پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۸ - Jun 9, 2005
چه كسي رئيس جمهوري مي شود؟
گروه سياسي:نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران، ويژگي هاي متفاوتي نسبت به دوره هاي گذشته دارد. اين ويژگي ها موجب شده كه حتي تا روزهاي نزديك به انتخابات، اين سئوال در همه محافل و مجالس مطرح باشد كه چه كسي رئيس جمهور مي شود؟
هنوز هيچكس به طور قطعي و يا حداقل با درصد بالا نمي تواند پيش بيني كند كه از هشت كانديداي موجود چه كسي پيروز انتخابات است. شرايط به وجود آمده كنوني ناشي از غيرسياسي شدن جو جامعه و تغيير شعارهاي سياسي و تمايل همه جناح ها به طرح شعارهاي اقتصادي است.در حال حاضر به دليل مشترك بودن اغلب شعارها و برنامه هاي هشت كانديدا، كمتر مي توان وجه تمايزي بين آنها از اين نظر قائل شد.
تأمين معيشت مردم، كاهش نرخ تورم، ايجاد اشتغال، توجه به خواسته هاي نسل جوان و زنان، تشكيل دولت مقتدر، كارآمد، مدرن، اميد و طرح شعارهاي ملي را مي توان در سخنان همه كانديداها از هر طيف و جناحي ديد. در اين دوره ظاهرا مرزبندي هاي سياسي و جناحي به كمترين سطح خود رسيده است. اصول گرايان به شدت در طرح شعارهاي سياسي به اصلاح طلبان نزديك شده و اصلاح طلبان نيز در طرح شعارهاي اقتصادي همپاي اصول گرايان حركت مي كنند، كانديداهاي هر دو جناح تلاش مي كنند تا آراي اقليت هاي قومي و مذهبي را از آن خود كنند. شعارهاي سياسي اصلاح قانون اساسي، آزادي زندانيان سياسي و مطبوعاتي، تشكيل جبهه دموكراسي خواهي و... نيز ظاهرا ديگر توجه كسي را جلب نمي كند و اين نشان از عادي شدن همه اين شعارها براي مردم دارد.
مشترك بودن برنامه ها و شعارها و نداشتن حرف جديد، باعث شده بحث درمورد شخصيت كانديداها بيش از سخنان و برنامه هاي آنان در محافل مردمي مطرح است.
پاسخ به اين سئوال مهم كه «چه كسي مرد عمل است؟» بيش از هر سئوال و برنامه ديگري ذهن رأي دهندگان غيرجناحي را كه بيشترين تعداد رأي دهندگان هستند به خود مشغول كرده است.
رأي دهندگان اين دوره از انتخابات در حال كنكاش در شخصيت، سابقه و عملكرد كانديداها هستند تا از بين آنها كسي را كه فقط يك حرف مي زند ولي آن را عملي مي كند بشناسند و انتخاب كنند.
البته ثابت كردن مرد عمل بودن هريك از كانديداها كاري دشوار است زيرا تنها در صحنه كار و عمل و در گذر زمان اين ويژگي قابل اثبات است.
شايد بتوان از اشتراك برنامه ها، شعارها و حرف هاي هشت كانديدا با وجود انتساب هريك از آنها به جناح ها و طيف هاي سياسي مختلف و رقيب به اين نتيجه رسيد كه برآيند نظام جمهوري اسلامي در مقطع كنوني، به اجراي شعارها و برنامه هاي مشترك اعلام شده رسيده است، حال هر كانديدايي كه داراي مديريت قوي باشد مي تواند رئيس جمهور شود.

معاون سازمان حج و زيارت:
تفاهم نامه هوايي بين ايران و عراق
براي اعزام زائران امضا نشده است
فارس: معاون سازمان حج و زيارت گفت: اعزام زائران ايراني به عراق از طريق زميني است و هنوز تفاهم نامه هوايي بين ايران و عراق براي اعزام زائران امضا نشده است.
ابوالحسن رضوي به خبرنگار اجتماعي فارس گفت: اعزام زائران ايراني به عراق به صورت زميني از طريق سه مرز خسروي، مهران و شلمچه است و هنوز تفاهم نامه اي درخصوص پرواز هوايي براي نقل و انتقال زائران به عراق صورت نگرفته است.
رضوي افزود: در حال حاضر امنيت در عراق نسبي است و تا دولت و وزارت خارجه  اين كشور امنيت زائران را تضمين نكنند، هيچ اعزامي به عراق صورت نمي گيرد و به علاقه مندان عتبات عاليات توصيه مي شود به اين كشور سفر نكنند.معاون سازمان حج و زيارت درخصوص زمان دقيق اعزام زائران ايراني به عراق گفت: تا برقراري امنيت هيچ اعزامي به عتبات عاليات صورت نمي گيرد و دولت عراق براي برقراري امنيت زائران، فرصت ۲ ماهه درخواست كرده است اما هفته آينده هيأتي از عراق براي انجام مذاكرات اوليه و طرح امنيتي زائران ايراني به كشورمان سفر خواهد كرد.وي درمورد تعداد زائران اعزامي ايراني به عراق گفت: بر اساس مذاكرات انجام شده بين ايران و وزارت امور خارجه عراق توافق شده است تا روزانه ۱۵۰۰ زائر ايراني به عتبات عاليات سفر كنند.

گفتگوهاي بين المللي در خصوص پرونده هسته اي ايران
ايسنا: جك استراو در ديدار با وزير امورخارجه  رژيم صهيونيستي درباره  برنامه  هسته اي ايران مذاكره كرد. بر اساس اين گزارش استراو روز گذشته در ديدار با سيلوان شالوم در خصوص مساله  هسته اي ايران گفت و گو كرد و وي را در جريان مذاكرات هفته  گذشته  اروپا با ايران قرار داد. اين گزارش حاكي است، شالوم بار ديگر با متهم كردن ايران به دنبال كردن برنامه  سلاح هاي هسته اي بر موضع تل آويو مبني بر اينكه براي متوقف كردن پيشروي ايران در دستيابي به سلاح هاي هسته اي بايد از اهرم فشار بيشتري استفاده شود تاكيد كرد.
آسوشيتدپرس هم نوشت رييس جمهور آمريكا و نخست وزير انگليس در خصوص ايران با يكديگر گفت وگو كردند. توني بلر، نخست وزير انگليس پس از ديدار با جورج بوش، رييس جمهور آمريكا طي كنفرانس خبري مشترك با وي در واشنگتن گفت: ما فرصتي داشتيم تا در خصوص مسايل مربوط به ايران، ليبي، افغانستان و ديگر مسايل مختلف با يكديگر مذاكره كنيم.

ملاقات هيأت هراتي با افغانهاي مقيم ايران
گروه اجتماعي: هيأتي از استان هرات افغانستان هفته گذشته وارد ايران شد. چهار نفر مقامات اين استان را وزير عودت و مهاجرين، وزير معارف (آموزش و پرورش) وزير كار و امور اجتماعي و معاون وزير بهداشت تشكيل مي  دادند. هيأت مذكور در مدت ۳ روز اقامت در استان خراسان (۱۱ الي ۱۴ خرداد) با جماعت افغان در گروه هاي كوچك (از جمله كارمندان بهداشت، معلمان سرمايه گذاران و تجار) و نيز گروه هاي بزرگ تر ملاقات نمودند. هدف از اين ديد و بازديدها كه با همكاري اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور و با حمايت كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان انجام پذيرفت ايجاد فرصت و موقعيتي است براي افغان هاي مقيم ايران به منظور تبادل نظر با مقامات كشور خود، بيان مسائل و دغدغه ها به ايشان و نيز كسب اطلاعات تازه در زمينه پيشرفت هايي كه در كشورشان در حال تحقق است. از آنجا كه ۶۰ درصد از جمعيت فعلي افغان هاي ثبت نام شده در داخل كشور بالغ بر ۱۵ سال است كه در ايران زندگي  مي كنند تسهيل ملاقات ميان مقامات افغان و هموطنان ايشان در ايران بسيار با اهميت مي باشد. بسياري از افغان ها به منظور تصميم گيري در خصوص بازگشت خود نياز به اطلاعات موثق و روز آمد دارند.

شيوه نامه صدور مجوز تاسيس كانون هاي تفكر اعلام شد
گروه اجتماعي: شيوه نامه صدور مجوز تاسيس كانون هاي تفكر در دستگاه هاي اجرايي، سازمان ها، نهادها، موسسات پژوهشي و بخش خصوصي اعلام شد. كانون تفكر واحدي است غيردولتي يا دولتي، غير انتفاعي يا انتفاعي كه در ارائه نظرات و ديدگاه ها كاملا مستقل عمل مي كند و هدف آن انجام مطالعه، ايده پردازي و پژوهش براي تصميم گيري ها و سياستگذاري ها در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و دفاعي و ارائه نظريه و راه حل براي مشكلات و چالش ها و آينده انديشي در موضوع هاي مورد نظر مديران و سياستگذاران و كمك به تصميم سازي براي آنان است.

انتخاب نهم
004293.jpg
احمدي نژاد : بي عدالتي ، رضايت مندي را از بين مي برد
ايرنا: محمود احمدي  نژاد نامزد انتخابات  نهمين  دوره  رياست  جمهوري  بر لزوم ايجاد دولت  اسلامي عدالت  محور تأكيد كرد.
وي  در ديدار با مردم  اهواز در مقابل  مسجد ارشاد اين  شهر گفت : بعضي  فكرمي كنند عدالت  يك  پرچم  يا تابلو است ، اما عدالت  يعني  اينكه  فرصت هاو امكانات  كشور عادلانه  در اختيار همه  ملت  قرار گيرد.
نامزد اصولگراي  انتخابات  رياست  جمهوري  افزود: در توزيع  ثروت  وقتي برنامه  شما عدالت  محور نباشد قله هاي  ثروت  شكل  مي گيرد و وقتي  شكل  گرفت ديگر نمي توان  با آن برخورد كرد.وي  اظهار داشت : اگر عدالت  نباشد، رضايت  مندي  از بين  مي رود و اقتداركشور نيز دچار ضعف  مي شود.
نامزد انتخابات  رياست  جمهوري ، رانت  خواري  يا ويژه خواري  را يكي  از اقدامات  ضد عدالت  در كشور خواند و گفت : رانت  خواري  امتيازات  ويژه اي  را در اختيار عده اي  خاص  قرار مي دهد و متاسفانه  در ساختار اداري  كشور رخنه  كرده است .وي  بيان  كرد: به  زعم  كارشناسان  با ۱۰ درصد صرفه جويي  در هزينه هاي  مصرفي دولت  و به  زعم  من  تنها با يك  درصد صرفه جويي  دراين  هزينه ها، مشكل  جوانان كشور قابل  حل  است .
اين  نامزد رياست  جمهوري  افزود: در كشور هرگاه  تورم  افزايش  مي يابد مردم مصرف  خود را كنترل  مي كنند، اما دولت  مصرفش  را كنترل  نمي كند.
ادامه حمايت از كانديداها
ايسنا: جمعي از استادان حوزه و دانشگاه در بيانيه اي حمايتشان را از نامزدي احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري اعلام كردند.
در اين بيانيه آمده است:ضمن احترام به همه كانديداها كه با حضور خود به انتخابات شور و نشاط بخشيدند و زمينه حضور حداكثري را فراهم آوردند، برخود لازم مي دانيم كه اعلام كنيم : پس از برقراري جلسه نمايندگان اين جمع با تمامي نامزدهاي اصولگرا و حاميان ايشان و همچنين بررسي جهت گيري ها و برنامه هاي اعلامي و گذشته مديريتي ايشان، به اين نتيجه رسيده ايم كه جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد، فردي اصلح و از شرايط كافي براي تصدي جايگاه خدمتگزاري به مردم شريف و لايق ايران اسلامي برخوردار است. اين بيانيه مي افزايد انتظار داريم جناب آقاي احمدي نژاد نيز، پس از به دست آوردن اعتماد مردم، به دور از هرگونه تنگ نظري با تشكيل كابينه اي متشكل از تمام نيروهاي كارآمد، سالم از جهت  اداري و اقتصادي و همچنين مديراني كم خرج ولي پركار و معتقد به اسلام، انقلاب، امام و رهبري كه در جناح هاي سياسي كشور حضور دارند، كام مردم را از طعم شيرين پيشرفت همراه با عدالت اجتماعي برخوردار نمايند. در پايان اين بيانيه اسامي زير به چشم مي خورد:مرتضي آقاتهراني، مسعود عالي، علي مصباح يزدي، مجتبي مصباح يزدي، سيد احمد رهنمايي، سيد محمود نبويان، حميد رسايي، علي ثقفي، احمد رهدار، سيد عبدالمجيد پيش بين اشكوري، قاسم روانبخش، محمود دهقاني، محمدتقي كرامتي، علي ابوترابي، محمدرضا عابديني، سيد ابراهيم حسيني، احمد ابوترابي، حسين عبدالمحمدي، مجتبي درودي، حسين جوان آراسته، عليرضا مستشاري و علي معصومي نيا.
هاشمي: كارناوال ها با ستاد من ارتباطي ندارند
ايسنا :اكبر  هاشمي رفسنجاني  خبر انتساب  كارناوالهاي  انتخاباتي  به  ستادهاي انتخاباتي  خود را كذب  خواند و گفت : دروغ  گفتن  آسان  است  و همه  مي توانند به  راحتي  دروغ  بگويند.در روزهاي  اخير گروههاي  مختلفي  از جوانان  با راه اندازي  كارناوالهايي در سطح  شهر اقدام  به  تبليغ  براي   هاشمي  رفسنجاني  نموده اند و در برخي رسانه ها اعلام  شده  كه  راه اندازي  اين  گروهها با هماهنگي  ستادهاي  انتخاباتي  هاشمي رفسنجاني  صورت  گرفته  است .نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  روز گذشته در گفت  و گو باخبرنگاران  درمورد اينگونه  اقدامات  گفت : كليه  ستادهايي  كه  براي  من  فعاليت تبليغاتي  انجام  مي دهند، بصورت  خودجوش  و مردمي هستند.خبرنگاري  از هاشمي رفسنجاني  درخصوص  خبر برخي  از روزنامه ها مبني  برجدايي  وي  از جامعه  روحانيت  مبارز پرسيد.وي  در پاسخ  گفت : براي  سخنان  روز سه شنبه  من  در جمع  اهالي  مطبوعات  تيتر بد زده اند و اشتباه  برداشت  شده  است .
رفسنجاني  با تأكيد بر اينكه  هنوز عضو جامعه  روحانيت  مبارز است ، اظهارداشت : من  گفتم  در جريان  انتخابات  مجلس  پنجم  به  اين  علت  كه  روحانيت  مبارزحاضر نشدند در ليست  انتخاباتي  خود نام  برخي  افراد را بياورند و ليست مختلط بدهند، نظرات  ما در آن مقطع  با هم  تفاوت  پيدا كرد.اين  نامزد انتخابات  رياست  جمهوري  درخصوص  اعلام  نظر جامعه  روحانيت مبارز و جامعه  مدرسين  درباره  نامزدي اش  در انتخابات  و اعلام  حمايت  از وي ، گفت : ظاهرا آنها امروز جلسه اي  دارند و نظر خود را اعلام  خواهند كرد.
رفسنجاني: به انسجام ملي نيازمنديم
ايسنا: هاشمي رفسنجاني همچنين در جمع تعدادي از مبلغين استان تهران تأكيد كرد: براي انتخاب رئيس جمهوري مقتدر و حضور حداكثري به انسجام ملي نيازمنديم.
وي گفت: روحانيت مدافع كشور و مدافع مردم است. در شرايط فعلي مردم بايد تصميم بگيرند و هر دولتي كه بر سر كار بيايد اگر به روحانيت توجه نكند، بدترين مشكلات را پيدا مي كند، چون روحانيت حرف مردم را بيان مي كند.وي با اشاره به اينكه تا پيش از آغاز ثبت نام كانديداها قصد ورود به عرصه ي انتخابات را نداشته است، گفت: اكنون كه وارد عرصه شده ام، سرنوشت خود را به خداوند و راي مردم واگذار كرده ام و معتقدم راي بدون پشتوانه هيچ فايده اي ندارد.وي با تأكيد بر اينكه قصد آمريكايي ها انتخاب رئيس جمهور با راي پايين است، گفت: براي افزايش حضور حداكثري مردم به انسجام ملي و پرهيز از تخريب نيازمنديم.
لاريجاني: دانه درشت ها مانند اختاپوس به جان اقتصاد كشور افتاده اند
فارس: كانديداي اصولگراي انتخابات گفت: اين كه يك عده دانه درشت مانند اختاپوس به جان اقتصاد كشور افتاده اند سم مهلكي براي نظام اسلامي ماست و دولت اميد تعهد مي كند دست اين افرادي كه آبروي نظام را برده اند قطع كند.علي لاريجاني كه سه شنبه شب در باشگاه دانشگاهي شيراز و در ميان صدها نفر از حاميان خود در شهرستان شيراز سخن مي گفت، با اشاره به خصوصيات برجسته كشاورزي،  صنعتي، علمي و توريستي استان فارس بيان داشت: اگر بر روي صنعت گاز و صنايع پايين دست گاز در اين استان كار شود، مي توانيم مشكل بيكاري جوانان اين استان را برطرف كنيم.وي با بيان اينكه چه معني دارد در ايران مسايلي همچون قتل هاي زنجيره اي، حادثه پاكدشت و قتل هاي مشهد اتفاق بيفتد، افزود: اگر بناست قاطعيت در كار اداره كشور داشته باشيم بايد در اينجا به كار ببريم و با افراد خاطي در مسئله امنيت كشور از بالا به پايين برخورد شود.
لاريجاني: به مديران پرخرج نياز نداريم
وي همچنين درجمع مردم ياسوج اظهار داشت: به مردم قول مي دهم كه در صورت موفقيت در انتخابات با توجه به برنامه هاي دولت اميد دست كساني را كه مانع ايجاد عدالت در كشور شده اند، كوتاه و قطع كنم. ما به مديراني كه ۳۰۰ الي ۴۰۰ ميليون تومان خرج دكور اتاق خود مي كنند، نياز نداريم چرا كه آنان ضد عدالتند، پس من به شما تعهد مي دهم اين گونه مديران را از سيستم اداري كشور حذف كنم، چرا كه ما به مديراني نياز داريم كه مثل شهيد باهنر خدمت و مثل شهيد رجايي زندگي كنند، همچنين مانند شهيد بهشتي تدبير داشته باشند.
وزير مازندراني
نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  در جمع  مردم  استان  مازندران وعده  داد كه  درصورت  برگزيده  شدن ، در دولت  احتمالي  خود وزير مازندراني خواهد داشت .
حجت الاسلام  مهدي  كروبي  در آخرين  بخش  از سفر خود به  مازندران  شامگاه  سه شنبه  در مسجد جامع  شهر ساري  خطاب  به  حاضران  گفت : تاكنون  به  هيچ  كس  براي حضور در دولتم  وعده اي  نداده ام .وي  سبزي  استان هاي  شمالي  كشور را موجب  پنهان  ماندن  محروميت  آنها از چشم مسئولان  دانست  و گفت : حضور يك  مازندراني  در دولت  منتي  نيست  بلكه  براي جبران  محروميت ها نظرهاي  خاصي  دارم  كه  وزير بومي مي تواند اين  توجه  را تحقق  بخشد.كروبي  تصريح  كرد: مهم  حضور مردم  پاي  صندوق هاي  راي  است  و اين  كه  به  چه كسي  راي  مي دهند به  خودشان  مربوط مي شود.
وي  خطاب  به  مردم  گفت : برنامه هاي  عزيزان  نامزد را مي شنويد و سوابق  راكم  و بيش  اطلاع  داريد و حال  بايد از حق  انتخاب  خود بهره  ببريد.وي  تأكيد كرد: اين  نظام  با تمام  كمبودهايش  وجود دارد و رئيس  جمهور هم بايد انتخاب  شود و اين  مردم  هستند كه  بايد بينديشند كه  حضور يا عدم  حضوردر انتخابات ، كدام  به  نفع  خودشان  و كشور است .
معين: نجات كشور در گرو حضور در پاي صندوقهاي راي است
ايرنا: نامزد انتخابات  رياست  جمهوري  گفت : با توجه  به  وجود بحرانهاي  دروني ، شرايط جهاني  و منطقه اي ، نجات  كشور در گرو حضور يكپارچه  و آگاهانه  ملت  درپاي  صندوقهاي  راي  است .مصطفي  معين ، سه شنبه شب  در اجتماع  مردم  سلماس  افزود: همه  بايد در اين شرايط حساس  و خطير، با موقعيت  شناسي  و احساس  مسئوليت  و آگاهي  در عرصه تعيين  سرنوشت  حضور مسئولانه  و جدي  داشته  باشند.
وي  گفت : همه  ما متعهد هستيم  با راي  خود مسير اصلاحات  و تحقق  دمكراسي  راتا نهايت  ادامه  دهيم .معين ، داشتن  حقوق  برابر بين  زنان  و مردان  جامعه  را از ويژگي هاي  دمكراسي  توصيف  كرد و افزود: مرزبندي هاي  تصنعي  و ساخت  و پرداختهاي  برخي ذهنيت ها رويكردهايي  است  كه  با اصول  ديني  ما و اصول  دمكراتيك  جهاني سازگاري  ندارد.وي  ادامه  داد: در مسيري  كه  در پيش  داريم  چه  با نگاه  ديني ، چه  با نگاه  علمي  و چه  با نگاه  جهاني  بايد هر نوع  تبعيض  و بي عدالتي  را در عرصه  كشور از بين  ببريم .
«مهرعليزاده» : جريان نوانديش ديني را تقويت مي كنم
ايرنا: «محسن  مهرعليزاده » يكي از نامزدهاي  اصلاح طلب  در نهمين  دوره  انتخابات  رياست جمهوري  گفت : در دولت  آينده  جريان  نوانديش  ديني  را تقويت  و آن را در محافل آموزشي  و پژوهشي  بطور گسترده  توزيع  مي كنم .
وي  در ديدار با جمعي از مسئولان ، نخبگان  و دانشجويان  نظرآباد در تهران  تصريح  كرد: سياست  قومي دولت  من  يكپارچگي  ساختاري  و پلوراليسم  فرهنگي  است  كه  برآمده  از اصول قانون  اساسي  و اطمينان  دارم  اين  سياست  به  راحتي  قابل  اجراست .
مهرعليزاده  با تأكيد به  اينكه قصد تخريب  هيچ كس  را ندارد، افزود: تنها براي  خود تبليغ  مي كنم  و وامدار هيچ  گروه  و حزبي  نيستم .
اين  نامزد خاطرنشان  كرد كه  مردم  بيش  از هر چيز به  دنبال  كسي  هستند كه به  دور از جنجال  آفريني  و درگيري هاي  سياسي  به  فكر معيشت  مردم  و توسعه  متوازن  در تمام  زمينه ها باشد.
اين  نامزد اصلاح طلب  افزود: با جديت  بازگشت  ايرانيان  خارج  از كشور را به ايران  فراهم  و در رده هاي  مختلف  مديريتي  از آنها استفاده  خواهم  كرد.
به گزارش  ديگر ستاد انتخاباتي  مهرعليزاده ، جمعي از كسبه ، بازاريان ، جوانان ، دانشجويان ، ورزشكاران ، اساتيد و قشرهاي  مختلف  مردم  شهرري  حمايت  خود را از كانديداتوري  اين  نامزد اصلاح  طلب  اعلام  كردند.
مطالبه جوان ايراني داشتن فردايي روشن است
مهر: دكتر علي لاريجاني در پيامي به جوانان ايران زمين گفت: مطالبه جوان ايراني داشتن فردايي روشن است فردايي كه در آن غروبي نباشد. فردايي كه در آن هر جوان ايراني از يك زندگي امن و آرام و توام بانشاط و شادماني برخوردار بوده و بر هويت ملي خود ببالد و افتخار نمايد.
در بخشي از اين پيام آمده است: دولت اميد كه اراده كرده است تا به همت ملت ايران بر عاليترين جايگاه توسعه در منطقه بنشيند موتوري مي خواهد. موتور دولت اميد، عشق است و دولت اميد، دولت عشق است، عشقي ايرانساز، عشق بر همه خوبي ها؛ و جوانان معادن عشقند؛ معادن ايران را استحصال خواهيم كرد.
اين پيام مي افزايد: بر آنم كه دولتي پيشرفته و مدرن برپا كنم.
قاليباف:نظرسنجي بهترين  روش  براي  ماندن  ياانصراف  است 
«محمدباقر قاليباف » در تالار شريعتي  دانشگاه  علوم  پزشكي اصفهان  در جمع  دانشگاهيان  و دانشجويان  گفت : «من  قبل  ازآنكه  خلبان ، دكتر يا سردار باشم  قاليباف  هستم . وي  افزود: آنچه  مورد نظر من  است  خدمت  به  مردم  در راستاي  عدالت  و انصاف مي باشد و نوع  خطاب  من  اهميتي  ندارد.
وي در پاسخ  به  سئوال  يك  دانشجوي  دختر كه  پرسيد اگر شمارئيس جمهور شديد به  خاطر گرايش هاي  نظامي گري  خود هر دختر يا زني  كه  ساق  پاهايش پيدا باشد پاهايش  را در سطل  پر از سوسك  مي گذاريد و اين  مقدار سوسك را از كجا مي آوريد گفت : سوسك ها را از فرد ياافرادي  مي گيريم  كه اين  حرف ها را در جامعه  شايع  مي كنند.
وي  كنار رفتن  يا ماندن  خود در انتخابات  نهم  رياست  جمهوري  را اينگونه توضيح  داد كه  اگر قرار باشد يك  عده اي  مشخص  كنند كه  چه  كسي  يا كساني بمانند و چه  كسي  يا كساني  انصراف  دهند، من  آن را نمي پذيرم ، بلكه  معتقدم نظرسنجي هاي  علمي پذيرفته  شده  در كشور بهترين  روش  براي  نيل  به  ماندن  ياانصراف  است  و در نهايت  نيز مردم  روز ۲۷ خرداد ماه  مشخص  مي كنند كه  چه  كسي بماند و چه  كساني  بروند.

توضيح
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ديشب طي نامه اي با ذكر مواردي از قانون انتخابات، خواستار پرهيز همشهري از درج مصاحبه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري شد. همشهري قطعا در روزهاي آينده از درج مصاحبه يا تبليغ ديدگاههاي نامزدها خودداري خواهد كرد اما مصاحبه محسن رضايي كه در صفحه ۸ امروز درج شده است (در صفحات لايي) روز سه شنبه چاپ شده و خودداري از انتشار آن از اختيار ما خارج بود.
توضيح اينكه روزنامه همشهري براي آشنايي خوانندگان با ديدگاههاي نامزدها از همه آنان دعوت به مصاحبه كرد كه شش تن از آنان به اين دعوت پاسخ دادند و همشهري گفت و گو با نامزدها با ديدگاههاي مختلف را در روزهاي قبل چاپ كرد. گفت وگو با محسن رضايي آخرين اين سلسله مصاحبه ها بود كه نه به منظور تبليغ يك ديدگاه و يك نامزد خاص، بلكه براي اطلاع رساني و آگاهي خوانندگان از ديدگاههاي همه آنان تهيه و منتشر شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |