دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۹ - May 16, 2005
طي ۱۸ ماه
مسكن ۳۱ هزار جانباز و آ زاده تأمين مي شود
ايسنا: تفاهمنامه تأمين مسكن ۳۱ هزار جانباز و آزاده سرافراز ميان بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارت مسكن و شهرسازي امضاء شد.
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران دكتر عبدالعلي زاده، وزير مسكن و شهرسازي گفت: بر اساس اين موافقتنامه كه ظرف مدت ۱۸ ماه محقق مي شود، ۹ هزار و ۲۰۰ خانواده ايثارگر از واحدهاي مسكوني آماده برخوردار شده و مابقي زمين دريافت مي كنند.
وي تصريح كرد: جانبازاني كه زمين دريافت مي كنند، با استفاده از سياست هاي حمايتي بنياد شهيد و امور ايثارگران و با كمك شبكه مالي كشور و تسهيلات مصوب در بودجه امسال از تسهيلات بانكي براي احداث مسكن برخوردار مي شوند.
وي با اظهار اميدواري نسبت به اين كه بنياد شهيد و امور ايثارگران بخش قابل توجهي از اين مساكن را به منظور افزايش كيفيت و كاهش هزينه با كمك انبوه سازان به صورت انبوهي احداث كند، افزود: در زمان رياست دكتر فروزنده بر بنياد شهيد از حدود ۸۳ تا ۸۴ هزار زمين كه به جانبازان تعلق گرفت ۳۵ هزار نفر به دلايل مختلف شامل نياز مالي قادر به احداث مسكن نشده اند به همين دليل تجربه نشان داده است كه واگذاري زمين مشكل مسكن جانبازان را مرتفع نمي سازد.
دكتر عبدالعلي زاده واگذاري زمين به خانواده ايثارگران را تنها موجب از سر باز كردن مشكل دانست و گفت: جانباز براي احداث مسكن با مشكلات فراواني از قبيل هزينه هاي بانك شهرداري و غيره مواجه است و چون توسط شخص احداث مي شود از دوام كمتري برخوردار بوده و فشار مالي مضاعفي بر جانباز وارد مي كند.
وزير مسكن و شهر سازي همچنين افزود: براي رفع مشكل مسكن ساير خانواده هاي ايثارگران برنامه ريزي شده است كه واحد مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران، سازمان ملي زمين و مسكن و شركت عمران شهرهاي جديد اقدامات كارشناسي لازم را انجام دهند.
وي با اشاره به اين كه بيش از ۱۰۰ هزار جانباز تاكنون از تسهيلات مسكن برخوردار شده اند، افزود: ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از آزادگان كه بيش از ۵۰۰ نفر آنها ساكن تهران هستند به دليل مشكل زمين در تهران از تسهيلات مسكن برخوردار نشده اند كه اميدواريم حداكثر تا سال آينده از طريق واگذاري مسكن هاي آماده مشكل اين آزادگان نيز مرتفع شود.
به گزارش ايسنا، همچنين در اين مراسم دكتر دهقان ، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: براساس بودجه سال ۸۴ ، ۴۰ هزار نفر از جامعه هدف بنياد شهيد و امور ايثارگران كه تاكنون از تسهيلات مسكن برخوردار نشده اند از ۱۰ ميليون ريال وام مسكن براي هر واحد واقع در شهرهاي زير يك ميليون نفر جمعيت و يا ۱۲ ميليون ريال در شهرهاي بالاي يك ميليون استفاده مي كنند. وي تصريح كرد: همچنين ۱۰ هزار نفر از جامعه هدف باقي مانده از سال گذشته كه از اين تسهيلات بهره مند نشده اند، امسال به ميزان اعتبارات موجود از تسهيلات فوق برخوردار مي شوند.
دكتر دهقان با اشاره به سياست هاي مدون در راستاي مناسب سازي فضاهاي شهري براي جانبازان افزود: به منظور افزايش ضمانت اجراي مصوبات شوراي نظارت به مناسب سازي فضاهاي عمومي، وزير رفاه و تامين اجتماعي به عنوان رييس شورا و با عضويت معاونين دستگاه هاي مختلف تعيين شد. وي همچنين از همكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران و شهرداري به منظور ساماندهي مزار شهدا و يادمان شهدا و ايثارگران خبر داد.

گزارش عملكرد رسانه ملي در سال پاسخگويي
فارس: سازمان صدا و سيما با انتشار گزارشي به تشريح عملكرد اين سازمان در سال پاسخگويي پرداخت.
به گزارش خبرگزاري فارس در اين گزارش با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر امر پاسخگويي آمده است: در سال ۱۳۸۳ مجموعاً از شبكه هاي مختلف صدا و سيما ۹۵۶۱۴برنامه و به مدت ۸۴۶۸۰۴ دقيقه كه معادل ۱۴۱۱۳ ساعت مي باشد، در موضوع پاسخگويي توليد و پخش برنامه انجام شد.
تنها «معاونت سيما» در قالب برنامه هاي جديد از قبيل پرسمان (شبكه ۱)، سايه روشن (شبكه ۲)، رو در رو (شبكه سه)، برآيند (شبكه ۴) و كارنامه (شبكه ۵) جمعاً ۱۳۱ برنامه و به مدت ۷۲۲۵ دقيقه در موضوع پاسخگويي مسئولين كشور تهيه و پخش نمود.
بر اساس اين گزارش علاوه بر برنامه هاي ويژه فوق، در شبكه هاي مختلف سيما رويكرد بسياري از برنامه هاي جاري كه به لحاظ محتوي و ساختار با اين موضوع هماهنگ بود در تقويت اين بحث تغيير پيدا كرد كه از جمله اين برنامه ها مي توان به برنامه هاي صبح بخير ايران، ترجمان آينده، اقتصاد روز، پژواك، ديدار در وقت اضافه در شبكه اول؛ ورزش دو، تماشا (مجله شبانه)، گفت و شنود، تصوير زندگي، طنين و سايه در شبكه دوم و صبح آمد، طعم زندگي، گزارش ،۳ رو به فردا، هفت روز و ما مي توانيم در شبكه سوم سيما اشاره كرد.
در شبكه تهران نيز رويكرد برنامه هايي چون تهران ،۲۰ در شهر، هميشه ورزش، ميزان و اما امروز و پيرامون و در شبكه جام جم رويكرد برنامه هاي ديدار (پرسش و پاسخ)، ورزش در ايران ما، چشم انداز، آفتاب مهرباني، بهارستان و كنكاش با كمك به نهادينه كردن فرهنگ پاسخگويي در كشور تهيه و پخش شد.
اين گزارش تصريح مي كند: موارد فوق جمعاً شامل ۲۸۵۵ برنامه و به مدت ۷۱۴۸۴ دقيقه بوده است.
استفاده از ظرفيت شبكه هاي سراسري صدا در قالب برنامه هاي جديد از قبيل، پرسش و پاسخ، رودررو، گفت و شنود، هنر هشتم، نگاه سوم، صداي پاسخگو جمعاً ۲۳۲ برنامه به مدت ۱۶۱۱۸ دقيقه در موضوع پاسخگويي مسئولين از ديگر اقدامات اين سازمان براي استفاده از ظرفيت رسانه  ملي در سال پاسخگويي بوده است.
علاوه بر برنامه هاي ويژه فوق در شبكه هاي مختلف راديو رويكرد بسياري از برنامه هاي جاري كه به لحاظ محتوي و ساختار با اين موضوع هماهنگ بود. در تقويت اين بحث تغيير پيدا كرد.
اين برنامه ها از قبيل كنكاش، زير ذره بين، نقد و نظر،  گام برتر، بحث روز، جامعه ايران، صداي دانشجو، ايران ۱۴۰۴ و ارتباط مجموعاً ۱۶۸۷۴ دقيقه بوده است.
اين گزارش در ادامه با اشاره به عملكرد شبكه هاي استاني سازمان صداوسيما در امر پاسخگويي عملكرد اين شبكه ها را با توجه به نقش برجسته محلي و منطقه اي آنها حائز اهميت دانسته مي افزايد: در بخش صدا، مجموعا ۱۵۴۵۸ برنامه در ۱۴۶ عنوان و به مدت ۴۵۴۵۰۰ دقيقه و در بخش سيما، مجموعاً ۶۷۴۲ برنامه در ۱۴۵ عنوان و به مدت ۱۷۵۶۲۸ دقيقه برنامه توسط اين شبكه ها توليد و پخش شده است.
وي افزود: ميانگين توليد و پخش برنامه هاي استاني با موضوع «سال پاسخگويي» براي هر مركز ۱۵۱۵۸ دقيقه شامل ۵۱۵ برنامه در بخش صدا و همچنين ۵۸۵۸ دقيقه و شامل ۲۲۵ برنامه در بخش سيما بوده است.
در اين گزارش با اشاره به عملكرد معاونت سياسي سيما در راستاي امر پاسخگويي آمده است: در اين حوزه نيز مجموعاً ۶۹۴۶۹ برنامه از شبكه هاي سراسري صدا و سيما در قالب خبر مكتوب، گزارش، ارتباط مستقيم، مصاحبه و تفسير به مدت ۶۵۲۸۵ دقيقه توليد و پخش شده است.
همچنين شبكه خبر مجموعاً تعداد ۳۲۸ برنامه به مدت ۷۲۰۱ دقيقه با عناوين (تا انتها، دوربين اجتماعي، گفت و گوي روز، صبح و خبر، رويكرد، گفت و گوي زنده شب، منشور كارآمدي، مجلس هفتم، ديدگاه، اقتصاد روز، ساماندهي اقتصادي، بودجه، كنكاش، بودجه ،۸۳ گزارش اقتصادي روز) توليد و پخش نموده است در شبكه هاي جام جم نيز مجموعا تعداد ۴۴۷ برنامه در حوزه سياسي با موضوع پاسخگويي به مدت ۱۰۸۸۵ دقيقه با عناوين (كنكاش، تكاپوي جهان، نگاهي به مطبوعات ايران،  صبح ايران، نگاه هفته،  دايره قانون) توليد و پخش شده است.
در حوزه خبر نيز شبكه هاي استاني مجموعاً ۲۷۶۴۹ دقيقه به صورت راديويي و ۲۵۱۴۰ دقيقه به صورت تلويزيوني به موضوع پاسخگويي پرداخته اند.
همچنين عملكرد اين مراكز در بخش برنامه هاي توليدي در حوزه سيما و صدا به ترتيب ۱۳۳۱۸ و ۲۱۴۱ دقيقه بوده است.

سمينار «زندگي سالم» در دانشگاه علوم پزشكي ايران
سمينار شناخت و راه هاي برخورد سازنده با خشم و افسردگي و ايجاد ارتباط سالم عاطفي با خود، خانواده و ديگران براي اولين بار در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار مي شود.اين سمينار در سالن همايش هاي بين المللي محمدبن ذكرياي رازي، توسط دكتر «مليحه حيدرنژاد» متخصص در روانشناسي باليني و عضو جامعه روانشناسان آمريكا در روزهاي ۲۹ و ۳۰ ارديبهشت ماه جاري از ساعت ۱۴ الي ۱۹ برقرار است.علاقمندان جهت اطلاعات بيشتر با شماره ۸۲۴۰۴۸۰ تماس بگيرند. شركت در اين سمينار براي عموم آزاد است.

انتخاب نهم
002403.jpg
اين سرباز كوچك امام و انقلاب، هيچ فرصتي را براي خدمت فروگذار نمي كند
ايسنا: مهندس ميرحسين موسوي ، نخست وزير دوران پر افتخار امام خميني (ره) در پي عدم حضور در انتخابات آتي رياست جمهوري ،عصر ديروز بيانيه مهمي صادر كرد.
متن بيانيه كه از سوي دفتر ايشان منتشر شده است به اين شرح است:
بسمه تعالي
انتخابات رياست جمهوري به مثابه بزرگترين صحنه حضور و اعلام راي مردمي ، نزديك شده است و همه مي دانند كه بخش مهمي از حساسيت  اين رويداد به دليل نقش تعيين كننده و پراهميت مقام رياست جمهوري در نظام اسلامي ماست. بديهي است كه در عرصه اين گزينش بزرگ، كساني بايد داوطلب شوند كه علاوه بر شايستگي هاي فردي، متناسب با اين مسؤوليت عظيم از ابزارها و امكانات لازم جهت اداي حق اين منصب برخوردار باشند. حسن ظن و ابراز لطف اقشار مردم اعم از خانواده معزز شهدا و ايثارگران، روحانيت و طلاب، اساتيد، دانشجويان، دانش آموزان، رسانه ها، شخصيت ها، احزاب و گروه هاي مختلف كه موجب دعوت آنها از اينجانب براي شركت در صحنه رقابت انتخاباتي شد از يك سو مرا منفعل كرد. از خداوند متعال مسألت دارم آن مقدار از كاستي هاي من كه از ديدگان هنرور و زيبا بين آنان دور مانده است ببخشايد و در من جبران كند. از طرف ديگر همين گمان نيك آنان تا واپسين ساعات مرا به تامل و تعمق چندين باره در اين موضوع واداشت. هرچه بيشتر در اين موضوع غور كردم دخالت خود در اين صحنه را درهم تنيده با مشكلات و پيچيدگي هايي يافتم كه نافي مصالح جمهوري اسلامي و ناقض نيت هاي پاك دعوت كنندگان از اينجانب است. مضمون دعوت هاي اخير نشان مي دهد كه در ميان اقشار گوناگون ملت بزرگمان به ويژه اساتيد و دانشجويان، معتقدان به خط اصيل پير جماران به صورت يك سرمايه گرانقدر و قابل اتكا حضور قدرتمندانه خود را حفظ كرده اند. آنهايي كه بين عدالت و آزادي و بين حمايت مصرانه از آرمان هاي مردمي انقلاب و توسعه و همچنين بين اسلام و مصالح ملي تناقضي نمي يابند. برخود لازم مي دانم، در اين فرصت از ابراز لطف هايي كه طي اين مدت نسبت به اينجانب شده است ، سپاسگزاري كنم و اطمينان دهم كه اين سرباز كوچك امام و انقلاب هركجا كه باشد از خيرخواهي براي نظام اسلامي و مردم بزرگوار كوتاهي نخواهد كرد، هيچ فرصتي را براي خدمت به آنان فروگذار نمي كند و در اين راه تفاوتي ميان تلخ و شيرين و عافيت و مسؤوليت نمي بيند.
ميرحسين موسوي
تا زنده ام، تلاش مي كنم
فارس: مهدي كروبي گفت: من هر كجا كه باشم و تا زنده ام تلاش خود را براي خدمت به مردم به كار خواهم گرفت. وي در سفر به استان چهارمحال و بختياري پيش از ورود به شهر لردگان مورد استقبال مردم اين شهر قرار گرفت و طي سخناني در جمع آنان با اشاره به تاريخ غني اقوام در ايران اين كشور را متعلق به همه  مردم آن دانست و افزود: تاريخ ايران سرشار از افتخار و مايه سربلندي ما و نسل هاي بعدي اين كشور است. وي به مردم توصيه كرد كه با حضور خود در پاي صندوق هاي راي كه مانند صف مقدم مبارزه است حماسه اي ديگر بيافرينند. كروبي با اشاره به اين كه از مشكلات، معضلات و گرفتاري هاي مردم باخبر است، گفت: سعي من و همه  مسئولان نظام بر اين است كه گرفتاري هاي مردم حل شود.محسن رضايي همچنين روز گذشته در ديدار شوراي مركزي جبهه مردم ايران اسلامي گفت: دولت من از يك طرف به ساماندهي احزاب توسط خودشان كمك خواهد كرد و از طرف ديگر به آنها در انتخابات نقش بيشتري خواهيم داد.وي اظهار داشت: دمكراسي بدون احزاب و هر دو بدون آزادي به جايي نخواهند رسيد و تصميم گيري جمعي در سرنوشت سياسي از بين خواهد رفت.
رقابت سه قطبي
فارس: عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: در انتخابات رياست جمهوري ۳ قطب سياسي به رقابت مي پردازند. عبدالحسين روح الاميني، ادامه داد: در حال حاضر ۳ قطب اصلي در انتخابات حضور دارند كه عبارت است از اصولگرايان، اصلاح طلبان و آقاي هاشمي. اين براي اولين بار است كه بيش از دو جناج در يك انتخابات در ايران با يكديگر رقابت مي كنند. اين استاد دانشگاه در ادامه از نگاه به نام ها در انتخابات انتقاد كرد و گفت: وقت آن رسيده است كه اين نگاه به برنامه افراد تغيير كند، چرا كه يكي از آسيب هاي كشور همين توجه به نام ها است. روح الاميني تاكيد كرد: از دلايل اصلي سردي انتخابات كه اميدوارم در ادامه كار از بين برود اين است كه گوش مردم از حرف ها و شعارهاي كانديداها پر شده است و مردم به دنبال عمل هستند. ما امروز شاهد انبوه مطالبات مردم هستيم كه توسط مسئولان اجرا نشده است.
نگران رد صلاحيت ها هستيم
فارس: فيض الله عرب سرخي گفت: ما نگران رد صلاحيت شدن كانديداي خود هستيم.
وي افزود: ما هنوز در مورد اصل چگونگي برگزاري انتخابات بحث داريم و تا رسيدن به نگاه به برنامه ها راه زيادي داريم، بنابراين چالش هاي پيش روي اين انتخابات نه در برنامه ها بلكه در مسائلي چون خودي و غيرخودي بودن كانديداها ست.اين فعال سياسي متذكر شد: بديهي است تا زماني كه ما قانون شفافي در مورد انتخابات نداريم و هر كس مي تواند بنابر سليقه خود قانون را تفسير كند و تا زماني كه ناظران ما ناظران بي طرفي نيستند، ما نمي توانيم انتظار زيادي از انتخابات داشته باشيم، بنابراين اگر دوستان ما در جناح رقيب هم، چنين دغدغه اي داشتند، چندان از لزوم ارائه برنامه ها سخن نمي گفتند.
قانون اساسي ، ميثاق ملي
فارس: رسول منتجب نيا گفت: قانون اساسي با همه اشكالاتي كه ممكن است داشته باشد، ميثاق ملي ما است. با اين وجود نه كسي مي تواند بگويد كه قانون اساسي وحي منزل است و نه مي تواند بگويد كه اين قانون سراپا اشكال بوده و بايد كاملا تغيير كند.
وي افزود: در قانون اساسي مكانيزم بازنگري در آن شرح داده شده و اين نشان دهنده اين است كه اين قانون نيز مي تواند داراي اشكالاتي باشد. در اين قانون ساختار تقسيم قدرت ميان رهبري و ديگر قوا توضيح داده شده است. به نظر من توازن خوبي از لحاظ تقسيم قوا در اين قانون پيش بيني شده است. عضو مجمع روحانيون مبارز تاكيد كرد: اگر در جايي تفاسير غلطي از قانون اساسي ارائه مي شود و اگر در جايي هم اشكالاتي وجود دارد، نبايد آن را به پاي اصل نظام گذاشت، چرا كه بسياري اشكالات مربوط به تفاسير غلط و يا اشتباه در مديريت ها ست.
 تابع نظر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب هستيم
ايسنا: سخنگوي جمعيت زنان انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه همواره تابع نظر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب هستيم، گفت: نظر قطعي اين شورا تاكنون علي لاريجاني است اما اگر باز هم اين شورا تصميم بگيرد در نهايت از شخص ديگري حمايت كنيم ما تابعيم.
معصومه حميدزاده با بيان اينكه نظر شوراي هماهنگي انقلاب و انتخاب آن در هيچ مقطعي تابع حضور يا عدم حضور هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات نبوده است، اظهار داشت: اين شورا با بررسي هاي بسيار زيادي به لاريجاني رسيده است از همين رو حضور وي در صحنه انتخابات تاثيري در تصميم اين شورا نداشته و نخواهد داشت.
رئيس جمهوري را يك بار تجربه كرده ام
ايسنا: كانديداي احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: با توجه به اين كه حدود ۴ سال استاندار بزرگترين استان كشور (خراسان) بوده ام رئيس جمهوري را در مقياس كوچك يك بار تجربه كرده ام.محسن مهر عليزاده در ديدار جمعي از فعالان، مديران، نخبگان و دانشجويان استان خراسان افزود: افتخار مي كنم كه حدود چهار سال خدمتگزار امام هشتم و مردم استان بزرگ خراسان (سه استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي) بودم و به اين خدمتگزاري مي بالم.اين كانديداي اصلاح طلب تصريح كرد: به پشتوانه ۲۵ سال مديريت اجرايي خود پا به عرصه انتخابات گذاشته ام و مطمئنم مردم در اين دوره به سوابق كانديداها نگاه مي كنند و به دور از شعار و جنجال آفريني ها كانديداهاي مورد نظر خود را برمي گزينند.معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، گفت: كشور بيش از هر زمان نيازمند توسعه متوازن در تمامي زمينه هاست تا مردم طعم شيرين خدمتگزاري را بچشند.وي اظهار داشت: براي رقابت جدي وارد اين عرصه شده ام و از رقابت با هر يك از كانديداهاي احتمالي، انتخابات استقبال مي كنم.
كانديداي نهايي شوراي هماهنگي تغيير نخواهد كرد
يك عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: نشريه «شما» براي اينكه از حالت هفتگي به حالت روزانه منتشر شود از نظر قانوني مشكلي ندارد.حميد رضا ترقي ادامه داد: تنها مشكل فعلي ما براي انتشار روزانه «شما» مشكل مالي است. سعي كرديم در ايام نمايشگاه مطبوعات آن را به صورت روزانه منتشر كنيم و سعي خواهيم داشت با حل مشكلات مالي اين نشريه به طور دائم به صورت روزانه منتشر شود.وي گفت: به احتمال زياد كانديداي نهايي شوراي هماهنگي تغيير نخواهد كرد.
حمايت از هاشمي در فاز دوم
ايسنا: دبير ائتلاف نهم براي فرداي بهتر گفت كه ستادهاي انتخاباتي اين ائتلاف در فاز دوم اقدامات خود در جهت حمايت از هاشمي رفسنجاني فعاليت مي كنند.محسن سرخو با اشاره به فعاليت ائتلاف نهم براي فرداي بهتر، اظهار داشت: اين ائتلاف فعاليتش را در دو مرحله آغاز و در مرحله اول اقدام به دعوت از هاشمي رفسنجاني جهت حضور در صحنه انتخابات كرد و در فاز دوم با اعلام حضور هاشمي رفسنجاني اين ائتلاف با تشكيلات جدي فعاليتهاي انتخاباتي خود را در جهت حمايت از وي در اكثر نقاط كشور آغاز كرده است.
عملگرايي هاشمي
ايسنا: به اعتقاد سخنگوي حزب اعتدال و توسعه «همه با هم كار» نشان از عملگرايي  هاشمي دارد و عملگرايي ويژگي بارز اوست.غلامعلي دهقان، تحقق ايراني آباد، سرافراز و رسيدن به قدرت اول منطقه در افق ۲۰ ساله را به واسطه استعداد ايراني و سابقه تمدني ايرانيان امكان پذير دانست و افزود: اين مسأله و تحقق آن به سادگي ميسر نيست، چرا كه تمدن سازي و تحقق چشم انداز ۲۰ ساله كشور به طرح، برنامه و عمل به آنها نياز دارد كه در همين راستا، جامعه ايران بيش از گذشته به عملگرايي محتاج است.
اخبار انتخابات تا ساعت ۳۰/۱۳
ايرنا: «محمد باقر قاليباف» نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:گسترش روابط ديپلماتيك با كشورهاي عربي در راس برنامه هاي رياست جمهوري من قرار دارد.قاليباف در گفت وگو با روزنامه «الخليج» كه روز شنبه به چاپ رسيد، اظهار داشت: شرايط كنوني جهان بر همه مسلمان ايجاب مي كند كه با وحدت و همكاري بر عزت اسلام و مسلمين بيفزايند، بخصوص اينكه توطئه هاي زيادي براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان در حال انجام است.وي درباره دلايل نامزدي اش در انتخابات رياست جمهوري گفت: نتايج نظرسنجي مرا مجبور به حضور در انتخابات كرده است.
معين: به انتخابات ۲۷ خرداد چشم اميد دوخته ايم
ايرنا: نامزد احتمالي هفتمين دوره انتخابات رياست جمهوري با خطير خواندن شرايط كشور گفت: به انتخابات ۲۷ خرداد چشم اميد دوخته ايم تا شاهد خلق حماسه اي جديد از سوي مردم باشيم.«مصطفي معين» شامگاه روز شنبه افزود: انتخابات دوم خرداد در شرايط كم خطرتري توانست جهت موشك هاي كروز آمريكا از سوي ايران را به سمتي ديگر تغيير دهد و حضور مردم در اين دوره نيز تهديدها را برطرف خواهد كرد.وي به دستاوردهاي دولت اصلاحات اشاره كرد و گفت: با برگزاري يك انتخابات آزاد و قانوني در كشور مي توان به خلق حماسه اي ديگر اميد بست تا فرصتي جديد براي ادامه اصلاحات پيدا شود.
مهر عليزاده: حمايت از اقشار آسيب پذير بايد جدي گرفته شود
فارس: نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري گفت: حراست از كرامت انساني، ايجاب مي كند ضمن حمايت از اقشار آسيب پذير، از گسترش فقر در جامعه جلوگيري شود.وي با تشريح ويژگي هاي دولت رفاه گفت: توجه جدي به مديران كارآفرين و ايجاد بسترهاي لازم مادي و معنوي براي كار مفيد اين مديران و خلاقيت و ايجاد بستر مناسب براي تامين آزاديهاي سياسي و اجتماعي و جلب مشاركت مردم، از جمله برنامه هاي اجتماعي دولت رفاه است.
لاريجاني:برخي احزاب و تشكل ها به من اعتماد كرده اند، نمي توانم آنها را تنها بگذارم
فارس: كانديداي نهايي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در جمع مردم شهرري گفت: من هيچ جا نگفته ام اگر هاشمي رفسنجاني بيايد كنار مي روم چرا كه برخي از احزاب و تشكلها به من اعتماد كرده اند و من نمي توانم آنها را تنها بگذارم.
لاريجاني در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه آيا اجماع بين اصولگرايان صورت خواهد گرفت يا نه؟ گفت: تمام تلاش ما براي اجماع بود و موضع من هم همين بود ولي پس از معرفي من از سوي شوراي هماهنگي باز گفتم كه در صورت اجماع بر روي يك نفر، به نفع او كنار مي روم كه اين امر صورت نگرفت.وي ادامه داد: فرصت طلايي ايران وقتي محقق مي شود كه سيستم اداري جديدي روي كار بيايد كه اين امر نيازمند مديريت شجاعي است كه اين سيستم پير را عوض كند.عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه قشر زيادي از تحصيل كرده هاي كشور بيكار هستند، تصريح كرد: به جاي بازي هاي سياسي فقط بايد كار كرد و توان اقتصادي كشور را بالا برد.لاريجاني گفت: من متأسفم كه برخي فكر مي كنند اگر پاسخ مثبت به آمريكا بدهند مشكلات ما برطرف خواهد شد.لاريجاني اظهار داشت: دولت آينده بايد صبور و شجاع با شدت بتواند معضل بزرگ بيكاري را برطرف كند و سطح فناوري را بالا ببرد.
محسن رضايي: اقتصاد نبايد در انحصار دولت و يا بخش خصوصي باشد
محسن رضايي نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت كه اقتصاد تحت هيچ شرايطي نبايد در انحصار دولت و يا بخش خصوصي باشد.وي گفت: تنها نوشتن قانون ضد انحصار كافي نيست،  بلكه با فرصت برابر دادن به همه مردم و توانمند ساختن آنها، بايد اقتصاد را مردمي كنيم.رضايي گفت: اقتصاد چه به اسم نظام، چه به اسم دين و چه به اسم كارآفرين نبايد در انحصار كسي باشد.وي با بيان اين مطلب كه در «آزادسازي اقتصاد دو كار بايد انجام داد» ،  گفت: اول بايد قوانين ضد انحصار را جدي بگيريم و دوم اينكه دولت بايد به كارآفرينان بالقوه كمك كند كه بالفعل شوند و بتوانند تشكيل سرمايه را در ايران گسترش دهند.
محتشمي پور: حضور زنان در دولت كروبي چشمگير خواهد بود
رئيس ستاد انتخاباتي مهدي كروبي گفت: حضور زنان در دولت كروبي چشمگير خواهد بود.حجت الاسلام سيد علي اكبر محتشمي پور در جمع برخي از استادان، دانشجويان، فرهنگيان و اصناف ياسوج افزود: كروبي معتقد است كه از توانمنديهاي زنان در پيشبرد جامعه مردمسالار ديني، بيش از پيش بايد بهره جست.وي با اشاره به مطرح كردن طرح آشتي تمدنها توسط كروبي، اين طرح را امتداد گفت وگوي تمدنها تلقي كرد و افزود: سياستهاي صلح جويانه خاتمي كشور را به سمت افقي روشن پيش برد.
هاشمي رفسنجاني:حق خود در پرونده هسته اي را با تدبير به دست خواهيم آورد
مهر: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با مردم همدان و تعدادي از نوجوانان راي اولي گفت: حق خود در پرونده هسته اي را با تدبير به دست خواهيم آورد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار، ايجاد رونق اقتصادي در كشور را از نيازهاي مهم شرايط جاري عنوان كرد.وي گفت: حل مشكلاتي مانند بيكاري، مسايل كارگران و فشارهاي اقتصادي كه بر مردم وارد مي شود، نيازمند رفع ركود حاكم بر اقتصاد كشور و ايجاد رونق اقتصادي همراه با عدالت اجتماعي و حفظ آرمانهاي انقلاب است.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين افزايش مشاركت سياسي مردم در اداره جامعه و رفع بحران هاي اجتماعي را از اولويت هاي خود براي اداره جامعه عنوان كرد.
وي تعامل سازنده با دنياي خارج را از ديگر برنامه هاي خود عنوان كرد و گفت: بايد تدابيري انديشيده شود تا برخي كشورهاي دنيا به فكر زورگويي به كشور ما نباشند و ما محكم و قاطعانه از حقوق مردم خود دفاع خواهيم كرد.
وي استبداد داخلي، وابستگي و همچنين دخالت خارجي را از ويژگي هاي نظام قبل از انقلاب عنوان كرد و گفت: از مهمترين دستاوردهاي انقلاب حاكم كردن مردم بر سرنوشت خود و همچنين قطع دست بيگانگان از كشور بوده است.وي با اشاره به پرونده هسته اي ايران گفت: هيچ مقامي نمي تواند از حق مردم ايران در اين زمينه چشم پوشي كند زيرا اين به مانند گذشتن از حقوق سرزميني كشور است. آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: ما حق خود را با تدبير و بدون اينكه كشور آسيب ببيند به دست خواهيم آورد.
وي با اشاره به بحث انتخابات رياست جمهوري، اعلام حضور خود در صحنه را وظيفه ملي، اسلامي عنوان كرد و گفت: تصميم نهايي با ملت ايران است و معتقدم مجموعه افكار عمومي اشتباهش كمتر از افراد است و آراي مردم هرگونه باشد، براي من قابل احترام است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |