پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۸ - Jun 9, 2005
يك شركت خودروسازي اعلام كرد:
بالاترين سود عملكرد در تاريخ بورس تهران
004233.jpg
گروه بورس: شركت خودروسازي سايپا بالاترين سود خالص عملكرد را در تاريخ فعاليت بورس تهران به ثبت رساند.
به گزارش خبرنگار ما، سايپا در تازه ترين گزارش خود در آستانه برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه اعلام كرد: در سال مالي گذشته بيش از ۵ هزار ميليارد ريال سود پس از كسر ماليات را محقق ساخته است.به اين ترتيب در سال مالي ۸۳ سايپا به ازاي هر سهمش يك هزار و ۴۲۹ ريال سود كسب كرده، اين شركت قبلا سود هر سهم خود را براي اين سال مالي يك هزار و ۲۶۰ ريال تخمين زده بود.
طبق اعلام هيأت مديره سايپا، هيأت مديره اين شركت در نظر دارد در مجمع عمومي تقسيم ۱۰۰ درصد سود كسب شده را بين سهامداران پيشنهاد كند و در نهايت ۵۰ درصد از سود توزيع شده را براي افزايش سرمايه در نظر بگيرد.
كل سود عملكرد سال ۸۲ شركت سايپا معادل ۳ هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال بود كه با توجه به گزارش ارائه شده از سوي مديران اين شركت به بورس تهران در سال ۸۳ سايپا افزايشي معادل يك هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال در سود خالص خود مواجه شده است.
خودروسازان حركت به سوي صعود
خودروسازان بورس تهران در بهار ۸۴ «چراغ خاموش» حركتي صعودي را در بازار سهام آغاز كرده اند؛ به طوري كه طبق آخرين اطلاعات دريافتي دو شركت سايپا و ايران خودرو جايگاه خود را در جمع بزرگترين شركت هاي فعال در بورس ارتقاء بخشيده و به رتبه هاي دوم و چهارم دست يافته اند. به نظر مي رسد با توجه به روند كاهنده ارزش سهام سرمايه گذاري غدير و روند رو به رشد سهام شركت هاي خودروسازي اين روند تا بازگشت دوباره سايپا به صدر جدول شركت هاي بورس از نظر ارزش بازار ادامه يابد.
هفته نامه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران كه بزرگترين بلوك سهام دو شركت خودروسازي ايران را در اختيار دارد در گزارشي آورده است: صعود خودروسازان در جدول بزرگان بورس تهران طي دهه نخست خرداد ماه جاري شتاب گرفت و سايپا براي نخستين بار ظرف دو سال گذشته به صدر اين جدول نزديك شد.
بهار سال ۸۲ بود كه خودروسازان بورس تهران صعودي دوباره را آغاز كردند اما پس از چند ماه همزمان با بالاگرفتن بحث تحقيق و تفحص مجلس از صنعت خودرو پاييز آن سال به خزان سهام خودروسازان بورس تبديل شد.
از آن پس سرمايه گذاري غدير كه يك مدير سابق صنعت خودرو را بر صندلي مدير عاملي خود مي ديد با رشدي اعجاب آور به ناگاه در قامت بزرگترين شركت بورس ظاهر شد. غدير در يك سال و نيم گذشته همواره با اختصاص ۵/۶ درصد از كل ارزش جاري بازار سهام تهران صدرنشين جدول بزرگان بورس بوده اما به نظر مي رسد تقسيم اندك سود نقدي بين سهامداران و همچنين افت سريع قيمت سهام آن پس از پذيره نويسي، موجبات خروج تدريجي سهامداران كوچك را فراهم آورده و همين موضوع به ايجاد صف هاي طولاني فروش براي سهام غدير دامن زده است.كل سهام غدير كه تا ابتداي سال معادل ۲۵ هزار ميليارد ريال _ براساس نرخ هاي روي تابلوي بورس _ قيمت داشت، حالا با افتي چهار هزار ميليارد ريالي ظرف ۷۰ روز به نقطه اي رسيده كه به نظر مي رسد در صورتي كه اتفاق غير مترقبه اي روي ندهد تا پايان بهار امسال جايگاه نخست را به سايپا واگذار خواهد كرد.
اما از سوي ديگر سهامداران سايپا در ۷۰ روز گذشته شاهد رشد ۳ هزار ميليارد ريالي ارزش شركت خود بوده اند و اين رشد ارزش موجب شده سايپا از رتبه سوم بورس به لحاظ ارزش بازار به رتبه دوم صعود كند، سهام سايپا كه در ابتداي امسال ۱۸ هزار ميليارد ريال روي تابلوي بورس قيمت گذاري شده بود حالا ۲۱ هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال مي ارزد.
در حال حاضر غدير ۱۹/۵ درصد از كل ارزش جاري بازار سهام را به خود اختصاص داده و سايپا در رقابتي تنگاتنگ سهم خود را به ۱۲/۵ درصد از كل بازار ارتقاء داده است.رقيب ديرينه سايپا يعني ايران خودرو هم در اين دوره رشدي معادل دو هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال را در ارزش بازار سهام خود تجربه كرده به اين ترتيب ارزش جاري بازار سهام ايران خودرو از ۱۴ هزار و ۹۰۰ ميليارد ريال در ابتداي امسال به ۱۷ هزار و۲۰۰ ميليارد ريال در دهه نخست ماه جاري افزايش يافته است. بر اين اساس ايران خودرو كه پيش از اين پنجمين شركت بزرگ بورس به حساب مي آمد اكنون به رتبه چهارم رسيده است.
در حال حاضر نام ۶ شركت خودروساز و يك شركت سرمايه گذار در صنعت خودرو در جمع ۴۰ شركت بزرگ بورس تهران ديده مي شود. بر اين اساس به ترتيب ارزش بازار شركت هاي سايپا، ايران خودرو، گروه بهمن، سرمايه گذاري رنا، ايران خودرو ديزل و سايپا ديزل
در جمع بزرگان بورس جاي گرفته اند.
خودرو سازان و WTO
از سوي ديگر يك كارگزار بورس تهران تاكيد كرد: صنعت خودروسازي كشور ظرفيت سازي لازم براي حضور موفق در سازمان تجارت جهاني را انجام داده است.
امير علي خانخليلي، به ايران«اكونوميست» گفت: مديران ارشد صنعت خودروسازي كشور چند سالي است كه با چشم انداز جهاني شدن، ظرفيت سازي لازم را آغاز كرده اند و در نخستين گام سعي دارند تا تيراژ توليد را به بيش از يك ميليون دستگاه در سال برسانند.
وي با بيان اين كه خودرو سازان برتر جهان كه در حال حاضر در سازمان تجارت جهاني حضور دارند سالانه بيش از يك ميليون دستگاه خودرو توليد دارند گفت: ايران خودرو براي رسيدن به اين هدف دورخيز كرده اما براي حضور موفق تر در اين بازار جهاني به نظر مي رسد طرح ادغام شركت هاي سايپا و ايران خودرو ديزل مورد مطالعه قرار گيرد.
خانخليلي ادامه داد: البته محاسن جدا بودن اين دو شركت بزرگ نيز قابل توجه است به طوري كه تا زماني كه به عرصه رقابت جهاني وارد نشده اند مي توانند به لحاظ كيفيت رقابت سالمي را در داخل كشور داشته باشند.
وي شرايط فعلي اين دو خودروساز بزرگ را مطلوب دانست و گفت: سايپا و ايران خودرو و زير مجموعه هاي اين دو شركت در حال حاضر حجم بسيار بالايي از توليد خودرو ايران را در اختيار دارند و با توجه به اين كه كل مواد اوليه توليد خودرو از قبيل؛ مواد شيميايي و پتروشيمي در داخل كشور مي تواند توليد شود، ما براي توليد خودرو مزيت نسبي داريم. اين در حالي است كه اين دو شركت گستردگي مناسبي در زمينه خدمات پس از فروش و مراكز فروش در سراسر كشور دارند كه اين امر از نظر معيارهاي بين المللي حائز اهميت است.
خانخليلي از سوي ديگر به سهم ۱۷ درصدي صنعت خودرو در بورس تهران اشاره كرد و گفت: در حال حاضر ۱۷ درصد كل بورس اوراق بهادار به شركت هاي خودروساز و قطعه ساز اختصاص دارد كه ۵ شركت اصلي خودروسازي فروش ۱۰۰ هزار ميليارد ريالي را در سال ۸۴ پيش بيني كرده اند كه حدوداً ۱۰ درصد آن سود است كه اين مطلب بيانگر وضعيت مناسب خودرو در كشور است.
خانخليلي در ادامه به صنعت قطعه سازي اشاره كرد و گفت: در اين ميان بايد به صنعت قطعه سازي نيز توجه خاص داشت زيرا خودروسازان بزرگ جهان نيز با بهره مندي از قطعه سازان موفق، قادر به حضور در عرصه هاي بين المللي هستند.كارگزار بورس تهران در ادامه به نقش ايجاد اشتغال اين صنعت اشاره كرد و گفت: اين صنعت مستقيم و غيرمستقيم اشتغال زايي بسيار بالايي دارد كه در مقايسه با ديگر صنايع بسيار قابل ملاحظه است.

سهام توسعه معادن روي را نه بازارسازي مي كنيم
نه بازارگرداني
ايسنا: شركت توسعه معادن روي با داشتن ۱۰۳۴ سهامدار، بزرگ ترين شركت سهامي عام در كشور است، اگر گروه صنعتي امير و صندوق ذخيره فرهنگيان را به آن اضافه كنيم، تعداد سهامداران آن به يك ميليون نفر مي رسد.
مدير عامل شركت توسعه و معادن روي ايران، در جلسه نقد و بررسي حال و آينده سهام روي درتالار كارگزاري بانك كشاورزي، با بيان اين مطلب گفت: زماني كه از صنعت صحبت مي كنيم عوامل محيطي بسيار كم است؛ كار اقتصادي و بازرگاني زماني مي تواند موفق باشد كه در فضاي امني قرار گيرد.بنابراين اگر بتوانيم اعتماد نسبي با مجموعه سهامداران ايجاد كنيم به نقطه ايده آل مي رسيم.
قنبري در ادامه خاطرنشان كرد: صنعت سرب و روي كه بيش از دو برابر مصرف داخل را توليد مي كند ۵۵ درصد توليداتش به بازارهاي جهاني صادر مي شود. به همين دليل توسعه معادن روي جزو اولين گروهايي است كه خواستار ثبت اسمش در جمع موافقان پيوستن به WTO است.
در ادامه مهندس ادهمي، رئيس هيأت مديره شركت توسعه معادن روي ايران گفت: در بازار سهام توسعه معادن روي نه بازارسازي مي كنيم نه بازارگرداني بلكه شفافيت بازار عملكرد را توجيه مي كند. مشتريان عمده ما سهامداران هستند، ما به هيچ وجه در مورد سهم مديريت نمي توانيم دخالت كنيم.

خصوصي سازي تيرماه تعطيل مي شود
فارس: رئيس هيات عامل سازمان خصوصي سازي گفت: ۲۲۰۰ ميليارد تومان سهام مانده از سال پيش آماده عرضه به خريداران است.
عبدالله پوري حسيني اظهار داشت: سال گذشته ۳ هزار ميليارد تومان سهام عرضه شد اما تنها ۸۰۰ ميليارد تومان آن به فروش رفت و بيش از ۲۲۰۰ ميليارد تومان آن ماند كه اگر تقاضايي براي آن وجود داشته باشد عرضه مي كنيم.
وي با اشاره به استقبال نكردن از سهام دولتي عرضه شده گفت:  شرايط حاكم بر جو سياسي كشور و سايه انداختن فضاي انتخاباتي باعث شده تا از بازار سرمايه استقبال به عمل نيايد اما اميد است پس از برگزاري انتخابات اين شرايط بهبود پيدا كند.
وي در خصوص برنامه سازمان خصوصي سازي براي ماه آينده و اظهار نظرهاي صورت گرفته درباره با عرضه نكردن  سهام در تيرماه گفت: ما برنامه خاصي براي تيرماه نداريم طبيعتا طي تير ماه به دليل برگزاري مجامع عمومي شركت ها استقبال چنداني از بازار سهام صورت نخواهد گرفت. تيرماه براي ما يك ماه عادي است اگر چه برگزاري مجامع آن را تحت شعاع قرار خواهد داد.

۸۰ درصد سود پارسال «سپنتا»
به سهامدارانش تعلق مي گيرد
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري سپنتا ۸۰ درصد از سود سال گذشته را بين سهامداران خود تقسيم مي كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت امسال درآمد خالص هر سهم خود را ۵۵۸ ريال پيش بيني كرده است.
براساس پيش بيني  هاي «سپنتا» اين شركت امسال ۵۳۵ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۴۸۸ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته خواهد داشت و ميزان سود خالص شركت نيز به ۳۰ ميليارد ريال خواهد رسيد.
اين گزارش نشان مي دهد سپنتا در ۹ ماه نخست سال گذشته ۳۲۴ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۲۸۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۲۶ ميليارد ريال سود عملياتي و ۲۳ ميليارد ريال سود خالص داشته است.
اين شركت در مدت ياد شده توانست به ازاي هر سهم خود ۴۱۶ ريال سود كنار بگذارد و بر اين اساس ۶۳ درصد بودجه را محقق سازد.
بنا بر اين گزارش، پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با پيش بيني عملكرد سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۱۵ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۸ درصد افزايش، سود عملياتي ۲۵ درصد كاهش و سود خالص نيز ۱۶ درصد كاهش داشته است.
سپنتا دلايل تغييرات ياد شده را افزايش مبلغ فروش ناشي از افزايش نرخ فروش، افزايش بهاي تمام شده به دليل افزايش نرخ مواد اوليه و ساير هزينه ها اعلام كرده است.

شاخص كل ۲۱ واحد ديگر منفي خورد
004230.jpg
گروه بورس: كاهش ۴۱ واحدي شاخص عملكرد تالار اصلي روز گذشته بيشترين تأثير را بر روندحركت شاخص كل قيمت سهام گذاشت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص كل با ۲۱ واحد كاهش به رقم ۱۲ هزار و ۵۲۱ واحد نزديك شد.
از سوي ديگر در حالي كه ديروز روند حركت شاخص تالار اصلي منفي بود، شاخص تالار فرعي با ۷۵ واحد افزايش به رقم ۱۱ هزار و ۳۹۳ واحد رسيد.
بنابر اين گزارش در پايان معاملات ديروز بورس تهران شاخص واسطه گري هاي مالي كه بيانگر عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري اين بازار است، افت ۱۹ واحدي را نشان مي داد. همچنين افت ۱۷ واحدي شاخص صنعت كه در نتيجه عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي حاضر در بورس بود ديروز باعث شد اين شاخص تا رقم ۹ هزار و ۵۰۶ واحد پايين بيايد.
در اين روز كاري شاخص سهام نفت و پتروشيمي بيشترين كاهش را تجربه كرد به طوري كه اين شاخص در پايان معاملات روز گذشته با ۳۰۵ واحد كاهش روي رقم ۲۹ هزار و ۳۹۳ واحد ايستاد.
شاخص سهام ساختمان و وسايل نقليه نيز ديروز از اين روند نزولي تبعيت كردند و به ترتيب به ۲۵ و ۶۴ واحد كاهش را تجربه كردند.

نماد ۳ شركت باز شد
گروه بورس: سهامداران سه شركت بورس روز گذشته دادوستد سهام خود را از سر گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شركت هاي توليد مواد اوليه داروپخش، گرانيت بهسرام و خوراك دام پارس پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه به چرخه معاملات بورس اوراق بهادار باز گشتند.براساس اين گزارش روز گذشته سهامداران فرآورده هاي تزريقي همزمان با بسته شدن نماد اين شركت فرصت يافتند تا در مجمع اين شركت حضور يابند.

۶ شركت در آستانه برگزاري مجمع قرار گرفتند
گروه بورس: سهامداران ۶ شركت به مجمع عمومي سالانه دعوت شدند.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس سهامداران فنرسازي زر مي توانند رأس ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه به محل شركت واقع در كيلومتر ۱۵ جاده قديم كرج مراجعه كنند.
بنابراين گزارش در اين مجمع صورت هاي مالي شركت بررسي و بازرس قانوني و اعضاي هيأت مديره نيز انتخاب مي شوند.
همچنين در جلسه مجمع عمومي سالانه ريخته گري ايران كه در ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۵ خرداد تشكيل مي شود ضمن بررسي صورت هاي مالي اين شركت بازرس قانوني و اعضاي هيأت مديره انتخاب و معرفي مي شوند.
براساس اين گزارش قرار است سهامداران موتورسازان تراكتورسازي ۲۸ خرداد در محل مجتمع فرهنگي وزارت كار واقع در خيابان ولي عصر بالاتر از جام جم، نرسيده به چهارراه پارك وي مجتمع فرهنگي وزارت كار مراجعه كنند تا در مجمع عادي سالانه اين شركت حضور يابند.
در اين جلسه نيز ضمن بررسي صورت هاي مالي سال گذشته شركت در مورد ميزان سود نقدي قابل تقسيم بين سهامداران تصميم گيري مي شود.
روز دوشنبه ۳۰ خردادماه نيز زمان برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه زامياد است كه در محل هتل المپيك، جنب در غربي مجموعه ورزشي آزادي تشكيل مي شود. در اين جلسه صورت هاي مالي سال گذشته شركت بررسي مي شود.
همچنين شركت سنگ آهن گل گهر زمان برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه خود را روز سه شنبه ۳۱ خرداد ماه اعلام كرده است. در اين جلسه كه در خيابان ولي عصر،  بالاتر از صدا و سيما، مجموعه فرهنگي ورزشي وزارت كار و امور اجتماعي تشكيل مي شود،  ضمن انتخاب بازرس قانوني، صورت هاي مالي سال ۸۳ شركت بررسي مي شود.
اين گزارش حاكي است در مجمع عمومي عادي سالانه شركت باما كه در محل اتاق بازرگاني صنايع و معادن واقع در خيابان طالقاني برگزار مي شود اعضاي هيأت مديره و بازرس قانوني معرفي مي شوند. ضمن اينكه صورت هاي مالي پارسال شركت شيشه بررسي مي شوند.

نبض بازار
آلومراد و مواد مصرفي در بالاي جدول عرضه
گروه بورس: متقاضيان خريد سهام دو شركت فرآوري مواد مصرفي و آلومراد ديروز به شدت افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته ۳۵۴ فعال بازار با مراجعه به كارگزاري ها براي خريد ۳ ميليون و ۱۵۹ هزار و ۵۴ سهم فرآوري مواد مصرفي به ارزش ۵/۴۳ ميليارد ريال برگه دستور خريد پركردند.
همچنين در اين روز ۱۷۱ نفر براي خريد يك ميليون و ۳۵۵ هزار و ۸۰۷ سهم آلومراد كه در مجموع ۸/۱۵ ميليارد ريال ارزش داشت دستور خريد صادركردند.
بنابراين گزارش طي دادوستدهاي ديروز ۹۲ نفر درخواست خريد ۶۶۳ هزار و ۸۶۷ سهم توليد سموم علف كش به ارزش ۸ ميليارد ريال و ۵۹ نفر تقاضاي خريد ۷۰۷ هزارو ۶۳ سهم ليزينگ صنعت و معدن به ارزش ۶/۳ ميليارد ريال را داشتند. ضمن اينكه در اين روز توسط ۱۸۳ نفر براي يك ميليون و ۶۴۰ هزارو ۱۱۷ سهم پارس خودرو و ۶۱ نفر براي ۳۲۹هزار و ۴۶۵ سهم ليزينگ ايران به طور جداگانه دستورخريد صادر شد.
براساس اين گزارش بازارگردانان نيز ديروز با ثبت دستور خريد براي يك ميليون و ۳۵۸ هزار و ۸۶۰ سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۷/۵ ميليارد ريال و ۵۴۸ هزار و ۷۴۱ سهم سرمايه گذاري مسكن به ارزش ۵/۲ ميليارد ريال به سيال شدن بازار كمك كردند.
اين گزارش نشان مي دهد: ديروز در كفه عرضه مقام نخست از آن سرمايه گذاري غدير شد. طي اين روز ۲۶ سهامدار سرمايه گذاري غدير به انتظار فروش ۴۹۷ هزار و ۴۸۵ سهم اين شركت به ارزش دو ميليارد ريال در صف ايستادند.
روز گذشته افست، گروه صنعتي سرير، فنرسازي زر، خدمات انفورماتيك، پارس خزر، سيمان شرق و سيمان هگمتان از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه بورس تهران بودند.

بازگشايي نماد يك شركت در حال انحلال در بورس
گروه بورس: براي اولين بار نماد معاملاتي يك شركت در حال تسويه در بورس تهران باز شد.
به گزارش ايران بورس شركت كاغذسازي قائم شهر در شرف انحلال بوده و مجمع تسويه آن نيز برگزار شده است. گزارش حسابرس نيز برمبناي فرض عدم تداوم فعاليت تهيه و صورتهاي مالي شركت فوق نيز بر همين مبنا تدوين شده است.
به گزارش مديريت نظارت بر بازار هم اكنون نماد معاملاتي اين شركت باز و آماده انجام معامله است. به اين ترتيب اين اولين شركت در شرف تسويه است كه نماد معاملاتي آن در بورس بازگشايي مي شود.

شيشه همدان ۸۰ درصد بودجه را پوشاند
گروه بورس: شيشه همدان طي ۹ ماه پاياني سال،۸۳ با كسب ۶/۱۷ ميليارد ريال سود خالص توانست به ازاي هر سهم ۵۸۶ ريال سود كنار بگذارد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان خردادماه ۸۴ مبلغ ۷۳۱ ريال پيش بيني كرده بود كه رقم ياد شده ۸۰ درصد بودجه را محقق ساخت. بنابراين گزارش طي۹ ماه ياد شده درآمد حاصل از فروش و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته شيشه همدان به ترتيب به
۵/۸۹ ميليارد ريال و ۵۹ ميليارد ريال رسيد كه در مقايسه با سال قبل به ترتيب با رشد۷۱ درصدي و ۶۰ درصدي مواجه بوده است.

تالار بندرعباس گشايش مي يابد
ايرنا: با تصويب شوراي شهر بندرعباس مبني بر پرداخت اجاره بهاي محل تالار بورس بندرعباس توسط شهرداري، بزودي تالار بورس اوراق بهادار در اين شهر راه اندازي مي شود.
شوراي شهر بندرعباس طي نشستي به شهرداري اين شهر اجازه داد تا ساختمان مورد نياز تالار بورس را به مبلغ سالانه سه ميليارد ريال اجاره كرده و در اختيار سازمان بورس اوراق بهادار قرار دهد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰
۰
۸,۸۵۹
شهد
۰.۸۸
۱۲
۱,۳۷۰
آبسال
۴.۹
۴۴۰
۹,۴۲۷
آلومتك
۵
۵۵۴
۱۱,۶۳۶
آلومراد
۲.۴۵
۹۸
۴,۰۹۹
آهنگري تراكتورسازي ايران
۴.۹۹-
۲۲۱-
۴,۲۱۲
الكتريك خودرو شرق
۱.۱۱
۹۸
۸,۹۴۹
ايران ترانسفو
۱.۰۹-
۵۲-
۴,۷۱۱
ايران خودرو
۰.۰۲
۱
۴,۴۴۶
ايران خودروديزل
۱.۳۶-
۱۶۶-
۱۲,۰۰۰
ايران گچ
۱.۹۸-
۱۹۵-
۹,۶۴۶
باما
۱.۱۸-
۷۲-
۶,۰۱۰
بانك پارسيان
۰.۵۱-
۳۴-
۶,۵۹۸
بين المللي توسعه ساختمان
۳.۲۳
۲۲
۷۰۳
پارس الكتريك
۰
۰
۲,۰۴۰
پارس پامچال
۰.۲۱
۳
۱,۴۶۱
پارس خودرو
۱.۱۳-
۹۸-
۸,۶۰۰
پارس دارو
۴.۹۹
۲۰۲
۴,۲۴۷
پارس سويچ
۱.۹۴
۱۴
۷۳۴
پارسيلون
۴.۹۹
۶۱۶
۱۲,۹۵۰
پايساز
۲.۲۸-
۳۵۵-
۱۵,۲۰۸
پتروشيمي آبادان
۰.۷۸-
۱۴۶-
۱۸,۵۳۲
پتروشيمي اصفهان
۲.۴۱-
۳۵۰-
۱۴,۲۰۱
پتروشيمي خارك
۲.۰۶-
۳۳۱-
۱۵,۷۰۰
پتروشيمي فارابي
۵-
۱۴۷-
۲,۷۹۳
پمپ سازي ايران
۰.۰۷
۳
۴,۴۶۴
تجهيزنيروي زنگان
۰.۲۱-
۹-
۴,۱۹۶
تراكتورسازي ايران
۲.۹۷-
۸۱-
۲,۶۴۲
تكنوتار
۳.۷۳
۲۱۹
۶,۰۸۹
توسعه معادن روي ايران
۴.۱
۴۶۹
۱۱,۹۱۲
توليد سموم علف كش
۴.۹۷
۱۶۲
۳,۴۲۱
توليدالياف پلي پروپيلن
۰.۲۴
۳
۱,۲۵۲
توليدمحورخودرو
۵.۳۷-
۸۱-
۱,۴۲۶
توليدي گرانيت بهسرام
۱.۵۸-
۶۱-
۳,۸۰۱
جام دارو
۱.۵۱-
۱۸۶-
۱۲,۱۶۸
حمل ونقل توكا
۳.۵۹-
۶۷۱-
۱۸,۰۳۶
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۴.۹۹-
۴۷۸-
۹,۱۰۵
داروسازي جابرابن حيان
۱.۱۵-
۵۱-
۴,۴۰۰
داروسازي سبحان
۲.۱۶-
۲۱۶-
۹,۸۰۰
داروسازي فارابي
۴.۹۱-
۵۴-
۱,۰۴۵
درخشان تهران
۰
۰
۱۴,۴۶۶
ذغال سنگ نگين طبس
۴.۹۸-
۹۱-
۱,۷۳۸
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۱۳
۱۴
۱۰,۶۰۰
زامياد
۰.۶۳
۲۱
۳,۳۶۲
ساختمان اصفهان
۲.۴۶-
۴۵-
۱,۷۸۷
ساسان
۲.۰۱-
۷۷-
۳,۷۶۱
سامان گستراصفهان
۰.۷۴-
۴۵-
۶,۰۵۰
سايپا
۱.۴۸-
۱۱۶-
۷,۷۰۴
سايپاآذين
۲.۶۹-
۸۱-
۲,۹۲۶
سپنتا
۴.۵۶-
۲۹۰-
۶,۰۷۳
سراميك هاي صنعتي اردكان
۳.۵۷
۶۸
۱,۹۷۲
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۲.۷۹-
۱۱۱-
۳,۸۶۷
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۱,۴۰۶
سرمايه گذاري بهمن
۰
۰
۱,۹۸۰
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۱
۳۱
۲,۸۵۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۲۳-
۵۴-
۴,۳۵۱
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۵۸
۲۶
۱,۶۷۴
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۳.۴۷-
۱۴۴-
۴,۰۰۳
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۱.۲۱-
۱۴-
۱,۱۴۶
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱.۲۳-
۱۰۷-
۸,۵۸۱
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۸۴-
۳۶-
۴,۲۲۹
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۰۲
۱
۴,۷۲۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۰
۱,۷۴۶
سرمايه گذاري سپه
۳.۸۶-
۱۱۵-
۲,۸۶۵
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۱
۲
۱,۹۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۳۸-
۱۶۱-
۳,۵۱۵
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۵۹
۱۷
۲,۹۱۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۱۴-
۶-
۴,۱۷۸
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱.۴۳-
۵۰-
۳,۴۵۲
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰
۰
۴,۵۴۲
سرمايه گذاري مسكن
۴.۹۸-
۹۶-
۱,۸۳۲
سرمايه گذاري ملي ايران
۱.۳۱
۳۵
۲,۷۰۰
سرمايه گذاري نيرو
۱۴.۳۳
۱۴۰۶
۱۱,۲۲۰
سنگ آهن گل گهر
۵-
۹۰۶-
۱۷,۲۳۱
سيمان بهبهان
۰.۹۴
۱۱۲
۱۲,۰۸۷
سيمان تهران
۵-
۱۴۴۸-
۲۷,۵۲۲
سيمان شاهرود
۰.۴۶-
۳۰-
۶,۵۱۲
سيمان فارس و خوزستان
۵-
۹۸-
۱,۸۶۳
شكر
۲.۷۷-
۷۷-
۲,۷۰۲
شهد ايران
۷.۲۸-
۲۷۵-
۳,۵۰۰
شيشه قزوين
۰.۵۷
۲۹
۵,۱۰۰
شيشه همدان
۱.۵۲-
۶۵-
۴,۲۰۰
شيمي داروئي داروپخش
۴.۹۹-
۱۹۷-
۳,۷۴۷
شيميايي سينا
۰.۱۹
۱۸
۹,۶۰۰
صنايع جوشكاب يزد
۰.۱
۱۱
۱۰,۵۱۰
صنايع ريخته گري ايران
۴.۹۶-
۱۱۵-
۲,۲۰۳
صنعتي آما
۲.۱-
۱۴۷-
۶,۸۵۶
صنعتي دريايي ايران
۳.۱۳-
۲۹۴-
۹,۰۹۰
عمران وتوسعه فارس
۴.۹۱
۱۳۲
۲,۸۲۲
فرآورده هاي نسوز پارس
۵
۶۵۵
۱۳,۷۵۸
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۶
۹
۱,۵۰۹
قند پارس
۴.۹۹-
۹۹-
۱,۸۸۶
قند ثابت خراسان
۴.۹۷
۷۶
۱,۶۰۶
قند مرودشت
۴.۱۷-
۸۰-
۱,۸۴۰
قند نيشابور
۰
۰
۳,۷۰۴
قند هكمتان
۴.۹۸-
۴۸۶-
۹,۲۷۵
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰
۰
۵,۰۲۵
كابلسازي تك
۱.۲۷-
۷۵-
۵,۸۴۵
كارتن ايران
۱.۲۲-
۴۴-
۳,۵۵۰
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۰.۴۴-
۴۰-
۸,۹۹۹
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۷۴-
۱۶-
۲,۱۵۰
كارخانه فارسيت درود
۴.۹۷-
۱۱۶-
۲,۲۲۰
كاشي پارس
۱.۷۶
۳۳۸
۱۹,۵۱۲
كالسيمين
۳.۲۶-
۱۰۱-
۳,۰۰۰
كف
۲.۵۱-
۱۱۶-
۴,۵۰۰
كمباين سازي ايران
۰.۸۶-
۳۴-
۳,۹۰۰
كنتورسازي ايران
۳.۹۶-
۲۲۵-
۵,۴۶۱
كيميدارو
۳.۲۵
۵۶۷
۱۸,۰۰۰
گازلوله
۲.۲۹
۴۹
۲,۱۸۹
گروه صنعتي بوتان
۴.۹۹-
۴۳۴-
۸,۲۶۰
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴.۹۱
۲۷
۵۷۷
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۳.۱۴
۲۰۹
۶,۸۵۸
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۰
۰
۶,۶۱۳
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۰۹-
۲-
۲,۱۴۶
گلتاش
۱.۴۸
۱۵
۱,۰۲۹
لاميران
۰
۰
۵,۸۱۰
لبنيات پاك
۰
۰
۵,۶۲۱
لبنيات كالبر
۳.۶۸-
۱۲۸-
۳,۳۵۰
لوله وماشين سازي ايران
۴.۳۳
۲۷۱
۶,۵۳۵
ليزينگ ايران
۴.۷۴
۲۳۱
۵,۱۰۵
ليزينگ صنعت و معدن
۴.۹۹-
۱۳۰-
۲,۴۷۷
مارگارين
۱.۷۱-
۱۷-
۹۸۰
ماشين سازي اراك
۰
۰
۲,۷۰۰
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۰.۹۶-
۴۳-
۴,۴۵۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۷۲
۲۰
۲,۸۰۰
معادن بافق
۲.۶۶-
۱۸۷-
۶,۸۳۵
معادن منگنزايران
۱.۰۵-
۴۱-
۳,۸۷۰
معدني دماوند
۰.۲۷
۲۵
۹,۴۴۵
معدني وصنعتي چادرملو
۲.۹۷-
۲۲۰-
۷,۱۷۸
ملي سرب وروي ايران
۲.۳۸-
۱۰۴-
۴,۲۶۰
مهركام پارس
۵-
۱۳۲۱-
۲۵,۱۰۴
نفت پارس
۴.۹۹-
۴۱۷-
۷,۹۳۹
نورد آلومينيوم
۲.۳۶
۷۴
۳,۲۱۶
نورد قطعات فولادي
۳.۸۹-
۲۸۸-
۷,۱۲۵
نوسازي وساختمان تهران
۴.۱۲
۱۲۷
۳,۲۰۸
نيروترانس
۴.۹۸-
۷۳-
۱,۳۹۳
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت نهايي شده سهام
تا ساعت ۱۳ ديروز است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |