پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۴
جان تري
غرور و تعصب
جهانگير كوثري
001671.jpg
در فوتبال انگليس سرگروه ها(كاپيتان ها) هميشه نقش مهمي در رهبري تيم داشته اند. از سراستانلي ماتيوس، بابي مور، بابي چارلتون، رابرت ادواردز، گري لينكر گرفته تا جان تري رهبر داخل ميدان چلسي كه اين تيم را به اتفاق مورينيو به شكوه ديگري رسانده اند. لندني متعصب كه گاه در بازي احساس مي كني رگ هاي گردنش در حال تركيدن است. با تعصب خاصي بازي مي كند و هرگز به دليل احتياط از درگيري براي تصاحب توپ طفره نرفته است. او نمونه يك فرمانده جنگي است كه هميشه در نبردهاي سخت پيشتاز و طلايه دار مبارزه است. جان تري با ۲۵ سال سن  دوره بزرگي را تجربه مي كند. او كشف استعدادياب هاي چلسي است كه هميشه عاشق استمفوردبريج بوده و امروزه به آرزوي خود رسيده است. پاسخ هاي كاپيتان چلسي كه رؤياي قهرماني ليگ برتر انگليس و اروپا را در سر دارد شنيدني است.
ما مربي فوق العاده اي داريم
- خوزه مورينيو عملكرد بسيار خوبي داشته است. او با ايده هاي تازه به باشگاه آمده است و بازيكنان جديدي را نيز با خود به چلسي آورده است. بازيكنان او و دستيارانش تا به حال شرايط خيلي خوبي را مهيا كردند. مورينيو بسيار تيزبين است و قبل از هر بازي كاملاً حريفان را مورد بررسي قرار مي دهد.
ما خط دفاع فوق العاده اي داريم
- عملكرد ما در دفاع خوب بودو اگر دقت كنيم مي توانيم چند بازي ديگر را نيز بدون گل خورده پشت سر بگذاريم. ما در تمرينات خيلي روي كارهاي دفاعي كار مي كنيم و ثمره اش را نيز تا به حال در مسابقات به دست آورده ايم. تيم مي داند كه اگر به درستي به كارهاي دفاعي بپردازد سپس حمله را ترتيب دهد مي تواند گلهاي زيادي به ثمر برساند. بازيكنان تيم همگي با هم به كار دفاعي مي پردازند.
تيم ما قدرتمند است
مجموعه تيمي ما واقعاً قدرتمند است و ما بازيكنان واقعاً بزرگي را به خدمت گرفته ايم، آنها واقعاً خوب با تيم تركيب شده اند كه شگفت آور است. زيرا در شرايط عادي بايد سه تا چهار ماه طول مي كشيد.
نكته اصلي مبارزه براي پيروزي و براي يكديگر(هم تيمي ها) است. ما تكل مي زنيم، سر مي زنيم و هر كاري كه براي پيروزي نياز به آن باشد.
ما رقباي سرشناس و با افتخار خود را مغلوب كرديم
شكست رقبا نه تنها بسيار مهم بلكه حياتي است. ما به هايبري رفتيم و با آرسنال مساوي كرديم كه براي ما كافي بود. اگر ما توانستيم نتايج خوبي برابر منچستر و آرسنال و ديگر تيم هاي قدرتمندي مثل آنها بگيريم و توانستيم تا پايان فصل روند رو به رشد خود را حفظ كنيم در راه قهرماني اروپا قرار بگيريم.
صخره هاي استمفورد بريج
وقتي مورينيو به اينجا آمد گفت كه استمفوردبريج بايد به مكاني تبديل شود كه ديگران از بازي در آن هراس داشته باشند و ما متوجه منظورش شديم و با تداوم پيروزي هايمان در ديدارهاي خانگي به فرم مطلوب رسيديم و با اميد به پيروزي هاي خارج از خانه مي  توانيم به قهرماني سالهاي آينده نيز اميدوار باشيم.
ما مي توانيم گلهاي زيادي به ثمر برسانيم
شيوه كنوني بازي تيم ما بسيار خوب است و بازيكنان خود را با آن وفق داده اند، با وجود روبن و داف و سانترهاي آنها از چپ وراست ما شانس هاي زيادي براي گلزني به دست مي آوريم كه اين خيلي براي حريفان مشكل ساز است.
ما در صدر قرار داريم
اكثر اوقات فصل گذشته ما در رده دوم قرار داشتيم و فشار زيادي روي ما نبود، ولي حالا احساس مي كنم كه تيمها براي پيشي گرفتن از ما فشار زيادي را تحمل مي كنند اما اگر ما به بردن ادامه دهيم فشار روي آنها نيز زيادتر مي شود كه به اين ترتيب كار آنها سخت تر مي شود. صدرنشيني فوق العاده است چون همه دوست دارند ما را كنار بزنند اما ما با قدرت ايستاده ايم.
سرگروه بودن را دوست دارم
001665.jpg
من در آن پستي قرار گرفتم كه مربي من را براي سرگروهي انتخاب كرد. سرگروه چلسي بودن فوق العاده است و من رهبر بودن را دوست دارم. از زماني كه جوان بودم در خارج از ميدان نيز يك رهبر بودم و هميشه خواهم بود.
تعقيب قرمز داغ
آرسنال و منچستر يونايتد در فرم خوبي قرار داشتند كه اين به چلسي هشدار مي داد. اگر ما از خود لغزش نشان مي داديم و چند امتياز را از دست مي داديم،قهرماني را به سرعت از دست مي داديم.
بازي هاي متفكرانه
 سرالكس فرگوسن هر چه به پايان ليگ برتر نزديك مي شديم بازي ها را متفكرانه تر دنبال مي كرد!  او مرد باهوشي است و اميدوار است كه روزي مورينيو را شكست دهد اما چه زمان مشخص نيست.
بازي هاي زياد!
چلسي ليگ قهرمانان را از دست داد و تعداد بازي هاي بيشتر ممكن است تيم را خسته كرده باشد. براي مثال فرانك لمپارد تا به حال بيش از پنجاه بازي در اين فصل انجام داده است و حالا زمان ...
روند دست نيافتني
هم اكنون چلسي از منچستر و آرسنال محبوب تر است و اگر هم جام قهرمانان را از دست داد اما در انگليس قهرمان شد.
اعتماد به نفس فوق العاده
سرمربي چلسي، خوزه مورينيو اعتماد به نفس فوق العاده اي به تيم داده است. بعد از بردن جام اتحاديه، بازيكنان انگيزه فوق العاده اي براي بردن جام برتر پيدا كرده اند.
ستارگان آماده
آرين روبن از كمند آسيب ديدگي  رهايي يافته و مي تواند نقش زيادي در موفقيت تيم ايفا كند و ماتيا كژمان و جوكول هم روي فرم هستند و به نظر مي رسد چلسي در بهترين موقع ستارگانش را در اختيار دارد.
رهبر مادرزاد
با وجود جان تري در خط دفاع و فرانك لمپارد در خط مياني، چلسي دو رهبر مادرزاد را در اختيار دارد كه هر دو تشنه كسب افتخار هستند و هرگز هم تيمي هايشان را نااميد نخواهند كرد.
بهترين در مجموع
چلسي تقريباً آرسنال و منچستر را از كورس قهرماني خارج كرده است و چون هيچ يك از آن دو نتوانستند چلسي را شكست دهند تقريباً مي توان گفت كه چلسي قهرماني رادر چند هفته مانده به پايان ليگ حس  كرده بود.

سايه روشن ورزشي
001668.jpg
نام: جان تري
تاريخ تولد: ۷ دسامبر ۱۹۸۰
پست: مدافع
قد: ۱۸۵ سانتي متر
وزن: ۸۲ كيلوگرم
مليت: بريتانيايي
باشگاه: چلسي
افتخارات: قهرماني جام حذفي انگلستان ۲۰۰۴
او يك لندني اصيل به شمار مي رود كه در سال ۱۹۹۸ از تيم جوانان چلسي به تيم بزرگسالان منتقل شد و تحت نظر جيانلوكاويالي نخستين بازي اش را انجام داد. در سال ۲۰۰۱ او به عنوان بهترين بازيكن جوان چلسي شناخته شد و فصل پس از آن با انجام پنجاه بازي براي چلسي نام خود را بر سر زبانها انداخت.
در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ او به عنوان سرگروه چلسي انتخاب شد كه اين انتخاب بر نحوه بازي اش تأثيرگذاشت و آن را بهبود بخشيد و در بين بازيكنان نيز از محبوبيت زيادي برخوردار شد. جان تري تا فتح جام اروپا پيش خواهد رفت.
جان تري اخيراً به عنوان مرد سال فوتبال انگليس انتخاب شده است كه دلايل اين انتخاب را مي توان رهبري تيمش براي فتح جام اتحاديه، راهيابي به مرحله نيمه  پاياني جام قهرمانان و قهرماني در ليگ برتر دانست. لحظه اي كه وي با ضربه سر يك گل بسيار مهم را برابر بارسلون به ثمر رساند و باعث حذف بارسلون شد فراموش نشدني است. او به عنوان يك سوئيپر مانند صخره اي در قلب دفاع چلسي قرار دارد و هواداران چلسي نيز بسيار به وي علاقه مند هستند وحالاهر باشگاهي در اروپا دوست دارد وي را به خدمت بگيرد اما...

ورزش
ادبيات
انديشه
سياست
علم
موسيقي
|  ادبيات  |  انديشه  |  سياست  |  علم  |  موسيقي  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |