دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۷ - Jun 20, 2005
مكث بازار تا دور دوم انتخابات رياست جمهوري
000180.jpg
گروه بورس: فعالان بورس تهران از ديروز به انتظار تعيين تكليف نهايي نتايج انتخابات رياست جمهوري در دور دوم نشستند و همين موضوع موجبات افت شاخص هاي اصلي بازار را فراهم آورد.
به گزارش خبرنگار ما فعالان بازار سهام در حالي كه در نخستين روز پس از برگزاري دور اول انتخابات رياست جمهوري واكنشي مثبت به حضور مردم پاي صندوق هاي رأي نشان داده بودند، در دومين روز از اين واقعه، با توجه به ادامه يافتن رقابت هاي انتخاباتي در دور دوم با اندكي تأمل نسبت به صدور دستورهاي خريد و فروش اقدام كردند.
اين گزارش حاكي است: «مكث بازار» در روز يكشنبه موجبات افت دوباره شاخص هاي بازار سهام را فراهم آورد. كارشناسان و صاحبنظران مسائل و تحولات بورس بر اين باورند كه اين روند حداكثر تا پيش از زمان برگزاري دور دوم انتخابات رياست جمهوري يعني جمعه هفته جاري ادامه خواهد يافت و پس از آن بار ديگر شاخص هاي بورس روندي صعودي را طي خواهند كرد.
روز شنبه با توجه به اعلام نتايج اوليه شمارش آراء شاخص قيمت سهام در بورس تهران صعودي شد اما از صبح روز يكشنبه بيشتر حرفه اي هاي بازار بر آن شدند كه اتخاذ تصميم هاي جديد براي سرمايه گذاري را تا زمان انتخاب رئيس جمهوري جديد تا يك هفته آينده به تعويق اندازند. بر اين اساس ديروز شاخص  كل قيمت سهام ۵/۶۱ واحد كاهش يافت و به سطح ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد بازگشت ديروز در دو تالار اصلي و فرعي بورس اوراق بهادار هم فعالان بازار شاهد افت ۶۰واحدي شاخص عملكرد بازار بودند.
در اين روز شاخص صنعت ۴/۵۱ واحد پايين آمد و در سوي ديگر بازار شاخص مالي كه نشان دهنده عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري است نيز ۳۱۷ واحد كاهش يافت.
در گروه هاي صنعتي هم شاخص گروه نفت و پتروشيمي با ۲۰۱ واحد افت مواجه شد و در گروه وسايل نقليه سهامداران كاهش ۱۹ واحدي شاخص عملكرد را شاهد بودند.
طي روز گذشته شاخص عملكرد سهام شركت هاي فعال معدني ۱۶ واحد كاهش يافت و در گروه لاستيك پلاستيك شاخص عملكرد ۲۲ واحد پايين آمد.
در جريان مبادلات ديروز در بازار سهام، شاخص گروه ساختمان ۷/۳۸ واحد بالا رفت و شاخص عملكرد سهام فلزات فابريكي ۴/۴ واحد مثبت شد.
در جمع ۵۰ شركت فعال تر بازار نيز، بازيگران بورس تهران شاهد افت ۵۱ واحدي شاخص عملكرد بودند.
دبير كل بورس اوراق بهادار در اين باره گفت: در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري مباحث مربوط به بازار سرمايه بيش از پيش مطرح شده و اين بازار جايگاه خود را نزد كانديداها يافته و نشان از آن دارد كه كانديداها با پتانسيل هاي بازار سرمايه آشنا شده اند.
دكتر حسين عبده تبريزي كه با «موج» گفت وگو مي كرد، افزود: برنامه همه كانديداها تاكنون به سود بازار سرمايه بوده كه اين موضوع بيانگر پتانسيل هاي موجود در اين بازار است.
وي ادامه داد: همه كانديداها تاكنون در قبال مسائلي چون خصوصي سازي و بازار سرمايه موضع گيري كرده و خود را نسبت به آن مسئول احساس كرده اند.
وي تأكيد كرد: بايد توجه داشت فعلاً  دور نخست انتخابات پايان يافته و ما اميدواريم در رقابت هاي دور دوم بحث بازار سرمايه هر چه پررنگ تر مطرح شود.

بورس تهران در دنيا اول شد
مهر: نشريه معتبر يوروماني، در بررسي بيش از ۶۵ بورس معتبر جهان، بورس تهران را از لحاظ ميزان بازدهي بر حسب دلار در چهار سال گذشته، بهترين بورس جهان اعلام كرد.
به گزارش يوروماني، بورس تهران از لحاظ ميزان بازدهي بر حسب دلار، در فاصله سالهاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ در ميان ساير بورسهاي دنيا رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
بر اساس اين گزارش، بورس تهران در فاصله آغاز سال ۲۰۰۰ تا اواخر سال ۲۰۰۴ با بازدهي ۵۳۷ درصدي روبرو بوده است كه از اين لحاظ، در ميان ساير بورسهاي جهان بهترين بازدهي را داشته است.
در اين گزارش آمده است پس از بورس تهران، بهترين بورسهاي جهان از لحاظ ميزان بازدهي بر اساس واحد پول دلار، عبارتند از بورسهاي روسيه، روماني، اسلوواكي، كويت، چين، قطر، عربستان سعودي، غنا، استوني، اوكراين، پاكستان و اكوادور.
اين گزارش حاكي است، بورسهاي معتبري همچون آمريكا و لندن از لحاظ ميزان بازدهي جايگاهي بهتر از ۵۲ و ۵۳ ندارند.
يوروماني كه عملكرد بيش از ۶۵ بورس معتبر دنيا را در فاصله آغاز سال ۲۰۰۰ تا اواخر سال ۲۰۰۴ مورد بررسي قرار داده است، بورس تهران را از لحاظ ميزان بازدهي بر اساس واحد پول ريال نيز سومين بورس جهان اعلام كرده است.
در ادامه تاكيد شده، بورسهاي غنا و روماني از لحاظ ميزان بازدهي بر اساس واحد پول داخلي خود پربازده ترين بورسهاي جهان محسوب مي شوند.
گزارش يوروماني حاكي است، تعداد شركتهاي حاضر در بورس تهران از ۲۹۷ شركت در سال ۲۰۰۱ به بيش از ۴۰۰ شركت در پايان سال ۲۰۰۴ رسيد و انتظار مي رود تا پايان سال جاري نيز تعداد آنها به ۵۰۰ شركت افزايش يابد.
دراين گزارش آمده است: سرمايه بورس تهران از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۴ به بيش از شش برابر افزايش يافت.
براين اساس ، ارزش جاري بورس تهران از ۷.۴ ميليارد دلار در سال ۲۰۰۱ به ۴۷ ميليارد دلار در پايان سال ۲۰۰۴ افزايش پيدا كرد.
به گزارش يوروماني، شركتهاي سرمايه گذاري همچون صندوقهاي بازنشستگي، بنيادهاي خيريه و شركتهاي مالي حدود ۸۰ درصد سهام موجود در بازار بورس در اختيار خود دارند.
اين گزارش حاكي است، خرده سرمايه گذاران و افراد عادي مابقي ۲۰ درصد سهام بورس تهران را به خود اختصاص داده اند.

حمل و نقل توكا سرمايه را افزايش مي دهد
گروه بورس: شركت حمل و نقل توكا درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۴ مبلغ يك  هزار و ۲۰۲ ريال پيش بيني كرد.
به گزارش خبرنگار ما، امسال سود عملياتي و سود خالص اين شركت به ترتيب به ۷۹ ميليارد ريال و ۶۲ ميليارد ريال مي رسد.
همچنين براساس پيش بيني هاي حمل و نقل توكا درآمد حاصل از ارائه خدمات و بهاي تمام شده خدمات ارائه شده اين شركت امسال به ترتيب ۳۹۲ ميليارد ريال و ۶/۳۰۴ ميليارد ريال خواهد بود.
بنابراين گزارش اين شركت قصد دارد ضمن بالا بردن سرمايه از ۵/۵۱ ميليارد ريال به ۳/۹۳ ميليارد ريال، ۸۰ درصد سود خود را براي سال مالي ۸۴ بين سهامدارانش تقسيم كند.
اين شركت سال گذشته ۳/۴۲ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و براين اساس به ازاي هر سهم ۸۲۰ ريال سود كنار گذاشت.
اين گزارش نشان مي دهد پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال قبل به ترتيب به لحاظ درآمد حاصل از ارائه خدمات ۶۸ درصد افزايش، بهاي تمام شده خدمات ارائه شده ۷۴ درصد افزايش، سود عملياتي ۵۵ درصد افزايش و سود خالص ۴۷ درصد افزايش داشته است.

عرضه عمده «پارس سرام» و «نساجي بابكان»
گروه بورس: سهام دو شركت پارس سرام و نساجي بابكان قرار است پنجم تيرماه به صورت عمده در بورس اوراق بهادار عرضه شود.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز تعداد ۶ ميليون و ۸۶۷ هزار و ۱۱۰ سهم از كل سهام منتشر شده نساجي بابكان به صورت يكجا و نقد در تابلوي فرعي عرضه مي شود.بنا بر اين گزارش، سهام عرضه شده كه ۵/۴۲ درصد از كل سهام شركت است به قيمت پايه هر سهم ۹۰۱ ريال و توسط عزيز الله شاهسواري در بازار به فروش مي رسد.
همچنين در روز ياد شده يك ميليون و ۲۰۰هزار سهم پارس سرام كه معادل ۳/۸ درصد از كل سهام اين شركت است به صورت نقد و يكجا در تابلوي اصلي عرضه مي شود. قيمت پايه هر سهم اين شركت كه توسط سرمايه گذاري فراست تدبير به فروش مي رسد ۱۳ هزار ريال اعلام شده است.

افزايش سرمايه چادرملو ثبت شد
گروه بورس: شركت معدني و صنعتي چادرملو افزايش سرمايه خود را ثبت كرد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس سرمايه شركت از ۵۰۰ ميليارد ريال به ۷۵۰ ميليارد ريال افزايش مي يابد.
اين مبلغ شامل ۷۵۰ ميليون سهم يك هزار ريالي با نام است كه به صورت نقدي و نيز از محل مطالبات حال شده تأمين مي شود.

مديرعامل جديد تهران دارو انتخاب شد
گروه بورس: داروسازي تهران دارو طي اطلاعيه اي مديرعامل و اعضاي جديد هيأت مديره خود را معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت مسعود عبدالكريمي را به عنوان مديرعامل و عضو هيأت مديره انتخاب كرد.همچنين سعيد سعيدي نژاد و عبدالمجيد سعيدي نژاد به عنوان رئيس و نايب رئيس هيأت مديره معرفي شدند.
محمد برنيانپور و اكبر منصوري نماينده داروسازي تهران شيمي نيز دو عضو هيأت مديره اين شركت هستند.

هيأت مديره داروسازي اسوه معرفي شد
گروه بورس: داروسازي اسوه اعضاي جديد هيأت مديره خود را معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس علي منتصري و محمدحسين بدخش به ترتيب به عنوان رئيس و نايب رئيس هيأت مديره معرفي شدند.
همچنين عباس كبريايي زاده، نماينده شركت سرمايه گذاري توسعه ملي به عنوان مديرعامل و عضو هيأت مديره انتخاب شد.
بنابراين گزارش محمد ابهري نماينده سرمايه گذاري شفادارو و مرتضي خيرآبادي نماينده شركت ملي خدماتي تدارك هر دو عضو هيأت مديره اين شركت شدند.

بانك سامان مهرماه بورسي مي شود
موج: بانك سامان سعي دارد در صورت اينكه اتفاق غيرمنتظره اي پيش نيايد و وضع بازار عادي و به دور از تلاطم باشد، در مهرماه سالجاري به بورس وارد شود.
الله وردي رجايي سلماسي مديرعامل بانك سامان، با بيان اين مطلب در خصوص دلايل ورود بانك سامان به بورس، افزود: سهامداران اين بانك حق دارند كه به قيمت هاي روز به خريد و فروش سهام خود بپردازند، همچنان كه سالانه مي توانيم بر روي سهام بانك در بورس نيز قيمت گذاري داشته باشيم.
وي با توجه به اينكه هم اكنون مي توانيم بر روي سهام خود قيمت گذاري كنيم اما در بورس قيمت ها به روز است، ادامه داد: ما بايد در بازار سرمايه حضور داشته باشيم تا بتوانيم در مقايسه با ساير شركت هاي بورسي براي افزايش قيمت هاي سهام خود بيشتر تلاش و برنامه ريزي كنيم.

۷۵درصد داد و ستدها را در بورس فلزات
مصرف كنندگان نهايي انجام دادند
000183.jpg
ايسنا:  براي شفاف سازي معاملات در بورس فلزات، از اين پس عرضه ها ۲۴ ساعت قبل اعلام خواهد شد.
علي اكبر هاشميان، دبيركل بورس فلزات يكي از راه هاي شفاف سازي را اعلام عرضه ها از ۲۴ ساعت قبل عنوان كرد و گفت: اين تصميم كاملاً داخلي و در جهت شفاف سازي معاملات است كه واحدهاي عرضه كننده در تالار ۲۴ ساعت قبل بايد عرضه شان را اعلام كنند و همين امر موجب از بين رفتن نگراني ها و رقابت ايجاد خواهد شد.
هاشميان افزود: ۷۵ درصد معاملات سال ۸۳ توسط مصرف كنندگان نهايي صورت گرفته و آمارها نشان مي دهد كه در اين ميان
۳/۲۴ درصد خريداران هم تعاوني ها و تجار بودند و همين امر نشان دهنده اعتماد مصرف كنندگان به بورس فلزات است.
وي گفت: كلاهبرداري چند صد ميليارد توماني اخير در بازار فولاد، ضربه سختي به اعتبار و اعتماد در بازار سنتي وارد آورد ولي خوشبختانه اين اتفاق باعث اعتبار هرچه بيشتر براي بورس فلزات شد چون اين گونه اتفاقات با توجه به تضمين هاي موجود در بورس، امكان وقوع ندارد.
هاشميان هم چنين خاطرنشان كرد: «از اين پس بخش خصوصي تشويق خواهد شد كه با اطمينان خاطر معاملات  را در بورس انجام دهد و خود را گرفتار ريسك هاي بزرگ نخواهد كرد.
هاشميان هم چنين ايجاد رينگ دوم را نيز از جمله اقدامات در دست انجام بورس فلزات در سال جاري برشمرد و گفت: اين رينگ براي بازارسازان و معامله گران ايجاد مي شود. در رينگ دوم كه پس از رينگ نخست معاملاتي در بورس فلزات تشكيل مي شود، بازارسازان تا ۲۴ ساعت بر اساس قيمت هاي كشف شده در رينگ نخست در رينگ دوم معاملات خود را انجام خواهند داد.

نبض بازار
رشد ۵ درصدي از آن۴ شركت شد
گروه بورس: سقف ۵ درصدي رشد قيمت روز گذشته توسط ۴ شركت بورس پر شد.
به گزارش خبرنگار ما، ديروز قيمت هر سهم خوراك دام پارس، مهرام، لاميران و سرمايه گذاري توسعه آذربايجان ۵ درصد افزايش يافت.از سوي ديگر در اين روز انتشار اطلاعيه هايي از سوي دو شركت خدمات انفورماتيك و لاستيكي سهند قيمت هر سهم اين شركت ها را به ترتيب با ۶۲ درصد و ۳۲ درصد افزايش مواجه ساخت.
بنابراين گزارش روز گذشته آلو مراد ، توسعه معادن روي، ساختمان اصفهان، روغن نباتي پارس، موتوژن، مجتمع آبادگران ۵ درصد افت قيمت را تجربه كردند.

سهامداران لاستيكي سهند يك هزار و ۵۰۰ ريال
سود به خانه مي برند
گروه بورس: شركت لاستيكي سهند امسال قصد دارد مبلغ يك هزار و ۵۰۰ ريال به ازاي هر سهم بين سهامدارانش سود تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري مبلغ يك هزار و ۴۰۰ ريال پيش بيني كرده است.بنابر پيش بيني هاي لاستيكي سهند امسال درآمد حاصل از فروش شركت و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته آن به ترتيب ۳/۸۱ ميليارد ريال و ۵۳ ميليارد ريال خواهد بود. در اين مدت ميزان سود عملياتي شركت به ۴/۲۲ ميليارد ريال و ميزان سود خالص آن نيز به رقم ۴۹ ميليارد ريال مي رسد.
اين گزارش نشان مي دهد پيش بيني عملكرد امسال لاستيكي سهند در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش بدون تغيير، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۰ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۹ درصد كاهش و سود خالص ۱۰ درصد كاهش داشته كه شركت دلايل تغييرات ياد شده را عدم افزايش مقدار و نرخ فروش،  افزايش قيمت مواد اوليه و دستمزد و افزايش تسهيلات دريافتي اعلام كرده است.

همه سود آبسال بين سهامدارانش تقسيم مي شود
گروه بورس: شركت آبسال كه درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۴ مبلغ۲۷۱ ريال پيش بيني كرده، قرار است امسال ۵/۴۵ ميليارد ريال سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت سال گذشته با كسب ۴۰ ميليارد ريال سود خالص به ازاي هر سهم ۲۴۰ ريال سود كنار گذاشت و بر اين اساس۱۰۰ درصد پيش بيني هايش محقق شد.
بنابر پيش بيني هاي آبسال، اين شركت امسال ۳۸۰ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۲۸۳ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته خواهد داشت كه اين ارقام نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد را نشان مي دهد.
همچنين پيش بيني شده امسال سود عملياتي و سود خالص آبسال به ترتيب به ۵/۶۶ ميليارد ريال و ۵/۴۵ ميليارد ريال برسد كه در مقايسه با سال گذشته بيانگر رشد ۱۵ درصدي سود عملياتي و ۱۳ درصدي سود خالص است.
براساس اين گزارش آبسال افزايش ميزان فروش ناشي از افزايش توليد، كاهش بهاي تمام شده و كاهش هزينه هاي ثابت و نيز افزايش درآمدهاي متفرقه ناشي از ارائه خدمات به ساير شركت ها را ازجمله دلايل اين تغييرات اعلام كرده است.

طي يك دوره سه ماهه
«سما» ۶ درصد بودجه را پوشاند
گروه بورس: ميزان سود خالص سرمايه گذاري ملي ايران (سما)، طي زمستان ۸۳ به رقم ۶/۶۵ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، اين شركت در دوره ياد شده از سال مالي منتهي به پايان آذر ماه ۸۴ به ازاي هر سهم ۲۳ ريال سود كنار گذاشت كه با توجه به پيش بيني سود ۳۵۴ ريال شركت اين رقم تنها ۶ درصد بودجه را محقق مي سازد.
بنابراين گزارش «سما» در مدت ياد شده از محل سرمايه گذاري ها ۳۱ ميليارد ريال و از محل فروش سرمايه گذاري ها ۳۷ ميليارد ريال سود كسب كرده است.
اين گزارش نشان مي دهد پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال قبل آن به ترتيب به لحاظ سود حاصل از سرمايه گذاري ها ۷ درصد افزايش، سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها ۴ درصد كاهش، سود عملياتي بدون تغيير و سود خالص يك درصد افزايش داشته است.
گزارش ها حاكي است: «سما» امسال حداقل به ميزان مقرر شده در قانون تجارت بين سهامداران خود سود تقسيم مي كند.

افزايش سرمايه توسعه صنعتي به ثبت رسيد
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري توسعه صنعتي افزايش سرمايه خود را به ثبت رساند.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس سرمايه شركت از ۵۸۱ ميليارد ريال به ۷۵۵ ميليارد ريال رسيد.اين مبلغ شامل ۷۵۵ ميليون سهم يك هزار ريالي با نام است كه از طريق مطالبات حال شده تأمين مي شود.

سهام ۵ شركت بازارگرداني شد
گروه بورس: كارگزاران بازارگردان روز گذشته براي سيال شدن بازار براي ۵ شركت دستور خريد در سيستم هاي معاملاتي خود به ثبت رساندند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز بازارگردانان براي دو ميليون و ۱۱۳ هزار و ۱۲۸ سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۸/۸ ميليارد ريال، ۸۷۷ هزار سهم سرمايه گذاري مسكن به ارزش ۹/۳ ميليارد ريال، ۶۶۰ هزار و۶۹۰ سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن به ارزش ۹/۱ ميليارد ريال و نيز براي ۸۵۹ هزار و ۹۸۲ سهم سرمايه گذاري بهمن و ۳۵۰ هزار و ۸۳۱ سهم سرمايه گذاري بوعلي دستور خريد وارد سيستم هاي معاملاتي خود كردند.
بنابراين گزارش روز گذشته همچنين ۱۰۵ نفر براي خريد تعداد۸۶۰ هزار و ۴۶۰ سهم سرمايه گذاري توسعه آذربايجان به ارزش دو ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
از سوي ديگر در كفه تقاضا ديروز ليزينگ صنعت و معدن به مقام اول دست يافت. در اين روز ۳۹۷ نفر تعداد دو ميليون و ۳۷۸ هزار و ۷۶۸ سهم اين شركت به ارزش ۱۴ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
همچنين ۲۰۳ سهامدار توسعه معادن روي از مالكيت يك ميليون و ۳۸ هزار و ۹۹۷ سهم اين شركت به ارزش ۸/۵ ميليارد ريال منصرف شدند و براي اين تعداد سهام دستور فروش صادر كردند.
براساس اين گزارش روز گذشته ليزينگ ايران، توليد سموم علف كش، سيمان شرق، سرمايه گذاري آتيه دماوند، آلو مراد و سرمايه گذاري غدير از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه بودند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰
۰
۸,۸۵۸
شهد
۰.۳-
۴-
۱,۳۳۴
آبسال
۳.۵۱-
۳۳۲-
۹,۱۲۷
آلومتك
۴.۹۹-
۷۶۳-
۱۴,۵۳۶
آلومراد
۰.۲-
۸-
۴,۰۹۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۱۶-
۳۱-
۱۹,۳۰۵
افست
۱.۴۶
۶۲
۴,۳۰۱
الكتريك خودرو شرق
۰.۰۱-
۱-
۹,۰۲۵
ايران ترانسفو
۰.۴۹
۲۳
۴,۷۵۳
ايران خودرو
۴.۳۸
۲۱۸
۵,۱۹۴
ايرانيت
۱.۳۲-
۱۴۸-
۱۱,۰۸۸
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۴.۱-
۳۷۸-
۸,۸۵۱
باما
۰.۹۱-
۵۴-
۵,۹۰۹
بانك پارسيان
۰.۳۵-
۵-
۱,۴۲۵
بسته بندي ايران
۰.۴۵-
۲۹-
۶,۴۷۹
بين المللي توسعه ساختمان
۲.۸۶-
۲۰-
۶۸۰
پارس الكتريك
۰.۲۵
۴
۱,۵۹۱
پارس خودرو
۰.۹
۳۷
۴,۱۳۶
پارس سويچ
۰.۰۴-
۲-
۴,۴۹۲
پارس مينو
۰.۱۴-
۱-
۶۹۶
پارسيلون
۰.۲۳-
۳۲-
۱۴,۰۸۴
پتروشيمي خارك
۰.۴۷
۷۵
۱۵,۹۰۱
پتروشيمي فارابي
۱
۴۰
۴,۰۳۳
تجهيزنيروي زنگان
۱.۷۹-
۷۶-
۴,۱۷۳
تراكتورسازي ايران
۲.۳۳-
۶۲-
۲,۶۰۰
تكنوتار
۴.۹۸-
۲۹۱-
۵,۵۵۸
توسعه معادن روي ايران
۳.۲۵-
۴۹۵-
۱۴,۷۲۷
توليد سموم علف كش
۰.۵-
۶-
۱,۱۹۹
توليدمحورخودرو
۰.۰۱-
۱-
۱۸,۹۹۸
توليدمواداوليه داروپخش
۳.۸۵
۱۴۳
۳,۸۵۵
جام دارو
۴.۱۱-
۵۰۹-
۱۱,۸۷۹
حمل ونقل توكا
۶۲.۰۷-
۲۰۴۹۵-
۱۲,۵۲۴
خدمات انفورماتيك
۴.۹۹
۲۵۳
۵,۳۲۶
خوراك دام پارس
۰
۰
۸,۸۲۶
داروپخش (هلدينگ )
۰
۰
۹,۵۰۰
داروسازي ابوريحان
۰.۲۴
۱۷
۷,۰۹۱
داروسازي اسوه
۰.۰۱-
۱-
۱۳,۴۹۳
داروسازي اكسير
۰.۸۵-
۳۷-
۴,۳۱۳
داروسازي سبحان
۳.۶۸-
۱۶۳-
۴,۲۶۹
داروسازي كوثر
۰.۰۱-
۱-
۱۵,۹۹۷
دارويي رازك
۴.۹۶-
۸۵-
۱,۶۲۹
روغن نباتي پارس
۴.۹۷-
۱۸۳-
۳,۵۰۱
ساختمان اصفهان
۰.۶۷-
۱۲-
۱,۷۶۶
ساسان
۰.۶-
۲۴-
۳,۹۴۳
سامان گستراصفهان
۰.۶۱-
۳۷-
۶,۰۰۲
سايپا
۱.۵۱-
۵۰-
۳,۲۶۸
سپنتا
۴.۰۷-
۲۵۵-
۶,۰۱۷
سراميك هاي صنعتي اردكان
۲.۴-
۴۹-
۱,۹۹۴
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰
۰
۱,۴۰۶
سرمايه گذاري بهمن
۰.۰۵
۱
۱,۹۸۰
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۲۵-
۷-
۲,۷۷۱
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۲۶-
۵۵-
۴,۳۱۶
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۴.۹۷
۱۱۲
۲,۳۶۵
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۳.۵۷
۳۱۸
۹,۲۲۹
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۰۶-
۱۷-
۱,۵۸۳
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۳.۰۸-
۱۲۷-
۳,۹۹۹
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۶-
۷-
۱,۱۵۴
سرمايه گذاري توسعه ملي
۳.۲۲-
۲۷۴-
۸,۲۲۷
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۰۵-
۲-
۴,۱۸۶
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۴.۹۱-
۲۵۱-
۴,۸۵۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۰
۱,۷۴۸
سرمايه گذاري سپه
۰.۱-
۳-
۲,۹۲۲
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۳۱
۶
۱,۹۴۲
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۳.۶۲-
۱۱۲-
۲,۹۸۶
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۳
۱
۲,۹۳۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۷۸
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۸۷
۳۰
۳,۴۷۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر
۱.۰۵-
۴۹-
۴,۶۰۴
سرمايه گذاري مسكن
۴.۳-
۶۴-
۱,۴۲۳
سرمايه گذاري ملت
۰.۹۱-
۱۷-
۱,۸۵۲
سرمايه گذاري ملي ايران
۳.۴۸-
۸۴-
۲,۳۳۱
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۱-
۳-
۲۲,۸۲۷
سيمان اصفهان
۰
۰
۹,۷۷۷
سيمان ايلام
۱.۱۹
۱۵۱
۱۲,۸۸۳
سيمان تهران
۰.۱۱-
۱۷-
۱۵,۲۵۷
سيمان شرق
۰.۱۱-
۷-
۶,۳۵۱
سيمان فارس و خوزستان
۱.۴-
۱۰۳-
۷,۲۷۳
سيمان كارون
۰.۱۸-
۱۳-
۷,۳۶۸
سيمان هگمتان
۰.۲۹
۸
۲,۷۵۴
شهد ايران
۰.۶۸-
۳۲-
۴,۶۶۵
شيشه همدان
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۲۲
شيشه و گاز
۳.۳۴
۱۲۸
۳,۹۶۶
شيمي داروئي داروپخش
۴.۳۴
۵۲
۱,۲۵۱
صنايع آذرآب
۳.۲۴-
۲۹۵-
۸,۸۲۰
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۸-
۷-
۹,۰۰۲
صنايع شيميايي ايران
۰.۱۱-
۴-
۳,۵۵۵
صنايع شيميايي فارس
۳۲.۱۵-
۳۴۱۱-
۷,۱۹۷
صنايع لاستيكي سهند
۱.۸۸-
۶۷-
۳,۵۰۴
صنايع مس شهيد باهنر
۱
۲۲
۲,۲۲۳
صنعتي آما
۱.۲۸
۸۹
۷,۰۶۲
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۲,۶۹۴
فرآورده هاي نسوز پارس
۰
۰
۲,۴۹۸
فرآورده هاي نسوزآذر
۳.۹۱-
۵۴۵-
۱۳,۳۹۰
فرآوري موادمعدني ايران
۳.۶۱
۶۱
۱,۷۴۹
قند پارس
۰.۳۳
۱۷
۵,۱۷۱
كابلسازي تك
۰.۴۱-
۲۰-
۴,۹۱۳
كارتن ايران
۰.۳-
۱۱-
۳,۵۹۹
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۰
۰
۵,۶۵۰
كارخانجات داروپخش
۰.۵۶-
۵۰-
۸,۹۱۳
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۷۳
۱۰۵
۲,۳۲۶
كارخانه فارسيت درود
۴.۹۲-
۹۱۷-
۱۷,۷۰۹
كالسيمين
۰.۵۹-
۱۸-
۳,۰۱۳
كف
۰.۷۱-
۳۰-
۴,۱۹۹
كمباين سازي ايران
۰.۸۶-
۳۳-
۳,۷۹۳
كنتورسازي ايران
۲.۶۵-
۱۲۵-
۴,۶۰۰
گروه بهمن
۰.۴۱-
۸-
۱,۹۲۰
گروه صنعتي بوتان
۰.۱۶-
۱۳-
۸,۱۹۶
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰.۱۸
۱
۵۷۰
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۳.۷۲-
۲۴۸-
۶,۴۱۴
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۰.۷۳-
۱۵-
۲,۰۵۳
گلتاش
۴.۹۸
۵۲
۱,۰۹۶
لاميران
۰.۰۱-
۱-
۱۹,۷۹۱
لوله وتجهيزات سديد
۰.۲-
۷-
۳,۴۱۹
لوله وماشين سازي ايران
۴.۹۳-
۳۲۷-
۶,۳۱۰
ليزينگ ايران
۳.۳۶-
۲۰۵-
۵,۹۰۰
ليزينگ صنعت و معدن
۴.۷۳-
۹۹-
۱,۹۹۵
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۷۳-
۱۹-
۱,۰۷۹
ماشين سازي اراك
۱.۷۵-
۶۲-
۳,۴۸۰
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۳-
۲۵۶-
۴,۹۳۸
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۲۵-
۷-
۲,۷۹۳
معادن بافق
۴.۸۱-
۳۴۸-
۶,۸۹۰
معادن منگنزايران
۲.۴۷-
۹۰-
۳,۵۵۰
معدني دماوند
۲.۷۲-
۱۸۷-
۶,۷۰۰
ملي سرب وروي ايران
۴.۹۹
۱۴۰
۲,۹۴۳
مهرام
۰.۲۶-
۸-
۳,۰۹۹
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۴.۹۴-
۱۱۳-
۲,۱۷۴
موتوژن
۰-
۱-
۲۹,۲۷۲
نفت بهران
۰.۰۳-
۹-
۲۶,۲۴۱
نفت پارس
۰.۰۳-
۱-
۳,۳۷۲
نورد قطعات فولادي
۴.۶۵-
۳۶۱-
۷,۴۱۰
نوسازي وساختمان تهران
۰
۰
۳,۳۴۴
نيروترانس
۰.۷۱-
۱۰-
۱,۳۹۸
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |