دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۵ - May 23, 2005
نگاه متفاوت در مديريت كشتي جوانان
يكه تازي جوانان كشتي ايران در تركيه
002916.jpg
محمدرضا منصوريان: كاملا طبيعي است از تيمي كه مديريت درستي دارد و از فرمانده مقتدري در همه زمينه ها برخوردار است، انتظاري جز اين نمي توان داشت كه در يك ميدان معتبر بين المللي درخشش كم نظيري داشته باشد و باصلابت و قدرت لازم ضمن كسب مدال هاي زرين، پرچم پرافتخار كشورمان را در سرزميني بيگانه بارها و بارها به اهتزاز درآورد. اين دقيقا همان چيزي است كه در سال هاي اخير كشتي ما كمتر از آن بهره مند بوده و حتي بسياري اوقات نيز از بابت آن دچار ضرر و زيان هايي هم شده است.
كشتي آزاد جوانان ايران اگر امروز در تركيه يكه تازي مي كند و در جام قهرمانان اين كشور صاحب مدال هاي زرين مي شود، يقينا امتياز مديريت ويژه و منحصربفردي است كه صميمانه و دلسوزانه كمر همت بسته و آن را هدايت مي كند. امروز سرهنگ محمد انصاري و اكبر فلاح با همراهي ياران دلسوز خود صلابت ويژه اي به كشتي جوانان بخشيده اند و به دور از هياهو و جنجال هاي پيرامون كشتي هر آنچه را كه به خير و صلاح مي بينند انجام مي دهند و با جوانان مشتاق و مستعد، رنگ و جلايي ستودني به آينده اين ورزش بخشيده اند. اينكه كشتي همواره در تاريخ و سابقه ورزش ايران زمين پايدار و ماندگار باقي مانده است، بخاطر وجود چنين دلسوختگاني در كنار خود است كه همواره غريبانه و صميمانه مي آيند و مي روند و هرگز هم خدماتشان مورد تمجيد و تقدير قرار نمي گيرد.
البته اين هم شايد ازجمله نامرادي ها و ناسپاسي هاي ورزش است كه بايد آن را پذيرفت.
در خبرها داشتيم كه جوانان آزاد كار كشتي ما در ادامه موفقيت هاي خود در جام قهرمانان تركيه صاحب دو مدال طلا و سه برنز ديگر شده اند. مصطفي آقاجاني و جمال ميرزايي در اوزان ۵۵ و ۷۴ كيلوگرم مردان طلايي ما بوده اند. در دومين روز اين مسابقه ها جوانان فرنگي كار ما نيز به يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز رسيده اند. حبيب الله اخلاقي در وزن ۷۴ كيلوگرم مدال طلاي تيم كشتي فرنگي جوانان ما را به دست آورده است. جوانان كشتي ايران در اولين روز برگزاري جام قهرمانان تركيه صاحب ۴ مدال طلا، يك نقره و يك برنز شده بودند.
طالقاني: آماده حضور در رقابت هاي آسيايي هستيم
در آستانه شروع پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني آسيا در شهر ووهان چين رئيس فدراسيون و سرپرست كاروان كشتي ايران اعلام كرد: ملي پوشان هر دو رشته كشتي فرنگي و آزاد آماده رقابت با حريفان خود هستند.
محمدرضا طالقاني اظهارداشت: تنها نگراني ما به موقع نرسيدن مسعود هاشم زاده در رشته فرنگي و سعيد ابراهيمي در رشته آزاد هستند كه اميدوارم به موقع به ووهان برسند.
وي درخصوص سطح اين دوره از رقابتها گفت: پيش بيني مي شود به خاطر جوانگرايي تيم ها بعد از المپيك و همزمان بودن اين رقابتها با انتخابات رياست كنفدراسيون كشتي آسيا و همچنين حضور مارتينتي در ووهان، سطح مسابقات از سالهاي قبل بالاتر باشد و تمامي قدرتهاي درجه اول آسيا در چين حاضر شوند.

كوروش باقري نبايد تنها تمرين كند
002910.jpg
كوروش باقري برنده مدال طلاي رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان در سال ۲۰۰۱ آنتالياي تركيه، پس از يك سال دوري از صحنه  رقابتها و انجام چند عمل جراحي روي زانوهايش تمرينات خود را به تنهايي در كرمانشاه از سر گرفت.
باقري خودش مي گويد: چند روزي است كه تمرينات خود را شروع كرده ام و احساس مي كنم بار ديگر بتوانم در اين رشته ورزشي به فعاليت بپردازم.
ملي پوش  دسته  ۹۴ كيلوگرم  تيم  وزنه برداري  ايران  گفت  با آنكه  تمريناتم را به  صورت  سبك  آغاز كرده ام  ولي  از عملكرد خود راضي  هستم  و اميد دارم  به زودي  بتوانم  به  روزهاي  اوج  خود برسم .
وي  در ادامه  اظهار داشت  من  به  فكر شركت  در رقابت هاي  جهاني  اين  رشته  كه آبان  ماه  امسال  در قطر برگزار خواهدشد، نيستم ، بلكه  براي  من  بازگشت  به صحنه  رقابت ها مهم  است .
اين  ملي پوش  وزنه برداري  ايران  تصريح  كرد برخي  از افراد دوران  قهرماني مرا تمام  شده  مي دانند ولي  همچون  گذشته  ثابت  خواهم  كرد، اين  چنين  نخواهدبود.
همشهري: پيشنهاد مي كنيم اين قهرمان خوب وزنه برداري حالا كه قصد حضور دوباره در صحنه مسابقه ها را دارد با تامل و درايت بيشتر و همفكري با مسئولين فدراسيون وزنه برداري براي جلوگيري از آسيب ديدگي مجدد تمرينات اوليه اش را زير نظر گئورگي ايوانف و كادر مجرب پزشكي زير نظر وي انجام داده و با ايمني بهتر و بيشتري آماده بازگشت به ميدان شود.

فوتبال سري A ايتاليا
رقابت اودينزه با سامپدوريا بر سر
راهيابي به ليگ قهرمانان اروپا
002919.jpg
گروه ورزشي _ مريم دري منش: هفته سي و هفتم سري A ايتاليا در حالي ديروز دنبال شد كه روز جمعه گذشته با تساوي ۳ بر ۳ ميلان با پالرمو، يوونتوس توانست دو هفته قبل از پايان اين رقابتها قهرماني اش را جشن بگيرد. قهرمان زودهنگام اين رقابتها ديروز نيز موفق شد تيم ليورنو را در زمين حريف با يك گل از پيش رو بردارد و امتياز خود را در صدر جدول به ۸۵ برساند و هفت امتياز از نزديكترين رقيب خود ميلان پيش افتد. ديروز تيم ته جدولي آتالانتا ميزبان رم بود كه كاپيتان خود فرانچسكوتوتي را به دليل محروميت به همراه نداشت. اين بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
اما رقابت اصلي در اين ميان بين دو تيم اودينزه و سامپدوريا مي باشد كه هر يك تلاش مي كنند تا با كسب مقام چهارم جدول رده بندي آخرين سهميه ليگ قهرمانان اروپا را از آن خود كنند. سامپدوريا كه در شهر خود جنوا به مصاف تيم اينتر رفته بود با تك گل آدريانو شكست را پذيرا شد و با همان ۶۰ امتياز قبلي رده پنجم جدول را به خود اختصاص داد، اما اودينزه كه ميهمان تيم كالياري بود، با كسب يك تساوي بدون گل با يك امتياز برتري نسبت به سامپدوريا در مكان چهارم جدول جاي گرفت. نتايج ديگر ديدارهاي ديشب سري A بدين شرح است:
كيه وو صفر _ بولونيا صفر
لاتزيو يك _ فيورنتينا صفر
رجينا ۲ _ لچه ۲
برشا صفر _ مسينا صفر
پارما صفر _ سيه نا صفر

ليگ دووميداني
پرتابي ها بهترين بودند
002913.jpg
گروه ورزشي: رقابت هاي پرتاب ديسك نخستين مرحله مسابقات ليگ دووميداني، بهترين رقابت برگزار شده در دووميداني كشور بود، به طوري كه عباس صميمي و احسان حدادي در اين مسابقه ۶ پرتاب بالاتر از ۶۰ متر داشتند و اين يك ركوردي بي نظير در تاريخ دووميداني ايران است.
نخستين مرحله  ليگ دووميداني در شرايطي برگزار شد كه اكثر قهرمانان و نامداران كشور در شرايط بسيار خوبي قرار داشتند. ورزشكاران پرتابي در رشته هاي پرتاب ديسك، پرتاب وزنه، پرتاب چكش و پرتاب نيزه، ركوردهاي بسيار خوب و ارزشمندي را كسب كردند. ورزشكاران پرش در ماده هاي پرش طول و پرش سه گام بيش از حد انتظار ظاهر شدند و دوندگان خوش  آوازه كشور همچون احسان مهاجر شجاعي و سجاد مرادي عليرغم اين كه ركوردهاي خوبي كسب نكردند، اما نشان دادند كه در شرايط بدني بسيار خوبي قرار دارند. اما عليرغم ركوردهاي خوب در پرتاب، پرش و نيمه استقامت، شاهد بوديم كه ورزشكاران برخي رشته ها، به خصوص پرش با نيزه و دوي ۱۰۰ متر به كار بيشتري نياز دارند.
در پرتابي ها؛ پيش از اين تنها احسان حدادي توانسته بود يك بار در كشور ديسك را بيشتر از ۶۰ متر پرتاب كند. حتي عباس صميمي كه ركورددار ايران بود،  در ايران به ركوردي بالاتر از ۵۹ متر دست پيدا نكرده بود. اما در نخستين مرحله ليگ دووميداني رقابت حدادي و صميمي بسيار ديدني بود.
در پرتاب وزنه نيز مهدي شاهرخي عالي ظاهر شد و در پرتاب نيزه آرخي و روايي فوق العاده بودند.

افزايش دستمزدها در واليبال و مشكلي
كه حيات تيمها را تهديد مي كند
گروه ورزشي _ علي شاكري: با گذشت نزديك به ۱۸ روز از آغاز فصل نقل و انتقالات واليبال به جز يك خبر داغ خبر قابل بحث ديگري به گوش نمي رسد. تنها خبر مهم هفته هاي اخير به رفتن محمد تركاشوند از صنام به پيكان برمي گردد. بازيكني كه گفته مي شد صنام خانه اول و آخر او در ورزش خواهد بود!؟ البته بطور ضمني مثل هميشه خبرهاي داغي مطرح است كه اكثر آنها فقط در حد شايعه بوده و هيچ تيمي بطور جدي پا پيش ننهاده است و تنها برخي بازيكنان هستند كه با راه انداختن شايعه اعلام رقم هاي سنگين درصدد بازار گرمي براي خود افتاده اند. خوشبختانه بر خلاف سالهاي قبل مطبوعات ورزشي و غيرورزشي با هوشياري در اين هرج و مرج خود را شريك نساخته اند. افزايش بيش از صددرصدي دستمزد بازيكنان با توجه به منابع مالي محدود باشگاه ها هيچ همخواني ندارد. بي ترديد عدم مهار افزايش دستمزد بازيكنان و بدون تناسب بودن آن دودش به چشم واليبالي  مي رود كه هم اكنون الگوي ساير ورزشها در ابعاد ملي است. مطمئن باشيد با روند حاكم بر نقل و انتقالات، بسياري از تيمهاي بزرگ و كوچك صدمه خواهند ديد و دور فعاليت واليبال را خط خواهند كشيد. بهتر است قبل از اينكه چنين اتفاقي بيفتد فدراسيون واليبال با فراخواني مردان تصميم گيرنده تيمها، بازيكنان، كارشناسان، پيشكسوتان به دنبال راه علاج باشد. البته در سالهاي گذشته چنين جلساتي به محوريت فدراسيون واليبال برگزار شد، اما منافع زودگذر و آني و عدم تعهد مديران باشگاه ها به تصميماتي كه خود اتخاذ مي كردند باعث شد تا نه تنها اين مشكل از پايه و اساس حل نشود، بلكه هر ساله شرايط سخت تري به تيمها تحميل شده است. اميدواريم اين بار و براي هميشه اين مشكل در سايه تدبير و منطق از پيش پاي واليبال و تيمها برداشته شده تا تيم هاي باشگاهي ما راحت تر بتوانند نفس بكشند.
واليبال نوجوانان جهان جمعه قرعه كشي مي شود
نهمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان جمعه هفته جاري در شهر الجزيره الجزاير قرعه كشي خواهد شد.
با معرفي نمايندگان آسيا (ايران، كره جنوب و هند) جمع ۱۶ تيم حاضر دراين بازيها كامل شد.ايران، كره جنوب، هند، لهستان، الجزاير، مصر، برزيل، مكزيك، فرانسه، تونس، كانادا، آرژانتين، ايتاليا، اسلواكي، روسيه، بلغارستان در چهار گروه گروه بندي مي شوند.
دو دوره آخر اين بازيها با قهرماني تيم  نوجوانان برزيل همراه بود. در مسابقات جهاني ۲۰۰۱ قاهره ايران نايب قهرمان شد و در پيكارهاي جهاني ۲۰۰۳ تايلند ايران با كسب مقام سوم جاي خود را در مكان دوم به تيم هند سپرد.

صعود شهيد قندي يزد به ليگ برتر فوتبال
گروه ورزشي: هفته پنجم مرحله نهايي فوتبال دسته اول جام آزادگان با تساوي مدعيان راهيابي به ليگ برتر همراه بود. ديروز راه آهن در مشهد در مقابل پيام ارتباطات اين شهر به تساوي يك بر يك رسيد. در بازي رفت در تهران نيز همين نتيجه در پايان بازي دو تيم بدست آمده بود. براي راه آهن هادي اصغري در دقيقه ۴۸ گلزني كرد و گل تيم ميزبان را مسعود قديمي در دقيقه۶۲ به ثمر رساند. در شهر يزد و در حضور نزديك به سي هزار تماشاگر ديدار برگشت شهيد قندي و صنعت نفت بدون گل به اتمام رسيد تا ميزبان جشن صعود به ليگ برتر را بگيرد. شهيد قندي با اين تساوي ۱۱ امتيازي شد و زودتر از سه تيم ديگر جواز صعود گرفت. در هفته پاياني شهيد قندي ميهمان راه آهن تهران خواهد بود و صنعت نفت نيز در آبادان با پيام ارتباطات خراسان ديدار مي كند.در حال حاضر هر دو تيم راه آهن و صنعت نفت ۶ امتيازي هستند كه راه آهن از نظر تفاضل گل بالاتر از حريف خوزستاني در جدول ايستاده است. در هفته پاياني در صورت توقف اين دو تيم راه آهن به عنوان تيم دوم به ليگ برتر صعود خواهد كرد و اگر هر دو تيم موفق به كسب پيروزي شوند تكليف تيم صعودكننده به تفاضل گل كشيده خواهد شد.

پرسپوليس قهرمان رقابتهاي پيشكسوتان (جام خليج فارس)
خبرنگار همشهري - ابوالفضل كشاورز: ورزشگاه حيدرنيا شاهد حضور بزرگان فوتبال ايران در سالهاي گذشته بود. مرداني كه روزگاري افتخار ايران و آسيا بودند و اينك با كوله باري از تجربه باري ديگر در كنار هم جمع شده و به ياد روزهاي گذشته در مستطيل سبز هنرنمايي مي كنند.
مرداني چون همايون بهزادي، جاسميان، مهدي دينورزاده، حسين فركي، فرامز ظلي، رضا عابديان، مجتبي محرمي، كاظم سيدعلي خاني، ضياء عربشاهي، سعيد نعيم آبادي، محمود حقيقيان، حسين ضرابي و...
اين دوره از مسابقات كه با نام جام خليج فارس به همت اداره كل تربيت بدني استان تهران و تربيت بدني شمال غرب و تيم قلم ورزشي تدارك ديده شده بود با حضور چهار تيم پرسپوليس، پاس، باشگاه ايرانيان دبي و تيم قلم ورزشي در ورزشگاه حيدرنيا برگزار شد كه در پايان تيم پرسپوليس توانست با تك گل رضا عابديان به مقام قهرماني برسد، پاس نيز سه بر يك قلم ورزشي را برد و سوم شد.

بلاتكليفي تيم بوكس جوانان ايران
گروه ورزشي:با آنكه كمتر از يك ماه به آغاز مسابقات بوكس قهرماني جوانان آسيا در پاكستان باقي مانده است ولي هنوز چهره تيم اعزامي ايران به اين پيكارها مشخص نشده است.مسابقات بوكس قهرماني جوانان آسيا از روز سي ام خردادماه امسال در شهر كراچي پاكستان آغاز مي شود.
شنيده ها حكايت از آن دارد كه فدراسيون بوكس قصد دارد، پنج يا شش بوكسور جوان ايران را به اين مسابقات اعزام كند.با توجه به زمان كم باقي مانده تا آغاز رقابت هاي آسيايي، انتظار است مسئولان فدراسيون بوكس هر چه سريع تر نسبت به دعوت از بوكسورهاي جوان به اردو اقدام و مربيان اين تيم را مشخص كنند.

توضيح يك خبر
در پي چاپ مطلبي در همشهري ۲۹/۲/۸۴ روابط عمومي مجموعه ورزشي شهيد كشوري طي نامه اي اعلام كرد: واگذاري استخر و سالن چندمنظوره مجموعه ورزشي شهيد كشوري به بخش خصوصي باتوجه به سياست خصوصي سازي دولت و در جهت كاهش تصدي گري دولت و با انجام تمام مراحل و تشريفات قانوني و در جهت استفاده و نگهداري بهينه از اين امكانات صورت پذيرفته، كه هم فدراسيون ها و هم عموم مردم بتوانند از اين امكانات استفاده مناسب و بهينه نمايند و اظهارنظر غيرمسئولانه آقاي داوودي شمسي كه فاقد مباني اجراي منطقي و غيركارشناسي و براساس تصميمات سليقه اي مي باشد، باعث مي شود كه بخش خصوصي اعتماد لازم را به بخش هاي دولتي به منظور سرمايه گذاري ننمايد لذا اميدواريم كه آقاي داوودي شمسي قبل از اظهار هر مطلبي به مباني كارشناسي و اجرايي موضوعات توجه فرمايند و يا حداقل از نظرات كارشناسي ذيربط استفاده نمايند.

كاراته قهرماني آسيا : تيم كوميته ايران قهرمان شد
گروه ورزشي:تيم  كوميته  بزرگسالان  ايران  براي  نخستين  بار به  مقام  نخست  مسابقات كاراته  قهرماني  آسيا دست  يافت .به  گزارش  فدراسيون  كاراته ، در اين  پيكارها كه  در كشور ماكائو در جريان  است ، تيم  كاراته  كشورمان  در ديدار پاياني  موفق  شد با نتيجه  ۳ بر ۱ از سد تيم  ژاپن  عبور كرده  و به  اين  عنوان  ارزشمند دست  يابد.

احداث زمين هاي گلف در كنار آثار باستاني
گروه ورزشي: جلسه شوراي همكاري فدراسيون گلف و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در محل فدراسيون گلف برگزار شد و پس از بحث و بررسي مقرر شد با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در كنار آثار باستاني كشور زمين هاي ميني گلف داير شود. همچنين تصميم گرفته شد هتل هاي كشور مجهز به زمين ميني گلف شوند. در جهت جذب بيشتر گردشگر با معرفي فدراسيون به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري متقاضيان راه اندازي زمين هاي گلف استاندارد وام با بهره كم دريافت مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |