم فوتبال سايپا
000519.jpg
دكتر بيژن ذوالفقارنسب به عنوان سرمربي جديد سايپا منصوب شد.به گزارش (ايسنا)، به دنبال نتايج نامطلوب و ضعيف اخير تيم فوتبال سايپا عصر د يروز و در نشستي كه با حضور مديرعامل باشگاه سايپا و دكتر بيژن ذوالفقارنسب برگزار شد، ذوالفقارنسب رسما به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب شد.ذوالفقارنسب كه پيش از اين به عنوان مدير فني سايپا مشغول فعاليت بود با نظر مستقيم اعضاي هيات مديره باشگاه سايپا جانشين مجتبي تقوي شده است.تقوي دوازدهمين سرمربي بركنار شده ليگ برتر فوتبال كشورمان است.
پيش از اين نيز بيژن ذوالفقارنسب، همايون شاهرخي و محمد مايلي كهن از تيم پيكان، مجيد جلالي از تيم پاس، فرهاد كاظمي و ناصر پورمهدي از تيم سپاهان، ميدوراك يشيچ و اصغر شرفي از تيم پگاه، ناصر ابراهيمي از تيم شموشك، محمد احمدزاده از تيم برق شيراز و پرويز مظلومي از تيم صبا باتري بركنار شده بودند.
گفتني است؛ تيم سايپا در حال حاضر با ۶ برد ۹ مساوي و ۱۰ باخت و با كسب ۲۶ امتياز در مكان دوازدهم جدول رده بندي قرار دارد.به نظر مي رسد ذوالفقارنسب با تجربه بالا بتواند سايپا را از منطقه خطر نجات دهد.

تنها نماينده ايران در بوكس بين المللي استانبول
گروه ورزشي: در مسابقات بين المللي بوكس استانبول تنها مرتضي سپهوند از كشورمان در جدول بازيها  ماند و ۸ بوكسور ديگر كشورمان حذف شدند.
ايران با وجود داشتن ۶ نماينده در مرحله يك چهارم نهايي در چند پيكار اسير ناداوري شد و تنها سپهوند در وزن ۶۴ كيلوگرم توانست خود را در مرحله نيمه نهايي ببيند. طي ۱۶ سالي كه ايران در اين مسابقات شركت مي كند براي نخستين بار است كه قهرماني از كشورمان تا مرحله نيمه پاياني پيش رفته است. در اين پيكارها ۳۲۰ بوكسور از ۳۲ كشور جهان حضور دارند.

۱۲ امتياز از فولاد كسر مي شود
گروه ورزشي: صدرنشين فعلي ليگ _ فولاد خوزستان _ دچار مشكل جديدي شده است.گفته مي شود، سه تيم پرسپوليس، ذوب آهن و فولاد روي يك بازيكن فولاد به نام «رضا مرداني» اعتراض كرده اند. رضا مرداني در فصل جاري ۵بار براي فولاد به ميدان رفته كه در ۴ مسابقه، فولاد برنده از زمين خارج شده است. حتي مديران تيم فولاد نيز اذعان كرده اند كه مرداني مشمول است و دوران مقدس خدمت سربازي را طي نكرده است، هرچند كه فولادي ها پس از اعتراض روي مرداني وي را در تاريخ ۱۸ ارديبهشت راهي خدمت خواهند كرد. درصورتي كه ثابت شود او در دوران مشموليت خود براي فولاد به ميدان رفته و به اصطلاح سرباز بوده، ۳ امتياز در مسابقاتي كه او براي فولاد بازي كرده از اين تيم كسر و به امتياز رقبا افزوده مي شود.
درصورت رخ دادن اين امر، پرسپوليس بيشترين استفاده را خواهد كرد. فجر سپاسي، ابومسلم، ذوب آهن و سايپا ديگر تيم هايي هستند كه مرداني با لباس فولاد به ميدان رفته است.

عنوان قهرماني جهان براي تيم فوتبال دانش آموزان ايران
گروه ورزشي: فوتباليست هاي دانش آموز ايران در ميان شگفتي كارشناسان با شايستگي از سكوي قهرماني جهان بالا رفتند. تيم فوتبال دانش آموزان ايران كه در دانمارك محل برگزاري اين رقابت ها حريفان اروپايي، آسيايي و آمريكايي خود را يكي پس از ديگري مقهور تكنيك ناب خود ساخته بودند، در ديدار نهايي برابر تركيه تيم مدافع عنوان قهرماني به تساوي بدون گل رسيدند و در ضربات پنالتي با نتيجه ۵ بر ۳ جام قهرماني را در دستان پرقدرت خود به اهتزاز درآوردند.
تيم ايران در شروع اين مسابقات تركيه را با يك گل مغلوب خود كرده بود. تركيه، مجارستان، چك، اسلواكي، ايتاليا، دانمارك و چين تيم هايي بودند كه در مقابل دانش آموزان شكست خوردند. تيم ايران در دوره قبلي اين مسابقات در چين به مقام يازدهم رسيده بود.

انتخاب درست در كشتي فرنگي
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: فدراسيون كشتي كه مبناي تمامي برنامه ها و فعاليت هاي خود در سال ۱۳۸۴ را تكيه بر قانونمندي و رعايت ضوابط در كليه كارها قرار داده است، در اولين گام و حركت مهم خود ديروز با انتخاب تيم ملي كشتي فرنگي براي حضور در مسابقه هاي قهرماني آسيا در چين نشان داد كه اين حركت اصولي كاملاً در اين فدراسيون جدي گرفته شده و همانطور كه محمدرضا طالقاني در روزهاي پاياني سال ۸۳ اعلام كرده بود ديگر هيچ كشتي گيري بدون حضور در پيكارهاي انتخابي شانس پوشيدن پيراهن تيم ملي را ندارد، اين بار مرداني كه از كنكور رقابت هاي انتخابي سرفراز بيرون آمده بودند، به حق واقعي خود رسيده و ملي پوش شدند. اين حركت در كشتي ما دقيقاً همان نكته گمشده اي بود كه حالا با درايت و تيزهوشي مديران كشتي مي تواند نقطه عطفي براي رفع مشكلات در بسياري از كارهاي اجرايي اين ورزش باشد.
نقطه قوت اين حركت فدراسيون كشتي زماني بيشتر به چشم مي آيد كه ديده مي شود كميته فني اين فدراسيون حتي از حضور مردان المپيكي خود نظير حسن رنگرز و پرويز زيدوند كه به دلايل مختلفي شانس حضور در مسابقه هاي انتخابي را نداشته اند، چشم پوشي كرده و كاملاً ضوابط اعلام شده را رعايت كرده است.
بر اين اساس تيم ملي كشتي فرنگي ايران در پيكارهاي آسيايي چين با تركيب حميد بني تميم در وزن ۵۵ كيلوگرم، علي اشكاني در ۶۰ كيلوگرم، مهدي توكلي در ۶۶ كيلوگرم، مجتبي باباجان زاده در ۷۴ كيلوگرم، مجيد رمضاني در ۸۴ كيلوگرم، مسعود هاشم زاده در ۹۶ كيلوگرم و سجاد برزي در ۱۲۰ كيلوگرم شركت مي كند. تاريخ برگزاري اين رقابت ها سوم تا هشتم خرداد ماه سال جاري است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |