چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - - ۳۶۸۳
دخل و خرج
Front Page

هزينه هاي سرسام آور اسپرت كردن خودروها
سورنا، بهشت ماشين بازها
000672.jpg
عكس:امين محمدي
در اكثر موارد ظاهر شما تاثير بسزايي در قيمت نهايي اسپورت كردن ماشينتان دارد، هرچند كه هرچقدر هم اگر ظاهرسازي كنيد و خيلي عادي و معمولي به آنجا برويد، باز هم اتومبيلتان دستتان را رو مي كند
سيدحسين غضنفري
حتما با اصطلا ح ماشين بازها آشنا هستيد. ماشين بازها كساني هستند كه زندگيشان ماشينشان است. مثل خيلي ها كه زندگيشان ظاهرشان يا خانه شان است. همانطور كه عده اي فقط به دنبال لباس روز هستند يا عده اي هم تمام كيف شان به تغيير دكوراسيون منزل است، ماشين بازها نيز بيشترين تفريحشان اسپرت كردن اتومبيلشان است.
براي عده اي تنها خاكي نبودن ماشينشان كافي است، براي عده ديگري هم زدن جملا ت غلط و بي معني Camel see nt see كه اصلا  معلوم نيست چي شده كه امروزه پشت هر پيكان گوجه اي و ميني بوسي  ديده مي شود، كفايت مي كند. افرادي هم كه كمي وضع ماليشان بهتر است، شايد فقط يك ضبط و دو باند اضافي سوار ماشينشان كنند و برخي ديگر شيشه هاي ماشينشان را به قول خود دودي مي كنند. ماشين بازي، مثل خيلي ديگر از تفريحات قشر جوان امروز با جيب رابطه مستقيمي دارد. شايد بتوان گفت گرانترين تفريح عده اي همين ماشين بازي باشد. اول از همه داشتن يك اتومبيل الزامي است؛ آن هم ماشيني كه بعد از اسپرت كردنش لفظ جوات را از سوي بقيه نثارتان نكند. اگر پيكان يا پيكان آردي كه امروزه آن را پژو آردي مي نامند داريد، بهتر است دنبال عوض كردن رينگ ماشين و شيشه دودي كردن آن نباشيد. اينها هرچه ساده تر باشد، بهتر است، چراكه دستكاري آنان فقط كلمه آخي را بر زبان كساني كه شما را پشت اين ماشين ها مي بينند، جاري مي سازد. به جاي آنكه تحسين شويد به شما طفلكي مي گويند، پس بهتر است سادگي را حفظ و پولتان را جمع كنيد تا بعدا اتومبيل مدل بالا تري كه هوا را هم كمتر آلوده  كند، خريداري كنيد. خيابان سورنا در نزديكي ميدان تختي تهران پاتوق ماشين بازهاي تهران است.
اگر سري به آنجا زده باشيد مي بينيد كه اتومبيل ها از پايين ترين مدل هاي داخلي گرفته يعني پرايد تا ماكسيما و رونيز آنجا هستند. پرايد، پژو 206، پژو 405، پژو پرشيا يا همان پژو پارس، مزدا 320، رونيز، پيكاپ، زانتيا، ماكسيما و ... همه و همه آنجا مي آيند. تازه مثل پاساژهاي كامپيوتر هم كه امروزه فراوان است، پاساژي آنجا ساخته اند كه لوازم يدكي اين ماشين ها را آنجا مي توان يافت، البته بيشتر لوازم برقي. اما اسپرت كردن ماشين دقيقا يعني چه؟ عوض كردن رينگ اتومبيل، زدن چراغ هاي پرنور، تغيير خروجي اگزوز و مخزن آن، تغيير شيوه باز شدن در ماشين مثل پژو 206 كه به سبك اتومبيل لا مبورگيني درش باز مي شود، عوض كردن چراغ هاي جلو و عقب و در برخي موارد ايجاد تغييراتي در موتور ماشين از جمله كارهايي است كه ماشين بازها انجام مي دهند.
اولين نكته اي كه قبل از پا گذاشتن به پاتوق ماشين بازها بايد مدنظر داشته باشيد، اين است كه در اكثر موارد ظاهر شما تاثير بسزايي در قيمت نهايي اسپرت كردن ماشينتان دارد، هرچند كه هرچقدر هم اگر ظاهرسازي كنيد و خيلي عادي و معمولي به آنجا برويد، باز هم اتومبيلتان دستتان را رو مي كند. در بيشتر موارد اجناسي كه براي تزئين يك ماشين استفاده مي شود، فرق چنداني با اجناسي كه براي تزئين ماشين ديگري از مدل ديگري استفاده مي شود ندارد، اما شما شاهد تفاوت قيمت فاحشي خواهيد بود. دليل آن هم همانطور كه گفته شد دو چيز است؛ يكي ظاهر شما كه احساس ثروتمند بودن شما را در فروشنده ايجاد مي كند و ديگري اتومبيل شما. هرچقدر هم اصرار كنيد كه وضع ماليتان خوب نيست، ديگر اين ادعا را با داشتن ماكسيما يا رونيز نمي توانيد بكنيد. البته بيشتر پول پرداختي شما براي اجرت يا دستمزد نصب دريافت مي شود ونه براي خود اجناس نصب شده. دليل آن هم منطقي به نظر مي رسد. يكي از نصابان مي گويد: زحمتي كه بايد براي اسپرت كردن يك اتومبيل ماكسيما كشيد، خيلي بيشتر است از تزئين كردن پرايد، چون اگر حين كار خطي بر بدنه ماكسيما بيفتد، خسارات آن خيلي بيشتر است يا باز و بسته كردن درهاي اتومبيل مدل بالا  خيلي سخت تر است از اتومبيل هاي مدل پايين تر. از همين رو آيينه اي كه روي پرايد نصب مي شود و ممكن است 40 هزار تومان براي صاحب آن آب بخورد، همان آيينه روي اتومبيل مزدا ممكن است حداقل دو برابر حساب شود. اين مساله در نصب سيستم هاي صوتي نيز ديده مي شود. مثلا  نصب يك سيستم صوتي روي اتومبيل ماكسيما ممكن است تا 150 هزار تومان اجرت داشته باشد، اما روي اتومبيل هاي مدل پايين بسيار ارزان تر است. البته نبايد اين مساله را ناديده گرفت كه كار روي ماشين هاي مدل بالا  سخت است، اما مطمئن باشيد از آن مهمتر تصوري است كه از جيب شما در اذهان ايجاد مي شود. به هر حال اگر قصد تبديل اتومبيل خود به هواپيما را داريد بايد هزينه آن را نيز پرداخت كنيد. البته همانطور كه گفتم اسپرت كردن ماشين فقط دستكاري ظاهر آن نيست، بلكه عده اي هم كه كمي جسورتر هستند، موتور اتومبيل خود را نيز دستكاري مي كنند كه البته در خيلي از موارد اصلا  با استانداردهاي موجود سازگار نيست. براي نمونه در همين محل فروشنده اي از يك رنوي PK صحبت مي كرد كه موتور آن، موتور اتومبيل مزدا 320 بود و قيمتي كه بابت فروش آن گذاشته شده بود 9 ميليون تومان بوده است. حال چقدر براي مسافر اين رنوي PK امنيت جاني وجود خواهد داشت، بماند. وقتي كه خودروسازان داخلي موتور پيكان را در بدنه پژو و موتور پژو را در بدنه پيكان و همه چي را در همه چي جا مي دهند، نبايد از ديدن چنين مسايلي ابراز شگفتي كرد. بالا خره اين فرهنگي است كه خودروسازان داخلي در بين مردم به وجود آورده اند و مقصر اصلي هم آنها هستند. اگر اتومبيل شما پژو 206، سمند، پژو،۴۰۵ پرشيا يا زانتيا است، بايد بدانيد اگر قصد تغيير رينگ آن را داريد، بايد 700هزار تا 2 ميليون تومان بابت اين كار كنار بگذاريد. براي ماكسيما نيز اين رقم از 1/3ميليون تا 3 ميليون تومان است. براي عوض كردن در اتومبيل پژو 206 و تبديل آن به طوري كه مثل لا مبورگيني درهاي جلو باز شود، بايد مبلغ 750 هزار تومان خرج كنيد. نصب آيينه از 40 تا 180 هزار تومان خرج دارد. نصب پروژكتور از 30تا 70 هزار تومان هزينه دارد، اما فروشنده اي مي گفت جوانان بيشتر ترجيح مي دهند از لا مپ هاي قوي تر استفاده كنند، چراكه پروژكتورها ظاهر اتومبيل را جلف مي كند. پس اگر قصد تغيير چراغ ها را داريد، بايد بين 130 تا 400 هزار تومان هزينه كنيد. براي تزئين چراغ زانتيا معمولا  طلق مي اندازند كه بين 20 تا 30 هزار تومان خرج دارد.
براي تغيير فرمان اتومبيل نيز از 50 هزار تا 200 هزار تومان بايد كنار گذاشت. هزينه نصب آن نيز 5 هزار تومان است. بال عقب خام اتومبيل از 20 هزار شروع مي شود و به 60 هزار تومان مي رسد. مراقب باشيد يكدفعه پرواز نكنيد. براي نصب سان روف يا سقف شيشه اي روي ماكسيما بايد 50 هزار تومان بپردازيد. براي پرايد اين رقم 10 هزار تومان است. آرم ماشين نيز از 2 تا 10 هزار تومان و دزدگير تصويري هم از 130 تا 400 هزار تومان قيمت دارد. عده اي هم كه قصد رفتن به مسافرت هاي طولا ني دارند، مي توانند يخچال نصب كنند كه البته قيمت آن در دسترس نبود. براي تغيير منبع اگزوز نيز بايد بين 70 هزار تا 250 هزار تومان هزينه كنيد. التبه زياد گاز ندهيد كه جريمه مي شويد. سر اگزوزي اتومبيل هم از 10 هزار تا 30 هزار تومان موجود است.
بازار پرفروغ
بازار اسپرت كردن خودروها البته با آغاز فصل گرما بهتر مي شود. گرچه برخي از فروشندگان معتقد بودند اسپرت كردن ماشين، گرما و سرما نمي شناسد.
در برخي از مغازه ها، تعداد مراجعه كنندگان به حدي بود كه به آنها براي اسپرت كردن خودروهايشان نوبت داده مي شد تا در روزهاي بعد مراجعه كنند.
يكي از فروشنده ها مي گويد: مشتري هاي ما بيشتر طيف جوانان هستند. شايد بهتر است بگويم 90درصد آنهايي كه به اينجا مراجعه مي كنند، جوان هستند.
اسپرت كردن خودروها، وسوسه اي قوي است كه همراه مالك هر خودرو مدل بالا ست، گرچه برخي  ها معتقدند هميشه ساده ترين بهترين است.

افزايش توليد و كاهش قيمت گوشت قرمز!
صنم بياناتي - واردات بيش از حد نياز گوشت قرمز در سال 83 موجب شد تا دامداران، محصولا ت خود را پايين تر از قيمت تمام شده به بازار عرضه كنند.
در شرايطي كه نياز كشور در سال 83 از سوي مسوولا ن كمتر از 30هزارتن گوشت قرمز اعلام شده است، اما گويا حدود 47 هزارتن يعني حتي۱۷ هزار تن بيش از ميزان تقاضا وارد كشور شده كه قاعدتا توليد كنندگان داخلي را با مشكلا ت عديده اي مواجه ساخته است.
شايد همين مساله نمايندگان مجلس هفتم را بر آن داشت تا در بهمن ماه سال گذشته با تصويب طرحي بر مبناي ممنوع بودن كلي واردات گوشت قرمز، توليدكنندگان را خوشحال و البته واردكنندگان را ناچار به تامين نياز خود از بازار داخلي كنند.
سيد كاظم طباطبايي، معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي گفته است: تنظيم بازار محصولا ت كشاورزي به 4 تا 5 درصد توليد آن محصول بستگي دارد. در سال 83 حدود يك ميليون و 170 هزارتن توليد مرغ داشتيم، اما همه ميزان مرغي كه شركت پشتيباني امور دام خريداري و ذخيره كرده تا به وسيله آن بازار را تنظيم كند، حدود 25 هزار تن است كه اين مقدار قادر است بازار اين محصول را تنظيم كند. بنابراين 17 هزارتن گوشت قرمز كه در سال 83 بيش از حد نياز بود و وارد كشور شد، موجب شد تا امسال براي دامداران سال خوبي نباشد.
در سال 82 با وجود واردات 30 هزارتني گوشت بازار آنطور كه در سال 83 متضرر شده بود با مشكل مواجه نشد.
طباطبايي در اين باره گفته است: به نظر من مسووليت نامناسب بودن سال۸۳ براي پرواربندها به عهده وزارت بازرگاني است كه در سالهاي قبل به ازاي هر كيلو گوشت وارداتي 300 تومان بابت مابه التفاوت قيمت گوشت وارداتي با توليد داخلي دريافت مي  كرد كه در سال 83 آن را حذف كرد.
بالا  و پايين بودن قيمت گوشت قرمز در اين بين نيز دربرگيرنده دلا يل متفاوتي است، از جمله واسطه ها مثل هميشه ميدان را خالي را نگذاشته اند و در تعيين رقم نهايي عرضه گوشت در بازار تاثير گذارند. مساله ديگر محلي است كه شما براي خريد انتخاب مي  كنيد. البته قاعدتا نبايد چنين باشد، اما متاسفانه هست به طوري كه شما در مكان هاي متفاوت با قيمت هاي متفاوت روبه رو مي  شويد.
مهندس دلقندي– معاون امور دام جهاد كشاورزي خراسان رضوي– در خصوص قيمت ها گفته است: قيمت گوشت قرمز طي يكي دو ماه اخير با قيمت تمام شده آن متناسب نبود بنابراين افزايش نسبي فعلي قيمت ها به نفع دامدار و مصرف كننده است چرا كه توليدكننده تا توليد مقرون به صرفه نباشد، اقدام به توليد نمي  كند.
همچنين طباطبايي حضور بازارهاي رسمي چون سازمان ميوه و تره بار در حل معضلا ت بخش دام را تاثيرگذار دانسته و توصيه كرده اين روند در بقيه استان ها نيز جريان پيدا كند.حدود 100 غرفه در تهران در اختيار تعاوني هاي دامداران گذاشته شده است. همچنين تعاوني هاي مرغداران سمنان، قم، استان مركزي و مازندران از طريق اين غرفه ها محصولا ت خود را به صورت مستقيم به بازار عرضه مي  دارند.دامداران دليل اصلي نوسانات بازار را در 3عامل كمبود نقدينگي، نوسان قيمت علوفه و تاخيرات شركت سهامي شير در پرداخت بدهي هاي آنها اشاره مي  كنند.
شايد بتوان گفت وارد نكردن گوشت در سال 84 توليدكنندگان داخلي را خرسند و حتي زمينه صادرات را نيز فراهم سازد.

امسال۷۰، هزار تن گوشت
دكتر جواد وكيلي گيلا ني، عضومركز همكاري هاي امور دام (مهاد)، با بيان اينكه 70 هزار تن گوشت قرمز در كشور توليد مي شود، مي گويد: در زمينه توليد بيشتر گوشت، زمينه مساعد بوده و به دليل فعال شدن و افزايش انگيزه پرواربندها كه به دنبال ممانعت از واردات گوشت روي داده، امسال گوشت بيشتري توليد مي شود.
او ادامه مي دهد: با وجود شايعات بحران گوشت در سال 84، آمار موجود بيانگر رشد 0/9 درصدي توليد گوشت در حال حاضر است و اين در حالي است كه بر اساس برنامه وزارت جهاد كشاورزي امسال بايد تا 10 درصد يعني چيزي حدود 70 هزار تن به توليد گوشت قرمز كشور اضافه شود.
وكيلي گيلا ني عقيده دارد كه براي افزايش توليد گوشت بايد دامداران از طريق وام هاي درازمدت و كم بهره، حمايت شوند و تنها عاملي كه سال گذشته معادلا ت اقتصادي ما را در زمينه گوشت به هم زده بود، واردات بي رويه و ارزانقيمت گوشت بود.

كوتاه
جمع آوري اسكناس هاي فرسوده
بانك مركزي جمع آوري اسكناس هاي فرسوده را در سال جاري در دستور كار خود قرار داد.
به گفته محمد ابطحي( عضو هيات اندوخته اسكناس) براساس قانون، هيات اندوخته اسكناس هر هفته با تشكيل دو جلسه در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه به بررسي وضع اسكناس هاي موجود در سراسر كشور مي پردازد.
كميسيون نشر و اسكناس كه از زيرمجموعه هاي اين هيات است، براي نظارت بر اندوخته هاي اسكناس كشور، اسكناس هاي فرسوده را شناسايي و پس از تهيه صورتجلسه آن، دستور جمع آوري اسكناس هاي فرسوده كشور را به هيات اندوخته اسكناس پيشنهاد مي دهد.
عضو هيات اندوخته اسكناس مي گويد: هيات اندوخته اسكناس هر هفته پس از تهيه آخرين آمار اسكناس هاي فرسوده كشور، آن را به بانك مركزي اعلا م مي كند.
گفتني است بانك مركزي نيز با توجه به اين آمار و براساس نياز، دستور انتشار اسكناس هاي نو را به بخش هاي ذي ربط خود مي دهد.
صرفه جويي 40 ميليارد توماني
عدم نظارت بر كيفيت موتورسيكلت هاي توليدي در كشور موجب متفاوت بودن ميزان مصرف سوخت در اين وسيله نقليه شده است.در حالي كه برخي موتورسيكلت هاي 125 سي سي، حدود 2 ليتر بنزين در 100 كيلومتر مصرف مي كنند، موتورسيكلت هايي با همين مشخصات در كشور توليد مي شود كه مصرف آنها حتي به 5 ليتر در هر 100 كيلومتر نيز مي رسد.
بالا  بودن ميزان مصرف سوخت در اين موتورسيكلت ها سبب شده است ميزان منوكسيدكربن توليدي در آنها نيز بسيار متفاوت باشد.طبق بررسي هاي صورت گرفته، ميزان منوكسيدكربن توليدي در موتورسيكلت هاي ايراني بين 3 تا 34 گرم بر كيلومتر در حال تغيير است.سازمان بهينه سازي مصرف سوخت براي سامان دادن به اين وضعيت درصدد تهيه راهنماي مصرف سوخت موتورسيكلت و طراحي برچسب انرژي برآمده است.
به همين خاطر موتورسيكلت ها با رده انرژي A و BوC C معرفي خواهند شد. طبق پيش بيني ها با اجراي طرح معيار و برچسب مصرف سوخت موتورسيكلت، ميزان صرفهجويي بنزين بيش از 130 ميليون ليتر در سال است.
قيمت اين حجم بنزين در صورت واردات به كشور بيش از 40 ميليارد تومان خواهد بود، چرا كه به رغم فروش بنزين به قيمت 80 تومان در ايران، قيمت تمام شده واردات بيش از 300 تومان در هر ليتر است.
توزيع كالا برگ هاي المثني
توزيع كالا برگ هاي المثني از نيمه دوم خرداد سال جاري آغاز خواهد شد.رئيس ستاد بسيج اقتصادي كشور، خبر مي دهد هموطناني كه كالا برگ آنها مفقود شده، مي توانند با در دست داشتن مدارك لا زم، از نيمه دوم خردادماه سال جاري به ادارات بازرگاني استان ها مراجعه كنند. او مي خواهد كه هموطنان از مراجعه غير از موعد مقرر خودداري كنند.به گفته اسماعيلي، ادامه يا توقف توزيع كالا برگ هاي عمومي موكول به نظر شوراي عالي رفاه است كه در صورت ارايه نظر مثبت، كالا برگ ها توزيع خواهد شد.اسماعيلي مي گويد: قطعا در سال 84 نيز نظير سال 83 توزيع كالا برگ ها و كالا هاي مربوط به آن صورت خواهد پذيرفت.
خدا بده بركت
كمي آمار بانكي بخوانيد و لذت ببريد. تعداد شعب داخلي بانك هاي دولتي در پايان سال 83 به 16هزار و 126 شعبه و تعداد شعب خارجي به 50شعبه رسيد.
تعداد شاغلا ن بانك هاي دولتي در پايان سال گذشته به 172هزار و 887 نفر رسيد كه نسبت به سال 79، سال اول اجراي برنامه سوم، 8درصد رشد نشان مي دهد. تعداد دستگاه هاي خودپرداز بانك  ها در سال گذشته به 2هزار و 889 دستگاه رسيد كه 2هزار و۵۳۲ دستگاه از سال 79 بيشتر است. از كل شعبه هاي بانكي كشور فقط 226 شعبه به سيستم نوبت بندي و 10هزار و 359 شعبه به تلفن بانك مجهز است.
در عين حال سپرده گذاري مردم نسبت به پارسال 30درصد رشد داشته و بانك ها 7هزار و 371 ميليارد ريال سود كرده اند كه خدا بدهد بركت و شانس.

فروشگاه
000690.jpg
000693.jpg
000696.jpg

درددل
با ما تماس بگيريد 2052627
شنبه تا چهارشنبه (از ساعت 14 الي )۱۵
وعده زمين
در سال۶۷ بابت تحويل زمين، تعاوني مسكن شركت ايران خودرو ديزل از 320 عضو خود پول گرفته اند، ولي تا به حال تحويل نداده اند. دايما وعده مي دهند ،اما هيچ كس پاسخگوي درد ما نيست.
حسين پناهي
گله از زمين شهري
سازمان زمين شهري چرا در زمينه يارانه هاي كمك مسكن اقدام نمي نمايد.
يك شهروند
جدول نداريم
خيابان درختي و كوي آشيان در سه راه كامرانيه، واقع در منطقه 3 پر از دست انداز و فاقد جدول است. خواهشمند است نسبت به جدول گذاري و آسفالت اقدام فرماييد.
كيهان فر
سفر پر دردسر
چه كسي مسوول رسيدگي به تخلفات تورهاي مسافربري است. چندي پيش از طريق يك تور به قصد دبي به سفر رفتيم، قرار بود هتل ما 3 ستاره باشد، ولي 2 ستاره بود ليدر هم نداشتيم. سرويس دهي و خدمات ضعيف است. اصلا  خريدن بليت چارتر اشتباه است، چون قراردادها يك طرفه است.
نويد
تاريكي خطرناك
تقاطع بزرگراه امام علي (ع) تا خاوران فاقد دكل برق است. بنابراين اصلا  روشنايي ندارد. از 7 شب به بعد اين محدوده امنيت ندارد. حتي چند مورد حمله به مردم نيز در ساعات تاريكي شب صورت گرفته است. تقاضاي رسيدگي داريم.
اكبري
انتقال پل
مدتي است كه تقاطع اتوبان تندگويان و خيابان ميثاق واقع درچهارراه خاني آباد نو، يكسره له شده كه عبور و مرور را مختل كرده است. بهتر نيست قبل از هر حادثه تلخ پل عابر پياده اي را كه 50 متر آن طرف تر از چهارراه است و استفاده زيادي ندارد، به سر چهارراه منتقل كنند؟
جمعي از كسبه چهارراه
درخواست تعريض خيابان
چرا شهرداري منطقه 5 محدوده پونك، 35 متري گلستان، حد فاصل اشرفي اصفهاني و بلوار عدل را تعريض نمي كنند؟
عزيزي
سوال از تامين اجتماعي
چرا بيمه تامين اجتماعي 2سال خدمت سربازي ما را جزو سابقه بيمه مان حساب نمي كند. لطفا كسي جوابگو باشد.
اكبري
احداث خط جديد
چرا شركت واحد يك خط جديد از ترمينال خاوران به مقصد ترمينال جنوب ايجاد نمي كند؟
حاجي عباسي
شست وشوي اجباري
به تازگي بدون اطلا ع ما از طرف زيباسازي، ساختمان ها را شست وشو يا نقاشي مي كنند. اين مساله شامل ساختمان هاي مسكوني نيز مي شود.
روستا
مشاركت بازنشستگان
بازنشستگان براي تحقق مشاركت حداكثري در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري عزم جدي دارند و در اين مرحله حساس از دولتمردان و مجلسيان محترم نيز انتظار داريم كه با همدلي و همفكري، تمامي مطالبات بازنشستگان قبل از 79 و بعد از 79 از جمله طرح نظام هماهنگ حقوق و مزاياي بازنشستگان با شاغلا ن را به طور جدي پيگيري، تصويب و اجرا كنند.
محمدحسين بروج، مدرس بازنشسته
گله بازنشسته
از بازنشستگان نيروهاي مسلح هستم، در حد درجه داري 20 سال خدمت كردم. 3 دختر بدون جهيزيه و 2 پسر بيكار دارم. با اين 123 هزار تومان حقوقي كه مي گيرم چه بايد بكنم؟ قادر به كار دوم هم نيستم.
حسين بوالحسيني از شهرري
ميوه هاي نامطلوب
بازارهايي كه براي ميوه تشكيل شده است، ميوه هايي بسيار بد با كيفيت نامطلوب به مردم تحويل مي دهند.
حسني
تعيين تكليف
از مستمري بگيران بيمه تامين اجتماعي هستم، متاسفانه هنوز وضعيت ما از نظر اضافه حقوق و پرداخت حقوق معوقه مان مشخص نشده است.
فرزانه

|  ايرانشهر  |   تهرانشهر  |   خبرسازان   |   دخل و خرج  |   در شهر  |   طهرانشهر  |
|  محيط زيست  |   شهر آرا  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |