دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۱ - Jun 13, 2005
بمب گذاري در اهواز و تهران ۱۰ كشته،دهها زخمي
004506.jpg
گروه سياسي: در پي انفجارهاي صبح ديروز در اهواز شب گذشته حوالي ساعت ۲۰ و سي دقيقه بمب دست سازي در نزديكي ميدان امام حسين تهران منفجر شد. اين بمب در يك سطل زباله در تقاطع خيابان صفا و ۱۷ شهريور كار گذاشته شده بود كه موجب شهادت دو تن از عابران و جراحت ۳ تا ۵ تن ديگر شد. در پي اين حادثه ماموران انتظامي و آتش نشاني در محل حاضر شدند كه تدابير امنيتي موجب ترافيك شديد و قطع برق در اين منطقه گرديد.
فارس گزارش داد: اصغر فتامي ۶۵ ساله در اين حادثه به شهادت رسيد. يك مقام امنيتي هم در گفت وگو با مهر از كشف و خنثي سازي يك بمب در منطقه خاني آباد تهران پيش از انفجار بمب در ميدان امام حسين خبر داد.
سردار ناصر شباني معاون ناحيه انتظامي تهران بزرگ هم دستگيري يك مظنون انفجار تروريستي شب گذشته را اعلام كرد.هيات دولت هم روز گذشته در پي اين انفجارها دستگاه هاي امنيتي، سياسي و اطلاعاتي را مامور كرد كه با دقت و سرعت به كشف و برخورد با عوامل اين حوادث بپردازند.
در پي اين حادثه سخنگوي وزارت كشور گفت: عوامل انفجارهاي تهران و اهواز از حضور گسترده مردم در انتخابات بيم دارند و مي خواهند فضاي جامعه را از ناامن جلوه دهند.پيش ازظهر روز گذشته ۴ بمب قوي در مناطق مختلف اهواز از جمله امانيه و پادادشهر منفجر شد كه در مجموع هشت كشته و نزديك به ۷۰ زخمي درپي داشت.بيشترين تخريب ناشي از انفجار يك خودروي پرايد بمب گذاري شده در مقابل فرمانداري اهواز بود كه شدت اين انفجار به حدي بود كه بيش از ۱۰ خودروي اطراف محل را تخريب نمود و ۲ كشته و بيش از ۷ مجروح بر جا گذاشت و موجب فروريختن شيشه هاي ساختمانهاي اطراف شد.
انفجار دوم در سرويس بهداشتي طبقه دوم ساختمان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در اهواز بود كه سه كشته و بيش از ۶ مجروح درپي داشت.
انفجار سوم مربوط به ساختمان اداره كل مسكن استان خوزستان بود كه ۱۰ مجروح داشته است.
انفجار چهارم در خيابان پاداد و در كنار منزل معاون صدا و سيماي اهواز رخ داد كه باعث زخمي شدن اين مقام شد.
اين بمب در حالي منفجر شد كه ماموران انتظامي در حال خنثي كردن آن بودند و ۸ نفر از اين نيروها در انفجارهاي ديروز شهيد و مجروح شدند. بنا بر برخي از گزارشها دو بمب ديگر نيز خنثي شده است.مجروحان حادثه ديروز به بيمارستانهاي مهر، طالقاني، رازي، امام خميني (ره) و گلستان و شهيد بقايي اهواز منتقل شدند. از ظهر ديروز بررسي امنيتي و قضايي پرونده انفجارها آغاز شد . ظهر روز گذشته همچنين شوراي تامين استان به رياست مهندس معين استاندار تشكيل شد و تصميمات لازم جهت كنترل اوضاع گرفته شد.
دكتر غلامرضا شريعتي معاون سياسي _ امنيتي استاندار در گفتگو با ايسنا با اشاره به وقوع انفجار ها در اهواز اظهار داشت: تاكنون علل اين انفجارها مشخص نشده و هيچ گروهي مسئوليت آن ها را برعهده نگرفته است.
وي در ادامه با بيان اين كه براساس گزارش هاي اوليه در اثر اين انفجارها متاسفانه تلفات انساني و همچنين خسارات مادي ايجاد شده، گفت: در مقابل ساختمان مسكن و شهرسازي، خسارت مادي بيشتر بوده و در مقابل فرمانداري، به علت تراكم جمعيتي خسارت انساني بيشتري وارد شده است.وي اهداف اصلي عاملان اين توطئه را تحت تاثير قرار دادن فضاي آرام استان در آستانه ي انتخابات عنوان كرد و افزود: اين تلاش هاي مذبوحانه درحالي صورت مي گيرد كه ملت ما، خصوصا مردم شهيدپرور خوزستان نشا ن  داده اند كه در سخت ترين شرايط هم بر اعتقادات خود استوار بوده و اين قبيل موارد هيچ خللي در عزم آنان ايجاد نخواهد كرد.
شريعتي در پايان با تصريح بر اين كه تحقيقات براي شناسايي عاملان انفجارهاي امروز ادامه دارد، تأكيد كرد: اوضاع شهر آرام و تحت كنترل بوده و تمهيدات لازم براي مقابله با توطئه هاي احتمالي انديشيده شده است.
امكان ادامه حملات
معاون امنيتي وزارت كشور در پاسخ به سوال فارس كه آيا ممكن است عمليات هاي تروريستي بعدي نيز ادامه داشته باشد، گفت: بر اساس وظيفه مراقبت هاي امنيتي را انجام مي دهيم و احتمال هر مساله اي وجود دارد ولي وزارت اطلاعات و نيروهاي امنيتي به طور فعال در حال پيگيري و شناسايي عوامل عمليات هاي تروريستي ديروز اهواز هستند.علي اصغر احمدي درخصوص علت يا عوامل بروز انفجارهاي اهواز گفت: ما از مردم مي خواهيم كه مراقبت هاي امنيتي را به عمل آورند چرا كه بعد از چنين انفجارهايي ممكن است عمليات هاي تروريستي بعدي نيز ادامه داشته باشد و نمي توان به طور قاطع گفت كه پايان يافته است.وي تصريح كرد: البته هشدارها به اين معني نيست كه حتماً عملياتهاي ديگري در جريان است، ولي ما براساس وظايف خود مراقبت هاي امنيتي را به عمل مي آوريم.وي در خصوص بازداشت عوامل اين حوادث گفت: وزارت اطلاعات و نيروهاي امنيتي به طور فعال در حال پيگيري و شناسايي عوامل اين عمليات هاي تروريستي هستند كه تاكنون گزارشي از بازداشت هاي احتمالي به دست نيامده است.احمدي در خصوص عاملان اين حوادث گفت: بي شك عواملي اقدام به چنين اقداماتي مي كنند كه با جمهوري اسلامي عناد داشته و هدفي جز تخريب و سلب آرامش و امنيت مردم را ندارد. معاون امنيتي وزارت كشور در پاسخ به اين سؤال كه آيا حوادث ديروز اهواز به گروه ها و افراد خاصي كه با حوادث و آشوب هاي اخير اهواز مربوط مي شدند ارتباط دارد، گفت: در حال حاضر نمي توان هيچ تحليل و يا صحبتي در اين باره ارائه داد.
حمله به همبستگي ملي و مشاركت عمومي است
نماينده اهواز در مجلس با اشاره به انفجارهاي پيش از ظهر ديروز اين شهرستان گفت: اين انفجارها حمله به همبستگي ملي و مشاركت عمومي مردم در انتخابات رياست جمهوري است.حميد زنگنه در گفتگو با فارس با تأكيد بر اين كه مردم از اين گونه توطئه ها دلسرد نخواهند شد، گفت: ملت ايران همچون شيشه هستند كه اگر آنها را بشكنند برنده تر خواهند شد.وي افزود: مسئولين در حال بررسي اين موضوع هستند و عوامل بمب گذار را شناسايي خواهند كرد و با اقتدار با آنها برخورد خواهد شد.
عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه نظام جمهوري اسلامي ايران با كسي تعارف ندارد، اظهار داشت: كساني كه خون ملت بيگناه را مي ريزند، خونشان ريخته خواهد شد.زنگنه در پاسخ به اين سؤال كه آيا بمب گذاري اين شهرستان با آشوبهاي چند روز گذشته اهواز مرتبط است، با بيان اين كه بازار شايعات داغ است،  تصريح كرد: انشاء الله اين گونه نباشد.
وي خاطرنشان كرد: تمام تلاش دشمنان اين است كه ما را از ادامه راه نظام، دوران دفاع مقدس، سازندگي و اصلاحات نااميد كنند، ولي ما بايد به گونه اي حركت كنيم در ۲۷ خرداد با حضور با شكوه حماسه اي ديگر بيافرينيم و مشت محكمي بر دهان دشمنان نظام بزنيم.
آخرين آمار تلفات
آخرين اخبار حاكي از  ۷ كشته و ۷۰ مجروح بستري در بيمارستانها و حدود  يي مجروح سرپاييست؛ اين درحاليست كه پزشكان از وخامت حال برخي مجروحان خبر مي دهند. بنابراين اخبار بيشتر شهيدان نيز زن و كودك هستند.
در اين حال دكتر عليرضا دانيالي، مسؤول اورژانس حوادث و فوريتهاي پزشكي استان خوزستان از وخامت حال دو تن از مجروحان خبر داد.
معين، استاندار خوزستان پس از پايان جلسه شوراي تامين استان گفت: كميته ويژه اي براي رسيدگي به حال مجروحان اين حادثه تشكيل شده  است.
نقش گروههاي وابسته به عراق درانفجارها
آقامحمدي گروههاي وابسته به رژيم سابق صدام را مسئول انفجارهاي اخير اهواز دانست.
علي  آقامحمدي، سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي ايران در گفتگو با العالم اظهار داشت: گروههاي وابسته به رژيم سابق صدام كه در جنگ تحميلي عليه ملت ايران به اين رژيم كمك كرده بودند و مقر آنان تاكنون در كشورهاي غربي مي باشد مسئول انفجارهاي اهواز مي باشند.وي افزود: اين انفجارها در راستاي تاثيرگذاري بر ميزان مشاركت مردم استان خوزستان در انتخابات رياست جمهوري صورت گرفت به طوري كه اين گروهها كينه خود را درباره مردمي كه خواهان مشاركت در انتخابات مي باشند، نشان دادند.
آقامحمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا سازمان منافقين مسئول انجام اين انفجارها بوده يا خير گفت: خير، در اين مقطع منظور ما منافقين نمي باشد.وي افزود: انفجارهاي اهواز پيام واضحي مبني بر برهم زدن حال و هواي انتخابات در كشور را داراست، اما اين امر به نتايجي معكوس منتهي خواهد شد. آقامحمدي خاطر نشان ساخت: هنگامي كه آنان با ناكامي در اين استان رو به رو شدند و نظرسنجي ها نشان داد مردم آماده مشاركت گسترده در انتخابات هستند تلاش كردند از طريق تهديدات بر اراده و عزم مردم تاثير گذارند و به اختلافات قومي و طايفه اي دامن بزنند. وي با تاكيد بر مشاركت گسترده مردمي در انتخابات رياست جمهوري در مورد بروز احتمالي چندين اتفاق طي چند روز آينده هشدار دارد و افزود: پيش بيني مي كنم درگيريهايي توسط عوامل وابسته در برخي از مناطق ايران جهت ناامن  كردن آن صورت گيرد تا آرامش و حال و هواي انتخابات را بر هم زنند و همچنين پيش بيني مي كنم اقدامات تروريستي در كشور انجام شود. محمد كيانوش راد نماينده سابق مردم اهواز هم با اشاره به حوادث روز گذشته اظهار داشت: با توجه به نزديك شدن به انتخابات، قاعدتا گروه هاي ضدانقلاب و كشور كه مايل نيستند مردم در صحنه  حضور فعال داشته باشند، با توسل به چنين اقداماتي سعي در ايجاد ياس و نااميدي در بين مردم دارند.وي افزود: به هيچ  وجه نمي توان اين حادثه را به عوامل داخلي مربوط كرد، بلكه جريان هاي خارج از كشور مانند افراطيون در جنوب عراق يا سازمان منافقين در اين حادثه دخيل بوده اند چون آنها از ايجاد مشاركت حداكثري ناراضي هستند.
مسئوليت انفجارها بر عهده يك گروه تجزيه طلب
ايلنا گزارش داد: يك گروه تروريستي موسوم به گردان  هاي شهداي انقلابي الاحواز، با صدور بيانيه  اي در يكي از سايت  هاي اينترنتي، مسئوليت انفجارهاي تروريستي روز گذشته در اهواز را بر عهده گرفت.اين گروه تروريستي در بيانيه خود با اشاره به برگزاري انتخابات در كشور از سوي آنچه دولت اشغالگر ايران خوانده شده، آورده است: گول تبليغات را نخوريد و آن را تحريم كنيد.نويسندگان بيانيه اين گروه تروريستي در ادامه بيانيه خود نوشته  اند: ما انتخابات را تحريم مي  كنيم پس شما هم به ما قول بدهيد كه همين كار را خواهيد كرد تا بدين وسيله بر آنان پيروز شويم.اين گروه تروريستي اعلام كرده است كه شعار ما اشغالگري نه؛ انتخابات نه و آزادي الاحواز آري است.

سخنگوي وزارت امور خارجه:
مقامات آمريكايي با احتياط و دقت بيشتر
درباره انتخابات ايران سخن بگويند
ايسنا: آصفي با اشاره به اظهارات اخير رايس درباره انتخابات رياست جمهوري كشورمان گفت: فكر مي كنم بهتر است كه مقامات آمريكايي و شخص خانم رايس با احتياط و دقت بيشتري سخن بگويند تا پس از برگزاري اين انتخابات شرمنده نشوند.
حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان روز گذشته در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي در ارتباط با بيانيه وزارت امور خارجه آمريكا و ذكر مسايلي چون دموكراتيك نبودن انتخابات كشورمان اظهار داشت: گرچه سابقه آمريكا در حمايت از كشورها و حكومت هاي ديكتاتور چون رژيم شاه در ايران، اين كشور را در موقعيتي قرار نمي دهد كه اظهارنظر در اين خصوص نمايد و اصلا آمريكا در اين جايگاه نيست ولي لازم مي دانم چند نكته را بيان كنم: نخست اين كه در هر كشوري براي انتخابات و انتخاب كانديداها ساز و كارهايي وجود دارد. ديگر آن كه به نظر مي رسد آمريكايي ها واقعيات ايران را ناديده گرفته و با بغض سخن مي گويند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان افزود: در حالي كه در كشور شاهد نشاط و شور و شوق انتخاباتي هستيم و مردم را علاقمند شركت در انتخابات مي بينيم، آمريكا از فرمايشي بودن انتخابات يا از پيش مشخص بودن نتيجه آن سخن مي راند؛ فكر مي كنم بهتر است كه مقامات آمريكايي و شخص خانم رايس با احتياط و دقت بيشتري سخن بگويند.
آصفي در خصوص مسايل هسته اي كشورمان و حضور بازرسان آژانس در ايران گفت: بازرسان آژانس اكنون در ايران هستند و طي سه روز از تاسيسات نطنز بازديد و بازرسي كردند، آنها همه چيز را ديدند و ما هم البته از ابتدا گفتيم كه چيز پنهاني نداريم و خوشبختانه گزارشهاي مختلف اين مساله را تأييد مي كنند كه فعاليت هاي ما شفاف و روشن است و انحرافي از اعمال صلح آميز نبوده است.
وي همچنين اظهار اميدواري كرد كه اروپا از خويشتنداري و همكاري هاي خوب ما سوءاستفاده نكند و به اين حسن نيت ما جواب مثبت بدهد. وي اظهار داشت: اميدواريم اروپا با روحيه همكاري و مدنظر قراردادن خواست مشروع و طبيعي ما در استفاده از فن آوري صلح آميز هسته اي، همراهي كند و اين موارد را در پيشنهاد آينده شان لحاظ نمايند.
آصفي در ارتباط با دغدغه هاي كشورهاي منطقه در خصوص فعاليت هاي هسته اي كشورمان و سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به اين كشورها گفت: اميدواريم كه منطقه در اين خصوص دغدغه اي نداشته باشد؛ چرا كه فعاليت هاي هسته اي ما در خدمت فعاليت هاي صلح آميز است و نه نظامي.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درباره خبر ديدار مصطفي معين، يكي از نامزدهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با نمايندگان كشورهاي خارجي در كشورمان ادامه داد: آنچه هست اين است كه سفراي هلند و چند كشور ديگر يادداشتي به وزارت امور خارجه داده و براي ملاقات با تمام كانديداها درخواست داشتند و ما پاسخ داديم كه اين مساله اي شخصي و فردي است و اگر فردي بخواهد از نظر ما بلامانع است.

حضور خبرنگاران خارجي در تهران
ايرنا: بيش  از ۷۰ خبرنگار از رسانه ها و مطبوعات  خارجي  براي  پوشش  خبري  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  وارد ايران  شدند.بيش  از يكصد رسانه  و مطبوعه  خارجي  نيز در ايران  مستقر هستند كه  پوشش خبري  انتخابات  رياست  جمهوري را برعهده  دارند.
حضورشون  پن  هنرپيشه  مطرح   هاليوود به عنوان  خبرنگار روزنامه  سانفرانسيسكو كرونيكال  براي  پوشش  اخبار انتخابات  رياست  جمهوري  در تهران  و به  دنبال  آن كريستين  امانپور خبرنگار برجسته  آمريكايي  در ايران  در اين  روزها محور اخبار برخي  رسانه ها و مطبوعات  قرار گرفته  است .
همچنين مديركل همكاري هاي بين الملل سازمان صداوسيما، اعلام كرد: تا كنون حدود ۵۵ شبكه خارجي براي به تصوير كشيدن نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در تهران حضور پيدا كرده اند و از امروز كار خود را آغاز خواهند كرد.دكتر محمدرضا سعيدآبادي خاطرنشان كرد: برآورد و انتظار ما از حضور شبكه هاي تلويزيوني سراسر دنيا كه براي پوشش انتخابات به ايران مي آيند، بالغ بر ۸۰ شبكه است.

دو توصيه خيلي جدي
علي اكبر اشعري
داوطلبان محترم انتخابات رياست جمهوري!
- خوبست هواداران و اعضاي ستادهايتان را به خويشتنداري و پرهيز از شيوه هاي غيراخلاقي در تبليغات و اظهار نظر نسبت به رقباي انتخاباتي دعوت كنيد. البته بد نيست گاهي هم سري به ستادهايتان بزنيد و ببينيد در آنجا چه مي گذرد. مشاهدات اينجانب از ستاد برخي بزرگان، به هيچ وجه آن را در شأن ايشان نمي دانم.
- تجربه دو انتخابات شوراهاي اسلامي و مجلس هفتم نشان داد كه مردم خواهان كساني هستند كه شيفته خدمت باشند نه تشنه قدرت. شيفتگي خدمت با تحقير و تخريب ديگران سازگاري ندارد.
سعي كنيد شايستگيهاي خود را بنمايانيد. هر چند به نظر من آنچه شما در تبليغاتتان مي گوييد، تنها بخشي از راه شناخت مردم نسبت به شماست. آنان حتماً به سوابق مديريتي شما مراجعه مي كنند و ميزان انطباق شعارهاي فعلي و عملكرد گذشته تان را بررسي خواهند كرد. همچنين مردم نيم نگاهي هم به حاميان و طرفداران شما دارند؛ چرا كه در اين نگاه مي خواهند مشخصات و نشانه هاي همكاران آينده شما را بشناسند. آخر شما تنهايي كه نمي خواهيد دولت تشكيل دهيد!

ديدار روحاني با وزير كشور عربستان
ايران و عربستان مسئوليتهاي بيشتري براي تأمين
همكاري هاي منطقه اي در جهت صلح دارند
ايسنا: روحاني گفت: ايران و عربستان، دو كشور بزرگ منطقه مسئوليتهاي بيشتري براي تامين همكاريهاي منطقه اي در جهت صلح و ثبات و امنيت دارند.
دكتر روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با نايف، وزير كشور عربستان سعودي اهميت ويژه روابط دو كشور را يادآور و مشاركت تهران - رياض در امنيت و ثبات منطقه را اجتناب ناپذير دانسته و گفت: بحران هاي مهمي در منطقه جريان دارد كه امنيت منطقه اي و بين المللي را تحت تاثير قرار داده است.
وي افزود: دو كشور مهم و بزرگ ايران و عربستان بايد نقش تاريخي خود را در تامين امنيت و ثبات منطقه ايفا نمايند كه اين امر مستلزم روابط و همكاري جامع و تنگاتنگ تهران - رياض است.روحاني كارنامه ايران در مبارزه با گروه هاي تروريستي را درخشان توصيف نموده و با اشاره به اينكه كميته مبارزه با تروريسم سازمان ملل در اين مورد از ايران تقدير به عمل آورده گفت: متاسفانه بحران، بي ثباتي و ناامني در منطقه حساس خليج فارس و خاورميانه رو به گسترش است.
نايف، وزير كشور عربستان سعودي نيز در ديدار با دكتر روحاني روابط دو كشور را برادرانه توصيف نموده و نقش منطقه اي تهران - رياض را بسيار ويژه خوانده و گفت: بايد متناسب با تحولات و مشكلات جديد، همكاريهاي نيرومندتري در منطقه ايجاد شود.
به گزارش روزنامه الرياض حسن روحاني پس از اين ديدار در جمع خبرنگاران درباره گزارشات دستگاههاي اطلاعاتي آمريكا مبني بر وجود يكي از رهبران القاعده و مسئولين انفجار عربستان كه باعث كشته شدن ۱۹ آمريكايي شد در ايران گفت: اطلاعات آمريكا حتي نسبت به مسايل داخلي آمريكا نيز بسيار ضعيف است و من صحت اين اظهارات آمريكايي ها را رد مي كنم.وي درباره تحويل سه فرد دستگير شده در ايران به نام هاي سعدبن لادن (پسر بن لادن)، سليمان ابوغيث و سيف العدل براي محاكمه گفت: هيچ حرفي درمورد اين نامها ندارم و نمي دانم كه اين اسامي از كجا آمده اند.الرياض به نقل از امير نايف در نشست خبري بعد از اين ديدار نوشت: دريافتم كه دكتر حسن روحاني كاملا آماده همكاري است و ان شاءالله اين موضوع به نفع دو كشور و منطقه خواهد بود.
امير نايف درباره مسايل مربوط به تروريسم گفت: عربستان آماده همكاري با تمامي كشورهاي منطقه است؛ حال چه كشورهاي حوزه خليج فارس، چه كشورهاي عربي و يا كشورهاي اسلامي؛ حتي براي مبارزه با تروريسم حاضر است با تمامي كشورهاي جهان همكاري داشته باشد.
دكتر روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در بازديدي از مجلس شوراي عربستان با رئيس اين شورا ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار كه معاونين مجلس شوراي عربستان نيز حضور داشتند شيخ صالح بن حميد، رئيس مجلس شوراي عربستان با تشريح جايگاه و وظايف مجلس شوراي عربستان گفت: افتخار مي كنيم كه روابط دو كشور بسيار خوب و روبه پيشرفت است.
دكتر روحاني نيز در اين ديدار گفت: كشورهاي منطقه صرفا در سايه اعتماد و همكاري متقابل مي توانند منافع خود را تضمين كنند.
روحاني تقويت روابط پارلماني را يكي از پايه هاي مهم تحكيم روابطي فراگير خوانده و ايجاد سيستم پارلماني در كشورهاي منطقه را موجب گسترش دموكراسي و توسعه دانست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله پارلمان در ايران گفت: براساس قانون اساسي ايران هيچ قدرتي حق انحلال پارلمان در ايران را ندارد و اختيارات مجلس شوراي اسلامي ايران در قانونگذاري و نظارت بر فعاليتهاي اجرايي كشور بسيار گسترده است.
مجلس شوراي اسلامي ايران از نادر پارلمانهاي جهان است كه مي تواند رئيس جمهور منتخب مردم را مورد سئوال قرار دهد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |