دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۵ - May 23, 2005
داخلي
Front Page

در اطلاعيه ديشب شوراي نگهبان در باره مراحل بررسي شرايط داوطلبان
اسامي ۶ نامزد تأييد صلاحيت شده اعلام شد
سرانجام در پايان چند هفته گمانه زني و التهاب درباره تأييد يا عدم تأييد صلاحيت چند چهره شاخص در بين داوطلبان و تعداد نهايي رقيبان صحنه انتخابات رياست جمهوري، شوراي نگهبان نامزدهاي نهايي اين انتخابات را مشخص كرد.
روابط عمومي شوراي نگهبان ديشب در اطلاعيه اي اسامي ۶ تن از نامزدهاي تأييد صلاحيت شده نهمين انتخابات رياست جمهوري و مراحل مختلف بررسي صلاحيت نامزدها را اعلام كرد.
متن اطلاعيه روابط عمومي شوراي نگهبان به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ان الله يامركم ان تؤدوا الامانات الي اهلها
بار ديگر ملت بزرگ ايران در برابر انتخاباتي مهم و سرنوشت ساز قرار گرفته اند. انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري در فضاي عطرآگين به حماسه فتح خرمشهر و نيز ايام سالگرد ارتحال معمار بزرگ انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي و مردم سالاري ديني ايران، با حضور پرشور و گسترده ملت شريف، تجلي ديگري از كلام امام راحل (قدس سره الشريف) كه ميزان راي ملت است خواهد بود. اين بار نيز همانند دوره هاي قبل شوراي نگهبان به عنوان امين ملت و ناظر قانوني بر اجراي صحيح انتخابات در راستاي عمل به وظيفه قانوني خود به موجب اصول نود و نهم و يكصد و هيجدهم قانون اساسي موظف به نظارت بر اجراي دقيق انتخابات است. وظيفه اي كه به عنوان يك
ضرورت عقلايي ضامن سلامت انتخابات مي باشد.
بر اين اساس شوراي نگهبان وظيفه اوليه خود را كه همانا بررسي وجود شرايط قانوني مصرح در اصل يكصد و پانزدهم قانون اساسي در يكايك ثبت نام كنندگان مي باشد را طي سه مرحله به انجام رساند:
نخست جلسات كارشناسي جهت بررسي اوليه انطباق شرايط قانوني با ثبت نام كنندگان تشكيل و سپس نتايج جلسات كارشناسي در هيأت مركزي نظارت مطرح و سرانجام تصميم نهايي در جلسات متعدد شوراي نگهبان اتخاذ گرديد.
اين بررسي ها با اختصاص بيش از ۲۵۰۰ نفر ساعت طي جلسات گوناگون انجام پذيرفت و به فضل خداوند متعال پس از مطالعه كليه سوابق و گزارشها و با رعايت دقيق شرايط قانوني به نتيجه قطعي رسيد.
البته براساس قوانين موجود امكان ثبت نام براي تمامي ايرانياني كه به سن قانوني رسيده اند وجود دارد و وزارت محترم كشور موظف به ثبت نام است، اما قانون اساسي شرايط مهم و موثري را در انجام وظايف رياست جمهوري براي داوطلبان در اصل يكصد و پانزدهم قانون اساسي مقرر نموده و وظيفه تطبيق آن را براساس بند (۹) اصل يكصد و دهم بر عهده شوراي نگهبان گذارده است.
در اينجا ضمن اداي احترام به كليه كساني كه با احساس وظيفه نسبت به ثبت نام در اين دوره از انتخابات اقدام نمود ه اند و تاكيد بر اين نكته كه اعلام اسامي واجدين شرايط به هيچ وجه نافي صلاحيت افرادي كه اسامي آنها اعلام نمي گردد براي احراز ساير مسئوليتها در نظام جمهوري اسلامي ايران نيست، نظر نهايي شوراي نگهبان در مورد واجدين شرايط مصرح در اصل يكصد و پانزدهم قانون اساسي، ذيلا به ترتيب الفبا اعلام مي گردد.
آقايان:
۱- محمود احمدي نژاد فرزند احمد
۲- علي اردشير لاريجاني فرزند هاشم
۳- محسن رضايي ميرقائد فرزند نجف
۴- محمد باقر قاليباف فرزند حسين
۵- مهدي كروبي فرزند احمد
۶- اكبر هاشمي بهرماني فرزند علي
در خاتمه ضمن دعوت از فرد فرد ملت بزرگوار ايران براي حضور در انتخابات مهم ۲۷ خردادماه، بار ديگر بر عهد خويش با ملت عزيز مبني بر عمل به وظيفه شرعي و قانوني خود تاكيد نموده و در اين مسير از خداوند مهربان مدد مي جوييم و از كليه كساني كه در اين مسير ما را ياري نموده و مي نمايند خصوصا وزارت محترم كشور كه مجري انتخابات است تشكر و قدرداني مي نماييم.
اميد است تمامي دست اندركاران در امر انتخابات بويژه داوطلبان محترم و ستادهاي انتخاباتي آنها، احزاب و گروهها، صداوسيما، مطبوعات و عوامل اجرايي با رعايت اخلاق اسلامي و كليه مقررات انتخاباتي در ايجاد فضاي بانشاط و سالم جهت حضور گسترده و فراگير مردم موفق باشند.

جديدترين گزارش سازمان حسابرسي اعلام شد:
بدهي ۴۶ هزار ميليارد ريالي دولت
به سازمان تامين اجتماعي
گروه اجتماعي: سازمان حسابرسي در جديدترين گزارش خود از ميزان بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي، ارزش روز مطالبات اين صندوق از دولت را در پايان سال ۱۳۸۳ بالغ بر ۴۶ هزار ميليارد ريال، برآورد كرد.
به گزارش ايسنا، در تازه ترين گزارش سازمان حسابرسي كه مرجع رسمي بررسي و اعلام نظر در مورد حساب هاي مالي سازمان تامين اجتماعي است، ارزش روز ديون دولت به صندوق تامين اجتماعي در پايان سال ۸۳ با ۳۷ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به رقم ۴۶ هزار و ۶۰۳ ميليارد و ۴۵۹ ميليون ريال، افزايش يافته است.
سازمان حسابرسي در اين گزارش اعلام كرده است كه ميزان بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي، هر سال به سبب تسويه نشدن به موقع بدهي ها و همچنين تحت تاثير عواملي چون افزايش تعداد مشمولان قانون تامين اجتماعي و افزايش حداقل حقوق و مزاياي مصوب شوراي عالي كار كه مبناي محاسبه و كسر حق بيمه سهم دولت است، از رشد فزاينده اي برخوردار است.
به گونه اي كه ميزان بدهي منظور شده به حساب دولت، تنها از بابت تعهد دولت در زمينه پرداخت ۳ درصد دستمزد مبناي كسر حق بيمه هر يك از بيمه شدگان اجباري كه تا پايان سال ۱۳۷۰ و در يك دوره ۱۵ ساله به ۴۳۱ ميليارد ريال رسيده بود در پايان سال ۱۳۸۲ به بيش از ۱۲ هزار و ۳۵۱ ميليارد ريال رسيده است.
در اين گزارش، اقلام تشكيل دهنده ديون دولت به سازمان تامين اجتماعي شامل بدهي سهم ۳ درصدي دولت در پرداخت حق بيمه، بدهي دولت بابت معافيت پرداخت سهم حق بيمه كارفرمايان كارگاه هاي فني داراي حداكثر ۵ نفر كارگر، بدهي ناشي از اجراي ماده ۹ قانون بيمه همگاني، بدهي ناشي از سهم كمك دولت بابت حق بيمه حرف و مشاغل آزاد، بدهي  ناشي از حق بيمه جانبازان، بدهي ناشي از تكاليف دولت در ماده ۴۹ قانون برنامه سوم و بدهي مربوط به حق بيمه قاليبافان، معرفي شده اند.

يادداشت
پاياني براي شايعات
۱- بعد از چند روز گمانه زني و احتمالات غيرمستند درخصوص ردصلاحيت بعضي از كانديداهاي انتخاباتي از سوي شوراي نگهبان كه با واكنش سخنگوي اين شورا و تكذيب اين شايعات همراه بود شب گذشته شوراي نگهبان با صدور اطلاعيه اي اسامي ۶ نفر از كانديداها را براي رقابت انتخاباتي در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام نمود. در رابطه با اين گمانه زني ها كه گروههاي سياسي براساس آرزو و آرمان خود بدون استدلال به آن دامن مي زدند آنچه كه قابل توجه است اين است كه اين شيوه كه در هيچ جاي دنيا مرسوم و رايج نمي باشد شيوه اي نامناسب و ناپسند است كه نمي تواند براي گروهها اعتبار ايجاد نمايد.
۲- نبايد ناديده گرفت كه در ميان غايبان صحنه رقابت برخي افراد شناخته شده اي وجود دارند كه حضور و تجربه مديريتي خود را براي حل مشكلات كشور مناسب و مفيد تشخيص داده و با هدف خدمت وارد صحنه شده بودند و دغدغه آنها در وهله اول تلاش براي حضورحداكثري به عنوان پشتوانه اقتدار ملي كشور بود و اين موضوع در اظهارات آنها با شفافيت و صراحت مطرح مي شد و قطعاً امروز هم با وجود راه نيافتن به صحنه رقابت دغدغه اصلي آنها حضور حداكثري است هر چند ممكن است عده اي درصدد اين باشند با ايجاد فضاي نامناسب و گل آلودكردن آب ،ماهي هدف خويش را بگيرند و فضاي مناسب فراهم شده براي حضور پرشور مردم را تخريب نمايند.
۳- شوراي نگهبان هم كه با استناد به اصل ۱۱۵ قانون اساسي اقدام به اعلام اسامي افراد نموده كاش مي توانست فرصت را براي حضور اين افراد فراهم مي نمود و حال كه اين گونه نشده قطعاً آماده پاسخگويي به معترضين مي باشد، زيرا همه آنها كساني هستند كه معتقد به قانون اساسي مي باشند و به همين دليل اساس اين اعلام را مي پذيرند هر چند اعتراضي اساسي هم داشته باشند.
۴- عدم تاييد صلاحيت برخي كانديداها نمي تواند دليل بر عدم حضور آنها در صحنه هاي ديگرباشد لذا ميدانهاي خدمتگزاري ديگري وجود دارد كه مي تواند باتجربه اين افراد ارتقا يابد.
۵- دراين مرحله بايد روي سخن را به سوي كانديداهاي تاييد شده داشت و رعايت اخلاق در تبليغات را گوشزد كرد هر چند كه همه به اين اصل متعهد خواهند بود اما تذكر اين مهم خالي از لطف نيست زيرا تخريب كانديداها مي تواند محور اصلي انتخابات كه شور و نشاط مردم و حضور حداكثري است را خدشه دار نمايد.

انتخاب نهم
003000.jpg
از شوراي نگهبان انتظار مي رود از نظر رهبري معظم انقلاب مبني بر مشاركت عمومي حراست كند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: بهترين راه تحقق مشاركت حداكثري مردم اين است كه آنها آزادانه و طبق سليقه خود و البته در چارچوب قانون فرد مورد نظرشان را انتخاب كنند و انتظار از شوراي نگهبان اين است كه از نظر مقام معظم رهبري مبني بر مشاركت عمومي و انسجام ملي حراست كند تا مردم بتوانند آزادانه نظر خود را اعمال كنند.
هاشمي رفسنجاني ديروز در ديدار جمعي از ورزشكاران و هنرمندان با ايشان، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بايد با حفظ قانون و مقررات، سعي كنيم زمينه حضور حداكثري مردم فراهم شود.ايشان تأكيد كرد: در شرايط حساس كنوني به حضور حداكثري مردم احتياج داريم تا قدرت و صلابت ايران افزايش يابد.ايشان با بيان اينكه آمريكائيها خود را يگانه قدرت جهاني مي دانند، گفت: اين مهمترين و بزرگترين اشتباه آنان است. چون در حال حاضر بزرگترين رقيب جدي و مشكل ساز براي آمريكائيها مردم هستند.
ايشان با اشاره به گرفتاري آمريكا در عراق، افزود: ديگر نمي توان با زور بر مردم حكومت كرد. اكنون يك جنبش بيداري عمومي در ملتها ايجاد شده كه با انفجار اطلاعات رو به گسترش است.هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از نظراتش اظهار داشت: ورزش جزء ضروري ترين نيازهاي زندگي جامعه است. تحرك جسمي، بخصوص اگر با علم همراه باشد بهترين راه تأمين سلامت و بهداشت جامعه است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر توجه بيشتر به ورزش بانوان به عنوان نيمي از جمعيت مؤثر كشور و استفاده از تجربه پيشكسوتان ورزش، اظهار داشت: فراموش كردن پيشكسوتان از رذائل اخلاقي در عرصه ورزش است.
ايشان با بيان اينكه نبايد اجازه داد كه استفاده از ورزش براي مردم گران شود، گفت: ورزش بهترين راه ايجاد نشاط در جامعه و افتخارآفريني براي كشور است. استفاده از ورزش در مسائل سياسي و اجتماعي و گسترش صلح، كاري بسيار پسنديده و مطلوب است.
چهار نامزد اصول گرا، نامزد نهايي را مشخص كنند
ايسنا: عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: ۴ نامزد اصولگرا در نشستي با يكديگر نامزد نهايي را مشخص و بقيه به عنوان اعضاي كابينه باشند.منوچهر متكي عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: معتقدم چهار نامزد اصولگرايان در نشست صميمانه بين خود، تفاهم كنند تا يك نفر به عنوان نامزد نهايي و بقيه به عنوان اعضاي كابينه آخرين گام را در اجماع اصولگرايان بردارند.وي افزود: راهكار چنين تفاهمي اين است كه هريك از ۴ نفر در يك رأي گيري اعلام كنند كه حاضرند غير از خودشان تحت رياست كدام نامزد ديگر عضو كابينه شوند و با هم همكاري كنند.
براي جلب آراء خاموش از خط قرمزها عبور نخواهيم كرد
مهر: محسن بهرامي عضو ستاد انتخابات دكتر قاليباف با اشاره به اينكه براي جلب برخي از آراء خاموش و يا خاكستري از خط قرمزهاي نظام عبور نمي كنيم گفت: براي پيروزي در انتخابات در قالب اينكه هدف وسيله را توجيه مي كند حركت نمي كنيم.
بهرامي عضو ستاد انتخاباتي قاليباف درخصوص چگونگي تبليغاتي كه در جهت تخريب كانديداها صورت مي گيرد گفت: در بحث مسائل حقوقي و قانوني تبليغات ابهامات و نارسايي هايي وجود دارد مبني بر اينكه در چه حوزه هايي مي توان تبليغ كرد، شروع تبليغات چگونه بايد باشد و نوع تبليغات مجاز چگونه است.وي افزود: در ابهاماتي كه مباحث قانوني تبليغات انتخابات پيش مي آورد دستگاههاي ذيربط مي توانند سليقه اي برخورد كنند كه بايد هرچه زودتر و بعد از انتخابات ساماندهي و تكميل شود.
چرا تخريب؟
مهر: محمد حسين فرهنگي سخنگوي ستاد انتخاباتي دكتر علي لاريجاني گفت: دكتر لاريجاني ستادي را سامان دهي كرده است كه با روحيات وي منطبق است. دكتر معتقد است همان طور كه قانون بايد مبناي همه مناسبات و شئونات كشور باشد، در حوزه انتخابات هم قانون بايد تعيين كننده حقوق رقبا باشد.سخنگوي ستاد دكتر لاريجاني با اشاره به نقش اخلاق در انتخابات گفت: وجود اخلاق سالم، انتخابات سالم را ايجاب مي كند.فرهنگي ادامه داد: وقتي در جامعه اي رسانه وجود دارد و افراد مي توانند به صورت روشن و واضح ديدگاه هاي خود را بيان كنند و به نقد يكديگر بپردازند چرا تخريب يكديگر را دستمايه ضعف رقبا قرار مي دهند و چرا بايد رفتارهاي نامعقول اين چنيني بوجود بيايد؟
برخورد با ستادهاي انتخاباتي متخلف
مهر: رييس هيات بازرسي انتخابات تهران درخصوص پارچه نوشته ها و پلاكاردهاي حاوي نام كانديداها تحت عنوان حمايت، تبليغ يا اعلام محل ستاد انتخاباتي، پيش از اعلام صلاحيت ها گفت: امحاء اين موارد وظيفه فرمانداريهاست و هرروز عوامل نيروي انتظامي طبق گزارشات، كار توجيه، آشناسازي و برخورد با ستاد هاي انتخاباتي متخلف را با جديت ادامه مي دهند.حسن رباطي تاكيد كرد هرگونه تشكيل ستاد توسط داوطلبان و شعب آن، همچنين هر گونه ذكر نام داوطلب در پارچه نوشته يا پلاكارد تا قبل از پنجم خرداد ممنوع است و كانديداها بعد از تاييد صلاحيت براي فعاليت رسمي بايد محل ستاد هاي خود را به وزارت كشور اعلام كنند.
برخي كانديداها با تخريب درصدد اثبات خود هستند
مهر: دبير ستاد انتخاباتي محسن رضايي با انتقاد ازتبليغات نادرستي كه در روزهاي اخير درجهت تخريب ساير كانديدا ها انجام مي شود، گفت: اگر كانديدايي بخواهد از طريق تخريب، جوسازي و تضعيف رقبا خود را مطرح كند به نوعي ضعف خود يا مجموعه اش را مي رساند كه مي خواهد ازطريق تخريب ديگران خود را تقويت نمايد.
امير علي اميري دبير ستاد انتخاباتي محسن رضايي با تاكيد براينكه اين تبليغات تخريبي در ذهن مردم تاثير خوبي نمي گذارد و لذا كانديداها و به ويژه هواداران آنها بايد تلاش كنند از اينگونه مباحث پرهيز شود، ادامه داد: اينكه بخواهيم جواب همه اين تبليغات را بدهيم، ارزش ندارد و نمي توان براي اين كار انرژي صرف كرد.دبير ستاد انتخاباتي محسن رضايي گفت: وقتي حزب يا جرياني اكنون كه زمان انتخابات است بخواهد به تخريب و دروغ گويي بپردازد مشخص نيست زماني كه قوه مجريه را در دست مي گيرد چه خواهد كرد؟وي تاكيدكرد: درشرايط فعلي كه جريان اطلاع رساني ستاد انتخاباتي يك نامزد رياست جمهوري رعايت تقوا و امانت را نمي كند در آينده در قوه مجريه هم امانت دار خوبي نخواهد بود.
اجماع شرط پيروزي
فارس: عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: در صورتي كه كانديداهاي اصولگرا با ميل و اشتياق بر روي كانديدايي به اجماع برسند، احتمال اين كه در رقابت با  هاشمي  رفسنجاني پيروز شوند بيشتر است.عليرضا آقايي اظهارداشت: اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري رقابت جدي با  هاشمي  رفسنجاني دارند و اگر نتوانند به اجماع برسند،  هاشمي  رفسنجاني برنده اين رقابت خواهد بود.وي ابراز عقيده كرد: اصلاح طلبان با كانديداي فعلي خود (كروبي)، اميدي به پيروزي ندارند.اين فعال دانشگاهي، همچنين از دو جناح عمده كشور درخواست كرد، هر كدام نماينده اي را با تابلوي روشن به مردم معرفي و به طور قاطع از او حمايت كنند تا هزينه هاي بيشتري متوجه مردم و جامعه نشود تا رئيس جمهوري با راي بالا انتخاب شود.
تاكيد هاشمي بر پرهيز از تخريب كانديداها
مهر: رضا سليماني با اشاره به اينكه حاميان هاشمي به هيچ وجه به تخريب كانديداهاي ديگر نمي پردازند گفت: هاشمي بارها به حاميان خود تاكيد كرده است كه از تخريب كانديداهاي ديگر پرهيز كنند.رضا سليماني با اشاره به اينكه حاميان هاشمي به هيچ وجه به تخريب كانديداهاي ديگر نمي پردازند گفت: هاشمي رفسنجاني به تمامي حاميان خود در سراسر كشور توصيه كرده كه تنها به تبليغ فرد مورد نظر خود بپردازند. تلاش كنند فضايي مسالمت آميز براي فعاليت همه ايجاد شود تا هر كس بتواند تبليغات خود را در فضايي سالم انجام دهد.
انتخابات چندضلعي 
فارس: عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: در هفته اول پس از مشخص شدن صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي از سوي شوراي نگهبان، آرايش واقعي سياسي شكل مي گيرد و نامزدهايي كه مي خواهند به نفع شخصي كنار بروند، از صحنه رقابت انصراف مي دهند.
محمدرضا ميرتاج الديني اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري آينده سه ضعلي يا چهار ضلعي خواهد بود.وي با تاكيد بر اجماع در جريان اصولگرايان اظهار اميدواري كرد تا وحدت باعث پيروزي آنها در انتخابات شود.
سلامتي ،انشعاب در سازمان مجاهدين انقلاب را تكذيب كرد
فارس: دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، وجود هرگونه انشعاب در ميان اعضاي اين سازمان را رد كرد.محمد سلامتي اعلام موجوديت گروهي با عنوان «مجمع مجاهدين انقلاب اسلامي» به عنوان انشعابيون سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را تكذيب كرد و گفت: اين اقدام از سوي گروه هايي است كه موافق سازمان مجاهدين انقلاب نيستند و بيشتر دنبال بازي  سياسي هستند.وي افزود: اين قضايا هيچ ربطي به اعضاي سازمان ندارد و به احتمال زياد افرادي بيرون از سازمان به اين كار دست زده اند.
تحليل احمد توكلي از ويژگي هاي دولت عدالتخواه
فارس: نماينده مردم تهران دولت عدالت خواه را داراي ويژگي هاي مهمي چون مديران لايق دانست و تحليل خود را در اين خصوص بيان كرد.
احمد توكلي كه شب گذشته در دانشگاه شهيد باهنر كرمان سخن مي گفت به خصوصيات دولت عدالت خواه اشاره كرد و گفت: اين دولت حداقل بايد داراي ۳ ويژگي مهم باشد كه عبارت است از تقويت سياست هاي عدالت خواهانه، سالم بودن سيستم دولتي از نظر مالي و اخلاقي و در آخر داشتن مديراني لايق.وي تأكيد كرد: اگر در اداره كشور مناسبت هاي سياسي ناسالم حاكم باشد، نمي توانيم دولت عدالت تشكيل دهيم.دولتي كه اسمش را دولت اصولگرا مي گذارد، نبايد سيستم اداري آن ناپاك باشد. چرا كه يك سيستم ناپاك موجب به وجود آمدن مشكلات بسياري بالاخص در حوزه اقتصادي و معيشت مردم مي شود.وي با ابراز تاسف از اين كه اصولگرايان تاكنون نتوانستند به اجماع برسند، گفت: اين امر دو پيامد منفي به دنبال داشت كه يكي از آنها تاكنون آثار خود را نشان داده  است. اين دو پيامد منفي عبارت است از اينكه اصولگرايان متهم به قدرت طلبي مي شوند و دوم اين كه ممكن است افرادي كه ۱۶ سال اداره كشور را در دست داشتند، مجددا از اين فرصت استفاده كرده و زمام امور را به دست بگيرند.
حمايت اتحاديه تشكل هاي سياسي دانشجويان دانشگاه  آزاد از  هاشمي
فارس: اكبر  هاشمي رفسنجاني با كسب ۶۳ درصد آرا مجمع عمومي دانشجويان عضو اتحاديه تشكل هاي سياسي دانشگاه آزاد اسلامي، كانديداي مورد حمايت اين تشكل دانشجويي شد.امير عباس اسماعيلي دبير كل تشكل هاي سياسي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي  گفت: در پايان اين همايش و به دنبال برگزاري كميسيون هاي تخصصي مختلف و ديدار با كانديداهاي رياست جمهوري، سرانجام بين ۲۰۰ عضو مجمع عمومي اتحاديه كه از ۳۶ تشكل عضو از دانشگاه هاي سراسر كشور حضور داشتند راي گيري به عمل آمد و  هاشمي  رفسنجاني با كسب ۶۳ درصد آرا به طور قاطع كانديداي مورد حمايت اين اتحاديه شد.
همبستگي در حمايت از هيچ كانديدايي تصميم نگرفته است
ايسنا: يك عضو شوراي عالي حزب همبستگي، گفت: حزب همبستگي تاكنون در خصوص حمايت از هيچ كانديدايي تصميم گيري نكرده است.عليرضا صادقي سبزواري افزود: مطمئنا بدون در نظر گرفتن واقعيات و خواسته هاي مردم و نيز مصالح ملي كشور تصميمي در حزب همبستگي گرفته نخواهد شد.
تفكر منطقه  گرايي فرصت مناسب براي ايران
ايسنا: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تفكر منطقه گرايي، شيوه اي براي ساختار جهاني شدن از طرف كشورهاي در حال توسعه بوده و مي تواند فرصت مناسبي براي ايران در اين دوره باشد.محسن رضايي افزود: البته موفقيت كشورهاي در حال توسعه در اين موقعيت، به رفتار داخلي و متون و ادبيات سياسي آنها از يك طرف و چگونگي نگرش بين المللي و رفتار برخي از مراكز ثقل نظام بين المللي از طرف ديگر بستگي دارد.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: ضمن اين كه در عرصه داخلي، بعد سخت افزاري و نرم افزاري امنيت ملي، يعني افزايش توان نظامي و بازدارندگي و ايفاي نقش امنيتي و پاسدار صلح در منطقه نيز نبايد به فراموشي سپرده شود.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين گفت: حق هر ايراني، رسيدن به رفاه است كه عدالت فراگير مولفه آن را تشكيل مي دهد.محسن رضايي با اعلام اين مطلب كه بسياري از ايرانيان در به دست آوردن مايحتاج اوليه زندگي دچار مشكل هستند، افزود: در چشم انداز ۲۰ ساله سعي شده با فراهم كردن فرصت هاي برابر، توزيع مناسب درآمد و تامين اجتماعي شرايط ايجاد رفاه ملي ميسر شود.
انتخابات سالمي را نويد مي دهيم
ايسنا: معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: با اقدامات و تمهيداتي كه براي برگزاري نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از سوي مجموعه فرمانداري و هيات اجرايي به عمل آمده، انتخابات سالمي را نويد مي دهيم.وجيه الله آقاتقي روز شنبه در جمع كاركنان فرمانداري تهران افزود: سلامت انتخابات احترام به راي مردم است و مجريان انتخابات تنها امانت دار مردم هستند.وي اظهار داشت: قوانين انتخابات بايد مورد احترام همه باشد و از تخلفات تبليغاتي و تخريب نامزدها به شدت پرهيز شود.

نتايج آزمون جامع فرهنگيان امروز اعلام مي شود
گروه علمي فرهنگي: نتايج آزمون جامع دارندگان مدرك معادل كارداني فرهنگيان سال ۱۳۸۳ دوشنبه اعلام مي شود.
به گزارش ايسنا اين نتايج امروز از طريق ويژه نامه پيك سنجش و سايت اينترنتي سازمان به نشاني WWW.sanjesh.org منتشر مي شود.
گفتني است، پذيرفته شدگان اين آزمون مي توانند در صورت تمايل در آزمون كارشناسي ناپيوسته سال ۱۳۸۴ شركت كنند.
همچنين آزمون TSE (آزمون گفتاري) توسط سازمان سنجش برگزار مي شود.
سازمان سنجش آموزش كشور در پي برگزاري آزمونهاي بين المللي TAFEL و GRE موافقت برگزاري آزمون TSE را از موسسه علمي بين المللي ETS دريافت كرد.
اين آزمون ۱۸ تيرماه برگزار مي شود.
شرايط و جزييات ثبت نام اين آزمون هفته  آينده در نشريه پيك سنجش اعلام مي شود.

جشن رسانه ها در آزادسازي خرمشهر
اولين جشن رسانه ها در آزادسازي خرمشهر به پيشنهاد مجمع خبرنگاران و نويسندگان مطبوعات دفاع مقدس، عصر ديروز در محل كانون فرهنگي حضرت سيدالشهدا (ع) تهران به همت بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس با همكاري معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با حضور جمعي از مسئولين لشگري و كشوري، نمايندگان مطبوعات، خبرگزاري ها، نشريات و صداوسيما و جمعي از خانواده هاي شهداي گرانقدر عرصه رسانه ها و شركت كنندگان در فراخوان جشنواره برگزار شد.
در اين مراسم از خانواده هاي شهيدان گرانقدر جهان آرا، نياكي، مرادي، تفضلي و بروجردي قدرداني شد.
روزنامه همشهري با كسب رتبه سوم در بخش گفت وگو تنها منتخب اين بخش از جشنواره بود.

توضيح وزارت مسكن و شهرسازي
در مورد خبر افتتاح بيمارستان ۹۶ تختخوابي بم
بدنبال درج خبري به نقل از خبرگزاري فارس، در صفحه ۲۶ ديروز مبني بر افتتاح بيمارستان ۹۶ تختخوابي بم با حضور رئيس جمهوري، روابط عمومي وزارت مسكن و شهرسازي در نمابري توضيحاتي داده است كه در ادامه از نظرتان مي گذرد:
احتراما پيرو درج خبري با عنوان با حضور رئيس جمهوري بيمارستان ۹۶ تختخوابي بم فردا افتتاح مي شود، در صفحه ۲۶ آن روزنامه در تاريخ
۱/۳/۸۴ به نقل از خبرگزاري فارس به استحضار مي رساند در مصاحبه مطبوعاتي مورخ ۳۱/۲/۸۴ جناب آقاي مهندس تابش معاون وزير مسكن و شهرسازي در جمع خبرنگاران اعلام گرديد بيمارستان ۹۶ تختخوابي بم با حضور وزير همكاريهاي توسعه اي كشور فرانسه و وزير مسكن و شهرسازي كشورمان افتتاح مي گردد كه متاسفانه عليرغم حضور خبرنگار محترم روزنامه همشهري در مصاحبه مطبوعاتي و ضبط و ثبت كليه مصاحبه توسط نامبرده در درج خبر به نقل از خبرگزاري فارس افتتاح بيمارستان با حضور رياست محترم جمهوري اعلام گرديده است، از آنجا كه مسئولين اين پروژه افتخار حضور جناب آقاي رئيس جمهور در مراسم افتتاح را ندارند، خواهشمند است نسبت به اصلاح خبر اقدام سريع مبذول فرماييد.

دومين نشست تخصصي سنجه هاي دينداري
در ايران برگزار مي شود
دومين نشست از سلسله نشست هاي تخصصي «سنجه هاي دينداري در ايران» با عنوان «سنجه هاي دينداري مسلمانان، بحران تعريف و رويكرد در جهان عرب» برگزار مي شود.
در اين نشست، پروفسور ا.د.نزار العاني، مدير مركز سنجش، ارزيابي و توسعه دانشگاهي دانشگاه بحرين سخنراني خواهد كرد و سپس دكتر محمود گلزاري و حجت الاسلام والمسلمين محمد داودي نقد خود را از مقاله مذكور ارائه مي كنند.
اين نشست در روز پنج شنبه پنجم خردادماه از ساعت ۹-۱۲در سالن همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم واقع در قم، چهاراه شهدا ابتداي خيابان معلم، سمت راست، ساختمان شماره ۲ برگزار مي شود.
اين نشست ها كه با هدف انجام تحقيقاتي در زمينه دينداري در جامعه ايران شكل گرفته است غني تركردن ادبيات نظري و روش شناختي مبحث دينداري و سنجه هاي آن متناسب با جامعه ايران و بومي كردن تحقيقات اين حوزه از جمله اهداف آن است، تا راه را براي انجام تحقيقات معتبرتر در زمينه دينداري هموارتر سازد.
محورهاي موضوعي اين سلسله نشست ها عبارتند از: -بررسي تعريف مفاهيم و سنجه هاي دينداري در ادبيات غرب- بررسي تعاريف دينداري براساس متون، منابع و تفكرات متفكران اسلامي- تلاش براي ارائه سنجه هاي دينداري متناسب با دين اسلام و جامعه ايران- بررسي مسايل روش شناسي، سنجه هاي دينداري.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |