دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۹ - May 16, 2005
در دادگاه كيفري استان:
تناقض در اعترافات عاملان قتل پيرمرد دلار فروش
002346.jpg
گروه حوادث: دو جوان كه به انگيزه سرقت، با طرح نقشه اي يك دلار فروش را به طرز فجيعي به قتل رسانده بودند، صبح ديروز در آخرين جلسه محاكمه به دفاع از خود پرداختند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين جلسه محاكمه دو جوان به نام هاي مصطفي (۲۱ ساله) و امير حسين (۲۴ ساله) حضور داشتند و قاضي كوه كمره اي به همراه چهار قاضي مستشارش رياست دادگاه را برعهده داشتند. متهمان اين پرونده به گفته خاكي -نماينده دادستان- يك دلار فروش كه سلمان نام داشت را به قتل رسانده اند.
خاكي در حين قرائت كيفرخواست گفت: اين دو جوان متهم به مشاركت در قتل عمدي و سرقت اموال مقتول هستند. به اين صورت كه سلمان در خيابان منوچهري تهران به دلار و ارز فروشي مشغول بوده كه متهمان در همان محل داراي توليدي پوشاك بوده اند و هر روز مشاهده مي كردند كه مقتول هميشه مبالغ زيادي پول به همراه دارد. آنها براي اينكه پول هاي پيرمرد را به دست آورند نقشه اي طراحي كرده و او را به محل كارشان دعوت مي كنند.
نماينده دادستان در ادامه افزود: به محض اينكه سلمان وارد كارگاه شد اميرحسين در را بسته و مصطفي با چكش به سر مقتول زده كه نامبرده از ناحيه سر خون آلود به زمين مي افتد. مجدداً كمربندي را به ناحيه گردن مقتول بسته و از دو طرف مي كشند كه نهايتاً وي به قتل رسيده و پيكر بي جان مرد دلار فروش را در داخل گوني قرار داده و با موتور جسدش را به اطراف بيابان هاي ورامين برده و پس از دو مرحله ريختن بنزين جسدش را به آتش كشيده اند.
پس از كشف جسد، تحقيقات صورت گرفته در دادسراي امور جنايي صورت گرفت و كيفرخواست صادر شد. هم اكنون با توجه به گزارش انتظامي، بازسازي صحنه قتل واقرار صريح متهمان كه به قتل است بزهكاري آنها براي دادسرا محرز است، لذا تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه اولياي دم كه چهار فرزند وي بودند هر يك در جايگاه قرار گرفتند و با اعلام شكايت درخواست قصاص نفس (اعدام) كردند. يكي از فرزندان مقتول در اظهاراتش گفت: من قصاص در ملاء عام مي خواهم ،چرا كه متهمان پس از كشتن پدرم و سرقت پول و دلارهايش اقدام به خريدن مشروبات الكلي كرده و بعد براي خود جشن مي گيرند.
سپس متهم رديف اول كه مصطفي نام داشت در جايگاه قرار گرفت و در پاسخ به اتهام وارده كه مشاركت در قتل عمدي، سرقت و جنايت بر ميت بود، گفت:  اتهامات را قبول دارم و از اين بابت متأسفم.
وي درباره نحوه وقوع حادثه گفت: من تنها ۲۰ روز بود كه پيش اميرحسين مشغول به كار بودم. قضيه از آن جا شروع شد كه پدر اميرحسين قصد رفتن به خارج را داشت. حدود ۱۱ ظهر بود كه اميرحسين به سر كار آمد. شب قبل از حادثه قرار بود كه پول و دلارهاي پدرش را بدزدد اما نتوانسته بود. روز حادثه من ساعت ۵/۹ بود كه سركار رفتم. وقتي اميرحسين آمد متوجه شدم شيشه مصرف كرده است. مدتي گذشت به سلمان تلفن زد او بالا آمد. امير حسين در را بست، انگار سلمان متوجه نقشه او شد، وقتي برگشت من و سلمان با هم درگير شديم، امير حسين چكش را به طرفم پرتاب كرد و من يك ضربه به سر او وارد كردم. در آن لحظه سلمان داد و فرياد مي كرد. امير حسين يك دستمال سبز رنگ بزرگ آورد و داخل دهانش كرد. همان لحظه تلفن كارگاه به صدا درآمد. اميرحسين تلفن را جواب داد. سلمان بي حال افتاده بود. من در حال خالي كردن كيف كمري اش بودم كه اميرحسين كمربندي را دور گردنش بست و كشيد . من اصلاً در خفه كردن سلمان نقشي نداشتم. بعد از حادثه جسدش را داخل گوني گذاشتيم و اميرحسين به خانه رفت. بعد از چند ساعت دوباره برگشت و جسدش را جلوي موتور اميرحسين گذاشتيم و به ورامين برديم. در آن جا هم اميرحسين با بنزين وي را به آتش كشيد.
متهم در ادامه درباره سرقت اموال مقتول گفت: حدود دو ميليون و ۹۰۰ هزار تومان پول و دلار از وي سرقت كرديم. دفترچه هاي بانكي زيادي در كيفش بود اما همه را اميرحسين داخل مغازه به آتش كشيد.
در ادامه جلسه محاكمه، متهم رديف دوم (اميرحسين) نيز در جايگاه قرار گرفت و ضمن انكار اتهام وارده گفت: اتهام را قبول ندارم. سلمان را مصطفي به قتل رساند. او يك ضربه نزد بلكه با چكش ۷ يا ۸ ضربه وارد كرد. من اصلاً در جريان قتل پيرمرد نبودم. وقتي هم سلمان به توليدي آمد و با مصطفي درگير شد من وحشتزده بودم و به خاطر اينكه مصطفي از من خواست تا كاري كنم در آن موقع بود كه چكش را براي مصطفي انداختم. بعد از كشتن سلمان هم كمربند را هر دو تايي كشيديم بعد فكر مي كنم حدود ۵ ميليون تومان سرقت كرديم.
اين گزارش حاكي است در ادامه هر يك از وكلاي متهمان به دفاع از موكلين خود پرداختند و وكيل اميرحسين درحالي كه مدعي شد، موكلش از بيماري رواني رنج مي برد، گفت: اين پسر دچار اختلالات رفتاري است و تا كنون پنج مرتبه خودكشي كرده است، به اين ترتيب تقاضاي تحقيق بيشتر در پرونده را دارم.
سپس هر يك از متهمان در مقام آخرين دفاع درحالي قرار گرفتند كه متهم رديف دوم همچنان منكر قتل عمدي بود.
قرار است ظرف ۱۰ روز آينده حكم در خصوص پرونده صادر شود.

از سوي پليس رباط كريم
رباينده كودك ۱۰ ساله به اتهام قتل تحت تعقيب بود
002349.jpg
گروه حوادث: مرد افغاني كه اوايل ارديبهشت ماه امسال به اتهام ربودن كودكي ۱۰ ساله دستگير شده بود، ظاهرا از مدت ها قبل به اتهام قتل عمدي از سوي دادگستري رباط كريم تحت  تعقيب بوده است.به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه ميرآقا نام دارد چندي قبل توسط ماموران دايره ۱۱ اداره آگاهي تهران دستگير شد. وي با همدستي دوتن ديگر از دوستانش اقدام به ربودن كودك ۱۰ ساله اي به نام مصطفي كرده بودند و در تماس هاي اوليه با خانواده كودك در خواست ۱۰۰ هزار دلار وجه نقد در قبال آزادي مصطفي كرده بودند.كارآگاهان كه با اعلام شكايت خانواده مصطفي شناسايي آنها را در دستور كار قرارداده بودند توانستند بعد از ۱۵ روز كودك ۱۰ ساله را نجات دهند و ربايندگان افغان را در منطقه خزانه دستگير كنند.
بر پايه اين گزارش، با چاپ خبر دستگيري ربايندگان افغان، چند روز قبل دادگستري رباط كريم با ارسال نامه اي به دادسراي امور جنايي اعلام كرد كه يكي از ربايندگان كه ظاهرا ميرآقا نام دارد مدتها است كه به اتهام قتل عمدي تحت تعقيب پليس منطقه است. به اين ترتيب شعبه يكم دادگستري رباط كريم خواست تا متهم براي انجام تحقيقات به اداره آگاهي منطقه انتقال يابد.
برپايه اين گزارش، تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.

اوليا دم قاتل را بخشيدند
گروه حوادث: مردي كه مرتكب قتل يك زن مسن شده بود از سوي اوليا دم بخشيده شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و ششم آبان ماه سال ۷۶ جنايتي در يكي از خانه هاي منطقه خاني آباد رخ داد، كه طي آن زني مسن به نام كوكب كشته شده بود. خبر اين جنايت به اطلاع قاضي كشيك ويژه قتل رسيد.
ماموران اداره آگاهي مركز به همراه قاضي پرونده در صحنه حادثه حاضر شدند. جسد كوكب به پزشكي قانوني انتقال يافت. بررسي هاي پليسي براي شناسايي عامل جنايت شروع شد.كارآگاهان دايره ۱۰ مدت  زمان زيادي براي دستگيري عامل جنايت كه فرهاد ۳۶ ساله نام داشت صرف نكردند. فرهاد دستگير شد و در بازجويي ها به قتل كوكب اعتراف كرد.
اين مرد در خصوص انگيزه خود براي ارتكاب اين جنايت گفت: «من راننده همسر كوكب بودم. وقتي صاحب كارم فوت كرد، بيكار شدم. اعتياد به مواد مخدر و بيكاري آزارم مي داد تا اينكه روز حادثه به قصد سرقت به خانه مقتوله رفتم. نمي دانستم زن در خانه است وقتي با او مواجه شدم چاره اي جز كشتن نداشتنم و كوكب را به قتل رسانده و فرار كردم» .پرونده اين متهم در شعبه ۱۶۰۳ دادگاه امور جنايي تهران بررسي شد. حكم اعدام صادر شده و از سوي شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور تاييد شد. مراحل اجراي حكم در اجراي احكام در حال گذشتن بود كه مسئولين اين مركز با برگزاري چند جلسه صلح و سازش موفق شدند رضايت اوليا دم را گرفته و بدين ترتيب فرهاد از اعدام نجات يافت.
قاضي پرونده در ادامه حكم اعدام براي فرهاد ۷ سال حبس براي موارد ديگر اتهامش صادر كرده بود كه در حال حاضر با سپري شدن اين دوران تا چند روز ديگر فرهاد از زندان آزاد خواهد شد.

توضيح خبر
در پي درج خبري در روز يكشنبه ۲۵ ارديبهشت ماه امسال، مبني بر «باند فروشندگان اسلحه دستگير شدند» در خبر ذكر شده بود پايگاه بسيج ضابطان مالك اشتر كه در واقع معاونت امر به معروف ناحيه مقاومت مالك اشتر است كه بدين طريق اصلاح مي گردد. همچنين ۱۶ عدد اسلحه از آنان كشف شده است.

حادثه در جهان
اعدام قاتلي كه هرگز اعتراف نكرد
سايت جنايي: مردي كه متهم به قتل كارمند يك هتل در ايالت اوكلاهاما بود و پس از به قتل رساندن مقتول مقدار زيادي اسيد را درون گلوي او ريخته بود، روز گذشته طبق حكم دادگاه اعدام شد.ساعت سه صبح روز گذشته، متهم جورج ميلو با تزريق آمپول به مجازات عمل خود رسيد. مقامات رسمي زندان ساعت فوت وي را شش صبح اعلام كردند.جورج، متهم است كه در جريان يك سرقت مسلحانه، كنت داو ۲۵ ساله را به قتل رسانده است.جورج پيش از اعدام خطاب به مادرش گفت: من تو را تا بي نهايت ممكن دوست دارم. وكيل مدافع جورج نيز زمان اجراي حكم در محل حضور داشت، اما وي نيز مانند اعضاي خانواده جورج از مصاحبه با خبرنگاران خودداري كرد.جورج آخرين درخواست تجديد نظر خود را ماه گذشته تسليم دادگاه عالي كرده و دو روز پيش متن مخالفت رسمي دادگاه با وي به دست وكيلش رسيد.دادستان پرونده جورج در دادگاه با بيان اتهاماتي كه در حاشيه اين جنايت رخ داده بود خواهان اشد مجازات براي جورج شد. در عكسي كه دادستان از صحنه قتل به اعضاي هيأت منصفه نشان داد، جورج پس از به قتل رساندن كنت داو با خون وي، نامش را بر روي زمين نوشته بود. البته وكلاي مدافع جورج با رد اين اظهارات ادعا كردند كه شخص ديگري كه قاتل واقعي بوده است با نوشتن اين نام، قصد گمراه كردن پليس را داشته كه در اين امر موفق هم شده است.جورج از لحظه دستگيري تا لحظه اعدام همواره بر بي گناهي خود اصرار ورزيده بود. مادري كه فرزندانش را با آتش از خانه بيرون كرد
سايت جنايي: زني كه پس از امتناع دخترانش از دادن پول به وي به منظور خريد كوكائين، قصد داشت با به آتش كشيدن منزل خود، آنها را از منزلش بيرون كند، توسط پليس پول ريور بازداشت شد.
بليندا اسميت ۴۷ ساله در حال حاضر با اتهامات ايجاد حريق عمدي، وارد آوردن خسارت مالي و به خطر انداختن جان دختران خود روبه رو است.بازپرس تحقيق پرونده در مصاحبه اي مطبوعاتي ضمن تأييد خبر دستگيري بليندا گفت: بليندا، اعتراف كرده است كه قصد داشته به منظور بيرون راندن دخترانش از ملك شخصي خود، منزلش را به آتش بكشد. وي ادعا كرده است كه منزل متعلق به وي بود و وي حق اين كار را از لحاظ قانوني دارد.پليس ساعت نه شب گذشته به دنبال تماس يكي از دختران بليندا به منزل وي مراجعه كرد و گيل اسميت ۲۱ ساله، دختر يك ساله وي، نادي اسميت و تريسي اسميت ۱۹ ساله را در حالي كه در مقابل منزل ايستاده بودند يافت. تريسي در خصوص نحوه اتفاق حادثه به بازپرس تحقيق گفت: يك ساعت قبل مادرم پس از مصرف مقدار زيادي كوكائين وارد منزل شده و از من و خواهرم پول خواست تا براي خود مواد تهيه كند. زماني كه با مقاومت ما روبه رو شد، با يك تكه چوب به دنبال ما و خواهر زاده يك ساله ام افتاد. هنگامي كه من با مركز پليس تماس گرفتم متوجه شدم كه وي مقدار زيادي بنزين بر روي لوازم منزل ريخته و قصد به آتش كشيدن منزل را دارد.
ازدواج كودكان ۷ ساله در هند!
چايناديلي: بسياري از والدين هندي با ناديده گرفتن قانون سن ازدواج كودكان خود را به ازدواج يكديگر درمي آورند. هفته گذشته صدها كودك هندي براساس سنن و رسومي كه در مركز و غرب اين كشور رواج يافته، به ازدواج يكديگر درمي آيند. در چند مورد يك طرف اين وصلت كودكان ۷ ساله هستند.براساس اين گزارش، همزمان با آغاز فستيوال «آكاتيج» كه هندي ها آن را وقتي مناسب براي انجام مراسم ازدواج مي دانند، صدها كودك كه بيشتر به شهرهاي كوچك و روستاها تعلق دارند، با يكديگر ازدواج كردند.اين در حالي است كه هيچ يك از والدين اين كودكان به قانون سن ازدواج توجهي نداشته و مقامات هندي نيز سختگيري هاي لازم را در اين زمينه ندارند.براساس قوانين هند، سن ازدواج براي دختران ۱۸ سال به بالا و براي پسران ۲۱ سال است. اگر اين قانون ناديده گرفته شود كه اغلب والدين آن را ناديده مي گيرند، مجازات آن سه ماه حبس خواهد بود.

سقوط مرگبار پسر بچه اي از بالكن
پليس:پسر بچه اي كه در خانه تنها بود از بالكن منزل مسكوني به پايين سقوط كرد و جان باخت.
بعد از ظهر روز دوشنبه هفته گذشته علي ۶ ساله به همراه مادر خود از مهد كودك محل زندگيشان واقع در خيابان «هاشمي» به طرف منزل حركت كرد.
مادر وي كه پس از هر بار مراجعه به منزل علي كوچولو را به علت خستگي ناشي از فعاليت در مهد كودك مي خواباند اين بار پس از خواباندن وي منزل را جهت انجام كاري ترك كرده و علي را نزد برادر ۱۴ ساله اش در خانه تنها گذاشت.
برادر علي در اين ميان پس از در جريان گذاشتن مادر مبني بر رفتن به خانه يكي از دوستان نيز منزل را ترك كرد و علي را در خواب تنها گذاشت.
علي پس از بيرون رفتن مادر و برادرش از خواب بيدار شد و به بالكن آشپزخانه رفت و پس از قرار دادن شيئي در زير پايش قصد داشت كه بيرون را نظاره كند كه ناگهان بر اثر خم شدن تعادل خود را از دست داده و از طبقه سوم منزلشان به پايين سقوط كرد و جسدش توسط همسايگان در پاركينگ پيدا شد.
مادر علي با اظهار پشيماني از تنها گذاشتن فرزندش خاطرنشان كرد : متاسفانه اين اتفاق عليرغم انجام مراقبت هاي فراوان از فرزندانم براي جلوگيري از وقوع حادثه ناگوار رخ داد.

نزاع دو برادر با قتل خاتمه يافت
پليس: درگيري و مشاجره لفظي دو برادر افغاني در شهرستان «كازرون» با كشته شدن يكي از آنها پايان گرفت.
صبح ديروز يكي از اهالي روستاي «صدرآباد» شهرستان كازرون در تماس تلفني با پليس۱۱۰ از آنان براي پايان دادن به نزاع خونين دو برادر افغاني به نامهاي «جمال» و «عبدالسلام» تقاضاي كمك كرد.
با اين تماس، ماموران پاسگاه «چوگان» به محل نزاع رفتند، اما قبل از رسيدن آنها، جمال با داسي كه در دست داشت، عبدالسلام را به قتل رساند و سريعاً از محل متواري شد.
ماموران نيز با گشت زني در روستاهاي اطراف موفق شدند متهم به قتل را در يكي از منازل اقوامش دستگير كنند.يكي از شاهدان صحنه در توضيحاتش به پليس گفت: اين دو برادر كه براي درو گندم در زمين كشاورزي مشغول كار بودند در پي مشاجره لفظي با يكديگر درگير شدند.
گفتني است، متهم پس از تشكيل پرونده پاي ميز محاكمه خواهد رفت.

در خيابان ستارخان تهران
زورگيران در حين سرقت دستگير شدند
گروه حوادث: دو جوان زورگير هنگامي كه قصد داشتند اموال مرد ۵۰ ساله اي را در خيابان ستارخان تهران به سرقت ببرند توسط ماموران گشت انتظامي تهران دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، دوشنبه گذشته ماموران گشت كلانتري ۱۱۸ ستارخان دو جوان زورگير را در حين سرقت از يك مرد ميانسال دستگير كردند.
زورگيران با قرار دادن چاقو در زير گلوي داوود ۵۰ ساله قصد داشتند طلاهاي همراه او را به سرقت ببرند كه توسط ماموران گشت كلانتري ستارخان دستگير شدند.
پرونده اين سرقت امروز در شعبه ششم دادسراي جنايي تهران توسط بازپرس توكلي مورد بررسي قرار گرفت.
شاكي مي گويد: ساعت ۸ شب بود و در خيابان در حال قدم زدن بودم كه دو جوان با تهديد چاقو جلوي مرا گرفته و از من خواستند تا پولهاي خود را به آنها بدهم. يكي از آنها چاقو را زير گلوي من قرار داد و ديگري محتويات جيب مرا كه۱۵۰ هزار تومان و يك زنجير طلا بود از جيب من خارج كرد.اما هنگامي كه آنها مرا به گوشه اي پرتاب كرده و قصد داشتند فرار كنند، ماموران پليس موتورسوار سررسيده و آنها را دستگير كردند.او گفت: من خيلي خوشحال هستم كه اموال خود را پس گرفته ام.
بازپرس توكلي كه رسيدگي به اين پرونده را بر عهده دارد مي گويد: محسن ۲۰ ساله و وحيد ۲۳ ساله كه مرتكب اين سرقت شده اند به چند فقره زورگيري ديگر نيز اعتراف كرده اند.
به گزارش خبرنگار ما، اين دو جوان بر اساس ماده ۶۵۱ قانون مجازات اسلامي، به اتهام شركت در سرقت مقرون به آزار، تفهيم اتهام مي شوند.

قتل مدير مدرسه دخترانه در بم
ايرنا: مقارن ظهر ديروز مدير يكي از مدارس دخترانه در منطقه «بروات» از توابع شهرستان بم با شليك گلوله يك فرد ناشناس از پاي درآمد.
مقتوله كه حكيمه عسكري نام دارد با ساير همكاران خود در حال برنامه ريزي براي امتحانات مدرسه بود كه مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.
قاتل پس از كشتن مدير مدرسه «دخترانه مطهري» در حالي كه سر و صورت خود را پوشانده و سوار بر موتورسيكلت بود يكي ديگر از كسبه محل را در درب مدرسه از ناحيه سر مورد شليك چند گلوله قرار داد و وي را از پاي در آورد و سپس از محل متواري شد. يكي از همكاران مقتوله گفت: قاتل كه به نظر مي رسيد يك جوان مي باشد، ابتدا مسلحانه وارد دفتر مدرسه شد و از تمامي معلمان خواست تا رو به ديوار بايستند و پس از آن با شليك چندين گلوله به زندگي مدير مدرسه خاتمه داد.
وي افزود: حكيمه عسكري كه ۳۲ سال سن داشت حدود سه  سال در اين مدرسه انجام وظيفه مي نمود و از مربيان و مديران برجسته و پرتلاش شهرستان بم محسوب مي شد. بنا بر اين گزارش هم اكنون پليس شهر بم در محل حضور يافته و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد. بروات در پنج كيلومتري شهر بم قرار دارد.

سيل در اردبيل تخريب ۱۰۰ خانه مسكوني و ۱۰ مجروح
ايسنا: به دنبال بارندگي روز گذشته و جاري شدن سيل در مشكين شهر ۱۰۰ منزل مسكوني صد در صد تخريب شدند.
صمدي، رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان اردبيل افزود: جاري شدن سيل در «خلخال» نيز خساراتي به منازل مسكوني و تجهيزات زيربنايي وارد كرد.
وي تصريح كرد: جاري شدن سيل در مشكين شهر تلفات جاني نداشت و تنها منجر به مصدوميت ۱۰ تن بر اثر تخريب منازل مسكوني شده است.
صمدي با اشاره به خسارت اوليه ۱۰۰ ميليارد ريالي سيل در استان اردبيل خاطرنشان كرد: با توجه به وسعت سيل و آبگرفتگي معابر و منازل احتمال افزايش خسارت مالي بسيار بالاست.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |