دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۹ - May 16, 2005
پاسخ به پرسش هاي استاد از طريق دستگاه كنترل از راه دور
كامپيوتر در خدمت دانشجويان خجالتي
002334.jpg
گروه دانش- امير بهادري نژاد: يك پروفسور در دانشگاه «بران» از دانشجويان خود سؤال مي كند: آيا از لحاظ اخلاقي، انسان بايد تقلب هم كلاسي هاي خود را گزارش كند؟
پس از مطرح شدن پرسش پروفسور در كلاس سروصدا ايجاد مي شود اما هيچ يك از دانشجويان براي پاسخ دادن به اين پرسش دست خود را بالا نمي برند.
اما ۹۰ ثانيه بعد، همه چيز به كلي تغيير مي كند چون پاسخ ۱۵۰ دانش آموز حاضر در كلاس روي يك صفحه نمايشگر تخت كه روي ديوار كلاس نصب شده نمايان مي شود. نمودار روي صفحه نمايش حاكي از آن است كه ۱۴ درصد دانشجويان پاسخ مثبت و ۳۵ درصد پاسخ منفي داده اند. اما چگونه پاسخ هاي دانشجويان به صفحه نمايشگر رسيد؟
هريك از دانش آموزان به يك دستگاه كنترل راه دور كه كاملاً شبيه دستگاه كنترل از راه دور تلويزيون است دسترسي دارند كه با فشار دادن كليدهاي اين دستگاه چندين بار در طول كلاس درس به پرسش هاي استاد پاسخ مي دهند.
در حال حاضر از اين تكنولوژي در بسياري از كالج ها و دانشكده هاي آمريكا استفاده مي شود و شايد در آينده اي نزديك به دبيرستان ها نيز راه يابد.
بسياري از دانشجويان به دليل ترس از تحقير شدن در برابر هم كلاسي هاي خود اغلب به پرسش هاي استادان در كلاس هاي درس پاسخ نمي دهند اما استفاده از اين تكنولوژي بي سيم باعث مي شود، كليه دانشجويان حاضر در كلاس درس در جلسات پرسش و پاسخ مشاركت كنند بدون اين كه كسي از نظرات شخصي آنها مطلع شود. هنگامي كه پروفسور پرسشي را مطرح مي كند دانشجويان بلافاصله از طريق دستگاه كنترل از راه دور به پرسش مطرح شده پاسخ مي دهند. پاسخ هاي دانش آموزان از طريق اشعه مادون قرمز به يك دستگاه گيرنده منتقل شده و اطلاعات دريافتي پس از پردازش شدن در كامپيوتر روي صفحه نمايشگر ظاهر مي گردد.با اجراي اين پروژه هم تعداد غيبت هاي دانشجويان در كلاس هاي درس كاهش يافت و هم دانشجويان بيشتري در مباحث مطرح شده مشاركت كردند.
«اريك مازور» پروفسور رشته فيزيك در دانشگاه هاروارد معتقد است كه استفاده از اين تكنولوژي بي سيم ضروري نيست اما براي مشاركت دانشجويان خجالتي در مباحث مختلف بسيار مفيد مي باشد.
در حال حاضر از يك تكنولوژي در ۶۰۰ دانشكده در سراسر جهان استفاده مي شود و با آن كه از اواخر دهه ۱۹۸۰ در دسترس بوده اما طي چند سال اخير، اقبال جامعه دانشگاهي نسبت به آن افزايش يافته است.قيمت هر يك از اين دستگاه هاي كنترل از راه دور در حدود ۳۰ دلار مي باشد كه از طريق اشعه مادون قرمز و يا سيگنال هاي راديويي با دستگاه هاي دريافت كننده ارتباط برقرار مي كند؛ سپس اين دستگاه هاي دريافت كننده اطلاعات را به كامپيوتر استاد انتقال مي دهند.
در صورت نصب نرم افزار مخصوص در كامپيوتر استاد مي توان پاسخ هاي دانش آموزان را ذخيره و آناليز كرد و حتي در قالب نمودار ترسيم نمود.در صورت تمايل استاد اطلاعات پردازش شده را مي توان روي صفحه نمايشگر به تصوير كشيد.
همچنين استاد مي تواند آزمون ها را از طريق اين تكنولوژي برگزار كند. به عبارتي ديگر سؤال ها در قالب پرسش هاي ۴ گزينه اي طراحي خواهد شد و دانشجويان با فشار دادن دكمه هاي دستگاه كنترل از راه دور به پرسش ها پاسخ مي دهند. جالب اين كه كامپيوتر استاد در همان لحظه به دانشجويان نمره مي دهد و اين گونه از اتلاف وقت استاد جلوگيري مي شود و ديگر مجبور نيست چندين ساعت به تصحيح اوراق بپردازد.

ژاپن سيستم دفاعي سايبر را تقويت مي كند
گروه دانش: با توجه به افزايش موج حملات سايبر عليه كشور ژاپن، كه به دنبال حس ضد ژاپني در آسيا در حال شيوع است، دولت اين كشور به منظور پشتيباني از سيستم هاي رايانه اي، در صدد تشكيل يك آژانس جديد دفاعي متشكل از يك تيم متخصص است.
به گزارش دفتر اطلاع رساني موسسه تحقيقات و توسعه ناجا (epolice)، به دنبال پايه گذاري مركز امنيت اطلاعات ملي ژاپن در تاريخ ۲۵ آوريل، موج عظيم حملات سايبر عليه آژانس هاي ملي اطلاعات و همچنين وب سايت ها در كشورهاي مختلف سرازير شد به نحوي كه در تاريخ بين ۱۸ تا ۲۶ آوريل اين حملات به نقطه اوج خود رسيدند.
«يوشيتاكا نيشيئورا» مدير ارشد مركز امنيت اطلاعات ملي ژاپن در اين باره مي گويد: طرح تشكيل آژانس جديد دفاعي از سوي دولت نقطه آغاز اجراي يك عمليات منسجم دفاعي عليه حملات سايبر است.وي در ادامه خاطر نشان كرد: مركز جديد امنيت اطلاعات به نحوي در بطن طرح نوين تشكيل آژانس هاي دفاعي امنيت فناوري اطلاعات در اين كشور را تضمين مي كند.اخيراً حملات سايبر به طور فزاينده اي آژانس هاي پليس ملي ژاپن را تهديد مي كنند، البته اين حملات تنها به پليس محدود نمي شود بلكه اكثر سازمان هاي دولتي و يا خصوصي ژاپن و همچنين مراكز تجاري اين كشور را نيز در بر مي گيرد.

پشتيباني «آي بي ام» از مرورگر «فاير فاكس»
002331.jpg
ايرنا: شركت «آي بي ام» با ايجاد امكان دانلود مرورگر اينترنتي «فايرفاكس» از رايانه هاي سرور داخلي اين شركت و همچنين ارائه خدمات كمكي به كاربران اين مرورگر، حمايت گسترده از «فايرفاكس» را آغاز كرد.
به گزارش سايت اينترنتي «نيوزفكتور» ، در حال حاضر حدود ۱۰درصد از كارمندان شركت «آي بي ام» كه بالغ بر ۳۰هزار نفر مي شوند، از مرورگر «فايرفاكس» استفاده مي كنند اما با اعلام حمايت جديد «آي بي ام» از فايرفاكس احتمالا تعداد كاربران اين مرورگر در ميان كارمندان «آي بي ام» به سرعت افزايش خواهد يافت.
كارشناسان عقيده دارند حمايت شركت «آي بي ام» از مرورگر «فايرفاكس» با اهداف كاهش وابستگي به شركت «مايكروسافت» (ارائه دهنده مرورگر اينترنت اكسپلورر) و پشتيباني از نرم افزارهاي داراي كد باز(اوپن سورس) صورت گرفته است. شركت «آي بي ام» اعلام كرده است كه «موزيلا» (بنياد توليدكننده فايرفاكس) با ارائه فن آوري هاي استاندارد و داراي كد باز، به گسترش محصولات شركتهاي ديگر كمك كرده است. شركت «مايكروسافت» به عنوان بزرگترين توليدكننده نرم افزار در جهان، همواره به علت استفاده از فن آوري هايي انحصاري از قبيل «اكتيو ايكس» كه با برخي محصولات ساير شركتها سازگاري ندارند، مورد انتقاد قرار گرفته است.
به گفته كارشناسان، حمايت «آي بي ام» از «فايرفاكس» احتمالا آغاز راه حمايت شركتهاي بزرگ از اين مرورگر خواهد بود. در حال حاضر بسياري از شركتهاي بزرگ، نرم افزارها و وب سايتهاي خود را براي استفاده بهينه در مرورگر «اينترنت اكسپلورر» شركت مايكروسافت طراحي مي كنند و حركت جديد «آي بي ام» ، مي تواند اين وضعيت را تغيير بدهد. به رغم آنكه هنوز «اكسپلورر» با برخورداري حدود ۸۶درصد از سهم بازار مرورگرها در اينترنت حرف اول را مي زند، اما سهم بازار اين مرورگر در گذشته بسيار بيشتر از اين مقدار بود و روند نزولي آن همچنان ادامه دارد.

استفاده از تلفن همراه و پيري زودرس
پژوهش هاي علمي انجام شده نشان مي دهد كه استفاده  بيش از حد تلفن همراه موجب پيري زودرس در بين جوانان مي شود. به گزارش سرويس بين الملل ايسنا، در اين پژوهش هاي علمي كه از سوي تيم پژوهشي مصري به رياست دكتر «فاضل محمدعلي» استاد بيوفيزيك دانشكده  علوم دانشگاه قاهره انجام شده است، پژوهشگران دريافتند كه ورود سيستم هاي جديد تكنولوژيك به زندگي روزمره انسان تأثيرات بيولوژيك بسيار خطرناكي بر سلامتي انسان دارد.

ايران
درخشش جوانان ايراني در مسابقات ربوكاپ آمريكا
ايسنا: در تداوم افتخارآفريني هاي تيم هاي ربوتيك كشور در رقابت هاي بين المللي ربوكاپ، تيم هاي روبوتيك دانشگاه علم و صنعت ايران، دانشكده علوم دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و دانشگا ه ابن سيناي همدان به مقام هاي برتر ليگ شبيه سازي سه بعدي و دو بعدي روبات هاي فوتباليست مسابقات ربوكاپ آزاد آمريكا دست يافتند.
درمسابقات آزاد ربوكاپ ۲۰۰۴ آمريكا، ۳۰ تيم شامل ۲۰۰ دانشجو و محقق ربوتيك از كشورهاي آمريكا، كانادا، آلمان، ايران، ژاپن، مكزيك، چين و پرتغال در ليگ هاي مختلف شبيه سازي سه بعدي و دو بعدي روبات هاي فوتباليست، روبات هاي فوتباليست كوچك، روبات هاي چهارپا، به مدت سه روز رقابت پرداختند.
در پايان اين رقابت ها، در ليگ شبيه سازي سه بعدي روبات هاي فوتباليست كه از جديدترين بخش هاي مسابقات ربوكاپ است، تيم هاي روبوتيك «كاسپين» از دانشگاه علم و صنعت ايران، UTUTd از دانشكده علوم دانشگاه تهران، MRL از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را بدست آوردند و تيم «ربوسينا» از دانشگا ه ابن سيناي همدان به مقام قهرماني مسابقات ربوكاپ آزاد آمريكا در بخش شبيه سازي دو بعدي فوتبال روبات ها دست يافتند.
در ليگ شبيه سازي سه بعدي تيم دانش آموزي «اسپادانا» از دبيرستان استعدادهاي درخشان شهيد اژه اي اصفهان نيز توانست در رقابتي فشرده با تيم MRL به مقام چهارم اين بخش دست يابد.
تيم روبوكاپ دبيرستان شهيد اژه اي اصفهان كه فروردين ماه سال جاري به عنوان اولين تيم دانش آموزي راه يافته به ليگ شبيه سازي سه بعدي مسابقات جهاني ربوكاپ در رقابت هاي ربوكاپ آزاد آلمان به مصاف تيم هايي از دانشگاهها و شركت هاي صاحب نام خارجي رفت، در مسابقات ربوكاپ آزاد آمريكا نيز تنها تيم دبيرستاني شركت كننده در ليگ شبيه سازي سه بعدي بود.
به گزارش ايسنا، علاوه بر تيم هاي ياد شده تيم هايي از دانشگاه صنعتي اميركبير و دبيرستان شهيد بهشتي شهر ري نيز مجوز حضور در اين مسابقات آزاد ربوكاپ آمريكا را دريافت كرده بودند. مسابقات جهاني ربوكاپ با هدف ايجاد انگيزه در دانشجويان و محققان براي تحقيق در زمينه علوم رايانه، هوش مصنوعي و به كارگيري علمي و عملي الگوريتم ها و روش هاي گوناگون مطرح در اين زمينه پايه گذاري شده و هدف نهايي آن دستيابي به تيمي از روبات هاست كه بتوانند در مقابل تيم قهرمان جام جهاني ۲۰۵۰ به پيروزي برسند.
حوزه ICT متولي ندارد
گروه دانش: معاون فني دبيرخانه  شوراي عالي اطلاع رساني گفت: براي توسعه  دولت الكترونيكي سهم ايران از بازار بين المللي ICT بسيار كم و در حد صفر است.
«خسرو سلجوقي» در گفت وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اينكه نداشتن و مشخص نبودن متولي ICT از چالش هاي عمده  توسعه  در اين حوزه به شمار مي رود، اظهار داشت: اهرم بودجه براي رسيدن به ابعاد محوري توسعه بسيار راهگشاست و غير از آن بحث الزامات قانوني بسيار قابل توجه و مهم است كه خود باعث افزايش سرعت كار در اين عرصه مي شود. وي گفت: به نظر مي آيد با توجه به بحثي كه در حال حاضر در دولت الكترونيكي مطرح مي شود بايد اين دولت تمام مصرف جامعه را پوشش دهد بنابراين بايد در اين حوزه نگاه مشتري مداري حاكم باشد كه با اين نگاه طبيعتا كليه  دستگاه هاي دولتي به نحوي تمام خدمات و سرويس دهي خود را با اين ديد تطبيق خواهند داد. وي اظهار داشت: با توجه به فعاليت هايي كه در حوزه  فناوري اطلاعات و ارتباطات انجام شده توسعه در اين حوزه بايد افزايش يابد. وي ادامه داد: به نظر من زمينه هاي توسعه  در اين بخش فراهم شد و اگر متولي در اين حوزه تعيين شود اين ظرفيت در كشور وجود دارد كه چنين امكاناتي مبناي فعاليت هاي زيربنايي توسعه  كشور قرار بگيرد. معاون فني دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني در پايان گفت: براي توسعه  ICT، ايجاد مراكز مختلف از جمله Call Center اگر چه نقطه  آغاز خوبي خواهد بود ولي كافي نيست و نمي توان به آن به عنوان اثرگذار ۱۰۰ درصد در اين حوزه نگاه كرد.

كنفرانس بين المللي كاربرد ICT در بخش
مديريت در مالزي برگزار مي شود
گروه دانش: دانشگاه چند رسانه اي مالزي يك كنفرانس بين المللي در زمينه  كاربرد ICT در بخش مديريت از ۲۳ تا ۲۵ مي در هتل اكوآ توريال برگزار مي كند.
به گزارش سرويس بين الملل ايسنا، اين كنفرانس مورد علاقه  فرهنگيان و دانشگاهيان خواهد بود و شركت كنندگان مايل خواهند بود كه در خصوص مواردي چون كاربردهاي ICT در دنياي تجاري امروز به بحث و تبادل نظر بپردازند.

امنيت
حفره هاي امنيتي جديد در IE و Outlook
002328.jpg
مشورت: براي دومين بار طي چند ماه اخير ، يك شركت خصوصي تحقيقات امنيتي، آسيب پذيري هاي بسيار خطرناكي را در دو برنامه  نرم افزاري بسيار رايج و مورد استفاده  مايكروسافت كشف كرده است.
مشاوران امنيتي در eEye Digital Security در تاريخ پنجم مه از كشف دو نقص جديد در دو محصول مايكروسافت گزارش داده و اعلام كرده اند كه كاربران مرورگر Internet Explorer و كلاينت ايميل Outlook در معرض خطر حملات دزدي قرار دارند.
eEye گفته است كه يكي از اين آسيب پذيري ها كه در نصب هاي پيش فرض اين نرم افزار آلوده وجود دارد، امكان اجراي كد مخربي را فراهم مي سازد. اين شركت همچنين گفته است برنامه هاي گوناگون ديگري نيز توسط اجراي اين كد مخرب كه با خطر بسيار بالا شناخته شده، از راه دور آلوده گشته و باعث وقوع حملات از راه دور نيز مي شوند.
سيستم هاي عامل آلوده شده عبارتند از تمامي نسخه هاي ويندوزNT ۴.،۰ ويندوز ۲۰۰۰ كاملاً patch شده و ويندوز XP (از جمله سرويس پك دو). مارك ميفرت، مؤسس و مدير مربوط به مسايل هكينگ در eEye گفته است كه اين آسيب پذيري بسيار جدي و خطرناك است، زيرا حمله كنندگان مي توانند با استفاده از آن، به راحتي به سيستم هاي آسيب پذير دسترسي يابند.
ميفرت گفته است: مايكروسافت از وجود اين آسيب پذيري ها آگاهي يافته و ما اكنون براي آماده كردن patch مورد نياز، در حال همكاري با اين شركت هستيم. وي خاطر نشان كرده است كه تا زمان ارايه  اين patch، جزييات اين آسيب پذيري را فاش نخواهد كرد.
يكي از سخنگويان مايكروسافت گفته است كه اين شركت از حملات مخربي كه آسيب پذيري هاي يافت شده را مورد حمله قرار داده باشند و يا بر روي رايانه هاي مشتريان تأثيري گذاشته باشند، هيچ اطلاعي ندارد.
در شرايط معمولي، مايكروسافت patch را به صورت ماهانه عرضه مي كند، اما در موارد ضروري، اين شركت مي تواند به روز رساني هاي برون از چرخه اي را نيز ارايه دهد. از زمان ارايه  patch ماهانه در بيست و سوم اكتبر، مايكروسافت تاكنون سه patch برون از چرخه عرضه كرده كه تمامي آن ها براي نقايص خطرناك يافت شده در IE بوده اند.

نرم افزار
نخستين آزمايش خدمات ضد ويروس مايكروسافت
002325.jpg
ايرنا: شركت «مايكروسافت» براي نخستين بار در حال آزمايش خدمات پولي جديدي است كه با قابليتهاي ضد ويروس و ضد «اسپاي ور» ، تمامي نيازهاي امنيتي كاربران را به صورت يك جا برآورده كرده و به علاوه امكاناتي را براي افزايش سرعت رايانه كاربران ارائه مي كند. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «مايكروسافت» به منظور آزمايش خدمات امنيتي جديد خود در حال ارائه اين خدمات با نام «وان كر» (OneCare?) به ۶۰هزار نفر از كارمندان خود است و طبق برنامه در تابستان آينده نيز خدمات امنيتي خود را توسط عده اي از كاربران منتخب خود، مورد آزمايش قرار خواهد داد.
شركت مايكروسافت هنوز تاريخ ارائه اين خدمات به كاربران و همچنين بهاي اشتراك ساليانه آن را اعلام نكرده است.
مسئولان اين شركت اعلام كردند كه طراحي خدمات امنيتي جديد از سه سال پيش آغاز شده و تنها در رايانه هاي مجهز به سيستم عاملهاي «ويندوز ايكس پي» كه به روزكننده «سرويس پك۲» يرا نصب كرده اند، قابل استفاده خواهد بود.
شركت مايكروسافت مدتي است كه به علت افزايش حملات عليه سيستم عامل «ويندوز» و مرورگر «اينترنت» اكسپلورر «، تلاش خود را براي برقراري شرايط امنيتي بهتر براي كاربران شدت بخشيده است.
هم اكنون اين شركت يك نرم افزار ضد« اسپاي ور»رايگان را ارائه كرده و سيستم عامل« ويندوز»نيز مدتهاست كه مجهز به« ديوار آتش »(فاير وال) عرضه مي شود.
از جمله ويژگي هاي خدمات« وان كر »مي توان به برخورداري از« فاير وال »دو طرفه اشاره كرد. كاربران قادر خواهند بود از اين خدمات براي پاكسازي هارد ديسك خود از ويروسها و« اسپاي ور »استفاده كنند.
به علاوه اين خدمات اطلاعات موجود در هارد ديسك رايانه ها را مرتب(دي فرگ) كرده و زمان بالا آمدن رايانه را اندازه گيري مي كند و تلاش مي كند مشكلاتي را كه سبب كند شدن رايانه مي شوند، شناسايي و برطرف كند.
كارشناسان عقيده دارند با ورود مايكروسافت به دنياي نرم افزارهاي امنيتي، شركتهاي بزرگ توليدكننده ضد ويروس از جمله« سيمانتك »و« اف سكيور »، خود را براي رقابت با« مايكروسافت »آماده مي كنند.

نمايشگاه
نمايشگاه infosec در اروپا
گروه دانش: با افتتاح نمايشگاه infosec (امنيت داده) در لندن بيش از ۳۰۰ شركت معروف دنيا آخرين محصولات امنيتي خود را در معرض ديد بينندگان قرار دادند.
به گزارش دفتر اطلاع رساني موسسه تحقيقات و توسعه ناجا (epolice)، در اين نمايشگاه شركت هاي برتر دنيا آخرين و جديدترين محصولات رايانه اي و اينترنتي خود با اهميت حفظ امنيت داده را معرفي كرده اند و اين نمايشگاه با استقبال كم نظير مردم، موسسات و دولتمردان مواجه شده است.
در اين نمايشگاه يكي از شركت هاي انگليسي با نام Netdata برنامه اي ضدجاسوسي و مديريتي عرضه كرده است كه علاوه بر مبارزه موثر با برنامه هاي جاسوسي به مديران شركت هاي رايانه اي اين امكان را مي دهد تا با كنترل همزمان و زنده رايانه كارمندان خود در صورت نياز ارتباط آنها را با اينترنت قطع كند و يا به آنها در مورد مطالب و سايت هاي مورد بازديد هشدار دهد.
سيستم هاي ارائه شده در اين نمايشگاه همگي به نوعي با امنيت اطلاعات و داده ها در ارتباط هستند به طوري كه پليس سايبر اين كشور از مردم و ساير شركت هاي مرتبط خواسته تا از اين نمايشگاه ديدن كنند.

آزمون انساني واكسن ايدز در چين
ايرنا: دانشمندان چيني آزمايش واكسن ايدز را براي اولين بار بر روي داوطلبان انساني آغاز كرده اند.
پايگاه اينترنتي medlineplus.com?به نقل از خبرگزاري رسمي شين هوا چين گزارش داد اين دومين مرحله از سنجش باليني واكسن ايدز در ناحيه اي در جنوب چين است.
اين واكسن شامل دو واكسن ژني است. يكي شامل DNA ويروس ايدز و ديگري DNA گرفته شده از ويروس پوكس است. به گفته وانگ يوچانگ مدير آزمايشگاه سلولي موسسه كنترل دارو و توليدات زيست شناسي داوطلبان بايد واكسن ويروس پوكس را براي سه ماه متوالي دريافت كنند.
DNA ويروس ايدز در اين واكسن باعث توليد پادتن در بدن و ايجاد مصونيت در مقابل ايدز مي شود .در حالي كه DNA ويروس پوكس باعث تقويت اين پاسخ هاي ايمني ايجاد شده مي شود.
بي خطر بودن تك تك اين واكسن هاي ژني در اولين مرحله اين آزمون ارزيابي شده است. در مرحله دوم ايمني تركيبي از اين دو واكسن در داوطلبان بررسي مي شود.
در كشور چين بالغ بر۸۴۰ هزار ناقل ويروس ايدز و ۸۰ هزار بيمار مبتلا به ايدز وجود دارد.

« ويندوز ايكس پي » ويژه رايانه هاي قديمي
همكاران سيستم: مايكروسافت در حال توليد نسخه  جديدي از ويندوز است كه شركت هايي را مورد هدف قرار مي دهد كه متقاضي ايمني بهتر براي رايانه هاي قديمي خود هستند. اين محصول جديد كه نام كد آن Eiger است، براي تغيير رايانه هاي قديمي به كلاينت thin طراحي شده است.
مايكروسافت در حال توليد اين نرم افزار براي مشترياني است كه نمي توانند و يا نمي خواهند رايانه هاي جديد خريداري كنند، اما نگران اين ايمني و اداره و كنترل رايانه هاي خود هستند. در بسياري از موارد، ارتقاي اين رايانه هاي قديمي به ويندوز XP استاندارد از جذابيت زيادي برخوردار نيست.

سايت  هاي خدمات دارويي تقلبي
بسياري از داروهايي كه از طريق آن لاين تبليغ مي  شوند يا وجود خارجي ندارند و يا اگر وجود داشته باشند، غيرقانوني و مخرب هستند.به گزارش ايلنا، دادستان كل دادگاه ايالتي ماساچوست آمريكا، شكايتي را عليه يكي از بزرگترين باندهاي فرستنده هررزنامه در سراسر جهان تنظيم كرده است.
براساس دستور دادگاه ايالتي ماساچوست، شبكه وب سايت  هايي كه فرستندگان هرزنامه در اين باند آن را هدايت مي  كردند، مسدود خواهد شد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |