دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۵ - May 23, 2005
صفحه آخر
Front Page

حضرت امام رضا (ع): هر كس مؤمني را خوار كند، يا او را به سبب فقر و تنگدستي اش حقير شمارد، خداوند او را در روز قيامت انگشت نما و رسوا خواهد كرد.
«عيون اخبار الرضا» ۲/ ۳۳
امروز با حافظ
ننوشت سلامي و كلامي نفرستاد
ديري است كه دلدار پيامي نفرستاد
پيكي ندوانيد و سلامي نفرستاد
صد نامه فرستادم و آن شاه سواران

«كودك»جايزه كن را برد
002976.jpg
پنجاه و هشتمين دوره جشنواره فيلم كن پايان يافت و فيلمي از بلژيك نخل طلايي را به خود اختصاص داد. جايزه نخل طلايي كن را مي توان معتبرترين جايزه سينماي غير تجاري جهان دانست.
فيلم بلژيكي «كودك» برنده نخل طلايي پنجاه و هشتمين دوره جشنواره فيلم كن شد.
به گزارش بي بي سي، اين فيلم كه توسط دو برادر به نام هاي لوك و ژان پير داردن كارگرداني شده است، داستان مرارت بار زوج جواني را روايت مي كند كه در فرانسه زندگي بخور و نميري دارند. اين جايزه را مورگان فريمن و هيلاري سوانك برندگان اسكار امسال (دختر ميليون دلاري) اعطا كردند.
همچنين تامي لي جونز، هنرپيشه آمريكايي بخاطر نقش آفريني در فيلم «سه خاكسپاري براي ملكيادس استرادا» برنده جايزه بهترين بازيگر مرد شد. اين فيلم وسترني است كه لي جونز خودش آن را ساخته است.
جيم جارموش، كارگردان آمريكايي فيلم «گل هاي شكسته» با شركت بيل موري در نقش «دن خوان» سالخورده اي كه به دنبال پسرش مي گردد، برنده جايزه بزرگ يا دومين فيلم برتر شد.
حنا لاسلو، هنرپيشه اسراييلي نيز بخاطر بازي در فيلم «منطقه آزاد» كه درامي درباره روياي ثبات و صلح در خاورميانه است، جايزه بهترين هنرپيشه زن را در اين جشنواره ربود.
جشنواره فيلم كن يكي از معتبرترين جشنواره هاي صنعت فيلمسازي است و هر سال بيش ازچند هزار دست اندركار سينما را به فرانسه مي كشاند.
استقبال از جزيره آهن
روز جمعه بيستم ماه مه فيلم جزيره آهن ساخته كارگردان جوان «محمد رسول اف» ، سينماگر ايراني، در بخش دو هفته كارگردانان جشنواره كن به نمايش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گفت.
در داستان اين فيلم ناخدا نعمت با هنرنمايي علي نصيريان، بازيگر قديمي تئاتر و سينماي ايران با استفاده از بي اطلاعي و بي نوايي مردم آنها را در فضاهاي كوچكي در كشتي خود كه با آويزان كردن پتوي كهنه يا نصب مقوا فراهم كرده، تنگ هم جا داده است. ناخدا نعمت كشتي را كه آرام آرام در آب فرو مي رود، مستبدانه اداره مي كند.
وي سعي دارد مردم را راضي نگه دارد تا اينكه سرانجام همه را به وعده واهي داشتن خانه در جزيره مجاور از كشتي مي راند و آن را مي فروشد.

در اسلام آباد بررسي شد
جايگاه افكار فردوسي در شعر و ادب فارسي
هم انديشي ادبي «جايگاه افكار فردوسي در شعر و ادب فارسي» ، با حضور جمعي از استادان و انديشمندان ايراني و پاكستاني روز شنبه در اسلام آباد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين نشست ۱۲ نفر از استادان مقالات خود را با موضوع فردوسي به حاضران ارائه كردند.جايگاه افكار فردوسي و نفوذ شاهنامه در شبه قاره، فردوسي؛ سخنور جهان و جهان سخن، فردوسي شاعر بزرگ، فردوسي خداوند گار حماسه و خرد، فردوسي شناسايي در شبه قاره، رستم و پهلوانان شاهنامه، شاهنامه براساس نسخه شبه قاره و... از جمله مقالات ارائه شده به اين هم انديشي ادبي بود.

جشنواره سينماي جهان اسلام در تاتارستان
جمهوري تاتارستان روسيه در ماه سپتامبر ميزبان نخستين جشنواره فيلم هاي كشورهاي اسلامي خواهد بود كه صنعت سينماي امروز جهان اسلام و ارزش ها و معنويات مسلمانان را به نمايش مي گذارد.
به گزارش «پايگاه خبري فيلم كوتاه» اين جشنواره كه با عنوان «منبر طلايي» برگزار مي شود، حدود شصت فيلم مستند و داستاني را به علاوه تعدادي انيميشن از بيش از بيست كشور مسلمان سراسر جهان به نمايش مي گذارد.
ماميروف مختار دبير اجرايي جشنواره گفته است كه اين رويداد با حمايت انجمن IFTA روسيه، شبكه ماهواره اي العالم الاسلامي، وزارت فرهنگ تاتارستان، فرمانداري شهر كازان (پايتخت تاتارستان) و پشتيباني كامل رئيس اين جمهوري برگزار مي شود.
به گفته او كشورهايي مانند ايران، مصر، مراكش، تونس، عربستان سعودي، تركيه، مالزي، قزاقستان، قرقيزستان و بحرين در اين جشنواره شركت مي كنند.
مختار در گفت وگو با پايگاه اينترنتي اسلام آن لاين گفته است اين جشنواره، تعادلي را ميان مذهب و زندگي رعايت مي كند. اما در عين حال تأكيد كرد كه تمركز برگزاركنندگان بر پاك كردن تصورات غلطي است كه اروپايي ها از اسلام و مسلمانان دارند و به همين دليل فيلم هايي حاوي ارزش هاي معنوي اسلام در اين جشنواره به نمايش در مي آيند.
فيلم مستند «فرزندان آدم» از ايران و دو فيلم مصري از آثار شاخصي هستند كه به گفته مسئولان در جشنواره منبر طلايي حضور خواهند داشت.

تشكيل انجمن صنفي مستقل نگارخانه داران
گروه ادب و هنر: نخستين نشست هماهنگي نگارخانه داران براي تشكيل انجمن صنفي نگارخانه داران ايران در حاشيه برگزاري نمايشگاه سالانه نگارخانه ها و ميراث فرهنگي تا نيمه خردادماه در تهران برگزار مي شود.
اين تشكل صنفي كه به هيچ نهاد و ارگان دولتي وابسته نخواهد بود، قرار است با ايجاد يك نظام هماهنگ، قيمت گذاري آثار هنري در ايران را كه هنوز با مشكلات بسياري دست به گريبان است سامان داده و زمينه هاي تربيت نيروي متخصص در اين حوزه را فراهم آورد. نمايشگاه سالانه نگارخانه ها و ميراث فرهنگي به صورت يك حركت خودجوش و از سوي بخش خصوصي پنجمين دوره خود را سپري مي كند.

شاعر متعهد در بيمارستان قلب تهران
گروه ادب و هنر :حاج محمدرضا آقاسي، شاعر متعهد اهل بيت و دفاع مقدس، چند روزي است كه به خاطر نارسايي قلب و عروق تحت عمل جراحي باز قلب قرار گرفته است.
به گزارش همشهري بنا به اعلام يكي از همراهان وي در بيمارستان قلب تهران، او همچنان بعد از عمل جراحي در اتاق ICU تحت نظر پزشكان قرار دارد و به خاطر وضعيت جسماني نامناسب ممنوع الملاقات است.همشهري در آستانه سالروز فتح خرمشهر و حماسه عظيم دفاع مقدس شفاي عاجل اين حماسه سراي معاصر را از درگاه ايزد يكتا خواهان است.

توضيح
در خبر درگذشت پل ريكور فيلسوف معاصر فرانسوي كه روز گذشته در همين صفحه درج شد، محل تولد وي والنسياي فرانسه صحيح است.

برگي از تاريخ
شكست گرانيكوس و پيروزي خرمشهر
۲۳ ماه مه در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۶۴۰ ميلادي گور يعقوب ليث صفاري، در منطقه گندي شاپور (خوزستان) تجديد ساختمان شد. يعقوب در سال ۸۷۸ ميلادي در جريان آزاد سازي وطن از سلطه خلفاي عباسي در شهر باستاني گندي شاپور (جندي شاپور) به مرگ طبيعي جان داده بود.يعقوب از سيستان برخاسته بود در طول ربع قرن خراسان بزرگ، كرمان، فارس و خوزستان را از سلطه اعراب خارج ساخته و دستور داده بود كه اسناد دولتي را جز به فارسي به زباني ديگر ننويسند. وي براي برانداختن دستگاه خلافت به سوي بغداد لشكر كشيد، ولي به سال ۸۷۶ در ديرالعاقول به دليل برگرداندن آب دجله به زير پاي سربازانش مجبور به عقب نشيني به گندي شاپور شد كه در آنجا دچار بيماري قولنج شد و از همين بيماري در گذشت. در سال ۱۸۰۵ ناپلئون امپراتور فرانسه خود را پادشاه ايتاليا نيز اعلام داشت. در سال ۱۸۱۳ سيمون بوليوار از مردم آمريكاي لاتين لقب «ال ليبرتادو» (آزاديبخش) گرفت. در سال ۱۹۲۱ (۱۳۰۰ هجري) سلطان احمد شاه قاجار در پي يك مشاجره لفظي كوتاه با سيدضياءالدين طباطبائي يزدي، نخست وزير وقت، وي را از اين سمت بركنار كرد. گروهي از مردم تهران كه از سياست هاي داخلي دولت سيد ضياء ناراضي بودند در ميدان بهارستان برضد او دست به تظاهرات زده و خواستار بركناريش شده بودند كه شاه وقت از اين فرصت استفاده كرده، وي را به كاخ گلستان احضار و به او تكليف كرد كه كناره گيري كند. سيدضياء نپذيرفت و ميان آن دو مشاجره روي داد.در سال ۱۹۴۵ هنريك هيملر، رئيس اس.اس. هاي آلمان در زندان متفقين خودكشي كرد.
و اينك برگي از تاريخ: در ۲۳ مه دو رويداد مهم و متفاوت از هم در تاريخ وطن ما ثبت شده است، يكي شكست و ديگري پيروزي، و از اين قرار:
۲۳ مه سال۳۳۴ پيش از ميلاد شايد نخستين «روز سياه» در تاريخ ايرانيان بود. نيروهاي ايران درآن روز در شمال غربي قلمرو اين كشور در كنار رود گرانيكوس (تركيه امروز) از سپاه اسكندر مقدوني كه از نظر شمار به مراتب كمتر از آنان بود، شكست خوردند. زيرا كه اسكندر با تاكتيك تازه اي كه براي افسران ايراني تازگي داشت و نيز تسليحات نوين از جمله نيزه هاي بلند پنج متري وارد جنگ شده بود. به علاوه، آن دسته از سربازان يوناني زبان اجير شده براي خدمت در ارتش ايران، وفاداري كامل نداشتند. فرماندهي ارتش ايران در اينجا به توصيه داريوش بزرگ توجه نكرده بود كه تأكيد داشت در جنگ هاي دفاعي، تنها بايد از عنصر ايراني استفاده شود كه مي داند اگر شكست بخورد، ميهن و عزيزانش نابود خواهند شد. جنگ گرانيكوس نخستين نبرد از سه درگيري دو ارتش به شمار مي رود. نه تنها عدم رعايت وصيت داريوش، بلكه غرور فرماندهي نظامي ايران كه اسكندر را پيش از حمله دست كم گرفته بود و درصدد كسب اطلاع از اسلحه و تاكتيك وي بر نيامده بود، عامل شكست در نخستين جنگ و ضعف مديريت داريوش سوم دليل اصلي شكست هاي بعدي بود.
۲ هزار و ۳۱۶ سال بعد در همين روز، ما به يك پيروزي نظامي بزرگ دست يافتيم. نيروهاي مسلح ايران در اين روز در سال خورشيدي،۱۳۶۱ و ۲۰ ماه پس از تعرض نظامي عراق، با از جان گذشتگي و فداكاري تحسين برانگيز و تاريخ ساز خود خرمشهر را از نيروهاي متجاوز پس گرفتند و مسير جنگ را تغيير دادند. در اين پيروزي تلفات سنگيني به عراقي ها وارد آمد و بيش از ۳۰ هزار عراقي به اسارت درآمدند. ديديم كه چند روز پيش «گالووي» نماينده پارلمان انگلستان در مصاحبه با تلويزيون عمومي آمريكا به چارلي رز (مصاحبه گر) گفت كه آمريكا و انگلستان صدام حسين را در عراق روي كار آوردند و مشوق او در حمله نظامي به ايران بودند. به اين ترتيب پيروزي خرمشهر، درحقيقت شكست برنامه همه آنها بود.
www.iranianshistoryonthisday.com

ادامه اعتراض ناشران
گروه ادب و هنر: پس از اعتراض ۴۰ ناشر به شيوه انتخاب و خريد كتاب هيات امناي كتابخانه هاي عمومي، ۲۸ ناشر ديگر هم در اعتراض به اين امر اعلام كردند تا حصول خواسته هاي اصولي و قانوني از فروش كتاب به هيات امناي كتابخانه هاي عمومي خودداري مي كنند.
خواسته هاي ناشران به شرح زير است:
۱ _ نتايج انتخاب كتاب توسط هيات امناي كتابخانه هاي عمومي به طور ماهيانه و منظم در نشريه كتاب هفته منتشر شود و يا به طور رسمي و كتبي دراختيار نهادهاي ناشران در تهران و شهرستان ها (اتحاديه ناشران تهران، اتحاديه ها و تعاوني هاي ناشران در شهرستان ها) قرار گيرد.
۲ _ درخواست خريد كتاب توسط هيات امنا به طور مستقيم و كتبي با ذكر عنوان، تعداد و ميزان تخفيف به هر ناشر اعلام شود.
۳ _ هيات امنا حداكثر تخفيف عرفي و تجاري بازار كتاب (۳۰ درصد براي كتاب هاي بزرگسال و ۳۵ درصد براي كتاب هاي كودكان و نوجوانان) را رعايت كند و ناشران را به اعمال تخفيف بيشتر و خارج از عرف مجبور نسازد.

تازه هاي دنياي رسانه ها
مسائل انساني ۶۰ سال پس از جنگ جهاني دوم
پراودا، روزنامه نود و چند ساله كه از دهه گذشته به صورت يك نشريه عمومي و مستقل انتشار مي يابد، در مقاله اي تحت عنوان «جهان، ۶۰ سال پس از جنگ دوم» نوشته است: از جنگ جهاني دوم، شش دهه دور شده ايم. از روزنامه نگاران قديمي وفادار به ژورناليسم اصيل و خادم مردم، شمار كمي باقي مانده اند و جز آنان، كسي مسائل انسان را خطاب نمي كند. گفتار از پيشرفت و تبليغ براي اقتصاد زياد است، ولي كسي نيست كه مسائل انسان امروز را بشكافد. مسائل امروز همان هايي هستند كه ۶۰ سال پيش و قبل از آن بودند. مسائل انساني باقي مانده اند زيرا كسي نيست كه آنها را مطرح سازد و خطاب كند. از حقوق انسان سخن به ميان مي آيد ولي اين حقوق عملاً مورد احترام نيست. با آب و تاب از دمكراسي بحث و حمايت مي شود اما در همان كشورهاي مدافع دمكراسي، قانون و منطق آن طور كه بايد رعايت نمي شود. فرصت هاي مساوي را شعار مي دهند ولي از تأمين آنها اثري نيست و مشاغل و فرصت ها ميان دوستان و بستگان و اصحاب منافع توزيع مي شود. درباره رشد اقتصادي تبليغ مي شود لكن اكثريت مردم در همه كشورها در شرايط سخت زندگي مي كنند و شكاف دارا و ندار رو به افزايش است و بر خيل ندار ها در هر لحظه افزوده و به همين نسبت ثروت دارا ها بيشتر مي شود. قدرتمداران از برقراري عدالت داد سخن مي دهند ولي عمل به اين سخنان، بسيار كم است.سازمان ملل شش دهه است براي حفظ صلح و رعايت استقلال و حاكميت ملت ها و جلوگيري از تعرض به ملل كوچك به وجود آمده كه مثال عراق بزرگترين ضعف و بي حاصل بودن اين سازمان جهاني است. به جاي حل مسائل از طرق ديپلماتيك، در سطح جهان تهديد و ارعاب ادامه دارد. معاضدت و همكاري واقعي از روابط ملل رخت بربسته و جاي آن را سوءظن و بدگماني و كينه گرفته است. در روابط دولت ها از حرف تا عمل فاصله بسيار است. در سطح ملي، هر كشور دمكراسي خود را كامل تر مي داند، ولي همه جا اعتياد به قدرت و چسبيدن به كرسي مقام به هر بها به چشم مي خورد. در هر كشوري كم و بيش سياست و كسب و كار با هم مخلوط شده و دولتمرد و سياستمدار در حين حال داراي كسب و كار خصوصي است و لذا صاحب منافع است كه نتيجه اش اصطكاك منافع با رقباء است كه مردم و كل جامعه (كشور) از آن زيان مي بينند. پول در دنياي ۶۰ سال پس از جنگ دوم به عامل قدرت بدل شده و كسي كه آن را نداشته باشد، واي به حالش. مي دانيم در جايي كه تنها پول كارساز باشد توجه به ايدئولوژي بسيار ضعيف است و ارزش هاي انساني رو به كاهش و اخلاقيات و معنويات رو به زوال هستند.پراودا نتيجه گيري كرده كه جهان امروز كه پر از جدايي هاي شده است، در لبه پرتگاه قرار دارد و فرصت كمي براي نجات آن باقي مانده است.
تفسير انتشار عكس هاي صدام حسين
نگاهي به تفسير هاي رسانه ها در گوشه و كنار جهان و اظهار نظر اشخاص در ۲۴ ساعت گذشته نشان مي دهد كه جز رسانه هاي متعلق به روپرت مورداك، ديگران از زاويه انتقادي و تعجب به انتشار عكس هاي صدام در زندان كه مربوط به يك سال و چند ماه پيش بوده نگريسته اند. برخي از اصحاب نظر اظهارات اخير گالووي، عضو پارلمان انگلستان را كه حكومت صدام ساخت مشترك آمريكا و انگلستان بود نقل كرده و گفته اند كه با توجه به سابقه جانبداري رسانه هاي «مورداك» از اقدامات محافظه كاران و دولت بوش، ترديد دارند كه انتشار اين عكس ها، صرفاً كار سردبيران دو روزنامه باشد. هدف، تحقير صدام بوده كه روزگاري مردي قدرتمند بود و ديكتاتوري مي كرد و نيز بزرگ كردن قدرت آمريكا و انگلستان كه به اراده آنها چنين فردي سرنگون شده و به اين روز افتاده است.

بهارستان
{حضرت آدم} گفت: درخت طوبي درخت عظيمي است، هر كس كه بهشتي بود چون به بهشت رود آن درخت بيند.
گفتم: آن را هيچ ميوه بود؟
گفت: هر ميوه كه تو در جهان بيني بر آن درخت باشد.
شيخ شهاب الدين سهروردي - عقل سرخ

پاسخ به پرسش پزشكي
اغما
از دكتر روزنفلد علت به حالت اغما رفتن سئوال شده و او گفته است: سبب عمده آن كاهش شديد فشار خون است به گونه اي كه اعضاي حياتي از انجام وظايف عادي باز مي مانند.
علائم آن عبارت است از: سرد شدن دست و پا، حالت گيجي و منگي، سريع و ضعيف شدن نبض، تنگي نفس، پريدگي رنگ پوست و نشستن عرق روي آن، احساس عدم نياز به ادرار و.... علل آن عمدتاً خونريزي شديد، مشكلات قلب و عروق و غدد و بيماري قند است.
شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱

گشتي در دنياي خبرها
حادثه در مراسم تدفين
واشنگتن: يك خانم ۳۷ ساله كه با خودروي خود در مراسم تدفين يكي از بستگانش شركت كرده بود باعث مجروح شدن ۹ نفر شد. اين خانم كه براي شركت در اين مراسم يك جفت كفش نو خريده بود، با همان كفش ها پشت فرمان نشست اما به جاي اينكه پاي خود را روي پدال ترمز فشار بدهد، پدال گاز را فشرد و به يك وانت كه ۹ سرنشين داشت برخورد كرد و وانت را واژگون ساخت.براثر اين سانحه تمام سرنشينان وانت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
پسربچه ۷ ساله داخل لوله كشي ساختمان
نيوجرسي: يك پسربچه ۷ ساله در آمريكا كه داخل سيستم لوله كشي يك ساختمان درحال ساخت گير افتاده بود، با استفاده از كف و صابون مايع نجات يافت.
اين پسر كه به دليل كنجكاوي وارد محوطه ساختمان شده بود داخل يك لوله پلاستيكي پهن گير كرد به همين دليل ماموران آتشنشاني براي اينكه او را آزاد كنند مقدار زيادي كف و صابون تهيه كردند و آنرا داخل لوله ريختند. به اين ترتيب پسربچه توانست از لوله خارج شود.
آرايشگر نجات بخش
منچستر: يك آرايشگر زن در انگليس يكي از مشتريانش را از خطر مرگ نجات داد. هنگامي كه اين خانم مشغول كوتاه كردن موي مشتري موردنظر بود ناگهان با يك غده كوچك در سر وي مواجه شد و از او خواست بلافاصله به پزشك مراجعه كند.
او پس از مراجعه به پزشك دريافت كه اين غده يك غده سرطاني است و اگر سه ماه ديرتر متوجه آن مي شد، فرصت درمان از دست مي رفت و مرگ او حتمي بود.
شغل والدين و جنسيت فرزندان
لندن: دانشمندان انگليسي مي گويند، زوج هايي كه خواهان فرزند پسر هستند بايد در مشاغل مردانه مشغول به كار شوند.همچنين زوج هايي كه علاقه به فرزند دختر دارند بايد در مشاغل با احساس و لطيف مانند پرستاري و يا معلمي فعاليت كنند.
در اين گزارش همچنين اعلام شده است كه احتمال تولد فرزند پسر در زوج هايي كه هر دوي آنان رياضيدان هستند بسيار زياد است درحالي كه زوج هايي كه كار آنان روانشناسي است در اغلب مواقع صاحب دختر مي شوند.
مامور بي رحم
دالاس: يك مامور پليس به دليل بيرون انداختن دو بچه گربه از خودرواش تحت تعقيب قرار گرفت.اين مرد درحالي كه با سرعت ۱۲۰ كيلومتر در ساعت در يك جاده بيرون شهري مشغول رانندگي بود ناگهان دو بچه گربه را از شيشه خودرو به بيرون انداخت كه اين اتفاق از چشمان تيزبين راننده خودرويي كه عقب تر از وي حركت مي كرد دور نماند.به همين دليل اين مرد موضوع را به پليس گزارش داد و مامور بي رحم تحت پيگرد قرار گرفت.
ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۳و ۱ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۲۰ و ۲۹ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۱۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۵۴ دقيقه
بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه شفق: نمايشگاه گروهي عكس فلاش هاي خاموش از ۳ تا ۷ خرداد، خيابان اسدآبادي، خيابان ،۲۱ فرهنگسراي دانشجو / تلفن: ۸۷۱۷۱۹۵
*نگارخانه بانو: نمايشگاه عكس ناصر جواهري / اول تا هشتم خرداد / ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، فرهنگسراي بانو / تلفن: ۸-۸۷۸۶۲۷۶
*گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي علي ترقي جاه / تا ۵ خرداد / خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
*نگارخانه شيث: نمايشگاه گروهي از هنرمندان با موضوع ميراث فرهنگي و هويت ايراني / تا ۵ خرداد / چهارراه ولي عصر، ضلع جنوبي پارك دانشجو، كوچه شيرزاد شرقي، پلاك ۴۱ / تلفن: ۶۷۰۹۱۸۵
*نگارخانه طراحان آزاد: نمايشگاه عكس مهران گل محمدي / تا ۴ خرداد / ميدان گل ها، ميدان سلماس، پلاك ۴۱ / تلفن: ۸۰۰۸۶۷۶
*نگارخانه باران: نمايشگاه نقاشي افروز يثربي / تا ۶ خرداد / خيابان دركه، احمدپور، شماره ۷ / تلفن: ۲۴۰۷۷۷۲
گل و گياه
ورونيكا (سيزاب)
002973.jpg
نام علمي:
Veronica longifolia Romiley Purple
خانواده:
SCROPHULARIACEAE
گياه دائمي با برگهاي خطي كه بصورت چرخه اي روي ساقه قرار گرفته اند و سنبله هاي بلند آن شامل گلهاي ارغواني رنگ در تابستان ظاهر مي شوند. حداكثر بلندي يك متر و گستردگي آن به ۶۰-۳۰ سانتيمتر مي رسد.
نيازها: مكان آفتابي، خاك داراي زهكش خوب، حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق تقسيم گياه در بهار يا پاييز و يا تهيه قلمه در فصل تابستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |